Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
J.McLane ::
V hibridih se baterije redno polnijo in praznijo tudi z 20C če je treba, vem ker sem spremljal to na OBD2 na hibridu.
Saj ekstreme lahko iščeš tudi na drugem koncu, veliko je bilo že hvaljenja z energijsko gostoto, a kaj ko takih celic nisi smel polnit z več kot 0,5C.
Mitsubishi iMIEV je na japonskem obstajal tudi v varianti s Toshibino SCIB baterijo, ki je zmožna veliko hitrejših polnjen, 80% baterije (majhna 16 kWh) si napolnil v 15 minutah.
C rate torej še zdaleč ni neka fiksna x vrednost kot si to predstavlja @Cange, pri plug-in hibridih je brez problema 10C, pri EV pa baterija že močno švica pri 2C.
Saj ekstreme lahko iščeš tudi na drugem koncu, veliko je bilo že hvaljenja z energijsko gostoto, a kaj ko takih celic nisi smel polnit z več kot 0,5C.
Mitsubishi iMIEV je na japonskem obstajal tudi v varianti s Toshibino SCIB baterijo, ki je zmožna veliko hitrejših polnjen, 80% baterije (majhna 16 kWh) si napolnil v 15 minutah.
C rate torej še zdaleč ni neka fiksna x vrednost kot si to predstavlja @Cange, pri plug-in hibridih je brez problema 10C, pri EV pa baterija že močno švica pri 2C.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Cange ::
Število ciklov polnjenja-praznjenja pada z večanjem C, C zmanjšaš s kapaciteto baterije + kot sem že omenil višja ko je kapaciteta baterije več energije lahko "varno" shraniš v enakem času. Torej nujna vožnja in prazna baterija gre bolj na roko EV z višjo kapaciteto baterije.
hojnikb ::
si sigurno, da je tukaj v igri sploh li+ion? ker 20C je ogromn tok za kakrno kol varjanto liion/lipoly
#brezpodpisa
J.McLane ::
Očitno ne poznaš dosti variant Liion, imaš tako baterijo kot sem pisal v Corolli za 20k €.
A123 ima li-ion, ki se ga prazni in polni s 50+C
A123 ima li-ion, ki se ga prazni in polni s 50+C
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
J.McLane ::
Lahko gledaš 24h ur LeMansa in se na lastne oči prepričaš.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
pegasus ::
bi res rad vidu karakteristike te baterije, ki ma sposobnost 50c+Prebrskaj www.lipo.si, jih gonimo na 60c+ brez težav. Zdržijo pa ene dve leti, kjer "zdržijo" pomeni, da dejansko dajo toliko od sebe. Če jih kasneje lahko obremenjuješ manj, zdržijo še dolga leta.
hojnikb ::
dve leti pomeni kaj? 50 ciklov... 500?
sicer pa debata tece o hitrem _polnjenju_ ne praznjenju..
sicer pa debata tece o hitrem _polnjenju_ ne praznjenju..
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
J.McLane ::
https://images.app.goo.gl/CcDYNVvNt8bvm...
Vsako kemijo baterij lahko optimiziraš za eno ali drugo stvar, ne moreš pa imeti obeh. Vem da power rating ni isto kot charge rating, ampak high power jasno pomeni tudi high charge rate.
Vsako kemijo baterij lahko optimiziraš za eno ali drugo stvar, ne moreš pa imeti obeh. Vem da power rating ni isto kot charge rating, ampak high power jasno pomeni tudi high charge rate.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
hojnikb ::
sploh ni nujno, poglej si lipoje, ki so za hude draine (30C ali vec) pa jih tudi noces filat z vec ko par C.
#brezpodpisa
Nikec3 ::
@hojnikb tu glede polnjenja in praznjenja si se pa malo osmešil. Danes že imaš komot baterije, ki omogčajo 10C in več polnjenje in praznjenje, pa zdržijo dooooolgo (Toyota). Gre samo za vprašanje koliko energijske gostote si pripravljen za ta fičer žrtvovat.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
hojnikb ::
@hojnikb tu glede polnjenja in praznjenja si se pa malo osmešil. Danes že imaš komot baterije, ki omogčajo 10C in več polnjenje in praznjenje, pa zdržijo dooooolgo (Toyota). Gre samo za vprašanje koliko energijske gostote si pripravljen za ta fičer žrtvovat.
pol bos kamoz dostavo linkec do datasheeta taksne liion celice ;)
#brezpodpisa
Okapi ::
Cange ::
Point je da zajameš večino EV z 50kw do 100kw elektromotorjem. Kapaciteta baterije se bo gibala nekje 50-150kWh. Logično in pravilno bi bilo da se avtomobili polnijo na sončne panele, tam koder so večina časa parkirani, to vse nakazuje na nič posebne baterije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Cange ()
Mikrohard ::
Utk ::
Avto za 150 jurjev kupiš, da nekaj pokažeš. Če kupiš dizla pokažeš nekaj, če hibrida nekaj drugega, če električnega pa tretjega. Vsakemu svoje. Si pa vsak lahko misli o vsakem kar hoče, jaz vem kaj si mislim o prvih, ki danes to naredijo...
pegasus ::
"Korak v pravo smer" ne pomeni dokončnega cilja.
Sicer pa če bi imel 150k viška, bi že stal v vrsti za to reč ...
Sicer pa če bi imel 150k viška, bi že stal v vrsti za to reč ...
jype ::
jype ::
Tudi toplotna črpalka je dražja od kurjenja mokrih bukovih polen, če ti je vseeno za dobrobit ljudi okoli tebe. Ne trolam.
https://www.vox.com/energy-and-environm...
https://www.vox.com/energy-and-environm...
BigWhale ::
Men je kr fajn, k smo ze nekaj let nazaj govorili o inwheel elektricnih motorjih in so se vsi na zobe metali okrog nevzmetene teze. Da se. Kolk dobr se da, bomo pa se vidl. Za po mestu se da zlo verjetno ze zdaj, za na dirkalisce/avtocesto pa cez X let. :)
Lightyear one je pac za entuziaste s prevec denarja, ki bi radi pokazali kaj jih navdusuje.
Tudi jaz bi ga rezerviral, ce bi imel 150 jurjev prevec. :))
Lightyear one je pac za entuziaste s prevec denarja, ki bi radi pokazali kaj jih navdusuje.
Tudi jaz bi ga rezerviral, ce bi imel 150 jurjev prevec. :))
codeMonkey ::
Men je kr fajn, k smo ze nekaj let nazaj govorili o inwheel elektricnih motorjih in so se vsi na zobe metali okrog nevzmetene teze. Da se. Kolk dobr se da, bomo pa se vidl. Za po mestu se da zlo verjetno ze zdaj, za na dirkalisce/avtocesto pa cez X let. :)
Lightyear one je pac za entuziaste s prevec denarja, ki bi radi pokazali kaj jih navdusuje.
Tudi jaz bi ga rezerviral, ce bi imel 150 jurjev prevec. :))
Skoda ker sem zamudil to debato :) Nevzmetena teza je pri in-wheel motorju se najmanjsi problem. Funkcionalna varnost npr. je bistveno vecji. Upam, da so to ustrezno resili.
fikus_ ::
Mislim, da ni v serijski proizvodnji nobenega avtomobila z In-wheel motorji. V SLO je Elaphe naredil nekaj prototipov, celo za motorne sani za firmo v AT.
Potem je še en naredil ta tip motorja za jadralno letalo. Od koga pa ima EM Pipistrel pa ne vem.
Potem je še en naredil ta tip motorja za jadralno letalo. Od koga pa ima EM Pipistrel pa ne vem.
Nikec3 ::
Ja, kupiš avto za 150 jurjev, da boš prihranil za par jurjev elektrike:DNe. Kupiš ga zato, da ne moriš otrok, ki se igrajo ob cestah.
Avto, ki stane toliko, stane toliko tudi zato, ker za njegovo proizvodnjo porabijo konkretno več energije kot za Clia. V bistvu moraš narediti kar precej km, da boš s tem avtomobilom pomoril manj otrok kot s Cliotom.
Tudi toplotna črpalka je dražja od kurjenja mokrih bukovih polen, če ti je vseeno za dobrobit ljudi okoli tebe. Ne trolam.
https://www.vox.com/energy-and-environm...
Če realno vrednotiš svoj čas, ki ga porabiš za zlaganjem, kupovanje, rihtanje, sekanje, skladiščenje, nalaganje drv, potem je toplotna črpalka cenejša tudi od mokrih bukovih polen.
Doma imamo toplotno črpalko voda-voda že 11 let izključno iz enega razloga. Ker je njen TCO nižji od vsega ostalega. Da, smo hudobni kapitalisti, ki z egoizmom rešujemo okolje. Ne vem kako bo Jure od danes naprej živel sam s sabo.
Men je kr fajn, k smo ze nekaj let nazaj govorili o inwheel elektricnih motorjih in so se vsi na zobe metali okrog nevzmetene teze. Da se. Kolk dobr se da, bomo pa se vidl. Za po mestu se da zlo verjetno ze zdaj, za na dirkalisce/avtocesto pa cez X let. :)
Lightyear one je pac za entuziaste s prevec denarja, ki bi radi pokazali kaj jih navdusuje.
Tudi jaz bi ga rezerviral, ce bi imel 150 jurjev prevec. :))
Jaz še vedno čakam, da mi nekdo razloži konkretne prednosti in-wheel motorjev pri avtomobilih. Pa prednosti morajo pretehtati slabosti/večjo ceno.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
codeMonkey ::
Jaz še vedno čakam, da mi nekdo razloži konkretne prednosti in-wheel motorjev pri avtomobilih. Pa prednosti morajo pretehtati slabosti/večjo ceno.
Najvecja sta torque vectoring in svoboda pri dizajnu. Sicer za klasicen avto torque vectoring ni tako pomemben, ampak je vseeno impresivno kaj se da s tem poceti. BMW X6 od Elapha trga gate. Tezak SUV, ki se z lateralnimi pospeski gladko primerja s kaksnim od sportnih vozil. In-wheel omogoca tudi zanimive koncepte kot je Toyota I-road recimo.
Je pa cisto res, da s tem pride tudi do mnogih izzivov.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
fikus_ ::
Pri IV motorjih je dosti stvari nerešenih. Ena večjih je, da se vrti od 0 do maks. vrtljajev, pri tem je pa največji izkoristek v ozkem območju, pri npr. min vrtljajih so največje izgube, tudi 50% ali več.
K0l1br1 ::
Nikec3 ::
codeMonkey je izjavil:
Jaz še vedno čakam, da mi nekdo razloži konkretne prednosti in-wheel motorjev pri avtomobilih. Pa prednosti morajo pretehtati slabosti/večjo ceno.
Najvecja sta torque vectoring in svoboda pri dizajnu. Sicer za klasicen avto torque vectoring ni tako pomemben, ampak je vseeno impresivno kaj se da s tem poceti. BMW X6 od Elapha trga gate. Tezak SUV, ki se z lateralnimi pospeski gladko primerja s kaksnim od sportnih vozil. In-wheel omogoca tudi zanimive koncepte kot je Toyota I-road recimo.
Je pa cisto res, da s tem pride tudi do mnogih izzivov.
Sej zanimajo me ravno ti izzivi, ker če jih nebi bilo, bi in-wheel motorje že imeli v serijskih modelih.
Če realno vrednotiš svoj čas, ki ga porabiš za zlaganjem, kupovanje, rihtanje, sekanje,
Kateri čas je to? Tisti, ki ga mato preleži na fotelju in je vreden več kot tisti čas, ko kaj koristnega delaš, sicer bi ležal na kavču?
Vsak čas, ko delam točno to kar tisti trenutek želim počet, je dobro izkoriščen čas. Če je za nekoga to zlaganje drv, potem naj jih ima.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
hawkwood ::
Tudi toplotna črpalka je dražja od kurjenja mokrih bukovih polen, če ti je vseeno za dobrobit ljudi okoli tebe. Ne trolam.
Res zanimivo kako hitro je postalo popolnoma sprejemljivo, da ti vsakodnevno na poti drugi puhajo dim v glavo in si ti neumen da tega ne počneš. Celo sprejemljivo do te mere, da upraviči tistih par tisoč € ob nakupu vozila, ki se jih itak kasneje pokuri za zdravstvo.
feryz ::
Kura ali jajce?
Resnica je obratna. Zelo hitro je postala nesprejemljiva vožnja z avtomobili. Ki imajo občutno manjše izpuste, kot so v preteklosti bili. Ali kot jih še imajo. Marsikje.
Zapor in omejevanje svobode prihaja na prvi peron, 100 na uro. Več kot 100 bo prepovedano. In podprto z GPS sledenjem. Krasni novi časi.
Resnica je obratna. Zelo hitro je postala nesprejemljiva vožnja z avtomobili. Ki imajo občutno manjše izpuste, kot so v preteklosti bili. Ali kot jih še imajo. Marsikje.
Zapor in omejevanje svobode prihaja na prvi peron, 100 na uro. Več kot 100 bo prepovedano. In podprto z GPS sledenjem. Krasni novi časi.
Gregor P ::
Naj naredijo dobre javne povezave (hitre vlake itd.), pa bomo na avto pomislili le, ko bo treba v kakšno Ikeo ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
mikhaair ::
codeMonkey je izjavil:
Jaz še vedno čakam, da mi nekdo razloži konkretne prednosti in-wheel motorjev pri avtomobilih. Pa prednosti morajo pretehtati slabosti/večjo ceno.
Najvecja sta torque vectoring in svoboda pri dizajnu. Sicer za klasicen avto torque vectoring ni tako pomemben, ampak je vseeno impresivno kaj se da s tem poceti. BMW X6 od Elapha trga gate. Tezak SUV, ki se z lateralnimi pospeski gladko primerja s kaksnim od sportnih vozil. In-wheel omogoca tudi zanimive koncepte kot je Toyota I-road recimo.
Je pa cisto res, da s tem pride tudi do mnogih izzivov.
Torque vectoring je po moje bolj pogojen s posameznim motorjem za kolo. Ni potrebe da je in-wheel.
codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Jaz še vedno čakam, da mi nekdo razloži konkretne prednosti in-wheel motorjev pri avtomobilih. Pa prednosti morajo pretehtati slabosti/večjo ceno.
Najvecja sta torque vectoring in svoboda pri dizajnu. Sicer za klasicen avto torque vectoring ni tako pomemben, ampak je vseeno impresivno kaj se da s tem poceti. BMW X6 od Elapha trga gate. Tezak SUV, ki se z lateralnimi pospeski gladko primerja s kaksnim od sportnih vozil. In-wheel omogoca tudi zanimive koncepte kot je Toyota I-road recimo.
Je pa cisto res, da s tem pride tudi do mnogih izzivov.
Torque vectoring je po moje bolj pogojen s posameznim motorjem za kolo. Ni potrebe da je in-wheel.
Near-wheel je tudi OK. Je pa tudi nekaj odvisno od tega ali je direct drive, torej brez prenosa, kar In-wheel obicajno je. Meni je sicer vsec koncept enega elektromotorja z diferencialom spredaj ter dvema near-wheel motorjema zadaj. Dobis all-wheel drive, torque vectoring in precej moci. Tesla Roadster 2 bo imel tako. Lotus je tudi ze naredil en lep koncept nekaj casa nazaj z dvema motorjema zdaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
feryz ::
Kaj vas pa to sploh briga?
Meni je čisto všeč tako, kot imam. En motor in stalni štirikolesni pogon. Kako avto to ureja, me niti ne gane. V snegu dela briljantno in to se od tega pričakuje.
Vi boste očitno še to naročali posebej. In tehniko učili izdelovalce avtomobilov. Hmmm, zakaj jih pa ne začnete delati?
Meni je čisto všeč tako, kot imam. En motor in stalni štirikolesni pogon. Kako avto to ureja, me niti ne gane. V snegu dela briljantno in to se od tega pričakuje.
Vi boste očitno še to naročali posebej. In tehniko učili izdelovalce avtomobilov. Hmmm, zakaj jih pa ne začnete delati?
codeMonkey ::
Kaj vas pa to sploh briga?
Meni je čisto všeč tako, kot imam. En motor in stalni štirikolesni pogon. Kako avto to ureja, me niti ne gane. V snegu dela briljantno in to se od tega pričakuje.
Vi boste očitno še to naročali posebej. In tehniko učili izdelovalce avtomobilov. Hmmm, zakaj jih pa ne začnete delati?
?
Moramo zdaj vsi na to gledati kot ti? Si ze vozil ali pa vsaj od blizu videl alternativo mogoce?
Nihce jih nic ne uci, sami ze delajo na tem. Se primera sem napisal.
BigWhale ::
Ja, kaj nas briga kako delujejo avtomobili. Majo kolesa in gredo naprej! Kaj vec pa ne rabmo vedet, a ne?
Gregor P ::
... sploh na Slo-techu
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
mikhaair ::
Ce bi Kolumb vedel kaj dela, ne bi odkril Amerike ampak Indijo. Mogoce ima pa feryz prav.
Okapi ::
Če bi Kolumb vedel, kako velika je Zemlja, sploh ne bi šel na pot, ker bi videl, da je Indija predaleč za takratno hitrost in velikost ladij.
feryz ::
Prav imate, boljše je, če ima vsako kolo svoj motor.
Ne, čakaj malo, boljše je, če imata sprednji kolesi skupen motor, zadnji vsaka svoj.
Ne, pravzaprav...
Res je, pametni ste in odkrili boste Ameriko. Samo še zediniti se morate, kateri pogon je najboljši. Da boste sploh lahko prišli do tja. Oz. do morja, potem se boste pa na novo kregali.
Ne, čakaj malo, boljše je, če imata sprednji kolesi skupen motor, zadnji vsaka svoj.
Ne, pravzaprav...
Res je, pametni ste in odkrili boste Ameriko. Samo še zediniti se morate, kateri pogon je najboljši. Da boste sploh lahko prišli do tja. Oz. do morja, potem se boste pa na novo kregali.
Nikec3 ::
Nova udarniška akcija na obzorju. Spet gre za rekorde, spet zadnjič:
https://insideevs.com/news/356764/elon-...
Pa to še ni vse. Serijski izdelovalec čudežev je svet reševal tudi na svoj 48-ti rojstni dan!
https://insideevs.com/news/356764/elon-...
Pa to še ni vse. Serijski izdelovalec čudežev je svet reševal tudi na svoj 48-ti rojstni dan!
Elon Musk stays focused on the goal, working on Tesla global logistics even on his 48th birthday.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
BigWhale ::
Res je, pametni ste in odkrili boste Ameriko. Samo še zediniti se morate, kateri pogon je najboljši. Da boste sploh lahko prišli do tja. Oz. do morja, potem se boste pa na novo kregali.
Dude, chill. Noben se ne krega in z debato o razlicnih nacinih pogona ni prav nic narobe. Kaj te sploh moti?
Nova udarniška akcija na obzorju. Spet gre za rekorde, spet zadnjič:
https://insideevs.com/news/356764/elon-...
Men je to tolk bizarno, da kr grozn in s kr predstavljam kako gredo pogovori:
Musk: V Q2 mormo narest VSAJ 91.000 avtov!
Random: Mogoce jih lahk, ce se potrudimo, ampak ...
Musk: Nocem slisat ampak! Narest mormo tolk avtov!!!!
Random: Uhm ... OOO-KAYY ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
codeMonkey ::
Prav imate, boljše je, če ima vsako kolo svoj motor.
Ne, čakaj malo, boljše je, če imata sprednji kolesi skupen motor, zadnji vsaka svoj.
Ne, pravzaprav...
Res je, pametni ste in odkrili boste Ameriko. Samo še zediniti se morate, kateri pogon je najboljši. Da boste sploh lahko prišli do tja. Oz. do morja, potem se boste pa na novo kregali.
Hmmmm:
BMW Petica s pogonom na elektriko, a samo kot eksperiment
Temu avtomobilu so razvojniki namenili tri elektromotorje s skupno sistemsko močjo 530 kilovatov (720 KM) in paket baterij (45 kWh), ki omogočajo, da se avto z mesta do 100 km/h izstreli v manj kot 3 sekundah. Elektromotorja na zadnji osi skrbita za vrtenje vsakega kolesa posebej, medtem ko je elektromotor na sprednji osi določen za pogon sprednjega para koles
Slucajno ravno naletel na tole 😁
BTW: Casi se spreminjajo. Arhitektura pogona ne bo samo ena in tudi izvor energije ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Nikec3 ::
Res je, pametni ste in odkrili boste Ameriko. Samo še zediniti se morate, kateri pogon je najboljši. Da boste sploh lahko prišli do tja. Oz. do morja, potem se boste pa na novo kregali.
Dude, chill. Noben se ne krega in z debato o razlicnih nacinih pogona ni prav nic narobe. Kaj te sploh moti?
Nova udarniška akcija na obzorju. Spet gre za rekorde, spet zadnjič:
https://insideevs.com/news/356764/elon-...
Men je to tolk bizarno, da kr grozn in s kr predstavljam kako gredo pogovori:
Musk: V Q2 mormo narest VSAJ 91.000 avtov!
Random: Mogoce jih lahk, ce se potrudimo, ampak ...
Musk: Nocem slisat ampak! Narest mormo tolk avtov!!!!
Random: Uhm ... OOO-KAYY ...
Na koncu je pa tako vseeno, ker bo v Q3 spet flop, ker se znova razpolovi subvencija v ZDA. Do neke mere lahko v Q3 pričakujemo ponovitev Q1.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"