Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
shmandi ::
ICE avtomobile brez delujočega motorja ni dovoljeno vleči, po AC pa itak ne, samo pomoč na cesti oz. avtovleka.
Ali EV s prazno baterijo lahko vlečeš?! Ali servo zavore delajo?! Servo volan?! ??????
Pri vseh avtomobilih morajo zavore in volan delati tudi ob ugasnjenem motorju.
Pri Ev se pogon ustavi prej, kot je baterija čisto izpraznjena. Ostali sistemi še delujejo...
mn ::
Vsake zavore v vsakem avtu delajo tudi brez serva (zdaj bo nekdo prilepil prototip za milijon evrov, in temu že zdaj rečem jebi se), samo malo bolj je treba pritiskat.
Saj vem da delajo, samo tisto pritiskat 2 metra za vlečnim vozilom, kolikor imaš običajno vlečno vrv, je precej riskantno po moje. Jaz se tega ne bi šel, razen če sta oba avta podrtiji, ki jih ni škoda razbiti.
Utk ::
Vozi se počasi, ne 80.
Še boljše je, če z drogom, ne z vrvjo (ni to itak prepovedano?)
Pa tist spredaj mora vedet kaj dela, zadaj še ni tak problem.
Še boljše je, če z drogom, ne z vrvjo (ni to itak prepovedano?)
Pa tist spredaj mora vedet kaj dela, zadaj še ni tak problem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
mn ::
Utk ::
Sem ja, parkrat pa. Zato pa pravim, da mora tist spredaj predvsem bit pameten, 20 na uro pa 20.
S starimi kantami je bilo to lažje, ker so bile lahke. Z novimi avti pa tega res nisem še delal. Ker novi avto delajo.
S starimi kantami je bilo to lažje, ker so bile lahke. Z novimi avti pa tega res nisem še delal. Ker novi avto delajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
fikus_ ::
Spet pametnjakovoči!
1. ICE brez delujočega motorja=delijoče servo zavore se ne sme vleči.
2. Ste že poskusili, koliko je potrebno pritisnit na pedal servo zavore ob ugasnjenem motorju, da se avto zaustavi v malem klančku? Če boste to testirali, delate na svojo odgovornost.
3. 2-3 m za ritjo vlečnega avtomobila in pri maks. hitrosti 50 km/h želim, da zavore dobro primejo.
1. ICE brez delujočega motorja=delijoče servo zavore se ne sme vleči.
2. Ste že poskusili, koliko je potrebno pritisnit na pedal servo zavore ob ugasnjenem motorju, da se avto zaustavi v malem klančku? Če boste to testirali, delate na svojo odgovornost.
3. 2-3 m za ritjo vlečnega avtomobila in pri maks. hitrosti 50 km/h želim, da zavore dobro primejo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
mn ::
Spet pametnjakovoči!
1. ICE brez delujočega motorja=delijoče servo zavore se ne sme vleči.
2. Ste že poskusili, koliko je potrebno pritisnit na pedal servo zavore ob ugasnjenem motorju, da se avto zaustavi v malem klančku? Če boste to testirali, delate na svojo odgovornost.
3. 2-3 m za ritjo vlečnega avtomobila in pri maks. hitrosti 50 km/h želim, da zavore dobro primejo.
Pozabljaš ročno zavoro. Zato sem pa pisal, da brez klasične ročne zavore jaz ne grem v vleko. Servo zavore, čeprav vem da delajo, so pri vleki kot da jih ni.
Sem pa malo bral o vleki električnih vozil, in ljudje več ali manj pišejo da se jih sploh ne sme. Samo "flatbad". Nekateri naj niti ne bi imeli nevtralne prestave (recimo Tesla).
J.McLane ::
Dokler je v EV še toliko energije da deluje, bi se ga dalo čisto lepo vleči. Itak, če je EV mrtev ti vleka ne bo nič pomagala, saj regeneracija jasno ne bo delalal, da bi tako filal baterijo.
Imaš kolikor hočeš tega dokumentiranega na internetu:
https://www.google.com/search?q=tow+cha...
Imaš kolikor hočeš tega dokumentiranega na internetu:
https://www.google.com/search?q=tow+cha...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Utk ::
1. ICE brez delujočega motorja=delijoče servo zavore se ne sme vleči.
Kje to piše? In zakaj bi vlekel avto, ki mu DELUJE motor?
2. Ste že poskusili, koliko je potrebno pritisnit na pedal servo zavore ob ugasnjenem motorju, da se avto zaustavi v malem klančku? Če boste to testirali, delate na svojo odgovornost.
Sem. Se ustavi. Ne moreš se pa vozit 90 navzdol.
3. 2-3 m za ritjo vlečnega avtomobila in pri maks. hitrosti 50 km/h želim, da zavore dobro primejo.
Predvsem si želiš, da te vleče nekdo, ki gleda na cesto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
J.McLane ::
Recimo, da je šla sklopka?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Gregor P ::
Spet pametnjakovoči!... nisem testiral a sem imel moč preskusiti; ravno sem na AC prehiteval, ko so nenadoma zagorele vse lučke in se je vse ugasnilo. Zavora je bila tako trda, da je trajalo kar nekaj časa preden sem vozilo varno zaustavil na strani; je pa res, da sem imel na AC več kot dovolj časa in poti za manever zaustavljanja. Mimogrede težava je bila v tem, da je neka cev pri motorju preperela in je potem vroč zrak stopil neke očitno pomembne kable.
2. Ste že poskusili, koliko je potrebno pritisnit na pedal servo zavore ob ugasnjenem motorju, da se avto zaustavi v malem klančku? Če boste to testirali, delate na svojo odgovornost.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Če bi pred tabo stal kamion, brez skrbi, da se bi dost prej ustavil. Samo ne smeš se bat pritisnit, nič ne bo počilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
mn ::
OK, kakor berem ima že veliko ICE avtov električne vakumske črpalke za servo zavore, in verjetno ravno tako električni. Torej, teoretično, če delajo na električnem avtu preko 12V sistema in ne glavne baterije, imaš zavore tudi na praznem EV? Lahko kdo to potrdi?
J.McLane ::
Pri Toyotinih hibridih je tako, ko odpreš voznikova vrata se Brake Booster "zbudi" in zagotovi potreben pritisk. Torej ja, deluje na 12V, edino logično.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Gregor P ::
Da, vsaj običajno so glavne baterije vedno ločene od ostalega sistema, že zaradi varnosti. Po drugi strani pa ti lahko crkne tudi akumulator
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
BigWhale ::
Sicer pa, vsaj jaz, avta brez klasične ročne zavore ne bi upal vleči. Servo volan niti ni problematičen, zavore pa znajo biti, sploh ker prvih par pritiskov še delajo precej pričakovano potem pa vedno slabše.
Kaj pa ima klasicna rocna zavora z vleko? Nic. Jaz sem se z vrha Pohorja pripeljal v dolino z nedelujocim motorjem.
Vleka vozil po AC je sicer prepovedana. Lahko te AMZS nalozi kamion in te odpelje. Drugace je pa polnjenje z vleko povsem realna moznost, ce nimas cisto mrtve baterije.
Drugace je pa kantica bencina, ce po dotankanju avto vzge, precej hitrejsa moznost kot polnjenje s 3.6kW. Racunat na to, da bos eno uro polnil (na AC te DARS ne bo pustil stati eno uro) in bos s tem prisel do naslednje vsaj malo hitrejse polnilnice, je kr loterija na kateri ponavadi izgubis. Premalo imamo teh polnilnic in premalo zanesljive so, plus, so se vedno tako pocasne, da imas vsaj pol dneva pokvarjenega.
BigWhale ::
OK, kakor berem ima že veliko ICE avtov električne vakumske črpalke za servo zavore, in verjetno ravno tako električni. Torej, teoretično, če delajo na električnem avtu preko 12V sistema in ne glavne baterije, imaš zavore tudi na praznem EV? Lahko kdo to potrdi?
Joj, nehajte bluzit no. Saj EV ne crkne takoj, ko pride kazalec na 0%. Takrat se pac ustavis in lahko te nekdo potegne. Z regeneracijo pa si napolnis toliko baterije, da prides do naslednje hitre polnilnice. Na AC to jasno ni opcija, ker se po AC ne sme vleci avtomobila.
Zakaj da bi pa cakal toliko casa, da bo EVju res cist vse crknil, mi pa ni jasno in tak scenarij je resnicno butast.
DamijanD ::
Jaz tudi mislim, da če ni nekaj narobe z avtom v stilu, da ti iz 30% začne ful hitreje (nelinearno) padati SoC, potem ne boš obstal brez štroma, razen če res izzivaš.
kow ::
20 let nazaj je bilo se enostavno spregledati lucko, ce nisi bil pozoren. Danes ti, domnevam, ves avto zmiga, ce ti zmanjkuje goriva/stroma.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
l0g1t3ch ::
DamijanD ::
Kar je blo 30 let nazaj drugače je, da lučka za tank ni imela "spomina", kar pomeni, da se je v kakšnem ovinku prižgala potem na ravnini pa ugasnila :-) Moj prejšnji avto je pa tako smotano zapiskal, da tudi, če sem pričakoval lučko vsak čas, sem se zmeraj ustrašil kaj je pa zdaj crknilo
kow ::
Kakorkoli, danes je gotovo veliko enostavneje sprogramirati narascajoce opozarjanje vozika, v navigaciji najti optimalno pot do najblizje pumpe ali polnilnice itd. Moras biti ze res pacient, da ti zmanjka goriva, tudi na nepoznanem terenu.
shmandi ::
ginekk ::
Spet pametnjakovoči!
1. ICE brez delujočega motorja=delijoče servo zavore se ne sme vleči.
2. Ste že poskusili, koliko je potrebno pritisnit na pedal servo zavore ob ugasnjenem motorju, da se avto zaustavi v malem klančku? Če boste to testirali, delate na svojo odgovornost.
3. 2-3 m za ritjo vlečnega avtomobila in pri maks. hitrosti 50 km/h želim, da zavore dobro primejo.
A potem nisi še nikoli bil vlečen oz. vlekel drugega? Kakšni ste to mestna deca, za vsako malenkost avto vleko čakat.
Edin problem je, da slučajno ne pozabiš ključa za vžig dat v ključavnico, ker se ti zaklene volan v prvem ovinku. Zavore itak delujejo, je pa seveda treba malo bolj pritisnit. Takisto volan brez delujočega serva.
Recimo, da je šla sklopka?
Prestavljaš lahko še vedno brez sklopke. Za vleko prestaviš v prosti tek in je.
Tudi avto lahko voziš brez sklopke. Vmes prestaviš v prosti tek in uloviš obrate, da ni preveč škrtanja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ginekk ()
deco16 ::
OK, kakor berem ima že veliko ICE avtov električne vakumske črpalke za servo zavore, in verjetno ravno tako električni. Torej, teoretično, če delajo na električnem avtu preko 12V sistema in ne glavne baterije, imaš zavore tudi na praznem EV? Lahko kdo to potrdi?
EV ima električni brake booster kater deluje na 12V. Tudi ICE avti počasi šaltajo na ta sistem. Torej ko zmanka baterije je še vedno 12V polna in se lahko vedno varno ustaviš.
https://www.bosch-mobility-solutions.co...
Nobenega vakuma, nobene cevke.
europenian ::
Ce se pogovarjate o poceni EVjih, ki si jih druzine lahko privoscijo, so baterije res boge se vedno, pa to sem napisal ze 5 let nazaj in se nic ni spremenilo, cene pa grejo samo gor in gor. Zivljenje je prekratko, da bi nonstop iskal polnilnico na izletih in tam zgubljal cas.
Tesle z vecjo baterijo so pa tako drage, da so to sanje nekoga na minimalni placi, mogoce malo vec. Pa predvidevam, da si vsak zeli za svoj denar tudi malo udobja in opreme, ne pa oskubljen elektricni avto, sam da si ga bo lahko privoscil.
Za nek dobro situiran par, kjer so otroci ze 18+ in samostojni, ter se starsi vozijo samo se v sluzbo je EV optimalen. Ali pa za kaksne terenske delavce, ki nabijajo kilometre in firma casti.
Tesle z vecjo baterijo so pa tako drage, da so to sanje nekoga na minimalni placi, mogoce malo vec. Pa predvidevam, da si vsak zeli za svoj denar tudi malo udobja in opreme, ne pa oskubljen elektricni avto, sam da si ga bo lahko privoscil.
Za nek dobro situiran par, kjer so otroci ze 18+ in samostojni, ter se starsi vozijo samo se v sluzbo je EV optimalen. Ali pa za kaksne terenske delavce, ki nabijajo kilometre in firma casti.
Utk ::
Praktično vsaka družina ima (vsaj) 2 avta in en od teh bi v 90% primerih lahko bil katerikoli rabljen BEV, tudi če ima samo še 120 km dosega. Kolk to stane in kolk to prišpara goriva na leto si pa vsak zase lahko izračuna.
kow ::
Ja, samo takih avtov ni na trgu, ker zlahkoto prodajo vse avtomobile z 60-100kwh baterijami, ki so za proizvajalce bolj profitabilni.
Bos moral pocakati se nekaj let.
Trenutno je kljucno, da skalirajo proizvodnjo EV za 50-70k evrov.
Bos moral pocakati se nekaj let.
Trenutno je kljucno, da skalirajo proizvodnjo EV za 50-70k evrov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
europenian ::
Zdaj, ko so v EU sprejeli prepoved prodaje ICE cez ca. 12 let, kar se bo verjetno zavleklo. Ali so potem tudi hibridi izkljuceni iz igre, saj imajo tudi motor na notranje izgorevanje?
Potem pa pride sok in bo en navaden plastik fantastik elektricni Clio v EU okol 50 jurjev. To je cilj avtomobilske industrije, vsem prodati nove avte in to vsako leto za nekaj tisocakov vec.
Potem pa pride sok in bo en navaden plastik fantastik elektricni Clio v EU okol 50 jurjev. To je cilj avtomobilske industrije, vsem prodati nove avte in to vsako leto za nekaj tisocakov vec.
Utk ::
Ja, samo takih avtov ni na trgu, ker zlahkoto prodajo vse avtomobile z 60-100kwh baterijami, ki so za proizvajalce bolj profitabilni.
Bos moral pocakati se nekaj let.
Na trgu so že zdaj rabljeni leafi. Ni jih veliko, ampak če hočeš, se ga dobi. Stari nimajo nekega dosega, so pa "poceni". Za marsikoga dovolj, za drugi avto. Nova dacia spring nima nič kaj večji doseg kot rabljen leaf že z napol crknjeno baterijo. Cena je tu nekje, je pa leaf vseeno bolj avtu podoben.
Da boš dobil nov električni avto (pa da ni ravno dacia spring) za kaj manj od 20 jurjev pa mislim da ni (več) realno. Še bencinarja kmalu več ne.
karafeka ::
Pismo, naš lokalni inženir je pa nekaj let nazaj pisal, kako se bodo EVji pocenli, zaradi obsega proizvodnje, več proizvajalcev, cenejše proizvodnje, cenejša uporaba in vzdrževanje...... zdaj pa mamo.
Čez par let bojo ziher cenej...
Čez par let bojo ziher cenej...
Utk ::
Električni se očitno ne bojo pocenili, se bojo pa ICE tolk podražali, da električni ne bojo zgledali več dragi.
kow ::
Na trgu so že zdaj rabljeni leafi. Ni jih veliko, ampak če hočeš, se ga dobi. Stari nimajo nekega dosega, so pa "poceni". Za marsikoga dovolj, za drugi avto. Nova dacia spring nima nič kaj večji doseg kot rabljen leaf že z napol crknjeno baterijo. Cena je tu nekje, je pa leaf vseeno bolj avtu podoben.
Da boš dobil nov električni avto (pa da ni ravno dacia spring) za kaj manj od 20 jurjev pa mislim da ni (več) realno. Še bencinarja kmalu več ne.
Leafov in springov je na trgu za faktor x100 premalo. Dacia spring se proizvaja v smesno nizkih stevilkah. Vsaj proti modelu 3, Y, id3 itd.
Utk ::
Če ga hočeš kupit, ga lahk dobiš. Normalno, če bi jih bilo 100x več, bi bili cenejši, ampak to je že druga stvar.
kow ::
To ni bila poanta. Poanta je bila, da ce ga jaz kupim, ga v slo ne more kupiti nihce vec. Ce karikiram.
Lani je Renault proizvedel ubogih 80k Zoe EV. Samo stancanje avtomobilov lahko spremeni stanje na trgu in zaenkrat sta od zahodnih proizvajalcev edina resna: Tesla in VW. Vsi ostali imajo smesno nizke proizvodnje stevilke.
Lani je Renault proizvedel ubogih 80k Zoe EV. Samo stancanje avtomobilov lahko spremeni stanje na trgu in zaenkrat sta od zahodnih proizvajalcev edina resna: Tesla in VW. Vsi ostali imajo smesno nizke proizvodnje stevilke.
Utk ::
Poanta je, da vsak rešuje svoj "problem". Če ti hočeš rabljen leaf ali nov spring, ga lahk dobiš. Za ostalih 500 mio v Evropi se pa ne sekiraj, naj se sami.
ginekk ::
EV ima električni brake booster kater deluje na 12V.
Saj drugačnega tudi ne more imet, ker elektromotor za svoje delovanje ne sesa zraka, torej ne dela vakuma. In brez serva ne more bit, ker je pretežek avto za volan obračat - oziroma bi moral imet volan potem 5 obratov in večjega premera, če bi hoteli EV brez serva narest.
J.McLane ::
Recimo, da je šla sklopka?
Prestavljaš lahko še vedno brez sklopke. Za vleko prestaviš v prosti tek in je.
Tudi avto lahko voziš brez sklopke. Vmes prestaviš v prosti tek in uloviš obrate, da ni preveč škrtanja.
Ko se sklopka obrabi je problem ker ti zdrsava, torej ne prime in je enako kot, da bi imel pedal sklopke pritisnjen.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
nejc_nejc ::
europenian je izjavil:
Zdaj, ko so v EU sprejeli prepoved prodaje ICE cez ca. 12 let, kar se bo verjetno zavleklo. Ali so potem tudi hibridi izkljuceni iz igre, saj imajo tudi motor na notranje izgorevanje?....
Pri podobni ponudbi polizdelkov se bo cez 12 let povecal uvoz rabljenih avtov iz neclanic EU v blizini.
hruske ::
Koliko enega jamranja.
12 let sta ravno nekje dva razvojna cikla za avtomobile, ta prepoved je predvsem jasen signal evropski avtomobilski industriji, da naj v razvoj ICE ne vlaga več. Če komu še ni bilo jasno.
Največje tveganje trenutno je dobava mineralov, torej litija. Izgleda, da je največje vprašanje, če bo evropskim proizvajalcem uspelo pravočasno zagotoviti dobavo materialov za baterije. In čipov.
12 let sta ravno nekje dva razvojna cikla za avtomobile, ta prepoved je predvsem jasen signal evropski avtomobilski industriji, da naj v razvoj ICE ne vlaga več. Če komu še ni bilo jasno.
Največje tveganje trenutno je dobava mineralov, torej litija. Izgleda, da je največje vprašanje, če bo evropskim proizvajalcem uspelo pravočasno zagotoviti dobavo materialov za baterije. In čipov.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
DamijanD ::
To ni bila poanta. Poanta je bila, da ce ga jaz kupim, ga v slo ne more kupiti nihce vec. Ce karikiram.
Lani je Renault proizvedel ubogih 80k Zoe EV. Samo stancanje avtomobilov lahko spremeni stanje na trgu in zaenkrat sta od zahodnih proizvajalcev edina resna: Tesla in VW. Vsi ostali imajo smesno nizke proizvodnje stevilke.
Se strinjam, če je bil včasih reno skoraj vodilni od dinozavrov, ni pokazal neke širine pri napredku. Megane je/bo boljši od id3, ampak vmes je VW naredil id3, id4, id5... Mercedes ima tudi celo paleto EVjev...
Masayoshi ::
Benzinga: Research: Tesla To Be Overtaken By This Legacy Automaker - Benzinga.
https://www.benzinga.com/news/22/06/277...
https://www.benzinga.com/news/22/06/277...
kow ::
Cuden clanek si nalimal. Naslov se namrec ne ujema z vsebino clanka. Naslov pravi, da bo Tesla overtaken, v clanku pa pise "could be".
A se ti malo norca delas iz nas? Morda pa delas za Benzingo in promoviras click bait clanke?
A se ti malo norca delas iz nas? Morda pa delas za Benzingo in promoviras click bait clanke?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()