» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
730 / 1167
»»

Utk ::

Pri hibridih je tako, EV pa tega problema nima, ker tam boš težko napolnil baterijo z zaviranjem. Če je nisi ravno napolnil na vrhu Vršiča.

fikus_ ::

In ko nafilaš na 100% zavora ne prime več!

Machete ::

Zato pa je ustavljalni klanec pred viaduktom Črni kal!
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

WarpedGone ::

Zbogom in hvala za vse ribe

codeMonkey ::

copy software knowledge? Definitely a joke 😁

Spock83 ::

S Priusom preden se spustim po vipavski hitri cesti probam čim prej sprazniti baterijo, ker ko se napolni, B način tako tuli misliš da bo motor razneslo.

jb_j ::

Cange je izjavil:

jb_j je izjavil:

Ali bi bilo možno, da bi bilo na eni osovini več elektromotorjev, za prestave (oz. njihovo imitacijo)?
(ki bi imeli le različna prestavna razmerja in bi se le vklapljali glede na določeno hitrost)

Ker sedaj je pogojeno pri električnih vozilih, da imajo "močne elektromotorje", z zelo visokim navorom.
(in nekako ni električnega vozila, ki bi imelo "običajne pospeške")
Samo iz razloga, da se lahko elektromotor zavrti do končnih obratov. So na baterijski sklop vezani zelo močni elektromotorji.
(elektromotor rabi določeno moč, da se vozilo premakne)
(če je elektromotor prešibek, se vozilo z veliko težo ne premakne in se le pokadi iz elektromotorja)


Elektro motor bi mogel biti še vedno direkt na diferencial, recimo da bi bila prva brzina reducirana z planetarnimi zobniki, druga brzina bi bila direkt zaklep na osovino diferenciala. Na diferencialu se prilagodi razmerje za končno brzino, namesto kuplenge bi računalnik sam odvzel moč in izenačil obrate ter avtomatsko prestavil brzino. Zobniki predstavljajo zgube, elektro motor ima 90%+ izkoristka, kakor se začne reducirat obrate in navor je hitro samo še 75% izkoristka.


Če se ne izplača, zakaj so potem naredili Porsche Taycana, z dvema prestavama?
Eno za pospeševanje, ena za višje hitrosti?

https://www.wired.com/story/electric-ca...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

mikhaair ::

Taycan, če sem prav zasledil, je vedno v isti prestavi. Le za max pospešek uporabi krajse razmerje.

WarpedGone ::

Če se ne izplača, zakaj so potem naredili Porsche Taycana, z dvema prestavama?


Ker niso sposobn narest inverterja/motorja, ki enako ali več dosegel brez mehanskih prestav.
Bergla pač.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: codeMonkey ()

jb_j ::

mikhaair je izjavil:

Taycan, če sem prav zasledil, je vedno v isti prestavi. Le za max pospešek uporabi krajse razmerje.


imaš prav

"Where the rear axle is different, though, is with the in-house designed two-speed transmission (which weighs around 70kg). Capable of transferring 550Nm of torque, the gearbox features two spur gears, an electronic limited slip differential and a single actuator for transition between the two gear sets.

Depending on the drive mode, the vehicle predominantly drives in second gear. Only when it's in Sport mode, at low speeds, or when the driver requests full torque, does it engage the first gear for maximum acceleration."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

jb_j ::

jb_j je izjavil:

Cange je izjavil:

jb_j je izjavil:

Ali bi bilo možno, da bi bilo na eni osovini več elektromotorjev, za prestave (oz. njihovo imitacijo)?
(ki bi imeli le različna prestavna razmerja in bi se le vklapljali glede na določeno hitrost)

Ker sedaj je pogojeno pri električnih vozilih, da imajo "močne elektromotorje", z zelo visokim navorom.
(in nekako ni električnega vozila, ki bi imelo "običajne pospeške")
Samo iz razloga, da se lahko elektromotor zavrti do končnih obratov. So na baterijski sklop vezani zelo močni elektromotorji.
(elektromotor rabi določeno moč, da se vozilo premakne)
(če je elektromotor prešibek, se vozilo z veliko težo ne premakne in se le pokadi iz elektromotorja)


Elektro motor bi mogel biti še vedno direkt na diferencial, recimo da bi bila prva brzina reducirana z planetarnimi zobniki, druga brzina bi bila direkt zaklep na osovino diferenciala. Na diferencialu se prilagodi razmerje za končno brzino, namesto kuplenge bi računalnik sam odvzel moč in izenačil obrate ter avtomatsko prestavil brzino. Zobniki predstavljajo zgube, elektro motor ima 90%+ izkoristka, kakor se začne reducirat obrate in navor je hitro samo še 75% izkoristka.


Če se ne izplača, zakaj so potem naredili Porsche Taycana, z dvema prestavama?
Eno za pospeševanje, ena za višje hitrosti?

https://www.wired.com/story/electric-ca...


Pisal pa sem ravno v obratni smeri (kakor so nardil taycana), da bi bili na ta račun prestav slabši pospeški in večji doseg.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

ziga1990 ::

Spock83 je izjavil:

S Priusom preden se spustim po vipavski hitri cesti probam čim prej sprazniti baterijo, ker ko se napolni, B način tako tuli misliš da bo motor razneslo.


samo me pa zanima kako bi EV preneselo take spuste ker hibridi lahko bremzajo še z ICE
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Emobi ::

fikus_ je izjavil:

In ko nafilaš na 100% zavora ne prime več!

Ne drži. Ko je baterija na 100 %, je regeneracija oziroma zaviranje z elektromotorjem nekoliko manjše, do okrog 35 kWh/100km, normalno je do okrog 60 kWh/100km, ki pa to številko doseže nekje pod 80 km/h in šele po dobrih dveh sekundah regeneracije.
Pri i3 je zaviranje normalno že pri 98 % napolnjenosti baterije.

Regeneracija je zelo močna in tudi pri 45 stopinjskem klancu ne potrebuješ klasičnih zavor. Ni ga klanca, ki ga EV ne bi prenesel. Za vsak slučaj imaš pa še običajne zavore.

Regeneracija se izklopi samo v primeru, če pogonska kolesa zdrsnejo. Na luknjasti cesti se tudi izklopi, saj takrat kolesa tudi zdrsnejo. Vendar trenutek za tem regeneracija zopet deluje.

Zadeva preverjeno deluje neproblematično, nanjo se takoj privadiš, je bolj varna in tudi zabavna.

ziga1990 ::

^^že samo pri hibridu imaš tudi ICE ki pomaga.Samo ali nebi bilo pametno da se regeneracija izključi tudi če fila samo do 35kwh/100km, če je baterija polna je polna
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

codeMonkey ::

jb_j je izjavil:

jb_j je izjavil:

Cange je izjavil:

jb_j je izjavil:

Ali bi bilo možno, da bi bilo na eni osovini več elektromotorjev, za prestave (oz. njihovo imitacijo)?
(ki bi imeli le različna prestavna razmerja in bi se le vklapljali glede na določeno hitrost)

Ker sedaj je pogojeno pri električnih vozilih, da imajo "močne elektromotorje", z zelo visokim navorom.
(in nekako ni električnega vozila, ki bi imelo "običajne pospeške")
Samo iz razloga, da se lahko elektromotor zavrti do končnih obratov. So na baterijski sklop vezani zelo močni elektromotorji.
(elektromotor rabi določeno moč, da se vozilo premakne)
(če je elektromotor prešibek, se vozilo z veliko težo ne premakne in se le pokadi iz elektromotorja)


Elektro motor bi mogel biti še vedno direkt na diferencial, recimo da bi bila prva brzina reducirana z planetarnimi zobniki, druga brzina bi bila direkt zaklep na osovino diferenciala. Na diferencialu se prilagodi razmerje za končno brzino, namesto kuplenge bi računalnik sam odvzel moč in izenačil obrate ter avtomatsko prestavil brzino. Zobniki predstavljajo zgube, elektro motor ima 90%+ izkoristka, kakor se začne reducirat obrate in navor je hitro samo še 75% izkoristka.


Če se ne izplača, zakaj so potem naredili Porsche Taycana, z dvema prestavama?
Eno za pospeševanje, ena za višje hitrosti?

https://www.wired.com/story/electric-ca...


Pisal pa sem ravno v obratni smeri (kakor so nardil taycana), da bi bili na ta račun prestav slabši pospeški in večji doseg.


Narediti se da marsikaj, ampak le malo stvari je smiselnih. Vec motorjev, vec magnetov, vec bakra, vec elektronike.

codeMonkey ::

WarpedGone je izjavil:

Če se ne izplača, zakaj so potem naredili Porsche Taycana, z dvema prestavama?


Ker niso sposobn narest inverterja/motorja, ki enako ali več dosegel brez mehanskih prestav.
Bergla pač.


A tako, kot so pri Tesli tudi hoteli tako narediti roadsterja, pa niso znali narediti menjalnika, ki ne bi razpadel.

Gre za kompromis in ne neznanje.

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Sem malo nerodno napisal. Prav je "In ko nafilaš na 100% regeneracija ne dela več!"

In kam potem gre proizvedena elektrika?! Ima EV kakšne upore za to?! Cel sistem pogona EV ima nekaj izgub, ampak ne toliko, da bi zaviral pri vožnji po klancu navzdol.
To je sicer mejni primer težave EV, v praksi verjetno izredno redek dogodek.

BigWhale ::

Pri Leafu je tako, da ima pri polni bateriji samo 'dve crtici' regeneracije. Pri vklopljenem e-pedalu si zato pomaga z zavoro, da ustavi avto in je pot ustavljanja nekoliko daljsa. Pri 90% baterije pa je regeneracija ze na polovici in takrat pri mestni voznji in nizjih hitrostih ni vec opazno, da je manjsa regeneracija. Se pa opazi pri voznji po avtocesti ampak ni neke krize.

energetik ::

fikus_ je izjavil:

Sem malo nerodno napisal. Prav je "In ko nafilaš na 100% regeneracija ne dela več!"

In kam potem gre proizvedena elektrika?! Ima EV kakšne upore za to?! Cel sistem pogona EV ima nekaj izgub, ampak ne toliko, da bi zaviral pri vožnji po klancu navzdol.
To je sicer mejni primer težave EV, v praksi verjetno izredno redek dogodek.
To tudi mene zanima, če je baterija na 100%, potem energija nima več kam it. Če ima Leaf kljub 100% napolnjenosti še vedno regen, je torej najbolj možna razlaga, da ima kljub vsemu nek delež baterije rezerviran samo za regen in ga ni mogoče nafilati preko kabla. Morda < 1kWh, toliko kot navaden HEV.
Primer je npr., da na Rogli nafilaš na 100% in se direktno spustiš v dolino.

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

fikus_ je izjavil:

In ko nafilaš na 100% zavora ne prime več!

Ne drži. Ko je baterija na 100 %, je regeneracija oziroma zaviranje z elektromotorjem nekoliko manjše, do okrog 35 kWh/100km, normalno je do okrog 60 kWh/100km, ki pa to številko doseže nekje pod 80 km/h in šele po dobrih dveh sekundah regeneracije.


To verjetno ni cist res. Ce imas baterijo 100% polno in naredis nekaj metrov, spustis pedal za plin, lahko v baterijo spustis samo taksno moc kot bi jo spustil po kablu iz polnilnice. V nasprotnem primeru si unicujes baterijo.

ziga1990 ::

Osebno mi je vseč kako imajo Toyotini hibridi urejeno to imajo rezerviran prostor v bateriji za spuste kjer bo veliko regeneracije
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

J.McLane ::

Navaden hibrid ima zelo malo kapacitete za regeneracijo, ca. 20% od 1,3 kWh, torej samo 260 Wh. Po izkušnjah za polno baterijo v hibridu potrebuješ nekih 200 višinskih metrov in je polna (jasno odvisno od hitrosti - zračni upor in naklona).

Toliko rezerve si verjetno pusti vsak EV, kljub temu da na kablu že zaključi polnjenje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

>> A tako, kot so pri Tesli tudi hoteli tako narediti roadsterja, pa niso znali narediti menjalnika, ki ne bi razpadel.

Res je, Xtrac niti Borg Warner niti bila sposobna spacat menjalnika, ki bi zdržal mal dlje.
Danes porsche ni sposobn spacat pogona, ki bi presegel teslin single speed.

Kljub menjalniku je še vedno počasnejši v max in v pospešlih.
That's porsche for you ...

Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Ali ti to citiraš tabelo iz članka, ki je bil objavljen 8. aprila letos?!?8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Prosim nalimaj novejšo/boljšo, ki recimo pokaže kako je menjalnik porscheju omogočil, da je taycan hitrejši od P100DL, limuzine za 5 odraslih oseb.

Od porscheja se namreč pričakuje, da njihovih športniki (za dva odrasla + 2 torbi) posekajo družinske limuzine za 5 odraslih. Če ne, je to sramota.

Taycan je za Porsche čista sramota in fail.
Zgovarjanje, kako je to šele prvi porschejev poskus, je gladko priznanje te sramote in faila.
Zadnjih X let smo od vam podobnih nonstop poslušali pridige, kako bodo stari zlahka nardil nekaj ful boljšega, samo da se spravijo zraven, takoj ko bo trg, takoj ko se jim bo to splačalo.

No, sedaj poslušamo, kako jim bo to uspelo šele v drugem poskusu.
Ker seveda tesla ne dela nič novega, stojijo na miru in se praskajo ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

Ne, si očitno narobe razumel; Porscheju je totalno uspelo že v prvem poskusu; si niti ne upam predstavljati, kako bo to zgledalo v drugem poskusu8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

Lani okrog novega leta ste tule rajali, kako očitno s kitajsko GF ne bo nič, ker gradbišče sameva... v kratkem steče serijska proizvodnja Modela 3 na kitajskem:
https://cleantechnica.com/2019/10/01/te...

>> Porscheju je totalno uspelo že v prvem poskusu
Ja, jim je uspelo biti počasnejši od Teslinega avtomobila izpred 3 let.
In met manj dosega.
In bit 2x dražji.
Čestitam.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Še dobro, da nisi primerjal s hitrim vlakom - ta je še precej hitrejši, ima več dosega in je dražji od tesle>:D

J.McLane ::

A imajo hitri električni vlaki tudi prestave?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Machete ::

Porš ni za hipster jugend. Številke gor ali dol, se ve komu je namenjen.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

... v kratkem steče serijska proizvodnja Modela 3 na kitajskem:
https://cleantechnica.com/2019/10/01/te...

To je sigurno pozitivna novica za Teslo oz. njene delničarje, kupci bodo sicer morali čakati še malo dlje na svoja vozila.

No cars are expected to come out of Shanghai until November at the earliest, unless they are literally hand made, and production lines there won’t likely be complete for another two months ...
...
Small scale testing is to start in Q4 with meaningful production increases not expected until Q1 and Q2 2020, with the goal of 2,000 units per week in June 2020. Unlike the fully automated process in California, GF3 will be semi-automated, as the local labor cost is still lower than full automation. Due to the nature of semi-automation (including human fatigue, work breaks needed etc) this phase of factory ramp up at the GF3 has a maximum of ~2,000 units per week by mid of 2020, vs. ~5000 units per week in California.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

>> A imajo hitri električni vlaki tudi prestave?

Kakšno nesramno vprašanje ...
Zbogom in hvala za vse ribe

IL_DIAVOLO ::

Machete ::

Bogi možakar, je padel na na stopnici pionirstva :(
Sicer pa tista razlika v dosegu deklriranem 175 in dejanskem 120.. mogoče njegova kilaža pripomore k manjšemu dosegu? Ne trolam, ampak a se ekstra 70 kil konstano kaj pozna?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Gregor P ::

Človek na sliki mora imeti več kot 70 kg, vsaj 100 kg.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

D3m ::

Machete je izjavil:

Bogi možakar, je padel na na stopnici pionirstva :(
Sicer pa tista razlika v dosegu deklriranem 175 in dejanskem 120.. mogoče njegova kilaža pripomore k manjšemu dosegu? Ne trolam, ampak a se ekstra 70 kil konstano kaj pozna?


A sedaj se moram pa še tehtati preden kupim EV.

|HP EliteBook|R5 6650U|

pegasus ::

D3m je izjavil:

A sedaj se moram pa še tehtati preden kupim EV.
Tako je, kot se moraš stehtati preden greš na letalo.

kow ::

@D3m
Manjka ti domisljije. V resnici je ravno obratno. Ne rabis se tehtati, ker spremembo teze ugotovis ze po spremembi dosega :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Machete ::

Ja na letalu so tudi cvetke njihova pravila. Presežeš par kil, plačaš z ledvico. Tehtaš 70kil. Zraven tebe sedi 170 kilski človek z enako omejitvijo pritljage :D
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

D3m ::

Crap.
|HP EliteBook|R5 6650U|

RedDrake ::

Torej, za EVji je še en rekorden mesec, medtem ko se ICE market seseda sam vase. Kot kaže EVji ne menjajo ICE avtov v špekuliranih 1:10 ampak v še višjih razmerjih!

Tesla podira vse rekorde, in bo kot kaže letos krepko presegla cilje po dobičku, prihodku in izdelanih ter prodanih enotah.
Kitajski EV trg se je v pričakovanju najboljšega in hkrati najcenejšega EVja tega in prihodnjega desetletja dobesedno sesedel. Vsi čakajo M3, ki je jasno edini smiselni nakup, ker bo avto, ki ga danes lahko dvignemo za ~35k v roku par let vreden 200k+.
Tudi Tesli se končno obetajo ne samo zelene, ampak temno zelene številke. Kot vemo, ima M3 za $35k 25% marže, kar pomeni, da je strošek izdelave tam nekje ~$27k. Samo v tem četrtletju so jih prodali okoli 80k. Povprečna cena več kot $45k. To je okoli $18k profita na avto * 80k kosov. Samo od M3 torej nekje reda $1,5B profita. Potem je tu še SolarRoof pa jasno stari vlečni konji S in X. Da ne omenim, da bodo s popolnim Smart Summon končno lahko priznali FSD profite (ki imajo 100% marža). Sumim na $2B+ profita v Q3.
Naj me kdo popravi, če se motim ...

kow ::

Solidna satira.

pegasus ::

Kar zatiskajte si oči ...

Resnica je, da je Tesla energetsko potratna, pretežka, z aerodinamiko opeke in enim kolesom preveč. Aptera bo vse to odpravila ;)

Sprehod po današnjem mestu pa je kot sprehod po muzeju. Samo da še vse razstavljene naprave na cestah ropotajo in smrdijo in so žive. Kar bodo kmalu odpravili in jih ustavili ter jih nekaj postavili v vitrine, večino pa v prešo, kamor spadajo.

Uživajte v sprehodih po živih muzejih, dokler so še zastonj.

codeMonkey ::

solidno nadaljevanje satire.

codeMonkey ::

Porsche announced that it is increasing the production capacity of the Taycan, its first all-electric car, after seeing high demand for the electric sports car.


https://electrek.co/2019/10/02/porsche-...

hammock ::

codeMonkey je izjavil:

Porsche announced that it is increasing the production capacity of the Taycan, its first all-electric car, after seeing high demand for the electric sports car.


https://electrek.co/2019/10/02/porsche-...

20000 letno ali 55 dnevno. Solidna cifra za tak avto, ampak verjamem da se zadeva na 80 milijonskem nemskem trgu dobro prodaja, ker je prvi resni nemski elektricni avto.

Meni zal felge ne potegnejo, pokvarijo sicer lepe linije:|

Nikec3 ::

Norveška vztrajno in zanesljivo koraka proti 100% deležu plug-inov v prodaji avtov:
https://insideevs.com/news/374015/car-s...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

>> A tako, kot so pri Tesli tudi hoteli tako narediti roadsterja, pa niso znali narediti menjalnika, ki ne bi razpadel.

Res je, Xtrac niti Borg Warner niti bila sposobna spacat menjalnika, ki bi zdržal mal dlje.
Danes porsche ni sposobn spacat pogona, ki bi presegel teslin single speed.

Kljub menjalniku je še vedno počasnejši v max in v pospešlih.
That's porsche for you ...


Ta slika je dejansko žalostna resničnost.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

codeMonkey ::

Ne, ta slika je dalec od resnice.

Ti podatki lahko priblizno drzijo, ampak ta menjalnik med drugim tudi omogoca Taycanu tisanje po Nuerburgringu, vse dokler ne zmanjka baterije. Kaksen cas imajo tam Teslina vozila? Lahko prevozijo cel krog s stevilkami, ki jih navajajo? Lahko sploh prevozijo cel krog?

Tesla dela avto za tocno take tabele, ker tocno ve kaj pali pri njihovih kupcih. Ampak na koncu ponuja produkt, ki ima super doseg, ki ga ni priporocljivo izkoriscati, super pospesek, ki ne traja, autopilot poln funkcij, ki ni varen, itd. Na drugi strani je Porsche od nekdaj predstavljal odlicen sporten avto, katerega lahko z veseljem pozenes po dirkaliscu ali odprti cesti, hkrati pa ga imas tudi za vsakodnevno rabo. In Taycan je tudi tocno to. Sigurno pa ni avto za nekoga, ki na avto gleda podobno kot na nov cip od Intela in na najnovejsi iPhone.

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

https://www.bloomberg.com/news/articles...

The electric-car maker handed over 97,000 vehicles to customers in the third quarter, exceeding the 95,356 reported for the prior three months. The figure let down investors who bid the shares up on Sept. 26 after Musk told employees they had a shot at reaching the six-figure mark for the first time. Tesla stock plunged as much as 6% after the close.

Tesla delivered 79,600 Model 3 sedans, plus 17,400 Model S cars and Model X crossovers in the quarter. Analysts were warning ahead of the report that because the company has relied on its much cheaper sedan to grow, total average selling prices probably declined and may have dragged revenue down from a year ago. The carmaker, which last reported a drop in 2012, will release earnings in the coming weeks.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
««
730 / 1167
»»