» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
767 / 1135
»»

chucki ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Pozabljaš nekaj bistvenega. Nisi obremenjen naslednjih 7 let(crazy shit) s kredo.


A dizlski avtomobil bom dobil pa podarjen?
AMD Ryzen 1700/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 16gb/SSD M.2
EVGA GTX 1080 Superclocked/SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + PS4 PRO + VR <3 + Nintendo Switch

IL_DIAVOLO ::

Podarjen ne, ampak bistveno ceneje, najboljse brez krede.

chucki ::

Klump za 4.500eur potem, toliko ko me pride polog za elektricnega. Potem raje bmw naprej vozim, ko je postiman.
AMD Ryzen 1700/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 16gb/SSD M.2
EVGA GTX 1080 Superclocked/SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + PS4 PRO + VR <3 + Nintendo Switch

IL_DIAVOLO ::

Jaz sem eni zrihtal zelo ohranjenega megana '08 za 2 jurcka. Avtomatska klima, tempomat, dizlcek, 1. lastnik.

Kaj rabiš drugega? Status simbol? To pa je zjahano ja.

hojnikb ::

chucki je izjavil:

Klump za 4.500eur potem, toliko ko me pride polog za elektricnega. Potem raje bmw naprej vozim, ko je postiman.

tankaj vozi, dokler ga ne poje rja oz. crkne hladilni sistem ze 69tic
#brezpodpisa

Utk ::

Ma nič ne crkne, samo olje in filter menjaš 25 let.

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

EV se pri 30 kkm/leto z vsemi stroški lastništva (TCO) izenači z ICE-jem že po petih letih.


Ce si ne mores privosciti zacetne investicije, so stroski lastnistva brezpredmetni. Ljudje kupujejo avtomobile za 5000 EUR, ker si drazjih ne morejo privosciti.

Emobi ::

To drži, vendar se še vedno pri nas proda na leto več kot 50.000 novih avtomobilov. Kdor kupi novega, si lahko s pomočjo subvencije in eko posojila kupi tudi novi EV, potem pa namesto fosilnega goriva plačuje obroke. Če pa letno ne dela več kot 10 kkm, potem novi avto, katerikoli že, nima smisla, saj so stroški na kilometer enormni.

Tisti, ki nimajo več kot 5 kEUR za avto, bodo počakali na trg rabljenih EV-jev, če želijo električarja. Rabljeni z velikim dometom bodo enkrat po takšni ceni, res pa je, da jim cena pada počasneje kot ICE-jem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

jernejl ::

Če imaš veliko denarja, pa delaš bolj malo kilometrov, je torej namesto novega avta, narejenega po najnovejših varnostnih standardih in z najnovejšo varnostno tehnologijo, bolj smiselno kupiti star avto, v katerem boš bolj ogrožen?

Pri tistih, ki kupujejo nove avtomobile nekoliko višjega cenovnega razreda, TCO pač ni najpomembnejši faktor na seznamu smiselnosti.

Za tiste, ki jim je TCO najpomembnejša stvar pri avtomobilu, pa bo nov avto težko konkurenčen rabljenemu, pa četudi delajo več kot 10 kkm.

Emobi ::

Nobenega ne zanima TCO, če je obremenjen s kredo. Banka te ne bo vprašala, najemodajalec pa tudi ne, če boš izgubil siht in redni prihodek.

Vsakega, ki ima kredo in je pameten, zanimajo stroški, saj jih je vendar potrebno imeti pod nadzorom, da bi lahko odplačeval kredit.
Kdor pa nima sigurne službe pa mora biti, jasno, bolj previden.

Okapi ::

Emobi je izjavil:

Glede onesnažil, ki jih spušča v zrak, pa je EV že od prvega dne neprimerno bolj ekološko sprejemljiv kot ICE.

Če ne živiš tam, kjer jih delajo.

Emobi ::

jernejl je izjavil:

Če imaš veliko denarja, pa delaš bolj malo kilometrov, je torej namesto novega avta, narejenega po najnovejših varnostnih standardih in z najnovejšo varnostno tehnologijo, bolj smiselno kupiti star avto, v katerem boš bolj ogrožen?

Pri tistih, ki kupujejo nove avtomobile nekoliko višjega cenovnega razreda, TCO pač ni najpomembnejši faktor na seznamu smiselnosti.

Za tiste, ki jim je TCO najpomembnejša stvar pri avtomobilu, pa bo nov avto težko konkurenčen rabljenemu, pa četudi delajo več kot 10 kkm.

Ne gre primerjati stroške rabljenega in novega avtomobila, saj je jasno, da so stroški rabljenega manjši.

Vsake toliko časa nekdo tukaj prileti z idejo, da je rabljeni avto cenejši. To vsi vemo. Nima smisla nekomu, ki kupuje nov avto, svetovati naj kupi rabljenega, ker je ta cenejši ali pa da se mu to ne splača, ker dela premalo kilometrov.

Pri nakupu gre za veliko faktorjev in je težko reči, kateri je najpomembnejši - tehtamo in delamo kompromis med denarjem, varnostjo, udobjem, praktičnostjo, varčnostjo, prestižem, ekološko sprejemljivostjo...

Pri večini je seveda najpomembnejša količina razpoložljivega denarja, zato pri tej večini modri kupci preverijo tudi stroške lastništva.

Na prvi pogled bogate kupce stroški lastništva ne zanimajo, vendar to ne drži, ker običajno znajo z denarjem in dobro premislijo, kam ga bodo naložili. Poznam milijonarja, ki je kupil rabljeni avto, ker popolnoma zadostuje njegovim merilom, tudi varnostnim - popolnoma opremljeni Mercedes S. Da, tudi bogataši imajo varčevalni instinkt.

Seveda pa se vidi, kje je najvišja kupna moč - najbolj nove avtomobile imajo v Ljubljani, če gledamo pa skupnost držav, v Luksemburgu.
Da pa bogatejši želijo varčevati, pa kaže dejstvo, da imajo povečini dizle, torej jih stroški še kako zanimajo.

Torej, najprej kupiš pregrešno drag avto, potem pa šparaš - z dizlom. Vendar se jih večina ne zaveda, da s tem ne šparajo pri svojih pljučih in zdravju. :)

Tu govorimo predvsem o novih EV-jih in jih primerjamo z novimi ICE-ji. Trg rabljenih EV-jev je še zelo majhen, ker tudi trg novih ni prav prida velik. Zato debata o rabljenih EV-jih ali ICE-jih ter njihovih cenah tudi ni primaren namen te teme.

Emobi ::

Okapi je izjavil:

Emobi je izjavil:

Glede onesnažil, ki jih spušča v zrak, pa je EV že od prvega dne neprimerno bolj ekološko sprejemljiv kot ICE.

Če ne živiš tam, kjer jih delajo.

Raje bi na primer živel ob Revozovi tovarni, kot ob prometni cesti v Ljubljani, tako da to ne drži.

Neprimerljivo večja je izpostavljenost ljudi strupenim snovem zaradi prometa vozil, kot pa je izpostavljenost ljudi zaradi izdelave vozil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Okapi ::

Se pravi bi raje živel ob rudniku kobalta ali litija?

Emobi ::

Raje to, kot pa ob črpališču ali rafineriji nafte!

IL_DIAVOLO ::

Emobi je izjavil:

Nobenega ne zanima TCO, če je obremenjen s kredo. Banka te ne bo vprašala, najemodajalec pa tudi ne, če boš izgubil siht in redni prihodek.

Vsakega, ki ima kredo in je pameten, zanimajo stroški, saj jih je vendar potrebno imeti pod nadzorom, da bi lahko odplačeval kredit.
Kdor pa nima sigurne službe pa mora biti, jasno, bolj previden.


Kreda in pameten.

Težka, težka :D

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Raje to, kot pa ob črpališču ali rafineriji nafte!


Nice, false equivalence, bro.

Emobi ::

Kreda in pameten.

Težka, težka :D


Odvisno od pogojev kredita.
Eni krediti so tako ugodni, da si nespameten, če ga ne vzameš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Okapi ::

Emobi je izjavil:

Raje to, kot pa ob črpališču ali rafineriji nafte!

Jaz bi z veseljem imel eno na svojem dvorišču.

IL_DIAVOLO ::

Emobi je izjavil:

Kreda in pameten.

Težka, težka :D


Odvisno od pogojev kredita.
Eni krediti so tako ugodni, da si nespameten, če ga ne vzameš.


Zdaj si me spomnil na black friday. Čeprav ne rabis stvari, jo boš kupil ker je 50% off. "Zakaj pa ne" se sprašuje potrošnik? Če pa sem v profitu!

Utk ::

Jaz sem vzel na 5 let ekokredit, čeprav ga ne bi potreboval, sem pa že prvo leto dobil za vse stroške in obresti kredita dividend od istega zneska. Ampak ti bodi bolj pameten, če si tako pameten. Če bi vzel običajen kredit, bi bilo podobno, samo da bi bil na profitu po drugem letu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

vostok_1 ::

hammock je izjavil:

vostok_1 je izjavil:

Morate upoštevat še to. Če bi šli iz sedanjij 1,5t avtomobilov na recimo 500kg prevozna sredstva, bi ICE imel prednost.

Se strinjam da je nizanje teze pravi korak (dobis ucinkovitost in performanse), ne razumem pa zakaj bi ICE tu imel prednost? Prav tako nizanje teze ne bo imelo nekega vpliva na porabo prvi visjih hitrostih, kjer glavnina energije gre za premagovanje upora. Tam pomaga samo kaksen Aptera dizajn.

Ja, EV so nekaj tezji od ICE, ampak EV z ucinkovitostjo pogonskega sklopa in rekuperacijo vedno rezultira v nizji porabi energije.


Pri manjših dimenzijah ima ICE prednost zaradi večje gostote energije per volume.
Tudi termodinamika je drugačna.

https://www.zeromotorcycles.com/zero-s/

vs

Običen 600cc motor.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Utk ::

Ti kar naredi čist majhen, lahek, dost poceni in čist ice avto, ki ga bo kdo hotel kupit, potem bomo pa videli.

hojnikb ::

*ahem* kei car *ahem*
#brezpodpisa

Utk ::

Kdo khm to khm kupi khm khm. In niti poceni ni khm.

chucki ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Jaz sem eni zrihtal zelo ohranjenega megana '08 za 2 jurcka. Avtomatska klima, tempomat, dizlcek, 1. lastnik.

Kaj rabiš drugega? Status simbol? To pa je zjahano ja.


Potem raje hodim na vlak, kot kupim 10 let starga renojčka. 20 let star bmw je svet pred tem drekom, tako da to ne pride v poštev. Elektrika ali pa vozim še to naprej, druge opcije ni.
AMD Ryzen 1700/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 16gb/SSD M.2
EVGA GTX 1080 Superclocked/SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + PS4 PRO + VR <3 + Nintendo Switch

hojnikb ::

vozi dalje, e46 je cisto vredu stroj ko enkrat postimas znane defekte. vmes pa kes na stran za teslo.
v 5 letih se bo ze neki nabral, do takrat bojo pa cene padle na 2nd hand marketu
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Utk ::

Madžari imajo kar dosti nekih novih majhnih sekretov, ki jih pri nas ne vidiš, očitno pa so dobavljivi tudi v Evropi. Ampak ljudje tega nočejo, če si lahko privoščijo karkoli boljšega.

hojnikb ::

Utk je izjavil:

Kdo khm to khm kupi khm khm. In niti poceni ni khm.

japanezerji, kjer je taksen avto smiseln, ocitno grabijo to.
#brezpodpisa

Utk ::

Mi nismo oni. In predvsem slovenija ni japonska.

hojnikb ::

sj drgac pa taksen avto ze imas in jih je v sloveniji dobesedno v vsakem grabnu; clio mk4
#brezpodpisa

Utk ::

Sej se mi je zdelo, da nimaš pojma kakšni avti so to.

hojnikb ::

se mi je zdelo, da se das hitro potegnat za nos :)
#brezpodpisa

chucki ::

hojnikb je izjavil:

vozi dalje, e46 je cisto vredu stroj ko enkrat postimas znane defekte. vmes pa kes na stran za teslo.
v 5 letih se bo ze neki nabral, do takrat bojo pa cene padle na 2nd hand marketu


Porihtan, ampak 300€ gre za benz.... Voznja iz ce-lj....... Ce bi bil dizl, tak pa je 6cyl benz :|
AMD Ryzen 1700/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 16gb/SSD M.2
EVGA GTX 1080 Superclocked/SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + PS4 PRO + VR <3 + Nintendo Switch

hojnikb ::

kaksna lean burn tuna maybe? tut 6 cilinderji so lahko relativno sparovni, ce jih ne teras. bi se verjetno dal spustit pod 8l z lahko nogo

sicer pa lpg predelava na jugu.
#brezpodpisa

IL_DIAVOLO ::

chucki je izjavil:

hojnikb je izjavil:

vozi dalje, e46 je cisto vredu stroj ko enkrat postimas znane defekte. vmes pa kes na stran za teslo.
v 5 letih se bo ze neki nabral, do takrat bojo pa cene padle na 2nd hand marketu


Porihtan, ampak 300€ gre za benz.... Voznja iz ce-lj....... Ce bi bil dizl, tak pa je 6cyl benz :|


Je pa status simbol.

Totaly worth it.

vostok_1 ::

Utk je izjavil:

Ti kar naredi čist majhen, lahek, dost poceni in čist ice avto, ki ga bo kdo hotel kupit, potem bomo pa videli.


Ok, boomer.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

WarpedGone ::

Ko sm kupu trojko, sm mel neizpolnjeno polje "naslednji avto bo".

Ni več neizpolnjeno, čez par let po ljubljani ...



In your effing face.

Zna Tesla met nov produkcijski problem ... česa bodo prodal še več kot S,X,3,Y skupaj?
Že čez 200k rezervacij ...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Urbano#Desno ::

WarpedGone je izjavil:

Ko sm kupu trojko, sm mel neizpolnjeno polje "naslednji avto bo".

Ni več neizpolnjeno, čez par let po ljubljani ...



In your effing face.

Zna Tesla met nov produkcijski problem ... česa bodo prodal še več kot S,X,3,Y skupaj?
Že čez 200k rezervacij ...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/...



Bom še jest enga rezerviral. Resen sem glih tolk k večina. :=)
Sej veš da na koncu ne bo takšen kot je na predstavitvi in tudi ne po tej ceni.

WarpedGone ::

Seveda.
Ker na koncu še nobnega tesla ni bila takšna kot predstavljena in še nobena se ni prodala v tolk kosih, kot je blo naročil.

#UpanjeUmreZadnje

>> In your effing face.
Zbogom in hvala za vse ribe

MrNighthawk ::

WarpedGone je izjavil:

Ni več neizpolnjeno, čez par let po ljubljani ...

"par let" :))
A potem boš imel dve Tesli ali misliš 3ka prodat?

Urbano#Desno je izjavil:

Bom še jest enga rezerviral. Resen sem glih tolk k večina. :=)

Rezervira si ga lahko vsak, ki ima kolikor toliko dobro žepnino :))
Do takrat, ko bo avto šel v produkcijo in prodajo bo imel že plačo.

Urbano#Desno ::

WarpedGone je izjavil:

Seveda.
Ker na koncu še nobnega tesla ni bila takšna kot predstavljena in še nobena se ni prodala v tolk kosih, kot je blo naročil.

#UpanjeUmreZadnje

>> In your effing face.



Bili živi in videli. :) Zanimivi so komentarji musk ovčk khmm hotu sem reči fanov na youtube. Vsem je bil na prvi pogled bruh a so se pol prepričali da jim musk spet ponuja nekaj kar je 20 let pred ostalimi. :=) it is immoral to let an idiot keep his money. Tko da GO TESLA

MrNighthawk je izjavil:


Rezervira si ga lahko vsak, ki ima kolikor toliko dobro žepnino :))
Do takrat, ko bo avto šel v produkcijo in prodajo bo imel že plačo.


Toćmo tko. Jaz bom rezervacijo financiral s tem da ne bom sošolke peljal na tortico. :D

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

>> Zanimivi so komentarji musk ovčk khmm hotu sem reči fanov na youtube

Kako se reče ljudjem, ki znova in znova pozabljate, koliko "musk ovčk" je tam zunaj in znova in znova napovedujete polom?

Kdaj se vas bo prijela vaša lastna pridiga in boste "musk ovčke" upoštevali v vaših lastnih napovedih, kot realnost, ki obstaja se dogaja in ne bo izginila?

Kakršnokoli žaljivo nalepko mi boš obesil, to ne bo spremenilo fakta, da obstajam, da se je avto prodal.
In se nek drug tebi bolj ljub, ni.

In da se proces množenja musk ovčk ne upočasnjuje, niti ni zamrznjen, ampak pospešuje.
Čezdali več nas je musk ovčk in čezdalje manj je vas ... khm, kaj že ste vi?

Slepi pametnjakoviči, ki vedno falite napovedi in se ničesar ne naučite?
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Learn Why The Tesla Cybertruck Makes Perfect Sense:
https://insideevs.com/features/383976/w...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Urbano#Desno ::

No sej meni čisto dol visi koliko piksen Tesla proda. Poznam pa malo kakšno je stanje glede prenosa in proizvodnje el energije (predvsem kakšna jeba je karkoli resnega nadgraditi) zato si težko predstavljam več kot ene 5% EV vozil na cestah dokler se ne spremeni miselnost ljudi glede gradnje novih elektraren in nadgradnje visoko napetostnega omrežja. Ampak bili živi in videli morda se bo pa industriji odvzela dobava el. energije da se bodo še ene 10% ljudi lahko vozilo na štrom. :=)

Mikrohard ::

WarpedGone je izjavil:

Seveda.
Ker na koncu še nobnega tesla ni bila takšna kot predstavljena in še nobena se ni prodala v tolk kosih, kot je blo naročil.

Koliko Tesla modelov se je do sedaj dalo rezervirati za vsega 100$? To lahko sedaj rezervira praktično vsak. Pri 1000$, ki so jih zahtevali za model 3, je bila zgodba malce drugačna.

WarpedGone ::

>> Poznam pa malo kakšno je stanje glede prenosa in proizvodnje el energije (predvsem kakšna jeba je karkoli resnega nadgraditi)

Absolutno.
Poglej še mal konkretne cifre in se sam s sabo zmeni, kaj je realno pričakovanje rasti deleža EV na cesti.
Vidu boš, da se pričakovana letna rast porabe električne energije brez EV praktično ne razlikuje od pričakovane letne rasti porabe z EV.
Izpostavljanje EV kot posebnega energetskega problema je zato čisto zavajanje, hinavščina in / ali neumnost.
Številke in statistika takšnega izpostavljanja ne opravičujejo.

Takoj ko rečeš "če bi se vsi vozili z EV" si že direkt priznal, da strašiš in zavajaš.

Pri 1000$, ki so jih zahtevali za model 3, je bila zgodba malce drugačna.

Ja, ful drugačna. Prvi dan samo 130k, čez par mesecev samo 460k...
Tolažte se, dokler se še lahk. Vse težje bo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Mikrohard ::

WarpedGone je izjavil:

Pri 1000$, ki so jih zahtevali za model 3, je bila zgodba malce drugačna.

Ja, ful drugačna. Prvi dan samo 130k, čez par mesecev samo 460k...
Tolažte se, dokler se še lahk. Vse težje bo.

Ne zastopiš... če bi pri Tesli 3 zahtevali 100$ za rezervacijo, bi nabrali milijon rezervacij v prvem dnevu.

Glede tolaženja pa ne razumem najbolje, kaj želiš povedat.

PS: 460k rezervacij za Teslo 3 in 371k prodanih (do vključno Q3 2019). Glede na to, da lahko sedaj vsak brez rezervacije kupi Teslo 3, vidiš da je že pri vložku 1000$ veliko ljudi storniralo rezervacijo. Pri vložku 100$ bo takih dosti več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mikrohard ()

WarpedGone ::

Seveda bodo stornacije.
Tolažba je opletanje s stornacijami kot nekaj relevantnega, ki nekako bistveno spreminja osnovno cifro.
200k rezervacij ne pomeni 200k prodanih vozil.
Pomeni 200k folka, ki ni dobilo božjastnega napada ob pogledu na stvar ampak si je reklo "cool thing, must have!"

100$ rezervacije je profitabilna tržna raziskava. Namesto da tesla plačuje agencije za ankete imajo direktno geografsko porazdelitev interesa. Namesto da bi plača 1 sam dolar, so poleg informacije dobil še nekaj likvidnosti. Win/Win.

Hkrati pa je komplet finančni svet dobil še eno klofuto, kako pojma nima kaj blebeta in napoveduje.

Kater bedak sploh še te finančne analitke jemlje resno?
Resno, kter bedak?

P.S. Poleg praktično vseh novinarskih drekačev.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Mikrohard je izjavil:

vidiš da je že pri vložku 1000$ veliko ljudi storniralo rezervacijo. Pri vložku 100$ bo takih dosti več.


Ne, pri ceni $100 bo takih ljudi manj, ker za $100, ki jih je placal X mesecev (let?) nazaj se ne bo nihce vec sekiral.
««
767 / 1135
»»