» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
912 / 1180
»»

Mikrohard ::

V Ameriki se prodaja. V EU se jih je par prodalo kot Opel Ampera E. Ampak ne prav veliko, ker prišel avto na trg ravno, ko je GM Opel znamko prodal PSA-ju.

Utk ::

Na hrvaškem konfiguratorju je osnovni model 3 42,500 jurjev. Če bo pri nas tu nekje, mi imamo vseeno 3% nižji ddv, je to 41 minus 6. Za 35 jurjev pa mislim da ne dobiš takega avta. Ne glede na pogon.

Edit: damn, slovenski konfigurator je tudi že, samo da stane 44. Torej se najbrž splača uvoz iz Hrvaške.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Mikrohard ::

+1kEUR stroškov za pripravo vozila.

PS: Glede na to, da precej komentiraš v tej temi, sem presenečen, da si šele po slabih treh mesecih ugotovil, da lahko sedaj Teslo brez uvažanja kupiš direktno v Sloveniji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

Utk ::

To se mi ne zdi nekaj pomembno. Lahko si jo že prej kupil. Če je par mescev prej uradno tu al ne, je vseeno.

Mikrohard ::

Za butično prodajo verjetno res ni pomembno. Če želiš pa prodajati avte v večjih količinah, je pa nujno. Manjka še servisna delavnica, ki so jo obljubljali do konca leta... potem bo pa že resen kandidat za nakup.

Utk ::

Tudi to bo, pol leta gor al dol.

a_borlak ::

Pri 3 me najbolj moti to, da je limuzina, Y mi je bolj zanimiv, tudi čisto osnovni model.

hruske ::

MG ZS je imel recall zaradi neke software napake.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

Alec999 ::

Kakšno je sedaj stanje z Y, kje v EU jo prodajajo ali je že mogoč nakup v SI?

A je pri Y tudi težava z zadnjim odbojačem v dežju, kot pri 3?

Utk ::

Trg za EV je dovolj velik za vse. MGji bojo ubili predvsem "cenejše", nepremium, plugine, ker so bistveno cenejši od njih, in dovolj uporabni. Milijarde za razvoj pluginov bojo šle pa v isti koš za smeti kot za dizel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Ne vem no če, danes še vedno rajši kupim kakšnega Toyotinega priključnega hibrida kot tole.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Spock83 ::

Tesla 3 ima zelo kakovosten odbijač. Vsaj 2020 letnik. Iz prve roke.

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Ne vem no če, danes še vedno rajši kupim kakšnega Toyotinega priključnega hibrida kot tole.

To kar bi ti kupil, ki itak ne boš nič kupil, je res zelo relevantno.

hojnikb ::

Spock83 je izjavil:

Tesla 3 ima zelo kakovosten odbijač. Vsaj 2020 letnik. Iz prve roke.

A smo nazaj v letu 1987, kjer se pregovarjamo, če je naš yugo dobro pobarvan in sestavljen na "tadobri" smeni?
#brezpodpisa

a_borlak ::

MGjev se je v Sloveniji letos prodalo 17. Za primerjavo, ID3, 108, Hyundai Kona, 113, Ioniq, 57 ... Zoe, 272, da o e-Golfu niti ne govorim, 328. Še to, v dveh mesecih znajo EVji prehiteti prodajo hibridov. In če se vrnem na MG, če ne bodo vsaj za prvih 50 v Sloveniji dobili boljše cene, ki bo konkretno nižja od ID3 osnovni model, bodo imeli bolj slabo prodajo. Glede na neodzivnost njihovega marketing oddelka ...

Gregor P ::

Saj pri hibridih spet ni neka strašna izbira; vsaj ne do pred kratkim. Očitno jih je večina vsaj nameravala preskočiti to fazo; ampak kar naenkrat vidim vedno več proizvajalcev, ki se počasi odločajo tudi za to možnost. Le da jim sam ne zaupam kaj preveč oz. nisem prepričan, da so to dobri produkti (z izjemo Toyote), ampak narejeni zgolj na silo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

sirotka ::

hojnikb je izjavil:

Spock83 je izjavil:

Tesla 3 ima zelo kakovosten odbijač. Vsaj 2020 letnik. Iz prve roke.

A smo nazaj v letu 1987, kjer se pregovarjamo, če je naš yugo dobro pobarvan in sestavljen na "tadobri" smeni?


Žal Teslina realnost, vsaj na začetku proizvodnje novega modela. Cene Id.3 modelov z najmanjšo baterijo so že znane?

a_borlak ::

Pri nas še ne, v Nemčiji da, tam štarta osnovni model pri 34k, se pravi pri nas bo s subvencijo okoli 29k. Lahko da bodo tudi nižje cene, bomo videli, kako jim bo šla prodaja januarja in februarja oziroma kako bo s cepivom.

sirotka ::

Huh, sem upal, da bo cena nižja. Če bo moja drugo leto menjala avto, bi lahko jaz bavarca prodal in za drugi avto končno šaltal na elektriko, vendar za tako ceno se bo verjetno bolj splačal 2008.

J.McLane ::

Zadnje čase študiram malo tale supply chain materialov potrebnih za baterije, pa sem prišel do nekega svojega zaključka, ki mislim da je kar realen.

Preveč se pozablja na LFP baterije.

LFP baterije bodo igrale bistveno večjo vlogo v prihodnje kot se to zdi danes, vsi težijo k tej vedno večji energijski gostoti celic, nihče se pa ne vpraša kdaj je tisti "good enough" in kaj je z masovno proizvodnjo. Vsi so ploskali Tesli ker so na predstavitvi na battery day pokazali slide kako bodo baterije povezali skupaj da bodo ključen del strukture samega avta in s tem seveda znižajo maso. No sedaj gledam BYD blade battery, ki je točno to predstavil že v začetku tega leta, ampak na osnovi LFP celic:
https://newatlas.com/automotive/byd-ele...
"The battery cells themselves provide the structural integrity for the pack, eliminating the need for modules and support beams."

BYD že spreminja modele v katere je prej vgrajeval NCM celice z LFP celicami v Blade Battery:
https://pushevs.com/2020/09/26/byd-intr...

Kapaciteta je ostala ista pri 47 kWh, maso so pa znižali za 30-40 kg. Brez kobalta, brez niklja in še veliko varnejše so v primeru predrtja.

Jasno pri aplikacijah kjer se bo zahtevalo 100 in več kWh baterije to ne jasno ne bo, do 70-80 kWh (BYD Han) bomo pa z LFP hitro prišli, to je pa veliko večji delež "normalnih" avtomobilov, kot se je zdelo prej in LFP sigurno ne bodo samo za tisti "standard" range kot je to kazala Tesla na predstavitvi. Pa ne gre samo za nikelj in kobalt, tudi litij se pri LFP lahko uporablja cenejši litijev karbonat, pri ostalih nikljevih kemijah pa potrebuješ litijev hidroksid.

V glavnem Kitajci so spet daleč spredaj, saj so na lastni koži videli kaj pomeni supply chain. Upam da Evropejci ne bomo odkrivali tople vode in se bo uporabili že to "kitajsko" znanje, sicer nikoli ne bomo izdelali dovolj EV-jev.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

a_borlak ::

Popravek, nemška cena 34k je za model z 58kWh baterijo in 150kW motorjem, tako da bi za 44kWh in 110kW motor morala biti še krepko nižja.

Utk ::

34 je po subvenciji. 44 kwh po subvenciji v Nemčiji je kakih 24.

Webmojster ::

J.McLane je izjavil:

Zadnje čase študiram malo tale supply chain materialov potrebnih za baterije, pa sem prišel do nekega svojega zaključka, ki mislim da je kar realen.

Preveč se pozablja na LFP baterije.

LFP baterije bodo igrale bistveno večjo vlogo v prihodnje kot se to zdi danes, vsi težijo k tej vedno večji energijski gostoti celic, nihče se pa ne vpraša kdaj je tisti "good enough" in kaj je z masovno proizvodnjo. Vsi so ploskali Tesli ker so na predstavitvi na battery day pokazali slide kako bodo baterije povezali skupaj da bodo ključen del strukture samega avta in s tem seveda znižajo maso. No sedaj gledam BYD blade battery, ki je točno to predstavil že v začetku tega leta, ampak na osnovi LFP celic:
https://newatlas.com/automotive/byd-ele...
"The battery cells themselves provide the structural integrity for the pack, eliminating the need for modules and support beams."

BYD že spreminja modele v katere je prej vgrajeval NCM celice z LFP celicami v Blade Battery:
https://pushevs.com/2020/09/26/byd-intr...

Kapaciteta je ostala ista pri 47 kWh, maso so pa znižali za 30-40 kg. Brez kobalta, brez niklja in še veliko varnejše so v primeru predrtja.

Jasno pri aplikacijah kjer se bo zahtevalo 100 in več kWh baterije to ne jasno ne bo, do 70-80 kWh (BYD Han) bomo pa z LFP hitro prišli, to je pa veliko večji delež "normalnih" avtomobilov, kot se je zdelo prej in LFP sigurno ne bodo samo za tisti "standard" range kot je to kazala Tesla na predstavitvi. Pa ne gre samo za nikelj in kobalt, tudi litij se pri LFP lahko uporablja cenejši litijev karbonat, pri ostalih nikljevih kemijah pa potrebuješ litijev hidroksid.

V glavnem Kitajci so spet daleč spredaj, saj so na lastni koži videli kaj pomeni supply chain. Upam da Evropejci ne bomo odkrivali tople vode in se bo uporabili že to "kitajsko" znanje, sicer nikoli ne bomo izdelali dovolj EV-jev.


Če prav berem, so NCM baterije lažje in ne težje od LFP.
"Previously with a 47,3 kWh NCM battery, the BYD e2 weighted 1.325 kg (40 kg less)."

Ampak ok, če bodo LFP cenjše in ne bodo uporabljale kobalta pač vzameš tisto razliko pri teži v zakup.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Pri avtu ni samo pleh v obliki, ki ga vidiš na zunanji strani avta, problem je da se ta pleh danes uporablja za čisto vsak element avta, so dobre strani tega štancanja in slabe. Slaba stran se lepo pokaže ko Tesla gre delat "mega casting" samo zato, da se znebi tega štancanja pleha v 1000 majhnih plasteh in koščkih. Zakaj nebi strukture, ki jo Tesla uliva iz kovine, brizgali s plastiko, zraven pač samo vržeš še malo karbonskih vlaken? Vem da ni preprosto, ampak morda bo pa BMW pri izkušnjah z i3 prišel do neke podobne rešitve, pleh v preprosti eni plasi na zunanji površini ostane, pod kožo pa za večje kose uporabijo CFRP. Zakaj pa ne?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

J.McLane je izjavil:

Zakaj pa ne?
Na to vprašanje, mislim da so dejansko že odgovorili prejšnji komentatorji. Ker je trenutno previsoka cena in ker reciklaža še ni na zadovoljivem nivoju.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

bmw i3 je bil dizajniran za kolicino proizvedenih avtomobilov, nekaj 10k letno. Ne pa 300k letno. Mimo tega ne mores.

J.McLane ::

Jasno, če se za vsak "body panel" jeb** s svojim ulitkom, kot sem napisal, ko greš en bolj kompleksen kos delat z ulitkom je pa čisto možno prehiteti klasičen način z "origami" prijemi na listu pleha.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Pločevina ima v večini primerov nižjo ceno in težo kot ulitek (npr. Al). Primer jeklena vs. Al platišča. Mg platišča so sicer lažja kot jeklena, ampak tudi precej dražja.

BigWhale ::

Zanimiv thread o Teslinih tezavah z eMMC.

https://twitter.com/whitequark/status/1...

In link do NHTSA reporta o tem. https://static.nhtsa.gov/odi/inv/2020/I...

tl;dr verzija: Tesla je najela en kup 'studentov', da so skupi sestavil neki elektronike, ko je rec crknila, so najel dva druga 'studenta', da sta vse skupi popravila. Avto se ne zna zbootat, ce gre disk v read-only mode in ne zna delat v nekem 'crippled' nacinu.

OTA popraveki za ta problem so resnicno amaterski in mindblowing in zgleda, da je cel sistem narjen tko, da ga z OTA popravkom dejansko ne morejo zrihtat, ker gre za neprimeren design ze v startu.

Spock83 ::

A ni to samo za starejše npr MCU1 veljalo? Če je eMMC readable, se še relativno poceni da popravit. NAND bi moral bi eni normalni uporabi zdržat skoraj 100let.

Evo prvič da sem moral nujno se ustavit na hitr polnilnici. Iz 17% na 60% sem nafilal ene cc 30kWh. DObre 11eur me je prišlo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

Gregor P ::

Pri Tesli nič ni poceni>:D

... koliko časa pa je trajal ta postanek?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Glede na NHTSA report gre za Model S in X model Year med 2012 in 2018, torej proizvodnja do nekje 2017.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Spock83 ::

Gregor P je izjavil:

Pri Tesli nič ni poceni>:D

... koliko časa pa je trajal ta postanek?


Težko povem, ker nisem gledal na čas. Ne vem če je bilo 10-15min. Vem da sem šel scat in sem v avto počakal še 5min in šel.

 račun

račun

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

codeMonkey ::

BigWhale je izjavil:

In link do NHTSA reporta o tem. https://static.nhtsa.gov/odi/inv/2020/I...


Zgleda kot odgovor Tesle na to temo. Zanimivo, da so celo oznacili dokument kot zaupen, pa je zadeva dostopna. Transparentnost NHTSA? :O

Gregor P ::

Spock83 je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Pri Tesli nič ni poceni>:D

... koliko časa pa je trajal ta postanek?


Težko povem, ker nisem gledal na čas. Ne vem če je bilo 10-15min. Vem da sem šel scat in sem v avto počakal še 5min in šel.
Hvala za odgovor, torej vse skupaj okoli 20 minut.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Spock83 ::

Polnilo je z 115kW. Zdaj pa računaj.

codeMonkey ::

Spock83 je izjavil:

NAND bi moral bi eni normalni uporabi zdržat skoraj 100let.


Definiraj normalno uporabo :) Vse je odvisno od stevila zapisov oz. kolicine podatkov in st. blokov, ki so na voljo.

Spock83 ::

Seveda ima omejeno ciklov. Je pa poleg tega 8GB, ki je na udaru še en memory. Verjetno slednje fila preveč. Zdaj če avto ima dashcam in dela (FSD learning) med vožnjo zna kurit zadevo. Ugibam.

Če je še vedno to problem... https://insideevs.com/news/376037/tesla...

Izven garancije ti v Zagrebu popravijo za ceno obnovljene turbine :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

Utk ::

https://siol.net/avtomoto/zgodbe/so-tab...

Test capture plugin. Na 360 km so porabili 20 litrov bencina, s tem, da so se trikrat priklopili na polnilnico. Moja corolla, ki je večji avto, ne bi porabila praktično nič več.
In kar je najbolj smešno, novinarji so navdušeni nad to porabo... Tolk o tem kolk jih je za upoštevat.

hojnikb ::

ti hibridni renaulti so res par generacij uzad, kar se tiče porabe. Clio isto... Bolje da potem kupiš zetor varjanto :)
#brezpodpisa

a_borlak ::

5,5l povprečna poraba na 100km je hudo visoka številka pri plugin hibridu, bi morala biti pod 4.

Utk ::

Pri pluginu je odvisno samo kolk km narediš v komadu. Če 30, bo poraba 0. Če 100, bo 3 do 3,5. Nad 100 se pa že zakomplicira.

a_borlak ::

So vmes polnili, tako da ...

Gregor P ::

Vsaj pri Toyotinih hibridih je 4l/100km povsem realno doseči; seveda ob ekonomični vožnji in ustreznih (dimenzijah) platiščih in gumah. Drugače pa je tudi tam poraba hitro okoli 6l/100km, če voziš "normalno" (hitro pospešuješ, voziš najmanj 130 km/h na AC ipd.).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

sloxl8 ::

Kam smo prišli? Poraba 6l/100km je za hibride povsem sprejemljiva, pri čemer pa primerljivi dizli že leta kurijo 5 ali manj. Pa ne govorim o izpustih, ampak zgolj o porabi.

O tem, da pa hybrid šele z EM komaj doseže navor dizla, pa raje nebi.

Ni kaj, hype dela svoje.

In, da bo jasno, nisem zagovornik dizlov, ampak hibridi so povsem brca v temo - ne rešujejo prav nobene od aktualnih težav, razen denarnic proizvajalcev, ki se trdno oklepajo obstoječih proizvodnih linij.

J.McLane ::

Z 1 l dizla skuriš za 10 kWh energije iz dinozavrov in izpustiš 2,64 kg CO2
Z 1 litrom bencina skuriš 8,8 kWh energije in izpustiš 2,33 kg CO2

Druga stvar, dizla s porabo 5 l bencina na spritmonitor ne boš našel, če so tvoje izkušnje drugačne poskusi z enako vožnjo še hibrida in nato sodi. Statistika je nesporna bencin hibrid C segmenta pokuri 5 l ali manj, dizel C segmenta pokuri 5,5 l, pretvori to v energijo iz dinozavrov in ugotoviš, da je dizel vsaj 20% bolj potraten.

Čisto nekaj drugega je pa to da greš računat skozi denar, tu je na dizel za 20% nižja trošarina to pa potem pripelje do izkrivljene slike.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

ne rešujejo prav nobene od aktualnih težav,

Stanejo enako kot dizli, porabijo manj, vzdrževanje je enostavnejše in cenejše, lepše se vozijo. Ne vem katero težavo bi še morali reševat.
So pa plugin hibridi zgrešeni ja. Ampak ne proti dizlom, od teh so še zmeraj boljši, ampak proti navadnim hibridom.

sloxl8 ::

- Različna segmenta, ista generacija: Toyota Prius druge generacije je kurila 7l/100km, MB C 220CDI je kuril 6 (če si imel težkih nogo), pa je težji/višji segment in še več konjev in navora je imel.
- Isti segment, ista generacija: Toyota Corrola TS bi naj imela porabo 4l/100km (po prospektih), pa so na več testih ugotovili, da niti pod razno ne pride pod 6, Škoda Octavia 1.6TDI med drugim kuri 5 (s težo nogo).

To so moje izkušnje.

Torej, hibrid, hvala lepa - pa še višja nabavna cena je sedaj, ko ni subvencije.

Utk ::

sloxl8 je izjavil:

- Različna segmenta, ista generacija: Toyota Prius druge generacije je kurila 7l/100km, MB C 220CDI je kuril 6 (če si imel težkih nogo), pa je težji/višji segment in še več konjev in navora je imel.
- Isti segment, ista generacija: Toyota Corrola TS bi naj imela porabo 4l/100km (po prospektih), pa so na več testih ugotovili, da niti pod razno ne pride pod 6, Škoda Octavia 1.6TDI med drugim kuri 5 (s težo nogo).

To so moje izkušnje.

Torej, hibrid, hvala lepa - pa še višja nabavna cena je sedaj, ko ni subvencije.

min, avg, max
Corolla hibrid 180 konjev 4,41 5,29 6,70
Corolla hibrid 122 konjev 3,69 4,97 6,80
Octavia 1,6 TDI 90-110 konjev 4,42 5,38 6,53
Octavia 1,6 TDI DSG 5,17 5,71 5,96
Octavia 2,0 TDI DSG 4,67 6,06 8,82

To so izkušnje 1000ih. Ne enega. Ki morda niti vozit ne zna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Utk ::

Če ti je prius porabil 7 litrov...tolk ne uspe nikomur na spritmonitoru niti s 180 konjskim karavanom s podobnim pogonom.
««
912 / 1180
»»