» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
722 / 1184
»»

energetik ::

sniff je izjavil:

Da se še jaz malce priključim debati pa da probamo tele "rekla kazala" ekonomike debate malce usmerjeno peljat sem skupaj vrgel izračune ICE vs EV na enakem avtomobilu (s primerjavo različnih proizvajalcev/modelov po navadi hitro zapadeš v debate o preferencah, kar pomeni 100+ postov... brez smiselnega konsenza. Torej za primer sem vzel HYUNDAI KONO, ki je tako ICE kot EV, ter ima hkrati EV dober domet (mislim, da bi 400km dometa moglo zadovoljevati potrebe 95% Slovencev 95% časa, kdor pravi da klofa 800km v enmu dnevu 8ur neprestane vožnje, večkrat na leto ma malce problem). Cilj izračuna je bil dobiti strošek prevoženega kilometra v 3 letih lastništva, ob upoštevanju vseh stroškov in prodaje avtomobila po 3 letih. Gabariti so podani, tako da sprejemam konstruktivne kritike/predloge glede posameznih postavk - predvsem me zanima cena servisa pri EV (lastniki na plano).
Rezultat: strogo ekonomsko gledano je ekonomika v prid EV-jem.

 ekonomika

ekonomika



 različno št. km/letno

različno št. km/letno


Ja, subvencija x2, strošek štroma je premali, celo nočna tarifa je nekje 8,5c/kWh. Porabo si za vse modele vzel premalo, moraš gledati realno vožnjo, torej za TGDI oba modela nekje vsaj 6,5L, za EV nekje 20kWh.
O preostali vrednosti po 3 letih lahko le ugibaš. Sicer pa ja, menjava po 3 letih? Če že nabaviš EV, ga boš verjetno probal terat vsaj 10 let oz. dokler bo dala baterija.

IL_DIAVOLO ::

Zavarovanje in servisi zagotovo ne morejo stimat.

Karkulator ::

MrNighthawk je izjavil:

Karkulator je izjavil:


1. Res je cost/benefit, se popolnoma strinjam. Če narediš 30 tisoč kilometrov na leto, se ti strošek notri prinese v 8,5 leta.
2.Imajo. Veš kaj je bilo mišljeno. EV-ji nimajo "miljavžnt" komponet, ki jih je treba periodično menjati.
3.Pri prehitevanju večji navor zelo koristi + it is fun.
4. Ni samo prestavljanje, na prevožen kilometer EV onasnasnežuje 2-3x manj. Ne onasnežuje v mestih kjer je največja koncentracija ljudi, ki morajo neprostovoljno škodljive pline in trde delce ICE avtov vdihavati. Mnogo lažje je sfiltrirati eno elektrarno (če sploh kaj spušča v zrak), kot pa filtre tlačiti na miljone avtomobilov. Dobri filtri za avtomobil, bi avtomobile podražili za 2 krat. Pri elektrarni pa to ni problema, filter pri elekrarni stane milijon evro več: ni problema.
5. To ne drži. Če grejo vsi osebni avtomobili na električne, se poraba električne energije poveča samo za 17 procentov.
6. Razdalja iz Ljubljane do Munchna je 405 kilometrov, tesla model 3 naredi to z eno baterijo. (naredi 523 kilometrov s polno baterijo). Kdo bo prej: če bova vozila enako, bova oba enako hitra. (Če zanemarimo to, da ima tesla model 3 boljše pospeške od tvojega avtomobila.)


1. Jih naredim 12k.
2. Miljavžnt? A to je tehnični izraz? Za 11 let starega ICEja sem dal za velik servis cca 500€ menjali so vse kar so lahko. To ni spet nek baš strošek in ne ponavlja se vsako leto.
3. Samo dokazal si, da nisi zrel za na cesto.
4. Onesnaževanje še vedno. In baterije bodo ekološki problem.
5. Nope.
6. Bo naredil 405 kilometrov pozimi pri -10 velik del poti je klanec navzgor. Takšna je bila moja zadnja pot v Munich? Kaj pa če štartava s polovičnim tankom/baterijo? Lahko pa jaz štartam s praznim tankom na počivališču Barje ti pa pri Hotel Brdo kjer imajo fast charge?
Lahko pa podaljšava na 525 km, (res nisem gledal razdalje do munichna).
Ni ga EVja, ki bi imel večji doseg od ekvivalentnega ICEja (da ne govorimo o dizlu) in trenutno še ni načina, da boš EV hitreje napolnol kot bencinarja. In za primerjavo si dal avto, ki stane 55k+ in edini EV, ki teoretično prevozi to razdaljo. Prehiti ga pa Clio za 10k.


1.Na leto bi prihranil približno 1000 € za gorivo pri EV-ju manj. Sam si izračunaj če se ti splača oz. kdaj se ti povrne.
2. 500 € ni malo, glede na to, da tega stroška pri EV-ju ni
3. to ne drži.
4. Seveda bo onasnaženje še vedno, ampak BO MANJŠE. Boljše majše onesnaženje kot večje, a se strinjaš?
5. To drži. Povprečna prevožena razdalja na leto je cca 15 tisoč kilometrov. Električni avti porabijo 17 kWh na 100 km. Torej vsak električni avto porabi (15000/100)x 17 kwh = 2550 kwh (kilovatnih ur) oziroma 2,55 Mwh (megavatne ure) na leto. Osebnih avtov v sloveniji je 1 milijon.

Poraba vseh NA LETO je tako:

1000000 x 2,55 MWh =2550000 MWh = 2550 GWh

Celotna proizvodnja električne energije leta 2017 (lahko izbereš tudi drugo leto se ne razlikuje bistveno): 15398 GWh.

Delež eneergije, ki bi ga porabili če bi VSI osebni avtomobili postali električni je:

2550 /15398 = 14,61 % To je manj kot 15 PROCENTOV celotne proizvodnje električne energije v Sloveniji.

Sedaj pa ali dokaži nasprotno: ali pa NE GOVORI da to ne drži.

6. Tudi pozimi naredi 420 kilometrov z eno batri, od Ljubljane do Muchna je to več kot zadost z eno baterijo. Avto je vsako jutro 100 % napolnjen, ker ga polniš čez noč v garaži, zakaj bi štartala s praznim tankom? Nima veze da bencinarji nardijo 1000 kilometrov, električni pa 500 kilometrov. Tudi 500 kilometrov je ZELO UPOTABEN doseg. 99,8 % časa ne rabiš dosega več kot 500 kilometrov. Kadar pa ga, pa se ustaviš za 20 minut da raztegneš noge po petih urah vožnje in že greš lahko naprej 300 kilometrov.

So pa EV-ji TRENUTNO dragi, to pa drži. Samo so pa superiorni napram ICE-jem.

Okapi ::

Utk je izjavil:

Subvencijo si odštel dvakrat. In strošek se računa na koncu življenjske dobe avta, ko je njegova vrednost blizu ničle, ne pa po treh ali petih ali osmih letih.
Če se hočeš na koncu vozit v razvalini, ki je zrela za odpad.

V tem primeru lahko že takoj kupiš tak avto, pa bo strošek še 10x nižji.>:D

Strošek za avto je povsem odvisen od tega, kaj bi rad - eni bi se radi ves čas vozili v novem razkošnem avtu, drugi pa so zadovoljni z najcenejšim še voznim. Tretji pa nekje vmes.

Kupit nov avto in se vozit z njim 15-20 let je za marsikoga precej nenavadna odločitev. Standard se v povprečju viša (tebi osebno, in družbi nasploh), ti se pa voziš v čedalje starejšem avtu, in v primeru električnih tudi v čedalje bolj zastarelem.

energetik ::

Kako deluje li-ion polnjenje dobro vem, mi ni treba kazati posnetka, ker sem s tem seznanjen že najmanj 10 let. Potem pa da bo bolj natančno rečeva, da lahko hitrost polnjenja 32 kilometrov na minuto dosežeš od 0% baterije do 60 % baterije ('-60 SOC). Še zmeraj velja: 10 minut na 350 kW polnilnici in imaš več kot 300 kilometrov dosega.
Pa kakšnih 32km/min? Na psonetku imaš realni prikaz, za 2 različna premium EV. Koliko je povprečna moč filanja do 60%, nekje 120kW mogoče? Od 0% tudi ne gre, ker se noben pri zdravi pameti ne bo z 1% baterije pricijazil do polnilnice, pri nekje 10% recimo pa je napetost baterije toliko nižja, da tudi moč ne more biti polna (saj veš tisto, P=UI).
120kW je pa koliko, realnih 10km/min.

Glede 17% povečanja porabe si pa tudi mimo. Morda če gledaš energijo, gledati pa moraš moč. Ne moreš pričakovati, da bo moč polnjenja popolnoma enakomerno razporejena 24/7! Večina porabe bo nekje 18-6h med tednom. In potem kar naenkrat nimaš več samo 17% povečanja potrebne moči, ampak si takoj na 30%+. Še en blok TEŠ ali NEK.

fikus_ ::

Končno se en potrudi (Sniff) in da konkretno tabelo z izračuni gor. Tako da bi prosil avtorja, da "popravi" porabo na 6,5l in 20 kW, doda časovne intervale (5, 8 , 10, 15 , . . . let).


Polnilnice večjih moči (100+kW) so aktualne na avtocestah, trgovski centri, . . . Takšne moči se (u)porabijo za polnjenje do ~80% kapacitete baterij, potem se polnijo z precej manjšo močjo.
Za večino polnjen bodo pa morali poskrbeti lastniki sami (npr. polnjenje čez noč), kar je tudi bolj ugodna cena elektrike. Je že BW pisal o izkušnjah s polnjenjem in cenah.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

Kupit nov avto in se vozit z njim 15-20 let je za marsikoga precej nenavadna odločitev. Standard se v povprečju viša (tebi osebno, in družbi nasploh), ti se pa voziš v čedalje starejšem avtu, in v primeru električnih tudi v čedalje bolj zastarelem.


Jaz v bistvu vsak avto vozim vsaj deset let ozrioma do takrat, ko zacne 'razpadati'. En VW je sicer zacel razpadati ze pri osmih letih, Citroen je zdrzal 10 let, potem je proslo do RUD-a, ko sem ga posodil, Renault se je pa vozil 11 let. Takrat sem pa zacel racunati kolk zapravim za bencin in da mi gres resnicno na zivce, da nimam moznosti prostorocnega telefoniranja v avtu. :) Je pa res, da veliko ljudi raje prej zamenja, s kaksnim mlajsim in rabljenim avtomobilom.

Karkulator ::

En zgoraj je negiral, da stroški na 100 kilometrov niso 8x manjši. Odgovor je: SO, seveda so.

Izračunajmo.

ICE: 7 litrov/100 kilometrov * 1,3 €/liter= 9,1 € na 100 kilometrov
EV: 14 kWh x 0,08 € /kWh= 1,12 €

Ralika je 8,12 kratna. (9,1 € / 1,12 €= 8,125 kratna)

fikus_ ::

Boš moral malo popraviti izračun!

ICE: 6,5 litrov/100 kilometrov * 1,3 €/liter= 8,5 € na 100 kilometrov
EV: 20 kWh x 0,08 € /kWh= 1,6 €


In potem je še 5,3x

MrNighthawk ::

Karkulator je izjavil:

6. Tudi pozimi naredi 420 kilometrov z eno batri, od Ljubljane do Muchna je to več kot zadost z eno baterijo. Avto je vsako jutro 100 % napolnjen, ker ga polniš čez noč v garaži, zakaj bi štartala s praznim tankom? Nima veze da bencinarji nardijo 1000 kilometrov, električni pa 500 kilometrov. Tudi 500 kilometrov je ZELO UPOTABEN doseg. 99,8 % časa ne rabiš dosega več kot 500 kilometrov. Kadar pa ga, pa se ustaviš za 20 minut da raztegneš noge po petih urah vožnje in že greš lahko naprej 300 kilometrov.

So pa EV-ji TRENUTNO dragi, to pa drži. Samo so pa superiorni napram ICE-jem.

Garaža? Kaj pa tisti, ki živijo v bloku? EV je avantura/življenjski stil, še posebej, če nimaš opcije polnjena doma/v službi.
Sej pravim, zdaj si se obesil na Munich, ki ga Tesla pozimi komaj, da zvozi v teoriji, če ima 100% baterijo. Iz čigave riti si potegnil 99.8? Tukaj sta primarni samo dve dejstvi. Pol manjši doseg in čas polnjenja. Tukaj bo EV še nekaj časa potegnil kratko. S tem se sprijazni. Število hitrih polnilnic v primerjavi z bencinskimi pumpami je skoraj zanemarljivo. Preberi si nekaj postov (kakšen mesec) nazaj konkretne praktične izkušnje izletov z EVjem za bolj sprejemljivo ceno.
Kakšna superiornost? Ne nakladaj. Sem se vozil z vsemi konkretnimi EVji na trgu, razen s Teslo in Jaguarjem. Nič posebnega. Po 10km na AC je občutek kot, da voziš avto. Ni opravičljive superiornosti za gromozansko razliko v ceni.

energetik ::

Karkulator je izjavil:

En zgoraj je negiral, da stroški na 100 kilometrov niso 8x manjši. Odgovor je: SO, seveda so.

Izračunajmo.

ICE: 7 litrov/100 kilometrov * 1,3 €/liter= 9,1 € na 100 kilometrov
EV: 14 kWh x 0,08 € /kWh= 1,12 €

Ralika je 8,12 kratna. (9,1 € / 1,12 €= 8,125 kratna)
Daj ne laži se no! Poglej si TeslaBjornove posnetke, z Ioniqom, ki je eden najvarčnejših EV je v Norveški zimi kuril 17kWh, ampak to na regionalkah pri nekje 80km/h + nekaj AC do 110km/h! Manj kot to povprečen Slovenec ne bo dosegel, ko sediš v zastoju in gre štom samo za HVAC pri 0 prevoženih km, gre povprečna poraba samo še gor. Računaj z realnimi nekje 20kWh/100.

Karkulator ::

energetik je izjavil:

Kako deluje li-ion polnjenje dobro vem, mi ni treba kazati posnetka, ker sem s tem seznanjen že najmanj 10 let. Potem pa da bo bolj natančno rečeva, da lahko hitrost polnjenja 32 kilometrov na minuto dosežeš od 0% baterije do 60 % baterije ('-60 SOC). Še zmeraj velja: 10 minut na 350 kW polnilnici in imaš več kot 300 kilometrov dosega.
Pa kakšnih 32km/min? Na psonetku imaš realni prikaz, za 2 različna premium EV. Koliko je povprečna moč filanja do 60%, nekje 120kW mogoče? Od 0% tudi ne gre, ker se noben pri zdravi pameti ne bo z 1% baterije pricijazil do polnilnice, pri nekje 10% recimo pa je napetost baterije toliko nižja, da tudi moč ne more biti polna (saj veš tisto, P=UI).
120kW je pa koliko, realnih 10km/min.

Glede 17% povečanja porabe si pa tudi mimo. Morda če gledaš energijo, gledati pa moraš moč. Ne moreš pričakovati, da bo moč polnjenja popolnoma enakomerno razporejena 24/7! Večina porabe bo nekje 18-6h med tednom. In potem kar naenkrat nimaš več samo 17% povečanja potrebne moči, ampak si takoj na 30%+. Še en blok TEŠ ali NEK.


Prvič: strinjam se s tako 120 kW polnjenje je veliko oz. je hitro.

32 kilometrov na minuto je podatek iz posnetka o mitih o električnih avtih, če sam izračunaš price celo malo več (seveda ne do polnega, ampak od 10% do recimo 60-70 % baterije, potem je hitrost upočasnjuje vse bolj kot se baterija približuje polni.)

Če sam izračunaš: 350 kW / 60 minut = 5,83 kWh / minuto polnjenja

5,83 zadostuje za: 5,85 kwh /14,5 kWh na sto kilometrov = 40,3 kilometre

Torej minuta polnjenja na 350 kW polnilnici zadostuje za 40,3 kilometre (teoretično).

To kako sedaj izgleda polnjenje na 350 kW polnilnici nima veze (to da se polni malo manj hitro, ampak še vedno zelo hitro), ker to NI problem tehnlogije električnih avtov ali tehnologije polnjenja, ampak problem specifično samo tistega testgiranega avtomobila od te pa te znamke. DA SE narediti, da se bodo avtomobili polnili z 32 km na minuto polnjenja, to se kumot da (samo uporabiti je potrebno druge, na trgu že masovno proizvajane baterije).

fikus_ je izjavil:

Boš moral malo popraviti izračun!

ICE: 6,5 litrov/100 kilometrov * 1,3 €/liter= 8,5 € na 100 kilometrov
EV: 20 kWh x 0,08 € /kWh= 1,6 €


In potem je še 5,3x


Poraba po EPA (to je normalna vožnja, z varčno vožnjo narediš še 2 krat več, oz. imaš 2x nižjo porabo) je 14,5 kWh na 100 kilometrov (NE 20 kwh kot si ti dal). Poglej podatke sam. Tesla model 3 naredi z 75 kwh po EPA (!) klasifikaciji 523 kilometrov. Zračunaj sam pa bošp videl da ni res kar praviš.

ICE: 6,5 litrov/100 kilometrov * 1,3 €/liter= 8,5 € na 100 kilometrov
EV: 14,5 kWh x 0,08 € /kWh= 1,16 €

Razlika je torej: 7,33 kratna.

Zgodovina sprememb…

lufthammer ::

A lahko izvem, zakaj mi je bilo tole brisano?
"Ker je govora o polnjenju, redno videvam na parkirišču v Tivoliju Teslo X, parkirano na navadni polnilni postaji, pa nobenega kabla! Skratka, zaseda prostor na polnilnici... Koliko bo še prepirov, me prav zanima."
Je mogoče tvoj frend?

energetik ::

Pa še realni izračun za povečanje porabe štroma v SLO:
Poraba motornega bencina za promet za leto 2012 = 526 kiloton (vir: https://www.energetika-portal.si/statis...
Dizla ne moreš šteti, ker ga ogromno porabi tovorni promet, predpostavimo torej bencin krat 2 za osebni promet, to znese 6429 GWh primarne energije. Predpostavimo, da ICE v povprečju spravijo nekje 15% energije na kolesa, EV pa recimo nekje 85% (polnjenje+inverter+motor). Potrebuješ dodatnih 1135GWh proizvedenega štroma. Če to rabiš popolnoma enakomerno 24/7, je to dodatna 130MW elektrarna. Kar je nemogoče, računaj da bo skoncentrirano nekje v 12h, morda v vseh 7 dneh. Realno rabiš novo 260 MW elektrarno SAMO za osebni promet z EV.

Karkulator ::

MrNighthawk je izjavil:

Karkulator je izjavil:

6. Tudi pozimi naredi 420 kilometrov z eno batri, od Ljubljane do Muchna je to več kot zadost z eno baterijo. Avto je vsako jutro 100 % napolnjen, ker ga polniš čez noč v garaži, zakaj bi štartala s praznim tankom? Nima veze da bencinarji nardijo 1000 kilometrov, električni pa 500 kilometrov. Tudi 500 kilometrov je ZELO UPOTABEN doseg. 99,8 % časa ne rabiš dosega več kot 500 kilometrov. Kadar pa ga, pa se ustaviš za 20 minut da raztegneš noge po petih urah vožnje in že greš lahko naprej 300 kilometrov.

So pa EV-ji TRENUTNO dragi, to pa drži. Samo so pa superiorni napram ICE-jem.

Garaža? Kaj pa tisti, ki živijo v bloku? EV je avantura/življenjski stil, še posebej, če nimaš opcije polnjena doma/v službi.
Sej pravim, zdaj si se obesil na Munich, ki ga Tesla pozimi komaj, da zvozi v teoriji, če ima 100% baterijo. Iz čigave riti si potegnil 99.8? Tukaj sta primarni samo dve dejstvi. Pol manjši doseg in čas polnjenja. Tukaj bo EV še nekaj časa potegnil kratko. S tem se sprijazni. Število hitrih polnilnic v primerjavi z bencinskimi pumpami je skoraj zanemarljivo. Preberi si nekaj postov (kakšen mesec) nazaj konkretne praktične izkušnje izletov z EVjem za bolj sprejemljivo ceno.
Kakšna superiornost? Ne nakladaj. Sem se vozil z vsemi konkretnimi EVji na trgu, razen s Teslo in Jaguarjem. Nič posebnega. Po 10km na AC je občutek kot, da voziš avto. Ni opravičljive superiornosti za gromozansko razliko v ceni.


Kaj pa tisti v bloku? Tisti naj NE KUPIJO EV-ja (ali pa naj se znajdejo po svoje).
Podatek o 99,8 % je iz posnetka o električnih avtih, ki sem ga prilepil v temo.

Čas polnjenja za vsakdanjo uporabo nima veze, ker je avto vedno poln zjutrej, vedno ima zjutraj 100 % napolnjeno baterijo. Drugače pa se da električne avte v 20 minutah kumot napolniti za 300 dodatnh kilometrov.

So pa TRENUTNO dražji, to pa drži (vendar ne bodo več dolgo dražji).

energetik je izjavil:

Karkulator je izjavil:

En zgoraj je negiral, da stroški na 100 kilometrov niso 8x manjši. Odgovor je: SO, seveda so.

Izračunajmo.

ICE: 7 litrov/100 kilometrov * 1,3 €/liter= 9,1 € na 100 kilometrov
EV: 14 kWh x 0,08 € /kWh= 1,12 €

Ralika je 8,12 kratna. (9,1 € / 1,12 €= 8,125 kratna)
Daj ne laži se no! Poglej si TeslaBjornove posnetke, z Ioniqom, ki je eden najvarčnejših EV je v Norveški zimi kuril 17kWh, ampak to na regionalkah pri nekje 80km/h + nekaj AC do 110km/h! Manj kot to povprečen Slovenec ne bo dosegel, ko sediš v zastoju in gre štom samo za HVAC pri 0 prevoženih km, gre povprečna poraba samo še gor. Računaj z realnimi nekje 20kWh/100.


V zastoju je poraba MNOGO manjša, ker ni zračnega upora. Električni avti so najbolj učinkoviti ravno pri zastojih in nizkih hitrostih. (tudi pri visokih hitrostih so, samo tam so malo manj učinkoviti.)

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Okapi je izjavil:

Utk je izjavil:

Subvencijo si odštel dvakrat. In strošek se računa na koncu življenjske dobe avta, ko je njegova vrednost blizu ničle, ne pa po treh ali petih ali osmih letih.
Če se hočeš na koncu vozit v razvalini, ki je zrela za odpad.

V tem primeru lahko že takoj kupiš tak avto, pa bo strošek še 10x nižji.>:D

Strošek za avto je povsem odvisen od tega, kaj bi rad - eni bi se radi ves čas vozili v novem razkošnem avtu, drugi pa so zadovoljni z najcenejšim še voznim. Tretji pa nekje vmes.

Kupit nov avto in se vozit z njim 15-20 let je za marsikoga precej nenavadna odločitev. Standard se v povprečju viša (tebi osebno, in družbi nasploh), ti se pa voziš v čedalje starejšem avtu, in v primeru električnih tudi v čedalje bolj zastarelem.

Če bi me citiral do konca, si bi prihranu ta brezvezen post. Avto je uporaben in nekaj vreden dokler ne gre na odpad. Če je vmes en ali 5 lastnikov, je nepomembno. Vsak lastnik zase oceni kolk je pripravljen plačat, da proda ta in gre po nov(ejši) avto, strošek avta se pa pač mora porazdelit čez celo njegovo dobo. Ne moreš pričakovat, da se ti dražji EV, ali pa dražji dizel, povrne prek goriva kadarkoli se ti spomneš prodat avto, tudi če je to po enem letu, če ga po enem letu prodaš za isto ceno kot nekega navadnega požrešnega bencinarja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

energetik ::

Karkulator je izjavil:



32 kilometrov na minuto je podatek iz posnetka o mitih o električnih avtih, če sam izračunaš price celo malo več (seveda ne do polnega, ampak od 10% do recimo 60-70 % baterije, potem je hitrost upočasnjuje vse bolj kot se baterija približuje polni.)

Če sam izračunaš: 350 kW / 60 minut = 5,83 kWh / minuto polnjenja

5,83 zadostuje za: 5,85 kwh /14,5 kWh na sto kilometrov = 40,3 kilometre

Torej minuta polnjenja na 350 kW polnilnici zadostuje za 40,3 kilometre (teoretično).

To kako sedaj izgleda polnjenje na 350 kW polnilnici nima veze (to da se polni malo manj hitro, ampak še vedno zelo hitro), ker to NI problem tehnlogije električnih avtov ali tehnologije polnjenja, ampak problem specifično samo tistega testgiranega avtomobila od te pa te znamke. DA SE narediti, da se bodo avtomobili polnili z 32 km na minuto polnjenja, to se kumot da (samo uporabiti je potrebno druge, na trgu že masovno proizvajane baterije).


Poraba po EPA (to je normalna vožnja, z varčno vožnjo narediš še 2 krat več, oz. imaš 2x nižjo porabo) je 14,5 kWh na 100 kilometrov (NE 20 kwh kot si ti dal). Poglej podatke sam. Tesla model 3 naredi z 75 kwh po EPA (!) klasifikaciji 523 kilometrov. Zračunaj sam pa bošp videl da ni res kar praviš.

ICE: 6,5 litrov/100 kilometrov * 1,3 €/liter= 8,5 € na 100 kilometrov
EV: 14,5 kWh x 0,08 € /kWh= 1,16 €

Razlika je torej: 7,33 kratna.
Glej ti raje realno polnenje in nehaj že s tvojimi idealnimi izračuni!
Glede porabe pa naj W1 in VelikiKit povesta, koliko kWh skurita. TeslaBjorn tam od 17kWh navzgor.

J.McLane ::

energetik je izjavil:

Pa še realni izračun za povečanje porabe štroma v SLO:
Poraba motornega bencina za promet za leto 2012 = 526 kiloton (vir: https://www.energetika-portal.si/statis...
Dizla ne moreš šteti, ker ga ogromno porabi tovorni promet, predpostavimo torej bencin krat 2 za osebni promet, to znese 6429 GWh primarne energije. Predpostavimo, da ICE v povprečju spravijo nekje 15% energije na kolesa, EV pa recimo nekje 85% (polnjenje+inverter+motor). Potrebuješ dodatnih 1135GWh proizvedenega štroma. Če to rabiš popolnoma enakomerno 24/7, je to dodatna 130MW elektrarna. Kar je nemogoče, računaj da bo skoncentrirano nekje v 12h, morda v vseh 7 dneh. Realno rabiš novo 260 MW elektrarno SAMO za osebni promet z EV.


Kaj pa če samo obstoječe ženeš na nazivni vrednosti še ponoči? Termo ponoči delujejo s 300-450 MW, podnevi s 580 MW. HE ne vem kakšen delež je z akumulacijski jezeri, ampak ponoči je hidro skoraj na nuli, podnevi je na 500+ MW.

Vir: https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Karkulator ::

energetik je izjavil:

Pa še realni izračun za povečanje porabe štroma v SLO:
Poraba motornega bencina za promet za leto 2012 = 526 kiloton (vir: https://www.energetika-portal.si/statis...
Dizla ne moreš šteti, ker ga ogromno porabi tovorni promet, predpostavimo torej bencin krat 2 za osebni promet, to znese 6429 GWh primarne energije. Predpostavimo, da ICE v povprečju spravijo nekje 15% energije na kolesa, EV pa recimo nekje 85% (polnjenje+inverter+motor). Potrebuješ dodatnih 1135GWh proizvedenega štroma. Če to rabiš popolnoma enakomerno 24/7, je to dodatna 130MW elektrarna. Kar je nemogoče, računaj da bo skoncentrirano nekje v 12h, morda v vseh 7 dneh. Realno rabiš novo 260 MW elektrarno SAMO za osebni promet z EV.


Bravo, dobil si podatek 1135 GWh to je samo okoli 7,5 % trenutne proizvodnje električne energije ;)

"Realno rabiš novo 260 MW elektrarno SAMO za osebni promet z EV." To ni pa RES RES NOBEN PROBLEM. Že ena boga Jedrka elektrarna Krško ima moč 700 MW. 260 MW ni nič (relativno na Krško).

energetik ::

Karkulator je izjavil:

V zastoju je poraba MNOGO manjša, ker ni zračnega upora. Električni avti so najbolj učinkoviti ravno pri zastojih in nizkih hitrostih. (tudi pri visokih hitrostih so, samo tam so malo manj učinkoviti.)
Kako si ti naredil strojni faks? V zastoju je poraba (tudi EV) neskončna. Tisti 1kW za HVAC kuriš za 0 prevoženih km! To ti samo še dviguje povprečno porabo.

Karkulator ::

energetik je izjavil:

Karkulator je izjavil:



32 kilometrov na minuto je podatek iz posnetka o mitih o električnih avtih, če sam izračunaš price celo malo več (seveda ne do polnega, ampak od 10% do recimo 60-70 % baterije, potem je hitrost upočasnjuje vse bolj kot se baterija približuje polni.)

Če sam izračunaš: 350 kW / 60 minut = 5,83 kWh / minuto polnjenja

5,83 zadostuje za: 5,85 kwh /14,5 kWh na sto kilometrov = 40,3 kilometre

Torej minuta polnjenja na 350 kW polnilnici zadostuje za 40,3 kilometre (teoretično).

To kako sedaj izgleda polnjenje na 350 kW polnilnici nima veze (to da se polni malo manj hitro, ampak še vedno zelo hitro), ker to NI problem tehnlogije električnih avtov ali tehnologije polnjenja, ampak problem specifično samo tistega testgiranega avtomobila od te pa te znamke. DA SE narediti, da se bodo avtomobili polnili z 32 km na minuto polnjenja, to se kumot da (samo uporabiti je potrebno druge, na trgu že masovno proizvajane baterije).


Poraba po EPA (to je normalna vožnja, z varčno vožnjo narediš še 2 krat več, oz. imaš 2x nižjo porabo) je 14,5 kWh na 100 kilometrov (NE 20 kwh kot si ti dal). Poglej podatke sam. Tesla model 3 naredi z 75 kwh po EPA (!) klasifikaciji 523 kilometrov. Zračunaj sam pa bošp videl da ni res kar praviš.

ICE: 6,5 litrov/100 kilometrov * 1,3 €/liter= 8,5 € na 100 kilometrov
EV: 14,5 kWh x 0,08 € /kWh= 1,16 €

Razlika je torej: 7,33 kratna.
Glej ti raje realno polnenje in nehaj že s tvojimi idealnimi izračuni!
Glede porabe pa naj W1 in VelikiKit povesta, koliko kWh skurita. TeslaBjorn tam od 17kWh navzgor.


On vozi v Norveški, ki je precej hladnejša od Slovenije. Pa ajde, pa upoštevaj 17 kWh, še vedno električni avti porabijo ZELO MALO.

Unava1lable ::

Vitamix se mi zdi eden teh študentov Strojne fakultete iz prvih vrst, ki bi jih ostali del predavalnice najraje vrgel čez okno. V vsakem letniku je precej takih teoretikov.

kow ::

On ni teoretik. Teoretik sicer naivno verjame v svoje modele, zna pa vseeno dobro racunati.

Karkulator ::

energetik je izjavil:

Karkulator je izjavil:

V zastoju je poraba MNOGO manjša, ker ni zračnega upora. Električni avti so najbolj učinkoviti ravno pri zastojih in nizkih hitrostih. (tudi pri visokih hitrostih so, samo tam so malo manj učinkoviti.)
Kako si ti naredil strojni faks? V zastoju je poraba (tudi EV) neskončna. Tisti 1kW za HVAC kuriš za 0 prevoženih km! To ti samo še dviguje povprečno porabo.


Jaz kumot, človek kako si ti naredil strojni faks? Zastoj oz. prometni zamašek SE TUDI PREMIKA, štekaš, potuje z tolk pa tolk povprečne hitrosti, recmo da potuje z 10 km/h povprečne hitrosti, kapiš?

energetik ::

J.McLane je izjavil:

energetik je izjavil:

Pa še realni izračun za povečanje porabe štroma v SLO:
Poraba motornega bencina za promet za leto 2012 = 526 kiloton (vir: https://www.energetika-portal.si/statis...
Dizla ne moreš šteti, ker ga ogromno porabi tovorni promet, predpostavimo torej bencin krat 2 za osebni promet, to znese 6429 GWh primarne energije. Predpostavimo, da ICE v povprečju spravijo nekje 15% energije na kolesa, EV pa recimo nekje 85% (polnjenje+inverter+motor). Potrebuješ dodatnih 1135GWh proizvedenega štroma. Če to rabiš popolnoma enakomerno 24/7, je to dodatna 130MW elektrarna. Kar je nemogoče, računaj da bo skoncentrirano nekje v 12h, morda v vseh 7 dneh. Realno rabiš novo 260 MW elektrarno SAMO za osebni promet z EV.


Kaj pa če samo obstoječe ženeš na nazivni vrednosti še ponoči? Termo ponoči delujejo s 300-450 MW, podnevi s 580 MW. HE ne vem kakšen delež je z akumulacijski jezeri, ampak ponoči je hidro skoraj na nuli, podnevi je na 500+ MW.

Vir: https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...
Naše kvazi akumulacijske dravske nimajo ponoči nič pametnega za dodati, ker filajo akumulacije. Ostale dajo kakor dajo, odvisno od dežja, od njih ne boš nič dosti dodatnega več dobil, sicer bi to prodajale že zdaj. Dodatno lahko ponoči izrabiš le še TEŠ, podnevi še to ne in rabiš novo TE ali pa drag uvoz iz tujine. Torej EV se bodo polnili skoraj izključno na lignit, če se ne zgradi NEK2.

Karkulator ::

Unava1lable je izjavil:

Vitamix se mi zdi eden teh študentov Strojne fakultete iz prvih vrst, ki bi jih ostali del predavalnice najraje vrgel čez okno. V vsakem letniku je precej takih teoretikov.


Jaz nisem teoretik ;) mam veliko prakse. Znam PA TUDI kaj poračunati ane ;)

RedDrake ::

Karkulator je izjavil:


Poraba po EPA (to je normalna vožnja, z varčno vožnjo narediš še 2 krat več, oz. imaš 2x nižjo porabo) je 14,5 kWh na 100 kilometrov (NE 20 kwh kot si ti dal). Poglej podatke sam. Tesla model 3 naredi z 75 kwh po EPA (!) klasifikaciji 523 kilometrov. Zračunaj sam pa bošp videl da ni res kar praviš.

ICE: 6,5 litrov/100 kilometrov * 1,3 €/liter= 8,5 € na 100 kilometrov
EV: 14,5 kWh x 0,08 € /kWh= 1,16 €

Razlika je torej: 7,33 kratna.

Daj mi zaupaj kdo te je učil fiziko v srednji šoli, da ti odvzamejo ocene in maturo/zaklj. izpit.

Z drugimi besedami, praviš, da lahko Tesla M3 naredi 1000km v enem šusu z "varčno" vožnjo.
En hint, 1000km je uspelo Modelu S (z 100kWh), ko se je cijazil s konstantno hitrostjo malo boljšega kolesarja po krogu.
V istih pogojih ima dizel porabo pod 4L, bencin pa pod 5L.
Razlika v ceni pri istih pogojih ne bo nikoli 8x, ker ti fizika to onemogoča. Saj sem že pred leti podal izračun, ampak troli itak ne berete za nazaj, samo gonite neko svojo idejo. Porabo EV se da simpl izračunati iz porabe ICE, čigar izkoristki so več ali manj znani.
In pride se do faktorja nekje dobrih 5. Ne bom ti računal še enkrat, naj naredi kdo drug, ali pa sam (čeprav na zgornje zapise dvomim v dovoljšnje znanje fizike).

Karkulator ::

energetik je izjavil:

J.McLane je izjavil:

energetik je izjavil:

Pa še realni izračun za povečanje porabe štroma v SLO:
Poraba motornega bencina za promet za leto 2012 = 526 kiloton (vir: https://www.energetika-portal.si/statis...
Dizla ne moreš šteti, ker ga ogromno porabi tovorni promet, predpostavimo torej bencin krat 2 za osebni promet, to znese 6429 GWh primarne energije. Predpostavimo, da ICE v povprečju spravijo nekje 15% energije na kolesa, EV pa recimo nekje 85% (polnjenje+inverter+motor). Potrebuješ dodatnih 1135GWh proizvedenega štroma. Če to rabiš popolnoma enakomerno 24/7, je to dodatna 130MW elektrarna. Kar je nemogoče, računaj da bo skoncentrirano nekje v 12h, morda v vseh 7 dneh. Realno rabiš novo 260 MW elektrarno SAMO za osebni promet z EV.


Kaj pa če samo obstoječe ženeš na nazivni vrednosti še ponoči? Termo ponoči delujejo s 300-450 MW, podnevi s 580 MW. HE ne vem kakšen delež je z akumulacijski jezeri, ampak ponoči je hidro skoraj na nuli, podnevi je na 500+ MW.

Vir: https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...
Naše kvazi akumulacijske dravske nimajo ponoči nič pametnega za dodati, ker filajo akumulacije. Ostale dajo kakor dajo, odvisno od dežja, od njih ne boš nič dosti dodatnega več dobil, sicer bi to prodajale že zdaj. Dodatno lahko ponoči izrabiš le še TEŠ, podnevi še to ne in rabiš novo TE ali pa drag uvoz iz tujine. Torej EV se bodo polnili skoraj izključno na lignit, če se ne zgradi NEK2.


Pa zgradimo novo JEK2, pa še viška štroma bomo mel! Jaz sem za. Poceni elektrika brez emisij, čista zmaga. Poračun o 15 procentih če vsi osebni avtomobile je namenjen tistim, ki trdijo, da če gre ves osebni promet na električne avte, potrebujemo 300 novih TEŠ6 elektrarn! (TRISTO! ). Kakšna laž.

WarpedGone ::

>> Glede porabe pa naj W1 in VelikiKit povesta, koliko kWh skurita.

Žal je nemogoče dat točno cifro, ki bo veljala še za kaj več kot za konkreten primer (avto, šofer, cesta, vožnja, datum, ura), ki se je že zgodil.

Po vožnji iz zasavja v lj mimo litije dolgo slabo uro, sm mel povprečno ~115Wh/km.
Danes zjutraj skozi črnuče v stop/n/go mi je kazalo trenutno 280Wh/km, trajalo je pa cca 15 minut za kak km poti.
Cifre za AC še nimam v glavi, tesla pri '1500km free supercharging" računa 250Wh/km, dobil sem namreč 376 zastonj kWh na SCjih.
Variabilnost porabe je visoka, fizika.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::

energetik je izjavil:

Pa še realni izračun za povečanje porabe štroma v SLO:
Poraba motornega bencina za promet za leto 2012 = 526 kiloton (vir: https://www.energetika-portal.si/statis...
Dizla ne moreš šteti, ker ga ogromno porabi tovorni promet, predpostavimo torej bencin krat 2 za osebni promet, to znese 6429 GWh primarne energije. Predpostavimo, da ICE v povprečju spravijo nekje 15% energije na kolesa, EV pa recimo nekje 85% (polnjenje+inverter+motor). Potrebuješ dodatnih 1135GWh proizvedenega štroma. Če to rabiš popolnoma enakomerno 24/7, je to dodatna 130MW elektrarna. Kar je nemogoče, računaj da bo skoncentrirano nekje v 12h, morda v vseh 7 dneh. Realno rabiš novo 260 MW elektrarno SAMO za osebni promet z EV.

EDIT: zafraknil, pozabil množit z 2, da pokriješ še dizle.
Torej rabiš 260MW elektrarno, ki deluje 24/7 izključno za EV promet. Oz. bolj realnih 520MW 12/7. TEŠ6 samo za promet.

Karkulator ::

RedDrake je izjavil:

Karkulator je izjavil:


Poraba po EPA (to je normalna vožnja, z varčno vožnjo narediš še 2 krat več, oz. imaš 2x nižjo porabo) je 14,5 kWh na 100 kilometrov (NE 20 kwh kot si ti dal). Poglej podatke sam. Tesla model 3 naredi z 75 kwh po EPA (!) klasifikaciji 523 kilometrov. Zračunaj sam pa bošp videl da ni res kar praviš.

ICE: 6,5 litrov/100 kilometrov * 1,3 EUR/liter= 8,5 EUR na 100 kilometrov
EV: 14,5 kWh x 0,08 EUR /kWh= 1,16 EUR

Razlika je torej: 7,33 kratna.

Daj mi zaupaj kdo te je učil fiziko v srednji šoli, da ti odvzamejo ocene in maturo/zaklj. izpit.

Z drugimi besedami, praviš, da lahko Tesla M3 naredi 1000km v enem šusu z "varčno" vožnjo.
En hint, 1000km je uspelo Modelu S (z 100kWh), ko se je cijazil s konstantno hitrostjo malo boljšega kolesarja po krogu.
V istih pogojih ima dizel porabo pod 4L, bencin pa pod 5L.
Razlika v ceni pri istih pogojih ne bo nikoli 8x, ker ti fizika to onemogoča. Saj sem že pred leti podal izračun, ampak troli itak ne berete za nazaj, samo gonite neko svojo idejo. Porabo EV se da simpl izračunati iz porabe ICE, čigar izkoristki so več ali manj znani.
In pride se do faktorja nekje dobrih 5. Ne bom ti računal še enkrat, naj naredi kdo drug, ali pa sam (čeprav na zgornje zapise dvomim v dovoljšnje znanje fizike).


Boji izračuni so pravilni, maturo moramo odvzeti če že komu, kvečjemu tebi ;) look kaj sm najdu zate ;) https://www.teslarati.com/tesla-model-s...

Pa drugič najdi te stvari sam, nebom ti jaz vedno iskal. Tudi če bi bilo faktor 5 razlike med ICE/EV je to še vedno FUL VELIKO :)

ps: človk jaz mam narjen Faks za strojništvo v Ljubljani, teli izračuni so zame mala malca ;)

Zgodovina sprememb…

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

>> Glede porabe pa naj W1 in VelikiKit povesta, koliko kWh skurita.

Žal je nemogoče dat točno cifro, ki bo veljala še za kaj več kot za konkreten primer (avto, šofer, cesta, vožnja, datum, ura), ki se je že zgodil.

Po vožnji iz zasavja v lj mimo litije dolgo slabo uro, sm mel povprečno ~115Wh/km.
Danes zjutraj skozi črnuče v stop/n/go mi je kazalo trenutno 280Wh/km, trajalo je pa cca 15 minut za kak km poti.
Cifre za AC še nimam v glavi, tesla pri '1500km free supercharging" računa 250Wh/km, dobil sem namreč 376 zastonj kWh na SCjih.
Variabilnost porabe je visoka, fizika.
Kako nemogoče, preštej vse kWh, ki si jih od začetka nafilal in deli s prevoženimi km.

Karkulator ::

energetik je izjavil:

energetik je izjavil:

Pa še realni izračun za povečanje porabe štroma v SLO:
Poraba motornega bencina za promet za leto 2012 = 526 kiloton (vir: https://www.energetika-portal.si/statis...
Dizla ne moreš šteti, ker ga ogromno porabi tovorni promet, predpostavimo torej bencin krat 2 za osebni promet, to znese 6429 GWh primarne energije. Predpostavimo, da ICE v povprečju spravijo nekje 15% energije na kolesa, EV pa recimo nekje 85% (polnjenje+inverter+motor). Potrebuješ dodatnih 1135GWh proizvedenega štroma. Če to rabiš popolnoma enakomerno 24/7, je to dodatna 130MW elektrarna. Kar je nemogoče, računaj da bo skoncentrirano nekje v 12h, morda v vseh 7 dneh. Realno rabiš novo 260 MW elektrarno SAMO za osebni promet z EV.

EDIT: zafraknil, pozabil množit z 2, da pokriješ še dizle.
Torej rabiš 260MW elektrarno, ki deluje 24/7 izključno za EV promet. Oz. bolj realnih 520MW 12/7. TEŠ6 samo za promet.


To ni pa res ni noben problem, to je samo tretjina do četrtina ene normalne jedrske.

Okapi ::

Je problem, ker je tretjina tiste jedrske, ki je nimamo. In je še 20 let ne bomo imeli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

J.McLane ::

energetik je izjavil:

J.McLane je izjavil:

energetik je izjavil:

Pa še realni izračun za povečanje porabe štroma v SLO:
Poraba motornega bencina za promet za leto 2012 = 526 kiloton (vir: https://www.energetika-portal.si/statis...
Dizla ne moreš šteti, ker ga ogromno porabi tovorni promet, predpostavimo torej bencin krat 2 za osebni promet, to znese 6429 GWh primarne energije. Predpostavimo, da ICE v povprečju spravijo nekje 15% energije na kolesa, EV pa recimo nekje 85% (polnjenje+inverter+motor). Potrebuješ dodatnih 1135GWh proizvedenega štroma. Če to rabiš popolnoma enakomerno 24/7, je to dodatna 130MW elektrarna. Kar je nemogoče, računaj da bo skoncentrirano nekje v 12h, morda v vseh 7 dneh. Realno rabiš novo 260 MW elektrarno SAMO za osebni promet z EV.


Kaj pa če samo obstoječe ženeš na nazivni vrednosti še ponoči? Termo ponoči delujejo s 300-450 MW, podnevi s 580 MW. HE ne vem kakšen delež je z akumulacijski jezeri, ampak ponoči je hidro skoraj na nuli, podnevi je na 500+ MW.

Vir: https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...
Naše kvazi akumulacijske dravske nimajo ponoči nič pametnega za dodati, ker filajo akumulacije. Ostale dajo kakor dajo, odvisno od dežja, od njih ne boš nič dosti dodatnega več dobil, sicer bi to prodajale že zdaj. Dodatno lahko ponoči izrabiš le še TEŠ, podnevi še to ne in rabiš novo TE ali pa drag uvoz iz tujine. Torej EV se bodo polnili skoraj izključno na lignit, če se ne zgradi NEK2.


Ravno v tem je catch, ponoči nimaš komu prodajat električne energije, če je akumulacijsko jezero polno pač vodo spuščajo mimo, ne vem ali je mogoče ob dežju Sava ponoči na minimalnem pretoku, ker jo vsi zadržujejo za akumulacijo? Potem imaš nek odstotek pretočnih, ki akumulacije sploh nimajo, dobro bi bilo vedeti koliko je takih, sam nisem našel podatka. Jasno pa ta vir energije ni zanesljiv (suša), ampak takrat ko je na voljo se pač skuri toliko manj lignita v TEŠ in imaš takoj malo bolj "zdrav" ogljični odtis.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Karkulator ::

Okapi je izjavil:

Je problem, ker je tretjina tiste jedrske, ki je nimamo.


Nimamo je TRENUTNO (tudi sprememba vseh osebnih vozil nebo trenutna iz danes na jutri). Če bodo politiki pametni jo bodo zgradili (JEK2).

fikus_ ::

V SLO na rekah praktično nimamo akumulacijskih HE. Nekaj se da korigirat zalogo energije s spreminjanjem višine vode v zajezitvi.

JEK2 se sedaj šele pogovarjamo, ni je v strategijah razvoja, načrtovanje in gradnja traja precej let in če se še letos lotimo načrtovanja, ne verjamem, da bo čez 15 let na voljo.

TEŠ 6 ima predvideno življenjsko dobo 40 let, ampak ne verjamem da bo tako dolgo obratovala zaradi emisij.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: fikus_ ()

-valvoline- ::

energetik je izjavil:

J.McLane je izjavil:

energetik je izjavil:

Pa še realni izračun za povečanje porabe štroma v SLO:
Poraba motornega bencina za promet za leto 2012 = 526 kiloton (vir: https://www.energetika-portal.si/statis...
Dizla ne moreš šteti, ker ga ogromno porabi tovorni promet, predpostavimo torej bencin krat 2 za osebni promet, to znese 6429 GWh primarne energije. Predpostavimo, da ICE v povprečju spravijo nekje 15% energije na kolesa, EV pa recimo nekje 85% (polnjenje+inverter+motor). Potrebuješ dodatnih 1135GWh proizvedenega štroma. Če to rabiš popolnoma enakomerno 24/7, je to dodatna 130MW elektrarna. Kar je nemogoče, računaj da bo skoncentrirano nekje v 12h, morda v vseh 7 dneh. Realno rabiš novo 260 MW elektrarno SAMO za osebni promet z EV.


Kaj pa če samo obstoječe ženeš na nazivni vrednosti še ponoči? Termo ponoči delujejo s 300-450 MW, podnevi s 580 MW. HE ne vem kakšen delež je z akumulacijski jezeri, ampak ponoči je hidro skoraj na nuli, podnevi je na 500+ MW.

Vir: https://www.eles.si/prevzem-in-proizvod...
Naše kvazi akumulacijske dravske nimajo ponoči nič pametnega za dodati, ker filajo akumulacije. Ostale dajo kakor dajo, odvisno od dežja, od njih ne boš nič dosti dodatnega več dobil, sicer bi to prodajale že zdaj. Dodatno lahko ponoči izrabiš le še TEŠ, podnevi še to ne in rabiš novo TE ali pa drag uvoz iz tujine. Torej EV se bodo polnili skoraj izključno na lignit, če se ne zgradi NEK2.

Tocno tako, nocno polnenje ev eko? My ass. NT takoj ukinit, oz spremenit tako da bo dnevna mal cenejsa kot nocna.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

In zdaj hidro kapacitet ponoči ni samo zato ker je @energetik tako napisal? Daj naj kdo podkrepi tele trditve ali pa shut up.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

sniff ::

energetik je izjavil:

sniff je izjavil:

Da se še jaz malce priključim debati pa da probamo tele "rekla kazala" ekonomike debate malce usmerjeno peljat sem skupaj vrgel izračune ICE vs EV na enakem avtomobilu (s primerjavo različnih proizvajalcev/modelov po navadi hitro zapadeš v debate o preferencah, kar pomeni 100+ postov... brez smiselnega konsenza. Torej za primer sem vzel HYUNDAI KONO, ki je tako ICE kot EV, ter ima hkrati EV dober domet (mislim, da bi 400km dometa moglo zadovoljevati potrebe 95% Slovencev 95% časa, kdor pravi da klofa 800km v enmu dnevu 8ur neprestane vožnje, večkrat na leto ma malce problem). Cilj izračuna je bil dobiti strošek prevoženega kilometra v 3 letih lastništva, ob upoštevanju vseh stroškov in prodaje avtomobila po 3 letih. Gabariti so podani, tako da sprejemam konstruktivne kritike/predloge glede posameznih postavk - predvsem me zanima cena servisa pri EV (lastniki na plano).
Rezultat: strogo ekonomsko gledano je ekonomika v prid EV-jem.

 ekonomika

ekonomika



 različno št. km/letno

različno št. km/letno


Ja, subvencija x2, strošek štroma je premali, celo nočna tarifa je nekje 8,5c/kWh. Porabo si za vse modele vzel premalo, moraš gledati realno vožnjo, torej za TGDI oba modela nekje vsaj 6,5L, za EV nekje 20kWh.
O preostali vrednosti po 3 letih lahko le ugibaš. Sicer pa ja, menjava po 3 letih? Če že nabaviš EV, ga boš verjetno probal terat vsaj 10 let oz. dokler bo dala baterija.


strošek štroma je ocenjen na - zgornji rang je povprečna 0,11 €/kWh (upoštevanje računa elektrike doma - cena priklopa, ki jo plačaš v vsakem primeru), dejanska je lahko nižja, ker bo večinoma praksa nočno polnjenje, pa dodatno tudi zastonj polnilnice... vsekakor pa bistvene spremembe ni (sem naredil korekcije). Porabo sem dal deklarirano proizvajalca, sem jo tudi sedaj korigiral (https://www.spritmonitor.de) pride višja za ICE in bi bla ceno nižja za EV. Preostala vrednost je ocena tako na ICE in EV - z vidika primerjave je to pomemben faktor, logično, ker je razlika v nakupni ceni ICE vs EV. Zakaj 3 leta, ker si vezan ob prejemu subvencije eko sklada. Tehnologija bo šla verjenot naprej - kar so že bili tukaj komentarij kot argument proti nakupu.

-valvoline- ::

J.McLane je izjavil:

In zdaj hidro kapacitet ponoči ni samo zato ker je @energetik tako napisal? Daj naj kdo podkrepi tele trditve ali pa shut up.

Pa niso nori 'kurit' hidro ponoc saj ga 2x drazje prodajo podnevi, itak je zanemarljiv odstotek.

sniff ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Zavarovanje in servisi zagotovo ne morejo stimat.

Zavarovanje imaš zraven link vira... če najdeš druge cene lahko naredim korekcijo. Servis nimam pojma, naj sproči tisti, ki ima doma EV in račune.

Karkulator ::

WarpedGone je izjavil:

>> Glede porabe pa naj W1 in VelikiKit povesta, koliko kWh skurita.

Žal je nemogoče dat točno cifro, ki bo veljala še za kaj več kot za konkreten primer (avto, šofer, cesta, vožnja, datum, ura), ki se je že zgodil.

Po vožnji iz zasavja v lj mimo litije dolgo slabo uro, sm mel povprečno ~115Wh/km.
Danes zjutraj skozi črnuče v stop/n/go mi je kazalo trenutno 280Wh/km, trajalo je pa cca 15 minut za kak km poti.
Cifre za AC še nimam v glavi, tesla pri '1500km free supercharging" računa 250Wh/km, dobil sem namreč 376 zastonj kWh na SCjih.
Variabilnost porabe je visoka, fizika.


Vsekakor poraba kar močno varira, logično. Lahko Prosim podaš POVPREČNO porabo kilovatnih ur na 100 km? :)

WarpedGone ::

Energetik:
>> Kako nemogoče, preštej vse kWh, ki si jih od začetka nafilal in deli s prevoženimi km.

In kaj zate uporabnega boš prebral iz te cifre?

>> Vsekakor poraba kar močno varira, logično. Lahko Prosim podaš POVPREČNO porabo kilovatnih ur na 100 km? :)

Komot je zračunat, rezultat bo še vedno splošno neuporaben.
Brez AC je okrog 120, veliko AC je okrog 240, faktor 2 razlike.
Zbogom in hvala za vse ribe

-valvoline- ::

20-30kwh na 100km.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Tule gor očitno vsak piše kar mu paše, potem naj pa še verjamemo nekomu z LPG avtom, koliko štroma pokuri EV. :))

Tudi za štrom avte imaš spritmonitor.de
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Karkulator ::

Okapi je izjavil:

Je problem, ker je tretjina tiste jedrske, ki je nimamo. In je še 20 let ne bomo imeli.


260 MW inštaliranje moči ni veliko, če damo "ene par"(nevem cca 5 recimo) hidroelektrarn na Muro, mamo zadevo že pokrito. Če ti Mura ni všeč, pa si namest tega predstavljaj 260 MW elektrarno na lesno biomaso,posušene odpadke iz kmetijstva, in posušen odpadni mulj iz čistilnih naprav za vodo. Uglavnem KUMOT ;)

Če bomo pametni bomo JEK2 zgradili v nekaj letih. Kitajci svoje postavijo v enem letu, oni to znajo.

-valvoline- ::

200wh/km = 20kwh na 100km po podatkih w1

fikus_ ::

"Če bomo pametni bomo JEK2 zgradili v nekaj letih. Kitajci svoje postavijo v enem letu, oni to znajo." In potem svizec . . . :)) :)) :))

Karkulator ::

WarpedGone je izjavil:

Energetik:
>> Kako nemogoče, preštej vse kWh, ki si jih od začetka nafilal in deli s prevoženimi km.

In kaj zate uporabnega boš prebral iz te cifre?

>> Vsekakor poraba kar močno varira, logično. Lahko Prosim podaš POVPREČNO porabo kilovatnih ur na 100 km? :)

Komot je zračunat, rezultat bo še vedno splošno neuporaben.
Brez AC je okrog 120, veliko AC je okrog 240, faktor 2 razlike.


Pa podaj povprečno porabo kilovatnih ur na 100 kilometrov za TVOJ miks vožnje. Rezultat bo uporaben, ker tamle eni govorijo o 30 kWh na 100 kilometrov. Ta tvoj rezultat bo zadost dober, da jim dokažemo, da se motijo.
««
722 / 1184
»»