» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
705 / 1185
»»

Nikec3 ::

Koeficient zračnega upora je samo 0,22 :O

@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

pegasus ::

0,22? Ogromno ... Aptera je na 0,11.

Emobi ::

BigWhale je izjavil:


Za vzpodbudo in prehod iz enega energenta na drugega so subvencije dobra stvar. Vedno so bile in vedno bodo. Tako kot so subvencionirali najprej premog, potem kurilno olje in plin in na koncu se toplotne crpalke in ostale reci


Se strinjam.
Dejstvo je, da je s pomočjo subvencij prehod na nove tehnologije veliko hitrejši.
Z dajatvami, ki se pobirajo pri nakupu vsakega litra fosilnega energenta in pri vsaki kilovatni uri, se napajajo subvencije za EV-je. S tem je elegantno zagotovljeno postopno zmanjševanje emisij od prometa po načrtih, ki so bili sprejeti. Če tega ne dosežemo, bodo sledile denarne kazni iz Bruslja.

Kdo dejansko dobi subvencijo? Če subvencij ne bi bilo, bi proizvajalci EV-jev prodali kakšnih 75 % manj EV-jev in toliko manj zaslužili. Torej gre subvencija njim.

Subvencijo sem sicer dobil jaz na svoj račun, vendar sem jo že prej plačal proizvajalcu. V zameno sem dobil avto, katerega stroški lastništva (TCO) so primerljivi z ICE-jem. Če ne bi bilo subvencije, bi bili ti stroški višji in EV-ja niti ne bi kupil, kot tudi večina drugih kupcev ne.

Seveda bi vsi radi, da bi bila cena EV-jev ista, kot cena ICE-jev. Vendar to še dolgo ni realno pričakovati, saj baterij primanjkuje, so drage in masovne proizvodnje še ni. Razvoj novih EV-jev ni poceni in vlaganja v razvoj se morajo povrniti. Zato proizvajalec nastavi takšno ceno, da se bodo sredstva za razvoj povrnila in da bodo imeli načrtovan dobiček.
Hkrati se tudi zavedajo, da bo zaslužka manj z rezervnimi deli oziroma poprodajnimi storitvami, ki so glavni vir zaslužka, saj se elektromotorji manj kvarijo kot motorji z notranjim izgorevanjem.

Če bi bila cena EV-jev izenačena s ceno ICE-jev, bi se vozili pol ceneje, kar bi preobremenilo že tako ali tako gost promet.

Višina subvencij se bo sčasoma zmanjševala, predvidoma jih po letu 2023 ne bo več.

Mislim, da ne obstaja kakšen boljši način za hitrejši prehod na novo tehnologijo, kot je ta s subvencijami.

Sp3m ::

Emobi je izjavil:

Če ne bi bilo subvencije, bi bili ti stroški višji in EV-ja niti ne bi kupil, kot tudi večina drugih kupcev ne.


Končno poveš resnico.

Dejstvo je, da brez subvencije EV vozilo ni konkurenčno ICE vozilu.

Z dovolj visoko subvencijo je pa vsaka zadeva konkurenčna drugi zadevi brez subvencije!

Zato pa subvencij sploh ne bi smelo biti, naj trg pove kaj si kupci res želimo, ne pa da država krade naš denar in ga daje za neke zadeve, ki niso konkurenčne!

Emobi ::

No, eni si želijo tudi čist zrak in čimmanj bolezni...

Država ne krade denarja, pač pa blaži škodo, ki jo imamo zaradi slabega zraka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

hammock ::

Zato pa subvencij sploh ne bi smelo biti, naj trg pove kaj si kupci res želimo, ne pa da država krade naš denar in ga daje za neke zadeve, ki niso konkurenčne!

Kupci si zelimo cisti zrak. Zato je potrebno tiste z bolj trdimi bucami prisiliti, da se jim star smrdljivi TDI ne splaca vec. Problem le tega je namrec, da stane bistveno vec kot tistih 6 litrov na 100km, sploh ko zaradi njega nekdo dobi dihalne tezave ali celo raka.

Sp3m ::

hammock je izjavil:

Zato pa subvencij sploh ne bi smelo biti, naj trg pove kaj si kupci res želimo, ne pa da država krade naš denar in ga daje za neke zadeve, ki niso konkurenčne!

Kupci si zelimo cisti zrak. Zato je potrebno tiste z bolj trdimi bucami prisiliti, da se jim star smrdljivi TDI ne splaca vec. Problem le tega je namrec, da stane bistveno vec kot tistih 6 litrov na 100km, sploh ko zaradi njega nekdo dobi dihalne tezave ali celo raka.


Če bi si res želeli čisti zrak, bi kupovali EV vozila in ne več smrdljivih dizlov tudi brez subvencij...

Če pa rabimo subvencijo, da imamo lahko čisti zrak, pa si v resnici ne želimo čistega zraka in si ga tudi ne zaslužimo!

MrNighthawk ::

Sp3m je izjavil:

hammock je izjavil:

Zato pa subvencij sploh ne bi smelo biti, naj trg pove kaj si kupci res želimo, ne pa da država krade naš denar in ga daje za neke zadeve, ki niso konkurenčne!

Kupci si zelimo cisti zrak. Zato je potrebno tiste z bolj trdimi bucami prisiliti, da se jim star smrdljivi TDI ne splaca vec. Problem le tega je namrec, da stane bistveno vec kot tistih 6 litrov na 100km, sploh ko zaradi njega nekdo dobi dihalne tezave ali celo raka.


Če bi si res želeli čisti zrak, bi kupovali EV vozila in ne več smrdljivih dizlov tudi brez subvencij...

Če pa rabimo subvencijo, da imamo lahko čisti zrak, pa si v resnici ne želimo čistega zraka in si ga tudi ne zaslužimo!


Ne gre se samo za željo. Marsikdo ima željo potem pa ni finančno zmožen. Tako kot bi vsak hotel imeti bio natur brez gso hrano itd. in je dvakrat dražja.
Marketing in kapitalizem sta naredila svoje

Emobi ::

Želje so eno, (finančne) zmožnosti pa drugo.

hammock ::

Če bi si res želeli čisti zrak, bi kupovali EV vozila in ne več smrdljivih dizlov tudi brez subvencij...

Jaz bom kupil EV kot naslednji voz, tebe pa je treba najprej spodbuditi (subvencija), cez nekaj let pa prisiliti (prepoved). Ker si pac trmast, okolica pa ti ne bo dovolila, da jo dalje zastrupljas.

kow ::

Zanimivo kako je se nekaj let nazaj skrbela dolgozivost baterij. Zdaj se ze zdi, da bo izredno zanimivo kako se bo trg razvil.
Bi rajsi imeli range 400km in baterijo z zivljensko dobo za cirka 250k kilometrov, ali domet 300km in bi baterija zdrzala vec kot 500k kilometrov?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

-valvoline- ::

Emobi je izjavil:

BigWhale je izjavil:


Za vzpodbudo in prehod iz enega energenta na drugega so subvencije dobra stvar. Vedno so bile in vedno bodo. Tako kot so subvencionirali najprej premog, potem kurilno olje in plin in na koncu se toplotne crpalke in ostale reci


Se strinjam.
Dejstvo je, da je s pomočjo subvencij prehod na nove tehnologije veliko hitrejši.
Z dajatvami, ki se pobirajo pri nakupu vsakega litra fosilnega energenta in pri vsaki kilovatni uri, se napajajo subvencije za EV-je. S tem je elegantno zagotovljeno postopno zmanjševanje emisij od prometa po načrtih, ki so bili sprejeti. Če tega ne dosežemo, bodo sledile denarne kazni iz Bruslja.

Kdo dejansko dobi subvencijo? Če subvencij ne bi bilo, bi proizvajalci EV-jev prodali kakšnih 75 % manj EV-jev in toliko manj zaslužili. Torej gre subvencija njim.

Subvencijo sem sicer dobil jaz na svoj račun, vendar sem jo že prej plačal proizvajalcu. V zameno sem dobil avto, katerega stroški lastništva (TCO) so primerljivi z ICE-jem. Če ne bi bilo subvencije, bi bili ti stroški višji in EV-ja niti ne bi kupil, kot tudi večina drugih kupcev ne.

Seveda bi vsi radi, da bi bila cena EV-jev ista, kot cena ICE-jev. Vendar to še dolgo ni realno pričakovati, saj baterij primanjkuje, so drage in masovne proizvodnje še ni. Razvoj novih EV-jev ni poceni in vlaganja v razvoj se morajo povrniti. Zato proizvajalec nastavi takšno ceno, da se bodo sredstva za razvoj povrnila in da bodo imeli načrtovan dobiček.
Hkrati se tudi zavedajo, da bo zaslužka manj z rezervnimi deli oziroma poprodajnimi storitvami, ki so glavni vir zaslužka, saj se elektromotorji manj kvarijo kot motorji z notranjim izgorevanjem.

Če bi bila cena EV-jev izenačena s ceno ICE-jev, bi se vozili pol ceneje, kar bi preobremenilo že tako ali tako gost promet.

Višina subvencij se bo sčasoma zmanjševala, predvidoma jih po letu 2023 ne bo več.

Mislim, da ne obstaja kakšen boljši način za hitrejši prehod na novo tehnologijo, kot je ta s subvencijami.

Kam pa gre 5-10e davkov in trosarin na 100km katerih ste ev fahrerji/izkoriscevalci oprosceni? Kot je ze prej omenjeno, ali EV letijo po zraku da so oprosceni tudi cestnine? Kvecjemu se drazjo cestno takso bi moral placevat ker so 2x tezji.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Cry me a river.

Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Cry me a river.


A bi lahko še kakšno razlago zraven tega grafa? Kaj točno je primerjano? Enake celice različni pogoji polnjenja? Poanta je verjetno to, da potrebujemo vodno hlajenje baterij.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

-valvoline- ::

Pazi tole:
Znesek trošarine za zemeljski plin iz 4. točke tretjega odstavka 92. člena Zakona o trošarinah (Uradni list RS, št. 47/16; v nadaljnjem besedilu: ZTro-1) za 1 megavatno uro (v nadaljnjem besedilu: MWh) znaša:
- za pogonski namen iz točke 4.1 8,54 eura,
- za gorivo za ogrevanje iz točke 4.2 1,71 eura.

Kdaj bo pri stromu podobno (primerljivo) razmerje 1:5?

Zgodovina sprememb…

Nikec3 ::

Novi Ioniq ima zelo počasno polnjenje:
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Zanimivo kako je se nekaj let nazaj skrbela dolgozivost baterij. Zdaj se ze zdi, da bo izredno zanimivo kako se bo trg razvil.
Bi rajsi imeli range 400km in baterijo z zivljensko dobo za cirka 250k kilometrov, ali domet 300km in bi baterija zdrzala vec kot 500k kilometrov?


A si tole bral? : https://jalopnik.com/why-no-one-is-beat...

:)

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

pegasus je izjavil:

0,22? Ogromno ... Aptera je na 0,11.

prototip. "produkcijska" verzija ima 0,15

ampak to je waporware avto (so sploh katerga dostavl strankam?) za 2 osebe.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

kow ::

Ne :)

Videl sem graf, ki ga je prilepil WO. Zdi se mi samo zanimivo kako veliko predpostavk se je spremenilo v nekaj letih.
Nimam pojma kako bom kupil naslednji (rabljen) avto in ce bo sploh elektricni. Saj ga sploh "ne znam" kupiti, ker je tako tezko vedeti kateri parametri so pomembni.

Zadnje case ima Bjorn na YT zanimive videe, ko dela 1000km z razlicnimi avtomobili. Rezultati v urah do sedaj:


Tesla Model 3 Performance: 10:09
Tesla Model S P85: 10:55
Hyundai Ioniq 28kWh: 12:15
Nissan Leaf 62kWh: 15:30

Leaf ima res slab rezultat.

Sp3m ::

hammock je izjavil:


Jaz bom kupil EV kot naslednji voz, tebe pa je treba najprej spodbuditi (subvencija), cez nekaj let pa prisiliti (prepoved). Ker si pac trmast, okolica pa ti ne bo dovolila, da jo dalje zastrupljas.


Ne moti me, da ti kupiš EV vozilo, celo pozdravljam to.

Moti me, ko ljudje razlagajo, da kupujejo EV vozilo, ker je cenejše, zraven se pa zanašajo na subvencije.

Moti me, ko ljudje razlagajo, da kupujejo EV vozilo, ker je bolj okolju prijazno, zraven pa povejo, da ga brez subvencije ne bi kupili.

Moti me, da mi neka vlada razlaga, kaj moram kupovati, obenem pa mi krade denar in ga namenje nekonkurenčnemu produktu.

kow je izjavil:

Ne :)

Videl sem graf, ki ga je prilepil WO. Zdi se mi samo zanimivo kako veliko predpostavk se je spremenilo v nekaj letih.
Nimam pojma kako bom kupil naslednji (rabljen) avto in ce bo sploh elektricni. Saj ga sploh "ne znam" kupiti, ker je tako tezko vedeti kateri parametri so pomembni.

Zadnje case ima Bjorn na YT zanimive videe, ko dela 1000km z razlicnimi avtomobili. Rezultati v urah do sedaj:


Tesla Model 3 Performance: 10:09
Tesla Model S P85: 10:55
Hyundai Ioniq 28kWh: 12:15
Nissan Leaf 62kWh: 15:30

Leaf ima res slab rezultat.


Naj odpelje še tole razdaljo z ICE vozilom in pokaže čas.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Sp3m ()

kow ::

Pa strosek za gorivo naj tudi pokaze. Kaj sploh hoces povedati? Da ima bencin vecjo energijsko gostoto kot baterije? To vemo.

-valvoline- ::

kow je izjavil:

Pa strosek za gorivo naj tudi pokaze. Kaj sploh hoces povedati? Da ima bencin vecjo energijsko gostoto kot baterije? To vemo.

Jap, pa lahko se davke in trosarine za prevozenih 1000km. Da se natancno ve kdo koga financira.

kow ::

Nisem debatiral o tem. Je pa tudi nemogoce izracunati, se groba ocena je zelo tezka. A bos sel racunati tudi subvencije za ladjarsko industrijo oz. tankerje?
Ne zdi se mi produktivna debata oz. naj se odpre nova tema, pa naj kdo naracuna.

-valvoline- ::

kow je izjavil:

Nisem debatiral o tem. Je pa tudi nemogoce izracunati, se groba ocena je zelo tezka. A bos sel racunati tudi subvencije za ladjarsko industrijo oz. tankerje?
Ne zdi se mi produktivna debata oz. naj se odpre nova tema, pa naj kdo naracuna.

Ma kasno subvencioniranje tankerjev in podobno, natolcevanje kr neki. Cena goriv je popolnoma ekonomska, vklucno z proizvodnjo transportom, destilacijo ter dostavo potrosnikom. Vsi sluzijo, nobenga komunizma in subvencije ni tle.
CNG avto ce bi bil podobno obdavcen kot EV na 100km (prakticno 0e) je popolnoma cenovno konkurencen za prevozen km, v startu pa pol cenejsi. 5kg cngja brez davkov in trosarin je cca 1.5e za prevozenih 100km. Mestni malcki na cng porabijo tudi pod 3kg na 100km, kar je manj k 1e na 100km brez davkov in trosarin.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

kow je izjavil:

Nisem debatiral o tem. Je pa tudi nemogoce izracunati, se groba ocena je zelo tezka. A bos sel racunati tudi subvencije za ladjarsko industrijo oz. tankerje?
Ne zdi se mi produktivna debata oz. naj se odpre nova tema, pa naj kdo naracuna.
Nemogoče je izračunati samo zato, ker si neke subvencije kar izmišljujete, in potem jasno ne veste, kolikšne naj bi bile.

Poskusi najti kakšen konkreten link, ki bi dokazoval subvencijo za tankerje. Ne nek fake news, ampak link do zakona, uredbe ... kjer je razvidno, kakšna je ta subvencija, kdo jo plača, kdo jo dobi ...

BigWhale ::

Sp3m je izjavil:

Zato pa subvencij sploh ne bi smelo biti, naj trg pove kaj si kupci res želimo, ne pa da država krade naš denar in ga daje za neke zadeve, ki niso konkurenčne!


Ampak, subvencije smo dal in jih se dajemo tudi ICEjem in tistim, ki se ukvarjajo z vrtanjem nafte. Ce smo jih dali njim, da so nas spravili iz premoga na nafto in tako pripomogli k cistejsemu zraku, jih lahko komot damo tudi tistim, ki nas bodo spravili iz nafte na elektriko in s tem pripomogli k se cistejsemu zraku, mar ne?

kow ::

- nisem jaz zacel debato o subvencijah
- poanta je, da je tezko izracunati pretekle investicije
- ladjedelnistvo je strateska industrija (sploh v preteklosti). A moramo res debatirati o ocitnih stvareh?
Primer: svedsko podjetje Kockums gradi tankerje. Lastnik je Saab (vojaska industrija). Tudi, ce za gradnjo tankerja ne dobijo centa, je to "subvencioniran" proizvajalec.

Popravek: je gradilo tankerje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

Ja, če si kar izmisliš neke "subvencije", potem je vse subvencionirano, vključno s tvojim nakladanjem.;((

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

kow je izjavil:

Nisem debatiral o tem. Je pa tudi nemogoce izracunati, se groba ocena je zelo tezka. A bos sel racunati tudi subvencije za ladjarsko industrijo oz. tankerje?
Ne zdi se mi produktivna debata oz. naj se odpre nova tema, pa naj kdo naracuna.
Nemogoče je izračunati samo zato, ker si neke subvencije kar izmišljujete, in potem jasno ne veste, kolikšne naj bi bile.

Poskusi najti kakšen konkreten link, ki bi dokazoval subvencijo za tankerje. Ne nek fake news, ampak link do zakona, uredbe ... kjer je razvidno, kakšna je ta subvencija, kdo jo plača, kdo jo dobi ...


Tudi IMF veliko pove o subvencijah za fosilna goriva...

To, da bi ti rad tocne zneske koliko je kdo dobil, je precej nepotreben nitpicking. Recimo, leta 1995 so v ZDA sprejeli "Deep Water Royalty Relief Act". Ce te zanima tocno kolk subvencij (v taksni ali drugacni obliki bos delezen, ce se spravis vrtati nafto, lahko nekaj vec preberes na BOEM strani.

Leta 2005 je bil v ZDA sprejet se en energetski zakon, ki je dodelil cca $2.8mrd davcnih olajsav za proizvodnjo nafte.

To, da ti ne ves tocno komu je slo kolk denarja, se ne pomeni, da tega denarja ni bilo in da nekih subvencij ni. So. Niso v taksni obliki kot jih imamo v EU za elektricna vozila ampak so. Tudi v EU so, ce se mal potrudis bos nasel tudi te reci.

WarpedGone ::

Nikec3 je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Cry me a river.


A bi lahko še kakšno razlago zraven tega grafa? Kaj točno je primerjano? Enake celice različni pogoji polnjenja? Poanta je verjetno to, da potrebujemo vodno hlajenje baterij.


Seveda lahko:
Tesla battery researcher unveils new cell that could last 1 million miles in ‘robot taxis’
- A Wide Range of Testing Results on an Excellent Lithium-Ion CellChemistry to be used as Benchmarks for New Battery Technologies

Stvar je, da nekateri palamudijo, nekateri pa delajo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Tudi v EU so, ce se mal potrudis bos nasel tudi te reci.

Zakaj bi se moral jaz truditi? Tisti, ki trdi, da so, mora predložiti dokaze, če hoče, da mu bo kdo verjel.

BigWhale je izjavil:


Leta 2005 je bil v ZDA sprejet se en energetski zakon, ki je dodelil cca $2.8mrd davcnih olajsav za proizvodnjo nafte.

To, da ti ne ves tocno komu je slo kolk denarja, se ne pomeni, da tega denarja ni bilo in da nekih subvencij ni. So. Niso v taksni obliki kot jih imamo v EU za elektricna vozila ampak so. Tudi v EU so, ce se mal potrudis bos nasel tudi te reci.

Pa treba je biti tudi pošten in ne kar vseh subvencije metati v isti koš. Ker recimo ameriška subvencija ali davčna olajšava za črpanje nafte ni subvencija za večjo porabo nafte, temveč subvencija za zmanjšanje odvisnosti od uvoza nafte. Da je lahko doma načrpana nafta cenovno konkurenčna uvoženi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

kow ::

Okapi je izjavil:

Ja, če si kar izmisliš neke "subvencije", potem je vse subvencionirano, vključno s tvojim nakladanjem.;((

Saj je. Nihce pa ne zna izracunati teh razmerij. A mislis, da drzava pobere ogromen delez BDP-ja brez razloga. Poskusa usmerjati ekonomijo in danes "mece" denar
v elektrifikacijo vozil, tako kot je po 2. svetovni vojni metala denar v motorizacijo. Kakorkoli, debata o subvencijah (ki je nisem zacel jaz) je zame itak nesmiselna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Če smo za to, da se ukinejo vse subvencije IN olajšave, sem jaz prvi za to. Dokler se ne, so električni avti ena bolj smiselnih subvencij. Če ne, pa ukinemo različne trošarije na dizel, bencin in plin, ukinemo subvencije v kmetijstvu, energetskih prenovah itd.

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Tudi v EU so, ce se mal potrudis bos nasel tudi te reci.

Zakaj bi se moral jaz truditi? Tisti, ki trdi, da so, mora predložiti dokaze, če hoče, da mu bo kdo verjel.


Saj smo podali ze kar nekaj linkov, samo jim ne verjames in hoces tocne stevilke, kar je neumnost.

Okapi je izjavil:


Pa treba je biti tudi pošten in ne kar vseh subvencije metati v isti koš. Ker recimo ameriška subvencija ali davčna olajšava za črpanje nafte ni subvencija za večjo porabo nafte, temveč subvencija za zmanjšanje odvisnosti od uvoza nafte. Da je lahko doma načrpana nafta cenovno konkurenčna uvoženi.


Leta 2007 so americani ugotavljali, da zaradi teh subvencij iz leta 1995 niso bili nic kaj manj odvisni od uvoza nafte ali pa bili bolj konkurencni. Vseeno so subvencije talali se naprej. :)

V bistvu je pa taksna subvencija, ki ne pospesuje uporabe tega kar se subvencionira, se tolk slabsa. Subvencije za EV dajo jasne smernice: zelimo, da ljudje preidejo na EVje, s tem bomo dobil v mestih cistejsi zrak.

Subvencije podjetjem za vrtanje nafte, zato, da bi bili bolj konkurencni, so pa skregane (precej bolj kot one zgoraj) s kapitalizmom. Da prostega trga ne omenjamo. :>

xxxul ::

Če tko štejete subvencioniranje nafte, pol lahko tud pr elektriki štejete investicije v omrežje in elektrarne kot subvencije Električnim avtom...
pa boste ugotovil da se ne nafta in ne elektrika ne uporabljata izključno za cestni prevoz in da je debata v to smer brez .

BigWhale ::

Kaj bi sploh rad dokazal zdaj, da je ok, da se nafta subvencionira EVji pa ne? Nafta je subvencionirana in potrebujemo jo primarno za prevoz. A zdej je pa kr naenkrat problem, ker se subvencionira tudi elektricna vozila?

Bistveno vecji del nafte se porabi kot pogonsko sredstvo, kot elektrike pri elektricnih vozilih. V bistvu se vecji del nafte porabi za prevoz. Kakih 50% nafte gre za bencin, potem so tukaj se dizel, letalsko gorivo in tista svinjarija, ki jo kurijo ladje (HFO). Skupaj gre za prevoz okrog 80% nafte.

Pri elektriki gre pa za prevoz verjetno nekaj promilov proizvedene elektrike. Morda kak procent. Ce pa pogledas statistiko na gospodinjstvo je pa tko, da pri EVju gre recimo 30% elektrike za prevoz, ce se nekdo dosti vozi, pri nafti gre pa v vecini primerov 100% nafte za prevoz.

-valvoline- ::

3/4 prodajne cene goriv je davscin. O kasnih subvencijah se tu pogovarjate?

-valvoline- ::

Slepar porabi 30l na 100km drzavi prispeva cca 20-25e davkov, ice avto pije 7-8l drzavi prispeva 5-7e na 100km, kolk prispeva ev?

BigWhale ::

Glede na to, da nisi prebral nekaj prejsnjih postov in se kr trosis neumnosti ...

Torej, lastnik EVja prispevas drzavi bistveno vec, kot voznik sleparja skupaj z gorivom, ki ga porabi slepar. Lastnik EVja je premoznejsi drzavljan in s svojimi davki prispeva bistveno vec kot en tovornjakar.

To je pa tud najvecji problem, tukaj. Subvencij, ki so sle za nafto ne vidi skoraj nihce, vidijo pa sosedov nov avto in vedo, da je dobil faking sedem jurjev pa pol subvencije zanj. Pa ze tko al tko je mel ful dnarja, privatnik nemarn. A ne?

J.McLane ::

BTW, šlepar dobi del trošarine nazaj...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

-valvoline- ::

lol.
Ker je bogatun in ima e podaljsek naj bo za to oproscen svojga prispevka za promet v e/km? Kaj bo naslednje, zastojn drzavne storitve, prispevki poloznice vrtce in podobno, saj bogatuni itak placujejo prevec?
hahaha.

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Kaj bi sploh rad dokazal zdaj, da je ok, da se nafta subvencionira EVji pa ne? Nafta je subvencionirana
Nafta NI subvencionirana, ampak močno obdavčena. Ne more biti oboje res.

-valvoline- ::

Ne vidim v cem je problem, sem ministrski sincek mam polne zepe kesa kupim si ev podaljsek (polna cena brez subvencij) placam xE dajatev na 100km ter cestno takso kot vsi janezi. In se z podalskom razkazujem naokol.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Kaj bi sploh rad dokazal zdaj, da je ok, da se nafta subvencionira EVji pa ne? Nafta je subvencionirana
Nafta NI subvencionirana, ampak močno obdavčena. Ne more biti oboje res.


Komot je oboje res. Iskanje, pridobivanje in predelava nafte se subvencionira, v milijardah, iz taksnih in drugacnih razlogov. To, da je nafta potem tudi obdavcena, ko jo ti kupis je pa druga stvar in je velikokrat stvar lokalne politike.

Za uporabno nafte so sle milijarde in se gredo. Tudi to so subvencije, samo jih ne dobiva midva ampak nekdo drug. Bi pa brez teh subvencij midva placevala visjo ceno za to nafto.

-valvoline- je izjavil:

lol.
Ker je bogatun in ima e podaljsek naj bo za to oproscen svojga prispevka za promet v e/km? Kaj bo naslednje, zastojn drzavne storitve, prispevki poloznice vrtce in podobno, saj bogatuni itak placujejo prevec?
hahaha.


Ze v startu ni bilo za pricakovati, da bos razumel. Prosi prjatelja naj ti razlozi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

-valvoline- ::

Sure, subvencijo si ze pobasal, pa dnevno pridno izkoriscas komunajzerski sistem. Te popolnoma razumem, in tvoj stav.
:D

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

BigWhale je izjavil:


Za uporabno nafte so sle milijarde in se gredo. Tudi to so subvencije, samo jih ne dobiva midva ampak nekdo drug. Bi pa brez teh subvencij midva placevala visjo ceno za to nafto.

Ne bi. Subvencija za črpanje nafte na ceno nafte, ki jo ti kupiš, ne vpliva. Vpliva na to, kdo ima profit. In verjetno raje vidiš, da ima profit domače podjetje. Mešati oziroma enačiti subvencijo za zaposlovanje v naftni industriji s subvencijo nafte kot pogonskega goriva je zgrešeno, oziroma zelo zavajajoče. Ali zavajaš iz nevednosti, ali namenoma, pa ne vem.

ferdov ::

Končni kupec je pri EV subvencioniran, pri ICE pa precej obdavčen (gorivo, cestnina).

In ker država subvencije ne zadene na loteriji, jih plačuje iz davščin.

WarpedGone ::

Grob pregled oglasov za nove EV na našem avto.net na dan 8.9.2019.
Doseg je po WLTP, kot je objavljen na ev-database.org.
Vse cene so BREZ trenutno veljavne 7.500 EUR subvencije.
Navedene so najnižje cene za posamezno baterijo v ponudbi, z več opreme gre cena gor.

Po naraščajoči ceni:
- Peugeot iOn, doseg 90 km : 24.985 €
- Smart Forfour, doseg 90 km : 28.862,32 €
- Renault Zoe, Life R90, doseg 260 km : 32.790 €
- Nissan Leaf (40 kWh), 220 km : 34.190 €
- Hyundai Kona EV (40 kWh), 250 km : 35.800 €
- BMW i3 120 Ah, 235 km : 38.290 €
- Nissan e-NV200, 190 km : 42.400 €
- Hyundai Ioniq, 265 km : 42.500 €
- Hyundai Kona EV (64 kWh), 400 km : 43.100 €
- Volkswagen eGolf, 190 km : 46.694 €
- Tesla Model 3 SR+, 408 km : 53.000 € (cena pri slovenskem posredniku)
- Tesla Model 3 LR Dual, 560 km : 61.200 € (cena pri slovenskem posredniku)
- Tesla Model 3 LR Performance, 530 km : 65.300 € (cena pri slovenskem posredniku)
- Jaguar i-Pace, 380 km : 100.337 €
- Audi e-Tron, 360 km : 100.800 €

Po naraščajočem dosegu:

- Peugeot iOn, doseg 90 km : 24.985 €
- Smart Forfour, doseg 90 km : 28.862,32 €
- Nissan e-NV200, 190 km : 42.400 €
- Volkswagen eGolf, 190 km : 46.694 €
- Nissan Leaf (40 kWh), 220 km : 34.190 €
- BMW i3 120 Ah, 235 km : 38.290 €
- Hyundai Kona EV (40 kWh), 250 km : 35.800 €
- Renault Zoe, Life R90, 260 km : 32.790 €
- Hyundai Ioniq, 265 km : 42.500 €
- Audi e-Tron, 360 km : 100.800 €
- Jaguar i-Pace, 380 km : 100.337 €
- Hyundai Kona EV (64 kWh), 400 km : 43.100 €
- Tesla Model 3 SR+, 408 km : 53.000 € (cena pri slovenskem posredniku)
- Tesla Model 3 LR Performance, 530 km : 65.300 € (cena pri slovenskem posredniku)
- Tesla Model 3 LR Dual, 560 km : 61.200 € (cena pri slovenskem posredniku)

Najcenejše vozilo v rangu dosega:
- do 100 km: Peugeot iOn, doseg 90 km : 24.985 €
- do 200 km: Nissan e-NV200, 190 km : 42.400 €
- do 300 km: Hyundai Ioniq, 265 km : 42.500 €
- do 400 km: Hyundai Kona EV (64 kWh), 400 km : 43.100 €
- do 500 km: Tesla Model 3 SR+, 408 km : 53.000 € (cena pri slovenskem posredniku)
- do 600 km: Tesla Model 3 LR Dual, 560 km : 61.200 € (cena pri slovenskem posredniku)

Največ dosega v cenovnem rangu:
- do 25k EUR: Peugeot iOn, doseg 90 km : 24.985 €
- do 30k EUR: Smart Forfour, doseg 90 km : 28.862,32 €
- do 35k EUR: Renault Zoe, Life R90, doseg 260 km : 32.790 €
- do 40k EUR: Renault Zoe, Life R90, doseg 260 km : 32.790 €
- do 45k EUR: Hyundai Kona EV (64 kWh), 400 km : 43.100 €
- do 50k EUR: Hyundai Kona EV (64 kWh), 400 km : 43.100 €
- do 55k EUR: Tesla Model 3 SR+, 408 km : 53.000 € (cena pri slovenskem posredniku)
- do 65k EUR: Tesla Model 3 LR Dual, 560 km : 61.200 € (cena pri slovenskem posredniku)
Zbogom in hvala za vse ribe

hojnikb ::

90km, kako je to sploh lahko uporabno za karkoli drugega kot do trgovine pa nazaj? z degradacijo pa nizkimi temparaturami si na nivoju dosega kaksnega bolsega skiroja;((
#brezpodpisa

-valvoline- ::

5 vratnega polno opremljenega vw up 1.0 cng so mel v akciji pod 11k (polna cena normalno). Poraba pod 3kg metana na 100km. EV? Lol.

Zgodovina sprememb…

««
705 / 1185
»»