» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
972 / 1139
»»

mikhaair ::

Zakaj bi se dvignile cene EV? Tesla je na polno industrializirala svoje modele, ostali na poti tja. Cene bi nekako morale iti dol.

Mikrohard ::

Zato ker se vse draži... če slučajno še nisi opazil.

mikhaair ::

Sem mislil daje mišljeno napram ICE.

recmajkemi ::

mikhaair je izjavil:

Zakaj bi se dvignile cene EV? Tesla je na polno industrializirala svoje modele, ostali na poti tja. Cene bi nekako morale iti dol.

Nižanje cene proizvodnje dokler ni prave konkurence in obstajajo kartelni dogovori in ostale neumnosti, kot je planned obsolitnes, car as service, itn. ... ne pomeni nižanjih cen za končnega kupca.
V tej državi vsi vedo za vse svinjarije, ki se dogajajo.
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377

Zgodovina sprememb…

kow ::

Mikrohard je izjavil:

Zato ker se vse draži... če slučajno še nisi opazil.


Vedno se vse drazi. Zdaj se samo malo hitreje, ker se je denar zaradi korone tiskal hitreje. Vazne so relativne cene.

LuiIII ::

EV-ji se bistveno po mojem ne bodo dražili, bodo šli z inflacijo, dražila pa se bo elektrika in to močno. Nekaj bodo k temu pripomogli EV, večino pa neobstoječe proizvodnje kapacitete zaradi zapiranja TE. Če danes skurim 100€ na mesec za elektriko, jih bom ob isti porabi čez dve leti tam nekje 150-180€ (brez EV). Za polnjenje EV-ja doma sicer to še ne pomeni deal breaka, je pa vprašanje, če ga bom lahko sploh polnil doma. Distribucijska omrežja nekako niso dimenzionirana za to da 1/3 gospodinjstev od 17h-06h cuza od 5-11kW samo za EV. Kje so potem še toplotne črpalke in ostale "nepomembne" zadeve? Me pa zanima koliko bi (bo) bila cena upgrade-a distribucijskega omrežja? Ne rečem da so EV napačna smer, samo ni šans, da bomo v 10-ih letih sposobni pri tej tehnologiji, ki jo imamo sedaj, narediti neboleč prehod. Sam bom pa za srednjeročne težave, ki nas gotovo čakajo, raje vložil nekaj v spodoben agregat za premoščanje težav, ki so na vidiku. Bi pravzaprav že zdavnaj moral...

TheBlueOne ::

Elektricarji morda lahko poveste koliko se slednje izplaca, namrec menjal bi drugi avto za EV. Trenutno imamo Renault Twingo z 95 konji, menjal pa bi za E-Golfa. Twingo je se kot nov, nekje 30.000km E-golf bi bil tam tam, oba letnik 2019. Doseg se mi izide, ker za sluzbo potrebujem ca. 50km/dan. Twingo kuri tam okoli 6.5l bencina na 100km, kjer zivim je zavarovanje zanj s kaskom ca 1200€ letno, za EV ca. 300€.

Je pa med njima ca. 9.000€ razlike. Se to ze tako ali tako izplaca?

Koliko imajo te e-golf zadeve realno dosega pozimi?

Je za vzeti kaj drugega kot e-golf, pa da ni cez 20.000€?

Tnx...

mertseger ::

LuiIII je izjavil:

Me pa zanima koliko bi (bo) bila cena upgrade-a distribucijskega omrežja?


To je bilo v energetskih krogih že n-krat predstavljeno v zadnjih letih. Govori se o ca. 4 milijardah €. V naslednjih desetih letih. Distribucije pa skupaj letno "napraskajo" ca 100 milijonov. Potem si lahko izračunaš kaj bomo imeli čez 10 let če država ne bo posegla zraven.

telexdell ::

mertseger je izjavil:

LuiIII je izjavil:

Me pa zanima koliko bi (bo) bila cena upgrade-a distribucijskega omrežja?


To je bilo v energetskih krogih že n-krat predstavljeno v zadnjih letih. Govori se o ca. 4 milijardah €. V naslednjih desetih letih. Distribucije pa skupaj letno "napraskajo" ca 100 milijonov. Potem si lahko izračunaš kaj bomo imeli čez 10 let če država ne bo posegla zraven.

Seveda je v t 4 milijarde všteto tudi, da bodo vsi vodilni imeli plače kot Golob iz Gen-i in ostali zaposleni sedanjemu razmerju primerno.

Sam plačujem elektriko že preko 40 let. Če bi vsa ta leta teh 100 milijonov vlagali v omrežje bi že imeli vse posodobljeno. Seveda pa ne bi energetski sektor bil med najbolj plačanimi v državi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

deco16 ::

TheBlueOne je izjavil:

Elektricarji morda lahko poveste koliko se slednje izplaca, namrec menjal bi drugi avto za EV. Trenutno imamo Renault Twingo z 95 konji, menjal pa bi za E-Golfa. Twingo je se kot nov, nekje 30.000km E-golf bi bil tam tam, oba letnik 2019. Doseg se mi izide, ker za sluzbo potrebujem ca. 50km/dan. Twingo kuri tam okoli 6.5l bencina na 100km, kjer zivim je zavarovanje zanj s kaskom ca 1200€ letno, za EV ca. 300€.

Je pa med njima ca. 9.000€ razlike. Se to ze tako ali tako izplaca?

Koliko imajo te e-golf zadeve realno dosega pozimi?

Je za vzeti kaj drugega kot e-golf, pa da ni cez 20.000€?

Tnx...


Jaz bom prodajal e-Golfa l:2020, februarja za 18k, 45k km zarad selitve. Sam ti svetujem da počakaš da začnejo prodajat letnik 2020 ker so jih poceni dobili.
Odvisno kje se voziš, če po podeželju pol lahk komot nardiš 180km če maš TČ, mogoče še več. Avtocesta pozimi 150km če voziš 110 po tempomatu, poleti pa 200km se komot doseže. Če boš pa vsak dan gazil po snegu je pa lahk tudi manj. Mam avto že skoraj dve leti, sem super zadovoljen.

Za tako ceno mogoče kak ZOE 40 z baterijo, če pa dobiš e-Up, Citiego letnik 2020 pa vzem ker so jih skoraj zastojn dajali. Je pa e-Golf čist druga kategorija avta kot vsi omenjeni in tudi tisti katerga zamenjuješ.
Če te kaj zanima kar vpraši na ZS

shmandi ::

TheBlueOne je izjavil:


Je za vzeti kaj drugega kot e-golf, pa da ni cez 20.000€?
Tnx...

Nissan Leaf 40kWh. Dobiš jih že za 15k€ naprej. Malo daljši doseg kot golf.

TheBlueOne ::

deco16 je izjavil:



Jaz bom prodajal e-Golfa l:2020, februarja za 18k, 45k km zarad selitve. Sam ti svetujem da počakaš da začnejo prodajat letnik 2020 ker so jih poceni dobili.
Odvisno kje se voziš, če po podeželju pol lahk komot nardiš 180km če maš TČ, mogoče še več. Avtocesta pozimi 150km če voziš 110 po tempomatu, poleti pa 200km se komot doseže. Če boš pa vsak dan gazil po snegu je pa lahk tudi manj. Mam avto že skoraj dve leti, sem super zadovoljen.

Za tako ceno mogoče kak ZOE 40 z baterijo, če pa dobiš e-Up, Citiego letnik 2020 pa vzem ker so jih skoraj zastojn dajali. Je pa e-Golf čist druga kategorija avta kot vsi omenjeni in tudi tisti katerga zamenjuješ.
Če te kaj zanima kar vpraši na ZS


Tnx. E-Golf gledam ravno zato, ker so level up po velikosti. Imam pa se ponudbo za peugeot e200, ki mi je simpaticen, kjer pa nimam pojma kaksna klasa avta naj bi bil, z dosti vecjo baterijo in 100kW now za dobre 22.000€. Bom moral iti do tja, da vidim kako in kaj.

ZOE bi lahko bil alternativa ampak mi je grd. :D

deco16 ::

Pardon pozabil sem Leaf 40kWh se opravičujem. e-208 za to ceno je dobr avto ampak ma višjo porabo (enako močan motor)

Masayoshi ::

kolk km ima e208? 22k je dobra cena...

VadatL ::

telexdell je izjavil:

mertseger je izjavil:

LuiIII je izjavil:

Me pa zanima koliko bi (bo) bila cena upgrade-a distribucijskega omrežja?


To je bilo v energetskih krogih že n-krat predstavljeno v zadnjih letih. Govori se o ca. 4 milijardah €. V naslednjih desetih letih. Distribucije pa skupaj letno "napraskajo" ca 100 milijonov. Potem si lahko izračunaš kaj bomo imeli čez 10 let če država ne bo posegla zraven.

Seveda je v t 4 milijarde všteto tudi, da bodo vsi vodilni imeli plače kot Golob iz Gen-i in ostali zaposleni sedanjemu razmerju primerno.

Sam plačujem elektriko že preko 40 let. Če bi vsa ta leta teh 100 milijonov vlagali v omrežje bi že imeli vse posodobljeno. Seveda pa ne bi energetski sektor bil med najbolj plačanimi v državi.


Z naslova omrežnin se po hitrem izračunu čez palec nabere precej več kot 100 milijonov. Približno četrtino položnice so omrežnine, če je omrežnin samo 2,5 centa po kWh, potem to znese 400 milijonov. (16.000.000.000 kWh letne proizvodnje x 0,025 = 400 milijonov). 4 milijarde za nadgradnje je močno pretirana ocena, s tem da je precej malo nadgradenj zaradi električnih avtomobilov, velično je popravil zaradi starosti in nadgradenj zaradi toplotnih črpalk, večje rabe industrije ipd.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: fikus_ ()

a_borlak ::

eGolfe dvomim, da bodo prodajali poceni, ker je trenutno več povpraševanja kot ponudbe. Če mene vprašaš, če ti je e208 dovolj velik in ga dobiš za 22k, ne razmišljaj preveč. Nov avto, konkretno večja baterija, 11kW polnenje ... Leaf je tudi opcija, pa če najdeš eC4 ugodno, ki je med večjimi, pa sploh.

BigWhale ::

shmandi je izjavil:

TheBlueOne je izjavil:


Je za vzeti kaj drugega kot e-golf, pa da ni cez 20.000€?
Tnx...

Nissan Leaf 40kWh. Dobiš jih že za 15k€ naprej. Malo daljši doseg kot golf.


Ce dobis Leafa s 40kWh baterijo za 15 jurjev, potem je resnicno brezveze razmisljat o drugih opcijah. Je velikosti Golfa, range je mogoce se mal vecji. Za vozit je ok, pa nekih UX budalastin ima ene tolk kot povprecen VW :D Verjetno se kaksno manj.

Webmojster ::

a_borlak je izjavil:

eGolfe dvomim, da bodo prodajali poceni, ker je trenutno več povpraševanja kot ponudbe. Če mene vprašaš, če ti je e208 dovolj velik in ga dobiš za 22k, ne razmišljaj preveč. Nov avto, konkretno večja baterija, 11kW polnenje ... Leaf je tudi opcija, pa če najdeš eC4 ugodno, ki je med večjimi, pa sploh.


kje pa dobiš peugeota e208 za 22K? Torej 26,5K pred subvencijo.

TheBlueOne ::

Webmojster je izjavil:

a_borlak je izjavil:

eGolfe dvomim, da bodo prodajali poceni, ker je trenutno več povpraševanja kot ponudbe. Če mene vprašaš, če ti je e208 dovolj velik in ga dobiš za 22k, ne razmišljaj preveč. Nov avto, konkretno večja baterija, 11kW polnenje ... Leaf je tudi opcija, pa če najdeš eC4 ugodno, ki je med večjimi, pa sploh.


kje pa dobiš peugeota e208 za 22K? Torej 26,5K pred subvencijo.


Zivim v AT, je trenutno kar dosti subvencij. Pac prodajalec mi je rekel, da na koncu je dobre 22.000EUR. Nisem pa se dobil v roke konkretne ponudbe.

Zgodovina sprememb…

a_borlak ::

Ja, Leaf 2018 in navzgor (40kWh) za 15k je praktično no brainer.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: a_borlak ()

TheBlueOne ::

No ja, Leaf in Zoe nista nobrainer, ker izgledata kakor, da sta za ljudi starosti 60+. :)

BigWhale ::

No ja, tist k bo za izgled dajal med sedem in deset jurjev, potem izgubi vso pravico pizdit nad unimi, k dajo deset jurjev vec za Teslo. :>

Sicer sta Zoe in Leaf tko k Clio in Golf, isti paradajz... :D Za 60+ letnike so pa mercedezi :>

endelin ::

Vw naj bi v Id3 v prenovi izboljšal kakovost materialov v notranjosti. To pride enkrat drugo leto ali 2023 sem pozabil.

Za nova naročila naj bi že vgrajeval večji osrednji lcd?

spegli ::

Jaz se bojim parkirat zraven. Sej grem.

Wingman ::

Izkušnja kot sopotnik na daljši poti, skoraj 800 km v eno smer.
Avto enyaq 80. Vožnja udobna, hitrost 120 ali manj če so bile omejitve. Povprečna poraba 21 kW na 100 km, polnili na ionity hitrih polnilnicah, v eno smer 3x ustavili, čas polnjenja med 30 in 60 minut, ker je polnilo med 50 in 100 kW na uro.
Ionity pride 0.8 eur na kWh, tako da je cena toliko kot če bi ice avto kuril 10 l in tankaš na dragih avtocestnih črpalkah v tujini.
Polnilnice so bile proste, če bi moral čakati na prosto mesto si pa ne predstavljam.

celada ::

10-11 ur all in all v vsako smer torej? Ni grozno ni pa glih dobro...

pegasus ::

To je kar normalno za 800km autobahnov. Sam sem le redko hitreje.

Wingman ::

Ene 10 ur, kakšne uro in pol počasneje od normalne vožnje z ice. V glavnem pride se. Sem pa mislil da je strošek z ice vsaj primerljiv. Tudi izven AC na relativno počasnih ni poceni polnjenje in ni preprosto v smislu vtaknem kabel in prislonim kreditno kartico. Ne vem zakaj se da na bencinskih, za polnjenje Ev moraš pa najprej klofati po telefonu, pa vedno in povsod ne dela.

endelin ::

Priključni hibrid še vedno zmaga in se lahko postavite na glavo.

Poglejte nov mercedes c razred 300e. Slabih 100km dometa na elektriko. Za po mestu furaš na elektriko. Za na AC ima pa 200+ konjski bencinski motor. Tako se ne treseš ali boš našel delujoco polnilnico. Cena takega hibrida je primerljiva s teslo 3 long range.

Tudi za prikljucne hibride lahko vzameš ugoden kredit.

Ne vem no. Da moraš za 800km pot 3x ustavit vmes je malo tako. Še ena skrb na potovanju več :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

mikhaair ::

Zagovornik reče najbolje obeh svetov. Realist pa najslabše obeh svetov.

MrStein ::

Hibrid.
V mestu (večinoma) elektrika, za doseg pa bencin.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

a_borlak ::

Priključni hibrid je sicer na papirju krasna stvar, v realnosti pa najdražja in najslabša možnost, ker drago vzdrževanje. Počasi se bo treba navadit na novo realnost, da dolge poti z osebnimi vozili niso smiselne razen za transport, pa še ta bi moral na železnico, ne pa da širimo avtoceste.

celada ::

Jst mam s pavzami po avtocesti tam 100kmh povprečno brzino na dolge proge. Ponavadi je še najslabše proti severu ampak tudi tam gre nekak s tako brzino, ko si mimo Avstrije.
Je pa fajn vidit da zadeva počasi lovi ICE-je. Se rešiti polnjenje za nas ki živimo v čebelnjakih in da dobim kvazi berlingota z dostojnim dosegom za 25k pa sm zmagu :p

Mike_Rotch ::

a_borlak je izjavil:

Priključni hibrid je sicer na papirju krasna stvar, v realnosti pa najdražja in najslabša možnost, ker drago vzdrževanje. Počasi se bo treba navadit na novo realnost, da dolge poti z osebnimi vozili niso smiselne razen za transport, pa še ta bi moral na železnico, ne pa da širimo avtoceste.


Tudi v praksi je krasna stvar, če seveda potrebuješ tak tip avtomobila. Pri nas se večino časa prevažamo po mestu in bližnji okolici, kar pomeni, da verjetno več kot 90% voženj opravim na elektriko (posameznih poti, ne kilometrov). ICE čez teden redko sploh zavergla.

Baterija je dovolj zmogljiva da poleti na daljavo vklopim klimo in se vsedem v hladen avto, pozimi zjutraj me pričaka lepo ogreta kabina s toplimi sedeži.

Po drugi strani čez vikend nimam nobenih težav z daljšimi roadtripi, kar za BEV ne morem reči.

Cena vzdrževanja je enaka kot za bencinarja, le, da je poraba bistveno nižja.

Kar se pa smiselnosti dolgih poti tiče, pa zaenkrat še ni dobre alternative, če z avtom rad potuješ. Letala so super, če je cilj to, da čim prej prispeš na destinacijo (do katere mora biti seveda dobra letalska povezava).

J.McLane ::

Priključni hibrid ima še eno pomankljivost, polniti ga moraš dat praktično vsako noč. Vem da veliko lastnikov EV z garažo to itak počne, če si pa garažo recimo deiš z drugimi družinskimi člani ali nimaš polnilnega kabla ravno vedno pri roki je pa to lahko za koga minus. EV s 400 km dosega nek povprečen človek lahko polne samo enkrat na teden na domači tri fazni polnilnici.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mike_Rotch ::

Jaz ga priklopim praktično vedno, ko se pripeljem domov, ne samo čez noč. Na nadstrešku imam zmontirano polnilnico, tako, da vse skupaj vzame 5 sekund.

Če nimaš možnosti priklopa je pa verjetno težje.

Beli_Zajcek ::

recmajkemi je izjavil:

Samo polnjenje v več stanovanjskih zgradbah je/bo problem. Že nekaj časa nazaj sem omenjal nezmožnost gašenja EVja, ki lahko ogrozi samo konstrukcijo zgradbe. Po predpisih je pa potrebno imeti sistem za avtomatsko gašenje t.i. sprinkler, čim je več kot 5 polnilnic v garaži. Si ne predstavljam, da bi garaže novogradenj obremenjevali s stroškom izgradnje sistema. Poleg tega je potrebno imeti okoli prostora za polnjenje 2,5m praznega prostora, kar je nevzdržno. Že tako se parkirišča v garažah novogradenj prodajajo z minusom oz. nulo navkljub temu, da so stisnjena na zakonski minimum 2,5x5m in en ob drugem kot sardele.


Novogradnje, za katere se je vložilo vlogo za gradbeno dovoljenje po 1.10.2020 morajo imeti možnost polnilnice na parkirnih mestih. Glej zakon o učinkoviti rabi energije - 29.člen.

endelin ::

Mike_Rotch je izjavil:

Jaz ga priklopim praktično vedno, ko se pripeljem domov, ne samo čez noč. Na nadstrešku imam zmontirano polnilnico, tako, da vse skupaj vzame 5 sekund.

Če nimaš možnosti priklopa je pa verjetno težje.

Ne rabiš. Če pozabiš še vedno ostane motor na notranje izgorevanje. Medtem ko gres pri elektricarju na avtobus.:D nova c klasa hibrid ma že čez 20kwh baterijo in 100 km dometa. Verjetno tolko kot 7 let stari leafi :D

endelin ::

Ma meni osebno bi bilo moreče z EVji ki majo slab domet se vozit na daljše poti. Pa to se rabiš samo s tem ukvarjat da bo delujoča vticnica na enem postajališču. Se voziš iz obale. Pozabiš ustavit na kozini. Maš 50km kao dometa. Samo moliš lahko da bo kaj za polnit na ravbarkomandi.

europenian ::

No ja, ampak pri 50Litrih nafte imas 2x toliko manevrskega prostora kot pri 400km dosega, kar avtomatsko pomeni, da se veliko manj sekiras.
Ko se lucka vzge pri dizlu, se peljes se komot 100km.
Pa ce 15 minut tankas na crpalki, natankas recimo 500 Litrov:
Normale Diesel-Zapfsäulen für PKWleisten bei einem Durchmesser von 25 mm rund 35 Liter pro Minute

Mike_Rotch ::

nova c klasa hibrid ma že čez 20kwh baterijo in 100 km dometa. Verjetno tolko kot 7 let stari leafi :D


Nova C klasa s takšno motorizacijo je tudi dražja od Tesle 3 LR. V tem cenovnem razredu osebno ne bi niti pomislil na hibrida ali ICE.

endelin ::

Tesla Model3 je sweet spot pri EVjih.

Pri hibridih za podobno ceno nova C klasa (s popusti je potem tam tam s Teslo)

mikhaair ::

Ampak je hibrid. Ne tič, ne miš. Verjetno povrh samo dodan ev sklop, ki ni, kot Toyotin, od štarta zasnovan za sovprego. Namenjen le prikazovanju nizkega izpusta co2.

bf4ed ::

Ja pa najboljša funkcija hibridov je polnjenje baterije med vožnjo na bencin. ;((

Hibrid nima več mesta zdaj ko so EV z dovolj dobrim dometom.

Mike_Rotch ::

Plug-in hibrid je IMHO bistveno boljša rešitev kot toyote z 1,3kWh baterijo. PHEV lahko dejansko uporabljaš kot EV za večino mestnih voženj. Večinoma imajo dovolj močne elektromotorje za udobno vožnjo po mestu in regionalkah, doseg od 25-30km naprej tudi zadosti dnevne potrebe marsikoga.

Hibrid nima več mesta zdaj ko so EV z dovolj dobrim dometom.


Odvisno od cenovnega razreda. Če bi kupoval nov avto za 50-60 jurjev, potem bi brez dvoma vzel EV. Ampak za moj budget okoli 20k ne dobiš spodobnega EVja, med PHEV pa imaš nekaj izbire.

MrStein ::

PHEV ima (večina, če kdo pozna izjemo, na dan z besedo) (pre)majhen prtljažnik.
Za po mestu skakati je dovolj, kot družinski avto pač ne.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

J.McLane ::

Na papirju se marsikaj zdi dobra rešitev, problem je ker kot potrošniki lahko izbiramo samo med tistim kar nam proizvajlci dajo na trg. Hibridi z 1.3 kWh baterijo so cenovno na nivoju klasiščnih pogonov z avtomatskimi menjalniki iz tega stališča so za potrošnike zelo zanimivi.

PHEV, ki ima baterijo v dnu vozila ima enak prtljažnik kot navaden. RAV4 je en tak, pa mislim da Outlander tudi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Plug-in hibrid je IMHO bistveno boljša rešitev kot toyote z 1,3kWh baterijo.

Se pač motiš, nisi prvi niti zadnji. PHEV je dražji, z manjšim prtljažnikom, poraba ko enkrat zmanjka baterije je pa večja, ker je težji. S tisto, še zmeraj majhno, baterijo pa letno ne moreš naredit tolk km, da se ti bi kdaj splačal proti navadnemu hibridu. Pravi BEV, s katerim greš tudi na daljše poti samo na elektriko, je ok, phev pa pač ne.

Gregor P ::

Na koncu ti vedno vse lepo zaračunajo ne glede na izbiro 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hruske ::

GLE 350de je PHEV s 30kWh baterijo, ki mu omogoča 100km dosega. Je velik in kravast, ampak če ga priklapljaš, ne boš imel težav vozit samo na elektriko.

Znanec pol leta ni rabil tankat, ko se je pojavila korona in so zaradi ukrepov naenkrat izpadle daljše vožnje. Toyota z 1,5kWh baterijo pač ne more tega zagotavljat.
Rad imam tole državico. <3
««
972 / 1139
»»