» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
928 / 1139
»»

b3D_950 ::

Js sm dobil feeling od ljudi (predvsem starejših), da smatrajo električne avtomobile kot pokvarljivo robo, nekaj v stilu, da so baterije zanič po 5ih letih oz. kapaciteta pade na 50% in podobno, da se bo baterija spraznila do 5km stran oddaljene trgovine.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

a_borlak ::

Veliki se EVjev otepajo na vse pretege oziroma naredijo ravno toliko, da zadostijo CO2 izpustom. To je vsa logika prodaje.

BigWhale ::

A vas res se ni izucilo, da se trolom ne odgovarja? Trenutno je prepovedano sodelovanje kakim 15 razlicnim uporabniskim imenom, ki pripadajo eni in isti osebi, ker je to v nasprotju s pravili foruma, bodo nove objave vedno brisanje. In zraven bo brisano vse kar se je navezovalo na te objave.

Resno, ne izgubljajte casa.

facepalm ::

Ima kdo podatek kdaj in za koliksno ceno pride ven Peugeot eRifter oz kak elektricni Berlingo?
Zasledil sem reklamni pdf v anglescini.
Imel maj bi okoli 280km dosega (50kWh baterija) in 136hp/260Nm.
Ce bo startna cena okoli 25k (bencinec je 15k), bo znal biti zanimiv za druzine.

krucymucy ::

Bi znala bit cena tu nekje z upostevano subvencijo.
P208, Corsa ... imajo najbrz enak motor in baterijo.

pegasus ::

Že kako mnenje o novem Ioniqu? Izgleda kot lušten voz za vse avtonormije ;)

RoccoC ::

luštn, samo verjetno prevelik (470 dolg pa 3m medosna) zame. Res ne rabim takšne suv krave. Ko sem gledal na slikah, mi je bil kot en hatcback, sam na mojo žalost ni.

Gregor P ::

A to je mišljen ta 2022 Hyundai Ioniq 5?

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

a_borlak ::

Jep. Malo stavim na MG 5 EV, me prav zanima, kakšen bo v živo.

europenian ::

Moj favorit je zaenkrat se vedno Dacia spring. Kdaj se jo bo dalo prednarociti in so ze znane kake cene? Vse ostalo je predrago zato kar ponuja.

facepalm ::

europenian je izjavil:

Moj favorit je zaenkrat se vedno Dacia spring. Kdaj se jo bo dalo prednarociti in so ze znane kake cene? Vse ostalo je predrago zato kar ponuja.

Siguren, da ti je motor dovolj mocen?
Osebno mi je twingo bolj smiselen..

bambam20 ::

Mislim,da pri vwju dajejo konkretne popuste na id3, saj jih videvam zelo veliko na cesti.

borisk ::

očitno res, ker še tesla niža cene, ko vidijo koliko jih prodajo ;)

CHAOS ::

europenian je izjavil:

Moj favorit je zaenkrat se vedno Dacia spring. Kdaj se jo bo dalo prednarociti in so ze znane kake cene? Vse ostalo je predrago zato kar ponuja.
'They have computers, and they may have other weapons of mass destruction.'

europenian ::

V mislih imam do 10.000eur, ker ce bi sel preko 10.000eur se je potem boljse stegniti vsaj do id.3 to je res.

id.3 popusti so nateg vsaj po mojih informacijah vsi po vrsti, pri njih moras delati neka zavarovanja obvezno kasko, potem te silijo da vzames kredit z 4-6% obresti in premijo dobis, ce das notr kak starejsi avto vrednosti okol vsaj 5-6 tisocakov.

</head> ::

Se pravi nad 10k je samo 30k?

europenian ::

Vmes nimas nic.

Gejspodar ::

https://www.reuters.com/article/us-hyun...

Drag špas za Hyundai pa GM...

kow ::

pegasus je izjavil:

Že kako mnenje o novem Ioniqu? Izgleda kot lušten voz za vse avtonormije ;)


Da me zanima sedanjost. Sem pa nekje zasledil, da ID3 proizvodnja koncna laufa v malo vecjih stevilkah :)

borisk ::

Gejspodar je izjavil:

https://www.reuters.com/article/us-hyun...

Drag špas za Hyundai pa GM...


Verjetno so dovolj profitirali s tem ko ni bilo potrebno EV kazni plačevati ali direktno financirat konkurence z odkupom EV kupončkov. Vsekako pa ni fajn ali lepo, si predstavlaš da mora kej podobnega narediti tesla?

kow ::

Saj so ze spreminjali hitrost polnenja ipd. Verjetno sproti racunajo. Ne vidim nekih resnih problemov na vidiku.
Glede varnosti, pa je tudi ze zdavnaj jasno, da ni nekih problemov za S, pa tudi 3 je ze kar nekaj casa zunaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Nikec3 ::

pegasus je izjavil:

kow je izjavil:

Offtopic, ampak ce zelis prisparati vire, se raje odreci otrokom. Bos najvec naredil. A bos?
Sem se že. Your point?
Trudim se za dobro vaših otrok. In potem sem fanatik ... hvala.

To, za dve konstanti v vesolju sem prepričan. Ena je svetlobna hitrost in druga je, da si ti fanatik. ;)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Gregor P je izjavil:

A to je mišljen ta 2022 Hyundai Ioniq 5?


Fajn zadeva je tole. Ima vse, kar dober EV rabi. 800V sistem, hitro polnjenje, veliko baterijo, veliko prosotra v avtomobilu, pa ker je to Hyundai, smo lahko precej prepričani, da bo tudi zelo učinkovit. Ta tole za mene ni crossover, ampak bolj hatchback. Povečana verzija i20.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

mikhaair ::

Lahko rečeš da je i30 povečan i20. Ta električar pa je kar fejst velik.

RoccoC ::

Velikosti audi q5

pegasus ::

Woah ... vrhunska izbira za silicijevo dolino:
https://electrek.co/2021/02/27/awesomel...

europenian ::

Vam bi prodali se kontejner za odpadke z volanom za nekaj tisocakov, sam da je EV.

codeMonkey ::

Kaj pa je narobe z elektricnimi komunalnimi vozili?

Ce pa je ta "kontejner" na treh kolesih, ga bo pa pegasus prvi tukaj delil :)

Zgodovina sprememb…

europenian ::

Tematika spanja, sem se spomnil malo na Bjorna, ampak ta vsaj pove realno, da je to BS:

Mike_Rotch ::

Kaj je BS?

Utk ::



Prodaja golfa padla za 40 procentov (veliko več od trga). Ljudje nočejo več golfa, ampak id3, ali jih VW ne more naštancat zadost? Kakorkoli obrneš, sem imel prav. Med id3 in golfom, there can be only one...

a_borlak ::

Poglej si subvencijo v Nemčiji, Italiji ali Franciji in ti bo vse jasno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: a_borlak ()

codeMonkey ::

No ja. Za take ugotovitve bo potrebno malo vec casa/podatkov. Stevilke za en mesec, in se to v casu, ko se je proizvodnja ustavljala zaradi tezav z dobavo, to pac tezko potrdijo: https://money.usnews.com/investing/news...

Zgodovina sprememb…

pffff ::

In a move few saw coming, Honda is the new leader in advanced driver-assistance tech.

https://www.thedrive.com/news/39609/hon...



Kar je nekaj, kar bi od Japoncev tudi pricakoval. Drzis gobec, se ne hvalis vsepovsod, ne kadis jointe pred kamerami in potem "deliveras".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: pffff ()

kow ::

EU je drek, to je jasno. Ni enotnega EU trga, ceprav ves cas nabijajo o enotnem trgu. ID3 vs golf? Itak, da ID3 (pri nemskih subvencijah), ce imas hiso. Da ni dovolj baterij, smo ze vsi 15x povedali.

sloxl8 ::

A so pri ID3 že dodali možnost namestitve strešnega prtljaznika?

codeMonkey ::

pffff je izjavil:

In a move few saw coming, Honda is the new leader in advanced driver-assistance tech.

https://www.thedrive.com/news/39609/hon...

Kar je nekaj, kar bi od Japoncev tudi pricakoval. Drzis gobec, se ne hvalis vsepovsod, ne kadis jointe pred kamerami in potem "deliveras".


Ni to ravno tako, kot se oglasuje. In je bilo tudi pricakovano: https://slo-tech.com/forum/t774005/p694...
Prvo vozilo s pravim level 3 sistemom je vseeno Audi A8, nato lani oz. dve leti kasneje MB razreda S. Stvar je le v tem, da so se stvari prepocasi legalizirale in so sistemi izklopljeni. Japonci so pohiteli in zdaj marketing to izkorisca.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Bom verjel, ko bom videl na YT. Le zakaj lahko edino za Teslo in Waymo vidis posnetke?
Ker drugi ocitno nimajo nic pametnega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Govorimo o level 3 asistencnih sistemih, kjer drzave sele prilagajajo lokalno zakonodajo okvirjem, ki so jih postavili lani v obliki UNECE regulative. YT posnetke bos ze nasel, ce bos hotel (tudi v tej temi so bili linkani). Seveda so ti posnetki le v prisotnosti predstavnikov proizvajalcev, ker ti sistemi kupcem niso bili na voljo, pa ceprav so prisotni v vozilu. Podobno velja tudi za level 4.

Teslin sistem ni level 3 sistem, zato je legalen. Waymov sistem je level 4 sistem, ki se v dolocenih mestih pri dolocenih pogojih lahko uporablja. Tam je prav tako legalen. Audi in MB svojega level 3 sistema nista mogla legalizirati in verjetno bo to mozno sele letos (v Nemciji).

Zgodovina sprememb…

kow ::

https://asia.nikkei.com/Business/Automo...

Nic nimajo. Marketing.

Tehnicno je level 3, da zna avto sam peljat v zamasku na avtocesti. Kar samo pomeni, da je tisti, ki je pisal regulacijo debil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

Se strinjam da je zacetek skromen, je pa tudi previdnost razumljiva. Upam da se bodo drugi scenariji za level 3 hitreje legalizirali enkrat, ko se sistemi dokazejo za prvi scenarij (voznja v zamasku na AC). Kakorkoli obrnes, ce se pri Tesli ne prilagodijo, bodo njihovi vozniki primorani tudi v zamaskih nadzirati vozilo. Mogoce ne v ZDA, ceprav tudi tam slabo kaze.

Je pa zadnji odstavek zelo na mestu:

"If the driver helps supervising the driving [as in level 2 technology], driving assistance functions can be offered at a much cheaper price," Nakanishi said. "The limited features of level three 'minus' may not be worth the cost if we compare it with level two 'plus' we have today."

Zgodovina sprememb…

kow ::

Ne stekas, ampak saj nisem pricakoval, da bos. Level3 in level4 jajca, ne pomenijo nic. To je marketing za naivne ljudi.

codeMonkey ::

Enako glede prvega stvaka. V drugem in tretjem si pa itak brcnil v temo. Nic hudega, bos razumel cez nekaj casa ;)

kow ::

No, te bom tako vprasal. Ce ti recem, da ima moj avto L3 avtonomijo. Kaj ves povedati o mojem avtomobilu? Da ima kolesa?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

In kaj naj bi to pomenilo? Moj avto pa je rdec, kaj mi znas povedati o mojem?

To da L3 ne pove prav veliko je precej jasno ze po sami definiciji (oz. standardu), ker je potrebno specificirati tudi druge stvari. V osnovi pa vseeno to pomeni, da je pri dolocenih pogojih (ki jih nisi podal*) vozilo sposobno voziti samostojno brez tvojega nadzora in tudi sposobno razumeti oz. nadzirati ali so ti pogoji se vedno izpolnjeni. Ko se okoliscine spremenijo, bo sistem zahteval prevzem v nekem varnem intervalu, ali pa se varno ustavil. Za razliko od level 2+ sistema, ki bo kar odpovedal in racunal da ga bos (oz. da se bos) kot voznik resil.

*Na koncu ti pogoji (za uporabnika) itak niso tako pomembni, ker so itak podani s pravnimi okvirji in je vprasanje le ali je ta L3 legalen, oz. ali bo v kratkem. Ce to drzi, se precej dobro ve kaj omogoca. Nasprotno so izredno pomembni za sam razvoj, certificiranje ter zakonodajo.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Kaj potem razlagas, da je Waymov sistem level 4. Ce je v resnici level 4 v majhnem podrocju Arizone.
Za potrosnika je level POPOLNOMA nepomemben podatek, ker je vse "v drobnem tisku". Kadarkoli ga proizvalec omeni, ves da gre za marketing.

Pac ja, neki legalisticen framework rabis. Ampak, to je tema za pravnike, ne potrosnike.

Najvec itak pove cena delnic proizvajalcev na trgu. Redko kdo upa kupovati tradicionalne proizvajalce, ker vsi vemo, da bo "klavnica".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Kaj potem razlagas, da je Waymov sistem level 4. Ce je v resnici level 4 v majhnem podrocju Arizone.


Se vedno je level 4. Le ODD (operational design domain) je pac podan tako kot je.

kow je izjavil:

Za potrosnika je level POPOLNOMA nepomemben podatek, ker je vse "v drobnem tisku". Kadarkoli ga proizvalec omeni, ves da gre za marketing.


Ni res. Ce je legalen L3, potem potrosnik ve, da ko ga bo lahko vklopil, lahko telefonira in surfa po internetu, brez nerazumnega tveganja za svoje zdravje (in preostalih v prometu). Pa tudi, da ga policist ne bo kaznoval za to.

kow je izjavil:

Pac ja, neki legalisticen framework rabis. Ampak, to je tema za pravnike, ne potrosnike.


Predvsem za potrosnike, ker se s tem zagotavlja ustrezno varnost sistemov. In za proizvajalce vozil, razvojnike, pravnike, ...

Zgodovina sprememb…

RoccoC ::

Ti pa zadnjih par mesecev nisi pogledal gibanje delnic, VW, Daimlerja, BMWja...pa zadnjih tednov Tesle.

codeMonkey ::

Hype na trgu delnic pa res vse pove o ustreznosti asistencnih sistemov :) Ok zdaj vem kje smo :)

RoccoC ::

to je bil zgolj odgovor kow, da si redko kdo upa kupovati tradicionalne proizvajalce. News flash VW in tudi Daimler ter BMW rastejo zelo hitro že par mesecev, Tesla pa zadnje tedne ornk pada.
««
928 / 1139
»»