» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
929 / 1230
»»

kow ::

Koliko je povprecni P/E za tradicionalne avtomobilskega proizvajalce. Krepko pod 15. Le zakaj?
Bi pricakoval vec, ce pa bomo zamenjali 2 milijarde ICE avtomobilov.

Vama odgovorim. Ker je tezko oceniti katere znamke bodo ti avtomobili. Me pa zanima pri kateri ceni bo Buffet prodajal GM.

Ah, sem pravkar pogledal, je desetino ze prodal v Q4 2020. Trenutno prodaja kot nor.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

codeMonkey je izjavil:


Se vedno je level 4. Le ODD (operational design domain) je pac podan tako kot je.

Ravno zato je L4 narediti trivialno. Posameznik ga lahk v garazi naredi. In je dober L2 veliko vec vreden kot L4 z bednim ODD.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

codeMonkey je izjavil:


Se vedno je level 4. Le ODD (operational design domain) je pac podan tako kot je.

Ravno zato je L4 narediti trivialno. Posameznik ga lahk v garazi naredi. In je dober L2 veliko vec vreden kot L4 z bednim ODD.


Razumem kaj zelis povedati in pri takih predpostavkah drzi. Ampak Waymov sistem ima ze kar lep ODD. Predvsem pa ima vse postavljeno, da lahko ta ODD siri in zadeve v prihodnje tudi legalizira.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Too early to tell:
- ne vemo kaksne imajo stroske (operaterji, HD mapping ipd.)
- ne vemo koliko hitri so njihovi avtomobili (ne izberejo najkrajse/najhitrejse poti, ampak lazjo/varno)

Ampak ja, zaenkrat kaze, da imamo samo Tesla in Waymo. Ostalo je nicvredno.

codeMonkey ::

Ce ti tako pravis.

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Prodaja golfa padla za 40 procentov (veliko več od trga). Ljudje nočejo več golfa, ampak id3, ali jih VW ne more naštancat zadost? Kakorkoli obrneš, sem imel prav. Med id3 in golfom, there can be only one...


Emm, iz tega grafa lahko razberes, da ljudje hocjo Peugeot 2008?

Aston_11 ::

Ima kdo podatek o tem, koliko je dejanska cena el. vozila, npr. ID3 (se pravi z odšteto subvencijo in verjetno kakšnim popustom) ali pa leaf (isto)? Škode verjetno še ni zunaj.

DamijanD ::

Utk ::

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

Prodaja golfa padla za 40 procentov (veliko več od trga). Ljudje nočejo več golfa, ampak id3, ali jih VW ne more naštancat zadost? Kakorkoli obrneš, sem imel prav. Med id3 in golfom, there can be only one...


Emm, iz tega grafa lahko razberes, da ljudje hocjo Peugeot 2008?

Edino kaj ziher lahko zares prebereš iz tega je, da se karte mešajo na novo. Nekaj tudi zarad korone, nekaj ker so novi ice večinoma razočaranje, nekaj pa zarad elektrike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

bambam20 ::

DamijanD je izjavil:

okoli dobrih 30 jurjev



Samo LIFe ni najvišji nivo opreme :). Sicer dlakocepljenje pa vseeno.

zdaj dejansko poznam kar 4-i osebe, ki so kupile ID-3-ja. 2 osebi sta ga kupili letos, dve pa lani. Na splošno se ID3 zelo dobro prijemlje, glede na ceno, ki ni ravno nizka.

Mikrohard ::

Te cene, ki so objavljenje pod pogojem financiranja še zaleč niso realne... ker s financiranjem pridejo še konkretne obresti. Če pogledaš bolj podrobno, te pride ID.3 na zgornjem linku 36500EUR (s pologom in obroki). Če vzameš pa najnižjo dobo odplačevanja in najvišji možni polog, te pa pride cca 32500EUR.

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

bambam20 je izjavil:

DamijanD je izjavil:

okoli dobrih 30 jurjev



Samo LIFe ni najvišji nivo opreme :). Sicer dlakocepljenje pa vseeno.

zdaj dejansko poznam kar 4-i osebe, ki so kupile ID-3-ja. 2 osebi sta ga kupili letos, dve pa lani. Na splošno se ID3 zelo dobro prijemlje, glede na ceno, ki ni ravno nizka.

Trenutno se mi zdi smiselno za kupit Model 3, ID3, Kona in Peugeot e208. Ko pride Ioniq 5 pa še to. Leaf je povsem zaspal in ni variante, a bi razmišljal o njem.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

facepalm ::

Kaj pa Kia Soul EV? Meni deluje bolj dodelan kot ta ID3.

Mikrohard ::

Če ti je vizualno všeč, zna biti dober nakup. Kar se EV pogona tiče, je identična stvar kot Hyundai Kona ali Kia e-Niro.

Leaf ima pa več problemov... nimajo aktivnega hlajenja/gretja baterije, ter za polnjenje uporabljajo Chademo, ki je ga je v EU izpodrinil CSS. Bo pa Nissan relativno kmalu ponudil Ariya... tisto je pa glede na specifikacije top zadeva.

roCkY ::

Še kar nekaj let bo veljalo. Verjetno vsaj celo tekočo dekado.: "Bo pa X relativno kmalu ponudil Z... tisto pa je glede na specifikacije top zadeva".

DamijanD ::

dokler bo to impliciralo tudi na top ceno, ne bo tolk zanimivo :D

bambam20 ::

Včeraj sem izvedel eno zanimivost. Čeprav ima id3 nazivno moč 150kw, pa je v prometni zgolj 70 kw.

hojnikb ::

sj to je tipicno za vse elektricarje. Homologirana je trajna moc, ki je obicajno manjsa.
#brezpodpisa

</head> ::

To je neka izmišljotina, da ne bi bili preveč "obdavčeni".
Moj 125kW tudi piše 75kW v prometni.

hojnikb ::

sj ce bi ga teral po AC full tilt bi verjetno slej k prej zlezel na 75kw :)
#brezpodpisa

</head> ::

Kako velika zmešnjava je glede tega se vidi na avto.net, kjer BMW i3 pol ljudi prodaja pod 125kW, pol pa pod 75kW.
Avto.net

S tem da obstaja samo en model.

SambaShare ::

Mikrohard je izjavil:

Te cene, ki so objavljenje pod pogojem financiranja še zaleč niso realne... ker s financiranjem pridejo še konkretne obresti. Če pogledaš bolj podrobno, te pride ID.3 na zgornjem linku 36500EUR (s pologom in obroki). Če vzameš pa najnižjo dobo odplačevanja in najvišji možni polog, te pa pride cca 32500EUR.


S tistim njihovem kalkulatorjem pridem na minimalno 32.394. Od kje potem oglaševana cena 31.206?

BigWhale ::

Ce kupujes rabljen Model S od Tesle. Na kaj mors gledat? Kdaj jim je nehal drive train masovno crkvat? :) Degradacija baterije? Se kaj?

pegasus ::

Mogoče free supercharging?

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Mogoče free supercharging?


S tem sem videl, da je mel folk kr mal probleme, ker naj bi bla rec vezana na userja in ne na avto? Spomnim sem, da sem neki bral o tem.

kow ::

BigWhale je izjavil:

Ce kupujes rabljen Model S od Tesle. Na kaj mors gledat? Kdaj jim je nehal drive train masovno crkvat? :) Degradacija baterije? Se kaj?


Poglej Bjorna, ki je peljal model S letnik 2013 mehaniku. Prva 3-4 leta proizvodnje bi se jaz izogibal. Tako je itak pri vsakem avtu, pri Tesli pa sploh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Jazon ::

BigWhale je izjavil:

Ce kupujes rabljen Model S od Tesle. Na kaj mors gledat? Kdaj jim je nehal drive train masovno crkvat? :) Degradacija baterije? Se kaj?


Jaz bi izpostavil:
Stanje toplotne črpalke (puščanje), servo volan (korozija) in geometrija podvozja (avtooptika).

Jazon ::

VW je pričel s predprodajo ID.4 v Sloveniji.

V mailu, ki sem ga dobil je navedeno: že od 33.466 € z vključeno predvideno subvencijo.
https://www.volkswagen.si/id4/predstavi...

Cene standardnih modelov brez popustov so:
- za modele z baterijo 52 kWh in močjo 109 kW od 37.966 do 44.101 EUR
- za modele z baterijo 77 kWh in močjo 150 kW od 45.889 do 56.143 EUR

Promocijska modela 1st in 1st max imata že vključeno dodatno opremo za ceno 46.930 / 56.700 EUR (brez subvencij)

Meni je ID.4 sicer zanimiv ampak bom zelo verjetno počakal na štirikolesno različico.

pegasus ::

Enega sem opazil tu na ulici in je kar neprijetno ogromna gora pleha. Sem šel raje daleč naokrog, ne izgleda dovolj prijetno, da bi se mu upal približati.

</head> ::

pegasus, a ima preveč koles? :))

Mike_Rotch ::

Ja res je ladja. Skoraj 4,6 metra :)

pegasus, a nimaš ti fiat doblo maxi, ki je skoraj 20cm daljši od id4? (oz. si imel).

pegasus ::

Doblo je samo za naravnost se vozit, za na destinacije kjer je treba spat na cilju sredi ničesar. Imperza je premalo udobna za spanje, a si v primerjavi z doblotom upam z njo vsaj v kak ovinek zavit ali pa v kak breg zlest. Pride prav, ko gremo npr. letet v hribe :)

Nikec3 ::

pegasus je izjavil:

Doblo je samo za naravnost se vozit, za na destinacije kjer je treba spat na cilju sredi ničesar. Imperza je premalo udobna za spanje, a si v primerjavi z doblotom upam z njo vsaj v kak ovinek zavit ali pa v kak breg zlest. Pride prav, ko gremo npr. letet v hribe :)

Ohohhoo, a je možno, da je naš forumaški "tricikel is the way" v svojem resničnem življenju samo en korak oddaljen od mestnih japijev z BMW X6-kami za pot do McDonaldsa in nazaj? Hohohoho, tole je prava afera.
A ti sploh veš koliko tvoja Fiat ladja onesnažuje? Za kaj sploh rabiš 4 kolesa in 4,8 m dolgo ladjo? A voziš trupla?

V primerjavi s tabo sem jaz s svojim dizelskim i20 prava Greta Thunberg
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

pegasus ::

Ja, trupla, letalska ... V namenski trugi, niso kar križemkražem nametana ;-)
Sem pa nazadnje tankal oktobra in od takrat že 3x moral polnit akumulator ... Bi že sedaj en solarni panel prišel prav :-D
Ti je zdaj bolj jasno, zakaj navijam za aptero?

PS. V življenju še nisem bil v McDonalds ali čemerkoli sorodnem in upam, da bo tako tudi v bodoče.

BigWhale ::

Tapravi desci te stvari prevazajo na vozu, ne pa v avtu. :> Mislim, da tvoja Aptera ne bo 'odkupila' svinjarije, ki si jo do zdaj sproduciral. :P

hruske ::

pegasus je izjavil:

Sem pa nazadnje tankal oktobra in od takrat že 3x moral polnit akumulator ...


A te ne bi potem bolj ugodno prišlo najemat avto?
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

pegasus ::

Ne, sem že računal. Če bi mi stal kup pleha za 20-30k, potem ja, a moj avto je vreden le okrog jurja. In takim vrednost trenutno samo raste, ker je po avtih v tem rangu vedno več povpraševanja ;)

kow ::

Software je volkswagen ze porihtal? Ce sem prav zasledil imajo sedaj koncno OTA?

Invictus ::

pegasus je izjavil:

Ne, sem že računal. Če bi mi stal kup pleha za 20-30k, potem ja, a moj avto je vreden le okrog jurja. In takim vrednost trenutno samo raste, ker je po avtih v tem rangu vedno več povpraševanja ;)

Zdaj bodo kmalu postali zelo iskani avti brez te brez zvezne dodatne elektronike.

Dobro, da imam v eni šupi delujoč Yugo 55 :D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Mikrohard ::

kow je izjavil:

Software je volkswagen ze porihtal? Ce sem prav zasledil imajo sedaj koncno OTA?

Sedaj na avte nalagajo verzijo 2.1, ki naj bi imela vso funkcionalnost, ki so jo obljubljali že v štartu (vključno z OTA).

kow ::

Res so dolgo rabil. Ampak dobro, super ce so porihtali.

codeMonkey ::

Meni je se posebej super, ker zdaj se mi pa res ze nekaj casa ni bilo potrebno ukvarjati z novimi releasi za njih. Lani je bilo skoraj vsak mesec nekaj.

Na koncu je vidno, torej nek GUI, najmanjsi del celtone zgodbe. Nacrtovanje vecjega dela infrastrukture na osnovi Etherneta in prehod na SOA je tisto kar trenutno zahteva napor za proizvajalce. Klasicne zasnove imajo sicer veliko stevilo ECUjev, ampak se jih je vedno lepo delilo na domenska CAN vodila. Tu in tam je bil potreben kaksen gateway, drugace pa je so bile stvari precej locene in fiksne. Danes pa so tu switchi, virtualke, OTA, V2X, "signal-to-service translation", ipd., kjer brez vecje vpletenosti proizvajalca in dobrih osnov nacrtovanja omrezij ne prides vec nikamor.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Malo reklame za domače znanje:

codeMonkey ::

Nekaj novih slik Q4 etrona na MEB platformi:

https://insideevs.com/news/493055/audi-...

krucymucy ::

Vceraj so se malo razpisali tudi o elaphe.

https://insideevs.com/news/493268/apter...

fikus_ ::

Elaphe dela na teh motorjih že več kot 10 let, pa še ni bilo množične vgradnje v EV. Tako da, mogoče jim uspe, ampak malo dvomim.

codeMonkey ::

No ja 10 let za tak produkt ni veliko. Ni to IT, pa tudi biti "tier 1" dobavitelj za avtomobilsko industrijo ni hec. Ti motorji so itak sele zdaj pocasi zanimivi, kar pomeni, da imajo vsa ta leta prednosti pred vsemi, ki niso sli v to smer. Jaz ne dvomim, zame je le vprasanje casa kdaj jim uspe.

Zgodovina sprememb…

roCkY ::

To z 360 stopinjskim zasukom koles z relativno majhnimi motorji na samih kolesih bi bilo bolj uporabno na kakih standardnih viličarjih/nakladalcih in podobno kot pa v prometu...

fikus_ ::

codeMonkey je izjavil:

No ja 10 let za tak produkt ni veliko. Ni to IT, pa tudi biti "tier 1" dobavitelj za avtomobilsko industrijo ni hec. Ti motorji so itak sele zdaj pocasi zanimivi, kar pomeni, da imajo vsa ta leta prednosti pred vsemi, ki niso sli v to smer. Jaz ne dvomim, zame je le vprasanje casa kdaj jim uspe.


Če bi bili tile InWheel motorji tako dobri, kot pravijo, bi že kdo od velikih to delal. Mislim, da je Elaphe testiral te motorje skupaj z Volvom in še z drugimi, pa dlje od testov niso prišli.

Izziv teh IW motorjem, da delajo v velikem območju vrtlajev, od 0 do približno 1000 rpm. Podobno je z izkoristkom, pri držanju v klancu in počasno vožnjo nekaj 10% (res je da za to v osnovi potrebujejo malo moč), do 95+% pri optimalnih rpm.

Še en proizvajalec (so menjali že nekaj lastnikov), ki ima na prvi pogled bolj dodelano zadevo:
https://www.proteanelectric.com/

borisk ::

codeMonkey je izjavil:

No ja 10 let za tak produkt ni veliko. Ni to IT, pa tudi biti "tier 1" dobavitelj za avtomobilsko industrijo ni hec. Ti motorji so itak sele zdaj pocasi zanimivi, kar pomeni, da imajo vsa ta leta prednosti pred vsemi, ki niso sli v to smer. Jaz ne dvomim, zame je le vprasanje casa kdaj jim uspe.


lepo da delajo razvoj, ampak so tier 1 dobavitelj starupov in ne avto industrije....
««
929 / 1230
»»