Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
SambaShare ::
Leaf s 40 kWh baterijo in Pro-Pilotom te po odbiti Slo subvenciji baje stane 26k EUR
Koliko stane ID.3 s 45 kWh in podobno opremo?
Kdo ve iz glave kako je zdaj z degradacijo baterije pri Leaf-u? Aktivnega gretja/hlajenja kolikor vem še nimajo. Avto je drugače zelo všečen, oblikovno in cenovno.
Tale tudi še ni bil omenjen (najcenejši na avtonet):
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
50kWh baterija (45kWh uporabne), pogonski sklop je od PSA. Zelo pohvaljen glede udobja. Ok kakšno leto bi še počakal, da malo potestirajo in popravijo najbolj tipične napake, je pa zelo resen kandidat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SambaShare ()
Mikrohard ::
Vem, da gre za 45kWh baterijo, a je vseeno večja, kot jo ima Nissan Leaf, ima tudi hitrejše AC polnenje od slednjega, pa še CSS2 ima namesto Chademo, ki se zagotovo poslavlja.
Mislim, da je 45kWh baterija omejena na 50kW polnjenje. Pa tudi AC je pomoje samo dvofazen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
mikhaair ::
recmajkemi je izjavil:
https://www.theverge.com/2021/4/18/2239...
Kako je s predpisi/priporočili glede polnilnic v garažah pod objektom oz samega parkiranja v zaprtih prostorih. Saj tak požar lahko ogrozi strukturno trdnost stavbe. Očitno je tak požar praktično nemogoče pogasiti.
Jaz bi rekel da te nima kaj skrbet, saj vsi avtomobili gorijo. eni manj, drugi več, tretji dlje. Baterija, gorivo, pol tone plastike. Vse gori v podzemnih garažah.
recmajkemi ::
Sprinkler sistemi pogasijo "navadne" avtomobile, električnih žal ne.
V tej državi vsi vedo za vse svinjarije, ki se dogajajo.
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377
Ko pa vprašaš, kdaj so prijavili kako stvar pa črički.
Če veš, obišči & prijavi na; e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=2377
BigWhale ::
recmajkemi je izjavil:
Sprinkler sistemi pogasijo "navadne" avtomobile, električnih žal ne.
Ce se vzge bencin v rezervoarju ti ga noben sprinkler ne pogasi.
</head> ::
Leaf s 40 kWh baterijo in Pro-Pilotom te po odbiti Slo subvenciji baje stane 26k €
Koliko stane ID.3 s 45 kWh in podobno opremo?
Leaf je hkrati zame tudi avto, ki ima najgršo notranjost na tržišču.
bambam20 ::
Leaf s 40 kWh baterijo in Pro-Pilotom te po odbiti Slo subvenciji baje stane 26k €
Koliko stane ID.3 s 45 kWh in podobno opremo?
Leaf je hkrati zame tudi avto, ki ima najgršo notranjost na tržišču.
Hyundai mu pridno sledi.
redtech ::
SambaShare je izjavil:
Leaf s 40 kWh baterijo in Pro-Pilotom te po odbiti Slo subvenciji baje stane 26k EUR
Koliko stane ID.3 s 45 kWh in podobno opremo?
Kdo ve iz glave kako je zdaj z degradacijo baterije pri Leaf-u? Aktivnega gretja/hlajenja kolikor vem še nimajo. Avto je drugače zelo všečen, oblikovno in cenovno.
Tale tudi še ni bil omenjen (najcenejši na avtonet):
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
50kWh baterija (45kWh uporabne), pogonski sklop je od PSA. Zelo pohvaljen glede udobja. Ok kakšno leto bi še počakal, da malo potestirajo in popravijo najbolj tipične napake, je pa zelo resen kandidat.
Izgleda vredu zadeva tale Citroen, najcenejši nakup, če gledamo velikost baterije / velikost avta?
a_borlak ::
SambaShare je izjavil:
Leaf s 40 kWh baterijo in Pro-Pilotom te po odbiti Slo subvenciji baje stane 26k EUR
Koliko stane ID.3 s 45 kWh in podobno opremo?
Kdo ve iz glave kako je zdaj z degradacijo baterije pri Leaf-u? Aktivnega gretja/hlajenja kolikor vem še nimajo. Avto je drugače zelo všečen, oblikovno in cenovno.
Tale tudi še ni bil omenjen (najcenejši na avtonet):
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
50kWh baterija (45kWh uporabne), pogonski sklop je od PSA. Zelo pohvaljen glede udobja. Ok kakšno leto bi še počakal, da malo potestirajo in popravijo najbolj tipične napake, je pa zelo resen kandidat.
Huh, dobra cena, tako za Leafa kot eC4. So končno začeli spuščati cene, ta testni eC4 je pa vsekakor za pogledat.
kow ::
Ze dolgo nisem zasledil novice o gorecih elektricnih avtomobilih, ceprav jih je na cesti veliko vec. Izgleda, da te novice niso vec trzno zanimive?
Alfa Dog ::
Sicer posledica trka, ampak vseeno: https://www.24ur.com/novice/tujina/tesl...
Piše da so gasilci požar gasili 4 ure (če so študentje na POP TV tole pravilno pretipkali, nisem šel guglat za pravimi podatki):" Gasilci so požar gasili približno štiri ure, pri tem pa naj bi se po nasvet za uspešno gašenje obrnili celo na družbo Tesla."
Piše da so gasilci požar gasili 4 ure (če so študentje na POP TV tole pravilno pretipkali, nisem šel guglat za pravimi podatki):" Gasilci so požar gasili približno štiri ure, pri tem pa naj bi se po nasvet za uspešno gašenje obrnili celo na družbo Tesla."
hruske ::
The fire raged for four full hours and required rescue workers to use about 30,000 gallons of water to eventually put the fire out because the battery kept reigniting, the constable's office said.
Iz https://abc13.com/investigators-to-ques...
30.000 galon je 113 m3 oz. 113.000 L vode.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
SambaShare ::
Senior Dev ::
Meni pa sploh ni všeč tale Citroen za 30k. Potem se stegneš še malo kakih 10k in vzameš nekaj bolj kvalitetnega. Že na daleč se vidi kako je cheap. Čez leto ali dve ga lahko samo na odpad odpelješ, kjer spet plačaš mastno za nevarne odpadke. To ti je ta čista prihodnost. Da ne govorim na kako umazan način se polnijo baterije. Zelo umazana tehnologija je ta elektrika v tem hipu. 100x huje od dizla. In potem še ceno nabijajo. O polnilni infrastrukturi sploh ne bi izgubljal besed, niti o električnem omrežju.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin
bambam20 ::
Senior Dev je izjavil:
Meni pa sploh ni všeč tale Citroen za 30k. Potem se stegneš še malo kakih 10k +.
To je lušno napisat,d a se stegneš za dodatnih 10k€. Kot da je tukaj govora o 100€ ih doplačila.
Kebo ::
Senior Dev je izjavil:
Meni pa sploh ni všeč tale Citroen za 30k. Potem se stegneš še malo kakih 10k in vzameš nekaj bolj kvalitetnega. Že na daleč se vidi kako je cheap. Čez leto ali dve ga lahko samo na odpad odpelješ, kjer spet plačaš mastno za nevarne odpadke. To ti je ta čista prihodnost. Da ne govorim na kako umazan način se polnijo baterije. Zelo umazana tehnologija je ta elektrika v tem hipu. 100x huje od dizla. In potem še ceno nabijajo. O polnilni infrastrukturi sploh ne bi izgubljal besed, niti o električnem omrežju.
Ok, bomer. Je bilo že n-krat dokazano, da tele pravljice (100x huje od dizla) ne pijejo vode.
redtech ::
Senior Dev je izjavil:
Meni pa sploh ni všeč tale Citroen za 30k. Potem se stegneš še malo kakih 10k +.
To je lušno napisat,d a se stegneš za dodatnih 10kEUR. Kot da je tukaj govora o 100EUR ih doplačila.
Gotovo še ni nikoli izračunal svoje kreditne sposobnosti :)
10k pomeni, da polovico minimalca daješ na stran 2 leti in pol, če se moraš stegniti pa še dodaš par mesecev za obresti in stroške.
Jaz že 5 leto delam 90% na elektriko in si ne predstevljam več stroška za gorivo, ki v grobem predstavlja 2000/leto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: redtech ()
a_borlak ::
Nas je že kar nekaj ... btw, ravno preizkušam e2008, kar se prostornosti in udobnosti tiče, nimam pripomb, le podvozje se mi zdi zelo mehko napram e208. Mi je bil recimo MG ZS EV kar se vožnje tiče bolj všeč.
redtech ::
energetik ::
Se že dobi EV karavana s 600L prtljažnika za nekje 22kEUR?
Alora pridem večksno.
Resno, ni mi jasno, izdelujejo jajčke in SUVe. Kje so normalne zadeve za družino?
Pa jajček sicer ni napačna zadeva, ampak klinc, če stane več kot Corolla TS hibrid. Jajček kot je Aptera, bi moral stati max 8kEUR, to je to za po fasungo in na šiht.
Alora pridem večksno.
Resno, ni mi jasno, izdelujejo jajčke in SUVe. Kje so normalne zadeve za družino?
Pa jajček sicer ni napačna zadeva, ampak klinc, če stane več kot Corolla TS hibrid. Jajček kot je Aptera, bi moral stati max 8kEUR, to je to za po fasungo in na šiht.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
codeMonkey ::
Za vecino ni razlike med gasenjem in hlajenjem, da bi se preprecil ponoven vzig. Bi rekel nenamerna slamparija. Jasno pa je glavni point clankov predvsem to, da je v novici goreca Tesla. To je tisto, kar prinese kaksen klik ali dva na oglas. Ne natacnost. Razumem pa zakaj si kot strojnik in navdusenec nad Teslo prizadet ;)
Mene je precej zmotilo nekaj drugega v tej zgodbi. Zaradi poklicne deformacije sem veckrat kritiziral pristop Tesle pri razvoju asistencnih sistemov in naceloma so doloceni testi zadnje case te probleme relativno dobro pokrili. V smislu, da so upostevali tudi moznost napacne rabe oz. izrabe sistema v koncni oceni. Ampak, po tej nesreci Teslinega vozila je zacelo na veliko kroziti tole:
https://edition.cnn.com/2021/04/23/cars...
Tak test s strani te organizacije pa IMO ni ravno koristen. Oz. bi znal biti celo skodljiv, ker so npr. zdaj mnogi zvedeli za "hack" in se lahko najde vsaj se kaksen genialc, ki bo to uporabil v praksi. Point je v tem, da taka stvar pri "state of the art" sistemih ne spada pod "reasonable forseeable misuse". Proizvajalci pri razvoju asistencnih sistemov te zadeve skrbno analizirajo (npr. po indistrijskem standardu: https://www.iso.org/standard/70939.html), ali pa so jih vsaj prisiljeni prilagoditi po slabih izkusnjah v praksi (kaksna stvar uide, ali se ta kultura ni toliko razvita znotraj podjetja). Naceloma je to precej mehka stvar in predvsem steje kaj se tu razume pod predvidljivost in pa tudi razumnost.
Ta princip je precej podoben in znan tudi pri drugih napravah, kjer je varnost kljucna. Npr. v prozivodnji mora pri presi delavec pritisniti dve tipki hkrati. Cisto predvidljivo obnasanje je, da bo delavec hotel povecati normo in mogoce zagnati preso preden je obdelovanec na mestu. Precej verjetno celo to, da postavi nek predmet na enega od tipk in je npr. nujno potreben ponoven pritisk pri vsakem zagonu. Vsekakor pa razumna izraba sistema ni to, da delavec odvije eno od tipk in jo prestavi zraven druge zato, da lahko pritisne z eno roko obe hkrati. Precej lep opis je tukaj.
Kar hocem reci je to, da to niso strogo definirane stvari, ampak precej bolj mehke, saj so odvisne od narave cloveka, aplikacije, zmoznosti sistemov ipd. Ce gremo nazaj na asistecne sisteme, so pricakovani scenariji vecinoma povezani z izgubo pozornosti s strani voznika, pa naj si bo to zaradi zaradi zmanjsane vpletenosti v voznjo, zaspanosti, gledanja v telefon, ipd. Pri Tesli je bilo ocitno, da tega na zacetku niso dosledno upostevali (pustimo razloge), ampak so nekako na podlagi slabih izkusenj v praksi dodajali ter spreminjali varnostne mehanizme za preprecevanje izrabe. In dejstvo je, da tudi vzporedno v svoj level 2+ sistem dodali precej veliko funkcionalnosti, in kot kaze je zato nadgradnja s kamero nujna (pri NTSB se vedno niso zadovoljni). In zdaj bistvo: sistema, kot je kamera, v Tesli ne bo zato, da bo preprecevala obesanje utezi in drugih poskusov "predelave" sistema, ker to enostavno ni razumno obnasanje s strani uporabnika. Zato tudi v tem primeru nima smisla izpostavljati nobenega proizvajalca, ker bodo vsi padli na tem testu. Niti ni smiselno takih idej siriti okoli.
Mene je precej zmotilo nekaj drugega v tej zgodbi. Zaradi poklicne deformacije sem veckrat kritiziral pristop Tesle pri razvoju asistencnih sistemov in naceloma so doloceni testi zadnje case te probleme relativno dobro pokrili. V smislu, da so upostevali tudi moznost napacne rabe oz. izrabe sistema v koncni oceni. Ampak, po tej nesreci Teslinega vozila je zacelo na veliko kroziti tole:
Consumer Reports shows a Tesla can drive with no one in the driver's seat
https://edition.cnn.com/2021/04/23/cars...
Tak test s strani te organizacije pa IMO ni ravno koristen. Oz. bi znal biti celo skodljiv, ker so npr. zdaj mnogi zvedeli za "hack" in se lahko najde vsaj se kaksen genialc, ki bo to uporabil v praksi. Point je v tem, da taka stvar pri "state of the art" sistemih ne spada pod "reasonable forseeable misuse". Proizvajalci pri razvoju asistencnih sistemov te zadeve skrbno analizirajo (npr. po indistrijskem standardu: https://www.iso.org/standard/70939.html), ali pa so jih vsaj prisiljeni prilagoditi po slabih izkusnjah v praksi (kaksna stvar uide, ali se ta kultura ni toliko razvita znotraj podjetja). Naceloma je to precej mehka stvar in predvsem steje kaj se tu razume pod predvidljivost in pa tudi razumnost.
Ta princip je precej podoben in znan tudi pri drugih napravah, kjer je varnost kljucna. Npr. v prozivodnji mora pri presi delavec pritisniti dve tipki hkrati. Cisto predvidljivo obnasanje je, da bo delavec hotel povecati normo in mogoce zagnati preso preden je obdelovanec na mestu. Precej verjetno celo to, da postavi nek predmet na enega od tipk in je npr. nujno potreben ponoven pritisk pri vsakem zagonu. Vsekakor pa razumna izraba sistema ni to, da delavec odvije eno od tipk in jo prestavi zraven druge zato, da lahko pritisne z eno roko obe hkrati. Precej lep opis je tukaj.
Kar hocem reci je to, da to niso strogo definirane stvari, ampak precej bolj mehke, saj so odvisne od narave cloveka, aplikacije, zmoznosti sistemov ipd. Ce gremo nazaj na asistecne sisteme, so pricakovani scenariji vecinoma povezani z izgubo pozornosti s strani voznika, pa naj si bo to zaradi zaradi zmanjsane vpletenosti v voznjo, zaspanosti, gledanja v telefon, ipd. Pri Tesli je bilo ocitno, da tega na zacetku niso dosledno upostevali (pustimo razloge), ampak so nekako na podlagi slabih izkusenj v praksi dodajali ter spreminjali varnostne mehanizme za preprecevanje izrabe. In dejstvo je, da tudi vzporedno v svoj level 2+ sistem dodali precej veliko funkcionalnosti, in kot kaze je zato nadgradnja s kamero nujna (pri NTSB se vedno niso zadovoljni). In zdaj bistvo: sistema, kot je kamera, v Tesli ne bo zato, da bo preprecevala obesanje utezi in drugih poskusov "predelave" sistema, ker to enostavno ni razumno obnasanje s strani uporabnika. Zato tudi v tem primeru nima smisla izpostavljati nobenega proizvajalca, ker bodo vsi padli na tem testu. Niti ni smiselno takih idej siriti okoli.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Ne vidim problem, ce se kdaj ubije kaksen zaradi lastne neumnosti. Raje, kot da mi vsilijo kamere v avto. Vprasanje je tudi, ce z drazjimi avti v resnici ne ubijes vec ljudi, kot jih resis. Ce v resnici hocemo resevati cloveska zivljenja, potem bi imeli vozila, ki jih predlaga Pegasus. Nobenega ne moti milijon (nevidnih) mrtvih, zaradi enega bogatunskega dohtarja, ki se preserava, bos pa vgrajeval popolnoma nepotrebne dodatne sisteme oz. ekstra kodo... Neumnost, ampak taksen je svet.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Mikrohard ::
Kaj pa če bo zaradi hitre implementacije in nepotrebnih smrti stvar prišla par let kasneje na trg? Saj veš, da o tem, kdaj bo stvar na trgu ne bo odločala Tesla (ali katera koli druga firma), temveč politika. In z napačnim pristopom lahko vsekakor pride do tega, da bodo politiki pri ustvarjanju regulacije še toliko bolj previdni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
codeMonkey ::
Heh, "realna statistika" s strani Tesle. Zanimivo, da se v tem primeru ne trudis poiskati kakovostnih virov :)
Ne gre za avtonomno voznjo, temvec za asistentcni sistem. Pri tem se ta sistem vecinoma koristi pri precej omejenih pogojih, kjer tudi st. nesrec/km ni kriticno (vecinoma AC v lepem vremenu). Tudi profil kupcev, ki vozijo Teslo je precej omejen. Zato primerjati ta stevila z vsemi ostalimi moznimi scenariji (voznja po mestih, mladi vozniki, kripe z znucanimi gumami, ...) nima nekega smisla. Druga stvar, ki je pri vzorcu pomembna, je tudi kolicina kilometrov, ki je potrebna, da lahko z zadostno statisticno gotovostjo primerjas sistem s clovekom. In tudi metrika st. nesrec/km ni edina, vsaj se st. nesrec s poskodbami/km ter st. umrlih/km je potrebno tukaj. Skratka, dokler Teslin sistem nima precej bolj strogo definiran "operational design domain", da tocno vemo pod kaksnimi pogoji operira, ni podan vzorec (koliko kilometrov je znotraj tega ODD narejeih) in tudi stevilke za ta ODD brez Autopilota (in ne vse mozno), je njihov "safety report" bolj sala, kot kaj drugega.
Tole je npr. primerno branje (random YT komentatorja bos na tem nivoju precej tezko nasel):
https://www.rand.org/content/dam/rand/p...
https://www.rand.org/content/dam/rand/p...
In naceloma se tudi jaz strinjam. Asistentcni sistemi so super, ampak v debatah tukaj se ne strinjamo kaj je lastna neumnost. Izguba pozornosti pri vklopljenem sistemu, katerega moras spremljati, ne more biti smatrana kot lastna neumnost s strani proizvajalca. Medtem ko je obesanje utezi lahko.
Ne gre za avtonomno voznjo, temvec za asistentcni sistem. Pri tem se ta sistem vecinoma koristi pri precej omejenih pogojih, kjer tudi st. nesrec/km ni kriticno (vecinoma AC v lepem vremenu). Tudi profil kupcev, ki vozijo Teslo je precej omejen. Zato primerjati ta stevila z vsemi ostalimi moznimi scenariji (voznja po mestih, mladi vozniki, kripe z znucanimi gumami, ...) nima nekega smisla. Druga stvar, ki je pri vzorcu pomembna, je tudi kolicina kilometrov, ki je potrebna, da lahko z zadostno statisticno gotovostjo primerjas sistem s clovekom. In tudi metrika st. nesrec/km ni edina, vsaj se st. nesrec s poskodbami/km ter st. umrlih/km je potrebno tukaj. Skratka, dokler Teslin sistem nima precej bolj strogo definiran "operational design domain", da tocno vemo pod kaksnimi pogoji operira, ni podan vzorec (koliko kilometrov je znotraj tega ODD narejeih) in tudi stevilke za ta ODD brez Autopilota (in ne vse mozno), je njihov "safety report" bolj sala, kot kaj drugega.
Tole je npr. primerno branje (random YT komentatorja bos na tem nivoju precej tezko nasel):
https://www.rand.org/content/dam/rand/p...
https://www.rand.org/content/dam/rand/p...
In naceloma se tudi jaz strinjam. Asistentcni sistemi so super, ampak v debatah tukaj se ne strinjamo kaj je lastna neumnost. Izguba pozornosti pri vklopljenem sistemu, katerega moras spremljati, ne more biti smatrana kot lastna neumnost s strani proizvajalca. Medtem ko je obesanje utezi lahko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
aleksandrpet ::
Množična uporaba električnih vozil je ovirana tudi zato, ker je infrastruktura za to premalo razvita. Še vedno je zelo malo električnih polnilnih postaj.
https://slotegrator.pro
Senior Dev ::
A že delajo bencinarja z 1€ na 100km porabe? Ne?
GTFO!
Stroške itak pišeš na firmo, če je 1€ ali 10€ na 100km. Ni mi za 5-krat polnit po eno uro za 1000 km prevoženih. Res mi ni.
Za privat poti pa se ti razlika pokrije v 20-ih letih. Predolgo.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin
TheBlueOne ::
recmajkemi je izjavil:
Sprinkler sistemi pogasijo "navadne" avtomobile, električnih žal ne.
Ce se vzge bencin v rezervoarju ti ga noben sprinkler ne pogasi.
V rezervoarju menda bolj tezko.
a_borlak ::
Mislim, da smo to že obdelali, problem je infrastruktura, ki trenutno ni dovolj zmogljiva, da bi vsaka hiša lahko polnila EV
pegasus ::
Slabo ste obdelali ... rešitev je v tem, da si omislite boljša vozila in ne 2+ toni težke tanke. Tako vsi ti problemi avtomagično izpuhtijo.
krucymucy ::
codeMonkey ::
Slabo ste obdelali ... rešitev je v tem, da si omislite boljša vozila in ne 2+ toni težke tanke. Tako vsi ti problemi avtomagično izpuhtijo.
Resitev za koga? Jaz rabim avto za prevoz do doma st. 2, ki je 400 km proc, in do vikenda, ki je se 200 km naprej. Imam dva otroka in 600 l prtljaznega prostora vsakic zapolnimo do maksimuma. Za vse drugo imam kolo in javni prevoz. Kaj naj si omislim?
krucymucy ::
codeMonkey je izjavil:
Slabo ste obdelali ... rešitev je v tem, da si omislite boljša vozila in ne 2+ toni težke tanke. Tako vsi ti problemi avtomagično izpuhtijo.
Resitev za koga? Jaz rabim avto za prevoz do doma st. 2, ki je 400 km proc, in do vikenda, ki je se 200 km naprej. Imam dva otroka in 600 l prtljaznega prostora vsakic zapolnimo do maksimuma. Za vse drugo imam kolo in javni prevoz. Kaj naj si omislim?
Dve Apteri.
TheBlueOne ::
codeMonkey je izjavil:
Resitev za koga? Jaz rabim avto za prevoz do doma st. 2, ki je 400 km proc, in do vikenda, ki je se 200 km naprej. Imam dva otroka in 600 l prtljaznega prostora vsakic zapolnimo do maksimuma. Za vse drugo imam kolo in javni prevoz. Kaj naj si omislim?
Ti pa imas neke logistike. Gres pogosto do doma St 2?
codeMonkey ::
TheBlueOne je izjavil:
codeMonkey je izjavil:
Resitev za koga? Jaz rabim avto za prevoz do doma st. 2, ki je 400 km proc, in do vikenda, ki je se 200 km naprej. Imam dva otroka in 600 l prtljaznega prostora vsakic zapolnimo do maksimuma. Za vse drugo imam kolo in javni prevoz. Kaj naj si omislim?
Ti pa imas neke logistike. Gres pogosto do doma St 2?
Zdaj ne, ker je cela stala s to mejo. Drugace pa v povprecju nekje 1.5x na mesec. Pa OK, avto se tudi ponuca obcasno cez vikend za izlet v bliznjo okolico ter tedenski nakup. ID.4 ali Enyaq bi bila ze pocasi kar sprejemljiva, ampak potem imas drug problem, ce zivis v vecjem mestu - nimas luksuza domace vticnice.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Senior Dev ::
Ma s temi EV se že od 2010 vleče zadeva. Pri 2020 jih je bilo že par na cesti. Pri 2030 jih bo že kaka petina v najboljšem primeru. Ne da se prehitevat.
Je pa tudi to da ima vsak svoj avto nevzdržno četudi je na elektriko ali na dizel.
Je pa tudi to da ima vsak svoj avto nevzdržno četudi je na elektriko ali na dizel.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin
Kebo ::
Pri eksponentni rasti se stvar zelo hitro obrne. Leto 2009 je bilo za Nokijo najboljše v zgodovini, samo 3 leta kasneje pa je bila Nokia praktično že mrtva.
Spock83 ::
TheBlueOne je izjavil:
Mlajši ne; lahko bi pa rekli, da bodo tisti, ki vozijo počasneje, umrli prej :)
Tisti, ki vozijo pocasi vec casa prezivijo v avtu in s tem vec casa vrzejo stran. Morda ne umrejo prej, lahko pa imajo krajsi uporabni del zivljenja.
Jz kar lepo radarski tempomat in poslušam poučne zadeve, ki jih sicer ne bi nikoli. Pa da ne rečem koliko nove glasbe sem našel.
TheBlueOne ::
TheBlueOne je izjavil:
Mlajši ne; lahko bi pa rekli, da bodo tisti, ki vozijo počasneje, umrli prej :)
Tisti, ki vozijo pocasi vec casa prezivijo v avtu in s tem vec casa vrzejo stran. Morda ne umrejo prej, lahko pa imajo krajsi uporabni del zivljenja.
Jz kar lepo radarski tempomat in poslušam poučne zadeve, ki jih sicer ne bi nikoli. Pa da ne rečem koliko nove glasbe sem našel.
Se lahko strinjam, da je super zadeva. Samo, ko kdaj preklopis nazaj na avto brez tega sistema moras zelo pazit, da se ne komu zalepis na rit.
Gregor P ::
Asistenčna radarski tempomat na AC čisto lepo dela tudi pri drugih vozilih. Praktično ne rabiš sam narediti ničesar ... seveda le do tistega enega trenutka, ko pa moraš
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
strel ::
Tole je avto https://konfigurator.hyundai.de/configu...
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: BigWhale ()
roCkY ::
Rang 60k €. A zato je avto? Tole je rang megan, golf kar se je z dost opreme nedavno dobilo za nekaj jurjev prek 20. Kakšne so trenutno cene nimam pojma. Mimgrede je morda čas spet malo ponovit, da subvencija ne pade iz zraka...
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: BigWhale ()
Mikrohard ::
Slike so zavajujoče... to je višji rang od megana/golfa. Cena se začne sicer pri 40k... 60k je max opremljen. Konkurenca Model Y. V bistvu v skoraj vseh pogledih boljši od Model Y. Sicer pa ja... trend je kar malo zastrašujoč.... čez par let si bodo lahko le redki privoščili nakup novega avta. Vse bo šlo v razne najeme in lizinge... ali pa nakup 10 let starih rabljenih iz tujine.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
Mike_Rotch ::
V čem je boljši od Y?
Tesla Y je večja, hitrejša, ima daljši doseg, mrežo superchargerjev...
Tesla Y je večja, hitrejša, ima daljši doseg, mrežo superchargerjev...