Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

J.McLane ::
nekikr: Največja ekološka prednost EVja je vpliv na zrak v mestu.
Potem pa to ni neka huda prednost. Mislim, ko grem zdaj zvečer ven ne voham dizlov, bencinarjev ali česarkoli takega. Voham pa gost dim, ki nastane pri kurjenju plastike, iverke in mokrih drv v slabih pečeh. Začuda se tu nič ne premika na bolje, ker to bi pa bil en hudo dober vpliv v mestu.
Samo dva članka na to temo izpred dveh dneh:
https://www.greencarcongress.com/2020/0...
https://www.greencarcongress.com/2020/0...
Tebi je pa pomembno kaj ti vohaš.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::

fikus_ ::
"Po eni strani naj bi bile baterije fuuuuul drage, po drugi strani pa naj verjamem, da bo ta reč ležala tm okrog in jo noben ne bo hotu pobrat?"
Baterija iz karamboliranega avta je vprašljive kvalitete, po vsej verjetnosti precej poškodovana, razpoke, . . . Ne bi upal to uporabiti za rezervno napajanje v hiši. Prevelik riziko, da pride do vžiga baterije.
Baterija iz karamboliranega avta je vprašljive kvalitete, po vsej verjetnosti precej poškodovana, razpoke, . . . Ne bi upal to uporabiti za rezervno napajanje v hiši. Prevelik riziko, da pride do vžiga baterije.

fikus_ ::
Kaže da tebi pa.
Že z odpadno plastiko imamo probleme, kam jo dati, višek reciklaže je sežiganje. Potem pa nekateri pravijo "lako čemo".
Že z odpadno plastiko imamo probleme, kam jo dati, višek reciklaže je sežiganje. Potem pa nekateri pravijo "lako čemo".

mertseger ::
Če kdo ne ve kam odsluženo baterijo od avta prodat naj sem pokliče
https://www.mobilityhouse.com/int_en/en...
https://www.mobilityhouse.com/int_en/en...

WarpedGone ::
Kaže da tebi pa.
Že z odpadno plastiko imamo probleme, kam jo dati, višek reciklaže je sežiganje. Potem pa nekateri pravijo "lako čemo".
Ti maš probleme z marsičem.
Ne ločuješ niti med 'kemijsko mešungo', kar je plastika in mehakno mešungo, kar je baterija.
Začne se s tem da baterija ni monolit, ampak sestavljena iz XYZ različnih komponent. Kako točno ravnat z zadevo je odvisno od poškodb in vrednosti surovin.
S plastičnimi štoplci na baterjii se ravna kot s plastiko, z aluminijastim plehkom pa kot z aluminijem. S tekočimi elektroliti tako kot se ravna z elektroliti s posameznimi moduli pa kot se ti sprdne.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::
Eni si sploh ne predstavljate, kako se stvari zakomplicirajo (in podražijo), če se nekaj uradno označi za nevaren odpadek.
Tudi si očitno ne predstavljate, da z zbiranjem in odstranjevanjem nekaterih vrst odpadkov ni nobenega zaslužka, ampak samo strošek. Še toliko bolj, če je odpadka več kot interesa za njegovo reciklažo.
Dokler je rabljenih (ne odpadnih!) avtomobilskih baterij manj kot povpraševanja po hranilnikih elektrike, problema ni. Problem se pojavi, ko bo rabljenih avtomobilskih baterij več kot povpraševanja po njih.
Ko je enkrat baterija deklarirana kot odpadna, se pa še toliko bolj zakomplicira, ker je ne moreš (ne smeš) kar preprosto priključit na elektriko in uporabljati kot hranilnik.
En ali dva požara bosta dovolj, da se bo zakonodaja bistveno zaostrila, in stvar, ki je danes mogoče še ekonomsko upravičena, to ne bo več.
Tudi si očitno ne predstavljate, da z zbiranjem in odstranjevanjem nekaterih vrst odpadkov ni nobenega zaslužka, ampak samo strošek. Še toliko bolj, če je odpadka več kot interesa za njegovo reciklažo.
Dokler je rabljenih (ne odpadnih!) avtomobilskih baterij manj kot povpraševanja po hranilnikih elektrike, problema ni. Problem se pojavi, ko bo rabljenih avtomobilskih baterij več kot povpraševanja po njih.
Ko je enkrat baterija deklarirana kot odpadna, se pa še toliko bolj zakomplicira, ker je ne moreš (ne smeš) kar preprosto priključit na elektriko in uporabljati kot hranilnik.
En ali dva požara bosta dovolj, da se bo zakonodaja bistveno zaostrila, in stvar, ki je danes mogoče še ekonomsko upravičena, to ne bo več.

Gregor P ::
Samo povedal ti je, kako to zgleda realno v praksi.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::
Če ne znaš seštevat, se ti mogoče stvar zdi vodotesna...
Tri strani nazaj pa je tu nabijanje, kako mamo premalo surovin za vse potrebne baterije.
Res je le to, da bluzite 100 na uro v absurdnem trudu iskanja temeljev za svoja že izdelana stališča.
Psevdoznanost?
Jup.
Problem se pojavi, ko bo rabljenih avtomobilskih baterij več kot povpraševanja po njih.
Tri strani nazaj pa je tu nabijanje, kako mamo premalo surovin za vse potrebne baterije.
Res je le to, da bluzite 100 na uro v absurdnem trudu iskanja temeljev za svoja že izdelana stališča.
Psevdoznanost?
Jup.
Zbogom in hvala za vse ribe

fikus_ ::
Potem pa bomo spet reciklirali, kot znamo, izvoz na Kitajsko in s tem imamo čisto vest, smo dovolj naredili za naravo. Potem je itak vseeno, kaj potem Kitajci delajo, ali zakopljejo, zažgejo, ali celo mogoče kaj razstavijo in reciklirajo.
Zadeve se začnejo in končajo pri financah! Pa tudi če imamo premalo surovin za baterije je čisto vseeno, dokler reciklaža odpadnih baterij in materiali iz reciklaše stanejo več, kot pa npr. na novo nakopan Li!
Že vidim odgovor, vse je mogoče, stare baterije se bodo predelale in izdelale nove, material bo samo krožil. Zato omenjam plastiko, ker je je že pri tej zakompliciralo in jo še najučinkovitejše "recikliramo" s sežiganjem! Ne mi ven hodit z zamaški, ki jih reciklirajo posamezniki v raznih akcijah pomoči potrebnim. Plastičar jih samo zmelje in ponovno uporabi. Pri PET ni več takšna zgodba!
Zadeve se začnejo in končajo pri financah! Pa tudi če imamo premalo surovin za baterije je čisto vseeno, dokler reciklaža odpadnih baterij in materiali iz reciklaše stanejo več, kot pa npr. na novo nakopan Li!
Že vidim odgovor, vse je mogoče, stare baterije se bodo predelale in izdelale nove, material bo samo krožil. Zato omenjam plastiko, ker je je že pri tej zakompliciralo in jo še najučinkovitejše "recikliramo" s sežiganjem! Ne mi ven hodit z zamaški, ki jih reciklirajo posamezniki v raznih akcijah pomoči potrebnim. Plastičar jih samo zmelje in ponovno uporabi. Pri PET ni več takšna zgodba!

Gregor P ::
Kakorkoli želiš WarpedOne, to kar je zgoraj napisal Okapi, je napisal na podlagi obstoječe zakonodaje in prakse na področju odpadkov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

m0LN4r ::
WarpedGone je izjavil:
Če ne znaš seštevat, se ti mogoče stvar zdi vodotesna...Surovine mamo, bo pa nekdo zaradi teh surovin nastradal, eni manj, drugi zelo.
Problem se pojavi, ko bo rabljenih avtomobilskih baterij več kot povpraševanja po njih.
Tri strani nazaj pa je tu nabijanje, kako mamo premalo surovin za vse potrebne baterije.
Res je le to, da bluzite 100 na uro v absurdnem trudu iskanja temeljev za svoja že izdelana stališča.
Psevdoznanost?
Jup.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM

fikus_ ::
Lahko da se motim, ampak mslim, da bomo prve odslužene baterije vozili na Kitajsko v "reciklažo", ker bo v EU predraga in to do takrat, ko bomo z bateriajmi zakurili prvo ladjo.

m0LN4r ::
Dobro si napisal v narekovajih. Vazno je, da se mi vozimo "cisto" da bo zaradi tega se vec sranja na drugih koncih /care
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM

WarpedGone ::
Js bom sral skozi okno, ker sosed ne zrači postle.
Only on SloTech.
Only on SloTech.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::
Zadeve se začnejo in končajo pri financah! Pa tudi če imamo premalo surovin za baterije je čisto vseeno, dokler reciklaža odpadnih baterij in materiali iz reciklaše stanejo več, kot pa npr. na novo nakopan Li!Točno tako. Laiki mislijo, da je plastika pač plastika. Vržeš vso odpadno plastiko v en stroj in ven pride reciklirana plastika.
Že vidim odgovor, vse je mogoče, stare baterije se bodo predelale in izdelale nove, material bo samo krožil. Zato omenjam plastiko, ker je je že pri tej zakompliciralo in jo še najučinkovitejše "recikliramo" s sežiganjem! Ne mi ven hodit z zamaški, ki jih reciklirajo posamezniki v raznih akcijah pomoči potrebnim. Plastičar jih samo zmelje in ponovno uporabi. Pri PET ni več takšna zgodba!
V resnici je pa seveda zelo drugače. Imaš različne vrste plastik in če jih zmešaš, dobiš ven zelo slabo kakovost reciklata, praktično neuporabno za skoraj karkoli. Če hočeš dovolj natančno ločit različne plastike, ti pa to tako podraži vhodno surovino, da se ne recikliranje ne splača. Oziroma se splača, če proizvajalci embalaže to financirajo (plačajo pa potrošniki, seveda), v okviru svoje razširjene odgovornosti.
Recimo zamašek plastenke je iz druge vrste plastike kot sama plastenka. To ločevati, če vse skupaj vržeš v smeti, je drago, še zlasti, če hočeš dobro ločit. Če pa ljudje sami ločijo zamaške od plastenk, in ti zamaške dostavijo brezplačno, boš pa nekaj zaslužil z recikliranjem.
Pa tudi če imaš dobro ločeno vhodno surovino, imaš probleme, ker je različne barve, in velikokrat še potiskana. Črnilo od tiska pri recikliranju obarva plastiko v sivo. Tako da take plastike ne moreš več poljubno obarvati, ali narediti prozorne.
Sem bil ravno pred kratkim v enem obratu za recikliranje plastike. In mi je šef tam razlagal, da je bilo včasih lepo - večino odpadne plastike so dobili kar pri proizvajalcih plastičnih izdelkov (se pravi, kar je ostalo v procesu proizvodnje). Ta odpadna plastika je bila čista in ene same vrste, kar je zelo preprosto reciklirati. Biznis je cvetel. S komunalnimi odpadki (se pravi, odpadno embalažo, ki jo mečemo v smeti), se včasih sploh niso ukvarjali, ti so šli naravnost na deponijo.
Ampak potem so Nemci začeli delati zelo avtomatizirane stroje za reciklažo, in sedaj jih imajo že praktično vsi veliki proizvajalci plastičnih izdelkov, da sami reciklirajo svoj odpad.
Na drugi strani pa se plastike načeloma ne sme več zakopavati v deponije, in jo je treba bodisi reciklirati ali sežgati. In se tam pač sedaj ukvarjajo z recikliranjem te odpadne plastike. Če ne bi bili posebej plačani za to, da odstranjujejo odpadke, se posel ne bi več izplačal.

SebyDiamant ::
"Splača" se tak nič več, ker se ne da zaslužiti,.... So vsi navajeni na marže mnogokratnika in bajne profite. Kitajcem se vse splača, kjer je pač cela veriga pošlihtana v nulo. Če pogledaš izdelke na Aliju pri nas marsikje ne dobiš vijakov za denar ko tam gotov izdelek. In potem ta dodatna oprema v avtu ( tablice, pdc, kamere,...) stanejo cela premoženja, zaslužek pa bajen.
12EUR popusta na SUMUP čitalec bančnih in kreditnih kartic,
brez stroška najema:
http://fbuy.me/k8MvL
brez stroška najema:
http://fbuy.me/k8MvL
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SebyDiamant ()

WarpedGone ::
Težave pri reciklaži zmešane plastike iz kant za smeti imajo kakšno povezavo z možnostjo reciklaže točno poznanih sistemov-baterij?
Razen dviganja megle in pumpanja FUDa?
Danes baterijo iz EV na odpad zapelje le slotech bebo.
Ljudje, ki so dejansko sposobni plačat ceno novega avta, v primeru, ko majo v rokah baterijo avta pa ne več, le to prodajo za čimvišjo ceno.
Kar avtomatsko pomeni, da obstaja tudi kupec, ki s to kupljeno rabljeno baterijo neki naredi in zasluži.
Ampak za ST bebote je to imposibru... baterije bodo ležale naokrog, think of the children!
Razen dviganja megle in pumpanja FUDa?
Danes baterijo iz EV na odpad zapelje le slotech bebo.
Ljudje, ki so dejansko sposobni plačat ceno novega avta, v primeru, ko majo v rokah baterijo avta pa ne več, le to prodajo za čimvišjo ceno.
Kar avtomatsko pomeni, da obstaja tudi kupec, ki s to kupljeno rabljeno baterijo neki naredi in zasluži.
Ampak za ST bebote je to imposibru... baterije bodo ležale naokrog, think of the children!
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Okapi ::
Lahko da se motim, ampak mslim, da bomo prve odslužene baterije vozili na Kitajsko v "reciklažo", ker bo v EU predraga in to do takrat, ko bomo z bateriajmi zakurili prvo ladjo.
Problem je, ker se tudi Kitajci (in mnogi drugi) že zavedajo, da si s tem delajo škodo in uvoz odpadkov omejujejo ali so ga celo že prepovedali.
Starting in early 2018, the government of China banned the import of several types of waste, including plastics. The ban has greatly affected recycling industries worldwide, as China had been the world's largest importer of waste plastics and processed hard-to-recycle plastics for other countries, especially in the West
China’s ban on waste imports has thrown Europe’s paper recycling sector “in a crisis situation,” leading to a chronic oversupply of recovered paper that sent prices plummeting by 300% over the past two years, according to trade group EuRIC
The Southeast Asian country Malaysia has sent 150 shipping containers packed with plastic waste back to 13 wealthy countries, putting the world on notice that it will not be the world's garbage dump, as CNN reported. The countries receiving their trash back include the United States, the United Kingdom, France and Canada.

fikus_ ::
Saj zato pa imamo v EU težave z "reciklažo" plastike, ker so Kitajci, Malezijci, . . . in še kdo štopali uvoz in "recilažo" plastike.
Podobno bo z baterijami. Cena reciklaže bo previsoka in se jih bo izvažalo. Razen, če se ne bo subvencionirala iz "ljudskega" denarja. Potem pa ja, boš postavil na linijo par delavcev, ki bodo razstavljali kompletno baterijo po komponentah (baterijska celica, plastika, baker, jeklo, . . ). Že sedaj ugotavljajo, da je litij baterijske celice najbolje predelovati v atmosferi brez kisika ali pod vodo, zamleti in potem naprej ločevati.
Podobno bo z baterijami. Cena reciklaže bo previsoka in se jih bo izvažalo. Razen, če se ne bo subvencionirala iz "ljudskega" denarja. Potem pa ja, boš postavil na linijo par delavcev, ki bodo razstavljali kompletno baterijo po komponentah (baterijska celica, plastika, baker, jeklo, . . ). Že sedaj ugotavljajo, da je litij baterijske celice najbolje predelovati v atmosferi brez kisika ali pod vodo, zamleti in potem naprej ločevati.

DrDre95 ::
Saj zato pa imamo v EU težave z "reciklažo" plastike, ker so Kitajci, Malezijci, . . . in še kdo štopali uvoz in "recilažo" plastike.
Podobno bo z baterijami. Cena reciklaže bo previsoka in se jih bo izvažalo. Razen, če se ne bo subvencionirala iz "ljudskega" denarja. Potem pa ja, boš postavil na linijo par delavcev, ki bodo razstavljali kompletno baterijo po komponentah (baterijska celica, plastika, baker, jeklo, . . ). Že sedaj ugotavljajo, da je litij baterijske celice najbolje predelovati v atmosferi brez kisika ali pod vodo, zamleti in potem naprej ločevati.
Saj zato pa da država subvencije za nakup elektro avta, reciklaža jih pa ne briga ker jih lobiji plačajo za pisanje zakonov ki so dobri za dobiček.

WarpedGone ::
>> Podobno bo z baterijami.
Mogoče z baterijami iz BMWjev, VWjev, Porschejev, Audijev in podobnih propadlih proizvajalcev.
Firme, bi bodo še proizvajale, bodo minimizirale svoje stroške tudi z reciklažo lastnih baterij.
Beri podpis.
Mogoče z baterijami iz BMWjev, VWjev, Porschejev, Audijev in podobnih propadlih proizvajalcev.
Firme, bi bodo še proizvajale, bodo minimizirale svoje stroške tudi z reciklažo lastnih baterij.
Beri podpis.
Zbogom in hvala za vse ribe

s1m0n ::
Glede na to, da se baterije (razen v primeru požara) v EV-jih ne poškodujejo v celoti ali sploh ne bi bilo dobro, da za njih poskrbi kar sam proizvajalec. Verjetno je njihova uporaba za druge potrebe el. energije še kar dobrodošla. Sama reciklaža pri teh baterijah ni pametna rešitev, no saj tudi pri izrabljenih se še, da te uporabit za marsikaj drugega kot razgradnjo.

fikus_ ::
Zakaj pa Tesle ne omenjaš? Je tudi možno, da bomo plačevali za reciklažo njihovih baterij.

Spock83 ::
Saj plačuješ tudi za svoje fekalije in kljub temu še vedno ne vemo kam z njimi. Podalšanje uporabnosti vidim, da ti npr proizvajalec eAvta omogoči poceni predelavo za home battery wall. S tem rešimo marsikateri problem, razen da smo podaljšanji obdobje, ko bo reba baterije reciklirati. Upam, da se tudi za to najde rešitev. Verjetno bo prej ven prišli solid baterije ali kakšne biorazgradljive primerne tudi za masovno izdelavo. Verjetno bomo do takrat vsi crknili.

J.McLane ::
Podobno bo z baterijami. Cena reciklaže bo previsoka in se jih bo izvažalo.
In to je sedaj kar dejstvo ker si ti tako napisal, ali kaj?
Zanič baterija v Toyotinem hibridu?
Ni problema ti na uradnem servisu menjajo staro za novo za 2k €, če nimaš stare baterije cen nekih 50% višja. Kako je to mogoče če pa je stara iztrošena baterija samo strošek????
Isto Nissan Leaf, če se greš menjavo preko uradnega prodajalca dobiš skonto ceno za novo, le kako je to mogoče, če je pa iztrošena baterija vredna 0 €????
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::
Zakaj pa Tesle ne omenjaš? Je tudi možno, da bomo plačevali za reciklažo njihovih baterij.Odvisno od ekonomike.
Trenutno se avtomobile splača razgrajevati in reciklirati, ker je razmeroma malo nevarnih odpadkov, ki prinašajo samo strošek, in dosti kovin, ki jih je mogoče za primerno ceno prodati.
V Sloveniji imajo menda tri (pišem na pamet) firme koncesijo za obdelavo izrabljenih vozil, in samo te se smejo s tem ukvarjati. Po načelu razširjene odgovornosti so za to sicer odgovorni proizvajalci, ki morajo kriti vse morebitne stroške. Proizvajalci (vsi, ki uradno prodajajo avte v Sloveniji) so sklenili dogovor s temi tremi podjetji, tako da so glede tega pokriti. Ker je razgradnja avtov načeloma dobičkonosen posel, je ta dogovor, kolikor vem, tak, da proizvajalcem ni treba nič plačati.
Imajo pa te tri firme že ves čas od uvedbe te sheme problem, ker dobijo v razgradnjo premalo avtov in zaradi premajhne ekonomije obsega trpi njihova dobičkonosnost. Ko so nase od proizvajalcev brezplačno prevzeli odgovornost za razgradnjo vozil, so imeli v mislih okoli 40-50.000 izrabljenih vozil letno, kolikor naj bi jih bilo v Sloveniji. Izkazalo se je, da jih ne dobijo niti 10.000. Ostala poniknejo "neznano kam" - na raznih avtoodpadih, na črno razgrajena za odpadne kovine ...
Problematika za zdaj ni tako resna, z okoljskega vidika, ker je v avtu nevarnih odpadkov samo 1-2 %. Ko bo enkrat četrt teže vozila nevaren odpadek, se bodo pa stvari lahko hitro močno zakomplicirale.

DrDre95 ::

Okapi ::
Saj plačuješ tudi za svoje fekalije in kljub temu še vedno ne vemo kam z njimi. Podalšanje uporabnosti vidim, da ti npr proizvajalec eAvta omogoči poceni predelavo za home battery wall. S tem rešimo marsikateri problem,V bistvu ne rešiš nobenega problema, samo na 10-20 let kasneje ga prestaviš.
Problem rešiš z recikliranjem, ko se cel življenjski krog začne od začetka. Koliko bo rešitev problema stala, bomo pa šele videli.

Okapi ::
A poznaš konkretne cifre (proizvodna cena nove baterije, strošek reciklaže ...)? Ker mogoče to počno zato, da ohranijo kupce. Par sto evrov stroška pri menjavi baterije požrejo, v upanju, da boš naslednjič tudi kupil Nissana.
Podobno bo z baterijami. Cena reciklaže bo previsoka in se jih bo izvažalo.
In to je sedaj kar dejstvo ker si ti tako napisal, ali kaj?
Zanič baterija v Toyotinem hibridu?
Ni problema ti na uradnem servisu menjajo staro za novo za 2k €, če nimaš stare baterije cen nekih 50% višja. Kako je to mogoče če pa je stara iztrošena baterija samo strošek????
Isto Nissan Leaf, če se greš menjavo preko uradnega prodajalca dobiš skonto ceno za novo, le kako je to mogoče, če je pa iztrošena baterija vredna 0 €????
Poleg tega je strošek odvisen od načina proizvodnje in ekonomije obsega, ki se pri električnih avtih še zelo spreminja. Če nekaj delaš ročno, se običajno splača (ročno) popravljati, če pa nekaj množično prihaja s tekočega traku, je popravilo hitro dražje od izdelave novega.

J.McLane ::
Pametnjakoviči raje malo utihnite in si raje kaj preberite na temo recikliranja li-ion baterij, evo da naredim prvi korak, nedaleč stran od Slovenije pri Gradcu:
https://www.redux-recycling.com/wp-cont...
- At present, we're achieving around 60 % to 70 %
- Our vision is zero waste, so in the long-term, we're aiming for a recycling rate of 100 %
Čakam kontra članek od vas pametnjakovičev.
https://www.redux-recycling.com/wp-cont...
- At present, we're achieving around 60 % to 70 %
- Our vision is zero waste, so in the long-term, we're aiming for a recycling rate of 100 %
Čakam kontra članek od vas pametnjakovičev.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()

Gregor P ::
Morda le to, da (100%) zero waste seveda ni mogoč, drugo pa prepuščam ostalim "pametnjakovičem"

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::
A poznaš konkretne cifre (proizvodna cena nove baterije, strošek reciklaže ...)? Ker mogoče to počno zato, da ohranijo kupce. Par sto evrov stroška pri menjavi baterije požrejo, v upanju, da boš naslednjič tudi kupil Nissana.
Podobno bo z baterijami. Cena reciklaže bo previsoka in se jih bo izvažalo.
In to je sedaj kar dejstvo ker si ti tako napisal, ali kaj?
Zanič baterija v Toyotinem hibridu?
Ni problema ti na uradnem servisu menjajo staro za novo za 2k €, če nimaš stare baterije cen nekih 50% višja. Kako je to mogoče če pa je stara iztrošena baterija samo strošek????
Isto Nissan Leaf, če se greš menjavo preko uradnega prodajalca dobiš skonto ceno za novo, le kako je to mogoče, če je pa iztrošena baterija vredna 0 €????
Poleg tega je strošek odvisen od načina proizvodnje in ekonomije obsega, ki se pri električnih avtih še zelo spreminja. Če nekaj delaš ročno, se običajno splača (ročno) popravljati, če pa nekaj množično prihaja s tekočega traku, je popravilo hitro dražje od izdelave novega.
Ne vem, nekaj je sigurno zakonsko pogojeno, nekaj pa firma naredi tudi zaradi ugleda, kako je proces recikliranja urejen pri Toyoti, si lahko preberete tukaj:
https://www.toyota-europe.com/world-of-...
- Currently we are retrieving more than 90% of our batteries in Europe through our retailer networks, but our aim is to achieve a 100% take-back rate through all our operations.
- SNAM, based in France, is responsible for handling our nickel metal-hydride batteries
- Umicore, in Belgium, deals with the lithium-ion batteries
In še naprej kako to dela Umicore:
https://csm.umicore.com/en/recycling/ba...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::
Pametnjakoviči raje malo utihnite in si raje kaj preberite na temo recikliranja li-ion baterij, evo da naredim prvi korak, nedaleč stran od Slovenije pri Gradcu:
https://www.redux-recycling.com/wp-cont...
- At present, we're achieving around 60 % to 70 %
- Our vision is zero waste, so in the long-term, we're aiming for a recycling rate of 100 %
Čakam kontra članek od vas pametnjakovičev.
A je kdo rekel, da se baterij ne da reciklirati? Vprašanje je, koliko nas to stane.
Ker si tako strašno pameten, ti ne bo težko postreči s konkretnimi številkami - koliko lahko zaslužiš z reciklažo baterij?

TheBlueOne ::
Sem testiral ZOEja in nisem navdusen. Cenen in pocasen, se vidi, da morajo varcevati. Doseg je padal priblizno 2x hitreje kot so rastli prevozeni kilometri, pa ga niti nisem naganjal.

Okapi ::
Ne vem, nekaj je sigurno zakonsko pogojeno, nekaj pa firma naredi tudi zaradi ugledaNekajkrat sem že omenil razširjeno odgovornost proizvajalca.
Proizvajalec mora na svoje stroške poskrbeti, da zbere in odstrani oziroma reciklira vse odpadne baterije, ki jih proizvede.
To lahko počne sam, ali pa pooblasti enega od koncesonarjev, ki smejo to početi.
Koncesionarju mora proizvajalec za to seveda plačati, kolikor pač koncesionar za to zahteva. Koncesionarjev je zato praviloma več, da med seboj tekmujejo s ceno.
Če je zbiranje in reciklaža določenega odpadka sama po sebi dobičkonosna, lahko koncesionarji to počno tudi brezplačno. Če ni dobičkonosna, pa jim morajo proizvajalci pokriti razliko.
Pro odpadni plastiki je recimo pri nas nastal problem, ker razširjena odgovonost za zdah še ne velja za vse proizvajalce, ampak samo za velike, sama reciklaža pa ni dobičkonosna.
Hipotetične številke, da bo lažje razumeti.
Veliki proizvajalci proizvedejo 1000 ton embalaže in za njihovo reciklažo plačajo koncesionarjem.
Mali proizvajalci proizvedejo 500 ton embalaže in ne plačajo nič.
Koncesionar zbere in reciklira 1000 ton embalaže, več pa ne, ker ne dobi plačano, reciklaža se pa sama po sebi ne splača.
Posledično ostane 500 t plastike, ki je nihče noče prevzeti, na deponijo je pa ne smejo zakopati.
Saubermacher, in še kdo, ima obrat za reciklažo baterij. Ampak to ne pomeni, da je to sam po sebi dobičkonosen posel. Izplača se, ker morajo proizvajalci baterij pokriti razliko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

m0LN4r ::
Imajo licenco za reciklazo poskodovanih avtobaterij?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM

J.McLane ::
Torej nas ne stane čisto nič, ampak proizvajalec EV ta strošek že vključi v samo ceno vozila.
Ampak moraš pa vedeti da ko proizvajalec prejme "odsluženo" baterijo je sigurno ne bo pelajl direkt v reciklažo ampak, bo posamezne module skušal kako drugače koristno uporabiti (second life), šele nato gre v reciklažo.
Ampak moraš pa vedeti da ko proizvajalec prejme "odsluženo" baterijo je sigurno ne bo pelajl direkt v reciklažo ampak, bo posamezne module skušal kako drugače koristno uporabiti (second life), šele nato gre v reciklažo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::

m0LN4r ::
ni razlike med poškodovano in nepoškodovanoAha jaz sem mislil, da se poskodovane tretira drugace, zaradi nevarnosti, skodljivosti, strupenosti ipd.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM

Okapi ::

fikus_ ::
"Torej nas ne stane čisto nič, ampak proizvajalec EV ta strošek že vključi v samo ceno vozila."
Povej to onmu Avstrijcu karambolirane Tesle, ko niso našli kandidata za prevzem/reciklažo! V glavah in na papirju je marsikaj enostavno, v praksi se pa zaplete. Sedaj se ne, ko je na cesti za vzorec EV in se ti so praktično novi.
Povej to onmu Avstrijcu karambolirane Tesle, ko niso našli kandidata za prevzem/reciklažo! V glavah in na papirju je marsikaj enostavno, v praksi se pa zaplete. Sedaj se ne, ko je na cesti za vzorec EV in se ti so praktično novi.

J.McLane ::
Ko jih bo veliko in ko bo veliko takih zaletenih vozil, bo že vse rešeno, malo upanja je pa treba imeti v za to odgovorne organe.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::
Povej to onmu Avstrijcu karambolirane Tesle, ko niso našli kandidata za prevzem/reciklažo!
Le od kje vse tole????
Dedek mraz al karambolirana vozila?
Ampak če si nesposobn, si nesposobn.
Zbogom in hvala za vse ribe

fikus_ ::
W1, spet si pihnil mimo! Na forumu je bil prilepljen Link do novice, da niso našli firme, ki bi prevzela karambolirana teslo. Mislim, da je bilo v AT.
Tako da, če imaš selektiven spomin, ti ne morem pomagat.
Tako da, če imaš selektiven spomin, ti ne morem pomagat.

WarpedGone ::
Ko boš nehal cajtngom vrjet, da je voda suha, boš mal napredoval.
Zbogom in hvala za vse ribe

TheBlueOne ::
Na koncu so nasli podjetje, niti ni ne vem kako dolgo trajalo. Samo zelo drago je menda bilo.
Problem je kako so jo kvalificirali:
"Ausgebrannter Tesla in Österreich wird zum hochgefährlichen Sondermüll"
To se grobo prevede v "brutalno draga reciklaza". :) Ampak ne najdem koliko je stalo, sodelavec je razlagal, da ni bilo poceni.
Problem je kako so jo kvalificirali:
"Ausgebrannter Tesla in Österreich wird zum hochgefährlichen Sondermüll"
To se grobo prevede v "brutalno draga reciklaza". :) Ampak ne najdem koliko je stalo, sodelavec je razlagal, da ni bilo poceni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()