» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
766 / 1132
»»

2dark ::

hojnikb je izjavil:

Kaj pa če si taksist ? :)


A, ja. Sem imel v mislih, da vsak dan narediš 200 km do službe in domov. My bad.


Sicer je pa zanimivo, da si še nihče ni prišel gor, da bi v Ljubljani imel floto električnih taksijev. Ni potrebe, da je dejavnost registrirana v Ljubljani, lahko je v Domžalah in potem vozijo potnike za polovico trenutne cene ( 40 centov po km). Parkirajo pa v BTC-ju.

BigWhale ::

roCkY je izjavil:

Če zamižiš na obe očesi in ne upoštevaš izkoristka resusrov za pridobivanje elektrike.


Joj, nehaj no. A cmo se upostevati izkoristek resourcev za pridobivanje nafte? Ne elektrika in ne bencin se kr cudezno ne pojavita v avtomobilih.

Utk ::

hojnikb je izjavil:

Če se počutiš še posebaj pametnega nad to odločitvijo, lahko teh 13k vržeš v TSLA delnice >:D
Zdaj pa skeptiki povejte, kaj je bolše :)

>dizel za 10 jurjev 4 leta kasneje in 200,000 km kasneje ni vreden več praktično nič.

Nič narobe. Staro železo je vedno nekaj vredno..

> Električni avto gre pa zlahka še enkrat tolk.

si upaš trdit, da bo šel id.3 400 jurjov brez hude degradacije baterije (ali all out crkljota) ?

>orivo pa še zmeraj praktično zastonj

Ja? Si upaš trdit, da bo elektrika še vedno "zastonj" in brezplačnih polnilnic na vsakem vogalu?

Upam si trdit, da bo vzdrževanje id3 do 400,000 km BISTVENO cenejše od dizla. Baterija bo nekaj slabša, ampak če z novim narediš 200 zlahka, boš tudi s starim.
Upam si tudi trdit, da se bo nafta kot gorivo podražalo vsaj za toliko kot se bo elektrika. Ali bo pa oboje ostalo približno tu kot je.

Gregor P ::

Najdražje je zagotovo, če vozila sploh ne vzdržuješ; tako da sem dokaj skeptičen glede tega, da pri EV sploh ne rabiš več let nič delat:|

Še KITT je bil skoz v mehanični garaži; še več, non stop so ga popravljal v tovornjaku, ki ga je ves čas spremljal; in ta avto je bil neuničljiv:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Če bi vedel kaj se vzdržuje pri ice avtu, ne bi bil nič skeptičen. Pač je nekaj osnovnih stvari treba vedet o avtih, če nočeš izpast bedak v temi o avtih.

Gregor P ::

Najbrž si ti en tistih, ki misli, da je treba samo olje menjat enkrat na 100 let, potem mu pa pozimi zamrzneta tekočini za hlajenje motorja in vetrobransko steklo >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

A ti dotakanju žajfe za brisalce praviš vzdrževanje? Najbrž si ti en tistih, ki še z to rabi servis. Antifriz se pa ne menja vsako leto. Niti pred zimo ne. Sej ne da se na električnemu ne dela nič, ampak samo 80 procentov manj.

Gregor P ::

Kako 80 odstotkov manj, na tem forumu trdite, da 8 let ni potrebno početi čisto nič:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Lahko citiraš koga ki to trdi? Aja, ne moreš, ker si (slab) trol.

Nikec3 ::

Edina razlika, ki jo vidim med servisiranjem dizla in EV-ja je olje in oljni filtri. Vse ostalo pa itak moreš menjat, ker sploh ni vezano na pogonski sklop.
Recimo pri Hyundai-u je za dizla servisni interval 30 000 km, za Kono EV pa 15k. In pazi to, med posebnimi zadevami, ki jih na servisu pri Koni pregledajo in sčistijo so tudi zavore - zaradi premalo rabe in težav ki pridejo s tem.

Kdorkoli nabavi EV-ja zato, ker misli, da ga bo bistveno ceneje servisiral je preprosto v zmoti. Kot da bi @Warpy rekel, da Tesla ne rabi servisa, a tudi če imaš en servis na 3 leta moraš it na njega v Graz. Če malo ceniš svoj čas, te to pride dražje kot ICE servis enkrat na leto "usput ko greš iz službe".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Utk ::

Ja, pa svečke, vztrajniki, sklopke, termostati, auspuh, turbina, katalizator, nič od tega se ne dela, en kup specialnih delavnic za to pa gleda cel čas v luft...

hojnikb ::

svecke/termostati so drobiz, katalizator crkne what, nikoli? edina draga stvar ratajo razne turbine in vztrajniki (spet, sama sklopka je pocen). Ampak to ne menjas oz. poprabljas pr 100 jurjov, ampak raje blizje 200-300. Seveda zelo odvisno od srece in rabe. Nic cudnega ni pr kaksnih starejsih tdijih, da grejo take stvari cez 500 jurjov.

Bolj smiselno se je vprasat, kako draga bo baterija, ko enkrat crkne ali se degradira do near neuporabnega stanja. Ali pa elektromotor (tudi ta crkne, kr poglej motor faulire pr model s).

za teslo vemo, kako zdrzi, nissani vemo da so bili zanic, kaj pa id? Nevemo.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Nikec3 ::

Utk je izjavil:

Ja, pa svečke, vztrajniki, sklopke, termostati, auspuh, turbina, katalizator, nič od tega se ne dela, en kup specialnih delavnic za to pa gleda cel čas v luft...

Kaj točno bi naj bilo z auspuhom? Karkoli je narobe z auspuhom, turbino, katalizatorjem je povsem enak nivo kot da na EV-ju crkne računalnik, motor, inverter, ... To niso zadeve, ki jih omenjaš pod redno servisiranje. Tesla je imela recimo veliko problemov z motorji, pa s kljukami če že iščemo dlako v jajcu.

Povedal sem ti dva praktična primera:
1. Hyundai EV ima servisni interval na 15k km, dizel ima na 30k. Če štejem svoj čas, ki ga pri EV-ju porabim 2x več, ter čas serviserja ki stane tudi če mi avto samo pogleda, sem še na nivoju ko Kona EV ne bo nič cenejša za servisiranje od mojega dizla.
2. Tesla. Graz. Moram omeniti še kaj več? Ljudje, ki furajo Tesle verjetno svoj čas vrednotijo s 100€+/uro. Torej pot v Graz in nazaj jih stane več od svečk, olja, oljnih filtrov, svečk,... in še česa.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

"Kdor prevozi 200 kilometrov dnevno, bo za obrok kredita, recimo na 5 let, brez pologa, ob nakupu električnega vozila, konkretno VW ID.3 za 22.500 evrov po odšteti subvenciji, mesečno plačeval približno toliko, kot je njegov mesečni strošek goriva. Ta je pri 20 delovnih dneh in 200 kilometrih na dan ob porabi 7 litrov približno 360 evrov, obrok kredita Eko sklada za 22500 evrov - brez pologa – na 5 let pa znaša 380 evrov,” pojasnjuje Dušan Lukič, vodja projekta Nova mobilnost pri Porsche Slovenija, uvozniku vozil znamk Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA in Volkswagen Gospodarska vozila.


Kdo si pa lahko privošči 400 evrov kredita za prevozno sredstvo brez vštetih ostalih stroškov z vozilom? Kaj pri Porsche Slovenija kadijo kaj močnega?

200km na dan je 4000 na mesec, in to je vsaj 300 evrov za gorivo. In če je obrok samo 150 evrov, rabiš 450. A to si pa lahko privošči?


Ce imas 500 eur kredita, ali pa das toliko za najemnino, plus 150 za obrok, rabis 1950 neto mesecnega prihodka. V primeru 400 eur za avto rabis ze 2700. Banke ne zanima koliko ti das za gorivo in ali bos jedel kekec pasteto za kosilo zaradi svoje odlocitve.

Pa pri ICE lahko mesecni strosek zmanjsas, ce se ne vozis, medem ko obrok za elektricarja ostaja tak kot je.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Kreditna sposobnost je eno, ali imaš 400 evrov za avto na mesec pa drugo. Če se tolk voziš, jih pač moraš imet. Če se tolk voziš in nimaš plače za to, se pa brez veze voziš.

Nikec3 je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, pa svečke, vztrajniki, sklopke, termostati, auspuh, turbina, katalizator, nič od tega se ne dela, en kup specialnih delavnic za to pa gleda cel čas v luft...

Kaj točno bi naj bilo z auspuhom? Karkoli je narobe z auspuhom, turbino, katalizatorjem je povsem enak nivo kot da na EV-ju crkne računalnik, motor, inverter, ... To niso zadeve, ki jih omenjaš pod redno servisiranje. Tesla je imela recimo veliko problemov z motorji, pa s kljukami če že iščemo dlako v jajcu.

Povedal sem ti dva praktična primera:
1. Hyundai EV ima servisni interval na 15k km, dizel ima na 30k. Če štejem svoj čas, ki ga pri EV-ju porabim 2x več, ter čas serviserja ki stane tudi če mi avto samo pogleda, sem še na nivoju ko Kona EV ne bo nič cenejša za servisiranje od mojega dizla.
2. Tesla. Graz. Moram omeniti še kaj več? Ljudje, ki furajo Tesle verjetno svoj čas vrednotijo s 100EUR+/uro. Torej pot v Graz in nazaj jih stane več od svečk, olja, oljnih filtrov, svečk,... in še česa.

Ti kar vozi svojga dizla na 30k servise...
Za auspuh in katalizator pa poglej kakšno letno poročilo od servisov za te stvari. Verjetno ne živijo od kosilnic. Če menjaš avte na 5 let, še ni treba govorit neumnosti. Avte se servisira do 25. leta, če je povprečna starost okoli 10.
In jaz nisem nič rekel o rednem servisiranju, ampak vzdrževanju do 400,000 km.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Lahko citiraš koga ki to trdi? Aja, ne moreš, ker si (slab) trol.
... a pa ti spremljaš kaj ta forum, ali samo napišeš, kar ti prvo pade na misel, tako iz čistega užitka, da gnjaviš druge?!?:|

WarpedGone je izjavil:

... nimam obvezih servisov, garancija pa velja 8 let. Deal with it.

WarpedGone je izjavil:

Zanimivo je, da je servisni interval pri Tesli recimo eno leto

Servisnega intervala ni.
...
Teslina garancija 8 let brez omejitve prevoženih kilometrov velja tudi če nikoli ničesar ne menjaš, ne sam, ne na servisu.
Try that with your BMW.

itd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Nikec3 ::

Utk je izjavil:

Kreditna sposobnost je eno, ali imaš 400 evrov za avto na mesec pa drugo. Če se tolk voziš, jih pač moraš imet. Če se tolk voziš in nimaš plače za to, se pa brez veze voziš.

Nikec3 je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, pa svečke, vztrajniki, sklopke, termostati, auspuh, turbina, katalizator, nič od tega se ne dela, en kup specialnih delavnic za to pa gleda cel čas v luft...

Kaj točno bi naj bilo z auspuhom? Karkoli je narobe z auspuhom, turbino, katalizatorjem je povsem enak nivo kot da na EV-ju crkne računalnik, motor, inverter, ... To niso zadeve, ki jih omenjaš pod redno servisiranje. Tesla je imela recimo veliko problemov z motorji, pa s kljukami če že iščemo dlako v jajcu.

Povedal sem ti dva praktična primera:
1. Hyundai EV ima servisni interval na 15k km, dizel ima na 30k. Če štejem svoj čas, ki ga pri EV-ju porabim 2x več, ter čas serviserja ki stane tudi če mi avto samo pogleda, sem še na nivoju ko Kona EV ne bo nič cenejša za servisiranje od mojega dizla.
2. Tesla. Graz. Moram omeniti še kaj več? Ljudje, ki furajo Tesle verjetno svoj čas vrednotijo s 100EUR+/uro. Torej pot v Graz in nazaj jih stane več od svečk, olja, oljnih filtrov, svečk,... in še česa.

Ti kar vozi svojga dizla na 30k servise...
Za auspuh in katalizator pa poglej kakšno letno poročilo od servisov za te stvari. Verjetno ne živijo od kosilnic. Če menjaš avte na 5 let, še ni treba govorit neumnosti. Avte se servisira do 25. leta, če je povprečna starost okoli 10.
In jaz nisem nič rekel o rednem servisiranju, ampak vzdrževanju do 400,000 km.

Glej sej ni panike, si pišem vse stroške in bom lahko primerjal ko za naslednji avto nabavim EV-ja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Utk ::

Gledat moraš celo dobo, ne prvih par let v garanciji, ko se ponavadi res nič ne menja.

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Lahko citiraš koga ki to trdi? Aja, ne moreš, ker si (slab) trol.
... a pa ti spremljaš kaj ta forum, ali samo napišeš, kar ti prvo pade na misel, tako iz čistega užitka, da gnjaviš druge?!?:|

WarpedGone je izjavil:

... nimam obvezih servisov, garancija pa velja 8 let. Deal with it.

WarpedGone je izjavil:

Zanimivo je, da je servisni interval pri Tesli recimo eno leto

Servisnega intervala ni.
...
Teslina garancija 8 let brez omejitve prevoženih kilometrov velja tudi če nikoli ničesar ne menjaš, ne sam, ne na servisu.
Try that with your BMW.

itd.

Ne vidim, da bi tu pisalo, kar naj bi pisalo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hojnikb ::

What?8-O
#brezpodpisa

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

roCkY je izjavil:

Če zamižiš na obe očesi in ne upoštevaš izkoristka resusrov za pridobivanje elektrike.


Joj, nehaj no. A cmo se upostevati izkoristek resourcev za pridobivanje nafte? Ne elektrika in ne bencin se kr cudezno ne pojavita v avtomobilih.
Ne vem, zakaj se delaš neumnega. Ja, vse to je treba upoštevati. Vključno z razliko, a litij kopljejo v Boliviji ali Kongu. Vsaj če hočeš dobiti relevantno številko.

Dejstvo je, da ima električni avto, ko pride do uporabnika, večji "ogljikov odtis" od bencinskega. Potem se pa začne razlika manjšati in pri določenem številu prevoženih kilometrov se računica obrne v prid električarju. Ampak nič prej.

vostok_1 ::

Morate upoštevat še to. Če bi šli iz sedanjij 1,5t avtomobilov na recimo 500kg prevozna sredstva, bi ICE imel prednost.
Ja potrebno bi žrtvovati določene reči. Kar se varnosti tiče. Počasi bodo asistenčni sistemi dovolj na nivoju, da bodo klasične nesreče praktično zgodovina.
Gallileo mislim, da ima nekaj cm natančnosti. Tudi brez video recognition kot se danes uporablja, je to že dovolj, da prepreči recimo nenamerno menjavo pasu v velikem deležu primerov.

Ok, boomerji, in Xterji ste trmasti, ampak počasi se vas bo prepričalo. Škoda le, da moramo centralno oblast vmešavat v to. A ne bi bilo lepo, če bi se čisto libertarno/anarhično zmenli...
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

hammock ::

vostok_1 je izjavil:

Morate upoštevat še to. Če bi šli iz sedanjij 1,5t avtomobilov na recimo 500kg prevozna sredstva, bi ICE imel prednost.

Se strinjam da je nizanje teze pravi korak (dobis ucinkovitost in performanse), ne razumem pa zakaj bi ICE tu imel prednost? Prav tako nizanje teze ne bo imelo nekega vpliva na porabo prvi visjih hitrostih, kjer glavnina energije gre za premagovanje upora. Tam pomaga samo kaksen Aptera dizajn.

Ja, EV so nekaj tezji od ICE, ampak EV z ucinkovitostjo pogonskega sklopa in rekuperacijo vedno rezultira v nizji porabi energije.

IL_DIAVOLO ::

https://www.google.com/amp/s/zurnal24.s...

Francozi imajo res občutek :)

Emobi ::

Okapi je izjavil:

BigWhale je izjavil:

roCkY je izjavil:

Če zamižiš na obe očesi in ne upoštevaš izkoristka resusrov za pridobivanje elektrike.


Joj, nehaj no. A cmo se upostevati izkoristek resourcev za pridobivanje nafte? Ne elektrika in ne bencin se kr cudezno ne pojavita v avtomobilih.
Ne vem, zakaj se delaš neumnega. Ja, vse to je treba upoštevati. Vključno z razliko, a litij kopljejo v Boliviji ali Kongu. Vsaj če hočeš dobiti relevantno številko.

Dejstvo je, da ima električni avto, ko pride do uporabnika, večji "ogljikov odtis" od bencinskega. Potem se pa začne razlika manjšati in pri določenem številu prevoženih kilometrov se računica obrne v prid električarju. Ampak nič prej.

V povprečju se to zgodi po 45.000 km oziroma treh letih. Seveda pa je to samo glede ogljičnega odtisa.
Glede onesnažil, ki jih spušča v zrak, pa je EV že od prvega dne neprimerno bolj ekološko sprejemljiv kot ICE.

chucki ::

Jaz v ponedeljek verjetno narocim opel corsa e. 2.000eur pologa ostalo pa 290eur na 7 let. Prevozim 3 cuke kilometrov na mesec... 30.000+ na leto. Potnih stroskov dobim 290 eur. Z ice porabim 300eur na mesec, kje je pa se vzdrzevanje 20let starega avtomobila z 360.000 prevozenimi.

To je na opel financiranje...za eko kredit,ce ga bom vzel bo pa se ceneje
AMD Ryzen 1700/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 16gb/SSD M.2
EVGA GTX 1080 Superclocked/SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + PS4 PRO + VR <3 + Nintendo Switch

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: chucki ()

Emobi ::

https://oe.finance.si/8954889/Nova-nems...

Po 45 tisoč prevoženih kilometrih postane povprečna vožnja z e-avtom do podnebja bolj prijazna kot vožnja z dizlom ali bencinarjem. Študije, ki trdijo drugače, uporabljajo napačne podatke ali pa jih financirajo tisti, ki želijo dobiti točno določen sklep, pišejo v nemški reviji WirtschaftsWoche.
Avtor, urednik za inovacije in digitalizacijo Stefan Hajek, se je lotil vprašanja, ali so e-avti do podnebja res manj prijazni od klasičnih.

Najprej poglejte, kdo postavlja kakšne trditve, opozarja Hajek. Ekonomisti, filozofi in televizijski zabavljači trdijo, da so e-avti bolj umazani. Drugače pa menijo okoljski fiziki, avtomobilski razvojniki in izvedenci za kompleksne izračune ogljičnega odtisa v industriji.

Avtor je najprej primerjal ogljični odtis, ki ga avto ustvari med vožnjo. Upošteval je povprečje porabljene energije za sto kilometrov vožnje. E-avto porabi v povprečju 16,3 kilovatne ure, dizelski (realno) 6,36 litra goriva, bencinar pa 7,88 litra.

Podatke je prevedel v izpuste ogljikovega dioksida: pri povprečnem dizlu znašajo 16,9 kilograma na sto kilometrov, pri povprečnem bencinarju 18,7 kilograma, pri povprečnem e-avtu pa 7,6 kilograma.

Pri izračunu je upošteval nemško elektriko, ki je v veliki meri proizvedena v premogovnih elektrarnah, kar pomeni, da za proizvodnjo kilovatne ure elektrike ustvarijo 0,465 kilograma ogljikovega dioksida.
Nemec, ki zamenja bencinarja z e-avtom in prevozi 20 tisoč kilometrov na leto, prihrani v petih letih 11,1 tone ogljikovega dioksida. Prihranek je še večji, če avto polni z zeleno elektriko. Hajek doda primerjavo: celotni ogljični odtis povprečnega Nemca je 9,5 tone na leto.
Primerjava neposrednih izpustov pa se pri tem ne konča. Za pridobivanje 6,4 litra dizla porabijo 44 kilovatnih ur električne energije, in sicer za črpanje in prevoze nafte ter v rafinerijah.
S toliko energije prevozi e-avto 250 kilometrov, torej še preden je lastnik dizla napolnil svoj tank, ponazori Hajek.
Koliko kilometrov je treba prevoziti, da se ogljična bilanca izravna? Pri proizvodnji dizla ali bencinarja nastane od sedem do devet ton ogljikovega dioksida. Podatek Hajek najprej primerja z nekaterimi avtorji, ki so zapisali, da terja proizvodnja e-avta do 17 ton izpustov ogljikovega dioksida.

Če podatek drži, moramo z velikim električnim avtom prevoziti 170 tisoč kilometrov, da izničimo ogljično škodo, ki je nastala pri njegovi proizvodnji v primerjavi s klasičnim vozilom, navaja Hajek.

Vendar pa dobimo 17 ton izpustov pri najbolj umazani proizvodnji baterijskih celic, zlasti kitajskih, ki jih v avtomobilih ne uporabljajo. Sploh pa ne v novih. Tesla proizvaja baterije v Nevadi z mnogo manjšim ogljičnim odtisom. Kljub temu, dodaja Hajek, se nekateri kritiki znova in znova sklicujejo na podatke o najvišjih izpustih.
Kateri podatek je realen? Baterije, izdelane v ZDA in zahodni Evropi, povzročijo za od 65 do 70 odstotkov manj izpustov od kitajskih baterij. Pri izdelavi baterije za Fordovega focusa E so v Južni Koreji ustvarili 3,2 tone ogljikovega dioksida, kar je razmeroma veliko, a focus E prihrani v primerjavi s klasičnim avtom toliko izpustov že po 19 tisoč prevoženih kilometrih. Če upoštevamo celotno proizvodnjo, pa postane električni focus po treh letih do podnebja bolj prijazen od klasičnega.

Hajek ob tem dodaja, da proizvodnja električne energije iz obnovljivih virov raste tudi v Aziji. Tesla proizvaja zeleno elektriko v gigatovarni v Nevadi, podobno načrtuje tudi Volvo. Volkswagnov dobavitelj baterij LG Chem je napovedal, da bo za proizvodnjo baterij na Poljskem uporabljal zeleno elektriko, kar bo razpolovilo ogljični nahrbtnik Volkswagnovih e-vozil.

V večini primerjav uporabljajo napačne podatke ali pa takšne primerjave financirajo tisti, ki želijo dobiti točno določen sklep, ugotavlja Hajek in dodaja, da so neodvisne, metodološko jasne študije s posodobljenimi podatki redke.

Povprečje takšnih študij pa kaže, da postane uporaba električnega avta po treh letih oziroma 45 tisoč prevoženih kilometrih do podnebja bolj prijazna kot vožnja dizla ali bencinarja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

Ja, pa svečke, vztrajniki, sklopke, termostati, auspuh, turbina, katalizator, nič od tega se ne dela, en kup specialnih delavnic za to pa gleda cel čas v luft...

8-O v katerem času živiš? Leta 60?
Od vsega naštetega sem zamenjal v 10ih letih svečke... vsaj mislim, da.
Edino kar sem ICEjevskega zamenjal je bilo olje in filter. Avto ima verigo...fyi.
Še vedno lahko pride do okvare ampak ne mislit, da je EV samo zaradi elektromotorja. Eni ste si ustvarili mit, da ker ni treba menjat olja in enega filtra, pa mogoče jermena na 8 let, da je vzdrževanje ICEja 10x dražje.
Če vrjameš ali ne. EVji crkujejo.

b3D_950 ::

chucki je izjavil:

Jaz v ponedeljek verjetno narocim opel corsa e. 2.000eur pologa ostalo pa 290eur na 7 let. Prevozim 3 cuke kilometrov na mesec... 30.000+ na leto. Potnih stroskov dobim 290 eur. Z ice porabim 300eur na mesec, kje je pa se vzdrzevanje 20let starega avtomobila z 360.000 prevozenimi.

To je na opel financiranje...za eko kredit,ce ga bom vzel bo pa se ceneje


to dobr, če vzameš za 1 teden na test, ker pri teh kilometrih zgleda da ga boš polnil vsak dan?
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

chucki ::

Vsak dan, ja. Na začetku iz navadne vtičnice s približno 2kw/h, dokler si ne kupim polnilnice 4,7kw. Delam pa izmensko delo, tako da to ne bo problem.
AMD Ryzen 1700/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 16gb/SSD M.2
EVGA GTX 1080 Superclocked/SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + PS4 PRO + VR <3 + Nintendo Switch

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: chucki ()

Emobi ::

Ja, to gre.
Vsako noč po nižji tarifi napolniš okrog 16 kWh, kar zadostuje za 100 km. Polniš pa nekje med 35 in 70 % kapacitete baterije.
Corsa e ima 50 kWh baterijo in 330 km dometa, torej porabi 15,15 kWh/100km.

Močnejše polnilnice niti ne rabiš.

IL_DIAVOLO ::

chucki je izjavil:

Jaz v ponedeljek verjetno narocim opel corsa e. 2.000eur pologa ostalo pa 290eur na 7 let. Prevozim 3 cuke kilometrov na mesec... 30.000+ na leto. Potnih stroskov dobim 290 eur. Z ice porabim 300eur na mesec, kje je pa se vzdrzevanje 20let starega avtomobila z 360.000 prevozenimi.

To je na opel financiranje...za eko kredit,ce ga bom vzel bo pa se ceneje


Ce imas zazihrano službo, je to dober deal.

Spet pa ne vemo, kako zanesljiva bodo vozila, ki šele vstopajo na trg. Zoe je ze nekaj časa na trgu in bi bil bolj smotrna izbira, ker so odpravili vecino težav.

Določene težave zagotovo bojo.

Emobi ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

https://www.google.com/amp/s/zurnal24.s...

Francozi imajo res občutek :)


Res je, kar pravi Andrej Brglez!

https://www.zurnal24.si/avto/za-vsak-ki...

hojnikb ::

chucki je izjavil:

Jaz v ponedeljek verjetno narocim opel corsa e. 2.000eur pologa ostalo pa 290eur na 7 let. Prevozim 3 cuke kilometrov na mesec... 30.000+ na leto. Potnih stroskov dobim 290 eur. Z ice porabim 300eur na mesec, kje je pa se vzdrzevanje 20let starega avtomobila z 360.000 prevozenimi.

To je na opel financiranje...za eko kredit,ce ga bom vzel bo pa se ceneje

iz bmw na opel?
#brezpodpisa

IL_DIAVOLO ::

Za EV-je je meja 1700 kg. Ds3 je težek 1685 kg.

Your point?

Emobi ::

Res je to, kar pravi Brglez - ta predlog o obdavčevanju težjih vozil ne bo sprejet, ker so Francozi ravnokar uspešno vstopili v razred SUV in tega ne bodo omejevali.

Je avtomobilska industrija premočna.

Za vsak slučaj je pa meja postavljena ravno malo nad težo DS!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

IL_DIAVOLO ::

Normalna teža ice-ja je 1400 kg. Baterija je težka cca 300 kg. To ni noben lobij, čisto logično postavljena meja.

chucki ::

hojnikb je izjavil:

chucki je izjavil:

Jaz v ponedeljek verjetno narocim opel corsa e. 2.000eur pologa ostalo pa 290eur na 7 let. Prevozim 3 cuke kilometrov na mesec... 30.000+ na leto. Potnih stroskov dobim 290 eur. Z ice porabim 300eur na mesec, kje je pa se vzdrzevanje 20let starega avtomobila z 360.000 prevozenimi.

To je na opel financiranje...za eko kredit,ce ga bom vzel bo pa se ceneje

iz bmw na opel?


E36 cabrio bi probal obdržat :) e46 bi pa šla v prodajo
AMD Ryzen 1700/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 16gb/SSD M.2
EVGA GTX 1080 Superclocked/SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + PS4 PRO + VR <3 + Nintendo Switch

chucki ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

chucki je izjavil:

Jaz v ponedeljek verjetno narocim opel corsa e. 2.000eur pologa ostalo pa 290eur na 7 let. Prevozim 3 cuke kilometrov na mesec... 30.000+ na leto. Potnih stroskov dobim 290 eur. Z ice porabim 300eur na mesec, kje je pa se vzdrzevanje 20let starega avtomobila z 360.000 prevozenimi.

To je na opel financiranje...za eko kredit,ce ga bom vzel bo pa se ceneje


Ce imas zazihrano službo, je to dober deal.

Spet pa ne vemo, kako zanesljiva bodo vozila, ki šele vstopajo na trg. Zoe je ze nekaj časa na trgu in bi bil bolj smotrna izbira, ker so odpravili vecino težav.

Določene težave zagotovo bojo.


Sej je asistenca in garancija, to me ne skrbi. Ali mislite da bi bilo bolje kupit ice avto ter si spet nakopat stroske s servisi in gorivom
AMD Ryzen 1700/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 16gb/SSD M.2
EVGA GTX 1080 Superclocked/SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + PS4 PRO + VR <3 + Nintendo Switch

hojnikb ::

no, servisi in gorivo ti ne uide, sam v drugacni obliki
#brezpodpisa

Emobi ::

Ampak ta oblika je cenejša.

hojnikb ::

ko enkrat placas avto, ja.
#brezpodpisa

Emobi ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Normalna teža ice-ja je 1400 kg. Baterija je težka cca 300 kg. To ni noben lobij, čisto logično postavljena meja.

Seveda, samo avtomobilska industrija bo zlobirala, da ta predlog zakona ne bo sprejet.

Pravično bi bilo, da imajo težji avti večji davek ob nakupu, pa tudi ob vsakoletni registraciji bi težji morali plačati več. Tako bi država elegantno držala vozni park v znosnih mejah tako po številu, kot po dimenzijah.

IL_DIAVOLO ::

chucki je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

chucki je izjavil:

Jaz v ponedeljek verjetno narocim opel corsa e. 2.000eur pologa ostalo pa 290eur na 7 let. Prevozim 3 cuke kilometrov na mesec... 30.000+ na leto. Potnih stroskov dobim 290 eur. Z ice porabim 300eur na mesec, kje je pa se vzdrzevanje 20let starega avtomobila z 360.000 prevozenimi.

To je na opel financiranje...za eko kredit,ce ga bom vzel bo pa se ceneje


Ce imas zazihrano službo, je to dober deal.

Spet pa ne vemo, kako zanesljiva bodo vozila, ki šele vstopajo na trg. Zoe je ze nekaj časa na trgu in bi bil bolj smotrna izbira, ker so odpravili vecino težav.

Določene težave zagotovo bojo.


Sej je asistenca in garancija, to me ne skrbi. Ali mislite da bi bilo bolje kupit ice avto ter si spet nakopat stroske s servisi in gorivom


Dokler se EV tehnologija ne optimizira, bi rekel da ja.

Sploh pa z novejši dizli ne bi smel skurit več kot 150l nafte na mesec oz. 3 tanke. To je 200 evrov stroska. 100 evrov maš lufta za zavarovanje, vinjeto in potrošni material.

Zamenjaj 20 let stara jajca za nekaj bolj ekonomicnega in bo kar razlika.

Utk ::

MrNighthawk je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, pa svečke, vztrajniki, sklopke, termostati, auspuh, turbina, katalizator, nič od tega se ne dela, en kup specialnih delavnic za to pa gleda cel čas v luft...

8-O v katerem času živiš? Leta 60?
Od vsega naštetega sem zamenjal v 10ih letih svečke... vsaj mislim, da.
Edino kar sem ICEjevskega zamenjal je bilo olje in filter. Avto ima verigo...fyi.
Še vedno lahko pride do okvare ampak ne mislit, da je EV samo zaradi elektromotorja. Eni ste si ustvarili mit, da ker ni treba menjat olja in enega filtra, pa mogoče jermena na 8 let, da je vzdrževanje ICEja 10x dražje.
Če vrjameš ali ne. EVji crkujejo.

Ne vem zakaj potem sploh hodiš na servise. In od česa živijo.

Emobi ::

hojnikb je izjavil:

ko enkrat placas avto, ja.

Bistveni so celotni stroski lastništva.

Emobi ::

Sploh pa z novejši dizli ne bi smel skurit več kot 150l nafte na mesec oz. 3 tanke. To je 200 evrov stroska. 100 evrov maš lufta za zavarovanje, vinjeto in potrošni material

To je kratkovidno, na daljši rok ne profitiraš.
A ni bolje na mesec pokuriti 400 kWh po 50 EUR, kot pa 150 litrov po 200EUR? Da ne govorimo o izpuhu, stroških vzdrževanja.
EV se pri 30 kkm/leto z vsemi stroški lastništva (TCO) izenači z ICE-jem že po petih letih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

roCkY ::

Emobi je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Normalna teža ice-ja je 1400 kg. Baterija je težka cca 300 kg. To ni noben lobij, čisto logično postavljena meja.

Seveda, samo avtomobilska industrija bo zlobirala, da ta predlog zakona ne bo sprejet.

Pravično bi bilo, da imajo težji avti večji davek ob nakupu, pa tudi ob vsakoletni registraciji bi težji morali plačati več. Tako bi država elegantno držala vozni park v znosnih mejah tako po številu, kot po dimenzijah.

Se bo pač šparalo pri varnosti. Res genilna ideja. !!!

chucki ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

chucki je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

chucki je izjavil:

Jaz v ponedeljek verjetno narocim opel corsa e. 2.000eur pologa ostalo pa 290eur na 7 let. Prevozim 3 cuke kilometrov na mesec... 30.000+ na leto. Potnih stroskov dobim 290 eur. Z ice porabim 300eur na mesec, kje je pa se vzdrzevanje 20let starega avtomobila z 360.000 prevozenimi.

To je na opel financiranje...za eko kredit,ce ga bom vzel bo pa se ceneje


Ce imas zazihrano službo, je to dober deal.

Spet pa ne vemo, kako zanesljiva bodo vozila, ki šele vstopajo na trg. Zoe je ze nekaj časa na trgu in bi bil bolj smotrna izbira, ker so odpravili vecino težav.

Določene težave zagotovo bojo.


Sej je asistenca in garancija, to me ne skrbi. Ali mislite da bi bilo bolje kupit ice avto ter si spet nakopat stroske s servisi in gorivom


Dokler se EV tehnologija ne optimizira, bi rekel da ja.

Sploh pa z novejši dizli ne bi smel skurit več kot 150l nafte na mesec oz. 3 tanke. To je 200 evrov stroska. 100 evrov maš lufta za zavarovanje, vinjeto in potrošni material.

Zamenjaj 20 let stara jajca za nekaj bolj ekonomicnega in bo kar razlika.


Pozabil si se dodati obrok za nov dizl avtomobil... cenovno je se vedno strom potem bolje

IL_DIAVOLO ::

Pozabljaš nekaj bistvenega. Nisi obremenjen naslednjih 7 let(crazy shit) s kredo.

IL_DIAVOLO ::

Emobi je izjavil:

Sploh pa z novejši dizli ne bi smel skurit več kot 150l nafte na mesec oz. 3 tanke. To je 200 evrov stroska. 100 evrov maš lufta za zavarovanje, vinjeto in potrošni material

To je kratkovidno, na daljši rok ne profitiraš.
A ni bolje na mesec pokuriti 400 kWh po 50 EUR, kot pa 150 litrov po 200EUR? Da ne govorimo o izpuhu, stroških vzdrževanja.
EV se pri 30 kkm/leto z vsemi stroški lastništva (TCO) izenači z ICE-jem že po petih letih.


Nobenega ne zanima TCO, če je obremenjen s kredo. Banka te ne bo vprašala, najemodajalec pa tudi ne, če boš izgubil siht in redni prihodek.
««
766 / 1132
»»