» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
614 / 1189
»»

Okapi ::

Mogoče bi se moral pozanimati, kaj pomeni izraz "na račun", preden delaš bedaka iz sebe.

telexdell ::

Okapi je izjavil:

Mogoče bi se moral pozanimati, kaj pomeni izraz "na račun", preden delaš bedaka iz sebe.

Daj, razsvetli me- jaz bedak itak nič ne razumem.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

Ker pa sem dobra duša, pa rad pomagam:

SSKJ: geslo: račun...
// v zvezi na račun izraža, da dolžni znesek plača oseba, kot jo določa prilastek: piti na prijateljev račun; delati na račun soseda; stroški na račun podjetja so veliki / živeti na tuj račun // ....
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

telexdell je izjavil:

Okapi je izjavil:

Mogoče bi se moral pozanimati, kaj pomeni izraz "na račun", preden delaš bedaka iz sebe.

Daj, razsvetli me- jaz bedak itak nič ne razumem.

Ko se zdaj kdo smeji na tvoj račun, za kakšno finančno transakcijo misliš da gre?

telexdell ::

A s smehom mi bodo davkplačevalci zgradili SE na strehi? Sem pa zares radoveden, kdo se lahko smeji, ko plačuje davke.

Glej, pa meni je itak vseeno- ali z denarjem ali s smehom ali z jokom ali z... le da bom imel SE na strehi in bo moja denarnica ostal v žepu. Torej, čakam kam se naj obrnem.>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

J.McLane ::

Truga je izjavil:


Ko ze govorimo o subvencioniranih odkupih
https://twitter.com/teslamodel3fan/stat...


Še en dokaz da ni edino nizka cena goriva tisto kar prodaja EV. Seveda je pa to primer za Kalifornijo, kjer je elektrika nadpovprečno draga, bencin pa glede na naše razmere (glede na US ne) še vedno poceni.

Sicer pa hitro polnjenje EV, kot sem že večkrat pisal nikoli ne bo poceni opcija, ker tako polnjenje potrebuješ pri EV z dosegom 400 km zelo redko, če imaš domače počasno polnjenje.

Hitro polnjenje pri nas je prav tak odrago, Petrol računa 0,2 €/min za 50 kW moč polnjenja, kar odvisno od razmer pomeni lahko že 5 €/100 km.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Nikec3 ::

Če je hitro polnjenje drago sploh ni noben problem. Važno je, da je hitro polnjenje dejansko hitro in da obstaja. Povprečen uporabnik EV-jev hitro polnjenje potrebuje enih 2x na leto.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Gregor P ::

Ok to dejansko res ni težava, če za enako število km plačaš približno enako; problem pa je hitro polnjenje, ki sploh ni hitro.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Hitro polnjenje, ki ni hitro, je problem pri proizvajalcih, ki tehnolosko zaostajajo, audi, jaguar in podobni. Drugi, ki zaostajajo, pa tako nimajo avtov, ki jih bi bilo vredno hitro polniti.

Gregor P ::

Da se razumemo, 30-minutno polnjenje nikakor ni hitro polnjenje; to še na minimumu sprejemljivega ni.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Cange ::

30 minut je hitro polnjenje za Li-ion baterije.
Zgleda, da bo trg potreboval 3 tipe akumulatorjev:
1. avtomobilski: dobro razmerje med kapaciteto težo in ceno za mase
2. avtomobilski: dobro razmerje med težo in hitrostjo polnjenja
3. hišni: dobro razmerje med ceno in kapaciteto
Akumulatorja za hitro polnjenje in hišno rabo bi mogla imet popvečano število polnilnih ciklov.

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Da se razumemo, 30-minutno polnjenje nikakor ni hitro polnjenje; to še na minimumu sprejemljivega ni.

Da se razumemo, sejanje raka iz auspuha po euro 6 normi nikakor ni sprejemljivo, tudi ce ti prispara 25 minut na 500 km.

Emobi ::

Sam sem samo enkrat polnil na petrolovi ultra hitri 50 kW polnilnici. I3 se je polnil s 45 kW, polnil sem 29 minut, obračunali pa so mi prek spletne aplikacije OneCharge 31 minut po 25 centov, kar je zneslo 7,75 EUR. Natankal sem 22 kWh, kar mi v povprečju zadostuje za 126 km, torej me je 100 km stalo 6,2 EUR.

Kdor bo hitreje polnil, bo več plačal, kar je tudi pravično.
Ker pa smo Slovenci med najbolj varčnimi v Evropi, bomo večinoma polnili doma, samo 5-8 % polnjenj pa bo na hitrih 22 kW in ultra hitrih 50 kW polnilnicah. Enkrat bodo tudi 150 kW in 350 kW polnilnice, ampak te bodo predrage za večino in preveč uničujoče za običajne baterije.

Sam polnim 98% doma na nočni tarifi po 7 centov na šuko vtičnici, hitre 22 kW polnilnice, na katerih občasno tankam z 10,7 kW, so trenutno še brezplačne, potem bo verjetno cena okrog 15 centov.

Hitre in ultra hitre polnilnice so namenjene tranzitu, doma in v službi zadostuje šuko vtičnica.

Glede na to, da bo samo tako zelo malo hitrh polnjenj, je problem hitrega polnjenja preveč izpostavljen in se tu dela preveč panike. Eni smo se temu že prilagodili in nimamo problemov, eni pa trdijo, da se nikakor ne mislijo prilagajati specifiki uporabe avtomobila, vendar pa jih bo k temu prej ali slej prisilila ekonomska računica. Sam sem se moral prej, ko sem vozil ICE, veliko več prilagajati specifiki ICE motorja, kot pa sedaj pri EV-ju.
Sicer je pa načrtovanje poti s spletnimi aplikacijami zelo enostavno, na polnilnicah pa ne stojiš v prazno, ker greš na kavo, se družiš ali srfaš ali razmigavaš, kar je bolj zdravo, kot če bi nepretrgoma vozil. Vse to lahko počneš tudi v samem avtomobilu, ki se lahko po potrebi greje ali ohlaja.

V bodočnosti bomo lahko na polnilnicah oziroma bencinskih servisih polnili po želji od 3kW do 350kW; na slednjih bodo polnili menedžerji in bogataši.

Skratka, polnjenje bo prilagojeno vsem, pač glede na količino časa, ki ga imamo na razpolago, glede na okoljsko ozaveščenost in seveda predvsem glede na globino žepa oziroma debelino denarnice.
In tako je tudi prav.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

BigWhale ::

Men so obljubljal ful cenejso voznjo in nobenih tezav s polnjenjem in predvsem hitro polnejnje in omrezja hitrih polnilnic, kjer lahko polnis zastonj ali pa prakticno zastonj.

Kaj zdej? Ne mi zdej unicevati sanj, kako se bom vozil z EVjem in bo na dolgi rok vse veliko ceneje kot bencin ali dizel.

Utk ::

Obljubljali so tudi cist dizel. Pa se cistejse bencinarje. Pa je prvo nemogoce, drugo so pa se poslabsali z direktnim vbrizgom.

Zheegec ::

Če se gre sedaj samo še za vpliv na okolje (in ne več na ceno in preprostost uporabe itd), potem je cela tema zgrešena, bi moral biti naslov "zakaj je odličen sistem javnega prevoza prava stvar".
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Utk ::

Ne gre se sploh za vpliv na okolje, ampak na zdravje. In ne gre se samo za to, ampak ce je komu se za vse drugo vseeno, in misli da je tankanje in kurjenje nafte sprejemljivo, mu treba pac rect, da to ni vec opcija za dolgo.
Razumem tudi da obstajajo sebicni tepci, ki jim je vseeno za vse dokler oni prisparajo 500 evrov na leto, ampak treba jim vseeno rect kaj so.
Nihce ti pa ne obrani, ce ne obstaja ze, odprtje teme Zakaj je javni prevoz prava stvar, in ti bomo tam napisali zakaj ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hammock ::

zakaj je odličen sistem javnega prevoza prava stvar".

Javni prevoz je razen v zelo specificnih okoliscinah eno veliko sranje. Pocasen, neudoben, drag, pa pelje te zgolj v blizino destinacije ob casu, ki ti praviloma ne ustreza. Se kolo je po teh kriterijih dalec superiorno.

Cisti avto je prihodnost.

mihec87 ::

BigWhale je izjavil:

Men so obljubljal ful cenejso voznjo in nobenih tezav s polnjenjem in predvsem hitro polnejnje in omrezja hitrih polnilnic, kjer lahko polnis zastonj ali pa prakticno zastonj.

Kaj zdej? Ne mi zdej unicevati sanj, kako se bom vozil z EVjem in bo na dolgi rok vse veliko ceneje kot bencin ali dizel.


"There is no such thing as a free lunch"

Cange ::

Normalna hiša lahko polni z maksimum 10.5kW, nekaj rezerve mora ostati za hišo, recimo 10A varovalke na fazo polnilca kar znese 6.6kw polnilne moči. Dnevno hišno polnjenje 12 ur z izgubami 10% znese približno 71kwh. To je približek maksimuma.
Svet je dejansko na preizkušnji z EV, če bo CO2 zakon izpadel oderuštvo smo pečeni.

nekikr ::

Še par dni/strani nazaj je bilo temu tako. Še Utk je veselo pametoval, kako je EV praktično cenejši za vse, ker s stroški v nekaj letih prineseš vse notri. Samo nekaj strani in se je že vse to spremenilo, zdaj je samo še ekološki vidik (in sem za že samo zaradi tega). No ja, takim hipokritom tako ali tako ne smeš nič verjeti.

Cange ::

EV bi mogel bit cenejši v vseh pogledih. Trabant z 30Kw motorjem in 50kWh baterijo ne more bit drag. Polnjenje takega vozila je 2-3x ceneje če se polni doma.

Utk ::

nekikr je izjavil:

Še par dni/strani nazaj je bilo temu tako. Še Utk je veselo pametoval, kako je EV praktično cenejši za vse, ker s stroški v nekaj letih prineseš vse notri. Samo nekaj strani in se je že vse to spremenilo, zdaj je samo še ekološki vidik (in sem za že samo zaradi tega). No ja, takim hipokritom tako ali tako ne smeš nič verjeti.

A sem kje napisal, da ni cenejsi? Hipokriti ste vi. Ponavljate iste razloge proti v krogu, mi pa sproti zanikamo, in se spet vrtimo v krogu. Elektricni je cenejsi in boljsi, polni se pa doma. Kdor ga ne more doma, si naj potegne elektriko do parkirisca. Izjemoma na hitrih polnilnicah, ko jih bo se kdo razen tesle naredu.

mihec87 ::

Tisti ki imate EV - je sploh kakšen redni servis potreben oz predpisan na xx km(pri ice imamo filtre+olje,svečke,olje menjalnika itd..)?

telexdell ::

Veliko več ljudi si bo naredilo kogeneracijo, postavilo vetrno elektrarno ali elektrarno na bioplin ali SE, kot pa vrtalo na vrtu ter iskalo nafto. Za tiste, kateri si pač ne bodo postavili lastnega vira za pridobivanje elektrike bodo za njih to naredili drugi. Če pa drugi dela zate, pa to stane. Tako preprosto je to.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Spajky ::

telexdell je izjavil:

...Če pa drugi dela zate, pa to stane. Tako preprosto je to.
Da, nekaj takega ...

Imam pa nek čuden občutek, da bodo full electric cars še tretjič v sto letih "flopnili" oz. bili samo bolj tržna niša za bolj premožne ... (eno belo Teslo-S blizu mene vidim več na parkingu kot na cesti) ... e-Tehnologija pa se itak uporablja v hibridih že zdaj ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Emobi ::

mihec87 je izjavil:

Tisti ki imate EV - je sploh kakšen redni servis potreben oz predpisan na xx km(pri ice imamo filtre+olje,svečke,olje menjalnika itd..)?


I3 ima servis vsaki dve leti, ne glede na prevožene kilometre, ostali EV-ji pa podobno. Namreč, menjava zavornega olja po dveh letih je obvezna pri vseh avtomobilih, ne glede na vrsto pogona zaradi higroskopičnosti in staranja olja.
Menjali bodo še menda zračni filter za kabino, pa tudi brisalce bo najbrž pametno zamenjati. To je pa tudi vse.

Prvi servis elektromotorja pa je po 500.000 km (pol milijona km).

Zato pa so stroški lastništva EV-jev kljub dvakratni nabavni ceni nižji od stroškov ICE-jev.

Truga ::

hammock je izjavil:

zakaj je odličen sistem javnega prevoza prava stvar".

Javni prevoz je razen v zelo specificnih okoliscinah eno veliko sranje. Pocasen, neudoben, drag, pa pelje te zgolj v blizino destinacije ob casu, ki ti praviloma ne ustreza. Se kolo je po teh kriterijih dalec superiorno.

Cisti avto je prihodnost.
Vse kar si napisal je ne samo narobe, celo nevarno.

Okapi ::

hammock je izjavil:

zakaj je odličen sistem javnega prevoza prava stvar".

Javni prevoz je razen v zelo specificnih okoliscinah eno veliko sranje. Pocasen, neudoben, drag, pa pelje te zgolj v blizino destinacije ob casu, ki ti praviloma ne ustreza.
Mogoče ti ni jasno, ampak taksi je tudi javni prevoz.

telexdell ::

Okapi je izjavil:

hammock je izjavil:

zakaj je odličen sistem javnega prevoza prava stvar".

Javni prevoz je razen v zelo specificnih okoliscinah eno veliko sranje. Pocasen, neudoben, drag, pa pelje te zgolj v blizino destinacije ob casu, ki ti praviloma ne ustreza.
Mogoče ti ni jasno, ampak taksi je tudi javni prevoz.

Po drugi strani pa- če bi nas veliko ciljalo na javni prevoz bi se ta prilagodil našim potrebam. Z večanjem števila potnikov bi lahko bil tudi cenejši. Nenazadnje- veli velemest z javnim prevozom prepelje dnevno nekajkrat več potnikov, kot nas je vseh državljanov.

PS seveda je pa tu en haklc. Če bova oba s sosedom sedela na istem avtousu, kako bo on videl da imam jaz več/boljše/novejše... kot on>:D:8)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

Vozilo na elektricni pogon, solarna elektrarna, po moznosti se nekaj baterij za v klet, ... Mnja, to je za veliko vecino ljudi prevelika zacetna investicija. Na zalost nima vsak moznosti vzeti 50 jurjev kredita, da to pokrije. Ceprav bo mogoce po X letih dejansko v plusu in bodo stroski manjsi.

Vstopni prag je enostavno previsok, da bi se lahko pogovarjali o tem, ali so EVji cenejsi za uporabo ali ne. Z EVjem pride en kup pogojev, ki jih moras izpolniti, ce ga hoces uporabljati in teh pogojev je se nekaj vec, ce ga hoces uporabljati ceneje.

nekikr ::

Veliko več ljudi si bo naredilo kogeneracijo, postavilo vetrno elektrarno ali elektrarno na bioplin ali SE, kot pa vrtalo na vrtu ter iskalo nafto.

Ampak, zakaj pa vse postavljaš v neko prihodnost? Vse te horde ljudi so čakale na EV, prej so bile pa preneumne, da bi si to omislile? Ogrevanje hiše/vode in nasploh poraba električnih aparatov namreč potrebuje en kup elektrike, zakaj ljudje že pred desetletjem niso množično postavljali vseh teh zadev? So čakali na serijskega izdelovalca čudežov, da jim da navdih? Ali so morda samo obvladali osnove računanja? Računanja, ki pravi, da se še danes vse to ne splača. No, razen UTKju, warpiju in še kakšnemu, ki pa sicer tega nimajo, tako kot nimajo in še lep čas ne bodo imeli superiornega EV, ki je "prava stvar".

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

Vozilo na elektricni pogon, solarna elektrarna, po moznosti se nekaj baterij za v klet, ... Mnja, to je za veliko vecino ljudi prevelika zacetna investicija. Na zalost nima vsak moznosti vzeti 50 jurjev kredita, da to pokrije. Ceprav bo mogoce po X letih dejansko v plusu in bodo stroski manjsi.

Vstopni prag je enostavno previsok, da bi se lahko pogovarjali o tem, ali so EVji cenejsi za uporabo ali ne. Z EVjem pride en kup pogojev, ki jih moras izpolniti, ce ga hoces uporabljati in teh pogojev je se nekaj vec, ce ga hoces uporabljati ceneje.

Po trenutni zakonodaji in po predvidenih spremembah trenuten zakonodaje ne potrebuješ 50 jurjev za postavitev lastne ali skupinske elektrarne ( na sonce, veter, toploto, vodo...). Z malce iznajdljivosti jo dobiš za toliko, kot boš v naslednjih 7...10 let plačal za elektriko, pa lastniške elektrarne ne boš nikoli imel.
Torej jokcaj naprej ali pa poglej, kašna je zakonodaja in kakšni so predlogi za spremembe.

nekikr je izjavil:

Veliko več ljudi si bo naredilo kogeneracijo, postavilo vetrno elektrarno ali elektrarno na bioplin ali SE, kot pa vrtalo na vrtu ter iskalo nafto.

Ampak, zakaj pa vse postavljaš v neko prihodnost? Vse te horde ljudi so čakale na EV, prej so bile pa preneumne, da bi si to omislile? Ogrevanje hiše/vode in nasploh poraba električnih aparatov namreč potrebuje en kup elektrike, zakaj ljudje že pred desetletjem niso množično postavljali vseh teh zadev? So čakali na serijskega izdelovalca čudežov, da jim da navdih? Ali so morda samo obvladali osnove računanja? Računanja, ki pravi, da se še danes vse to ne splača. No, razen UTKju, warpiju in še kakšnemu, ki pa sicer tega nimajo, tako kot nimajo in še lep čas ne bodo imeli superiornega EV, ki je "prava stvar".

Le zakaj se ti že pred desetletji nisi spomnil, da bi zapisal takšen post? Kdo ti je dal navdih danes in ne 20. let prej? Je tvoj post Kobalski?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

hammock ::

Okapi je izjavil:

hammock je izjavil:

zakaj je odličen sistem javnega prevoza prava stvar".

Javni prevoz je razen v zelo specificnih okoliscinah eno veliko sranje. Pocasen, neudoben, drag, pa pelje te zgolj v blizino destinacije ob casu, ki ti praviloma ne ustreza.
Mogoče ti ni jasno, ampak taksi je tudi javni prevoz.

Tudi letalo je, pa kaj bi rad povedal? Menda je jasno da govorimo o vlaku, avtobusu, metroju in vseh vmesnih variantah. Super v velemestih, neuporabno povsod drugod.

Taxi je de facto samovozni avto, s stalisca potujocega.

Okapi ::

A avtobus pa ni samovozen, s stalisca potnika?

telexdell ::

Okapi je izjavil:

A avtobus pa ni samovozen, s stalisca potnika?

Ne vem no- če vidim za volanom avtobusa šoferja, le kako bi to pretvoril v "samovozen". Nam lahko to podrobneje pojasniš, ker nekateri smo pač zate neumni.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

hammock ::

Okapi je izjavil:

A avtobus pa ni samovozen, s stalisca potnika?

Ne, avtobus ni samovozen avto.

En te pelje tja kamor hoces iti takrat kadar hoces iti, drug ne.

nekikr ::

Le zakaj se ti že pred desetletji nisi spomnil, da bi zapisal takšen post?

Nekaj pozabljaš - ljudje bi za prihranek storili marsikaj in to zelo hitro. S kurilca na pelete so šli kar v procesijah, na toplotne črpalke tudi. Če bi bile te vaše pravljice vsaj malo resnične, bi ljudje takoj pograbili to. Ker niso ali pa je produkt na nivoju Rossijeve hladne fuzije, pa ne gredo.
Saj veš, warpi je tudi razlagal o dimenzioniranju SE, pa je potem utihnil, ko je bilo treba pokazati številke. Pegasus tudi. Kdo bo naslednji, ki ne zna računati in se bo potem prikladno potihnil za dva tedna, da vsi pozabimo o njegovem nakladanju? Ti?

Utk ::

Ne razumem kaj imajo SE z EV. EV ljudje hočejo, ker je boljši, ce je cenejši, ga hočejo še reveži. SE noče skoraj nihče, par izjem lahko je, vsaj ne v smislu da bi plačeval več, da bi to imel. Če bi se SE jasno in nedvoumno bistveno splačal, bi verjetno še kdo to toleriral na strehi. Glih nek predmet poželenja pa to ni. Je pa lahko en delček rešitve pri pomankanju elektrike, če do tega pride.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

telexdell ::

nekikr je izjavil:

Le zakaj se ti že pred desetletji nisi spomnil, da bi zapisal takšen post?

Nekaj pozabljaš - ljudje bi za prihranek storili marsikaj in to zelo hitro. S kurilca na pelete so šli kar v procesijah, na toplotne črpalke tudi. Če bi bile te vaše pravljice vsaj malo resnične, bi ljudje takoj pograbili to. Ker niso ali pa je produkt na nivoju Rossijeve hladne fuzije, pa ne gredo.
Saj veš, warpi je tudi razlagal o dimenzioniranju SE, pa je potem utihnil, ko je bilo treba pokazati številke. Pegasus tudi. Kdo bo naslednji, ki ne zna računati in se bo potem prikladno potihnil za dva tedna, da vsi pozabimo o njegovem nakladanju? Ti?

Če si že citiral, bi vsaj tako, da bi bil viden avtor citata. Razen, če to nisi ti?! Če poslušaš/bereš/gledaš medije je to itak relativno (če si NAŠ).
Sem bil na kurilcu, pa nikoli nisem prešel na pelete. Tutidi najmanj 5 mojih sosedov nikoli ni prišlo iz olja na pelete. Da o prijateljih, znancih in sodelavcih ne zgubljanm besed. Če sem iskren, poznam le enega, pa še ta je tam 80 km od doma, kateri je to storil (ženin brat- a on živi v mestu). Glede TČ pa je situacija bolj kompleksna. Sosedi (razen enega) so vsi na TČ. Prijatelji, sodelavci in meščan pa noben.
Glede izračunov pa je stvar povsem enostavna. 1 kWp na strehi obrnjeni na jug ti da vsaj 1000 kWh energije na leto. Če imaš TČ in sam plačuješ račune ( ne npr. mama ali ata) potem veš koliko kWh si plačal lani. Tiste kWh podeli se 1000 pa boš dobil potrebno moč SE. Če pa nisi intelektualno zmožen takšnega računa ti pa ne jaz in še manj Warpi ne moreva pomagati.

Utk je izjavil:

Ne razumem kaj imajo SE z EV. EV ljudje hočejo, ker je boljši, ce je cenejši, ga hočejo še reveži. SE noče skoraj nihče, par izjem lahko je, vsaj ne v smislu da bi plačeval več, da bi to imel. Če bi se SE jasno in nedvoumno bistveno splačal, bi verjetno še kdo to toleriral na strehi. Glih nek predmet poželenja pa to ni. Je pa lahko en delček rešitve pri pomankanju elektrike, če do tega pride.

Imaš 100% prav. Ker je EV boljši boš pač plačeval, da se boš vozil z njim. Druge izjeme ali pa se bodo vozili z njim in za to ne bodo plačevali. Pa kaj to, važno je le , da si ti bolj pronicljiv, inteligenten, in sposoben kot tisti idioti z lastno SE, s katero bodo polnili EV in se praktično vozili zastonj.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

telexdell je izjavil:

Okapi je izjavil:

A avtobus pa ni samovozen, s stalisca potnika?

Ne vem no- če vidim za volanom avtobusa šoferja, le kako bi to pretvoril v "samovozen". Nam lahko to podrobneje pojasniš, ker nekateri smo pač zate neumni.

Vprasaj na koncu mojega stavka pomeni vprasanje, ne trditve. Tako da sprasuj hammocka, ne mene.

fikus_ ::

Nekateri tu gor pišejo, kako se EV splača, potem SE na strehi in še baterije v kleti za čas, ko ni sonca, . . . . in kako bodo ljudje to imeli/začeli postavljat, kako je vse to čudovito, . . .

Dragi moji, pozabljate, da si en/a povprečen/a SLO Janez/Micka težko privošči avto za 25k€, kaj šele en EV za 30+k€ in še SE za 10+k€ ter baterijski paket ta ~10k€. To je cifra 45k€, samo za to, da se bo ceneje vozil + prišparal nekaj na elektriki doma. Poglejte na položnico in postavke za elektriko. Tam je cena energije ~1/3 ostalo druge postavke (nekaj fiksnih cen+nekaj glede na porabo).
In ne mi pisat, da bodo množično kupovali rabljene 10 let stare EV-je! Kot prvo, ne bo jih na voljo in drugo, vprašanje v kakšnem stanju bodo baterije!

Po drugi strani je pa res, da ni strošek uporabe ICE vozil samo vzdrževanje+tankanje, ampak tudi posledice onesnaževanje okolja. Za te stroške samo približno vemo, kakšni so (direktno uničevanje okolja zaradi pridobivanja goriv, kurjenje,. . . ). Se pa že kažejo posledice/cena onesnaževanja.

Ni rešitev, da bo vsak imel svoj EV+SE+Baterijsko shrambo, ampak učinkovit javni prevoz! SE+Baterijska shramba je ok, za porabnike v hiši.

Utk ::

Pa kaj to, važno je le , da si ti bolj pronicljiv, inteligenten, in sposoben kot tisti idioti z lastno SE, s katero bodo polnili EV in se praktično vozili zastonj.

Za to ne rabiš električnega avta, to lahko že danes postaviš, če se splača. In lahko boš kadarkoli, z avtom ali brez. Dvomim pa da bo kdo to postavljal, če bo izračunal, da se mu NE splača. Medtem ko bo marsikdo tak vseeno kupil električni avto. Ker se tudi ICE avto marsikomu ne splača, pa ga vseeno kupi.

J.McLane ::

Težko boš folk odvrnil od tega, da kupi osebni avto in uporabi javni prevoz. Lahko višaš dajatve, ampak samo do neke mere, ker drugače na ulice dobiš protestnike in vlada lahko samo še odstopi.

EV ima potencial, trenutno so proizvodne kapacitete premajhne, da bi se šel poceni EV, če lahko vse kar narediš prodaš za večji denar. V teoriji je EV že danes mogoče narediti za 20k € (10k € pogon s 40 kWh, ostalo pač "Clio"), ampak dokler ni masovne proizvodnje lahko o taki ceni samo sanjamo. PA na avto se ne gleda po nakupni ceni ampak se gleda strošek uporabe, več kot z avtom prevoziš cenejši bo EV v primerjavi s klasiko.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Torej jokcaj naprej ali pa poglej, kašna je zakonodaja in kakšni so predlogi za spremembe.


Al pa ce ne bi bil tako pokroviteljski in bi dejansko prebral tisto kar sem napisal?

A ne vidis, da smo prisli od 'EVji so prakticno zastonj, ker je elektrika poceni' do 'EVji so ful cenejsi, ce lahko doma polnis. Ce si postavis solarno elektrarno so pa res zastonj'?

Zastonj hitro polnjenje na daljsih relacijah je pa nekaj cesar so bili delezni res early adopterji ene same znamke vozil. :)

D3m ::

Naslednji korak bo "EV so cenovno tam tam z ICE po prihranku". :D
|HP EliteBook|R5 6650U|

TESKAn ::

D3m je izjavil:

Naslednji korak bo "EV so cenovno tam tam z ICE po prihranku". :D

So spredaj, če šteješ še subvencijo ICEjev, ki jo družba plačuje zaradi posledic izpuhov milijonov avtomobilov.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

D3m ::

A samo avtomobilov? Zanimivo.
|HP EliteBook|R5 6650U|

DamijanD ::

Jasno, da ne - ampak v mestnih središčih pa imajo avtomobili verjetno kar konkreten delež.

Na srečo je malo ljudi, ki morajo dihati zrak 10m stran od auspuha čezoceanke.

nekikr ::

1 kWp na strehi obrnjeni na jug ti da vsaj 1000 kWh energije na leto. Če imaš TČ in sam plačuješ račune ( ne npr. mama ali ata) potem veš koliko kWh si plačal lani. Tiste kWh podeli se 1000 pa boš dobil potrebno moč SE. Če pa nisi intelektualno zmožen takšnega računa ti pa ne jaz in še manj Warpi ne moreva pomagati.

Hvala, da si še za ostale napisal, da nabijaš v prazno, ker je neizpodbitno dejstvo, da se to ne splača - kar je logično, saj še zagovorniki nimajo nobene od teh rešitev (najbrž še kolesa z baterijo ne).
««
614 / 1189
»»