Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
-valvoline- ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Webmojster ::
Webmojster je izjavil:
pri "pametnih telefonih" smo se nekako brez problema navadili, da jih polnimo vsak dan ali pa enkrat na dva dniKdo se je navadil? Moj je zdaj star tri leta in sem čist živčen, ker ga moram polnit 1x tedensko. Ko je bil nov, je zdržal cel mesec. Kitajska magija za 140eur ;)
Pa evo recimo neko povprečje v USA
https://veloxity.us/2015-phone-battery-...
Kira kitajska magija ti pa drži cel tedn? :) Moj Xiaomi s 4000mah za 140€ kvečjemu tri dni zdrži
nov profil ::
Karkulator je izjavil:
Nima nobene veze, kateri EV jaz vozim, niso zato moji argumenti NIČ MANJ veljavni ;) Reciva da recimo da vozim doma izdelan EV, ki sem ga naredil za 5 jurjev € ;)
Oj!
S še dvema kolegoma že več časa razmišljamo, da bi predelali našega starega cliota v električnega. Vidim, da si to počel že sam. Bi bil pripravljen povedat kaj več? Bi nam bilo v veliko pomoč. V kateri avto si ugradil motor, koliko časa si porabil za to, si bral kakšne guide na internetu ali youtubeu? Je zahtevno?
Potem pa sedaj ko imaš avto, koliko dejansko pelje, za kakšno furo do trgovine in nazaj? Ali gre še kaj več? Najbrž vseeno ker je domača izdelava, da ni tako kvaliteten kot profesionalni od Tesle. Še to, koliko časa pa traja polnenje, ga polniš doma ali na postaji?
Hvala ti za odgovore. Si v veliko pomoč :)
BigWhale ::
Karkulator je izjavil:
En zgoraj je negiral, da stroški na 100 kilometrov niso 8x manjši. Odgovor je: SO, seveda so.
Izračunajmo.
ICE: 7 litrov/100 kilometrov * 1,3 €/liter= 9,1 € na 100 kilometrov
EV: 14 kWh x 0,08 € /kWh= 1,12 €
Ralika je 8,12 kratna. (9,1 € / 1,12 €= 8,125 kratna)
Dej ne bluzi no s tako porabo. Jaz imam pri mesani voznji porabe 15.8kWh/100km, na avtocesti je poraba med 16.5kWh in 17kWh. Pa vozim s 120km/h in ne mudi se mi pri prehitevanju kamionov, tako da raje spustim tri vozila za mano naprej in sele potem prehitim, vmes pa jadram za kamionom. Ce bi vozil 130km/h bi bila poraba bolj okrog 19kWh.
Ce vzmes enga modernega dizla je razlika petkratna, ce vzames pa bencinca pa sestkratna.
14kWh porabe imajo verjetno isti ljudje, ki imajo porabo 4l/100km z dizlom.
-valvoline- ::
najbolj eko avto je vw up pa s porabo pod 3kg ce ga filas doma je to 3x55c=1.65e na 100km
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
BigWhale ::
Glede porabe pa naj W1 in VelikiKit povesta, koliko kWh skurita. TeslaBjorn tam od 17kWh navzgor.
Eh ... Brez veze.
Tole je danes, pot iz Slovenske Bistrice do zivalskega vrta v Ljubljani in potem nazaj v Slovensko Bistrico. Nazaj grede je bla guzva in zmerno-do-pretezno stojeca kolona od Siske pa vse do Zadobrove. Klima in/ali gretje sta bla skoz vklopljena. Celo pot sem imel ProPilota vklopljenega in nastavljenega na 120km/h. Pri zivalskem vrtu sem polnil dobre tri ure na AC polnilnici s 6.7kW moci. To je vse kar zmore avto na AC, za kaj vec rabi DC. Natankal sem 24kWh.
Tole je pa poraba zadnjih 1000km. Ce pogledas povprecno hitrost, vidis, da je 14kWh kar tezko doseci. Aja, pa Eco mode imam skoz vklopljen, razen pred kakim semaforjem, k mam slab dan, pa se zraven mene kak Golf postavi. :D
-valvoline- ::
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
Kasna je parazitska izguba v baterijah pri mirovanju vozila? Ce recimo stoji 100% nafilan avto za 24h, kasen bo padec chargea?
Padec bo manj kot 0,1 % baterije. Zanemarljivo.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: fikus_ ()
BigWhale ::
Kako si ti naredil strojni faks? V zastoju je poraba (tudi EV) neskončna. Tisti 1kW za HVAC kuriš za 0 prevoženih km! To ti samo še dviguje povprečno porabo.
To je tisto kar FUL zmede folk. Leaf takrat, ko stojis tudi pokaze neskoncno porabo. :D Potem pa to neskocnost (oziroma tisto kar ima max) uposteva pri izracunu povprecne porabe. Folk pa potem pizdi, da jim avto narobe kaze. :))
Karkulator ::
Karkulator je izjavil:
En zgoraj je negiral, da stroški na 100 kilometrov niso 8x manjši. Odgovor je: SO, seveda so.
Izračunajmo.
ICE: 7 litrov/100 kilometrov * 1,3 €/liter= 9,1 € na 100 kilometrov
EV: 14 kWh x 0,08 € /kWh= 1,12 €
Ralika je 8,12 kratna. (9,1 € / 1,12 €= 8,125 kratna)
Dej ne bluzi no s tako porabo. Jaz imam pri mesani voznji porabe 15.8kWh/100km, na avtocesti je poraba med 16.5kWh in 17kWh. Pa vozim s 120km/h in ne mudi se mi pri prehitevanju kamionov, tako da raje spustim tri vozila za mano naprej in sele potem prehitim, vmes pa jadram za kamionom. Ce bi vozil 130km/h bi bila poraba bolj okrog 19kWh.
Ce vzmes enga modernega dizla je razlika petkratna, ce vzames pa bencinca pa sestkratna.
14kWh porabe imajo verjetno isti ljudje, ki imajo porabo 4l/100km z dizlom.
Jaz nič ne bluzim s tako porabo, taka poraba je več kot možna z točno isto učinkovito vožnjo kot jo imaš ti sedaj. Elektromotor načeloma NE RABI menjalnika, če pa mu MENJALNIK DODAŠ (ga pustiš notri pri predelavi), je učinkovitost motorja še ene 5 % boljša. In če majo ICE VOZILA LOH MENJALNIK pol GA MA LOH tud EV :) proizvajalci pa sicer menjalnika načeloma ne dajejo notri, saj menjalnik ni zastonj. Amapk z menjalnikom KUMOT z isto vožnjo kot imaš sedaj imaš 14 kWh / 100 km :) Kasneje lahko prilepim grafe izkoristka za, motor iz Nissan Leafa pri različnih obratih motorja. (jih imam shranjene na računalniku, če te zanima seveda).
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
Hm kolk bi dejansko stalo polnenje ce se ukine nt? VT z trosarinami davki itn je kolk? Cca 15c kwh? Torej 20x15c=3e na 100km kar je prakticno enako cngju ce ga tankas doma 5kgx55c.
najbolj eko avto je vw up pa s porabo pod 3kg ce ga filas doma je to 3x55c=1.65e na 100km
Če se ukine NT, imamo potem ENOTNO TARIFO, ki znaša 10,5 centa (NE 15 centov kot si dal ti.).
Torej 15,7 kwh/100 km (bigwhale povprečna poraba za 1000 km)
15,7 kwh/100 km * 0,105 € = 1,65 €
Če tankaš doma po najcenejši možni tarifi CNG, ki v praksi ni možna, ker se CNG nebo kar brez energije teleportiral v tvoj tank pa znašajo stroški:
5 x 0,55 € = 2,75 €
Sedaj pa deli 2,75 / 1,65 = 1,67
Sledi da je plin za 167 procentov dražji. Ti pa pizdiš ko se futr podraži sam za 20 procentov. Poglej zdaj svoj CNG, ta je 167 procentov dražji od EV vozila. Kdaj boš dojel da je CNG ne izplača.
-valvoline- ::
Karkulator je izjavil:
-valvoline- je izjavil:
Kasna je parazitska izguba v baterijah pri mirovanju vozila? Ce recimo stoji 100% nafilan avto za 24h, kasen bo padec chargea?
Padec bo manj kot 0,1 % baterije. Zanemarljivo.
Podatki kazejo 1-3% vampire drain na dan. Nic hudega pa tudi ne zanemarljivega. Kar je pa najbolj zanimivo pri novejsih modelih ter baterijah je vampire drain se vecji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Karkulator ::
Kako si ti naredil strojni faks? V zastoju je poraba (tudi EV) neskončna. Tisti 1kW za HVAC kuriš za 0 prevoženih km! To ti samo še dviguje povprečno porabo.
To je tisto kar FUL zmede folk. Leaf takrat, ko stojis tudi pokaze neskoncno porabo. :D Potem pa to neskocnost (oziroma tisto kar ima max) uposteva pri izracunu povprecne porabe. Folk pa potem pizdi, da jim avto narobe kaze. :))
Pod zastoj sem jaz mislil prometni zamašek. In prometni zamešek ima neko povprečno hitrost, ki ni enaka 0. Ampak je recimo 10 km/h, kako je on naredil strojni faks nevem. To so osnove.
-valvoline- je izjavil:
Karkulator je izjavil:
-valvoline- je izjavil:
Kasna je parazitska izguba v baterijah pri mirovanju vozila? Ce recimo stoji 100% nafilan avto za 24h, kasen bo padec chargea?
Padec bo manj kot 0,1 % baterije. Zanemarljivo.
Podatki kazejo 1-3% vampire drain na dan. Nic hudega pa tudi ne zanemarljivega. Kar je pa najbolj zanimivo pri novejsih modelih ter baterijah je vampire drain se vecji.
To si vzel podatke za SVINČENE baterije, ki se v EV-jih ne uporabljajo. Poglje koliko imajo samopraznjenja li-ion baterije. (3 procente NA MESEC).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
-valvoline- ::
Karkulator je izjavil:
-valvoline- je izjavil:
Hm kolk bi dejansko stalo polnenje ce se ukine nt? VT z trosarinami davki itn je kolk? Cca 15c kwh? Torej 20x15c=3e na 100km kar je prakticno enako cngju ce ga tankas doma 5kgx55c.
najbolj eko avto je vw up pa s porabo pod 3kg ce ga filas doma je to 3x55c=1.65e na 100km
Če se ukine NT, imamo potem ENOTNO TARIFO, ki znaša 10,5 centa (NE 15 centov kot si dal ti.).
Torej 15,7 kwh/100 km (bigwhale povprečna poraba za 1000 km)
15,7 kwh/100 km * 0,105 € = 1,65 €
Če tankaš doma po najcenejši možni tarifi CNG, ki v praksi ni možna, ker se CNG nebo kar brez energije teleportiral v tvoj tank pa znašajo stroški:
5 x 0,55 € = 2,75 €
Sedaj pa deli 2,75 / 1,65 = 1,67
Sledi da je plin za 167 procentov dražji. Ti pa pizdiš ko se futr podraži sam za 20 procentov. Poglej zdaj svoj CNG, ta je 167 procentov dražji od EV vozila. Kdaj boš dojel da je CNG ne izplača.
Se 100tic, prednost ev je izkljucno birokratska, borzna cena cngja je pod 15c na kg.
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Ona cifra 115Wh/km zanj očitno ni dost normalna, čeprav jeto neki kar sm dejansko vidu v praksi.
Moj rekord je 83wh/km, do trgovine in nazaj. Zdej, k me bo kdo vprasal kolk porabim na 100, bom kr vsem razlagal, da 8.3kWh. :>
-valvoline- ::
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
Karkulator je izjavil:
-valvoline- je izjavil:
Hm kolk bi dejansko stalo polnenje ce se ukine nt? VT z trosarinami davki itn je kolk? Cca 15c kwh? Torej 20x15c=3e na 100km kar je prakticno enako cngju ce ga tankas doma 5kgx55c.
najbolj eko avto je vw up pa s porabo pod 3kg ce ga filas doma je to 3x55c=1.65e na 100km
Če se ukine NT, imamo potem ENOTNO TARIFO, ki znaša 10,5 centa (NE 15 centov kot si dal ti.).
Torej 15,7 kwh/100 km (bigwhale povprečna poraba za 1000 km)
15,7 kwh/100 km * 0,105 EUR = 1,65 EUR
Če tankaš doma po najcenejši možni tarifi CNG, ki v praksi ni možna, ker se CNG nebo kar brez energije teleportiral v tvoj tank pa znašajo stroški:
5 x 0,55 EUR = 2,75 EUR
Sedaj pa deli 2,75 / 1,65 = 1,67
Sledi da je plin za 167 procentov dražji. Ti pa pizdiš ko se futr podraži sam za 20 procentov. Poglej zdaj svoj CNG, ta je 167 procentov dražji od EV vozila. Kdaj boš dojel da je CNG ne izplača.
Se 100tic, prednost ev je izkljucno birokratska, borzna cena cngja je pod 15c na kg.
Tudi borzna cena za elektriko je dostikarat POD 1 cent na kWh, pa to tebi kot navadnemu uporabniku nič ne pomaga, ker nimaš dostopa do borzne cene.
Kadar je štrom na borzi po 1 cent na kilovatno uro, se dejansko pelješ za 0,16 EUR na 100 kilometrov.
Z CNG plinom pa
0,15 EUR * 5 = 0,75 EUR
Deli zdaj 0,75 / 0,16 = 4,69
In imaš spet 469 % (procentno) razliko. Ti se pa pizdiš ko ti svinjino podražijo za 20 procentov. Ekola ti tvoj CNG je spet dražji za 469 % :D
AVIDIŠ ŠE 100 tič je tvoj CNG dražji od EV. ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
nov profil ::
nov profil je izjavil:
Karkulator je izjavil:
Nima nobene veze, kateri EV jaz vozim, niso zato moji argumenti NIČ MANJ veljavni ;) Reciva da recimo da vozim doma izdelan EV, ki sem ga naredil za 5 jurjev € ;)
Oj!
S še dvema kolegoma že več časa razmišljamo, da bi predelali našega starega cliota v električnega. Vidim, da si to počel že sam. Bi bil pripravljen povedat kaj več? Bi nam bilo v veliko pomoč. V kateri avto si ugradil motor, koliko časa si porabil za to, si bral kakšne guide na internetu ali youtubeu? Je zahtevno?
Potem pa sedaj ko imaš avto, koliko dejansko pelje, za kakšno furo do trgovine in nazaj? Ali gre še kaj več? Najbrž vseeno ker je domača izdelava, da ni tako kvaliteten kot profesionalni od Tesle. Še to, koliko časa pa traja polnenje, ga polniš doma ali na postaji?
Hvala ti za odgovore. Si v veliko pomoč :)
Prosim :)
Ali naj raje odprem svojo temo?
-valvoline- ::
To pa nam daj konkretno stevilko kolk stane kwh pa da vidimo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
BigWhale ::
Verjetno EV imajo možnost prikaza trenutne porabe? Potem ne bi bilo tako težko preverit porabo pri neki hitrosti.
To bi lahko testirali BW, W1 in Emobi. Imajo EV.
Torej vas lahko prosim, da ob prvi priložnosti pogledate trenutno porabo pri naslednjih hitrostih: 50, 90, 110 in 130 km/h. Cesta naj bo ravna in čim manj kakšnih posebnosti (opazen veter, ovinki, . . . ).
Lahko gledas samo povprecno porabo. Trenutne ne mores in ni smiselna, ker je prevec faktorjev vpletenih. Vse kar lahko nardis je to, da vzames 10000 voznikov jih spremljas 10000km in pol izracunas povprecno porabo. Potem dobis povprecno porabo, ampak te porabe nima v bistvu nihce.
Karkulator ::
nov profil je izjavil:
nov profil je izjavil:
Karkulator je izjavil:
Nima nobene veze, kateri EV jaz vozim, niso zato moji argumenti NIČ MANJ veljavni ;) Reciva da recimo da vozim doma izdelan EV, ki sem ga naredil za 5 jurjev € ;)
Oj!
S še dvema kolegoma že več časa razmišljamo, da bi predelali našega starega cliota v električnega. Vidim, da si to počel že sam. Bi bil pripravljen povedat kaj več? Bi nam bilo v veliko pomoč. V kateri avto si ugradil motor, koliko časa si porabil za to, si bral kakšne guide na internetu ali youtubeu? Je zahtevno?
Potem pa sedaj ko imaš avto, koliko dejansko pelje, za kakšno furo do trgovine in nazaj? Ali gre še kaj več? Najbrž vseeno ker je domača izdelava, da ni tako kvaliteten kot profesionalni od Tesle. Še to, koliko časa pa traja polnenje, ga polniš doma ali na postaji?
Hvala ti za odgovore. Si v veliko pomoč :)
Prosim :)
Ali naj raje odprem svojo temo?
Okej :) Priporočljivo je, da izbereš avto, ki ima nizek koeficient zračnega upora (najdeš na netu). Potem se moraš odločiti ali boš notri pustil menjalnik ali ne. Če ga pustiš notri, boš imel povprečni izkoristek električnega motorja še za 5 % višji, če ga daš ven, boš prišparal na teži menjalnika in bo avto lažji.
Baterijo svetujem, da narediš sam, če hočeš pa jo lahko za tebe naredimo tudi mi, za neko fer ceno. Kupi celice 18650, preračunaj koliko jih rabiš. Za kilovatno uro shranjene energije boš za celice plačal cca 200 €. Če hočeš prevoziti 100 kilometrov potrebuješ pri lahkem avtu cca 12 kwh.(to pomeni 2400 evrov za celice za baterijo). Priporočam da za battery pack narediš tudi vodno hlajenje, ker boš tako znatno povečal življensko dobo baterije. Svetujem da vgradiš brezkrtačni BLDC motor, recimo kakšnih 50 kW bo čisto zadosti, ker je maksimalni navor že iz nule, in bodo pospeški še vedno solidni. Če imaš še kakšno vprašanje pa vprašaj :) Je pa tega veliko na netu, poglej malo na youtube in vpiši na google :) Nekaj slovenskih linkov imaš tukaj: http://www.ad-pecjak.si/ECO/Ecar_kaj_ra....
BigWhale ::
Karkulator je izjavil:
Ne rabiš vleče kabel, kabel je že prikličen in ročka za polnjenje en meter stran na stojalu. Ti samo roko stegneš do stojala in priklučiš kabel v avto, to je vse kar rabiš narediti. 10 sekund maksimalno.
Potem moras k ceni avtomobila pristeti se kakih 1000 EUR za taksno polnilno postajo, ki si jo bos upal priklopiti doma, brez da bi se ponoci sekiral a ti bo zgorela bajta al ne. :>
-valvoline- ::
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
E tu sem te dobil, poceni je smrdljivi strom iz tesa, obnovljivi je 5-10x drazji ker vsi placamo za bogatenje investitirjev v SE ter veternice.
To pa nam daj konkretno stevilko kolk stane kwh pa da vidimo.
Kilovatna ura iz DOMAČE sončne elektrarne je manj kot 2 centa po kwh. To je 0,02 € po kilovatni uri. Obnovljivi viri se cenijo in so ponavadi cenejši kot marsikateri fosilni viri. To kar praviš je veljalo včasih, sedaj ne več.
-valvoline- je izjavil:
Na hitro zguglal, borzna cena stroma se giblje med 50-60e mw/h. Kolk je to v kwh? 5c?
Da to je 0,05 €. Vendar to je povprečna borzna cena, na trenutke lahko cena pade tudi pod 10 € / MWh , kar znese en cent na kilovatno uro. V tujini se je zgodilo tudi, da je bila nekaj časa celo cena elektrike negativna ;) beri plačačli so ti da si porabil.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
-valvoline- ::
17x5c=0.85e strom
4x15c=0.60e cng
Torej po boznih cenah je cng absolutni zmagovalec, trenutno ce je tudi precej pocenil in je kg ze proti 10c.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Karkulator ::
Karkulator je izjavil:
Ne rabiš vleče kabel, kabel je že prikličen in ročka za polnjenje en meter stran na stojalu. Ti samo roko stegneš do stojala in priklučiš kabel v avto, to je vse kar rabiš narediti. 10 sekund maksimalno.
Potem moras k ceni avtomobila pristeti se kakih 1000 EUR za taksno polnilno postajo, ki si jo bos upal priklopiti doma, brez da bi se ponoci sekiral a ti bo zgorela bajta al ne. :>
Ne, lahko narediš doma sam za mnogo mnogo manj kot za 1000 EUR.
-valvoline- je izjavil:
Halo, 50e stane mw/h, to je 5c za kwh.
ja sedaj stane toliko, vendar cena elektrike se spreminja iz ure v uro, in včasih pade tudi pod en cent na kilovatno uro ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
BigWhale ::
MrNighthawk ::
Karkulator je izjavil:
Kasneje lahko prilepim grafe izkoristka za, motor iz Nissan Leafa pri različnih obratih motorja. (jih imam shranjene na računalniku, če te zanima seveda).
Ti bi prilepil graf, medtem ko drug prilepi realno sliko(dobesedno) praktične porabe. In ne tiste iz prospekta.
Webmojster je izjavil:
Zanimivo - pri "pametnih telefonih" smo se nekako brez problema navadili, da jih polnimo vsak dan ali pa enkrat na dva dni (pa so prejšnji gsm-i držali po teden ali več) - pri električnih avtih pa je to naenkrat tak hud problem vštekat tisti kabel v avto?
Ne moreš primerjat naprave za v žep kjer imaš "polnine postaje" povsod in ti omogočajo dnevno avtonomijo z EVjem.
Z EVjem smo pa glede avtonomije za moje pojme nazadovali.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: MrNighthawk ()
-valvoline- ::
IL_DIAVOLO ::
So pa prednosti EV takšne, da se to vse iznici, tudi ce se bomo nekega dne vozili dražje, kot danes.
ICE je kočija, EV je vesoljska ladja.
-valvoline- ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Ti nimaš s temi stroški absolutno nic, tako je.
So pa prednosti EV takšne, da se to vse iznici, tudi ce se bomo nekega dne vozili dražje, kot danes.
ICE je kočija, EV je vesoljska ladja.
Se strinjam, kljub temu cng je se vedno the smart choise.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
BigWhale ::
Karkulator je izjavil:
Potem moras k ceni avtomobila pristeti se kakih 1000 EUR za taksno polnilno postajo, ki si jo bos upal priklopiti doma, brez da bi se ponoci sekiral a ti bo zgorela bajta al ne. :>
Ne, lahko narediš doma sam za mnogo mnogo manj kot za 1000 EUR.
Spregledal si tisti del, kjer pise, da se ne smes sekirat, ce ti bo ponoci zgorela bajta. AC polnilno postajo lahko nardijo redki. Se redkejsi so pa tisti, ki jo lahko nardijo tko, da bo tudi varno in zanesljivo delala.
Karkulator ::
-valvoline- je izjavil:
Halo, 50e stane mw/h, to je 5c za kwh.
17x5c=0.85e strom
4x15c=0.60e cng
Torej po boznih cenah je cng absolutni zmagovalec, trenutno ce je tudi precej pocenil in je kg ze proti 10c.
Halo kako 17 pizda? Daj tam WarpedOne povprečno porabo za zadnjih 1000 kilometrov, ki je 15,7 kwh /100 km.
15,7 x 0,05 € = 0,78 € štrom
Kako si se zglagal glede borzne cene plina, ni 15 centov na kilogram, ampak je 25 centov na kilovatno uro. Ti z CNG avtom potrebuješ VSAJ 60 kilovatnih ur za 100 kilometrov:
to je
60 x 0,25 = 15 € / 100 km
-valvoline- ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: -valvoline- ()
Karkulator ::
MrNighthawk je izjavil:
Karkulator je izjavil:
Kasneje lahko prilepim grafe izkoristka za, motor iz Nissan Leafa pri različnih obratih motorja. (jih imam shranjene na računalniku, če te zanima seveda).
Ti bi prilepil graf, medtem ko drug prilepi realno sliko(dobesedno) praktične porabe. In ne tiste iz prospekta.
Webmojster je izjavil:
Zanimivo - pri "pametnih telefonih" smo se nekako brez problema navadili, da jih polnimo vsak dan ali pa enkrat na dva dni (pa so prejšnji gsm-i držali po teden ali več) - pri električnih avtih pa je to naenkrat tak hud problem vštekat tisti kabel v avto?
Ne moreš primerjat naprave za v žep kjer imaš "polnine postaje" povsod in ti omogočajo dnevno avtonomijo z EVjem.
Z EVjem smo pa glede avtonomije za moje pojme nazadovali.
Čakaj čakaj, daj pomisli kaj sem napisal: optimalne porabe današnji EV-ji NE DOSEGAJO, ker NIMAJO MENJALNIKA. Če bi ga imeli, bi bil motor še 5 % bolj učinkovit in to prikazuje graf.
Nevem a razumeš kaj sem gor napisal? A dam primer da boš lažje razumel? To je tko kot če bi mel kolo s prestavami in kolo brez. Pri kolesu z prestavami bi se MANJ zmatral. Ti si pa rekel ekvivalen " nekdo drug je prilepil sliko za navadno kolo brez prestav in porabi več kot ri praviš. Ja no shit sherlock :D
-valvoline- je izjavil:
Lepo si poisci borzno ceno, preracunano v kg je trenutno cca 12c.
CNG porabi vsaj toliko kilovarnih na 100 kilometrov kot bencinar. Bencinar porabi 6 litrov, to je 60 kilovatnih ur. CNG tudi porabi 60 kilovatnih ur. Cena ene kilovatne ure je 0,25, sem prilepil graf. Podaj ti dokaz za tvojo trditev o dvanajstih centih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
BigWhale ::
Karkulator je izjavil:
Nevem a razumeš kaj sem gor napisal? A dam primer da boš lažje razumel? To je tko kot če bi mel kolo s prestavami in kolo brez. Pri kolesu z prestavami bi se MANJ zmatral. Ti si pa rekel ekvivalen " nekdo drug je prilepil sliko za navadno kolo brez prestav in porabi več kot ri praviš. Ja no shit sherlock :D
Ok, zdej pa resno nehaj. Kaksna je teoreticna in optimalna poraba elektromotorjev je povsem nepomemben podatek pri preracunavanju cen in stroskov za prevoz. Men bi Leaf pri 100km/h porabil FUL manj, ce bi se vozil v vakumu! Bom zdej preracunal kolk mam porabo v vakumu in bom vsem razlagal kolk mal porabi. Pac to je teoreticna stevilka, ne vem kaj se zdej usajas? V vakumu porab ful manj! Ce bi ti vozil pod vodo in jaz v vakumu bi mel jaz FUL boljsi rezultat!
-valvoline- je izjavil:
Lepo si poisci borzno ceno, preracunano v kg je trenutno cca 12c.
Dost je blo tega CNGja. Odprita si drugo temo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
IL_DIAVOLO ::
Karkulator ::
Karkulator je izjavil:
Nevem a razumeš kaj sem gor napisal? A dam primer da boš lažje razumel? To je tko kot če bi mel kolo s prestavami in kolo brez. Pri kolesu z prestavami bi se MANJ zmatral. Ti si pa rekel ekvivalen " nekdo drug je prilepil sliko za navadno kolo brez prestav in porabi več kot ri praviš. Ja no shit sherlock :D
Ok, zdej pa resno nehaj. Kaksna je teoreticna in optimalna poraba elektromotorjev je povsem nepomemben podatek pri preracunavanju cen in stroskov za prevoz. Men bi Leaf pri 100km/h porabil FUL manj, ce bi se vozil v vakumu! Bom zdej preracunal kolk mam porabo v vakumu in bom vsem razlagal kolk mal porabi. Pac to je teoreticna stevilka, ne vem kaj se zdej usajas? V vakumu porab ful manj! Ce bi ti vozil pod vodo in jaz v vakumu bi mel jaz FUL boljsi rezultat!
-valvoline- je izjavil:
Lepo si poisci borzno ceno, preracunano v kg je trenutno cca 12c.
Dost je blo tega CNGja. Odprita si drugo temo.
Bolj oprimalno porabo motorjev se doseže z navadnim avtomobilskim menjalnikom, ki ga tvoj električni avto (in tudi leaf) NIMA. Ni pa nebena vesolska znanost vgradit navaden menjalnik v EV. Vsak ICE avto ga ima. To ni teoretična številka, obstajajo EV-ji, ki IMAJO MENJALNIK. Za borzno ceno CNG-ja pa laže. Po 12 centov na kilogram ga on mogoče lahko dobi na črnem trgu od koga tako da ga ukrade haha :D
IL_DIAVOLO je izjavil:
Če lahko predpostavljamo za dizle, da pije 6l, potem lahko rečemo za elektriko da zere 20kwh. 15 kwh je tako realno kot 3l pri dizlu.
Ne, 15 kWh je tudi realno če ne divjaš, in 15 kWh pri EV-ju ni ekvivalentno 3 litre pri dieslu. Poglej podatke na strani, ki beležijo realne porabe realnih voznikov, tudi EV-voznikov.
Diesel ima 20 procentov izkoristka, EV pa 80 % izkoristka. Vsak liter diesla ima približno 10 kWh energije. Sedaj pa računaj.
-valvoline- je izjavil:
Lepo si poisci borzno ceno, preracunano v kg je trenutno cca 12c.
Daj vir ali pa ti noben ne vrjame.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
fikus_ ::
Sem v rokah držal EM delan za EV, ki je imel pri maks. vrtljajih samo 70-80% izkoristek, pri 0 vrtljajih pa celih 15-20%! Nekje vmes pa 97%.
Karkulator ::
Vitamix spet bluzis, da je vseeno, če ima EV menjalnik ali ne! Vsak EM je delan za optimalen izkoristek pri nekih vrtljajih. Bolj kot vrtljaji odstopajo, slabši je izkoristek! Npr. ko avto stoji v klancu in ga na mestu drži EM je najslabši izkoristek in EM se praktično obnaša kot grelec!
Sem v rokah držal EM delan za EV, ki je imel pri maks. vrtljajih samo 70-80% izkoristek, pri 0 vrtljajih pa celih 15-20%! Nekje vmes pa 97%.
Jaz nisem NIKJER rekel da je vseno če ima EV menjalnik ali ne. Nič ne bluzim, kvečjemu ti. Ravno jaz SEM REKEL DA NI VSEENO. Rekel sem da ima učinkovitost boljšo če EV IMA menjalnik. Daj bolj pozorno beri.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
Karkulator ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Ne enacim porabe kwh s porabo nafte. Govorim o realni porabi enega in drugega.
Realno je dieselski motor 4x manj učinkovit kot električni. To pomeni, da porabi 4x več kilovatnih ur na 100 kilometrov. 1 litr diesla ima cca 10 kWh, sedaj pa računaj.
Možno da ima kakšen diesel porabe 3 litre na 100 kilometrov, ampak s tako vožnjo bi tudi ev dosegel 7,5 kWh na 100 kilometrov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
Karkulator ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
Ti sploh razumeš, kaj ti drugi govorijo ali samo svoje gonis?
Seveda razumem, če le ni napisano tako, da je edini, ki stvar razume avtor objave sam. Razlika v porabi med diselom in EV je 4 kratna in ne 2 kratna tako kot trdiš ti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
ziga1990 ::
Karkulator ::
Z % izkoristka je težko operirati, ker to so zgolj neke teoretične številke. Bolj enostavno je pogledat porabljeno energijo ki jo enostavno izračunaš iz porabe vozila.
Corolla hibrid za 20 jurejev porabi 4,6 l bencina to je 40 kWh/100 km
Golf dizel ki pokuri 5,5 l dizla pokuri 54 kWh/100 km
Za pridelavo in distribucijo goriva dodaš še ca. 15% gor in je to to.
Za to da elektrika pride do tvoje vtičnice moraš dodati tudi kakšen % gor.
Glavni faktor ni toliko samo poraba energije, ampak vrsta energije pri klasičnem vozilu je bolj malo alternativ fosilnemu viru (biodizel, etanol..), dočim pri elektriki je alternativ dosti, zato je to prava pot.
Upoštevati moraš tudi, da je kilovatna ura električne energije ponoči 8 centov, kilovatna ura iz diesla pa 13 centov. Razlika je 62,5 procentna. Pol moraš pa na to razliko v ceni gor računati še izkoristek. Električni preko 80 %, bencinski 13 %.
Torej tvoj bencinar od kupljenih kilovatnih ur iz bencina po 13 centov stran vrže 87 % teh kilovatnih ur iz bencina.
Električni od kilovatnih ur kupljenih po 8 centov vrže stran samo 20 %. Zdej pa povej kaj se splača ;)
Vitamix, s tem "Da, so. Če si dosti sposoben lahko zgradiš prej. Mnogo prej." si potrdil, da nimaš realne predstave, kako je v resničnem svetu!
V resničnem svetu, jo mnoge države zgradijo prej. V resničnem svetu. Ne da jo gradijo, ampak SO JO (to se je že zgodilo) zgradile MNOGO PREJ.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Karkulator ()
energetik ::
Karkulator je izjavil:
Bolj oprimalno porabo motorjev se doseže z navadnim avtomobilskim menjalnikom, ki ga tvoj električni avto (in tudi leaf) NIMA. Ni pa nebena vesolska znanost vgradit navaden menjalnik v EV. Vsak ICE avto ga ima. To ni teoretična številka, obstajajo EV-ji, ki IMAJO MENJALNIK. Za borzno ceno CNG-ja pa laže. Po 12 centov na kilogram ga on mogoče lahko dobi na črnem trgu od koga tako da ga ukrade haha :DTi resno nabijaš. Kdo bo pri novem EV za 30k€+ dodatno vgrajeval menjalnik?? Da bo izkoristek namesto 80% ratal 82%.
Pri tem da boš moral novi EV švasati in notri šraufat menjalnik za kakšnega jurčka €. Nisi čisto pri sebi.
Sicer pa je baje izkoristek BLDC takšen:
Ni neke hude krize, izkoristek večinoma po celem območju delovanja visok, ni tako kot pri ICE, kjer se lahko razlikuje tudi za fakor 3 glede na delovno točko. Precej več prišparaš ker ni parazitskih izgub v menjalniku, ker ni mase menjalnika in na splošno, ker zanj ni treba plačat!