Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
nirburu ::
Pozabite. To je uporabno za nišne zadeve, nikakor pa ne večje.
Najboljša hramba vodika je v ogljikovodikih.
Naj raje optimizirajo sintetizacijo le-teh.
CO2 ni problem tudi, če ima avtomobil samo 25% izkoristek.
Sam ja. Rešitev ni v avtomobilih nasploh.
Če pa že hočete EVje, pa za dnevno porabo bi bil dovolj tudi kak ne-litijski. Litijski so zato ker se Elon Musku ne dvigne če nima pospeška pod 3s in doseže 400km.
Za večino uporabnikov je to nepotrebno. Že kvalitetne ni-mh bi bile dovolj.
Ampak ja, od razvajenih gen 1970+ pi***, kaj pa pričakujete.
Najboljša hramba vodika je v ogljikovodikih.
Naj raje optimizirajo sintetizacijo le-teh.
CO2 ni problem tudi, če ima avtomobil samo 25% izkoristek.
Sam ja. Rešitev ni v avtomobilih nasploh.
Če pa že hočete EVje, pa za dnevno porabo bi bil dovolj tudi kak ne-litijski. Litijski so zato ker se Elon Musku ne dvigne če nima pospeška pod 3s in doseže 400km.
Za večino uporabnikov je to nepotrebno. Že kvalitetne ni-mh bi bile dovolj.
Ampak ja, od razvajenih gen 1970+ pi***, kaj pa pričakujete.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: hruske ()
pegasus ::
https://cleantechnica.com/2022/07/20/su... ... Škoda ker so šele pri 4.1%, a bolje kot nič. Moja kristalna krogla pravi, da bo ta tehnologija nadomestila trenutno vrtanje in črpanje nafte in plina.
Okapi ::
Ni hudič, da ne bomo enkrat tudi fotosinteze izumili, če že ne še kaj boljšega. Fotosinteza ima 11% teoretično učinkovitost.
pegasus ::
IMHO učinkovitosti naravnih procesov ne bomo presegli ... razen če je evolucija v minulih petih miljardah let nekje krepko zajebala ;)
Bi se pa razne puščavske dežele morale absolutno zagrebsti za to tehnologijo ... približno vse od Senegala do Irana, pa od Portugalske do Somalije ... ves ta teren lahko relativno hitro prekrijemo z zrcali, cevovodi za pumpat tekočine naokrog pa so precej cenejši in učinkovitejši od HVDC električnih vodov. To bi bil odličen primer krožne ekonomije in če bi bil jaz naftar, bi že metal miljarde v to smer.
Bi se pa razne puščavske dežele morale absolutno zagrebsti za to tehnologijo ... približno vse od Senegala do Irana, pa od Portugalske do Somalije ... ves ta teren lahko relativno hitro prekrijemo z zrcali, cevovodi za pumpat tekočine naokrog pa so precej cenejši in učinkovitejši od HVDC električnih vodov. To bi bil odličen primer krožne ekonomije in če bi bil jaz naftar, bi že metal miljarde v to smer.
Okapi ::
Naravne procese na veliko področjih že presegamo. Vključno z evolucijo in genetiko, recimo. Za kar narava porabi tisočletja, da z naključnimi mutacijami nekaj naredi, znamo mi narediti v nekaj mesecih z genskim inženiringom.
Kot rečeno, samo vprašanje časa je, kdaj bomo znali tudi fotosintezo delati bolje od rastlin.
Recimo, čisto banalen primer - rastlini listi rastejo precej naključno, ker jih ne zna optimalno razporediti in usmeriti proti soncu. Kar ji zelo zmanjša praktično učinkovitost (izkoristek sončne energije) glede na površino listja. Ljudje ta del obvladamo že neprimerno bolje.
Kot rečeno, samo vprašanje časa je, kdaj bomo znali tudi fotosintezo delati bolje od rastlin.
Recimo, čisto banalen primer - rastlini listi rastejo precej naključno, ker jih ne zna optimalno razporediti in usmeriti proti soncu. Kar ji zelo zmanjša praktično učinkovitost (izkoristek sončne energije) glede na površino listja. Ljudje ta del obvladamo že neprimerno bolje.
pegasus ::
Ne mešat hitrosti z učinkovitostjo in trajnostjo (sustainability). Ja, marsikaj znamo naresti hitreje, a to ni smiselno s stališča trajnosti. Česar se pretežno ne zavedamo, ker je naš časovni kontekst približno enak življenski dobi ene osebe. Lep primer je ravno kurjenje fosilnih goriv. Premalo ljudi je sposobnih razmišljanja preko tega časovnega okvira in tisti, ki so tega zmožni, so preslišani ali pa zasmehovani. Dobrodošel v demokraciji.
In če si kdaj imel kako rastlino na okenski polici, kjer svetloba prihaja samo iz določene smeri, potem veš, da rastlina zelo dobro zna usmeriti liste proti svetlobi :)
In če si kdaj imel kako rastlino na okenski polici, kjer svetloba prihaja samo iz določene smeri, potem veš, da rastlina zelo dobro zna usmeriti liste proti svetlobi :)
Gregor P ::
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
TheBlueOne ::
Ja, za razliko od bmwja, ki ga ima vsak pek.
Včasih je bil vsaj ta plus, da je 5 let star bmw zgledal kot oldtimer, zdaj pa niti to ni več. Nekdo ima lahko 8 let starega, pa ga nihče ne bo ločil od tvojga novega. Brez veze.
Tocno to bega mene pri teh tadragih avtih za status. Ko sem prodal C klaso sem zanjo dobil slabe 10k€, ker je bilo dosti kilometrov, stara itn. Smo vzeli druzisnkega Passata, kvazi testni, ki je nov stal priblizno enako kot stane nova C klasa, pa so nekateri dejansko vprasali, ce nam ne gre vec tako OK.
Pri BMWju in se huje Audiju pa samo se lastniki vedo, ce je nov model.
Gregor P ::
Tole s temi vedno novimi dizajni je šlo res hitro v zadnjih nekaj letih. Jaz mislim, da ne uspem več slediti temu od nekje leta 2008
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
pegasus ::
Torej edina nemška znamka, za katero je še obstajal kanček upanja, gre cu grunt? Tudi prav, če tako hočejo ...
kow ::
Saj dvomim, da bodo spremenili strategijo. To je imo politicna oz. marketinska poteza za delnicarje. Za zacasne slabe rezultate okrivis prejsnjega CEO-ta, nadaljujes pa naprej brez vecjih sprememb.
Utk ::
Diess je šel preko trupel, da je zaobrnil VW. Tudi preko svojega kot se je izkazalo. Vprašanje, če bo naslednik tolk zagret. Vprašanje, če lastniki to hočejo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Vprašanje, če kupci to hočemo oz. ali je to sploh bila prava pot.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Kaj kupci hocejo ni pomembno. Pomembno je kaj bodo hoteli cez 5 ali 10 let. Kupci tega se ne vedo.
Utk ::
Vprašanje, če kupci to hočemo oz. ali je to sploh bila prava pot.
VW je voden od sindikatov. Diess je bil tu izjema, ki se ne bi nikoli zgodila, če ne bi bilo krize z dizelgatom. Na dolgi rok firma vodena s strani sindikatov ne more prosperirat. It just cant. Slej ko prej bo VW zgrmel v prepad. VW ima dvakrat tolk zaposlenih glede na število proizvedenih avtov kot toyota, s tem, da je povprečna toyota celo za par jurjev dražja kot povprečen avto iz koncerna VW. In s tem da je to veljalo ko so oboji delali cca 10 mio letno, kar toyota še zmeraj, vw je pa padel za 20%.
Diess je hotel to popravit pri prehodu na električne avte. Ker kar tako iz ljubega miru bi težko to naredili. Tako pa najbrž ne bojo niti zdaj.
Čez 10, 15 let jaz stavim na "pogorela kuća i svi dokumenti".
Ali bo pa prišlo do šoka proti kateremu bo Diess zgledal kot Dedek Mraz. Kakšen ameriški moneyžder, ki bo obrnil vsak cent v firmi, sindikate pa razlastil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
Precej so kritizirali nacin razvoja softverja pod njim: najprej zamude pri MEB platformi, kazejo pa se tudi tezave s Cariadom za leto 2025. Ljudje pri Audiju in Porscheju ze dolgo trdijo, da znajo to bolje.
Me prav zanima kako bomo cutili spremembe dobavitelji softverskih resitev.
Me prav zanima kako bomo cutili spremembe dobavitelji softverskih resitev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
TribesMan ::
Ljudje v Audiju in Porscheju se ne pogovarjajo med sabo.
Razvijajo avto na isti platformi, z istimi specifikacijami, in pošiljajo do dobaviteljev vsak svoje specifikacije (seveda popolnoma različne).
Po domače povedano, eni za druge mislijo da so največji cepci na planetu...
Razvijajo avto na isti platformi, z istimi specifikacijami, in pošiljajo do dobaviteljev vsak svoje specifikacije (seveda popolnoma različne).
Po domače povedano, eni za druge mislijo da so največji cepci na planetu...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
codeMonkey ::
Ne razumem kaj zelis povdati. Kje se motim?
Audi je prevzel vlogo razvoja znotraj koncerna dve leti nazaj zaradi zamud na MEB platformi. Takrat se je Diess znasel prvic zares pod pritiskom. Kasneje so zagnali CARIAD, veliko novo softversko organizacijo, za katero je bil Diess odgovoren, pa se je ravno izkazalo, da bodo zaradi softverja morali prestaviti zagon produkcije precej pomembnih EV-jev: Audija Q6 in Porscheja Macana. To je bila kaplja cez rob in zdaj prevzema clovek s Porscheja.
Meni ni tezko najti linkov za moje izjave:
https://www.carexpert.com.au/car-news/a...
https://www.electrive.com/2022/07/19/po...
https://www.ft.com/content/f73ee239-8c2...
Audi je prevzel vlogo razvoja znotraj koncerna dve leti nazaj zaradi zamud na MEB platformi. Takrat se je Diess znasel prvic zares pod pritiskom. Kasneje so zagnali CARIAD, veliko novo softversko organizacijo, za katero je bil Diess odgovoren, pa se je ravno izkazalo, da bodo zaradi softverja morali prestaviti zagon produkcije precej pomembnih EV-jev: Audija Q6 in Porscheja Macana. To je bila kaplja cez rob in zdaj prevzema clovek s Porscheja.
Meni ni tezko najti linkov za moje izjave:
https://www.carexpert.com.au/car-news/a...
https://www.electrive.com/2022/07/19/po...
https://www.ft.com/content/f73ee239-8c2...
FoxKnox ::
https://siol.net/avtomoto/novice/le-kaj...
Nov del obvezne opreme E vozila :
Dizelski agregat
Ps :To ni počitniška prikolica ampak extra baterije.
Nov del obvezne opreme E vozila :
Dizelski agregat
Ps :To ni počitniška prikolica ampak extra baterije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: FoxKnox ()
kancler ::
id buzz se zacne!! pri 61k za domet 400km
pa to je faking noro, bmw i4 se zacne pri 57k pa boljsi domet
pa te id avto so ista platforma kot tisti jajc id 4...
bolano
pa to je faking noro, bmw i4 se zacne pri 57k pa boljsi domet
pa te id avto so ista platforma kot tisti jajc id 4...
bolano
kancler ::
mah, "proizvodnja" mislis na rok dobave al lokacijo izdelave? prakticno si bolj zelim avto narejen na kitajskem kot pa v nemciji, kjer samo se gastarbarteji z manj kot minimalnim uvajanjem delajo, solani izven evrope..
tezav v "dobavni" verigi je pa toliko kolikor mediji napihujejo. ja, za trgovca je to super, da ti bo kot premium prodal dobavni rok "1 teden" isto kot priority boarding na cheap letalskih kartah
normalna cena 60k, popust 0, plus priority dobava 6k, izvolte gospod racun
tezav v "dobavni" verigi je pa toliko kolikor mediji napihujejo. ja, za trgovca je to super, da ti bo kot premium prodal dobavni rok "1 teden" isto kot priority boarding na cheap letalskih kartah
normalna cena 60k, popust 0, plus priority dobava 6k, izvolte gospod racun
kow ::
Kancler, lani je VW izdelal ubogih 75k ID3. Stevilka bi morala biti kaksnih 10x vecja, da bi zmanjkalo povprasevanja. Razen seveda, ce VW (zopet) ne laze o profitabilnosti avtomobila.
Tesla 3 so izdelali preko 500k primerkov.
Tesla 3 so izdelali preko 500k primerkov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
Haha, 75k komadov, tesla killer my ass. Izgovori v 3, 2, 1...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
kow ::
No, ce smo posteni - ID4 so izdelali cirka 120k, kar pomeni, da je model profitabilnejsi. Se vedno pa je stevilka smesno nizka. Za velikostni razred prenizka.
Gregor P ::
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
No, ce smo posteni - ID4 so izdelali cirka 120k, kar pomeni, da je model profitabilnejsi. Se vedno pa je stevilka smesno nizka. Za velikostni razred prenizka.
Sej v 500k tesel je tudi najbrž samo model 3, ker In 2021, Tesla produced 930,422 electric cars and delivered 936,222.
VW je reku, da imajo samo v eni tovarni 200k zmogljivosti, ampak tesla killerji so takrat trdili, da je to samo ena tovarna, kje so še druge...no, kje so druge? :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Gregor P ::
Kje so kupci? No, kje so? :-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Ce je model profitabilen s tako marzo - kot je namigoval VW, lahko vedno znizas ceno. Skratka, kupci so ali pa VW laze.
Da, 500k je samo model 3. Verjetno bo proizvodnja 3 stagnirala, povecevali pa bodo proizvodnjo Y.
No, ce smo posteni - ID4 so izdelali cirka 120k, kar pomeni, da je model profitabilnejsi. Se vedno pa je stevilka smesno nizka. Za velikostni razred prenizka.
Sej v 500k tesel je tudi najbrž samo model 3, ker In 2021, Tesla produced 930,422 electric cars and delivered 936,222.
VW je reku, da imajo samo v eni tovarni 200k zmogljivosti, ampak tesla killerji so takrat trdili, da je to samo ena tovarna, kje so še druge...no, kje so druge? :)
Da, 500k je samo model 3. Verjetno bo proizvodnja 3 stagnirala, povecevali pa bodo proizvodnjo Y.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Utk ::
LeQuack ::
Treba se je sprijaznit, da bodo avti samo še za bogate. Plebs ima avtobus in vlak.
Quack !
fikus_ ::
https://siol.net/avtomoto/novice/le-kaj...
Nov del obvezne opreme E vozila :
Dizelski agregat
Ps :To ni počitniška prikolica ampak extra baterije.
Ti se delaš norca iz tega! To je/bo dodatna oprema EV! To je "range extender"!
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
dude ::
dude ::
Battery swap je prihodnost:... a že spet?!? No morda tokrat celo uspe
Ja za razliko je nio že postavu 1k+ delujočih battery swapov, modele pa širijo na švedsko, norveško, nemčijo, madažarsko, tko da za bit kej iz tega. 10 mil battery swapow opravljenih do danes.
Kakšno eno leto?
sem zdajle opazil da si komentiral za VW, my bad
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dude ()
Utk ::
Avto, ki mu boš lahko kar tako zamenjal baterijo, bo nujno par 100 kil težji od drugega, ki mu ne moreš. Pri hitrostih polnjenja 8 min za 100 km to res ni cena, ki je bi nekdo hotel plačevat v vsaki vožnji.
Šlo bi v obliki neke dodatne baterije v velikosti kufra, ki jo vtakneš v prtljažnik ali frunk za naredit še 50, 100 km. Ne pa da menjaš komplet baterijo. To je neumnost.
Šlo bi v obliki neke dodatne baterije v velikosti kufra, ki jo vtakneš v prtljažnik ali frunk za naredit še 50, 100 km. Ne pa da menjaš komplet baterijo. To je neumnost.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
dude ::
Avto, ki mu boš lahko kar tako zamenjal baterijo, bo nujno par 100 kil težji od drugega, ki mu ne moreš. Pri hitrostih polnjenja 8 min za 100 km to res ni cena, ki je bi nekdo hotel plačevat v vsaki vožnji.
Šlo bi v obliki neke dodatne baterije v velikosti kufra, ki jo vtakneš v prtljažnik ali frunk za naredit še 50, 100 km. Ne pa da menjaš komplet baterijo. To je neumnost.
ni boljše imet 100 baterij na swap station kokr pa 100 parkingov / chargerjev? Do zdej je to največji približek "tankanju" avta na petrolu. 4 min pa mas povn tank oz. baterijo.
TheBlueOne ::
Menjanje baterij se menda matematicno ne izide. Bi morale biti prevelike zaloge baterij, katerih na teh kriticnih tockah menda ne bi bilo mozno dovolj hitro polnit.
ales85 ::
dude ::
nujno par 100 kil težji od drugega, ki mu ne moreš
Zakaj pa par 100 kg? Kje se pa toliko nabere? Ali tudi avtomobili, ki to že imajo, tehtajo toliko več (primerljivo)?
ta podatek je iz lufta prletu zgleda.
Nio es8 SUV tehta 2425 kg
Tesla model X tehta cca 2400 kg - odvisno od "masine"
Okapi ::
Dva akumulatorja bi moral imeti. Enega večjega fiksnega, in enega manjšega izmenljivega, za recimo 100 km vožnje. Če se ti mudi, se ustaviš na "črpalki" in zamenjaš akumulator, sicer pa se priključiš in polniš. In ta izmenljiv bi moral biti standarden, ze vse modele.
TheBlueOne ::
Ampak imas vedno problem, da bi zaloge morale biti zelo zelo velike, polnilna moc pravtako brutalna itn. Menda se ne izide. Sploh pa za 100km ni tako mala baterija. Imajo na Kitajskem na testu in menda zmore prebavit zelo malo vozil dnevno. Trenutno menda: "each swap station is performing on average 33 swaps per day".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
fikus_ ::
Kitajci so že pred leti imeli izmenjljive baterije, ki se obnesejo . . . . . za avtobuse v nekem mestu.
Za osebna EV je ideja in rešitve aktualne že več kot desetletje, pa kaj več od testiranj ni prišlo.
Za osebna EV je ideja in rešitve aktualne že več kot desetletje, pa kaj več od testiranj ni prišlo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
kow ::
in enega manjšega izmenljivega, za recimo 100 km vožnje.
Taksno razdaljo bos z elektricno polnilnico dobil v nekaj minutah. Ne pozabi, da redko potrebujes recimo 800km neprekinjene voznje. Ponavadi bolj 300-500. Kar pomeni, da ce startas z 100p baterijo, potem "dotankas" samo nekaj minut. Fast charging se zdi enostavnejsa resitev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
TheBlueOne ::
Kitajci so že pred leti imeli izmenjljive baterije, ki se obnesejo . . . . . za avtobuse v nekem mestu.
Za osebna EV je ideja in rešitve aktualne že več kot desetletje, pa kaj več od testiranj ni prišlo.
Ja, menda, ker se dalec ne izide osnovna racunica. Cena zaloge toliko baterij, polnilnih sistemov in priklopa za toliko menjav avtov. Racunaj, da se tam, kjer so ure in ure parkirani ni dovolj elektrike, kaj sele, ce bi se menjali na nekaj minut. Kaj ti pomaga zaloga, ce ne mores dovolj hitro polnit. Zna pa biti, da se izide za avtobuse, sem bral samo za osebne avte.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
Utk ::
nujno par 100 kil težji od drugega, ki mu ne moreš
Zakaj pa par 100 kg? Kje se pa toliko nabere? Ali tudi avtomobili, ki to že imajo, tehtajo toliko več (primerljivo)?
ta podatek je iz lufta prletu zgleda.
Nio es8 SUV tehta 2425 kg
Tesla model X tehta cca 2400 kg - odvisno od "masine"
A sta ta 2 popolnoma enaka avta, razlika je samo v bateriji? Kako gre enemu in drugemu na crash testu, kolk sta trdna v ovinkih? Pa model x sploh še ni bil narejen na način, da bi baterija bila del strukture avta, kar zdaj postaja z novimi modeli, ne samo pri tesli.
fikus_ ::
Mestni avtobus se vrača na glavno postajo, poraba elektrike je predvidljiva, ker se ve, koliko km prevozi, poleg tega se lahko linije prilagodijo porabi.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.