» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
971 / 1141
»»

pegasus ::

Hm ... tole bi znala biti zanimiva alternativa, če se Aptera ne izide in če vw zabluzi z id.buzz:

krucymucy ::

id.buzz bi bil super zadeva.
moped v avto, napihljivo lezisce in na izlet.
upam da so razmisljali v smer panelov na strehi. Za 0,8-1kW bi moralo biti dovolj povrsine.

Mike_Rotch ::

Dvomim, da spraviš blizu 1kW na streho. id.buzz je očitno podobnih dimenzij kot Multivan, kar pomeni tam okoli 3m2 strehe max.

krucymucy ::

Racunal sem na 5m2. 1.5 sirine, malo vec kot 3 dolzine.

Mike_Rotch ::

https://www.frontrunneroutfitters.com/e...

Streha se precej zoža pri VW kombijih, je varljivo. Po dimenzijah je na vrhu široka samo 122cm. Tale rack gleda malenkost čez rob pa je 1425mm(W) X 2570mm(L).

Kolikor gledam te vanliferje 1kW montirajo kvečjemu na kakšne Sprinterje in Ducatote, pa še to redko.

Sicer verjetno ne rabiš 1kW na tej zadevi. Pogonskih baterij ne nafilaš bistveno na sonce, za ostale porabnike (hladilnik, laptope, luči) je pa že 200, 300W dovolj.

europenian ::

Kdaj pride kak pocen sportn elektricar za ca. 20k na trg? Pa ne z 200km dosega?

J.McLane ::

Čez ene 15 let ko boš kupil 15 let staro Teslo :))

Resno, za 20k € niti športnega bencinarja ne boš videl.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

europenian ::

Ne obracaj besede. Za taksne malo bolj trde, bom oblikoval vprasanje.
Kdaj pride ekvivalenten elektricar, kot je recimo Pocket rocket Fiesta ST, Polo GTI. Cenovno, po velikosti in zmogljivosti.

Čez ene 15 let ko boš kupil 15 let staro Teslo
TM3 ni slaba po pospeskih, kaj pa ostalo? Cena je bistveno drazja od Fieste ST, standard podvozje, standard zavore, predrage gume.
Fiesta ima 1200kg in je pravi pocket rocket momentum, pa se poceni je.

Mike_Rotch ::

TM3 ni slaba po pospeskih, kaj pa ostalo?


Model 3 je na progi konkurenca BMW M3 naprimer.

PARTyZAN ::

Fiesta ST je slabih 26k, Polo GTI pa slabih 28k. Mal si zgrešu ball park.

Mike_Rotch je izjavil:

Model 3 je na progi konkurenca BMW M3 naprimer.


Ne ni.

LeQuack ::

Še en izmed grših avtov:

Volkswagen unveils the ID.5 all-electric SUV and the sporty VW ID.5 GTX with 295 horsepower
In Germany, preorders for the ID.5 will kick off in mid November with prices starting at 47,400 Euros (US$54,800).
https://www.notebookcheck.net/Volkswage...

Quack !

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LeQuack ()

Mike_Rotch ::

PARTyZAN je izjavil:

Fiesta ST je slabih 26k, Polo GTI pa slabih 28k. Mal si zgrešu ball park.

Mike_Rotch je izjavil:

Model 3 je na progi konkurenca BMW M3 naprimer.


Ne ni.


Primerjave. Model 3 performance je hitrejši od M3 F80 in RS4.



https://fastestlaps.com/comparisons/6fa...

https://fastestlaps.com/comparisons/jtb...

PARTyZAN ::

Si prebral komentarje na videu, ki si ga linkal? Kolk krogov na Nordschleife naredi preden se pregreje?
A bo kdorkol dirkal v katerikoli obstoječi Tesli na dirkališču z M3 ali čemurkoli podobnemu?

Je pa kul one-trick-pony, ja.

BigWhale ::

europenian je izjavil:

TM3 ni slaba po pospeskih, kaj pa ostalo? Cena je bistveno drazja od Fieste ST, standard podvozje, standard zavore, predrage gume.
Fiesta ima 1200kg in je pravi pocket rocket momentum, pa se poceni je.


Dej, kupi si Fiesto, pa nehaj trapat in primerjat zepne nozke z lubenicami ...

europenian ::

Jaz nisem nic primerjal, primerjate ostali. Jaz sem nedvoumno postavil vprasanje, kdaj pride na trg kak pocket rocket. Primerjave z debelimi kravami ste zaceli vi.
Fiesta ST je slabih 26k, Polo GTI pa slabih 28k. Mal si zgrešu ball park.
Malo ja, cene so sle gor, ampak se vedno ne dobis za ta denar nic primerljivega. TM3 _preformance_ je pa cenovno se bolj dalec.

Mike_Rotch je izjavil:

TM3 ni slaba po pospeskih, kaj pa ostalo?


Model 3 je na progi konkurenca BMW M3 naprimer.
Haha. Tist en bogi youtub video nesposobneza ane. Kok trackdayev z TM3 Perf. najdes na netu?

krucymucy ::

Imam pa eno vprasanje zate.
Kolikokrat si pa ze bil na trackdayu?

Mike_Rotch ::

PARTyZAN je izjavil:

Si prebral komentarje na videu, ki si ga linkal? Kolk krogov na Nordschleife naredi preden se pregreje?


Krog po nordschleife naredi brez problemov in pregrevanja. Koliko krogov naredi na drugih dirkališčih ne vem. Verjetno so na diraklišču prej problem zavore kot kaj drugega. Serijske zavorne ploščice redko zdržijo cel track day, ne glede na znamko avtomobila.

Ampak hot lap časi so v podobnih okvirih kot M3, tisti, ki sem jih prilepil celo hitrejši.

A bo kdorkol dirkal v katerikoli obstoječi Tesli na dirkališču z M3 ali čemurkoli podobnemu?

Je pa kul one-trick-pony, ja.


Ne vem kdo bo dirkal. Pravim le, da lahko, če ti paše. Ko že omenjaš Nurburgring. Tam vidiš ljudi v vsem možnem, od trackday specialk do serijskih berlingotov tako, da hitra športna limuzina ni ravno tako nenavadna izbira.

Haha. Tist en bogi youtub video nesposobneza ane. Kok trackdayev z TM3 Perf. najdes na netu?


Spodaj imaš tudi čase iz fasteslaps, če si mogoče zgrešil.

Zgodovina sprememb…

europenian ::

Ni vazno, vozi se v slotih po pol ure, pol urce pavze in spet pol ure. 8x30 minut s kosilom vred. Zakaj?

Ampak hot lap časi so v podobnih okvirih kot M3, tisti, ki sem jih prilepil celo hitrejši.

Touristen Niko dela z TM3P dobrih 8:30-40.
Stighiz pa z i30N Fastback 7:51 oz. 8:00

Ampak TM3P ni niti priblizno 26-28k. Pa se konkretne gume rabis, da to tezo skozi ovinke spravis brez izgube momentuma.

Zgodovina sprememb…

Mike_Rotch ::

S stock i30 pelje 7:51?

Btw, kje ti najdeš i30 za 26-28 jurjev?

europenian ::

S stock i30 pelje 7:51?
Stock ja. https://www.facebook.com/groups/3362831... Krnekaj jih dela 8:00
TM3P Touristen Niko, Semi slick cup 2 + track mod.
Btw, kje ti najdeš i30 za 26-28 jurjev?
Kdo je to rekel? Sicer pa ce ciljas na ceno ja, Polo GTI BTG 8:30 posnetkov imas ko dreka. S popustom iz zaloge 25k. Naprej pa odvisno od sminkeraja, ki ga dodas. Koliko je ze TM3P?

No saj kaj hocem rect, fajn bi bilo, ce Tesla predstavi kak Model 2 Performance ali podobno oz. nekdo drug. Lahk pa bo Hyundai prvi z LM14/15

Zgodovina sprememb…

Truga ::

https://twitter.com/elonmusk/status/145...

me zanima ce bo elon sam poknil tech bubble zaradi polla na twatterju lmao

pegasus ::

Še malo v razmislek:

Manjka samo še spin, da so EVji "zlobna komunistična tehnologija" :D

krucymucy ::

Cupra Born zgleda odlicno. Da vem, samo malo spremenjen id.3, vseeno na pogled veliko lepsi.
In ker je to Cupra, si mogoce lahko obetamo verzijo z motorji iz id.4 GTX?

Zgodovina sprememb…

europenian ::

pegasus je izjavil:

Še malo v razmislek:

Manjka samo še spin, da so EVji "zlobna komunistična tehnologija" :D



Se malo za v razmislek.

BigWhale ::

Fajn bi bilo, ce bi pisali objave, ki so v skladu s pravili foruma, hvala.

BigWhale ::

Ko se bo naslednjic nekdo obregnil ob subvencije za elektricna vozila. Edini problem teh subvencij je to, da jih dobi sosed.

https://friendsoftheearth.eu/press-rele...

sloxl8 ::

A ima kdo kakšne informacije, ali bodo šle naslednje leto subvencije gor ali dol? Glede na večjo prodajo EV bi bilo logično, da bi šle dol. Po drugi strani pa bi morale glede na "pritisk" EU po zelenem prehodu iti kvečjemu gor.

fikus_ ::

BigWhale je izjavil:

Ko se bo naslednjic nekdo obregnil ob subvencije za elektricna vozila. Edini problem teh subvencij je to, da jih dobi sosed.

https://friendsoftheearth.eu/press-rele...


Plin forsirajo DE in je zaradi njih tudi med "zelenimi" energijami, JE pa ne, ker nimajo interesa (beri prstov v tej marmeladi).



Sem pred kratkim zasledil, da EV postane ogljično nevteralen po približno 110-120 kkm, če kuri samo OVE elektriko. To pomeni SE in VE z ogljično rezervo ne štejejo, kvečjemo HE in res proizvedena ter pretočena elektrika iz SE/VE.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

hruske ::

Narobe si bral. 110.000 km je bilo, če gledaš globalni mix električne energije, 77.000 km pa če gledaš trenutni mix električne energije v EU, 49.000 km pa če bi polnil samo z energijo iz vetrnic.

https://www.volvocars.com/uk in klik na "Read report" oz. direkten link: https://www.volvocars.com/images/v/-/me...
Rad imam tole državico. <3

kow ::

Da, pa se te stevilke se da veliko zmanjsati. Z ucinkovitejso proizvodnjo in povecevanjem ucinkovitosti solarne/vetrne energije itd. Ni vredno debate, imo.

hruske ::

Že same cifre kažejo, da, prvo - EV je čistejši, in drugo - električno energijo se da narediti precej bolj čisto.
Rad imam tole državico. <3

fikus_ ::

Hruške, nisva brala istega vira.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

kow ::

Potem pa podaj vir. Da se bomo smejali.

Mikrohard ::

Vsaka raziskava lahko prikaže številke v svoj prid. Ali bodo prikazale EV-je v pozitivni ali negativni luči, je pa čisto odvisno od tega, kdo raziskavo plača. Pri EV-jih zelo radi poudarjajo, koliko CO2 izpustov povzroči proizvodnja baterije... in potem računajo, koliko KM mora EV prevoziti, da nadoknadi te izpuste v primerjavi z ICE avti. Ampak večina raziskav pa pri ICE pozabi upoštevat še izpuste, ki nastanejo pri črpanju, rafineriji in transportu goriva do črpalk.

jernejl ::

Mikrohard je izjavil:

Ampak večina raziskav pa pri ICE pozabi upoštevat še izpuste, ki nastanejo pri črpanju, rafineriji in transportu goriva do črpalk.

A pri EV pa upoštevajo izpuste tovornjaka, ki v Krško pripelje uran?
Pa izpuste, ki nastanejo pri kopanju in transportu premoga do termoelektrarn?
In izpuste, ki nastanejo ob transportu panelov in drugih delov za sončne elektrarne iz Kitajske?

Utk ::

Ne, ker so zanemarljivi. Pri nafti pa črpanje, prevozi in rafinerije dvignejo porabo nafte za vsaj 50%.

Mikrohard ::

jernejl je izjavil:

Mikrohard je izjavil:

Ampak večina raziskav pa pri ICE pozabi upoštevat še izpuste, ki nastanejo pri črpanju, rafineriji in transportu goriva do črpalk.

A pri EV pa upoštevajo izpuste tovornjaka, ki v Krško pripelje uran?
Pa izpuste, ki nastanejo pri kopanju in transportu premoga do termoelektrarn?
In izpuste, ki nastanejo ob transportu panelov in drugih delov za sončne elektrarne iz Kitajske?

Če že, bi to morali upoštevat tudi pri ICE, ker se pri proizvodnji goriva uporabi ogromna količina elektrike. Skratka… raziskava, ki bi pokrila zares vse (na obes straneh), ne obstaja.

hruske ::

Utk je izjavil:

Ne, ker so zanemarljivi. Pri nafti pa črpanje, prevozi in rafinerije dvignejo porabo nafte za vsaj 50%.


Tej meri se reče "well-to-tank emissions", če boš hotel kaj več prebrat o tem. Trenutno se gibljejo nekje 27% za bencin in 24% za dizel.

S procenti mislim tu dodaten delež izpustov glede na količino izpustov, ki jih opravi enota goriva. Torej, če 1L bencina naredi 2168g CO2 emisij, jih pridobivanje, rafinacija in transport do črpalke še dodatnih 593g.

Pri pridobivanju premoga je ta cifra v Združenem kraljestvu okrog 16%, za našo luknjo nisem našel podatka.

Izpusti tovornjaka, ki tovori uran, so zanemarljivi glede na energijo, ki jo njegov tovor proizvede. Ajd, če bi vsaj rekel, rudarjenje urana, tisto je treba premetat in zmlet malo večje količine zemlje in za tisto malo več skurimo.
Rad imam tole državico. <3

MrStein ::

Si prepričan, da ne?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

pegasus ::

Kar zabavno gledati, kako se čez lužo počasi začenjajo zavedati, kaj se jim obeta:

Da vidimo sedaj, če bodo še vedno "prosti trg bo to vse zrihtal" ali bodo šli kake nove carnie nabijat ;)

europenian ::

Problem je bolj to, da nizji sloj, ki ima relativno nove ICEje, recimo 2-3 leta stare. Bodo placevali drago gorivo in s tem financirali srednje visjemu sloju subvencije za nabavo EV, kar je dokaj neposteno vsiljevanje.
Ogromno ljudi trenutno in se nekaj casa nima moznosti polnenja in so kljub temu "kaznovani" z vedno visjimi stroski goriva.

Posteno bi bilo, da se najprej zrihta E infrastrukturo vsem in sele nato zacne dvigovati cene. Pa ponavadi so ravno tisti, ki nimajo denarja v raznih stanovanjih, najemu.

Lonsarg ::

Električni avti se bodo polnili pretežno doma, črpalke bodo zgolj za takrat ko pozabis ter za daljše voznje in bo precej dražje tam polnit glede na polnjenje doma.

Električno polnjenje doma pa si bo moral folk plačati kar sam. V primeru stanovanj bo pač treba preko upravnika bremeniti rezervni sklad in postaviti polnilnice na parkirnih mestih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

J.McLane ::

Tudi javne počasne (AC) polnilnice bi lahko bile ugodne, to je tam do 22 kW.

Hitrost polnjenja narekuje ceno, ker z močjo polnjenja pridejo stroški bistveno večji.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Lonsarg ::

J.McLane je izjavil:

Tudi javne počasne (AC) polnilnice bi lahko bile ugodne, to je tam do 22 kW.

Hitrost polnjenja narekuje ceno, ker z močjo polnjenja pridejo stroški bistveno večji.
Glavni strošek javnih polnilnic ne bo niti moč, niti elektrika, ampak bo to prostor. Enostavno ni prostora da bi folk polnil na javnih polnilnicah. Javne polnilnice bodo drage in nikoli ne bodo za redno polnjenje. Počasne 22kW dejansko najdlje jemljejo prostor in so najslabša rešitev, 22kW bo na običnih parkingih kjer ga dejansko parkiraš.

V prehodnem obdobju so itak EV avti dražji in luksuz, tako da trenutno visji sloj financira RnD za prehod industrije na EV. Naslednji na vrsti bodo tisti izven mest z hišami, ki največ km opravijo. Za njih se bo kmalu (oziroma se za marsikoga že) EV računica izsla cenovno in bodo pač plačali tistih 500EUR za priključek doma.

Za tiste v mestih je pa itak strošek goriva zanemarljiv, ker nas bolj udari po žepu strošek avta samega, ker delamo tako malo kilometrov. Mi bomo pač zadnji šli na EV ker bo izziv elektrificirat parkinge. Bomo pač v vmesnem obdobju na hibridih, to vmesno obdobje bo še vsaj 10 let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Mike_Rotch ::

Elektrifikacija parkingov v resnih državah že poteka. 50kW+ wireless chargerji.

nejc_nejc ::

Se moja napoved

Evejev bo cca 40 do 50 procentov
Ostalo drug agregat z ele motorji...

recmajkemi ::

Samo polnjenje v več stanovanjskih zgradbah je/bo problem. Že nekaj časa nazaj sem omenjal nezmožnost gašenja EVja, ki lahko ogrozi samo konstrukcijo zgradbe. Po predpisih je pa potrebno imeti sistem za avtomatsko gašenje t.i. sprinkler, čim je več kot 5 polnilnic v garaži. Si ne predstavljam, da bi garaže novogradenj obremenjevali s stroškom izgradnje sistema. Poleg tega je potrebno imeti okoli prostora za polnjenje 2,5m praznega prostora, kar je nevzdržno. Že tako se parkirišča v garažah novogradenj prodajajo z minusom oz. nulo navkljub temu, da so stisnjena na zakonski minimum 2,5x5m in en ob drugem kot sardele.
V tej državi vsi vedo za vse svinjarije, ki se dogajajo.
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377

FireSnack ::

Zaenkrat je čisto dovolj da se cene dvignejo za večino EVjev še kakšnih 30% in ne bo treba razpravljati o zmogljivostih infrastrukture še kakih 5 ali 10 let.
Preprodajalec NFT umetnin

pegasus ::

This guy gets it:

Mikrohard ::

FireSnack je izjavil:

Zaenkrat je čisto dovolj da se cene dvignejo za večino EVjev še kakšnih 30% in ne bo treba razpravljati o zmogljivostih infrastrukture še kakih 5 ali 10 let.

Ne bi bil presenečen, če se bo to dejansko zgodilo. Ampak potem bo vse za 30% dražje (inflacija).
««
971 / 1141
»»