Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Cange ::
EV avtomobil je v osnovi precej bolj enostaven kot bencinar, za pogonski sklop ne potrebuje toliko zmogljivega računalnika kot bencinarji ker enostavno ne potrebuje toliko senzorjev za obratovanje, za branje nepomembnih parametrov in luksus pa se lahko uporabi navadne senzorje, ki so preko bluetooh povezani na telefon. Tak avtomobil bi znal TAM izdelat miže.
Lonsarg ::
Poceni EV-ji v naslednjem desetletja bodo, ampak bo pač doseg pod 100km, ker je baterija tisti večji strošek. Rešitev ki jo napovedujem je masovno proizvodnjo kakih malih agregatkov za range-extension da spravijo ceno takih agregatkov pod 1000EUR.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()
hojnikb ::
EV avtomobil je v osnovi precej bolj enostaven kot bencinar, za pogonski sklop ne potrebuje toliko zmogljivega računalnika kot bencinarji ker enostavno ne potrebuje toliko senzorjev za obratovanje, za branje nepomembnih parametrov in luksus pa se lahko uporabi navadne senzorje, ki so preko bluetooh povezani na telefon. Tak avtomobil bi znal TAM izdelat miže.
sj tudi bencinar je lahko _silno_ enostaven. 2 takten motor z fergom nerabi niti enega senzorja, samo iskro :)
#brezpodpisa
Cange ::
EV avtomobil je v osnovi precej bolj enostaven kot bencinar, za pogonski sklop ne potrebuje toliko zmogljivega računalnika kot bencinarji ker enostavno ne potrebuje toliko senzorjev za obratovanje, za branje nepomembnih parametrov in luksus pa se lahko uporabi navadne senzorje, ki so preko bluetooh povezani na telefon. Tak avtomobil bi znal TAM izdelat miže.
sj tudi bencinar je lahko _silno_ enostaven. 2 takten motor z fergom nerabi niti enega senzorja, samo iskro :)
Takega avtomobila ne moreš več registrirat.
hojnikb ::
tako kot elektricni sklopi so lahko tudi bencinski enostavni ali kompleksi..
#brezpodpisa
Gregor P ::
Tri leta zastonj elektrika za Porscheje
Owners of the upcoming Porsche Taycan will get three years of free charging at hundreds of Electrify America public stations that will blanket the U.S. in the coming months.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Spock83 ::
Audi zajebal. Prvi testi kažejo še višjo porabo od i-Pace. Dražji in počasnejši povrhu. https://www.elbil24.no/nyheter/audi-e-t...
Gregor P ::
Pač ne bomo kupili
Čeprav je tole videti zelo težek SUV.
Čeprav je tole videti zelo težek SUV.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
J.McLane ::
Danes baje Bjorn objavi svoje posnetke, glede e-trona. Test v zelo mrzlem vremenu je težko primerjava z drugimi Evji.
Evo je že gor:
Winter range at 90 km/h, 56 mph: 330 km/205 mi
Consumption: 253 Wh/km, 407 Wh/mi
Uporabna kapaciteta 82 kWh, bruto naj bi bila 95 kWh
Evo je že gor:
Winter range at 90 km/h, 56 mph: 330 km/205 mi
Consumption: 253 Wh/km, 407 Wh/mi
Uporabna kapaciteta 82 kWh, bruto naj bi bila 95 kWh
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Gregor P ::
Če mu dodajo še Porschejev brezplačni paket poleg, bi najbrž bila čisto v redu ponudba. Ampak je pa to res težko vozilo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
nekikr ::
2560kg. Ampak si pa fulJ eko, ko greš do trgovine z njim. Nič emisij, samo en mrtev Kitajc, ampak komu se v resnici jebe za njih, ane?
Gregor P ::
To, mislim da smo že dojeli v tej temi, da se EV-jev (vsaj trenutne modele) v resnici ne kupuje, ker bi s tem kaj veliko doprinesli našemu okolju, temveč da gre bolj za petične izdelke za izbrane kupce, ki so to lahko privoščijo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
nekikr ::
Čakaj, zaradi cene tudi ne, to je bilo par strani nazaj, zdaj že zaradi ekologije ne....potem ostane zgolj pospešek? No, pa to, da žena doživi orgazem, ko da rit v EV, v ICE je pa tudi zaščemi ne, ali kako že gre, bo emobi podrobneje pojasnil.
telexdell ::
2560kg. Ampak si pa fulJ eko, ko greš do trgovine z njim. Nič emisij, samo en mrtev Kitajc, ampak komu se v resnici jebe za njih, ane?Če se gremo demagogijo potem se poraja tudi vprašanje- če se tip ne bi vozil z EV v trgovino bi mogoče zaradi podhranjenosti umrla dva otroka, ker starši ne bi imeli dela.
In tako naprej...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Utk ::
Čakaj, zaradi cene tudi ne, to je bilo par strani nazaj, zdaj že zaradi ekologije ne....potem ostane zgolj pospešek? No, pa to, da žena doživi orgazem, ko da rit v EV, v ICE je pa tudi zaščemi ne, ali kako že gre, bo emobi podrobneje pojasnil.
Zakaj se pa kupuje take pošasti na dizel? Najprej to razloži, potem se pa začni spraševat zakaj na elektriko.
J.McLane ::
Tip ki kupi e-tron bi kupil kaj alternativnega? Audi Q5 dizel?
Tehnologija ki jo kupujejo bolj premožni bo do raje prišla v bolj eko oblik, ki bo seveda bolj eko kot en Clio.
Tehnologija ki jo kupujejo bolj premožni bo do raje prišla v bolj eko oblik, ki bo seveda bolj eko kot en Clio.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Gregor P ::
Če se omejimo samo na trg EV in (težke) SUV-je (ne prvih ne drugih ne mislim kupiti; slednjih tudi sicer ne*), potem je najbrž rezultat v teh zimskih pogojih čisto ok (v ugodnih poletnih razmerah je predvidevam doseg vsaj za cca 60-80 km večji). Plus, če sem prav razumel, je še nekaj kWh baterije "prostih" in je stranski učinek tega, da se baterija vedno polne zelo hitro do konca?
* poleg tega je Audi del koncerna VW, tako da še dodaten razlog, zakaj ne bi kupil tega vozila
* poleg tega je Audi del koncerna VW, tako da še dodaten razlog, zakaj ne bi kupil tega vozila
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
hmm ::
Utk ::
Res da je audi, nemški avto itd., ampak zakaj bi bilo to pomembno? A ga nameravaš dosti na roke naokoli porivat al kaj?
hmm ::
Hočem samo reči, da so očitno vsaj nekateri EV-ji nezanemarljivo težji od svojih ICE sorodnikov (ne vem pa, če je primerjava e-tron/Q5 ustrezna, mogoče je glede na mere bolj Q8 ali Q7, potem je razlika v teži manjša). Nič drugega. Argument o neracionalnosti teh predimenzioniranih vozil je isti pri ICE in EV, se strinjam.
Emobi ::
Zato bi bilo pa potrebno avtomobile obdavčiti glede na težo; težji si, bolj onesnažuješ okolje, več plačaš. To bi bilo pravično, samo politiki to ne diši, ker se vozi v težkih avtih.
Ekološkost EV-jev, ki so nekje nad 1800 kg, je zelo vprašljiva; Norvežani so hoteli Tesle obdavčit, ker so pretežke.
Ekološkost EV-jev, ki so nekje nad 1800 kg, je zelo vprašljiva; Norvežani so hoteli Tesle obdavčit, ker so pretežke.
Emobi ::
Poceni EV-ji v naslednjem desetletja bodo, ampak bo pač doseg pod 100km, ker je baterija tisti večji strošek. Rešitev ki jo napovedujem je masovno proizvodnjo kakih malih agregatkov za range-extension da spravijo ceno takih agregatkov pod 1000EUR.
Mali agregatki? BMW je v Evropi pri i3 z novo baterijo 42 kWh ukinil mali agregatek (range extender), ker nima več nobenega smisla, prej z manj zmogljivimi baterijami ga je za koga še imel. Torej gre razvoj v nasprotno smer kot napoveduješ. Ravno tako prodaja hibridov pada, EV-jev pa raste!
Spock83 ::
Veliko ICE avtomobilov bo zdaj tudi po novme hybridi. Bo ena vmesna transformacija še nekaj časa.
nekikr ::
Čakaj, zaradi cene tudi ne, to je bilo par strani nazaj, zdaj že zaradi ekologije ne....potem ostane zgolj pospešek? No, pa to, da žena doživi orgazem, ko da rit v EV, v ICE je pa tudi zaščemi ne, ali kako že gre, bo emobi podrobneje pojasnil.
Zakaj se pa kupuje take pošasti na dizel? Najprej to razloži, potem se pa začni spraševat zakaj na elektriko.
Argumenti za EV so (bili) cena in ekološka osveščenost (pa da žena doživi orgazem, ko se vsede v Leafa). Argument cene je padel, ekološki vidik tudi. Zakaj bi kdo kupil Q7? Kar nekaj subjektivnih razlogov je, vsi po vrsti neracionalni. Zakaj bi kupil pa, sicer objektivno v vsem razen pospeških slabšega etrona? Ker ti ni mar za okolje, si eko! Z dvema tonama in pol pod sabo sicer.....
Emobi ::
Veliko ICE avtomobilov bo zdaj tudi po novme hybridi. Bo ena vmesna transformacija še nekaj časa.
To je res, običajni ICE-ji se bodo spremenili v hibride, da bodo tovarne lahko zadostile predpisom o izpustih CO2. Na koncu bo to bolj za velike limuzine, kajti ko bodo naštancali dovolj malih baterij (okrog 50 kWh), pri normalnih avtomobilih običajne velikosti in teže ne bo potrebe po ICE dodatku.
Emobi ::
Realna poraba velikega in težkega SUV-ja je težko pod 25 kWh/100km, ker ima velik zračni upor zaradi obsežnega čelnega profila, velike oddaljenosti od tal in širokih gum.
Polega tega je okoren, za mestni vrvež nepraktičen, za avtocesto neprimeren, ker ima visoko oddaljenost od tal in je bolj občutljiv na bočni veter. Ima pa veliko prostornost, ampak za to je bolj primeren kombi. Daje pa tudi lažen občutek varnosti, ker sediš na visokem in je večja preglednost, v resnici se pa prej prevrne, ker ima višje težišče.
Ko voziš za njim v normalnem avtu, ne vidiš ničesar daleč naprej, zato jih vedno prehitim, da mi ne ovirajo pogled. Glede na to, kako so okorni, jih niti ni težko prehiteti.
Skratka, ni praktičen, je pa čista perverzija, pravi za snobe in popolnoma neekološki, ne glede na to, ali je ICE ali EV. Kot tudi vsak avtomobil-tank, ki tehta okrog dve toni in več.
Polega tega je okoren, za mestni vrvež nepraktičen, za avtocesto neprimeren, ker ima visoko oddaljenost od tal in je bolj občutljiv na bočni veter. Ima pa veliko prostornost, ampak za to je bolj primeren kombi. Daje pa tudi lažen občutek varnosti, ker sediš na visokem in je večja preglednost, v resnici se pa prej prevrne, ker ima višje težišče.
Ko voziš za njim v normalnem avtu, ne vidiš ničesar daleč naprej, zato jih vedno prehitim, da mi ne ovirajo pogled. Glede na to, kako so okorni, jih niti ni težko prehiteti.
Skratka, ni praktičen, je pa čista perverzija, pravi za snobe in popolnoma neekološki, ne glede na to, ali je ICE ali EV. Kot tudi vsak avtomobil-tank, ki tehta okrog dve toni in več.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Gregor P ::
Očitno naj bi imela Tesla (vsaj začasne) težave na Švedskem glede brezžičnega posodabljanja varnostnega sistema vozila, ki če prav razumem, ni skladen s švedsko zakonodajo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
J.McLane ::
Čakaj, zaradi cene tudi ne, to je bilo par strani nazaj, zdaj že zaradi ekologije ne....potem ostane zgolj pospešek? No, pa to, da žena doživi orgazem, ko da rit v EV, v ICE je pa tudi zaščemi ne, ali kako že gre, bo emobi podrobneje pojasnil.
Zakaj se pa kupuje take pošasti na dizel? Najprej to razloži, potem se pa začni spraševat zakaj na elektriko.
Argumenti za EV so (bili) cena in ekološka osveščenost (pa da žena doživi orgazem, ko se vsede v Leafa). Argument cene je padel, ekološki vidik tudi. Zakaj bi kdo kupil Q7? Kar nekaj subjektivnih razlogov je, vsi po vrsti neracionalni. Zakaj bi kupil pa, sicer objektivno v vsem razen pospeških slabšega etrona? Ker ti ni mar za okolje, si eko! Z dvema tonama in pol pod sabo sicer.....
A Clio da se v njem vozi ena oseba je racionalen prevoz? Kje je meja? Oblika in velikost avtomobila je 100% v domeni trga, in točno samo trg uniči avtomobile kot so Aptera. Več kot si nekdo lahko privošči bolj neracionalen bo videti avto, če tak kupi pač neracionalen EV je to še vedno bolje za okolje kot neracionalen ICE, pa četudi je ICE par sto kil lažji. Da pa sploh kdo kupi EV pa mora biti stroškovno primerljiv, torej argument cene nekje mora biti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Emobi ::
Očitno naj bi imela Tesla (vsaj začasne) težave na Švedskem glede brezžičnega posodabljanja varnostnega sistema vozila, ki če prav razumem, ni skladen s švedsko zakonodajo.
Ne bi rad imel avtomobila, katerega varnostni sistemi se lahko posodabljajo brezžično, ker je večja možnost, da lahko pride do zlorab nepridipravov, hekerjev in pokvarjenih državnih organov.
Če ti to naredijo na servisu z računalnikom, ki ga priklopijo na avto, je možnost zlorab veliko manjša.
Če se pa posodablja radio in podobno, no ja, to še gre.
Wrop ::
A Clio da se v njem vozi ena oseba je racionalen prevoz? Kje je meja? Oblika in velikost avtomobila je 100% v domeni trga, in točno samo trg uniči avtomobile kot so Aptera. Več kot si nekdo lahko privošči bolj neracionalen bo videti avto, če tak kupi pač neracionalen EV je to še vedno bolje za okolje kot neracionalen ICE, pa četudi je ICE par sto kil lažji. Da pa sploh kdo kupi EV pa mora biti stroškovno primerljiv, torej argument cene nekje mora biti.
Bolj racionalen, kot da se ena oseba pelje v 1,5 tonskem SUV. Trg Aptere ni uničil, samo sprejel jo ni. Kdo se pa bo v taki grdobi peljal po cesti.
lufthammer ::
ker ima velik zračni upor zaradi obsežnega čelnega profila, velike oddaljenosti od tal in širokih gum.
Tole je ena taka urbana legenda. Za primerjavo:
0.29 BMW i3
0.30 Koenigsegg CCX
0.30 Seat Leon
0.30 BMW 3 Series
0.25 Tesla Model X SUV
0.33 Dodge Durango SUV
0.33 Lamborghini Murcielago
0.32 BMW M3 Coupe
Tesla SUV našiba tvojega i3, Durango, ki je ena gromozanska krava od SUVa, se pa kosa z Lambotom. Vse skupaj je pa zanemarljivo, če imaš denar za tak avto, te en upor nič ne briga. Pa tudi drugače kupci ne sprašujejo: "Kakšen zračni upor pa ima tale avto?"
J.McLane ::
Napisal si koeficiente, ki pa jih je treba pomnožiti s čelno površino, da dobiš končni skupni zračni upor.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Gagarin ::
iBomba ::
Živjo,
sam opravljam raziskavo na temo elektromobilnost in sem zasledil, da je tema tukaj zelo aktualna. Kdor ima 5 minutk časa bi ga lepo prosil če lahko izpolni anketo in mi tako pomaga pri zaključku raziskave.
Vsem se vnaprej zahvaljujem.
Link do ankete:
https://www.1ka.si/a/193643
sam opravljam raziskavo na temo elektromobilnost in sem zasledil, da je tema tukaj zelo aktualna. Kdor ima 5 minutk časa bi ga lepo prosil če lahko izpolni anketo in mi tako pomaga pri zaključku raziskave.
Vsem se vnaprej zahvaljujem.
Link do ankete:
https://www.1ka.si/a/193643
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: iBomba ()
nekikr ::
500.000km naredi vsak Golf....a to je poseben dosežek, da to naredi avtomobil za +100.000€? Čisto resno vprašam, zakaj si to prilepil?
MisterM ::
Orenk stroj tale Fordov 6,7 litrski V8 dizel, sam sem velik pristaš dolgometražnikov. A milijon km je voznika samo v gorivu stalo okoli 200.000 EUR (v ZDA, če bi tam kupoval dizel, pa okoli 120.00 USD). Nato še nekje med 20 in 30 tisoč za redne servise. Impresivne številke, na dolgi rok so EVji za voznika gotovo cenovno ugodnejši.
Utk ::
500.000km naredi vsak Golf....a to je poseben dosežek, da to naredi avtomobil za +100.000€? Čisto resno vprašam, zakaj si to prilepil?
Golf itak, za baterijo pa vsi vemo da ne zdrzi vec kot 100,000 km, pa se najemnino je treba placevat za njo.
/s
Bi bilo pa se zanimivo videt kolk stane servisiranje tesle in golfa do teh km.
MisterM ::
V videu zgoraj je tip omenil 18.000 USD za servise do 500.000 km. No, tu je še excel: https://docs.google.com/spreadsheets/d/...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MisterM ()
Utk ::
Ja, rabimo še za golfa. In tu not je še popravilo pleha za 2500 kar ni ravno vzdrževanje, pa najbrž še kaj takega.
torentino ::
500.000km naredi vsak Golf....a to je poseben dosežek, da to naredi avtomobil za +100.000€? Čisto resno vprašam, zakaj si to prilepil?
Golf itak, za baterijo pa vsi vemo da ne zdrzi vec kot 100,000 km, pa se najemnino je treba placevat za njo.
/s
Bi bilo pa se zanimivo videt kolk stane servisiranje tesle in golfa do teh km.
Moja baterija ima trenutno 150,000km.
Pa 60,000 na benz...
nekikr ::
Ja, rabimo še za golfa. In tu not je še popravilo pleha za 2500 kar ni ravno vzdrževanje, pa najbrž še kaj takega.
Servisni interval je 15.000km.
500.000 / 15.000 = 33,3 servisa, večina je cenejših, nekaj dražjih, povprečje okoli 300€ na servis. Skupaj 9.990€.
Baje pa električna vozila servisov skoraj ne rabijo? Čemu potem 18.000 za servis?!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
MisterM ::
V to ceno je vštetih tudi 17 kompletov gum. Sicer pa pogonski sklop ni rabil servisa. Tvoja ocena za znesek servisov golfa pa je občutno prenizka.
Utk ::
Ja, rabimo še za golfa. In tu not je še popravilo pleha za 2500 kar ni ravno vzdrževanje, pa najbrž še kaj takega.
Servisni interval je 15.000km.
500.000 / 15.000 = 33,3 servisa, večina je cenejših, nekaj dražjih, povprečje okoli 300€ na servis. Skupaj 9.990€.
Baje pa električna vozila servisov skoraj ne rabijo? Čemu potem 18.000 za servis?!
Če bi te zanimalo, bi prebral, pa te očitno ne. Jaz ti pa tudi ne bom delal obnove.
nekikr ::
Aha, potem pa povej, da ni bil znesek za servise ampak random stvari, če že nekaj limaš. Koliko pa misliš, da je povprečni servis za Golfa?