Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Utk ::
Kake gostilniške trditve? Kaj od tega ni res? 100 letni proizvajalci so mislili, da so bog i batina, proizvajalci čipov so pa njihove čipe začeli prodajat drugim, ko so oni odpovedali naročila zarad korone. Na kratko, niso spet tako superiorni v svojem poslu kot se misli, in samo ena majhna stvar jih pošlje 10 let nazaj.
VW je lahko izsiljeval tistega bosanca in ga uničil, ko se ni več pustil izsiljevat, proizvajalci čipov so pa druga liga.
VW je lahko izsiljeval tistega bosanca in ga uničil, ko se ni več pustil izsiljevat, proizvajalci čipov so pa druga liga.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Ravno zaradi vseh teh kompromisov so avtomobili dandanes pač takšni kot so. Lahko bi bili neprimerno boljši, a se jih preprosto ne bi splačalo izdelovati.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Mike_Rotch ::
Ja, smešno kako so nam še 2 leti nazaj govorili kako so 100 letni proizvajalci zoptimizirani in kako oni znajo delat avte, zdaj se pa izkazalo, da niti ICE avtov ne znajo več delat, kaj šele baterijskih. Oz. ima Tesla bistveno manj težav z dobavitelji za BEV kot 100 letni proizvajalci z dobavitelji za ICE, da ne govorimo o BEV.
Ja, zanimivo je, ko startup šola legacy automakerje tudi na področjih, ki nimajo veze z elektriko. Gigapress in ostala optimizacija proizvodnje npr.
Tukaj je Tesla imela pač srečo (ali za fanboye neverjetno količino znanja in videnja v prihodnost), da so se ravno pred začetkom te krize s čipi dobro založili z njimi.
Ne gre za srečo ampak za to, da Tesla uporablja sodobne čipe, ki jih je na trgu dovolj. Pa dovolj so fleksibilni, da lahko v avto porinejo kar je trenutno aktualno na trgu.
Intel ni sposoben narediti dovolj Atomov? Ni problema, porinejo not Ryzene. Med tem legacy automakerji seštevajo cente in tuhtajo kater 20 let star čip bo poganjal njihov buggy infotainment z 2 sekundnim lagom.
Gregor P ::
Posebej to sledenje je prav neverjetno boleče res. Na trgu so že vse možne rešitve, oni pa do zadnjega porivajo DVD pri navigaciji, ali pa koliko časa je trajalo, da so končno omogočili podporo mp3 ipd. (vse po oderuških zlatarskih cenah seveda)
Zdaj se je s CarPlay/Andorid Auto to vsaj v toliko spremenilo, da vsaj lahko rečeš, naj grejo nekam s temi njihovimi srednjeveškimi rešitvami, boš pač uporabil svoj pametni telefon. A še to storitev bi radi eni kar zaračunali.
Zdaj se je s CarPlay/Andorid Auto to vsaj v toliko spremenilo, da vsaj lahko rečeš, naj grejo nekam s temi njihovimi srednjeveškimi rešitvami, boš pač uporabil svoj pametni telefon. A še to storitev bi radi eni kar zaračunali.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
a_borlak ::
Po drugi strani pa Tesla recimo veselo zaračuna menjavo računalnika iz prvih modelov 3, ker slednji niso sposobni poganjati zadnjega programskega popravka, cena 1000€. Pa še kakšna taka "malenkost" bi se našla, če pustimo ob strani kvaliteto izdelave, ki se je sedaj že izboljšala. Kar se stiskalnic tiče pa sem še vedno skeptičen glede servisa in dolgoživosti take izdelave. Bo avto res zdržal 20 let, kolikor recimo brez težav zdržijo današnji avti ali se bodo začele kazati utrujenosti materiala? Kako je s popravljivostjo, itd ... je pa res, tu je vibracij bistveno manj, tako da zna zadeva zdržati dovolj dolgo.
Utk ::
Po drugi strani pa Tesla recimo veselo zaračuna menjavo računalnika iz prvih modelov 3, ker slednji niso sposobni poganjati zadnjega programskega popravka, cena 1000€.
Am, kolk ti računajo pa toyota, ford, vw za menjavo računalnika? In koliko dodatnih featurjev dobiš preko sw updatov preko življenske dobe toyot, fordov, vwjev?
ales85 ::
Po drugi strani pa Tesla recimo veselo zaračuna menjavo računalnika iz prvih modelov 3, ker slednji niso sposobni poganjati zadnjega programskega popravka, cena 1000€. Pa še kakšna taka "malenkost" bi se našla, če pustimo ob strani kvaliteto izdelave, ki se je sedaj že izboljšala. Kar se stiskalnic tiče pa sem še vedno skeptičen glede servisa in dolgoživosti take izdelave. Bo avto res zdržal 20 let, kolikor recimo brez težav zdržijo današnji avti ali se bodo začele kazati utrujenosti materiala? Kako je s popravljivostjo, itd ... je pa res, tu je vibracij bistveno manj, tako da zna zadeva zdržati dovolj dolgo.
Ampak ali so te posodobitve obvezne? Ker če niso, potem ne vidim težav v tej praksi.
Masayoshi ::
Daj UTK, mal pojdi na stran od Tesle pa si osnovno ali pa LR 3 nakljukaj;
Predviden datum dobave: apr. 2023 - jun. 2023
Če jim plačaš pa 1200 dodatno za 20inč kolesa je pa dobava 3 mesece prej. Tako da ne bluzi več o tem kako slavna Tesla dobavlja avtomobile ICE nesposobneži pa ne...
Predviden datum dobave: apr. 2023 - jun. 2023
Če jim plačaš pa 1200 dodatno za 20inč kolesa je pa dobava 3 mesece prej. Tako da ne bluzi več o tem kako slavna Tesla dobavlja avtomobile ICE nesposobneži pa ne...
Utk ::
Tesla veča proizvodnjo 20-30% letno. Skoraj vsi ostali imajo za tolk manjšo.
Povej mi predviden datum dobave golfa 1,0 TSI...ne moreš, ker ga ne moreš niti naročit. Pa je faking golf z osnovnim motorjem.
Ali pa osnovni id3.
Povej mi predviden datum dobave golfa 1,0 TSI...ne moreš, ker ga ne moreš niti naročit. Pa je faking golf z osnovnim motorjem.
Ali pa osnovni id3.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Masayoshi ::
pomlad 2023, ravno tako kot Tesla.
Ti si cepljen malo... Si se pizdil nad dobavo i4, zdej pa z golfom in osnovnim ID3 uletavaš.
Tesla veča proizvodnjo 20-30% letno. Skoraj vsi ostali imajo za tolk manjšo.
Povej mi predviden datum dobave golfa 1,0 TSI...ne moreš, ker ga ne moreš niti naročit. Pa je faking golf z osnovnim motorjem.
Ali pa osnovni id3.
Ti si cepljen malo... Si se pizdil nad dobavo i4, zdej pa z golfom in osnovnim ID3 uletavaš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Masayoshi ()
Utk ::
i4 nisem nikjer omenil.
Jaz se nič ne pizdim, meni se fučka. Smejim se vam, ki ste trdili, da 100 letni proizvajalci znajo štancat avte, tesla pa ne. No, zdaj vidimo, da ni tako.
Jaz se nič ne pizdim, meni se fučka. Smejim se vam, ki ste trdili, da 100 letni proizvajalci znajo štancat avte, tesla pa ne. No, zdaj vidimo, da ni tako.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Masayoshi ::
kow ::
hruske ::
Sono je pokazal produkcijsko verzijo Sion.
https://electrek.co/2022/07/25/sono-mot...
https://electrek.co/2022/07/25/sono-mot...
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
jernejl ::
kow ::
Jaz nisem noben Tesla zaljubljenec. Samo predstavljam dejstva, ki so ponavadi zamolcana.
A to, da Tesla ne zna izdelati avta, ker moraš nanj čakati eno leto? Vemo.
Na Teslo cakas eno leto, ker je tovarna na drugem kontinentu. Na bmw cakas 1 leto, ceprav je tovarna nekaj 100km stran.
Poanta ostaja, ti obskurni modeli tipa i4, so buticna proizvodnja. Vsaj zaenkrat.
Vseeno pricakujem, da bo VW koncno le skaliral ID4 proizvodnjo. To je edini evropski EV, ki je dostojna konkurenca Tesli.
BMW i4 pa bo verjetno naslednje leto nekje v rangu 100k proizvodnje. Morda pa sem prevec pesimist, bomo videli.
Ce bi ugibal bo leta 2023, proizvodnja model Y - v rangu milijona.
Za primerjavo: v letu 2021 je bil najbolje prodajan model avtomobila globalno Toyota RAV4 - 1.132 milijona prodanih avtomobilov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
ales85 ::
kow ::
Poanta je, da s stalisca zasluzka bos prioritiziral lokalni trg. Logistika kosta. Razen, ce bos zaradi prisotnosti na trziscu, zacasno raje manjsi profit.
Mimogrede, meni kaze LR 3:
Predviden datum dobave: jan. 2023 - mar. 2023
Aha, zdaj vidim, da je odvisno od barve notranjosti. Crna tudi meni kaze 3 mesece kasneje. Enako na ameriskem trgu.
Mimogrede, meni kaze LR 3:
Predviden datum dobave: jan. 2023 - mar. 2023
Aha, zdaj vidim, da je odvisno od barve notranjosti. Crna tudi meni kaze 3 mesece kasneje. Enako na ameriskem trgu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
TESKAn ::
juhu, tema ima 999 strani :D.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Gregor P ::
Meni piše 1001
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Gregor P ::
S tem, da jaz nastavitev nisem nikoli spreminjal, tako da je moje število merodajno
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Masayoshi ::
Poanta je, da s stalisca zasluzka bos prioritiziral lokalni trg. Logistika kosta. Razen, ce bos zaradi prisotnosti na trziscu, zacasno raje manjsi profit.
Mimogrede, meni kaze LR 3:
Predviden datum dobave: jan. 2023 - mar. 2023
Aha, zdaj vidim, da je odvisno od barve notranjosti. Crna tudi meni kaze 3 mesece kasneje. Enako na ameriskem trgu.
Zdaj pa pojdi na USA stran Tesle in ponovi vajo za LR3. Poglej kdaj je dobava in se potrudi poiskati nov izgovor.
kow ::
Est. Delivery: Nov 2022 - Feb 2023 bela notranjost
Est. Delivery: Jan 2023 - Apr 2023 crna notranjost
Ce ne vzames long range:
Est. Delivery: Oct - Dec 2022
Est. Delivery: Jan 2023 - Apr 2023 crna notranjost
Ce ne vzames long range:
Est. Delivery: Oct - Dec 2022
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
Halo, škoda, kot 100 letni proizvajalec, ima par 10,000 narejenih octavij parkiranih, ker niso do konca zložene. Pa že tako jih letos prodajo 30% manj kot kdaj prej.
Za Teslo, ki vsako leto širi proizvodnjo, kar pomeni, da ima vsako leto več povpraševanja, je pač logično, da jo je treba malo počakat. Če ne, bi bilo širjenje proizvodnje in vsako leto nova tovarna malo brez veze, a ne bi?
Zakaj ste tako zabiti, logika ne dela spljoh nič?
Za Teslo, ki vsako leto širi proizvodnjo, kar pomeni, da ima vsako leto več povpraševanja, je pač logično, da jo je treba malo počakat. Če ne, bi bilo širjenje proizvodnje in vsako leto nova tovarna malo brez veze, a ne bi?
Zakaj ste tako zabiti, logika ne dela spljoh nič?
kow ::
Lahko pa gremo pogledati tole temo nazaj, kako so nekateri nekaj let nazaj pametovali kako bodo Nemci povozili Teslo, takoj ko se "resno lotijo".
Masayoshi ::
Est. Delivery: Nov 2022 - Feb 2023 bela notranjost
Est. Delivery: Jan 2023 - Apr 2023 crna notranjost
Osnovna cena je črna notranjost, belo doplačaš. To primerjaj z i4 osnovno (cenovno je to primerljivo). Lahko ugotoviš da je rok dobave za LR3 na njihovem domačem trgu praktično enak dobavi i4 na njihovem domačem trgu. Ti izgleda moram vse narisat. Zdaj pa najdi nov izgovor ker kako je i4 sicer boljši od T3 vendar nedobavljiv ti nekak ne pije vode.
Halo, škoda, kot 100 letni proizvajalec, ima par 10,000 narejenih octavij parkiranih, ker niso do konca zložene. Pa že tako jih letos prodajo 30% manj kot kdaj prej.
Za Teslo, ki vsako leto širi proizvodnjo, kar pomeni, da ima vsako leto več povpraševanja, je pač logično, da jo je treba malo počakat. Če ne, bi bilo širjenje proizvodnje in vsako leto nova tovarna malo brez veze, a ne bi?
Zakaj ste tako zabiti, logika ne dela spljoh nič?
Imaš spetr težave s koncentracijo? Pogovarjamo se o BEV in pogovarjamo se o BMW.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Masayoshi ()
Utk ::
Ne, pogovarjamo se o 100 letnih proizvajalcih, ki naj bi znali delat avte, pa jih ne znajo.
Če ima i4 enak rok čakanja kot tesla, pri v rangu 10x manjši proizvodnji, bi jaz reku, da i4 praktično nihče noče kupit. Zakaj, ne vem, meni ne zgleda slabo. Ampak očitno ga trgovci ne forsirajo kaj dost.
Če ima i4 enak rok čakanja kot tesla, pri v rangu 10x manjši proizvodnji, bi jaz reku, da i4 praktično nihče noče kupit. Zakaj, ne vem, meni ne zgleda slabo. Ampak očitno ga trgovci ne forsirajo kaj dost.
kow ::
Masayoshi ::
Ne, pogovarjamo se o 100 letnih proizvajalcih, ki naj bi znali delat avte, pa jih ne znajo.
Če ima i4 enak rok čakanja kot tesla, pri v rangu 10x manjši proizvodnji, bi jaz reku, da i4 praktično nihče noče kupit. Zakaj, ne vem, meni ne zgleda slabo. Ampak očitno ga trgovci ne forsirajo kaj dost.
Saj vem da logika in UTK ne gredo ravno z roko v roki ampak daj se vsaj malo potrudi. BMW dela še ene par drugih modelov, ne le i4. Eh z verniki res nima nobenega smisla. Ajde vidva, uživajta.
kow ::
Pravkar sva prilozila podatke, da je Tesla cenejsa, jo hitreje dobis in proizvodnja je nekajkrat visja. Verjetno se vsaj v tem lahko strinjava?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Masayoshi ::
Osnovna cena je črna notranjost, belo doplačaš.
Zakaj pa je to vazno? Ne razumem.
Vprašaj svojo Teslo, ima po 6 mesecev različne roke dobave glede na izbrano barvo karoserije, barvo notranjosti, feltne. Je pa povsem osnovna LR (bela, 18 col, črna notranjost) po ceni še zmeraj 5jurjev dražja od i4. Vsaka druga izbira je pa še 1,2k dražja
Utk ::
i4 je konkurenca tesli modelu 3, ne pa x7.
Kvaliteta se pač plača. So včasih rekli...
Je pa povsem osnovna LR (bela, 18 col, črna notranjost) po ceni še zmeraj 5jurjev dražja od i4.
Kvaliteta se pač plača. So včasih rekli...
Masayoshi ::
Pravkar sva prilozila podatke, da je Tesla cenejsa, jo hitreje dobis in proizvodnja je nekajkrat visja. Verjetno se vsaj v tem lahko strinjava?
Se ti meša? V Sloveniji je T3 LR 5k dražja, dobiš jo oneako hitro in slabša je od i4. Pa daj, palamudi dalje. Boš zdaj verjetno ceno T3 v USA in i4 v Slo začel primerjat. Idiot...
Utk ::
Meša se tebi. Osnovni i4 nima niti radarskega tempomata. Če dodaš res samo nujno opremo, stane 60-62 jurjev, primerljiva tesla, osnovna, pa 52 jurjev. Za 62 jurjev imaš long range dual motor.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
kow ::
Osnovna cena je črna notranjost, belo doplačaš.
Zakaj pa je to vazno? Ne razumem.
Vprašaj svojo Teslo, ima po 6 mesecev različne roke dobave glede na izbrano barvo karoserije, barvo notranjosti, feltne. Je pa povsem osnovna LR (bela, 18 col, črna notranjost) po ceni še zmeraj 5jurjev dražja od i4. Vsaka druga izbira je pa še 1,2k dražja
Zdaj nekaj dlakocepis. Odvisno je kaj bos poklikal. A ti res verjames tem fake nemskim najnizjim cenam? Se Tesla zavaja na strani. Nemci so pa sploh prvaki v zavajanju pri oglasevanih cenah.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Lahko pa gremo pogledati tole temo nazaj, kako so nekateri nekaj let nazaj pametovali kako bodo Nemci povozili Teslo, takoj ko se "resno lotijo".
Drži in imamo Porscheja. Pri ta novih mercedesih me sicer malo moti tisti lightshow v kabini, ampak tudi te bi rajši kupil kot na primer kakšno Teslo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Gregor P ::
Ko se usedeš v tega Porscheja sploh pozabiš, da bi kdaj obstajala kakšna Tesla
Mercedesi imajo pa tudi sicer (legalno) bolj napredno avtonomno vožnjo od Tesel. Tako da slednji sploh niso več izbira.
Mercedesi imajo pa tudi sicer (legalno) bolj napredno avtonomno vožnjo od Tesel. Tako da slednji sploh niso več izbira.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
kow ::
Mogoce zate. Trg pravi drugace.
Mimogrede. Ni mi jasno kdo dizajnira Mercedese - kaj bolj ogabnega notri se nisem videl pri nobeni znamki. Porsche je tukaj nedvomno veliko boljsi - vsaj zame.
Sodim sicer po fotkah. Mogoce je v real, kaj boljsi obcutek.
Mimogrede. Ni mi jasno kdo dizajnira Mercedese - kaj bolj ogabnega notri se nisem videl pri nobeni znamki. Porsche je tukaj nedvomno veliko boljsi - vsaj zame.
Sodim sicer po fotkah. Mogoce je v real, kaj boljsi obcutek.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Povsem razumem, da si lahko reveži pač privoščijo le Teslo, čeprav so na trgu že boljše rešitve.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Ko se usedeš v tega Porscheja sploh pozabiš, da bi kdaj obstajala kakšna Tesla
Mercedesi imajo pa tudi sicer (legalno) bolj napredno avtonomno vožnjo od Tesel. Tako da slednji sploh niso več izbira.
To je vse samo teorija. V praksi, če hočeš dober EV, kupiš teslo. Tako kot si včasih kupil mercedesa ali audija.
To o mercedesovi avtonomni vožnji je pa navadna laž. O tem smo že dost pisali in jaz ne mislim še enkrat.
kow ::
Smo ze veckrat ugotovili, da je bmw i4 prvi avto, ki je konkurencen Tesli. Model S in X sta za Teslo relativno nepomembna. Se vedno pa prodajo vse kar naredijo.
Narediti boljsi avto je trivialno. Pomembno ga je proizvesti in prodati v primerljivih kolicinah. S podobnimi marzami. In Tesla je danes v principu model 3 in model Y.
Narediti boljsi avto je trivialno. Pomembno ga je proizvesti in prodati v primerljivih kolicinah. S podobnimi marzami. In Tesla je danes v principu model 3 in model Y.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
Tudi električni hyundaji so v rangu tesle, in sigurno boljši od vseh nemcev, samo količine ni.
Masayoshi ::
Meša se tebi. Osnovni i4 nima niti radarskega tempomata. Če dodaš res samo nujno opremo, stane 60-62 jurjev, primerljiva tesla, osnovna, pa 52 jurjev. Za 62 jurjev imaš long range dual motor.
Idiotčkek, debata z vama se je začela ko sem linkal link od onega skandinavca, ki je največji Tesla lower, ki je testiral i4 in ugotovil, da je i4 bolj učinkovit od T3 LR, da ima v real life večji doseg kot T3LR, da se boljše pelje, da je boljše narejen... Ti pa zdaj bluziš o osnovni T3, lol. Pa ja osnovni i4 ima v opremi radarski tempomat, vsaj fakte, ki jih lahko preveriš v minuti navedi pravilno.