» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
904 / 1189
»»

Utk ::

Ja, če že gledaš plugine zarad vožnje, potem je treba gledat malo višje od capturja. Pa že captur je drag (za to kar je).

amacar ::

Že videl po mb dva (en je konstantno parkiran v garaži pod blokom), sodeč po tablicah in voznikih sta izgledala kot privat.

hruske ::

Praktično vsi PHEV so zasnovani tako, da se takoj, ko vklopiš klimo ali gretje, prižge ICE motor. To je ena večjih težav PHEV.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

J.McLane ::

Bullshit, to je res samo pri določenih pogoji, ti pogoji se pa od avta do avta razlikujejo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

To piše za capturja:
In reality, however, the electric motor and petrol engine feel constantly in competition, rather than working seamlessly for a smooth, efficient driving experience. The Captur is a quiet and relaxing car to drive when running on electricity, and yet when the batteries run dry the transition to petrol power feels somewhat stunted.

It's a shame, because the conventional hybrid system in the Clio E-TECH is well integrated - the switch between the electric motor and the petrol engine is smooth and, at times, almost imperceptible. The switch is more noticeable in the Captur, despite the bigger battery and second electric motor.

a_borlak ::

Peljal PHEV Capturja in Megana ter nato še hibridnega Cliota, če bi kaj kupil od te trojke, Cliota, pa še tu bi razmislil, če ne bi raje Toyote Yaris. Ne vem, mene PHEVa nista prepričala, za električno vožnjo si moral biti zelo nežen z gasom, vmesna prestavljanja ... kot pravite tudi ostali, raje EV, še posebej, ker za 30k (36 s subvencijo) že imaš spodobno izbiro.

sloxl8 ::

Na ceniku ID3 sem opazil, da lahko doplačaš za toplotno črpalko. Kdo morda ve, kako ta vpliva na doseg in morda tudi na hitrost gretja kabine?

Mikrohard ::

Za točne številke boš moral počakati na teste, ki jih bodo ljudje izvajali pozimi. Jaz osebno mislim, da ni vredna teh 1200€... največ se bo poznalo na kratke relacije (ker gretje največ energije porabi na začetku, da avto segreje... vzdrževanje temperature ne pobere tako veliko). Realno gledano bi znala toplotna črpalka doseg pozimi dvigniti za okoli 10% (lahko tudi več, če delaš same kratke ture, ali manj, če delaš dolge).

a_borlak ::

Če boš polnil doma, potem si boš nastavil, da je avto ob določeni uri segret, tako da boš imel čisto mrzel avto praktično le, ko se boš vračal domov. Tako da če mene vprašaš, ni vredna tega denarja. Raje si za to razliko omisli polnilno postajo, bo več koristi.

pegasus ::

... Munro o trikolesnikih (med drugim).

BigWhale ::

sloxl8 je izjavil:

Na ceniku ID3 sem opazil, da lahko doplačaš za toplotno črpalko. Kdo morda ve, kako ta vpliva na doseg in morda tudi na hitrost gretja kabine?


Ne vem sicer kako je pri drugih avtomobilih, ki nimajo toplotne crpalke, ampak pozimi pri Leafu v pol minute piha vroc zrak iz odprtin.

fikus_ ::

Ja nekateri imajo grelec za ogrevanje potniškega prostora, drugi toplotno črpalko. Toplotna je energetsko bolj učinkovita.

kow ::

Tesla je na Kitajskem znizala cene. Se kar blizajo 35k$ (nekaj let nazaj) napovedanemu avtomobilu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

borisk ::

dobrodelnost ali pomanjkanje zanimanja?

Gregor P ::

Ukaz partije >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Ne bi se prevec delal norca.
Najbolj logicna razlaga se zdi povecanje proizvodnje. Ce hocejo prodati 200k model 3 na leto in ne 100k kot do sedaj, rabijo nizjo ceno.
Zaenkrat kaze, da bo Tesla popolnoma povozila konkurenco. Seveda ne vemo koliko so si znizali marzo. Morda so jo celo povecali, ce so notri dali cenejsi tip baterije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

a_borlak ::

Nekaj je bilo tudi govora o drugačnem baterijskemu sklopu zato naj bi bila tudi nižja cena.

matejm1994 ::

ID3 naj nebi imel toplotne črpalke, razen za doplačilo (nekje 1300€ če se ne motim?), a je kdo opazil kakšno primerjavo, v kolikšni meri toplotna črpalka vpliva na doseg?

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

Mikrohard ::

Se zgodi, če posluješ z balkanci. V tujini se širijo polnilnice, pri nas pa nazadujejo.

Zgodovina sprememb…

redtech ::

BigWhale je izjavil:

sloxl8 je izjavil:

Na ceniku ID3 sem opazil, da lahko doplačaš za toplotno črpalko. Kdo morda ve, kako ta vpliva na doseg in morda tudi na hitrost gretja kabine?


Ne vem sicer kako je pri drugih avtomobilih, ki nimajo toplotne crpalke, ampak pozimi pri Leafu v pol minute piha vroc zrak iz odprtin.


Avto bi moral imeti: toplotno, ogrevan volan in sedeže, da je udobno tudi pri malo nižji temperaturi.

Največi plus "pred-gretja" je, da nimaš zamrznejnih ali zarošenih stekel. Temperatura v kabini pa hitro pade in moraš imeti gretje pozimi kar prižgano.

BigWhale ::

Mikrohard je izjavil:

Se zgodi, če posluješ z balkanci. V tujini se širijo polnilnice, pri nas pa nazadujejo.


Kaj pa ima iztek pogodbe z balkanci? Zemljisce je od Petrola in bi rekel, da jim je v interesu, da lahko na njihovih servisih polnijo vsi, ne samo Tesle.

Je precej bolj balkanski proprietary plug na teslah, kot pa to, da bo Petrol postavil polnilnice za vse avtomobile.

Mikrohard ::

Balkansko zato, ker so odstranili "konkurenco", da bodo postavili svoje. Namesto, da bi obstoječe pustili in razširili prostor za nove. Če bodo postavili hyperchargerje (in ne navadnih 50kW jajc), potem bo sicer še vedno napredek. Glede pluga pa... voziš Leafa z chademo priključkom... če bo Petrol postavil moderne chargerje, potem tam svojega avta ne boš mogel polniti.

Zgodovina sprememb…

spegli ::

Kolk je za naravo dobro pridobivanje surovin za baterije ? Kje smo kle ?

mertseger ::

kow je izjavil:

Ne bi se prevec delal norca.
Najbolj logicna razlaga se zdi povecanje proizvodnje. Ce hocejo prodati 200k model 3 na leto in ne 100k kot do sedaj, rabijo nizjo ceno.
Zaenkrat kaze, da bo Tesla popolnoma povozila konkurenco. Seveda ne vemo koliko so si znizali marzo. Morda so jo celo povecali, ce so notri dali cenejsi tip baterije.


Tesla je letos prodala 320 tisoč avtomobilov od tega jih je večina modela 3. Tako da ne vem od kje tebi 200k na leto. To so že zdavnaj presegli.

Okapi ::

Govori o kitajski tovarni.

Motion ::

hojnikb ::

vrjeno je crnc v sotoru mel poln kurac tesle in je pac dal premal lepila gor na streho :))
K Yugo Koral, k si mogu natrofit tocno smeno in dan, da je bil avto vsaj priblizno ok skup sestavljen
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Motion ::

Sej pri evropskim verzijam se to najbrš nebo dogajalo. Nemci si najbrš ne bodo dovolili takih površnosti.

kow ::

Okapi je izjavil:

Govori o kitajski tovarni.

Da. Stevilke sem vrgel "od oka".

BigWhale ::

Mikrohard je izjavil:

Balkansko zato, ker so odstranili "konkurenco", da bodo postavili svoje. Namesto, da bi obstoječe pustili in razširili prostor za nove.


Emm, kaj? :)) To je priblizno tko, kot da bi Petrol imel zraven se dve tocilni mesti od OMV. :> Normalno, da bodo odstranil konkurenco iz svoje parcele in sami zaracunali polno ceno, ce jo lahko.

Mikrohard je izjavil:

Glede pluga pa... voziš Leafa z chademo priključkom... če bo Petrol postavil moderne chargerje, potem tam svojega avta ne boš mogel polniti.


Chademo je, z razliko od Teslinega pluga, se vedno standard iz leta 2010. To, da bo Chademo pocasi zacel poslavljati je pa jasno. CCS je bolj prirocen, lazji za uporabo in cenejsi. Bistvo problema tukaj je Tesla, ki se gre s svojim prikljuckom vendor lock-in. Firma, ki naj bi delala za dobro planeta, tega ne bi pocela. :)

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Mikrohard je izjavil:

Balkansko zato, ker so odstranili "konkurenco", da bodo postavili svoje. Namesto, da bi obstoječe pustili in razširili prostor za nove.


Emm, kaj? :)) To je priblizno tko, kot da bi Petrol imel zraven se dve tocilni mesti od OMV. :> Normalno, da bodo odstranil konkurenco iz svoje parcele in sami zaracunali polno ceno, ce jo lahko.
Če lahko. Ni pa to samo po sebi razumljivo. Ob avtocesti ne moreš postavit poljubno veliko črpalk in lahko bi se država odločila, da morajo tisti, ki jim dovoli postavit črpalko, omogočit drugim firmam, da imajo tam nekaj svojih polnilnih mest (za bencin, za elektriko...).

a_borlak ::

V bistvu je tu bolj slab PR za Teslo, če smo iskreni,ker so vedeli, da se jim pogodba izteka, niso pa poskrbeli za nova polnilna mesta.

Mikrohard ::

BigWhale je izjavil:

Chademo je, z razliko od Teslinega pluga, se vedno standard iz leta 2010. To, da bo Chademo pocasi zacel poslavljati je pa jasno. CCS je bolj prirocen, lazji za uporabo in cenejsi. Bistvo problema tukaj je Tesla, ki se gre s svojim prikljuckom vendor lock-in. Firma, ki naj bi delala za dobro planeta, tega ne bi pocela. :)

Ne vem, če si že opazil... ampak Tesla je začela v Evropi uporabljat CCS (tako kot ga bo tudi Nissan z Ariyo). Vse Tesle 3 imajo CCS priključek. Nove Tesline polnilnice so CCS only (dejansko potrebujejo stare Tesle adapter za polnjenje). V Nemčiji so dejansko (zaradi napake v sistemu) že uspešno polnili Taycana, ID.3, Kono, Ionica in še par drugih na Tesla superchargerju. Tako da teoretično lahko Tesla kadarkoli odpre polnjenje za vse ostale... in računam na to, da jih bo EU enkrat tudi prisilila v to.

J.McLane ::

spegli je izjavil:

Kolk je za naravo dobro pridobivanje surovin za baterije ? Kje smo kle ?


Nekako gre za tri ključne surovine:
- Nikelj
- Grafit
- Litij

Kobalt počasi leti ven iz baterij, v eni Tesli ga je že danes samo okrog 5 kg, v prihodnje so nakazali smer proti Manganu. LFP baterije že danes ne potrebujejo kobalta, so zelo trpežne in poceni. CATL jih dobavlja za kitajske Tesle M3, ampak samo tiste z manjšim dosegom ker LFP baterije nimajo dovolj dobre energijske gostote.

Industrija niklja je že danes kar velika, tu ni neke znanosti, treba ga je izkopat iz zemlje.

Grafit je lahko naravni ali sintetični. Naravni je cenejši in se ga koplje direktno iz zemlje, v Evropi je v planu zagnati rudnik na Švedskem (Talga).

Litij se pridobiva na dva načina iz slanice ali iz kamenin (Spodumen). Tisti iz slanice zahteva podobno kot soline izhlapevanje vode v velikih bazenih (tam kjer so sicer že slane puščave), proces traja več kot eno leto, pridobiš pa samo okrog 40% od celotnega litija v slnici. Trenutno so v planu tehnologije, ki bi litij filtrirale ven na drug način (LiSTR - že obstajajo demonstracijske tovarne). Tako se dobi litijev karbonat, ki je lahko uporaben za LFP celice, ne pa za druge tipe z nikljem, za te je potreben litijev hidroksid. Zato je karbonat treba dodatno predelat v hidroksid. Iz kamenin je proces hitrejši in dobiš ven direktno hidroksid, v to smer gre Tesla, ki se je že zmenila s Piedmont Lithium za dobavo spodumna, Tesla bo pa sama ven pridobivala litijev hidroksid.

Ko bomo enkrat imeli v obtoku veliko količino baterij potreba po novih surovinah ne bo več tako velika, ker se bo veliko dobilo ven z reciklažo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Mikrohard je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Chademo je, z razliko od Teslinega pluga, se vedno standard iz leta 2010. To, da bo Chademo pocasi zacel poslavljati je pa jasno. CCS je bolj prirocen, lazji za uporabo in cenejsi. Bistvo problema tukaj je Tesla, ki se gre s svojim prikljuckom vendor lock-in. Firma, ki naj bi delala za dobro planeta, tega ne bi pocela. :)

Ne vem, če si že opazil... ampak Tesla je začela v Evropi uporabljat CCS (tako kot ga bo tudi Nissan z Ariyo). Vse Tesle 3 imajo CCS priključek. Nove Tesline polnilnice so CCS only (dejansko potrebujejo stare Tesle adapter za polnjenje). V Nemčiji so dejansko (zaradi napake v sistemu) že uspešno polnili Taycana, ID.3, Kono, Ionica in še par drugih na Tesla superchargerju. Tako da teoretično lahko Tesla kadarkoli odpre polnjenje za vse ostale... in računam na to, da jih bo EU enkrat tudi prisilila v to.

Musk je povabil ostale na polnjenje, pa niso sprejeli. Ker naj bi za to skrbela država, ne pa proizvajalci avtov. Če bi Musk čakal države in Petrole, da postavijo 150 kw polnilnice, bi se pa načakal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Mikrohard ::

Ne vem, kaj rabi ostali "vabiti". On je želel, da bo ostali sofinancirali. Nihče jim ne preprečuje, da bi imeli za Tesle ceno 20 centov na kWh, za vse ostale pa 1€ na kWh. Podobno kot to dela Ionity.

Utk ::

Mikrohard je izjavil:

Ne vem, kaj rabi ostali "vabiti". On je želel, da bo ostali sofinancirali. Nihče jim ne preprečuje, da bi imeli za Tesle ceno 20 centov na kWh, za vse ostale pa 1EUR na kWh. Podobno kot to dela Ionity.

Ja itak, to bi pomenilo, da Tesla subvencionira vse ostale, ki se jim ne da postavljat polnilnic. Par centov dražja elektrika za par električnih poršejev in voltov po Ameriki ne odtehta tega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Motion ::

Nakoncu bo kot z bankomati :))
Išči svojega, oziroma če je sila greš na najbližjega

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Motion ()

Mikrohard ::

Utk je izjavil:

Ja itak, to bi pomenilo, da Tesla subvencionira vse ostale, ki se jim ne da postavljat polnilnic. Par centov dražja elektrika za par električnih poršejev in voltov po Ameriki ne odtehta tega.

Se pravi Volkswagen in ostali partnerji z Ionityjem subvencionirajo Teslo? Realnost pa kaže na to, da za 79 centov na kWh (cena za zunanje na Ionityju) noče nihče polniti svoj avto (razen, če ni nobene druge možnosti).

Utk ::

Mikrohard je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja itak, to bi pomenilo, da Tesla subvencionira vse ostale, ki se jim ne da postavljat polnilnic. Par centov dražja elektrika za par električnih poršejev in voltov po Ameriki ne odtehta tega.

Se pravi Volkswagen in ostali partnerji z Ionityjem subvencionirajo Teslo? Realnost pa kaže na to, da za 79 centov na kWh (cena za zunanje na Ionityju) noče nihče polniti svoj avto (razen, če ni nobene druge možnosti).

Ne, ker Tesle ne rabijo teh polnilnic. Imajo dovolj svojih. Če pa bi imel po celi ZDA samo superchargerje, in 100 električnih audijev, ki tankajo po dolar na kwh, bi to bilo še zmeraj subvencioniranje. Ker tistih par jurjev dolarjev za elektriko na leto ne odteha tega, da si konkurenci dal možnost, da sploh kaj proda.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Mikrohard je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Chademo je, z razliko od Teslinega pluga, se vedno standard iz leta 2010. To, da bo Chademo pocasi zacel poslavljati je pa jasno. CCS je bolj prirocen, lazji za uporabo in cenejsi. Bistvo problema tukaj je Tesla, ki se gre s svojim prikljuckom vendor lock-in. Firma, ki naj bi delala za dobro planeta, tega ne bi pocela. :)

Ne vem, če si že opazil... ampak Tesla je začela v Evropi uporabljat CCS (tako kot ga bo tudi Nissan z Ariyo). Vse Tesle 3 imajo CCS priključek. Nove Tesline polnilnice so CCS only (dejansko potrebujejo stare Tesle adapter za polnjenje). V Nemčiji so dejansko (zaradi napake v sistemu) že uspešno polnili Taycana, ID.3, Kono, Ionica in še par drugih na Tesla superchargerju. Tako da teoretično lahko Tesla kadarkoli odpre polnjenje za vse ostale... in računam na to, da jih bo EU enkrat tudi prisilila v to.

Musk je povabil ostale na polnjenje, pa niso sprejeli. Ker naj bi za to skrbela država, ne pa proizvajalci avtov. Če bi Musk čakal države in Petrole, da postavijo 150 kw polnilnice, bi se pa načakal.



No ja, Ionity in Electrify America nista ravno drzavni druzbi. Prej je problem v tem, da bi se proizvajalci morali podrediti Teslinemu sistemu, kar potegne za seboj protokole*, prikljucek in pa tudi druge malo manj ocitne omejitve - npr. Tesla SC je prilagojen njihovi arhitekturi in je max. output 480 V, medtem ko gre Ionity tudi do 920 V.

*Nisem raziskoval, ampak dvomim da njihova SC mreza podpira odprte standarde kot je npr. Plug&Charge po ISO 15118.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Kdaj se je začel ta standard uporabljat?

codeMonkey ::

Razumem zakaj sprasujes. Vprasaj se raje zakaj pred njim niso pri Tesli delali na tem da bi odprli svojega. Bosch je tudi vlozil lepe denarje v CAN protokol, pa so ga vseeno odprli za vse, ker je bilo jasno, da je tudi v njihovem interesu, da se protokol prime.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

To ni odprt standard. In se to:

Musk has some caveats for potential partners, however: Anyone looking to use the network would also have to embrace Tesla's free power for life model, wherein the costs of the electricity itself used to power the vehicles is built into the car's initial price tag, instead of charged on a repeating basis every time someone wants to fill up.

Utk ::

Ni odprt, ker ga nihče ni hotel. Nihče ni niti pomislil na to, da ga bi potreboval. Kaj ti bo 135 kw polnjenje leta 2014? Za 22 kwh baterijo v leafu?

Musk has some caveats for potential partners, however: Anyone looking to use the network would also have to embrace Tesla's free power for life model, wherein the costs of the electricity itself used to power the vehicles is built into the car's initial price tag, instead of charged on a repeating basis every time someone wants to fill up.

Ma o tem se bi že pogodili, če bi komu res bilo do tega.

Sicer mislim da tesle podpirajo ta standard. Ampak to funkcionalnost je imela tesla že davno prej. Problem teh standardov je tudi v tem, da nihče ne ve, če se bojo zares prijeli. Nekaj delat, da bo nekomu drugemu čez 10 let tudi prav, bi bilo neumno. Oni so naredili kar so potrebovali. Tudi microsoft ni čakal na open document standard 30 let. Je naredil svojega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Mikrohard ::

Utk je izjavil:

Ne, ker Tesle ne rabijo teh polnilnic. Imajo dovolj svojih. Če pa bi imel po celi ZDA samo superchargerje, in 100 električnih audijev, ki tankajo po dolar na kwh, bi to bilo še zmeraj subvencioniranje. Ker tistih par jurjev dolarjev za elektriko na leto ne odteha tega, da si konkurenci dal možnost, da sploh kaj proda.

Zakaj se je pa potem polno Tesel filalo na Ionity chargerjih, dokler niso polnjenja podražili na 79 centov za kWh? Dejstvo je, tudi Teslina supercharger mreža ni "dovolj" in potrebujejo ostale (zato so pa v Evropi šli na CCS).

Utk ::

Zakaj se je pa potem polno Tesel filalo na Ionity chargerjih, dokler niso polnjenja podražili na 79 centov za kWh?

Ne vem kolk se jih je, in če je to "veliko". Sigurno se pa jih je "nekaj". Če ti je pred nosom, zakaj ne bi. Ne pomeni pa to, da nekdo ne bi kupil tesle, če ne bi bilo teh polnilnic.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Ni odprt, ker ga nihče ni hotel.


Nihce ga ni hotel, ker ni odprt.

Utk je izjavil:

Ma o tem se bi že pogodili, če bi komu res bilo do tega.


To lahko samo domnevas.


Utk je izjavil:

Problem teh standardov je tudi v tem, da nihče ne ve, če se bojo zares prijeli. Nekaj delat, da bo nekomu drugemu čez 10 let tudi prav, bi bilo neumno. Oni so naredili kar so potrebovali.


So naredili, za sebe. Drugo je PR.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: pumaxx ()
««
904 / 1189
»»