» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
719 / 1184
»»

m0LN4r ::

To tak al tak, ampak pristasi EVjev pa to reklamirajo, kot da bo v prihodnosti voznja z elektriko zastonj. Vglavnem ljudje si delajo neke utvare o tem.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Karkulator ::

m0LN4r je izjavil:

To tak al tak, ampak pristasi EVjev pa to reklamirajo, kot da bo v prihodnosti voznja z elektriko zastonj. Vglavnem ljudje si delajo neke utvare o tem.


Tega noben ne reklamira. Vožnja je cca 5x cenejša z električnim avtomobilom v primerjavi z dieselskim avtomobilom ;) Z v praksi praktično "neomejenim" dosegom (oz.ki zadostuje za 5 ur vožnje s povprečno hitrostjo 100 km/h, potem pa 20 minut odmora za malco, pa loh nadaljnih 3 ure vožnje z povprečno 100 km/h. Samo še cena rabi it električnim avtomobilom mal dol (in to bo šla, kmalu, še leto, dve, tri pa bo).

Karkulator ::

BigWhale: "Jaz sem vcasih tankal za pol evra na liter. Tudi meni ni nihce garantiral, da se bencin ne bo drasticno podrazil. :)"

Definitivno se nebo elktrična energija podražila za 4x in hkrati da bodo cene bencina in diesla ostale enake današnjim. Pa tudi če se to zgodi (in hkrati še obdavčijo EV-je enako kot je sedaj diesel/bencinar), bo cena na 100 kilometrov še vedno enaka kot je za diesla/bencinarja sedaj. Ker bo pa seveda podražitev mnogo manjša, se bo mnogo bolj splačalo voziti električni avto, seveda. Z drugimi besedami: Nemogoče je, da se z električnim avtom "zajebeš".

Zgodovina sprememb…

Karkulator ::

Z razlogom se električni motorji uporabljajo POVSOD, kjer je možen priklop ne omrežje. (in NE diselski, plinski ali bencinski motorji). Ta razlog je MNOGO nižja cena in MNOGO manjša cena motorja in njegovega vzdraževanja.

Zgodovina sprememb…

m0LN4r ::

Karkulator je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

To tak al tak, ampak pristasi EVjev pa to reklamirajo, kot da bo v prihodnosti voznja z elektriko zastonj. Vglavnem ljudje si delajo neke utvare o tem.


Tega noben ne reklamira. Vožnja je cca 5x cenejša z električnim avtomobilom v primerjavi z dieselskim avtomobilom ;) Z v praksi praktično "neomejenim" dosegom (oz.ki zadostuje za 5 ur vožnje s povprečno hitrostjo 100 km/h, potem pa 20 minut odmora za malco, pa loh nadaljnih 3 ure vožnje z povprečno 100 km/h. Samo še cena rabi it električnim avtomobilom mal dol (in to bo šla, kmalu, še leto, dve, tri pa bo).

Jaz sem pa vceraj zvecer v manj kot treh urah prevozil 380km, brez postanka in z 23 Litri nafte proti domu. Za celotno pot sem porabil samo 10 dodatnih minut preden sem natankal avto na zacetku. Vmes pa se niti za minuto nisem sekiral o "polnenju" ali "iskanju" polnilnice.
Za tak podvig bi moral startati z napolnjenim avtom in imeti kr konkretno baterijo, ki pa v poceni cenovnem razredu sploh ne obstaja.
Zelo verjetno bom pocakal na EVje z vsaj 700km dosega in ceno pod 30.000, razen ce se v naslednjem letu dveh Merklovi zmesa.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

roCkY ::

Karkulator je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

To tak al tak, ampak pristasi EVjev pa to reklamirajo, kot da bo v prihodnosti voznja z elektriko zastonj. Vglavnem ljudje si delajo neke utvare o tem.


Tega noben ne reklamira. Vožnja je cca 5x cenejša z električnim avtomobilom v primerjavi z dieselskim avtomobilom ;) Z v praksi praktično "neomejenim" dosegom (oz.ki zadostuje za 5 ur vožnje s povprečno hitrostjo 100 km/h, potem pa 20 minut odmora za malco, pa loh nadaljnih 3 ure vožnje z povprečno 100 km/h. Samo še cena rabi it električnim avtomobilom mal dol (in to bo šla, kmalu, še leto, dve, tri pa bo).

Kakšna bo dejanska cena vožnje z EV se bo zvedelo šele čez 10-14 let. Vkolikor bodo baterije dejansko zdržale bo ok. Vkolikor jih bo del zgubil kapaciteteto tako drastično, da bo uporaba vozila skoraj nemogoča je karkulacija druga. Baterije tudi čez 10 let ne bodo poceni. Pomoje se bo še davek za razgradnjo enkrat uvedel.
Dejstvo je da se EV splača tistim, ki se ogromno vozijo. ČE kupiš sedaj nek avto srednjega razreda si z ICE precej bolj brez skrbi kar se financ tiče. Čeprav sem ravno prejle bral, da bodo Nemci precej podražili fosilna goriva. Skratka obeta se draginja in inflacija. Nič ne bo tako kot je bilo v času zlate dobe Dizlov v EU.

Webmojster ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

150 000 km/10 let

15k ICE + 15k goriva + 5k maintenance = 35k

30k EV + 2k elektrike + 2k maintenance = 34k

Not worth it.

Ko pa bojo cene padle na 20k, pa seveda nimaš kaj studirat.

Danes se še ne splaca EV-ja.


ID3 - pa rečima da bo 32.5K € minus 7.500€ subvencija = 25.000€.

Se še vedno ne splača?

IL_DIAVOLO ::

Se :)

m0LN4r ::

Webmojster je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

150 000 km/10 let

15k ICE + 15k goriva + 5k maintenance = 35k

30k EV + 2k elektrike + 2k maintenance = 34k

Not worth it.

Ko pa bojo cene padle na 20k, pa seveda nimaš kaj studirat.

Danes se še ne splaca EV-ja.


ID3 - pa rečima da bo 32.5K € minus 7.500€ subvencija = 25.000€.

Se še vedno ne splača?

Primerljiva DACIA stane vsaj pol manj. Plastika v ID.3 pa je tocno na nivoju Dacie. Tezka odlocitev. Lahko pa kupis dve daciji za ta denar.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

roCkY ::

Uh ja seveda, plastika je ključni element na vozilu!

IL_DIAVOLO ::

Plastika je lahka in poceni this is why.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Webmojster je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

150 000 km/10 let

15k ICE + 15k goriva + 5k maintenance = 35k

30k EV + 2k elektrike + 2k maintenance = 34k

Not worth it.

Ko pa bojo cene padle na 20k, pa seveda nimaš kaj studirat.

Danes se še ne splaca EV-ja.


ID3 - pa rečima da bo 32.5K EUR minus 7.500EUR subvencija = 25.000EUR.

Se še vedno ne splača?

Že danes dobiš za 25 leafa, za 2800 pa ioniqa, nimata glih 300 km dosega kot naj bi imel id3, ampak to bomo še videli kolk bo res imel. No, pa novi ioniq, ki pride oktobra, naj bi imel 310, verjetno pa ne bo nič dražji kot trenutni. Tako da id3 ne bo prinesel nobene revolucije, razen za vw fene, pač samo še ena izbira več. S čimer tudi ni nič narobe. No, razen tega, da pride šele čez eno leto...ČE.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

roCkY ::

BO BO ID3 mama Merkel je obljubila subvencije.
https://stari.rtvslo.si/svet/evropa/po-...

Webmojster ::

Utk je izjavil:

Webmojster je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

150 000 km/10 let

15k ICE + 15k goriva + 5k maintenance = 35k

30k EV + 2k elektrike + 2k maintenance = 34k

Not worth it.

Ko pa bojo cene padle na 20k, pa seveda nimaš kaj studirat.

Danes se še ne splaca EV-ja.


ID3 - pa rečima da bo 32.5K EUR minus 7.500EUR subvencija = 25.000EUR.

Se še vedno ne splača?

Že danes dobiš za 25 leafa, za 2800 pa ioniqa, nimata glih 300 km dosega kot naj bi imel id3, ampak to bomo še videli kolk bo res imel. No, pa novi ioniq, ki pride oktobra, naj bi imel 310, verjetno pa ne bo nič dražji kot trenutni. Tako da id3 ne bo prinesel nobene revolucije, razen za vw fene, pač samo še ena izbira več. S čimer tudi ni nič narobe. No, razen tega, da pride šele čez eno leto...ČE.


No ja, Leaf je bližje 27K € kot pa 25k €. Če bo ID3 res cca. 30K€ pa ga lahko s subvencijo dobiš za 22.500€. Bomo videli

IL_DIAVOLO ::

Verjamem, da bo čez 2 ali 3 leta ponudba za 27k oz s subvencijo in kakšnim decembrski popustom pod 20k 8-)

Webmojster ::

Upajmo :)

Utk ::

Dvomim da bo vw najcenejši v razredu, še nikjer nikoli ni bil. Ni vprašanje ali bo 30, enkrat bo tudi 25, vprašanje je KDAJ bo teh 30.

b3D_950 ::

...navajajo tudi, da bodo do leta 2025 na voljo 30 modelov na elektriko, verjetno še od audi, porsche, seat, škoda.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

mgermo ::

Za id3 sem bil tut jaz nahypan, ampak bože mili cockpit je slabši kot v 10 let starem cliu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mgermo ()

BigWhale ::

mgermo je izjavil:

Za id3 sem bil tut jaz nahypan, ampak bože mili cockpit je slabši kot v 10 let starem cliu.


Sej ne, da ma ID.3 kej zlo izjemno notranjost, sam vseen lahk nehate s taksnimi neumnostmi. A ste v vrtcu al kaj?

Karkulator ::

m0LN4r je izjavil:

Karkulator je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

To tak al tak, ampak pristasi EVjev pa to reklamirajo, kot da bo v prihodnosti voznja z elektriko zastonj. Vglavnem ljudje si delajo neke utvare o tem.


Tega noben ne reklamira. Vožnja je cca 5x cenejša z električnim avtomobilom v primerjavi z dieselskim avtomobilom ;) Z v praksi praktično "neomejenim" dosegom (oz.ki zadostuje za 5 ur vožnje s povprečno hitrostjo 100 km/h, potem pa 20 minut odmora za malco, pa loh nadaljnih 3 ure vožnje z povprečno 100 km/h. Samo še cena rabi it električnim avtomobilom mal dol (in to bo šla, kmalu, še leto, dve, tri pa bo).

Jaz sem pa vceraj zvecer v manj kot treh urah prevozil 380km, brez postanka in z 23 Litri nafte proti domu. Za celotno pot sem porabil samo 10 dodatnih minut preden sem natankal avto na zacetku. Vmes pa se niti za minuto nisem sekiral o "polnenju" ali "iskanju" polnilnice.
Za tak podvig bi moral startati z napolnjenim avtom in imeti kr konkretno baterijo, ki pa v poceni cenovnem razredu sploh ne obstaja.
Zelo verjetno bom pocakal na EVje z vsaj 700km dosega in ceno pod 30.000, razen ce se v naslednjem letu dveh Merklovi zmesa.



To da bi moral štartati z napolnjenim EV-jem ni noben problem, ker te je vsako jutro vedno pričaka polna baterija. Tesla model 3 bi to pot zmogla brez problema. Sploh pa kolikorat na leto delas tako pot, enkrat? Dvakrat? Potem si avto lahko za takrat izposodiš. Ali pa zakaj ne flikneš enega diesel generatorja v pritljažnik, spelješ avspuh ven in sproti filaš baterijo medtem ko se voziš? Za komot bi naredil tudi 1000 kilometrov na tak nacin (to jih lahko ze sedaj z teslo medel 3, če voziš bolj varčno sicer). Pri rem triku z dizel generatorjem pa nebi rabil voziti varčno, mel bi pa vse prednosti velikega dosega za tiste parkrat na leto in hkrati poceni vožnjo EV-ja. (Za običajno dolge poti bi seveda dizel generator izklopil.) Drugace pa tudi z poceni EV-jem se da, a ti je res problem pocakati enkrat pol ure po tem ko si tri ure vozil, tiste enkrat ali dvakrat na leto?

jype ::

BigWhale je izjavil:

A ste v vrtcu al kaj?
Ne, poženščeni so, pa jih skrbi estetika. Tudi ko kupujejo sekiro, jih najbolj zanima, s kakšno barvo in pod kakšnim kotom je pobarvan ročaj.

Karkulator ::

roCkY je izjavil:

Karkulator je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

To tak al tak, ampak pristasi EVjev pa to reklamirajo, kot da bo v prihodnosti voznja z elektriko zastonj. Vglavnem ljudje si delajo neke utvare o tem.


Tega noben ne reklamira. Vožnja je cca 5x cenejša z električnim avtomobilom v primerjavi z dieselskim avtomobilom ;) Z v praksi praktično "neomejenim" dosegom (oz.ki zadostuje za 5 ur vožnje s povprečno hitrostjo 100 km/h, potem pa 20 minut odmora za malco, pa loh nadaljnih 3 ure vožnje z povprečno 100 km/h. Samo še cena rabi it električnim avtomobilom mal dol (in to bo šla, kmalu, še leto, dve, tri pa bo).

Kakšna bo dejanska cena vožnje z EV se bo zvedelo šele čez 10-14 let. Vkolikor bodo baterije dejansko zdržale bo ok. Vkolikor jih bo del zgubil kapaciteteto tako drastično, da bo uporaba vozila skoraj nemogoča je karkulacija druga. Baterije tudi čez 10 let ne bodo poceni. Pomoje se bo še davek za razgradnjo enkrat uvedel.
Dejstvo je da se EV splača tistim, ki se ogromno vozijo. ČE kupiš sedaj nek avto srednjega razreda si z ICE precej bolj brez skrbi kar se financ tiče. Čeprav sem ravno prejle bral, da bodo Nemci precej podražili fosilna goriva. Skratka obeta se draginja in inflacija. Nič ne bo tako kot je bilo v času zlate dobe Dizlov v EU.


Življenska doba bsterije pri električnih avtih mi problem. Podatke že imamo, raziskava je bila delana na 1000 vozilih tesla in po 300 tisoč kilometrov so imeli ti avti še 90 % prvotnega dosega. Novica je bila tudi na slotechu (pogooglaj malo s ključnimi besedami 300000 kilometrov, Tesla, baterije zdržijo, 90 % kapacitete slotech). Ni vprasanje ali baterije zdržijo ali ne zdržijo življensko dobo avta, recimo 20 let. Zdržijo! To vemo. Iz podatkov iz prskse to vemo. Tesla ima seveda vodno hlajena baterijo, če je baterija samo zračno hlajena, potem ima po 300000 kilometrov še 70 % prvotne kapacitete, kar še vedno ni slabo. Vprašanje ni če bodo baterije čez 10 let poceni oz. da ne bodo poceni: baterije so že sedaj poceni, čez 10 let se bo pa njihova cena vsaj še prepolovila (takrat bojo pa ekstra poceni). Z EV-jem si definitivno lahko bolj brez skrbi kar se financ tiče, ker je cenejši za uporabo.

jernejl ::

Karkulator je izjavil:

Pri fosilnih gorivih je to precej drugače, tam so znatna povečanja cene ne samo možna, ampak tudi pričakovana.
Kar seveda ni res; zgoraj sem že podal en razlog, zakaj so lahko (zaradi EV-jev) pričakovana povečanja cene el. energije, prav tako pa znižanja cene fosilnih goriv.

Karkulator je izjavil:

Življenska doba bsterije pri električnih avtih mi problem. Podatke že imamo, raziskava je bila delana na 1000 vozilih tesla in po 300 tisoč kilometrov so imeli ti avti še 90 % prvotnega dosega. Novica je bila tudi na slotechu (pogooglaj malo s ključnimi besedami 300000 kilometrov, Tesla, baterije zdržijo, 90 % kapacitete slotech).
Ta raziskava nič ne pove o tem, v kolikih primerih je bila potrebna menjava baterije.

Ni vprasanje ali baterije zdržijo ali ne zdržijo življensko dobo avta, recimo 20 let. Zdržijo! To vemo.
Raziskava, ki jo omenjaš, o tem ne pove prav nič.

Iz podatkov iz prskse to vemo.
Ni res, iz prakse vemo, da se baterije tudi kvarijo (ali poškodujejo) in jih je treba zamenjati.

Z EV-jem si definitivno lahko bolj brez skrbi kar se financ tiče, ker je cenejši za uporabo.
Če se pokvari baterija (ali pa jo poškoduješ), potem se ta "cenejši" lahko hitro preobrazi v "dražji". Pa tudi če se ne, je cenejši zgolj ob kopici predpostavk, ki se lahko uresničijo, lahko pa tudi ne.

jype ::

jernejl je izjavil:

Kar seveda ni res; zgoraj sem že podal en razlog, zakaj so lahko (zaradi EV-jev) pričakovana povečanja cene el. energije, prav tako pa znižanja cene fosilnih goriv.
Ker si naučen neresnice o tem, kako ekonomija deluje, vsekakor razumemo, zakaj se na ta specifičen način motiš.

ziga1990 ::

no fantje vidim da ste stručkoti za EV vozila doma se poigravam z idejo da bi namesto Priusa vzel do 5 let star EV avto sedaj sta v ožjem izboru Nissan Leaf in Golf-e ampak me par stvari zanima:
1.) tisti ki imate Ev vozilo kako ga doma polnite in koliko traja da ga napolnite?
2.) jaz imam doma navoljo trifazni 380V 16A tok glede na naše varovalke lahko dam notri 20A brez da bi glavno varovalko ven vrglo zanima pa me: po gledanju po internetu mi ni uspelo najti polnilni kabel za trifazno vtičnico ali moram sedaj kupiti ta wall charger da bi izkoristil trifazno napeljavo?
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Karkulator ::

jernejl je izjavil:

Karkulator je izjavil:

Pri fosilnih gorivih je to precej drugače, tam so znatna povečanja cene ne samo možna, ampak tudi pričakovana.
Kar seveda ni res; zgoraj sem že podal en razlog, zakaj so lahko (zaradi EV-jev) pričakovana povečanja cene el. energije, prav tako pa znižanja cene fosilnih goriv.

Karkulator je izjavil:

Življenska doba bsterije pri električnih avtih mi problem. Podatke že imamo, raziskava je bila delana na 1000 vozilih tesla in po 300 tisoč kilometrov so imeli ti avti še 90 % prvotnega dosega. Novica je bila tudi na slotechu (pogooglaj malo s ključnimi besedami 300000 kilometrov, Tesla, baterije zdržijo, 90 % kapacitete slotech).
Ta raziskava nič ne pove o tem, v kolikih primerih je bila potrebna menjava baterije.

Ni vprasanje ali baterije zdržijo ali ne zdržijo življensko dobo avta, recimo 20 let. Zdržijo! To vemo.
Raziskava, ki jo omenjaš, o tem ne pove prav nič.

Iz podatkov iz prskse to vemo.
Ni res, iz prakse vemo, da se baterije tudi kvarijo (ali poškodujejo) in jih je treba zamenjati.

Z EV-jem si definitivno lahko bolj brez skrbi kar se financ tiče, ker je cenejši za uporabo.
Če se pokvari baterija (ali pa jo poškoduješ), potem se ta "cenejši" lahko hitro preobrazi v "dražji". Pa tudi če se ne, je cenejši zgolj ob kopici predpostavk, ki se lahko uresničijo, lahko pa tudi ne.


Prvo kot prvo: če VSI osebni avtomobili v Sloveniji preklopijo na električni pogon: potem se poraba električne energije poveča za 17 % glede na trenutno porabo. Podobno velja za tujino. Delež električne energije, ki jo potrebujemo za pogon električnih avtomobilov ni prav velik. Glede na vse napovedi je v praksi nemogoče, da se bo cena fosilnih goriv opazno znižala. Fosilna goriva se potrebujejo tudi v vseh drugih industrijah, ne samo pri transportu. Fosilna goriva bodo čez 10 let DRAŽJA kot sedaj, vse napovedi in vsi strokovnjaki pravijo tako. Delež uporabe fosilnih goriv v prometu se bo seveda znižal čez leta, vendar bo poraba fosilnih goriv narasla v drugih sektorjih industrije toliko, da bo skupna poraba fosilnih goriv večja in s tem bo tudi cena za fosilna goriva večja. Povrh vsega bo fosilnih goriv začelo primankovati oz. bo cena za njihovo pridobivanje vse večja in večja! Včasih je potreboval 1 del energije dati, da si dobil 300 delov energije v obliki fosilnega goriva, danes je marsikje razmerje že tako, da potrebuješ dati 1 del energije da dobiš 5 delov energije v obliki fosilnega goriva. Razmerje se splabša iz leta v leto. Vse težje in težje je pridobivati fosilna goriva. Menjava baterije zaradi napake pri izdelavi se potrebuje IZJEMNO REDKO, tako redko da lahko brez problema rečemo, da je ta delež zanemarljiv (nekaj tisočink procenta). Pa tudi proizvajalec daje po 10 let garancije na baterijo, tako da tudi če se v enem izmed 10 tisoč primerov pokvari, mu menjavo baterije krije proizvajalec in je za uporabnika brezplačna. Baterije v električnih avtih zdržijo tudi 20 let in več, Elon Musk govori o miljonu milj, ki jih z eno baterijo lahko prevozijo njegovi avtomobili. Na voljo so tudi druge raziskave, ki to potrjujejo (potrjujejo izjemno dolgo življensko dobo baterije). Treba se je namreč zavedati, da je baterija v električnem avtomobilu popolnoma drugačna od tiste v telefonih ali prenosnih računalnikih. Kemija je druga, največji sovražnik življenske dobe, to je toplota (vročina), je pri električnem avtomobilu eliminran z vodnim hlajenjem, tudi režim polnjenja in praznenja oz. od katere do katere napetosti se baterija polni je pri električnem avtu popolnoma drugačen. Pri laptopu in mobilnem telefonu je baterija OPTIMIZIRANA za kar največjo kapaciteto (proizvajalec se bo odloči za 5 % večjo kapaciteto, tudi če bo življenska doba zato 10x KRAJŠA, ker skoraj nobeden nima telefona več kot par let. Pri električnem avtomobilu pa je to drugače. Tam je baterija optimizirana za najdaljšo ŽIVLJENSKO DOBO.) Raziskav, ki potrjujejo ZELO dolgo življensko dobo baterije v elektičnih avtomobilih je OGROMNO, pozanimaj se in najdi jih sam. Še enkrat, delež električnih avtomobilov, ki potrebujejo menjavo baterije je nekaj tisočink procenta in je zanemarljiv, pa še pri teh menjavo baterije plača proizvajalec. Električni avto JE cenejši za UPORABO to je DEJSTVO. ;)

Zgodovina sprememb…

Karkulator ::

Cena električne energije se zaradi tehničnega DEJSTVA, da se da električno energijo pridelovati iz množice različnih primarnih energentov, NE BO bistveno povečala. Tudi če bi hipotetično se, lahko še vedno daš sončne celice na SVOJO STREHO in se potem z to elektriko voziš za ceno 0,5 EUR (pol evra!) na 100 (!) kilometrov :) Kaj še češ boljšega. Po drugi strani se cena fosilnih goriv definitivno BO VEČALA (vsa stroka in vse napovedi pravijo tako).

Zgodovina sprememb…

Machete ::

In vsi imamo sleme zahod vzhod?
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Karkulator ::

Machete je izjavil:

In vsi imamo sleme zahod vzhod?


NI TREBA da imaš sleme zahod vzhod! Lahko postaviš tudi če tvoja orientacija strehe ni optimalna. Seveda se produkcija električne energije iz sončnih celic na ta način zmanjša, ampak to samo pomeni da se boš namesto za 0,5 EUR za 100 kilometrov pač vozil za 1 EUR na 100 kilometrov, še vedno ZELO poceni :) Sicer pa seveda ni nujno da postaviš ravno na streho, kumot lahko tudi na dvorišče ali kam drugam. Ali lahko bi tudi na streho dal ustrezen jeklen nosilec, ki bi sončne panele držal v idelni poziciji. Ampak še enkrat NI TI TREBA tega, lahko jih pač samo "flikneš gor" na streho, pač proizvedeš 50 % manj kot bi sicer, ampak se še vedno voziš za 1 EUR za 100 kilometrov, to je 1 CENT na kilometer :)

Zgodovina sprememb…

fikus_ ::

Žiga, težko boš dobil odgovor tukaj, ker sprašuješ preveč konkretno. Tukaj se dogaja v glavnem samo "prepucavanje" kdo ima daljšega!

BigWhale ::

ziga1990 je izjavil:

no fantje vidim da ste stručkoti za EV vozila doma se poigravam z idejo da bi namesto Priusa vzel do 5 let star EV avto sedaj sta v ožjem izboru Nissan Leaf in Golf-e ampak me par stvari zanima:
1.) tisti ki imate Ev vozilo kako ga doma polnite in koliko traja da ga napolnite?
2.) jaz imam doma navoljo trifazni 380V 16A tok glede na naše varovalke lahko dam notri 20A brez da bi glavno varovalko ven vrglo zanima pa me: po gledanju po internetu mi ni uspelo najti polnilni kabel za trifazno vtičnico ali moram sedaj kupiti ta wall charger da bi izkoristil trifazno napeljavo?


Leaf se polni samo preko ene faze na domaci vticnici in ti trifazni tok ne pomaga, ne glede na to ali imas wall charger ali ne. Za kaj vec moras iti pri Leafu na enosmerni tok, kar se pa doma ne izplaca. Default polnjenje pri Leafu je 3kW na domaci vticnici, opcija pa je tudi 6kW EVSE. Na 3kW vticnici se polni kakih 12 ur, ce je popolnoma prazen, na 6kW je ta cas za polovico manjsi. Za 6kW polnjenje pa rabis 32A varovalke.

DamijanD ::

me je BW prehitel

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

m0LN4r ::

Kolko km zdrzijo baterije je lepa stevilka, kolko sezon poletja me bolj zanima?

Vem da so se z ID3 vozili po afriki, da so testirali, ampak ali so se vozili 10 let?

Nekdo zgoraj je napisal da je verjetnost nekaj tisocink, da pride do defekta, od kod ta podatek? Na podlagi cesa?

Jaz ne najdem noben konreten test kjer je not 10.000 EVjev testiranih 10 let, v vseh letnih casih.
Ko se bo prodalo 10.000 IDjev in bo 1% ljudi imelo probleme cez par let nevem kako lustno bo to.

Fosilc ce trokira, al turbo al sobe zajebavajo se vsaj lahko nekam odpeljes za silo. Pri EV bos pa ostal doma in klical avtovleko.
Kako dolgo traja popravilo?
A bo avtohisa imela na zalogi baterijo? Ali bo treba cakati mesece na rezervni del.

Kaj pa ce zajebava kaka druga elektricna komponenta? Ze zdaj je pri fosilcih jebeno, ko kaka stromarija zajebava pa se mehanikom niti ne sanja kje je napaka in bi kr vse kable itn. menjali.

Pa gozdni joza mehanik ti tudi ne bo znal pomagati.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

ziga1990 ::

BigWhale je izjavil:

ziga1990 je izjavil:

no fantje vidim da ste stručkoti za EV vozila doma se poigravam z idejo da bi namesto Priusa vzel do 5 let star EV avto sedaj sta v ožjem izboru Nissan Leaf in Golf-e ampak me par stvari zanima:
1.) tisti ki imate Ev vozilo kako ga doma polnite in koliko traja da ga napolnite?
2.) jaz imam doma navoljo trifazni 380V 16A tok glede na naše varovalke lahko dam notri 20A brez da bi glavno varovalko ven vrglo zanima pa me: po gledanju po internetu mi ni uspelo najti polnilni kabel za trifazno vtičnico ali moram sedaj kupiti ta wall charger da bi izkoristil trifazno napeljavo?


Leaf se polni samo preko ene faze na domaci vticnici in ti trifazni tok ne pomaga, ne glede na to ali imas wall charger ali ne. Za kaj vec moras iti pri Leafu na enosmerni tok, kar se pa doma ne izplaca. Default polnjenje pri Leafu je 3kW na domaci vticnici, opcija pa je tudi 6kW EVSE. Na 3kW vticnici se polni kakih 12 ur, ce je popolnoma prazen, na 6kW je ta cas za polovico manjsi. Za 6kW polnjenje pa rabis 32A varovalke.


aha hvala ker za moj budget lahko dobim Leaf 2017 letnik torej gen 1 in bi bil odličen za moje kratke razdalje plus doma imam polno domačih vtičnic
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

-valvoline- ::

Karkulator je izjavil:

Machete je izjavil:

In vsi imamo sleme zahod vzhod?


NI TREBA da imaš sleme zahod vzhod! Lahko postaviš tudi če tvoja orientacija strehe ni optimalna. Seveda se produkcija električne energije iz sončnih celic na ta način zmanjša, ampak to samo pomeni da se boš namesto za 0,5 EUR za 100 kilometrov pač vozil za 1 EUR na 100 kilometrov, še vedno ZELO poceni :) Sicer pa seveda ni nujno da postaviš ravno na streho, kumot lahko tudi na dvorišče ali kam drugam. Ali lahko bi tudi na streho dal ustrezen jeklen nosilec, ki bi sončne panele držal v idelni poziciji. Ampak še enkrat NI TI TREBA tega, lahko jih pač samo "flikneš gor" na streho, pač proizvedeš 50 % manj kot bi sicer, ampak se še vedno voziš za 1 EUR za 100 kilometrov, to je 1 CENT na kilometer :)

Ko bo ev primerno obdavcen bos placal nek vnaprej dolocen znesek na prevozen km, ne glede na to kolk te stane strom(zastojn iz strehe). Ne vem kak ne skapiras da dobrih 2/3 denarja k ga folk porabi za prevoz gre v drzavno malho. Trenutno stanje z subvencijami in izogibanju placila ev deleza v proracun je navadno izkoriscanje sistema ter revezev.
ev fahrerji= izkoriscevalci.

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Potem pa se bodi ti tako izkoriscevalski, dokler se lahko.

Se Tito je pravil: Znajdi se ;)

-valvoline- ::

Najbl pravicno bi bilo ze takoj za vsa avta ne glede na pogon uvest fiksni znesek/davek na km.
Pa potem placevanje zgolj goriva/stroma po trzni ceni brez davkov ter trosarin.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Povprečen avto v slo naredi 12k km, če porabi 7 l bencina, je to okrog 500€ letno trošarin na registriran avto, če pokuri 6 l dizla je ta znesek še manjši.

Kakorkoli država bo gledala na celoten znesek trošarine, če bo več EV in bo iz naslova trošarin vedno manj denarja bo še dodatno "otrošarinila" bencin in dizel, ko bo delež EV že zajeten v voznem parku, se bo pa uvedla neka letna dajatev, ki bo na začetku primerljiva ICE, nato pa bo višja. Ampak verjemi da bo ta politika prišla v poštev šele čez nekih 10 do 20 let, torej ne vpliva bistveno na to kako izračunavaš TCO danes.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

-valvoline- ::

J.McLane je izjavil:

Povprečen avto v slo naredi 12k km, če porabi 7 l bencina, je to okrog 500EUR letno trošarin na registriran avto, če pokuri 6 l dizla je ta znesek še manjši.

Kakorkoli država bo gledala na celoten znesek trošarine, če bo več EV in bo iz naslova trošarin vedno manj denarja bo še dodatno "otrošarinila" bencin in dizel, ko bo delež EV že zajeten v voznem parku, se bo pa uvedla neka letna dajatev, ki bo na začetku primerljiva ICE, nato pa bo višja. Ampak verjemi da bo ta politika prišla v poštev šele čez nekih 10 do 20 let, torej ne vpliva bistveno na to kako izračunavaš TCO danes.

ni sam trosarina, tudi ddv je na skupni znesek.
7l benza stane cca 9e, 7l benza brez dajatev pod 4e. Torej skupni davek je 5e na 100km.
Tistih 5e na 100km so ev fahrerji neupraviceno oprosceni, saj ne rabi bit 5e, naj bo vsaj polovica.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Jaz mislim, da bi bilo se najbolj smotrno dodatno obdavciti kolesarje. Ta sodrga drzavo oropa za milijone na letni ravni, ker se izogiba davkom, ki bi jih sicer placali, ce bi se vozili za avtomobili.

Prav tako je potrebno obdavciti vse tiste, ki se vozijo z javnimi prevoznimi sredstvi. Trideset ljudi na avtobusu, ki prevozi 20km pomeni, da je drzava prikrajsana za 29 vozenj z avtomobili. Banda, ki izkorisca reveze.

Predlagam tudi davke na tiste, ki ne pijejo alkohola in ne kadijo. Spet, zakaj ropajo drzavo za trosarine, ki bi jih sicer placevali??

In podobna razmisljanja ljubiteljev motornih olj, ki za svoje izjave nimajo nobene pametne argumentacije ...

-valvoline- ::

Poj pa se vozi z kolesom ter avtobusom.
Trivijalna primerjava, za voznjo na kurilc si kaznovan ker drzavi prispevas 2 namest 4e davkov na 100km.
Ev fahrer nagrajen ker krade vseh 5e.

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

12000km/52 tednov = 230km/teden = 30 km/dan

Zaradi kratkih relacij je takšna vožnja precej draga. Avto se ne zagreje in zato je večino časa poraba bencinarja reciva 7.5l, dizel recimo 6.5l, ker se ne zagreje v 15 km.

Z enim tankom bencinarja se tako recimo vozis 2 tedna. Tako prideva do 2 tankov mesecno. 50 litrski tank stane 65 evrov, kar znese 130 evrov mesečno. Pa reciva da prides z dizlom na 1.5 tanka na mesec, ni take razlike.

Bencinar: 130 evrov x 12 mesecev = 1500 evrov.

Dizl: 100 evrov x 12 mesecev = 1200 evrov

Se oproščam, vidim da govoriš o trošarinah :)

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

... če ostanemo pri ceni in porabi goriva ... in če v računico vpelješ kakšnega hibrida? Še posebej priključnega, da se motor sproti uporablja predvsem ko gre za malo daljše in hitrejše relacije?

Povprečna poraba običajnega (ne priključnega) hibrida je recimo 5 l/100 km, imajo manjšo posodo za bencin cca 45 l (to je trenutno okoli 57 evrov) ... ampak realen doseg v mestni ne preveč eko vožnji (skupaj z obvoznico) pa je nekje okoli 750 km (seveda bolj "varčen si" višji je domet - ker dejansko se da doseči domet 900-1000 km, če temu primerno prilagodiš vožnjo).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

EV fahrer ne krade vseh prispevkov, ker tudi v ceni štroma je DDV, tako EV fahrer prispeva vsaj 0,3 €/100 km v proračun. Da ne omenjam omrežnine, ki je po eni strani fiksen strošek plačuješ ga pa na porabo. Smo pa že v tej temi računali kako bo nekoč čez pol stoletja hipotetično država morala dobiti od EV nekih 4 €/100 km, so what, bo pač vožnja stala 6,5 €/100 km, ampak verjemite da takrat bencin ali sploh ne bo opcija ali pa bo stala taka vožnja minimalno 10 €/100 km, s hibridom ki pokuri 4l.

Neenakosti med gorivi je že danes ogromno:
Nekdo z dizlom tudi krade tisto razliko, ki bi jo kuril avto na bencin, se kdo sekira?
-valvoline- z LPG tudi krade tisto razliko, ki bi jo kuril z bencinom, se kdo sekira?

So bolj obdavčena goriva in so manj obdavčena goriva, sprijaznite se, ali pa pišite "predlagam vladi", jaz sem pred leti že glede neenakosti trošarine med dizlom in bencinom pa sem obupal. Kakorkoli ta tema ni pravi prostor za te debate.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

-valvoline- je izjavil:

Trivijalna primerjava, za voznjo na kurilc si kaznovan ker drzavi prispevas 2 namest 4e davkov na 100km.
Ev fahrer nagrajen ker krade vseh 5e.


Nehi ze biti butthurt zarad tega, ker nekateri placajo manj za prevoz kot ti. Noben nicesar ne ukrade drzavi, ker so pogoji za vse enaki. Vsak si lahko kupi EV in se zaradi tega vozi ceneje, dokler bo cena elektrike taksna kot je. Tvoja fovsija je pa tvoj problem. A tiste, ki v peceh kurijo svoja lastna drva in se grejejo na drva namesto na kurilca ali pa plin si ze zacel preganjati? Ti ljudje ne placajo nic davka. NIC! Ti uboscek se mors pa najbrz placevati kurjavo in se davke drzavi!


Zdaj pa ze nehaj z neumnostmi.

TheBlueOne ::

BigWhale je izjavil:

-valvoline- je izjavil:

Trivijalna primerjava, za voznjo na kurilc si kaznovan ker drzavi prispevas 2 namest 4e davkov na 100km.
Ev fahrer nagrajen ker krade vseh 5e.


Nehi ze biti butthurt zarad tega, ker nekateri placajo manj za prevoz kot ti. Noben nicesar ne ukrade drzavi, ker so pogoji za vse enaki. Vsak si lahko kupi EV in se zaradi tega vozi ceneje, dokler bo cena elektrike taksna kot je. Tvoja fovsija je pa tvoj problem. A tiste, ki v peceh kurijo svoja lastna drva in se grejejo na drva namesto na kurilca ali pa plin si ze zacel preganjati? Ti ljudje ne placajo nic davka. NIC! Ti uboscek se mors pa najbrz placevati kurjavo in se davke drzavi!


Zdaj pa ze nehaj z neumnostmi.


Tezko primerjas peko kruha s trosarinami. Ce bo znaten izpad dohodkov iz blagajne, kar zaradi peke kruha ni, zaradi EVjev pa mozen, bo luknja zakrpana tako ali drugace. Ali se bodo neEVjevci in tisti, ki nimajo avta strinjali, da za EV ni trosarine in se crpa recimo iz povisanega DDV je vprasanje.

J.McLane ::

Evo kam pes taco moli:
https://siol.net/avtomoto/novice/drasti...

Če je želja EU nižanje porabe fosilnih goriv, potem je pot do tega kristalno jasna in ne potrebuješ nobene kristalne krogle da bi "ugibal" cene goriv v prihodnje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Ne posploševat na celo EU!

Nemce bo poleg težav z velikim deležem obnovljivih virov tepla tudi podražitev goriv! Kaj mislite, da se večino goriv porabi za osebni transport?! Naivneži, večino porabi transport dobrin, tako po cesti, kot po morjih! Če bodo delali tako naprej, bodo zelo podražili življenje in DE ne bo več obljubljena dežela, kjer se cedita med in mleko!

Jedrske el. so zaprli in večino elektrike sedaj dobijo iz fosilnih goriv, tako da je čisto vseeno, kaj kurijo! V glavnem iz enega žepa okrog riti v drugi žep!

-valvoline- ::

J.McLane je izjavil:

Evo kam pes taco moli:
https://siol.net/avtomoto/novice/drasti...

Če je želja EU nižanje porabe fosilnih goriv, potem je pot do tega kristalno jasna in ne potrebuješ nobene kristalne krogle da bi "ugibal" cene goriv v prihodnje.

Jebe se svabom za ekologijo, avtoindustrija je spet v krizi to je vse nateg da se poveca prodaja avtov.
««
719 / 1184
»»