Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
BigWhale ::
Za Ptuj - Vir pravi Google, da traja pot vec kot stiri ure in pol. Vmes je pa verjetno trikrat polnil po pol ure. Zdaj sicer razmisljam, ce sem si mogoce narobe zapomnil in je rekel, da so samo pet ur vozili. Takrat se mi je zdelo, da je rekel premalo.
Leaf nardi po AC 200km s polno baterijo, ce se potrudis. Tukaj je pa razdalje skoraj 400km in na zadnji tretjini poti mors splezat na Velebit in tam je poraba precej visja.
Leaf nardi po AC 200km s polno baterijo, ce se potrudis. Tukaj je pa razdalje skoraj 400km in na zadnji tretjini poti mors splezat na Velebit in tam je poraba precej visja.
Steak ::
Jaz sicer poznam enga, ki se je peljal iz Ptuja v Zadar oz na Vir z Leafom s 40kWh baterijo. Bojda je trajalo pet ur in pol.To se najbrž zelo veliko ustavlja vmes oz. ima še kakšne izlete poleg, ali pa je dolgo časa čakal na meji, so bili prometni zamaški ipd.?
Leaf sicer ni znan kot vozilo ki bi bilo dobro za daljša potovanja (ker se baterija pregreva pri večih zaporednih polnjenjih, tako imenovani "rapidgate"), pa kljub temu z Leafom z 40 kWh baterijo od Ptuja do Zadra rabiš filati samo slabi 2 uri, kar ni bad (tam greš pod settings in lahko poljubno znamko in model vozila nastaviš). Celotno pot traja 5 ur in pol, kar se sklada z tem kar Bigwhale pravi.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Steak ()
Gregor P ::
Zgolj za primerjavo, sam se pripeljem z bencinarjem ali hibridom iz Ljubljane do Splita v 5 urah, običajno postankov ne delam (seveda, če se počutim utrujenega, naredim vsaj en 10 minutni postanek), tudi na meji ne čakam več kot 10 minut, in poln tank zadostuje za pot do tja (500 km) in vsaj še dovolj goriva za vožnjo po Splitu oz. plaž izven Splita v enem tednu (okoli 250 km, pri bencinarju rajši več kot pri hibridu, ker ima slednji manjši tank). Potem zopet natočim gorivo in imam več kot dovolj za pot domov in še nekajdnevno vožnjo po mestu in naokoli. Skratka o gorivu in polnjenju praktično sploh ne razmišljam.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Steak ::
Dobro ti se pripelješ v 5 urah, povprečen voznik se pripelje v 4 urah in 50 minutah glede na Google maps, lastnik električnega pa rabi 4 ure in 51 minut, to pomeni da se pripelje v enakem času in ga nato priklopi na vtičnico v apartmaju/hotelu in je ravno tako brezskrben glede dosega, vidiš kaj ti hočem povedati? Zadeve niso slabe.
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u...
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Steak ()
Okapi ::
Od Ljubljane do Splita ni nobena klasika za Slovence. Dej ne pretiravaj, no. Klasika je Ljubljana - Piran, Ljubljana - Umag, Ljubljana - Pula, in mogoce se kdaj pa kdaj Ljubljana - Zadar. Potem se pa ze konca.Pag je kar klasika za Slovence, se pravi dobrih 400 km. V bistvu enako kot do Zadra.
Jaz sicer poznam enga, ki se je peljal iz Ptuja v Zadar oz na Vir z Leafom s 40kWh baterijo. Bojda je trajalo pet ur in pol.
redtech ::
computer256 je izjavil:
Evropa se je prebudila iz sna in trenutno v razvoj električnih vozil investira 3,5 krat več kot Kitajska:
"Po oceni agencije Transport & Environment (TE), je Evropa leta 2019 v proizvodnjo vozil na baterije investirala 60 milijard evrov. Trikrat več kot Kitajska (17 milijard evrov). Leta 2017-2018 je bilo obratno (skoraj 22 milijard evrov v električne avtomobile na Kitajskem proti 3,2 milijardam evrov v Evropi). Na absolutnem prvem mestu je Nemčija s približno 40 milijardami Volkswagna in Tesle. Sledi Češka republika, ki je v proizvodnjo električnih vozil vložila več kot 6 milijard in pol, vedno za Volkswagen. V Italiji je govora o 1,75 milijardah, ki jih je v elektriko investirala FCA, medtem ko so avtomobilske industrije Francije, Švedske in Velike Britanije v elektriko investirale približno eno milijardo."
Absolutno tega ne moreš primerjati samo s številkami.
Primerjati moraš kaj kupiš 60 mrd v EU in kaj za 20 mrd v Kitajski
EU strojni inžinir 3500 USD/mesec
Shanghai 1200 USD/mesec (kmalu bomo cenejši od Kitajcev...)
Xpeng P7 35k USD
Tesla S 90k USD
Potem so številko gotovo dvignile še EU subvencije..., če bi bil na kakšnem projektu bi videl kakšno neučinkovito razmetavnje denarja je to.
Kitajska ne subvencionira ničesar, nudijo pa ureditev zemljišča, infrastrukture, zato so boljši.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: redtech ()
Mike_Rotch ::
Kitajska ne subvencionira ničesar, nudijo pa ureditev zemljišča, infrastrukture, zato so boljši.
LOL
mertseger ::
computer256 je izjavil:
Evropa se je prebudila iz sna in trenutno v razvoj električnih vozil investira 3,5 krat več kot Kitajska:
"Po oceni agencije Transport & Environment (TE), je Evropa leta 2019 v proizvodnjo vozil na baterije investirala 60 milijard evrov. Trikrat več kot Kitajska (17 milijard evrov). Leta 2017-2018 je bilo obratno (skoraj 22 milijard evrov v električne avtomobile na Kitajskem proti 3,2 milijardam evrov v Evropi). Na absolutnem prvem mestu je Nemčija s približno 40 milijardami Volkswagna in Tesle. Sledi Češka republika, ki je v proizvodnjo električnih vozil vložila več kot 6 milijard in pol, vedno za Volkswagen. V Italiji je govora o 1,75 milijardah, ki jih je v elektriko investirala FCA, medtem ko so avtomobilske industrije Francije, Švedske in Velike Britanije v elektriko investirale približno eno milijardo."
Absolutno tega ne moreš primerjati samo s številkami.
Primerjati moraš kaj kupiš 60 mrd v EU in kaj za 20 mrd v Kitajski
EU strojni inžinir 3500 USD/mesec
Shanghai 1200 USD/mesec (kmalu bomo cenejši od Kitajcev...)
Xpeng P7 35k USD
Tesla S 90k USD
Potem so številko gotovo dvignile še EU subvencije..., če bi bil na kakšnem projektu bi videl kakšno neučinkovito razmetavnje denarja je to.
Kitajska ne subvencionira ničesar, nudijo pa ureditev zemljišča, infrastrukture, zato so boljši.
Kolikor sem imel priložnost spoznati kitajskih inženirjev je tole BS sicer elektro stroke. In tudi v Sloveniji imamo zanič plače.
http://www.salaryexplorer.com/salary-su...
Steak ::
computer256 je izjavil:
Evropa se je prebudila iz sna in trenutno v razvoj električnih vozil investira 3,5 krat več kot Kitajska:
"Po oceni agencije Transport & Environment (TE), je Evropa leta 2019 v proizvodnjo vozil na baterije investirala 60 milijard evrov. Trikrat več kot Kitajska (17 milijard evrov). Leta 2017-2018 je bilo obratno (skoraj 22 milijard evrov v električne avtomobile na Kitajskem proti 3,2 milijardam evrov v Evropi). Na absolutnem prvem mestu je Nemčija s približno 40 milijardami Volkswagna in Tesle. Sledi Češka republika, ki je v proizvodnjo električnih vozil vložila več kot 6 milijard in pol, vedno za Volkswagen. V Italiji je govora o 1,75 milijardah, ki jih je v elektriko investirala FCA, medtem ko so avtomobilske industrije Francije, Švedske in Velike Britanije v elektriko investirale približno eno milijardo."
Absolutno tega ne moreš primerjati samo s številkami.
Primerjati moraš kaj kupiš 60 mrd v EU in kaj za 20 mrd v Kitajski
EU strojni inžinir 3500 USD/mesec
Shanghai 1200 USD/mesec (kmalu bomo cenejši od Kitajcev...)
Xpeng P7 35k USD
Tesla S 90k USD
Potem so številko gotovo dvignile še EU subvencije..., če bi bil na kakšnem projektu bi videl kakšno neučinkovito razmetavnje denarja je to.
Kitajska ne subvencionira ničesar, nudijo pa ureditev zemljišča, infrastrukture, zato so boljši.
Kolikor sem imel priložnost spoznati kitajskih inženirjev je tole BS sicer elektro stroke. In tudi v Sloveniji imamo zanič plače.
http://www.salaryexplorer.com/salary-su...
Sramota je da je Kitajska plača za inženirja strojništva 2x večja od Slovenske. Isti vir.
Slovenija 1760 EUR:http://www.salaryexplorer.com/salary-su...
Kitajska 3602 EUR:http://www.salaryexplorer.com/salary-su...
computer256 je izjavil:
Evropa se je prebudila iz sna in trenutno v razvoj električnih vozil investira 3,5 krat več kot Kitajska:
"Po oceni agencije Transport & Environment (TE), je Evropa leta 2019 v proizvodnjo vozil na baterije investirala 60 milijard evrov. Trikrat več kot Kitajska (17 milijard evrov). Leta 2017-2018 je bilo obratno (skoraj 22 milijard evrov v električne avtomobile na Kitajskem proti 3,2 milijardam evrov v Evropi). Na absolutnem prvem mestu je Nemčija s približno 40 milijardami Volkswagna in Tesle. Sledi Češka republika, ki je v proizvodnjo električnih vozil vložila več kot 6 milijard in pol, vedno za Volkswagen. V Italiji je govora o 1,75 milijardah, ki jih je v elektriko investirala FCA, medtem ko so avtomobilske industrije Francije, Švedske in Velike Britanije v elektriko investirale približno eno milijardo."
Absolutno tega ne moreš primerjati samo s številkami.
Primerjati moraš kaj kupiš 60 mrd v EU in kaj za 20 mrd v Kitajski
EU strojni inžinir 3500 USD/mesec
Shanghai 1200 USD/mesec (kmalu bomo cenejši od Kitajcev...)
Xpeng P7 35k USD
Tesla S 90k USD
Potem so številko gotovo dvignile še EU subvencije..., če bi bil na kakšnem projektu bi videl kakšno neučinkovito razmetavnje denarja je to.
Kitajska ne subvencionira ničesar, nudijo pa ureditev zemljišča, infrastrukture, zato so boljši.
Povprečna plača inženirja na Kitajskem je cca enaka kot v EU. Tako da Evropa tudi dejansko efektivno investira več. Vsekakor pa Kitajcev ni za podcenjevati. EVji so enostavni za naredit in to Kitajci znajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Steak ()
mertseger ::
Osebno lahko povem da me je bilo skoraj sram povedat koliko zaslužim ko sem bil 3 leta nazaj na konferenci pa je seveda zvečer debata padla tudi na to. Res da so bili ti inženirji iz njihovih inštitutov ampak vseeno tudi moja plača je daleč od slabe v Sloveniji.
redtech ::
Evo Balkan ima potencial, poceni delovna sila, še delovne navade pa bomo naslednja Kitajska :D
Steak ::
Pri Thunderfootu je treba biti previden, kajti včasih so v želji po senzacionalnosti in ogledih nekatere njegove predpostavke popolnoma zgrešene (govorim na splošno, ne za specifični posnetek).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Steak ()
Steak ::
Zanimiv razplet dogodkov, tradicionalni avtomobilski proizvajalci se vlečejo zadaj:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Steak ()
MrStein ::
Samo včasih? No, vedno pa se res ne more motiti...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
J.McLane ::
Če imaš eno garažo in dva avta potem je najbrž bolj smiselno, da je smrdljivec na toplem v garaži, ker EV ima itak možnost predregtja. Pa tudi sosedje takoj vidijo kaj imaš parkirano pred hišo
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
a_borlak ::
Hja, če bi imel garažo, bi imel EV v garaži, že zaradi zime in s tem tople baterije kljub predgretju, polnilnico bi pa postavil tako, da bi bila dosegljiva tudi zunaj.
Gregor P ::
Vendar je tu še verjetnost samovžiga, tako da bi ga jaz imel rajši zunaj, kjer lahko lepo vse zgori v miru do konca
Sicer pa sploh ni slaba ideja, da bi v tem primeru imel nek protipožarni sistem, ki vsaj toliko ublaži gorenje, da se ne vnamejo še vse ostale reči, objekti poleg.
Sicer pa sploh ni slaba ideja, da bi v tem primeru imel nek protipožarni sistem, ki vsaj toliko ublaži gorenje, da se ne vnamejo še vse ostale reči, objekti poleg.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
BigWhale ::
redtech ::
Politika & green Hype. Vsako leto planirajo -5 let od 2050, sedaj so že na 2030, ko bomo 2030 bodo pa morali prištevati +5 let :)
Od kje jim bo elektrika?
- 2025: Tracking the UK coal phase out
- The UK generates about 20% of its electricity from nuclear, but almost half of current capacity is to be retired by 2025.
Od kje jim bo elektrika?
- 2025: Tracking the UK coal phase out
- The UK generates about 20% of its electricity from nuclear, but almost half of current capacity is to be retired by 2025.
jatode ::
Politika & green Hype. Vsako leto planirajo -5 let od 2050, sedaj so že na 2030, ko bomo 2030 bodo pa morali prištevati +5 let :)
Od kje jim bo elektrika?
- 2025: Tracking the UK coal phase out
- The UK generates about 20% of its electricity from nuclear, but almost half of current capacity is to be retired by 2025.
Ne bodo nič prištevali, verjetno še znižali, kajti hitrost adopcije je precej večja kot so pričakovali. Norveška ima letnico 2025, torej še 5 let prej kot UK. Premoga je trenutno manj kot 1 % v UK, tako da če se znebijo premoga ne bo problema.
Evo tole je graf kako se je UK proizvodnja elektrike glede na vir spreminjala s časom, premog je strmoglavil, obnovljivi viri in plin so pridobili veljavo:
Energije je več kot zadosti, že samo sonca direktno. Na zemljo z strani sonca konstantno pada 173.000 TW energije, kar je 10.000 krat več kot jo celotnen svet rabi, je pa res da je problem skladiščenje. Ampak če se sonce pametno vkomponira, se zgradi nekaj zalogovnikov v obliki črpalnih elektrarn, se doda še veter, geotermalno energijo, lesno biomaso in bioplin se zadevo da izpeljati.
"A total of 173,000 terawatts (trillions of watts) of solar energy strikes the Earth continuously. That's more than 10,000 times the world's total energy use. And that energy is completely renewable -- at least, for the lifetime of the sun."
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Groot ()
DamijanD ::
Hidrija za EV
Drugače pa zanimiv članek, kako ti SiC lahko omogoči boljšo učinkovitost (začela je Tesla, tudi ostali pa gredo v to)
Aja pa Toyota se je tudi odločila, da gre v bare EV
Drugače pa zanimiv članek, kako ti SiC lahko omogoči boljšo učinkovitost (začela je Tesla, tudi ostali pa gredo v to)
Aja pa Toyota se je tudi odločila, da gre v bare EV
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()
pegasus ::
Zanimivo branje: https://www.motortrend.com/features/202...
Sicer ne gre za moj tip vozil, a vseeno lepo demonstrira prednosti elektrike v terencih. Upam, da taki zapisi prepričajo vse še živeče dinozavre, da je coal rolling neumnost.
Sicer ne gre za moj tip vozil, a vseeno lepo demonstrira prednosti elektrike v terencih. Upam, da taki zapisi prepričajo vse še živeče dinozavre, da je coal rolling neumnost.
Alfa Dog ::
V zadnjem času sem se parkrat peljal (z dizlom) na eno letališče, cca 200 km v eno smer. Pičil tja 130-140 kmh po avtocesti, slabe 2 uri in sem bil tam. Povratek domov v poznih nočnih urah, enako.
Kaj naredite električarji v takem primeru?
Vzamete goopti?
Se cijazite 90-100 kmh tja in nazaj, po 3 ure v vsako smer?
Se na poti na letališče (ali nazaj) ustavite za pol ure na sendvič in polnite?
Ker na letališkem parkingu ne moreš priklopit avta na polnilnico za 4 dni medtem ko te ni.
Ko se pelješ tja bi bil rad čim prej tam, tako da mi ni do cijazenja ali vmesnega polnjenja. Ko se ponoči vračam domov bi šel tudi rad čim prej spat, ne pa se cijazil po avtocesti ali pa jedel sendvič in polnil....
Kaj naredite električarji v takem primeru?
Vzamete goopti?
Se cijazite 90-100 kmh tja in nazaj, po 3 ure v vsako smer?
Se na poti na letališče (ali nazaj) ustavite za pol ure na sendvič in polnite?
Ker na letališkem parkingu ne moreš priklopit avta na polnilnico za 4 dni medtem ko te ni.
Ko se pelješ tja bi bil rad čim prej tam, tako da mi ni do cijazenja ali vmesnega polnjenja. Ko se ponoči vračam domov bi šel tudi rad čim prej spat, ne pa se cijazil po avtocesti ali pa jedel sendvič in polnil....
Kripto mesi ::
V zadnjem času sem se parkrat peljal (z dizlom) na eno letališče, cca 200 km v eno smer. Pičil tja 130-140 kmh po avtocesti, slabe 2 uri in sem bil tam. Povratek domov v poznih nočnih urah, enako.
Kaj naredite električarji v takem primeru?
Vzamete goopti?
Se cijazite 90-100 kmh tja in nazaj, po 3 ure v vsako smer?
Se na poti na letališče (ali nazaj) ustavite za pol ure na sendvič in polnite?
Ker na letališkem parkingu ne moreš priklopit avta na polnilnico za 4 dni medtem ko te ni.
Ko se pelješ tja bi bil rad čim prej tam, tako da mi ni do cijazenja ali vmesnega polnjenja. Ko se ponoči vračam domov bi šel tudi rad čim prej spat, ne pa se cijazil po avtocesti ali pa jedel sendvič in polnil....
1.) pelješ se 130km/h in upaš, da ne bo premrzlo, da ti bo baterija zdržala
2.) pelješ se 100km/h in si pri sebi govoriš, da se ti itak ne mudi
3.) pelješ se 140km/h in si medtem ko čakaš na polnilnici govoriš, da bi se itak ustavil, ker se ti lušta sendviča
4.) vzameš goopti
5.) za 4 dni se greš menjavo vozila s sorodnikom, ki vozi ICE
6.) furaš ICE in čakaš, da se električni avti še malo razvijejo na področju baterij, da bo ustrezalo tvoji uporabi
7.) si kot naš inženirček jatode (ki električnega avta sploh nima), torej zaupaš teoriji in se ne sekiraš, saj imaš na papirju za 500km dosega
strel ::
Vzami si ioniq5 s foto streho, pa ti bo v štirih dneh še malo dofilalo :). Ko bo električnih avtomobilov več, bojo tudi ta parkirišča dobila polnilce pa te bo avto čakal ogret..l
J.McLane ::
V zadnjem času sem se parkrat peljal (z dizlom) na eno letališče, cca 200 km v eno smer. Pičil tja 130-140 kmh po avtocesti, slabe 2 uri in sem bil tam. Povratek domov v poznih nočnih urah, enako.
Kaj naredite električarji v takem primeru?
Vzamete goopti?
Se cijazite 90-100 kmh tja in nazaj, po 3 ure v vsako smer?
Se na poti na letališče (ali nazaj) ustavite za pol ure na sendvič in polnite?
Ker na letališkem parkingu ne moreš priklopit avta na polnilnico za 4 dni medtem ko te ni.
Ko se pelješ tja bi bil rad čim prej tam, tako da mi ni do cijazenja ali vmesnega polnjenja. Ko se ponoči vračam domov bi šel tudi rad čim prej spat, ne pa se cijazil po avtocesti ali pa jedel sendvič in polnil....
Zakaj df** bi vzel go-opti? Nobene drame, vzameš bilo kateri EV in namesto v slabih dveh urah prideš na letališče v dobrih dveh urah. Če je to zate deal breaker pa goni svojega dizla dalje, druge pa pusti da živijo po svoje.
Še ena opazka, časovna nestrpnost je bolj kot ne problem samo med vožnjo, ker se človek takrat blazno dolgočasi, ko narediš postanek na polnilnici se da možgane hitro zaposliti ali sprostiti, tam se kar naenkrat ne mudi več, jasno če se nisi zakalkuliral in boš zamudil letalo. Koliko prej od doma pa moraš štartat da ujameš letalo je pa stvar planiranja tako pri ICE kot pri EV, če se zakalkuliraš tudi z ICE z gonjenjem na 200 kmh ne boš prav veliko dosegel na 200 km trasi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
telexdell ::
V zadnjem času sem se parkrat peljal (z dizlom) na eno letališče, cca 200 km v eno smer. Pičil tja 130-140 kmh po avtocesti, slabe 2 uri in sem bil tam. Povratek domov v poznih nočnih urah, enako.
Kaj naredite električarji v takem primeru?
Vzamete goopti?
Se cijazite 90-100 kmh tja in nazaj, po 3 ure v vsako smer?
Se na poti na letališče (ali nazaj) ustavite za pol ure na sendvič in polnite?
Ker na letališkem parkingu ne moreš priklopit avta na polnilnico za 4 dni medtem ko te ni.
Ko se pelješ tja bi bil rad čim prej tam, tako da mi ni do cijazenja ali vmesnega polnjenja. Ko se ponoči vračam domov bi šel tudi rad čim prej spat, ne pa se cijazil po avtocesti ali pa jedel sendvič in polnil....
Ko se nekaj ur cijaziš po letališčih in si kot sardina v letalu ti kakšne pol urce počitka in kakšna osvežitev, preden se boš potem 2-3 ure vozil domov prav koristi. Med to relaksacijo pa lahko EV dopolniš toliko, da se boš tudi z njim peljal vsaj 130 km/h do doma.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
europenian ::
Teoreticno je to zelo dobra stvar, ampak res skoda, da ni tega v cenejsem segmentu. Ravno avtomobili s manj dosega bi lahko imeli streho in havbo pokrito s celicami.
Je pa res, da ce bodo zeleni sadili drevesa po parkplacih in je oblacno, bos bolj malo filal. Bos srecen, ce bos par ur na dan v povprecju na soncu.
Je pa res, da ce bodo zeleni sadili drevesa po parkplacih in je oblacno, bos bolj malo filal. Bos srecen, ce bos par ur na dan v povprecju na soncu.
Sprehod od letala, do avta je povsem dovolj relaksacije, pol pa gasa, da si cimprej doma. Ni nobene potrebe po se eni relaksaciji.V zadnjem času sem se parkrat peljal (z dizlom) na eno letališče, cca 200 km v eno smer. Pičil tja 130-140 kmh po avtocesti, slabe 2 uri in sem bil tam. Povratek domov v poznih nočnih urah, enako.
Kaj naredite električarji v takem primeru?
Vzamete goopti?
Se cijazite 90-100 kmh tja in nazaj, po 3 ure v vsako smer?
Se na poti na letališče (ali nazaj) ustavite za pol ure na sendvič in polnite?
Ker na letališkem parkingu ne moreš priklopit avta na polnilnico za 4 dni medtem ko te ni.
Ko se pelješ tja bi bil rad čim prej tam, tako da mi ni do cijazenja ali vmesnega polnjenja. Ko se ponoči vračam domov bi šel tudi rad čim prej spat, ne pa se cijazil po avtocesti ali pa jedel sendvič in polnil....
Ko se nekaj ur cijaziš po letališčih in si kot sardina v letalu ti kakšne pol urce počitka in kakšna osvežitev, preden se boš potem 2-3 ure vozil domov prav koristi. Med to relaksacijo pa lahko EV dopolniš toliko, da se boš tudi z njim peljal vsaj 130 km/h do doma.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: europenian ()
BigWhale ::
V zadnjem času sem se parkrat peljal (z dizlom) na eno letališče, cca 200 km v eno smer. Pičil tja 130-140 kmh po avtocesti, slabe 2 uri in sem bil tam. Povratek domov v poznih nočnih urah, enako.
Kaj naredite električarji v takem primeru?
Vzamete goopti?
Odvisno kateri? Vecina se odpelje tja tako kot se odpelje vsak drug in se na zadnji polnilnici pred letaliscem ustavi za 15 minut. Nazaj se pelje direkt domov. Aja, pa jaz bi vozil 120km/h. Razlika v casu prihoda je manj kot 15 minut, ce bi 200km vozil 140 vs 120. Ampak ker ne sta povprecni hitrosti bolj 110km/h vs 100km/h.
Jaz se sicer z Leafom najbrz neb odpravil na taksno pot, odvisno od situacije. Ce bi pa ze sel, bi pa prvic polnil na 2/3 poti za kakih 25 minut in potem se 25 minut na poti nazaj na 1/3 poti. Ni neizvedljivo, pa niti ni tolk zlo tecno, ce bi res moral it.
Ko se nekaj ur cijaziš po letališčih in si kot sardina v letalu ti kakšne pol urce počitka in kakšna osvežitev, preden se boš potem 2-3 ure vozil domov prav koristi. Med to relaksacijo pa lahko EV dopolniš toliko, da se boš tudi z njim peljal vsaj 130 km/h do doma.
To je neumnost. Ko prides z letala je najboljse biti cim prej doma. Meni niti na misel ne pride, da bi ob treh zjutraj postopal po nekih avtocestnih pocivaliscih, bogu za hrbtom. :>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
J.McLane ::
Samo dopolnim, da ima BigWhale Leafa s 40 kWh baterijo, ki je trenutno vreden nekje 18k €.
Neka Hyundai Kona 64 kWh (od 30k € dalje), bi to lepo naredila po scenariju, v smeri na letališče pred prihodom polneš za 20 min, nazaj grede v šusu domov.
Neka Hyundai Kona 64 kWh (od 30k € dalje), bi to lepo naredila po scenariju, v smeri na letališče pred prihodom polneš za 20 min, nazaj grede v šusu domov.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
mertseger ::
codeMonkey ::
e-passat :) https://www.motor1.com/news/532078/vw-a...
Ceprav je precej zakrit, je jasno, da VW nadaljuje s svojim receptom/dolgocasnim dizajnom. Bodo morali se bolj Skodo dol tiscati, ce bo slo tako naprej :)
Ceprav je precej zakrit, je jasno, da VW nadaljuje s svojim receptom/dolgocasnim dizajnom. Bodo morali se bolj Skodo dol tiscati, ce bo slo tako naprej :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
europenian ::
EU clanice tako na silo forsirajo te EV avte, da kr glava pece. Naj najprej zrihtajo stanovanja z dvemi parkplaci in polnilnico, ki si jih bo lahko srednji sloj in navzdol lahko privoscil in sele na to bodo kupovali EV avte. Do takrat pa pac ne, se bodo samo EV preseravatorji z hisami furali po mestih, tako da nekega velikega efekta v velemestih ne bo.
J.McLane ::
Parkplac si boš moral zrihtat kar sam ne glede na to ali boš imel ICE ali EV.
To da lahko avto puščaš kar na nekih javnih površinah zastonj je privilegij ko prej ali slej adijo, EV nima nič s tem.
To da lahko avto puščaš kar na nekih javnih površinah zastonj je privilegij ko prej ali slej adijo, EV nima nič s tem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
codeMonkey ::
Zaradi pogona vozil vplivati na stanovanja nima nobenega smisla. Tu najtezje spremenis stanje. V velemestih, kjer se res forsira EVje, pac delajo na infrastrukturi, da je uporabna tudi za uporabnike street parkinga. Sicer pa vsaj na Dunaju precej tezko vidis nov objekt brez garaze. Vseeno so polnilnice tisto, kar da hiter rezultat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
SambaShare ::
pegasus ::
Evo še ena prednost električnih vozil: nimajo katalizatorja, ki ti ga ponoči odžagajo izpod avta pred blokom
Machete ::
Malo o.t. sam kul slikca: https://twitter.com/rokschuster/status/...
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Machete ()
Mikrohard ::
Z 39kWh baterijo narediš 300km samo pri vožnji 30kmh ali pa po klancu navzdol. Realno je to 200km dosega (mestne vožnje poleti mogoče 250, AC pozimi pa mogoče samo 150).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
karafeka ::
Pa ne pozabit, da se ta 39kwh baterija pri koni polni z maksimalno 50kw na dc.
EVji pod 30.000€ so bolj kot ne za ljudi, ki večino časa vozijo po mestih, v trgovino in čez vikend k žlahti. Sicer se jim niti pod razno ne splačajo, saj so dacie in renaulti veliko cenejši, ampak tudi udobje nekaj šteje, vsaj glede prestavljanja in tihe vožnje.
EVji pod 30.000€ so bolj kot ne za ljudi, ki večino časa vozijo po mestih, v trgovino in čez vikend k žlahti. Sicer se jim niti pod razno ne splačajo, saj so dacie in renaulti veliko cenejši, ampak tudi udobje nekaj šteje, vsaj glede prestavljanja in tihe vožnje.