Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Okapi ::
Preden se bo znal avto sam prestavit iz polnilnice na drugo parkirno mesto, bo se neki casa trajal. :) Jaz rajs neb na to racunal.Kako zdaj, a ni rekel Musk, da bo to že do konca tega leta, garant?
Mimogrede, kako deluje samodejna vožnja po parkirišču - to dejansko kdo uporablja, ali pa je v praksi povsem neuporabno?
Ravnokar sem prisel na eno zlo Mad Max idejo.To idejo sem imel jaz že pred 50 leti, ko smo se še fičotom na morje vozili.
Na avtu imas zmontiran en tak kavelj, ki ga lahko izstrelis proti drugemu vozilu. Prides na AC do tovornjaka, se postavis cisto blizu zadaj, izstrelis kavelj in se priklenes nanj. Potem vklopis regeneracijo in polnis baterijo.
Ce bi bil jaz Elon, bi to naredil. :>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
b3D_950 ::
Ravnokar sem prisel na eno zlo Mad Max idejo.
Na avtu imas zmontiran en tak kavelj, ki ga lahko izstrelis proti drugemu vozilu. Prides na AC do tovornjaka, se postavis cisto blizu zadaj, izstrelis kavelj in se priklenes nanj. Potem vklopis regeneracijo in polnis baterijo.
Ce bi bil jaz Elon, bi to naredil. :>
Predlagam izbris. Neuporabno.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
Spock83 ::
Glede vožnje s Teslo 3 po avtocesti. Vipava-Lj. 20% baterije pri 130km/h. S prehitevanji in upočasnitvami. Ene 17-18kWh/100km.
Nad 120km-180km/h (hitrost se spteminja, ker vsak km kakšen skoči pred avto. Ne priporočam, si preveč utrujen, da si za 10min hitreje ) ene 23kWh-26kWh/100km. To pa je ene kar 25-30% baterije.
Sem prišel tudi z 16% v Lj. Z okoli 110km/h in manj. Pač gužve na cesti.
Nad 120km-180km/h (hitrost se spteminja, ker vsak km kakšen skoči pred avto. Ne priporočam, si preveč utrujen, da si za 10min hitreje ) ene 23kWh-26kWh/100km. To pa je ene kar 25-30% baterije.
Sem prišel tudi z 16% v Lj. Z okoli 110km/h in manj. Pač gužve na cesti.
Mikrohard ::
Long range? Ker za SR+ se matematika nekako ne izide... Vipava-LJ je dobrih 70km. Če privzamemo nižjo porabo (17kWh/100km), je to 11.9kWh. Če je 11.9kWh 20%, potem bi moral imeti na voljo 59.5kWh baterije (kar je več kot je na voljo v SR+).
kow ::
Preden se bo znal avto sam prestavit iz polnilnice na drugo parkirno mesto, bo se neki casa trajal. :) Jaz rajs neb na to racunal.
Sicer sem napisal, da karikiram - v smislu, da si je tezko predstavljati kaj se bo zgodilo, in da bodo lahko resitve popolnoma izven trenutnega nacina razmisljanja.
Sicer pa, pomoje max 5-7 let, pa se mi zdi, da sem konzervativen (regulacija izvzeta).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
krucymucy ::
Glede vožnje s Teslo 3 po avtocesti. Vipava-Lj. 20% baterije pri 130km/h. S prehitevanji in upočasnitvami. Ene 17-18kWh/100km.
Nad 120km-180km/h (hitrost se spteminja, ker vsak km kakšen skoči pred avto. Ne priporočam, si preveč utrujen, da si za 10min hitreje ) ene 23kWh-26kWh/100km. To pa je ene kar 25-30% baterije.
Sem prišel tudi z 16% v Lj. Z okoli 110km/h in manj. Pač gužve na cesti.
Pri konstantnih 160-170km/h, koliksna je poraba? Kakih 30kWh/100km?
Lonsarg ::
@Kow, se strinjam da bodo rešitve izven okvira tiste. Ampak človeštvo je počasno, take izven okvira boš dobil čez 10 let prve čez 30 let masovno. Do takrat bo vsak že 3krat menjal avto in to realne kratkoročne dileme z polnjenjem ne bo reševalo.
Edina realna kratkočasovna je polnjenje tam kjer avto že trenutno parkiraš. Za lastnike garaž/hiš je no-brainer, za tiste k zunaj pa je to milost/nemilost občine da gre v to smer.
Rednega polnjenja na public polninlicah kot jih ima recimo Petrol bo konec takoj ko ima v radiju 500m več kot 10 ljudi električni avto. Take polnilnice bodo za hitro dražje ad-hoc polnjenje ko ga rabiš redko, ne pa za redno polnjenje.
Edina realna kratkočasovna je polnjenje tam kjer avto že trenutno parkiraš. Za lastnike garaž/hiš je no-brainer, za tiste k zunaj pa je to milost/nemilost občine da gre v to smer.
Rednega polnjenja na public polninlicah kot jih ima recimo Petrol bo konec takoj ko ima v radiju 500m več kot 10 ljudi električni avto. Take polnilnice bodo za hitro dražje ad-hoc polnjenje ko ga rabiš redko, ne pa za redno polnjenje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
kow ::
@Lonsarg
Amara's Law:
"We tend to overestimate the effect of a technology in the short run and underestimate the effect in the long run."
Imo, si naiven, pa brez zamere. Koliko slovenskih upokojencev je prakticno revezev? Verjetno 2/3.
S cim se bodo vozili? Z ICE ali EV? EV, ker bo cena kilometra v nekaj letih nizja:
https://pushevs.com/2020/08/26/wuling-h...
Lahko se smejes tem 'kitajskim jajckom', samo.. saj razumemo implikacijo, ne?
EV-ji bodo lepo pojedli trg od spodaj in od zgoraj.. Na koncu bo padel se karavan passat. Verjetno circa leta 2030.
Infrastruktura bo kmalu bottleneck in zaceli se bodo problemi. Jih bomo resili? Ja. Ker so potencialni prihranki preveliki.
Amara's Law:
"We tend to overestimate the effect of a technology in the short run and underestimate the effect in the long run."
Imo, si naiven, pa brez zamere. Koliko slovenskih upokojencev je prakticno revezev? Verjetno 2/3.
S cim se bodo vozili? Z ICE ali EV? EV, ker bo cena kilometra v nekaj letih nizja:
https://pushevs.com/2020/08/26/wuling-h...
Lahko se smejes tem 'kitajskim jajckom', samo.. saj razumemo implikacijo, ne?
EV-ji bodo lepo pojedli trg od spodaj in od zgoraj.. Na koncu bo padel se karavan passat. Verjetno circa leta 2030.
Infrastruktura bo kmalu bottleneck in zaceli se bodo problemi. Jih bomo resili? Ja. Ker so potencialni prihranki preveliki.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Lonsarg ::
Čisto nikjer nisem omenil da se EV ne bodo prijeli, čisto narobe si me razumel, ravno nasprotno, bodo se in vseh teh zastonjskih polnjenj bo konec in vsak lastnik bo prisiljen poskrbeti za lastno polnjenje.
Kontriral sem tvoji prihodnosti z polnjenjem ki predvideva out of the box rešitve. No jaz predvidevam pa protestiranja pred občino "naj že naša ulica dobi električne polnilnice". Ker cel point elektrike je da polniš avto kjer je in nikjer ni tako dolgo kot na rednemu parkingu doma. Polnilnice v službi bodo nek dodatek, ne pokrije dovolj casov da bi bila to del glavne rešitve.
Kontriral sem tvoji prihodnosti z polnjenjem ki predvideva out of the box rešitve. No jaz predvidevam pa protestiranja pred občino "naj že naša ulica dobi električne polnilnice". Ker cel point elektrike je da polniš avto kjer je in nikjer ni tako dolgo kot na rednemu parkingu doma. Polnilnice v službi bodo nek dodatek, ne pokrije dovolj casov da bi bila to del glavne rešitve.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
mikhaair ::
Če se je lahko zgradilo plinsko infrastrukturo, pa se bo še na parkirišča dalo polnilnice. Pri nas je kao 'problem', da bi vse morali drugi. Zakaj občina vtikač na parkirišče? Sam si ga pripelji na svoj parkirplac ali garažo. Če ne ti ga bo pa kapitalist in ti to računal.
Lonsarg ::
Govorim o tem da je v Ljubljani obcina lastnik vec kot 75% parkirisc kjer ljudje parkirajo. Skoraj nic ni blokovske skupne lastnine ampak se skoraj takoj ko gres iz blokov zacne obcinska.
Ne bo pa to vplivalo na samo popularnost EVjev gledano cez celo slovenijo, LJ je pac izjema. Gledano na celotno slovenijo jih najbrz vecji del ima v lastni lasti svoj parking, tak da biznis postavljanje privatnih polnilnic bo cvetel. Public hitri chargerji bodo pa samo za kadar se ti mudi.
Ne bo pa to vplivalo na samo popularnost EVjev gledano cez celo slovenijo, LJ je pac izjema. Gledano na celotno slovenijo jih najbrz vecji del ima v lastni lasti svoj parking, tak da biznis postavljanje privatnih polnilnic bo cvetel. Public hitri chargerji bodo pa samo za kadar se ti mudi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
kow ::
No jaz predvidevam pa protestiranja pred občino "naj že naša ulica dobi električne polnilnice".
Seveda. Ampak, ponavadi problem na koncu resi tehnologija, ne napredek v druzboslovju oz. politicnem upravljanju.
(ko sem bil mulc, se spomnim kako so tezili naj ugasamo luci in je kaksen upokojenc sitnaril non-stop... danes se ugasnejo same)
Imo, je tudi cisto realna opcija, da bodo avtonomni avtomobili na voljo veliko prej kot si predstavljamo in si v mestih ljudje itak ne bodo vec lastili avtomobilov - ne rabis polnilnic. Kdo bi vedu. Prevec vnaprej, nima smisla razmisljati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Caffeine1234 ::
A niso te do 22kw zastonj?
Niso. Razen tiste, katere so postavili pred kratkim.
https://www.gremonaelektriko.si/splosni...
Tule recimo vidiš, da sčasoma vse polnilnice od gremo na elektriko postajajo plačljive.
Realno gledano bo verjetno še dobro leto kaj zastonj, sčasoma pa ne več.
Imaš možnost, da če si imaš domačo elektriko pri gen-i, da lahko pri gremonaelektriko ceneje polniš.
Pa ko gledaš 22kW polnilnice se moraš zavedat, da ima večina avtov 7-11kW charger. Če prav vem ima od povprečnih avtov samo Zoe 22kW, vsi ostali pa manj. Hočem rečt, da ne računat, da boš 40kWh baterijo v dveh urah nafilal.
Folk se ne zaveda, da je polnjenje EV poceni samo doma. Če greš z EV Na pot in polniš na fast chargerjih, te po navadi pride dražje kot fosilna goriva. Če greš na sever te lahko pride nekajkrat dražje, kot gorivo.
Tudi pri teslah. Nekako 80% ljudi misli, da tesle na SCjih polnijo brezplačno.
Če greš z EV Na pot in polniš na fast chargerjih, te po navadi pride dražje kot fosilna goriva.
Ne drži, ne pride te dražje kot fosilna goriva. Pride te še vedno ceneje kot fosilna goriva. Res je da te doma pride 11x ceneje (1100 % ceneje), na public chargerjih pa okoli tretjino ceneje kot fosilna goriva (37,5 % v tem primeru), vendar je še vedno ceneje.
Poglej ta test uporabnika Bjorn na Youtube (glavni del je na 28:09):
In 37,5 % ceneje je bilo v tem času ko je bencin poceni zaradi koronavirusa, čez par mesecev lahko pričakuješ priblino podobne cene bencina kot pred koronavirus krizo. Prej je bil bencin v Sloveniji recimo 1,3 EUR/l, zdej je 1 EUR/l. Predpostavimo da je podobna situacija na Norveškem. To pomeni da, da bo gorivo še dodatno 30 % dražje.
Sedaj v času poceni goriva je public polnjenje še vedno več kot tretjino ceneje, res pa je da je doma celo 11x ceneje.
Cena poti je bila:
7 EUR za električnega za polnjenje doma (poglej na posnetek ob 29:15)
50 EUR za električni avto na public chargerjih
80 EUR za (v času poceni goriva, to je sedaj med koronavirus obdobjem)
1,3 x 80 EUR = 104 EUR po ceni kot je bila pred koronavirus obdobjem, kar je po vsej verjetnosti cena, ki bo čez nekaj mesecev.
Tudi pri teslah. Nekako 80% ljudi misli, da tesle na SCjih polnijo brezplačno.
Določeno število kilovatnih ur je na superchargerjih zastonj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Caffeine1234 ()
Caffeine1234 ::
Velja omeniti tudi, sicer meni obvious, ne vem pa koliko je obvious nekaterim bralcem teme (sploh nasprotnikom EV-jev), da se v praksi izkaže, da je 90-95 % prevoženih kilometrov opravljenih z 11x cenejšim štromom doma (7x za Slovenijo), kot pa bi dal za fosilna goriva, tako da cena polnjenja na public chargerjih zanemarljivo vpliva na končno letno ceno za "gorivo" za avtomobil. In še vedno tudi public polnjenje ponavadi ni dražje kot fosilno gorivo, amapk je cenejše.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Caffeine1234 ()
Mikrohard ::
Caffeine1234 je izjavil:
Cena poti je bila:
7 EUR za električnega za polnjenje doma (poglej na posnetek ob 29:15)
50 EUR za električni avto na public chargerjih
80 EUR za (v času poceni goriva, to je sedaj med koronavirus obdobjem)
1,3 x 80 EUR = 104 EUR po ceni kot je bila pred koronavirus obdobjem, kar je po vsej verjetnosti cena, ki bo čez nekaj mesecev.
Pa si upošteval, da je gorivo na Norveškem cca. 50% dražje kot pri nas? 80EUR goriva je namreč pri ceni ~1.5EUR na liter. Pa tudi cene polnilnic se močno razlikujejo iz države v državo. Nikakor ne pravim, da je EV na daljše poti dražji od ICE-ja... želim samo povedati, da Bjornove številke veljajo za Norveško... pri nas zna biti razmerje drugačno. Jaz sem še vedno mnenja, da je EV trenutno primeren samo za tiste, ki lahko polnijo doma (pa ne samo zaradi cene, temveč tudi iz vidika praktičnosti).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
jernejl ::
Caffeine1234 je izjavil:
Ne drži, ne pride te dražje kot fosilna goriva. Pride te še vedno ceneje kot fosilna goriva. Res je da te doma pride 11x ceneje (1100 % ceneje), na public chargerjih pa okoli tretjino ceneje kot fosilna goriva (37,5 % v tem primeru), vendar je še vedno ceneje.Ne drži.
Ko dam v enačbo ceno mojega časa ugotovim, da je polnjenje elektrike dražje od točenja goriva.
lay2er ::
@Caffeine1234
Novo uporabniško ime? Daj si raje ustavri račun PotvarjamPodatke ali kaj podobnega, vsaj ne bomo brali teh bedarij in zavajanj.
Novo uporabniško ime? Daj si raje ustavri račun PotvarjamPodatke ali kaj podobnega, vsaj ne bomo brali teh bedarij in zavajanj.
lay2er ::
Sicer pa, vsak si mora izračunati sam, da ga potem taki posti ne zavajajo. Trenutno se večini ljudi EV ne splača, manjšina je na meji, a se zanj ne odloči zaradi nepraktičnosti lastništva, redke izjeme pa bi z nakupom EV na dolgi rok seveda profitirale.
Poznam lastnika M3 LR, je 3. lastnik tega vozila. Prvi ga je vozil cca 20 kkm in ga začel prodjati, drugi se ga je naveličal po 14 dneh, a ga nato prodajal več kot 3m, enako se je zgodilo njemu - avto je po 14 dneh dal v prodajo. Ko enkrat navdušenje nad novim gadgetom zbledi, postane vse skupaj mala nevšečnost. Sploh pri teh cenah goriva.
Poznam lastnika M3 LR, je 3. lastnik tega vozila. Prvi ga je vozil cca 20 kkm in ga začel prodjati, drugi se ga je naveličal po 14 dneh, a ga nato prodajal več kot 3m, enako se je zgodilo njemu - avto je po 14 dneh dal v prodajo. Ko enkrat navdušenje nad novim gadgetom zbledi, postane vse skupaj mala nevšečnost. Sploh pri teh cenah goriva.
kow ::
Poznam lastnika M3 LR, je 3. lastnik tega vozila. Prvi ga je vozil cca 20 kkm in ga začel prodjati, drugi se ga je naveličal po 14 dneh, a ga nato prodajal več kot 3m, enako se je zgodilo njemu - avto je po 14 dneh dal v prodajo. Ko enkrat navdušenje nad novim gadgetom zbledi, postane vse skupaj mala nevšečnost. Sploh pri teh cenah goriva.
Ah, anekdoticni primeri... Jaz sem se pa ravno prej sprehodil mimo modela S, ki ga ima isti lastnik ze vsaj 2-3 leti, verjetno vec.
BigWhale ::
Ko enkrat navdušenje nad novim gadgetom zbledi, postane vse skupaj mala nevšečnost. Sploh pri teh cenah goriva.
Jaz pa v bistvu nimam nekih nevsecnosti, pa imam Leafa s 40kWh baterijo. Zadnjic enkrat sem pripeljal s 5% baterije domov ampak ni bilo neke hude panike. Vcasih moram mal razmislit kako sem bom kam peljal ampak ni lih nek napor. Je pa res, da se ne vozim na daljsih relacijah in kaj vec kot kakih 170km v kosu nisem nikoli rabil prevozit.
IL_DIAVOLO ::
Ti si avto kupil, ker ga rabiš, ker delas veliko km, ker si racionalen, nisi ga kupil iz navdušenja. Eni pa kupijo EV-ja, da začutijo pospeske in tišino elektrike. To pa te hitro mine, ceprav ne vem, ce je ze kak primer, ki je prodal avto po 1 tednu. Ta je malo lovska.
a_borlak ::
Jaz pa v bistvu nimam nekih nevsecnosti, pa imam Leafa s 40kWh baterijo. Zadnjic enkrat sem pripeljal s 5% baterije domov ampak ni bilo neke hude panike. Vcasih moram mal razmislit kako sem bom kam peljal ampak ni lih nek napor. Je pa res, da se ne vozim na daljsih relacijah in kaj vec kot kakih 170km v kosu nisem nikoli rabil prevozit.
Največji kos (ok, po etapah, brez vmesnega polnjenja), 210 km, ko sem prišel domov, je še vedno kazal cca 60km dometa (nerealno, če bi naredil kaj več kot 30, bi bil že čudež) z 32kWh baterijo. Je pa šlo po AC bolj počasi.
b3D_950 ::
To je cena za avto brez baterije?
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.
facepalm ::
To je cena za avto brez baterije?
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Po ceniku sodec je cena z baterijo 22kWh ter z odsteto subvencijo 6.000€ in 2.500€ popusta.
Skoda, da ni vsaj 30kWh za sigurnih 200km dosega.
Lonsarg ::
Jaz sem še vedno mnenja, da je EV trenutno primeren samo za tiste, ki lahko polnijo doma (pa ne samo zaradi cene, temveč tudi iz vidika praktičnosti).Ma to je fakt ne pa mnenje kar se trenutne situacije tice, mi ki nimamo lastnega parkinga bomo pac priklucne hibride imeli, ni sans da kupim pure elektrika ce sm obsojen na public chargerje. Daljna prihodnost mi prav nic ne pomaga pri tej odlocitvi(ki me caka v roku nekaj let).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
Caffeine1234 ::
Caffeine1234 je izjavil:
Cena poti je bila:
7 EUR za električnega za polnjenje doma (poglej na posnetek ob 29:15)
50 EUR za električni avto na public chargerjih
80 EUR za (v času poceni goriva, to je sedaj med koronavirus obdobjem)
1,3 x 80 EUR = 104 EUR po ceni kot je bila pred koronavirus obdobjem, kar je po vsej verjetnosti cena, ki bo čez nekaj mesecev.
Pa si upošteval, da je gorivo na Norveškem cca. 50% dražje kot pri nas? 80EUR goriva je namreč pri ceni ~1.5EUR na liter. Pa tudi cene polnilnic se močno razlikujejo iz države v državo. Nikakor ne pravim, da je EV na daljše poti dražji od ICE-ja... želim samo povedati, da Bjornove številke veljajo za Norveško... pri nas zna biti razmerje drugačno. Jaz sem še vedno mnenja, da je EV trenutno primeren samo za tiste, ki lahko polnijo doma (pa ne samo zaradi cene, temveč tudi iz vidika praktičnosti).
Seveda veljajo za Norveško. To je logično in samoumevno vsakomur. Z ICE avtom boš porabil na 1000 km cca za 70 € goriva v Sloveniji po današnjih cenah, ter 90 € po cenah pred koronakrizo. Po Slovenskih cehah boš za 1000 km pri polnjenju doma plačal cca 13 €.
Jaz sem še vedno mnenja, da je EV trenutno primeren samo za tiste, ki lahko polnijo doma (pa ne samo zaradi cene, temveč tudi iz vidika praktičnosti).
Seveda, to sam že od nekdaj trdim. Kdor EV-ja ne more polniti doma, ali na šihtu, ga naj ne kupi.
</head> ::
Caffeine1234 Youtube in življenje se včasih malo razlikujeta. Pa tule govorimo o uporabi hitrih polnilnic, katere uporabljaš, ko greš na daljšo pot.
Pri cenah je nekako tako:
- če filaš doma je cena na 100km nekako 1,5€-2€
- petrol DC te pride 4,5€ - 6€
- tesla SC približno enako kot petrol
- ionity te pride zabavnih 12€ - 18€
Dizel te pride recimo 8€ / 100km, če rečemo da imamo porabo 6 l in je cena 1,3€.
Sto parametrov se tu lahko spreminja, ampak na koncu drži samo to, da je EV poceni dokler lahko polniš doma. Ko greš na road trip, je cena primerljiva z dizlom.
Če greš v države, ki imajo malo dražjo elektriko, te lahko zneski presenetijo. Nemčija ima skoraj dvakrat dražjo elektriko kot Slovenija. Cene DC chargerjev so hitro 0,50€ na kWh ali 0,50€ na minuto.
Trenutno je nekaj anomalij, ker so določene polnilnice zastonj, nekateri ponudniki ti dajo akcijske cene, če jim dovoliš, da te spamajo...
Jaz sem se recimo do Splita in nazaj pripeljal brez da bi dal en cent za elektriko, pa to ničesar ne dokazuje.
Ko se pa vozim na šiht me pa pride EV 1€ - 1,2€ na 100km. In lahko rečem, da je to 8krat ceneje kot drugi avto, ki ima na enaki trasi 8 l/100km porabo.
Pri cenah je nekako tako:
- če filaš doma je cena na 100km nekako 1,5€-2€
- petrol DC te pride 4,5€ - 6€
- tesla SC približno enako kot petrol
- ionity te pride zabavnih 12€ - 18€
Dizel te pride recimo 8€ / 100km, če rečemo da imamo porabo 6 l in je cena 1,3€.
Sto parametrov se tu lahko spreminja, ampak na koncu drži samo to, da je EV poceni dokler lahko polniš doma. Ko greš na road trip, je cena primerljiva z dizlom.
Če greš v države, ki imajo malo dražjo elektriko, te lahko zneski presenetijo. Nemčija ima skoraj dvakrat dražjo elektriko kot Slovenija. Cene DC chargerjev so hitro 0,50€ na kWh ali 0,50€ na minuto.
Trenutno je nekaj anomalij, ker so določene polnilnice zastonj, nekateri ponudniki ti dajo akcijske cene, če jim dovoliš, da te spamajo...
Jaz sem se recimo do Splita in nazaj pripeljal brez da bi dal en cent za elektriko, pa to ničesar ne dokazuje.
Ko se pa vozim na šiht me pa pride EV 1€ - 1,2€ na 100km. In lahko rečem, da je to 8krat ceneje kot drugi avto, ki ima na enaki trasi 8 l/100km porabo.
Spock83 ::
Long range? Ker za SR+ se matematika nekako ne izide... Vipava-LJ je dobrih 70km. Če privzamemo nižjo porabo (17kWh/100km), je to 11.9kWh. Če je 11.9kWh 20%, potem bi moral imeti na voljo 59.5kWh baterije (kar je več kot je na voljo v SR+).
Tako je. Long range imam.
Glede vožnje s Teslo 3 po avtocesti. Vipava-Lj. 20% baterije pri 130km/h. S prehitevanji in upočasnitvami. Ene 17-18kWh/100km.
Nad 120km-180km/h (hitrost se spteminja, ker vsak km kakšen skoči pred avto. Ne priporočam, si preveč utrujen, da si za 10min hitreje ) ene 23kWh-26kWh/100km. To pa je ene kar 25-30% baterije.
Sem prišel tudi z 16% v Lj. Z okoli 110km/h in manj. Pač gužve na cesti.
Pri konstantnih 160-170km/h, koliksna je poraba? Kakih 30kWh/100km?
Ne spomnim se točno. Ampak bixtqm nekje morala biti. Je pa težko biti hiter, ker se neštetokrat vozim kar nekaj km po desni, ker leva kolona vozi max 130km/h. Po desni pač ne gre prehitevati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Spock83 ()
Caffeine1234 ::
Caffeine1234 Youtube in življenje se včasih malo razlikujeta. Pa tule govorimo o uporabi hitrih polnilnic, katere uporabljaš, ko greš na daljšo pot.
Pri cenah je nekako tako:
- če filaš doma je cena na 100km nekako 1,5EUR-2EUR
- petrol DC te pride 4,5EUR - 6EUR
- tesla SC približno enako kot petrol
- ionity te pride zabavnih 12EUR - 18EUR
Dizel te pride recimo 8EUR / 100km, če rečemo da imamo porabo 6 l in je cena 1,3EUR.
Sto parametrov se tu lahko spreminja, ampak na koncu drži samo to, da je EV poceni dokler lahko polniš doma. Ko greš na road trip, je cena primerljiva z dizlom.
Če greš v države, ki imajo malo dražjo elektriko, te lahko zneski presenetijo. Nemčija ima skoraj dvakrat dražjo elektriko kot Slovenija. Cene DC chargerjev so hitro 0,50EUR na kWh ali 0,50EUR na minuto.
Trenutno je nekaj anomalij, ker so določene polnilnice zastonj, nekateri ponudniki ti dajo akcijske cene, če jim dovoliš, da te spamajo...
Jaz sem se recimo do Splita in nazaj pripeljal brez da bi dal en cent za elektriko, pa to ničesar ne dokazuje.
Ko se pa vozim na šiht me pa pride EV 1EUR - 1,2EUR na 100km. In lahko rečem, da je to 8krat ceneje kot drugi avto, ki ima na enaki trasi 8 l/100km porabo.
Narobe si to izračunal in napačne številke navedel. Vožnja z EV-jem te po mestu stane 0,8 EUR in po avtocesti 1,6 EUR na 100 km (poceni tarifa čez noč). Dizel po mestu je cca 10 EUR, po avtocesti 6,5 EUR. EV je po mestu cenejši 12x, po avtocesti pa še vedno 4x. Cene so računane za predkorona čas (ki je anomalija in nereprezentativen).
Nemčija ima možnost da priklopiš svojo lastno sončno elektrarno in filaš svoj EV še veliko ceneje kot bi ga v Sloveniji iz omrežja. ;) Pač ne smeš bit neumen, ne smeš vzet naslabšo vrjanto zase, amapk najbolj smiselno. Noben ti ne drži pištole na glavi da greš filat na Ionity, greš pač k drugemu ponudniku.
Moj point je bil samo izpodbijati izjavo uporabnika "head", ki je rekel da je ponavadi polnjenje na javnih polnilnicah dražje kot bencin. Ni res, ponavadi ni dražje. Tudi tesla supercharger je cenejši od bencina. Sicer pa glede na to da je v praksi znano da 90- 95 % je opravljenih z poceni štromom nafilanim doma, je praktično vseeno koliko bi stale javne polnilnice.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Caffeine1234 ()
DamijanD ::
Razlogi zakaj večina ljudi ne kupi električnega avta (obstajajo izjeme ki imajo legit razloge, vendar so v manjšini)
Ker si ga ne morejo privoščiti...
Ker si ga ne morejo privoščiti...
a_borlak ::
Razlogi zakaj večina ljudi ne kupi električnega avta (obstajajo izjeme ki imajo legit razloge, vendar so v manjšini)
Ker si ga ne morejo privoščiti...
Res je. Spodoben EV je 24k+, če kupiš klasiko, te stane ekvivalent 10k (Zoe-Clio). Edini, ki bo spodobno poceni bo električni Twingo, tu je razlika manj kot 4k. Povsod je že upoštevana subvencija.
</head> ::
Caffeine1234 je izjavil:
Narobe si to izračunal in napačne številke navedel. Vožnja z EV-jem te po mestu stane 0,8 EUR in po avtocesti 1,6 EUR na 100 km (poceni tarifa čez noč).
Ti kar kupi EV s takimi idejami in se pelji do Berlina in nazaj.
Seveda dajem napačne številke. Imam šele pol leta EV. Sploh še nisem zime dal skozi, ko je poraba do 30% višja.
Tudi elektriko ti očitno dobivaš po 6c na kWh, kar je impresivna matematika.
Caffeine1234 ::
Razlogi zakaj večina ljudi ne kupi električnega avta (obstajajo izjeme ki imajo legit razloge, vendar so v manjšini)
Ker si ga ne morejo privoščiti...
Moram iz cimrovega accounta pisat, ker iz danes na jutri na mojem ni možnosti komentiranja, brez razloga.
Kako si ga ne morejo privoščiti, a cliote za 12 jurjev pa si lahko al kako? Za 12 jurjev po subvenciji se dobi Volkswagen E-up.
Utk ::
Če bo baterija v proizvodnji pol cenejša, ne pomeni, da je bojo prodajali za pol manj. V avtih že zdaj cena baterije ni več tako strašen faktor. Recimo zoe je tudi brez baterije enkrat dražji od cliota. Tudi leaf kot avto ni vreden več kot 20 jurjev (glede na druge), njegova baterija pa tudi ni vredna 15. Če se tu baterija poceni za 2-3 jurje, nima to nekega vpliva. Večja proizvodnja, to pa.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
codeMonkey ::
Cudi me da te teme ni se odkril: Ali se mi nakup električnega avtomobila izplača?
Sem cakal na nasvet za Twizzija in doma narejeno baterijo za jurja. Pa nic.
Sem cakal na nasvet za Twizzija in doma narejeno baterijo za jurja. Pa nic.
karafeka ::
S temi električnimi avti bo verjetno podobno kot z mobilni telefoni (vsaj upam ;).
Pred 30 leti, so si ga privoščili tisti, ki so jih zanimale nove tehnologije in so imeli seveda zmožnosti to čudo kupit, ostali smo uporabljali stacionarce. Cena je bila tudi olala, zmogljivost (v vseh pogledih) pa zelo omejena, v primerjavi z današnjimi mobilnimi telefoni.
Zato se nima smisla prepirat. Za človeka, ki ga ne zanima kako avto deluje in mu načrtovanje poti in iskanje polnilnih mest ni vrhunec dneva in nenazadnje, nima denarja, trenutno EV še ni. Za v prihodnje, pa verjetno vsi pričakujemo, da bodo kapacitete baterij večje, hitrejše polnjenje in nižja cena, tako avtov kot elektrike ;).
Pred 30 leti, so si ga privoščili tisti, ki so jih zanimale nove tehnologije in so imeli seveda zmožnosti to čudo kupit, ostali smo uporabljali stacionarce. Cena je bila tudi olala, zmogljivost (v vseh pogledih) pa zelo omejena, v primerjavi z današnjimi mobilnimi telefoni.
Zato se nima smisla prepirat. Za človeka, ki ga ne zanima kako avto deluje in mu načrtovanje poti in iskanje polnilnih mest ni vrhunec dneva in nenazadnje, nima denarja, trenutno EV še ni. Za v prihodnje, pa verjetno vsi pričakujemo, da bodo kapacitete baterij večje, hitrejše polnjenje in nižja cena, tako avtov kot elektrike ;).
BigWhale ::
EVjem nardijo najvec skode troli in zealoti s plasnicami na glavi.
Don't feed the trolls.
Don't feed the trolls.
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Cudi me da te teme ni se odkril: Ali se mi nakup električnega avtomobila izplača?
Sem cakal na nasvet za Twizzija in doma narejeno baterijo za jurja. Pa nic.
Tole je napisal. Zdej pa reč da tip neupravičeno in brez razloga ne podjebava.
Kaj si tako osebno vzel? Jaz samo provociram, da zacnes razmisljat, ali kako ze to gre. Ti si direktno zalil, jaz te nisem.
V linkani temi imas cloveka, ki potrebuje drugi avto in na voljo ima 10k. Kar ni malo. Ocitno ve na kaj se pelje elektricni avto. Kaj so tvoje resitve?
Smo prebrali ze 100x: 1) da ima vec denarja 2) avtomobili, ki jih ni, jih nihce ne uvaza (ce pa ze pa ne servisira), jih ni voljo, ni mozno homologirati v EU
3) moped na stirih kolesih s sumljivimi (da ne recem nelegalnimi) aftermarket ali DIY resitvami.
Blazno pametno. Pa ne recem, da ni nikakor mozno. Kdaj se ujame potreba s kako akcijo, ali pa se naleti na pravo rabljeno zadevo brez posrednikov, vseeno pa to trenutno se ni realna resitev za precej ljudi. In nima veze z njihovim IQ oz. sposobnostjo racunanja.
hruske ::
Če gledam skupni znesek položnice glede na porabljenih kilovatnih ur, potem ...
... me pri Elektro energija trenutno stane 19.7 centa/kWh,
... bi me pri Gen-I prišlo 17.5 centa/kWh.
Čeprav na položnici piše, da je neto cena energije 8 centov, je bruto centa znatno višja (ampak še vedno cenejša od toksičnih tekočin).
... me pri Elektro energija trenutno stane 19.7 centa/kWh,
... bi me pri Gen-I prišlo 17.5 centa/kWh.
Čeprav na položnici piše, da je neto cena energije 8 centov, je bruto centa znatno višja (ampak še vedno cenejša od toksičnih tekočin).
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
lay2er ::
Taka je tudi cena, ki jo pri gen-i sam plačujem - cca 17c/kwh.
Problem nastane, ko ti nekdo primerja nekaj kar sam poimenuje predkoronska cena goriva (z vsemi davki in pristojbinami) na eni strani in neto ceno elektrike na drugi. Zakaj ne bi vzel kar veleprodajno ceno, po možnosti od tistega trenutka, ko se na trgu pojavijo presežki?
Problem nastane, ko ti nekdo primerja nekaj kar sam poimenuje predkoronska cena goriva (z vsemi davki in pristojbinami) na eni strani in neto ceno elektrike na drugi. Zakaj ne bi vzel kar veleprodajno ceno, po možnosti od tistega trenutka, ko se na trgu pojavijo presežki?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: lay2er ()
hruske ::
Temu smo včasih rekli funkcionalna (ne)pismenost.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
J.McLane ::
Dajta vidva znalca pogledat kaj na položnici je sploh odvisno od tvoje porabe, kaj je pa fiksen znesek na obračunsko moč.
Za osnovnošolce:
V nek spletni kalkulator daj trenutno porabo v obliki MT/VT, zapiši znesek. Nato MT povečaj za npr. 200 kWh in zapiši znesek. Razlika je znesek ki te stane dodatnih 200 kWh
Za osnovnošolce:
V nek spletni kalkulator daj trenutno porabo v obliki MT/VT, zapiši znesek. Nato MT povečaj za npr. 200 kWh in zapiši znesek. Razlika je znesek ki te stane dodatnih 200 kWh
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
pegasus ::
Avti bi morali imeti življensko dobo 50+ let, te plehnate piksne pa zgnijejo že v dobrih desetih letih. Res podn od tehnike, danes smo zmožni boljših izdelkov. Še trabant je bil bolj trpežen ...
TheBlueOne ::
Marsikaj lahko, ampak ne mores graditi argumenta na tem kako se obnasa nekaj izjem.
Me pa zanimata dve zadevi, ker se spoznas. Prva je, ce je cenejsa elektrika zelena? Da slucajno ni poceni, ker je morda "premogasta".
Drugo pa je kateri druzinski EV priporocas. Pa to kaj se smatra za druzinski avto, ne pa kaj je zate lahko dosti dober kompromis. Pomeni karavan ali kak drugacen enoprostorec, da poracunamo ...
Me pa zanimata dve zadevi, ker se spoznas. Prva je, ce je cenejsa elektrika zelena? Da slucajno ni poceni, ker je morda "premogasta".
Drugo pa je kateri druzinski EV priporocas. Pa to kaj se smatra za druzinski avto, ne pa kaj je zate lahko dosti dober kompromis. Pomeni karavan ali kak drugacen enoprostorec, da poracunamo ...
IL_DIAVOLO ::
Aja, tako kot tesla z aluminijem, ki ga je nemogoce popravljati oz. je to zelo drag postopek.
codeMonkey ::
So kar resni glede ZDA:
vir
VW is offering ID.4 buyers three years of free charging with the Electrify America network.
...
The tie-up shouldn't come as much of a surprise, given that Electrify America is a subsidiary of the Volkswagen Group. It was created as part of the settlement for the VW diesel emissions cheating scandal.
vir
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
hruske ::
Poglej, Janez36.
Šel sem na stran Gen-I, vkucal not svoje trenutno stanje in dobil točno take vrednosti kot sem ti jih napisal:
Cca 17.5 centov na kWh.
Sem dodal še oceno porabe, če bi imel EV ki kuri 170Wh/km za mojih 8672km letno:
Še vedno me pride 14.4 centa na kWh.
Šel sem na stran Gen-I, vkucal not svoje trenutno stanje in dobil točno take vrednosti kot sem ti jih napisal:
Cca 17.5 centov na kWh.
Sem dodal še oceno porabe, če bi imel EV ki kuri 170Wh/km za mojih 8672km letno:
Še vedno me pride 14.4 centa na kWh.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: hruske ()