Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Gregor P ::
Jaz pa upam, da se bodo spomnili kaj bolj pametnega od zastarelih (pre-)velikih baterij.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Mikrohard ::
Nekega kvantnega preskoka ni za pričakovat... realno mislim, da mogoče 10-30% večja energijska gostota in precej manjša degradacija oz. daljša življenska doba. Pa posledično tudi hitrejši supercharging.
J.McLane ::
Kvantnega preskoka v sami energetski gostoti ne pričakujem, bo pa na področju serijske proizvodnje, neke govorice so da je cilj pohitriti linije za 4x, potem so še kakšne spremembe na materialih. V glavnem cena $88/kWh in masovna proizvodnja, "tera fbrka".
70 kWh baterija za $7k?
70 kWh baterija za $7k?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Mikrohard ::
J.McLane ::
Leta 1985 se tudi ni zgodil kvantni preskok z li-ion, je bilo treba pocakat ene 5 let da jih je Sony uporabil, pa potem 10 let kasneje za hibride še vedno niso bile dovolj poceni, še nekaj let kasneje jih končno Tesla uporabi v Roadsterju... Kvantni preskoki praktično nikoli niso obstajali. Solid state baterije zagotovo bodo že čez nekaj let, ampak bodo drage in ne bo veliko serijske proizvodnje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
roCkY ::
Kvantnega preskoka v sami energetski gostoti ne pričakujem, bo pa na področju serijske proizvodnje, neke govorice so da je cilj pohitriti linije za 4x, potem so še kakšne spremembe na materialih. V glavnem cena $88/kWh in masovna proizvodnja, "tera fbrka".
70 kWh baterija za $7k?
Ampak te baterije bodo po "kalifornijskih gmajnah" v kleteh hiš ne v avtih. No v njihovih. So že precej siti generatorjev vsako poletje - drugo v vrsti z odlokom večdnevno izklapljanje dalnovodov zaradi iskrenja. Mony no limit.
kow ::
A to ni kvantni preskok? To je ogromno za prakticnost EV.
Ne... to je evolucija. Kvantni preskok bi bila solid state baterija s precej višjo energijsko gostoto.
Solid state baterije obstajajo v laboratorijih. Nihce ne bo iz riti potegnil resitve za vse probleme, ki jih imajo.
20-30% povecanje gostote + podaljsanje zivljenske dobe, bi bil prakticno "kvantni" preskok. Lahko bi baterije polnil se bolj agresivno,
avti bi bili cenejsi in lazji. Lucid Motors bi nasrkal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Mikrohard ::
Rahlo dvomim, da bo Tesla pocenila avte (upam, da se motim)... prej pričakujem povečanje kapacitete (na račun cenejše izdelave baterije) in hitrejše polnjenje (na račun boljše tehnologije). Ampak to vse so samo ugibanja.
Kvantni preskok je pa zame nekaj, kar spremeni pravila igre (če bi bila npr Tesla že v nakupu cenejša od primerljivega ICE, ali pa če bi imela večji doseg in/ali hitrejše polnjenje od ICE).
Kvantni preskok je pa zame nekaj, kar spremeni pravila igre (če bi bila npr Tesla že v nakupu cenejša od primerljivega ICE, ali pa če bi imela večji doseg in/ali hitrejše polnjenje od ICE).
J.McLane ::
Pocenitev je za Teslo nujna, sicer ne bodo prodali količin, ki jih planirajo proizvesti. Je pa morda res da pocenitev ne bo drastična, samo tisti obljubljen Model 3 za $35k bo morda bolj realen kot danes. Ne vidim pa nekega razloga da je Model Y toliko dražji od Model 3, ampak je lahko ker je trg pripravljen plačat več.
Nekaj krožijo novice da bi kitajsko proizveden trojke prodajali malo širše, tudi v Evropo.
Nekaj krožijo novice da bi kitajsko proizveden trojke prodajali malo širše, tudi v Evropo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
kow ::
Kvantni preskok je pa zame nekaj, kar spremeni pravila igre (če bi bila npr Tesla že v nakupu cenejša od primerljivega ICE, ali pa če bi imela večji doseg in/ali hitrejše polnjenje od ICE).
Tak preskok je vsaj naslednjih 5-10 let nemogoc. EV pogon (z baterijo) je pac veliko drazji kot ICE pogon. Sele, ko bo cela industrija, (tudi podizvajalci) skalirala na mnozicno proizvodnjo EV komponent, ter bo ICE proizvodnja upadla, bos videl tocko preloma. Ne smes tudi pozabiti, da zivis v Sloveniji, kjer so dohodki zelo nizki za razvito drzavo.
Tudi, ce je EV avto drazji 5 tisocakov, to v najbolj razvitih drzavah ne igra vecje vloge. Ce bos imel 50e vecji mesecni obrok za kredit/lizing in 50e manj tekoich stroskov, si na istem.
kow ::
In? Tudi, ce jutri naredijo super inovativno baterijo, kaj ti to pomaga? Trenutno je potrebna letna proizvodnja celic v TWh!
Ce bi solid state obstajal, bi ga dali v Taycana ali novi Tesla Roadster. Ocitno ne obstaja.
Ce bi solid state obstajal, bi ga dali v Taycana ali novi Tesla Roadster. Ocitno ne obstaja.
krho ::
V petek sem dobil na testno vožnjo električnega Ioniqa. Napram 90KM dizelskemu Golfu je avto pri speljevanju len, Aka to ni avto, ko moraš v gužvi skočit v luknjo (Vožen je bil v normal načinu).
Sem pa šel z njim za foro na Javorniški Rovt. Za to pot mu dam čisto 10. Z Golfom bi to bilo samo šaltanje 2-3. To pa sam pelje in vleče v kalnec.
Poraba Lesce->Jesenice (AC)->Javorniški Rovt->Jesenice->Lesce(po navadni cesti) slabih 14kWh/100km
Sem pa šel z njim za foro na Javorniški Rovt. Za to pot mu dam čisto 10. Z Golfom bi to bilo samo šaltanje 2-3. To pa sam pelje in vleče v kalnec.
Poraba Lesce->Jesenice (AC)->Javorniški Rovt->Jesenice->Lesce(po navadni cesti) slabih 14kWh/100km
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net
Gregor P ::
Jah najbrž prej kot Teslo, vsaj tu v EU.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
mikhaair ::
Bo treba pocakat da jih vsaj kaksnih 20.000 na cesti, pa da vidimo potem pritozbe. Definitivno dvomim, da bo voznik Tesle sel na VW.
Kaksne tezave pa se znajo pokazat VW, glede na porodne, zna biti kar jebeno. Mislim da bo se zanimivo.
Kaksne tezave pa se znajo pokazat VW, glede na porodne, zna biti kar jebeno. Mislim da bo se zanimivo.
Gregor P ::
Nič, kupi, pa da vidimo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
Je smiselno pocakati vsaj na "modellpflege". Vseeno je bil to kar velik zalogaj za VW.
lay2er ::
Sicer nisem tesla fanboy prej obratno, ampak kdo realno vozi 95kmh po ac? Real-life testi bi bili bolj na mestu
Ni vozila, pri katerem bi sprejel kompromis, da moram vozit pod 130kmh pa tudi ce mi ga dajo zastonj.
Ni vozila, pri katerem bi sprejel kompromis, da moram vozit pod 130kmh pa tudi ce mi ga dajo zastonj.
J.McLane ::
codeMonkey je izjavil:
Je smiselno pocakati vsaj na "modellpflege". Vseeno je bil to kar velik zalogaj za VW.
To je vedno dobro priporočilo, pa naj bo to VW, Toyota ali pa Tesla.
Sploh je to zelo opazno ko gledaš kakšne rabljene avte, mene kar odvrača, da bi kupil tiste prve letnike takoj po predstavitvi novega modela.
Sicer nisem tesla fanboy prej obratno, ampak kdo realno vozi 95kmh po ac? Real-life testi bi bili bolj na mestu
Ni vozila, pri katerem bi sprejel kompromis, da moram vozit pod 130kmh pa tudi ce mi ga dajo zastonj.
Če ti kdo šenka avto dom, ga nebi imel?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
lay2er ::
280km pri 130kmh
S tem, da so T idealne. Pozimi plus kakšen VG klanček in smo na pod 200km. Niso teli EV niti približno še prava stvar zame.
S tem, da so T idealne. Pozimi plus kakšen VG klanček in smo na pod 200km. Niso teli EV niti približno še prava stvar zame.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: lay2er ()
codeMonkey ::
Sicer nisem tesla fanboy prej obratno, ampak kdo realno vozi 95kmh po ac? Real-life testi bi bili bolj na mestu
Ni vozila, pri katerem bi sprejel kompromis, da moram vozit pod 130kmh pa tudi ce mi ga dajo zastonj.
Tale tip ima video tudi pri 130 km/h. Range je okoli 280 km. Nekako mi je videti po prvih posnetkih, da ima bolj ugoden doseg od Tesle 3 pri nizjih hitrostih (test je bil omenjen kaksno stran nazaj), in se nekako izenaci pri priblizno 100 km/h. Nad to hitrostjo pa mu doseg v primerjavi s primerljivo Teslo 3 pade. Vsaj ko so hitrosti konstatne. Kako je v primeru zaviranj ter pospesevanj, je druga zgodba. Ce je to res, so mogoce ID.3 natrimali za nizje hitrosti, kar bi bilo po eni strani pricakovano za mestno vozilo. Bo pa res potrebno pocakati na real life teste oz. primerjave.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Utk ::
Mnja. Kolk ima dosega pri 40 na uro, mi je precej vseeno. Težko bom naredu več kot 200 km pri tej hitrosti v enem dnevu, kaj šele več. Pomembno pa je kolk narediš na avtocesti.
280 pri 130 je načeloma že kar dovolj, je pa to realno bolj nekih 220, ker čist do konca ne boš šel.
280 pri 130 je načeloma že kar dovolj, je pa to realno bolj nekih 220, ker čist do konca ne boš šel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
BigWhale ::
Mnja. Kolk ima dosega pri 40 na uro, mi je precej vseeno. Težko bom naredu več kot 200 km pri tej hitrosti v enem dnevu, kaj šele več. Pomembno pa je kolk narediš na avtocesti.
Eh? 440km pri 90km/h bo za marsikoga pomenilo, da bo polnil enkrat na teden, morda se to ne. Pomembno je kolk nardis tam kjer se najvec vozis. Za nekoga je to AC za nekoga je pa to do trgovine pa nazaj, pa vmes se na posto in do obcine.
Mikrohard ::
Pa to je srednja baterija... doseg je (dokler Tesla ne bo izdala kaj novega) čisto primerljiv s Teslo 3 SR+. Bi si pa tudi jaz želel več dosega na AC (moja želja je, da lahko pridem kamorkoli v Sloveniji in nazaj domov brez potrebe po polnjenju). Ampak za kaj takega je pa treba gledat ID.3 z večjo baterijo, ali pa Teslo 3 LR.
</head> ::
Mnja. Kolk ima dosega pri 40 na uro, mi je precej vseeno. Težko bom naredu več kot 200 km pri tej hitrosti v enem dnevu, kaj šele več. Pomembno pa je kolk narediš na avtocesti.
Eh? 440km pri 90km/h bo za marsikoga pomenilo, da bo polnil enkrat na teden, morda se to ne. Pomembno je kolk nardis tam kjer se najvec vozis. Za nekoga je to AC za nekoga je pa to do trgovine pa nazaj, pa vmes se na posto in do obcine.
Lahko bi po teh letih že poznal slo-tech. Če ne pokrije vseh teoretičnih edge case-ov je KURAC! :D
Meanwhile meni 200km dosega EV služi predobro.
Utk ::
Mnja. Kolk ima dosega pri 40 na uro, mi je precej vseeno. Težko bom naredu več kot 200 km pri tej hitrosti v enem dnevu, kaj šele več. Pomembno pa je kolk narediš na avtocesti.
Eh? 440km pri 90km/h bo za marsikoga pomenilo, da bo polnil enkrat na teden, morda se to ne. Pomembno je kolk nardis tam kjer se najvec vozis. Za nekoga je to AC za nekoga je pa to do trgovine pa nazaj, pa vmes se na posto in do obcine.
Zakaj bi bilo to pomembno ali ga polneš enkrat na teden ali dvakrat? To je minimalna razlika. Razlika je ali narediš 200 ali pa 300 km po AC. Ker to pa lahko narediš naenkrat.
BigWhale ::
Ce ga ne mores polnit doma, potem je to, kolkrat mors nekje pol ure stat in po nosu vrtat, kr pomembna zadeva.
bambam20 ::
a_borlak ::
Ce ga ne mores polnit doma, potem je to, kolkrat mors nekje pol ure stat in po nosu vrtat, kr pomembna zadeva.
Če ne moreš polnit doma, potem EV odpade.
Ja in ne, odvisno kje je tvoja najbližja javna polnilnica oziroma koliko kilometrov dnevno delaš. Kolega je recimo ženi uredil, da ima polnilno postajo v službi.
bambam20 ::
Ce ga ne mores polnit doma, potem je to, kolkrat mors nekje pol ure stat in po nosu vrtat, kr pomembna zadeva.
Če ne moreš polnit doma, potem EV odpade.
Ja in ne, odvisno kje je tvoja najbližja javna polnilnica oziroma koliko kilometrov dnevno delaš.
Zdaj boš pa iskal javne polnilnice in skoraj nobeden nima javne polnilnice 10 metrov stran, kjer živi. Da boš pa 40 minut sedel v avtu, da se bo ta napolnil na 70%? je pa izguba časa.
Računi za elektriko se že veselo višajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
hruske ::
A je 500m stran predaleč?
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator
bambam20 ::
lufthammer ::
TheBlueOne je izjavil:
Zanimivo v navezavi VW Rimac
https://www.carmagazine.co.uk/car-news/...
Tale Rimac bo še problem: https://www.hr385.com/cose/Rimac.pdf
facepalm ::
A je 500m stran predaleč?
Logično, da je predaleč. A ti parkiraš avto 500 metrov stran od svojega doma? Nobeden to ne počne.
V mestu je to povsem normalno. Jaz vecinoma dobim parkirisce v radiusu 250 - 300m. Obcasno takoj pred hiso. Pa zivim v malem mestu.
V tem radiusu imam 4 polnilnice. Ce radius podvojim, se podvoji tudi stevilo polnilnic.
</head> ::
Se pravi boš avto pustil na polnilnici, šel domov za tri ure in ga potem prestavil?
Veš, da avta na polnilnici ne smeš pustiti čez noč?
Poleg tega polnjenje na polnilnici nekajkrat dražje kot doma.
Veš, da avta na polnilnici ne smeš pustiti čez noč?
Poleg tega polnjenje na polnilnici nekajkrat dražje kot doma.
facepalm ::
A niso te do 22kw zastonj? Vsaj tak info sem jaz dobil za okoliske polnilnice.
V kolikor bi imel moznost opomnika, da mi vozilo javi kdaj bo polno, bi se bp sprehodil do avta po treh urah.
V kolikor bi prevozil malo km, bi to prakticiral 2x tedensko in zato ne bi bilo motece. Ce bi baterijo spraznil dnevno, pa bi z zastonj polnilnico toliko prihranil napram fosilnim gorivom, da bi se navadil sprehoditi 2x do avta (5min hoje v obe smeri).
V kolikor bi imel moznost opomnika, da mi vozilo javi kdaj bo polno, bi se bp sprehodil do avta po treh urah.
V kolikor bi prevozil malo km, bi to prakticiral 2x tedensko in zato ne bi bilo motece. Ce bi baterijo spraznil dnevno, pa bi z zastonj polnilnico toliko prihranil napram fosilnim gorivom, da bi se navadil sprehoditi 2x do avta (5min hoje v obe smeri).
J.McLane ::
Dolgo ne bodo več zastonj, to je menda jasno.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
</head> ::
A niso te do 22kw zastonj?
Niso. Razen tiste, katere so postavili pred kratkim.
https://www.gremonaelektriko.si/splosni...
Tule recimo vidiš, da sčasoma vse polnilnice od gremo na elektriko postajajo plačljive.
Realno gledano bo verjetno še dobro leto kaj zastonj, sčasoma pa ne več.
Imaš možnost, da če si imaš domačo elektriko pri gen-i, da lahko pri gremonaelektriko ceneje polniš.
Pa ko gledaš 22kW polnilnice se moraš zavedat, da ima večina avtov 7-11kW charger. Če prav vem ima od povprečnih avtov samo Zoe 22kW, vsi ostali pa manj. Hočem rečt, da ne računat, da boš 40kWh baterijo v dveh urah nafilal.
Folk se ne zaveda, da je polnjenje EV poceni samo doma. Če greš z EV Na pot in polniš na fast chargerjih, te po navadi pride dražje kot fosilna goriva. Če greš na sever te lahko pride nekajkrat dražje, kot gorivo.
Tudi pri teslah. Nekako 80% ljudi misli, da tesle na SCjih polnijo brezplačno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: </head> ()
pegasus ::
Aptera je začela ponujati prvi dve konfiguraciji, Paradigm Edition s 400 miljami dosega za $30k in Paradigm+ s 1000 miljami dosega za $45k. Dobava za prednaročnike "še v 2021". IMHO so precej optimisti, sam bi raje rekel "po 2023".
kow ::
Se pravi boš avto pustil na polnilnici, šel domov za tri ure in ga potem prestavil?
Veš, da avta na polnilnici ne smeš pustiti čez noč?
Ti problemi se bodo ze sproti resevali. En del ljudi lahko polne, ko kupuje hrano, drugi del ko spila odbojko, tretji ko posedajo v kaficu.
Tezko bos vnaprej predvidel kako se bo odvilo, pocakajmo, da nastane problem, pa ga bo trg ze resil.
Pa za foro, se karikiran scenarij: pustis avto na pocasni polnilnici.. na screenu mu pise, da ga lahko kdorkoli izsteka (naceloma naslednji, ki hoce polniti).
Ko ga izsteka in zapre pokrov, dobis na telefonu notify. Potem pa avto remote prestavis (Tesla kao ze priblizno zna..). Morda se bo znal celo sam.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
BigWhale ::
Preden se bo znal avto sam prestavit iz polnilnice na drugo parkirno mesto, bo se neki casa trajal. :) Jaz rajs neb na to racunal.
BigWhale ::
Ravnokar sem prisel na eno zlo Mad Max idejo.
Na avtu imas zmontiran en tak kavelj, ki ga lahko izstrelis proti drugemu vozilu. Prides na AC do tovornjaka, se postavis cisto blizu zadaj, izstrelis kavelj in se priklenes nanj. Potem vklopis regeneracijo in polnis baterijo.
Ce bi bil jaz Elon, bi to naredil. :>
Na avtu imas zmontiran en tak kavelj, ki ga lahko izstrelis proti drugemu vozilu. Prides na AC do tovornjaka, se postavis cisto blizu zadaj, izstrelis kavelj in se priklenes nanj. Potem vklopis regeneracijo in polnis baterijo.
Ce bi bil jaz Elon, bi to naredil. :>