» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
684 / 1166
»»

Utk ::

Samo honda ima 8-10 procentov. Faking honda. Kje je še toyota, hyundai, mazda, itd...

fikus_ ::

Če ti gre slabo, vsak % šteje! Očitno niso uspeli, ker ima sedaj VW več %.

V usa je bila pred leti panika zaradi pedala za plin, ki se je par ljudem zatikal. Skoraj katastrofa po njihovem, toliko da niso linčali Toyote in prepovedali prodajo, toliko so zadevo napihnili! V slo sem dobil dopis, da naj pripeljem avto na servis, 5 min dela in sem avto odpeljal.

Zadevo so napihnili, očrnijo druge/tuje proizvajalce, da ljudje kupujejo domače.

Utk ::

Kako točno se tu razlikujejo od nas, Evropejcev? Razen v tem, da niso žagali stebričkov na vw-jih, da bi se razpadli na crashtestu, kot so to Nemci delali s kitajskimi avti...

codeMonkey ::

fikus_ je izjavil:

Če ti gre slabo, vsak % šteje! Očitno niso uspeli, ker ima sedaj VW več %.

V usa je bila pred leti panika zaradi pedala za plin, ki se je par ljudem zatikal. Skoraj katastrofa po njihovem, toliko da niso linčali Toyote in prepovedali prodajo, toliko so zadevo napihnili! V slo sem dobil dopis, da naj pripeljem avto na servis, 5 min dela in sem avto odpeljal.

Zadevo so napihnili, očrnijo druge/tuje proizvajalce, da ljudje kupujejo domače.


Pedal za plin se ni zatikal, to so se pri Toyoti neumne delali. Nesrece so bile posledica katastrofalnih razvojnih procesov in posledicno neprimernega softverja za varnostno kriticno napravo. NHTSA in NASA so izdali lep report glede tega.

J.McLane ::

NHTSA in NASA nista odkrili nepravilnosti, kasneje je neka softwareska firma dobila poravnavo Toyote na podlagi "that a single bit flip which can be caused by cosmic rays could cause unintended acceleration."
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

code monkey, prvi link na guglo:
https://www.dnevnik.si/1042334568

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

NHTSA in NASA nista odkrili nepravilnosti, kasneje je neka softwareska firma dobila poravnavo Toyote na podlagi "that a single bit flip which can be caused by cosmic rays could cause unintended acceleration."


Niso nasli tocnega problema ja, tisti kasneje so ga. Je pa bilo jasno, da je koda katastrofalna...

m0LN4r ::

Webmojster je izjavil:

Zdaj pa še najdi enga z maso 1,847kg, pospeški 3.2s do 100km/h, motorjem 353 kW, s tankom, kjer je energije približno toliko kot v 75 kWh bateriji in s ceno nekje 52K USD in potem primerjaj porabo obeh pri 200km/h.

Zakaj pa rabis 3.2s in 1800kg ce se vozis 200
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

bambam20 ::

m0LN4r je izjavil:

Webmojster je izjavil:

Zdaj pa še najdi enga z maso 1,847kg, pospeški 3.2s do 100km/h, motorjem 353 kW, s tankom, kjer je energije približno toliko kot v 75 kWh bateriji in s ceno nekje 52K USD in potem primerjaj porabo obeh pri 200km/h.

Zakaj pa rabis 3.2s in 1800kg ce se vozis 200


Tist, ki ma 3.2s je preformance 4 WD in ni 52 jurjev pač pa 75 jurjev. Sej nima veze, če je 25 jurjev več. Tle ste itak sami bogataši, ki jim je je 20jurjev enako 20EUR.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

Nikec3 ::

Musk si baje briše twitter (ali pa je spet zadet):
https://www.bloomberg.com/news/articles...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

Samo da si tviter izbriše, pa gre takoj delnica 5% gor:))

kow ::

Hehe, dobra.

Se malo zares - imo je sla delnica gor, ker nihce ne verjame v, vsaj hitri, bankrot. Denarja imajo vec kot dovolj, da nadaljujejo 1 - 2 leti.
Tehnolosko prednost ohranjajo. Obljubljajo tudi, da imajo plan za povecanje proizvodnje baterij.

Webmojster ::

kow je izjavil:

Hehe, dobra.

Se malo zares - imo je sla delnica gor, ker nihce ne verjame v, vsaj hitri, bankrot. Denarja imajo vec kot dovolj, da nadaljujejo 1 - 2 leti.
Tehnolosko prednost ohranjajo. Obljubljajo tudi, da imajo plan za povecanje proizvodnje baterij.


Mnja, v zadnjih 14 dnevih je šla "dol" iz 179$ USD na 225$ USD

Zgodovina sprememb…

kow ::

zadnji 2 leti je bila cena povprecno (priblizno) 300 dolarjev. Padec je kar konkreten.

Spock83 ::

Evo z mesečno naročnino 1eur + ddv lahko polniš neomejeno na polnilnicah "Gremo na elektriko". https://www.delo.si/novice/okolje/gen-i...

Gregor P ::

Spock83 je izjavil:

Evo z mesečno naročnino 1eur + ddv lahko polniš neomejeno na polnilnicah "Gremo na elektriko". https://www.delo.si/novice/okolje/gen-i...


Če kdo torej slučajno razmišlja o nakupih novih lokacij za lokale ipd.;)

...je Golob odgovoril, da bodo večje postaje s hitrimi polnilnicami zrasle blizu stikališč ali elektrarn pa tudi zraven daljnovodov. »To bo tudi stokrat ceneje kot postavljati daljnovode do avtocest,« meni Golob.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Zemlja kjer je stičišče močnih daljnovodov in avtocest zna biti zelo zanimiva za nakup.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

ziga1990 ::

No da se malo pridružim tej temi moje mnenje je da el avtomobili še niso dovolj razviti in dostopni navadnim ljudem. Sicer pa 250km-300km domet ni slab dokler ne greš na morje in pa velik minus el avta je čas filanja baterije. Jaz si glede na trenutno stanje si ogledujem Prius plug in kateri me lahko pripelje v službo in domov samo na elektriko plus za filanje potrebuje 90min.
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

LuiIII ::

Super! Sedaj pa vozi EV k daljnovod! Se pravi, da bo zagotavljanje prenosa energije za EV-je verjetno največji deal braker pri široki uveljavitvi EV. Pričakovano in na ravni bencinskega motorja pred 120 leti, ko si moral po bencin v lekarno. Super ja!

kow ::

Rast baterijskih proizvodnih zmogljivosti je nora. Trenutno gre velik del rasti proizvodnje v vecji range. Verjetno se bo delez kmalu (3 leta?) prevesil v vecjo proizvodnjo, kajti imo vecina avtomobilov vec kot 60-80 kwh ne potrebuje.

https://www.adamasintel.com/battery-cap...

Spock83 ::

ziga1990 je izjavil:

No da se malo pridružim tej temi moje mnenje je da el avtomobili še niso dovolj razviti in dostopni navadnim ljudem. Sicer pa 250km-300km domet ni slab dokler ne greš na morje in pa velik minus el avta je čas filanja baterije. Jaz si glede na trenutno stanje si ogledujem Prius plug in kateri me lahko pripelje v službo in domov samo na elektriko plus za filanje potrebuje 90min.


Upam, da je tako. Potem tisti, ki imajo BEV se bodo lahko se naprej ugodno vozil.

LuiIII je izjavil:

Super! Sedaj pa vozi EV k daljnovod! Se pravi, da bo zagotavljanje prenosa energije za EV-je verjetno največji deal braker pri široki uveljavitvi EV. Pričakovano in na ravni bencinskega motorja pred 120 leti, ko si moral po bencin v lekarno. Super ja!


Zakaj? DC polnilnice bi bile primerne blizu daljnovodev in avtoceste. AC polnilnice pa so lahko vsepovsod drugje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

kow ::

Vseeno ima slovenska druzina ponavadi 2 avtomobila. Domnevam, da bodo potem v praksi ugotovili, da naredijo vec kilometrov z elektricnimi avtomobili oz. da jih raje vozijo. Morda pa se motim.

pegasus ::

Te dni sem videl kar nekaj romunskih kombijev a prikolicami, naloženimi z rabljenimi bmw i3, na poti na vzhod. Torej se tudi tisti del balkana električno prebuja. Pohvalno.

kow ::

Romuni subvencionirajo (redke) bogate drzavljane z 10k evri. Norost. Ze v Sloveniji je subvencija imo previsoka, jaz bi jo zacel nizati letno za 1k evrov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Mikrohard ::

Zakaj bi jo zniževal, če se do sedaj še nikoli ni porabil ves denar, ki je bil namenjen subvencijam? Ko bo denarja za subvencije začelo primanjkovati, bodo tudi subvencije nižali... brez skrbi.

pegasus ::

Nemci so pametni in bodo subvencije višali ter podaljšali obdobje, ko jih bodo delili. Že vedo zakaj ;)

kow ::

V resnici je razlog, da bodo prvo pocakali, da imajo nemsko ponudbo na trgu. Trenutno je ni, razen enega kilavega golfa.

m0LN4r ::



Tipicno VW, ki se je namesto tehnicnih podatkov ala pospesek, koncna hitrost ipd. osredotocil na komfort, kot so tisina, zvok, udobje prinesti v nizji segment elekricarjev. Po eni strani razumem. Mene ze pr tihih bencinarjih marsikater "tuji" zvok moti, ko se vozim brez muzke.
Glede prostora v videu pa mi ne deluje, kot so rekli, da naj bi bil znotraj prostoren kot Passat. Se vedno mi cela stvar deluje kot Golf Plus.
Se vedno pa je velika neznanka cena. Verjetno bo nek osnovni model mozno dobiti za 30k, ampak z neko opremo in dodatno garancijo pa bos takoj na 40k.



Evo zdaj vemo zakaj VW ID3 ima max 160kmh, da ne odpadejo kaksni deli.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Nikec3 ::

VW se je dejansko povsem osredotočil na praktičnost. Je pa dizajn vseeno malo dolgočasen, ker to da človek prvo asociacijo dobi na Golf Plus je malo žalostno. A mislijo tako črtasto barvo dat v produkcijo? Ker v tem primeru od mene dobijo plus točke.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

m0LN4r ::

Hehe ja, jaz bi ga tudi v tej tigrasti rajsi videl, kot v neki mono barvi.

Je pa verjetno tako, da zaradi aerodinamike si bodo EVji v prihodnosti zelo podobni, oblika kapljice.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Mikrohard ::

m0LN4r je izjavil:



Evo zdaj vemo zakaj VW ID3 ima max 160kmh, da ne odpadejo kaksni deli.

Odpadel je aftermarket TPMS senzor... tak kot ga najdeš v vsakem novejšem bencinarju ali dizlu. Pač napaka v materialu. Se zgodi.

Nikec3 ::

Nekaj o novem Zoe-ju še na našem portalu:
https://avto.finance.si/8949755/Kako-je...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

kow ::

Clanek omenja, vsaj na prvi pogled, najvecjo slabost, ki je (relativno) pocasno polnenje - 50kw DC max?

nekikr ::

To pa res ni taka huda slabost. To ni potovalni avto, kjer bi moral po 400km hitro napolniti in narediti še preostanek 1000 kilometrske poti...

kow ::

Ni huda, je pa zelo prakticno da lahko avto zelo hitro polnis pri 20 do 50 odstotkov polni bateriji. Sploh, ce je to tvoj prvi avto.
400km dosega je v kaksnih zimskih realnih pogojih bolj 300km. Kar pomeni, da hitro polnenje, da podaljasas za 50 ali 100km, mocno izboljsa uporabnisko izkusnjo.

nekikr ::

Če greš po tem ključu, potem vsak rabi dizla z velikim prtljažnikom in prikolico zadaj. Realno je pa Zoe drugi ali tretji avto (edino na Slotechu boš našel ljudi, ki ga smatrajo kot avto za trgovske potnike in ki z njim delajo po vsaj 30kkm letno), za po mestu oz. do službe in nazaj (30km dnevno, kar se sklada z uradno statistiko). In redko se zgodi, da z njim ljudje sredi zime na hitro odidejo iz Ljubljane v Koper in takoj nazaj na Ptuj.
Imaš prav, da to izboljša uporabniško izkušnjo. Ampak vedno je pri teh rečeh nek kompromis in predvsem zavedanje, za kaj je taka stvar primerna že v osnovi. Recimo pri Tesli S smo imeli podobne debate. Ampak tam je pa stvar drugačna, avto je lahko kot prvi v družini in lahko je potovalni. Torej je hitro polnjenje in dober doseg že v osnovi nekaj kar pa res nujno rabiš. In tudi dobiš, na srečo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

jernejl ::

Če avta ne moreš polniti na domači vtičnici (ker npr. živiš v bloku), je tudi pri drugem avtu (tistem "za po mestu") pomembno, koliko časa boš izgubil vsakič, ko moraš z njim na polnilnico.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

kow ::

To morda sploh ni tak problem kot se zdi. Gres na plavanje, fitnes, jogo ali kavico. Polnis takrat. Delas v industrijski coni, polnis tam. Gres v soping, frizerju. Polnis. Gres v opero, polnis v garazi. Bo zanimivo videti kako se bo stvar odvijala v praksi.

nekikr ::

jernejl je izjavil:

Če avta ne moreš polniti na domači vtičnici (ker npr. živiš v bloku), je tudi pri drugem avtu (tistem "za po mestu") pomembno, koliko časa boš izgubil vsakič, ko moraš z njim na polnilnico.

Če mestnega avta (z vsemi plusi in omejitvami) ne moreš polniti na domači vtičnici, potem ga ne kupiš. Trenutna infrastruktura ne omogoča, da bi lahko imel EV brez možnosti polnjenja doma (ker to, da se moraš peljati na 50km oddaljeno "pumpo" in tam čakati nekaj ur za normalne ljudi ne pride v poštev).

Cange ::

Fora je ker "x" polnjenje ima vedno enak čas neglede na kapaciteto baterije, torej avtomobili z nizko kapaciteto batarije bojo bolj bogi za nujne primere.

x = razmerje kapacitete batarije in moč polnjenja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cange ()

J.McLane ::

Razmerje kapacitete in moči polnjenja še zdaleč ni povsod enak, odvisno od same baterije in hlajenja. Pa tudi na neki točki je polnilna postaja ozko grlo.

IONIQ npr, s svojo majhno kapaciteto 30 kWh, lahko polni razmeroma z visoko močjo, LEAF s 60 kWh pa ne more (ali bolje ne dovoli) polnit nič hitreje. Da ne omenjam kakšnih Plug-in hibridov, ki svoje male kapacitete 10 kWh lahko z regeneracijo polnijo s 50 kW, na nekaterih trgih imaš pa tudi take s CHAdeMO priključki.

Je pa ponavadi tako, da energetsko gostejše baterije ne omogočajo ravno najvišjih polnilnih tokov, to tudi razloži zakaj imajo hibridi nenormalno velike baterije za tisto svojo nizko kapaciteto.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Cange ::

Praviš da tesla uporablja različna hlajenja in tip posamezne celice glede na skupno kapaciteto baterije. Sedaj vemo od kje taka cena :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cange ()

Nikec3 ::

https://www.bloomberg.com/news/articles...

Daimler AG cut its profit forecast for the third time in a year, with the German automaker's new leadership blaming longstanding proceedings around allegations of emissions tampering.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

Mah, nemska avto industrija je ze dolg casa rabla en konkreten kick in the nuts. Z vsemi temi stvarmi, ki se dogajajo pa dozivljanjo en death by 1000 paper-cuts. Regulacije, goljufanje z izpusti, pohod EVjev, ... Kr tko naprej. :)

J.McLane ::

Cange je izjavil:

Praviš da tesla uporablja različna hlajenja in tip posamezne celice glede na skupno kapaciteto baterije. Sedaj vemo od kje taka cena :))


Če že daješ Teslo kot primer, Model 3, ki uporablja druge celice kot Model S, se lahko polne z višjo hitrostjo kljub 75 kWh proti 100 kWh. Kar sem hotel povedat je, da tisto tvoje razmerje "x" še zdaleč ni vklesano v skalo, in se bo v prihodnje z novimi tehnologijami še močno spreminjalo.

Jasno pa ta tvoj "x" velja v primeru Model 3 standard range vs. long range, ker je tehnologija popolnoma enaka, samo malo celic so preč odgriznili.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Cange ::

"X" je smiselno spodbijaš samo pri podhranjenosti kapacitete baterije in upoštevaš krajšanje življenske dobe. V povprečju bo narod polnil z "x", ki je s to kemijo 30 minut in dlje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cange ()

J.McLane ::

Sorry, ne razumem kaj hočeš povedat, pa upam da nisem edini.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Cange ::

V pol ure lahko z "x" napolniš 1/2 tesla baterije, 1 ali 1xn in nobena od teh baterij ne bo predčasno degradirala. Razlika bo samo v tem da boš z 2x tesla baterijo v 7.5 minutah prejel toliko kapacitete kot 1/2 tesla baterije v pol ure. Lahko si misliš kaj se bi dogajalo z 1/2 tesla baterije če jo boš napolnil v 7.5 minut.

J.McLane ::

Še enkrat, zakaj misliš da na tem svetu obstaja samo en tip baterijske celice?

V hibridu kjer je 0,8 kWh li-ion baterija, jo pri spustu iz Vršiča iz 20% do 80% napolneš v 5 minutah, kako za hudiča taka baterija zdrži 10+ let v avtu? Zato ker so si baterije različne, kompromis je pa teža in velikost.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Cange ::

Navadnega smrtnika ne zanima prehodna tehnologija tako kot ne modelarski pristop do pogonskih celic.
««
684 / 1166
»»