» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
612 / 1189
»»

s1m0n ::

Pri nas je 1MW na cirka 100m^2 površine. Do the math.

Cange ::

Mislim, da imajo avtomobili prednost glede akumulatorjev zaradi tople grede, to se govori o eni milijardi avtomobilov ali 6756 milijard baterij ki tehtajo 337 milijonov ton. Sončne panele na avtomobile, v Sloveniji to predstavlja cca 11.200 milijonov kvadartnih metrov površine minus avtomobili ki so v senci.
Sončne panele na streho hiš brez batarij, koliko tega je smiselno je odvisno od sposobnosti regulacije izhodne moči na elektrarnah. Lahko se doda superkondenzatorje zraven sončnih panelov da se poveča odzivni čas ki gre v prid ostalih elektraren.



baterija:
-ljudska 18650 3.7v 3000mAh 50g
-Avtomobilska baterija 75kWh

Gregor P ::

Utk je izjavil:

Ste se kdaj vozili proti Dalmaciji, tam imaš od Splita do Ogulina praktično puščavo, tam bi lahko postavil sončnih celic za pol Evrope napajat. Ali pa vzhodna Nemčija, Poljska, to so ogromne površine in ničemur ne koristijo...
... to za Slovenijo pač le pomeni, da bo morala elektriko uvažati od njih, ker sama preprosto ne more konkurirati s sončnimi elektrarnami.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::

Za Slovenijo to pomeni, da je bolj pametno dol postavit elektrarno za naš denar kot pa doma. Ker je več sonca, če ne drugega, predvsem pozimi, zemlja poceni, delavci tudi. Če bo se zato elektrika štela kot uvožena, mi prav dol visi.

Gregor P ::

svit je izjavil:

Še odgovor Gregorju P: vprašal sem te zato, ker sem naštel države, ki so severneje od nas, pa nimajo ravno težav s inštaliranjem novih in novih sončnih elektrarn. Zakaj bi bila potem Slovenija z južnejšo lego manj primerna za sončne elektrarne (govorim o elektrarnah na strehah hiš, blokov, tovarn)? Še enkrat... sončni paneli so postali tako poceni, da si lahko privoščimo nekajkratno predimenzioniranje distribuiranega električnega omrežja, pa bomo še vedno ceneje prišli skozi, kot pa s NEK2.
Najmanj kar imajo te države je dosti večje površine od Slovenije za te namene in v tem smislu morda nimajo težav z nameščanjem novih elektrarn; vprašanje pa je, ali je to npr. za Nemčijo tudi ustrezna rešitev (trenutno so na 6 odstotkih; imajo pa oni še vetrne elektrarne, bio gorivo, HE, geotermalno energijo, kar se OVE tiče)? Ali obstaja morda boljša rešitev, ki v ta namen porabi dosti manj prostora?

Seveda so v Nemčiji do teh 6 odstotkov prišli z izdatnimi političnimi subvencijami, sedaj razmišljajo, da bi ta elektrika lahko bila za uporabnike cenejša, če in ko ne bo več carin za kitajske proizvajalce ipd. medtem pa so nemška podjetja, ki proizvajajo solarne celice na robu propada. Spet po drugi strani vlaga Nemčija ogromno denarja v inovacije npr. že omenjena "solarna cesta".

Skratka ni vse kar tako črno in belo. A ponovno, kaj to pomeni za Slovenijo?

Utk je izjavil:

Za Slovenijo to pomeni, da je bolj pametno dol postavit elektrarno za naš denar kot pa doma. Ker je več sonca, če ne drugega, predvsem pozimi, zemlja poceni, delavci tudi. Če bo se zato elektrika štela kot uvožena, mi prav dol visi.
Potem se strinjamo vsaj v tem, da Slovenija ni najbolj primerna za neke večje sončne elektrarne.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

Če dedek mraz časti transport energije, potem seveda, dokler je pa treba transmisijo postavit in vzdrževat, je pa stvar mal drugačna.

Cena prenosa električne energije za razliko od cene PV, NE pada.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

Potem se strinjamo vsaj v tem, da Slovenija ni najbolj primerna za neke večje sončne elektrarne.

To je treba pač izračunat kaj se splača in kaj ne. Strinjamo se lahko samo v tem, da je prostora na svetu dovolj, razdalja do Hrvaške pa ni velika.

imagodei ::

s1m0n je izjavil:

Pri nas je 1MW na cirka 100m^2 površine. Do the math.

Ne, je 1 kW na m2, kar ni enako 1MW na 100 m2, ampak dobr, ni važno.

Če sem v glavi prav izračunal, je reda velikosti 10.000 km2, pri zelo radodarnem 10 urnem soncu 365 dni na leto (pač, na telefon tipkam, brez papirja, pa je lažje na 10 natančno)? Pol Slovenije? Kamot sem lahko kje kakšno ničlo sfalil :)
- Hoc est qui sumus -

svit ::

Gregor P: Slovenija sicer nima toliko površin kot Nemčija, pa tudi ne vem zakaj bi jih potrebovala. Če gredo paneli na vsako primerno streho v Sloveniji, smo na konju. Naredi se še nekaj baterijskih shranjevalnikov presežne proizvodnje za "hude čase", oziroma kot je tukaj popularno, "za noč in za zimo, ko ni sonca" (sic), pa je problem rešen. Z naraščanjem EV-jev, pa se bo problem rešil skoraj "sam od sebe".

Kar se tiče subvencij... resnično ne razumem zakaj vedno tlačite te subvencije kot protiargument sončnim elektrarnam. Kot da jih ostali "viri" elektrine ne dobivajo. Res ne razumem, zakaj bi se morali PV-ji (brez subvencij) boriti proti ostalim virom pridobivanja elektrike (ki subvencijo prejemajo) na "svobodnem trgu"? A je to spet kakšna jernejleva logika, ki je "ne razumem"?

Nemci so se "odločili" (ob lepem lobiranju težke industrije in gospodarstva), da bodo prehod na obnovljive vire financirala pretežno gospodinjstva. Po domače rečeno, gospodinjstva skozi višjo ceno električne energije subvencionirajo nizko ceno le-te v gospodarstvu. Med tem prehodom na OVE (vetrne elektrarne + PV) pa besno modernizirajo električno omrežje oziroma linijo Sever-Jug (za nočno elektriko iz vetrnih elektrarn).
Ni ideje

Truga ::

Me veseli da po 3h straneh prepucavanja nekateri se vedno ne razumejo slovenscine.

imagodei ::

Huh?
- Hoc est qui sumus -

Truga ::

svit je izjavil:

"za noč in za zimo, ko ni sonca" (sic)

feryz ::

Lepo, da morajo vsi švabi podpirati tiste, ki imajo denar ali možnost za postavljanje nerentabilnih proizvodenj.

Sicer je na splošno tako. Tudi pri nas. Najrevnejši nimajo SE, EV, TČ..., plačajo pa vse te subvencije preko davkov ali prispevkov.
Lepo revna raja skrbi za bogatejše sokrajane.

Razni warpiji se pa še norca iz njih delajo.

hmm ::

Lepo revna raja skrbi za bogatejše sokrajane.
Tako kot bogatejši sokrajani skrbijo za revno rajo, ko plačujejo višje davke, prispevke ipd. Ampak to je druga tema. Če je neka tehnologija "prava stvar" iz vidika nekih ciljev, glede katerih obstaja nek konsenz, da jih želimo doseči (npr. neke okoljske standarde), potem so subvencije eden od načinov za pospešitev tega razvoja. Nič nemoralnega oz. krivičnega do revne raje, po mojem.

feryz ::

Kdo pa tera ta konsenz? Tukaj trije pljuvajo čez vse, kar se je in se bo še dolgo uporabljalo.
Seveda niti ti trije niso za vzgled. Ampak mirno svinjajo dalje.
Plačujemo pa vsi. Zaradi treh? In politike?

J.McLane ::

Napiši da ne verjameš v globalno segrevanje in ne verjameš v dolgoročni uspeh SE, TČ in EV.

Če v zgornje verjameš potem so subvencije čisto upravičene, pa čeprav produkte v začetku kupuje samo bolj premožni sloj.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

feryz ::

Kaj ti pa nuca, če jaz ne verjamem?
Saj ljudi ni nihče nič vprašal.
Tisti, ki so imeli politične in bančne botre, so spisali zakon in začeli postavljati par desetkilovatne sončne elektrarne. Za elektriko pa vemo, koliko dobijo. Prvi pri koritu.
Ko se je vmešala navadna raja, je začelo padati in na koncu izginilo.
Če bi NEK dobila toliko, bi bilo pred vsako bajto na Dolenjskem parkiranih par EV-jev. Gratis.

J.McLane ::

Mene zelo moti to tvoje posploševanje, kao če bi denar dal nekam drugam bi bil pa pred vsako bajto EV. Številke na plano, sicer je to bullshit.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

feryz ::

Kaj te zanima?
Okrogla milijarda subvenicij? Toliko jih je do sedaj. Še toliko čaka.
Posredne subvencije niso upoštevane. Posredna škoda tudi ne.
Saj to takoj najdeš.

K0l1br1 ::

telexdell je izjavil:

Da lahko te panele pritrdiš, potrebuješ neko konstrukcijo, kar te stane ta 1000EUR.
Da lahko različne module povežeš med sabo potrebuješ vmesnike, kar te stane tam 2.000EUR
Da lahko enosmerni tok pretvoriš v izmeničnega potrebuješ razsmernik, kar te stane tam 1.500EUR
Potem je potrebno vso stvar kablirati, povezati na električno omrežje hiše, varovati pred prenapetostmi, ozemljiti... pa si spet ob dodatnih 1.000 EUR.
Dodaj poleg še papirologijo in DDV pa za drobni in potrošni material, transport in montažo ostane zgolj dobrega jurja EUR.

Imo pretiravaš.
Vsak, ki nima dveh levih rok, je sposoben povezati panele skupaj na način, da bodo proizvajali električni tok ob stroških, ki minimalno presegajo ceno panelov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: K0l1br1 ()

Go-ahead ::

feryz je izjavil:


Saj ljudi ni nihče nič vprašal.
Tisti, ki so imeli politične in bančne botre, so spisali zakon in začeli postavljati par desetkilovatne sončne elektrarne. Za elektriko pa vemo, koliko dobijo. Prvi pri koritu.
Ko se je vmešala navadna raja, je začelo padati in na koncu izginilo.
Če bi NEK dobila toliko, bi bilo pred vsako bajto na Dolenjskem parkiranih par EV-jev. Gratis.




Se popolnoma strinjam. SE so postavljali samo za posvečenci političnih in bančnih botrov.

Cange ::

Simpl poceni izvedba ki ni popolna:
Sončni paneli + nekaj malega superkondenzatorjev za zagon večjih porabnikov, hitri rele ki preklopi na omrežje v trenutku ko pade napetost na kondenzatorjih. To bi lahko bil osnovni paket, brez oddajanja električne energije v omrežje. Za zraven mogoče še en majhen paket baterij za razsvetljavo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cange ()

Okapi ::

K0l1br1 je izjavil:

Vsak, ki nima dveh levih rok, je sposoben povezati panele skupaj na način, da bodo proizvajali električni tok ob stroških, ki minimalno presegajo ceno panelov.
Ja, to povsem drži. Samo si pozabil na dejstvo, da ima 95% ljudi dve levi roki, ko gre za karkoli električnega, kar presega menjavo žarnice.

K0l1br1 ::

Na ST-ju smo sami taki, ki vse to zmoremo bp.

nekikr ::

Miže!

Nikec3 ::

Vsak, ki nima dveh levih rok, je sposoben povezati panele skupaj na način, da bodo proizvajali električni tok ob stroških, ki minimalno presegajo ceno panelov.

Tvoj komentar zgolj pove, da zelo nizko ceniš svoj čas. Če sam sebe ne plačas, svoj čas pa vrednotiš na 0, potem je storitev seveda "zastonj".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Emobi ::

Ma ne ga biksat s tem 'naredi sam'. Verjamem, da to marsikdo zna, ampak kdo ti bo dal garancijo na SE, pa zavarovanje, kdo jo bo priklopil na omrežje, če ni uradnega izvajalca del. Če želiš dobiti vse papirje, jih moraš plačati, tako da se samogradnja ne izplača toliko, kot izgleda na prvi pogled.

Vsekakor uničevati rodovitno zemljo za gradnjo SE nima smisla, tudi če zadnjih 500 let ta zemlja ni bila obdelana, ker gre že itak brez tega pri nas enih 5 hektarjev dnevno k hudiču zaradi pozidav in podobno. Prehransko pa smo samooskrbni pod 50%.

Če potrebujemo letno 13,5TWh elektrike plus cel vozni park, ki bo potreboval 2,5TWh je to 16TWh.
Vsaj 5TWh bi lahko pridelale hidro in vetrne elektrarne. Torej bi SE morale letno proizvesti 11TWh.

SE na 60 kvadratih proizvede letno okrog 13MWh, torej jih potrebujemo približno 11.000.000MWh: 13MWh = 850.000; toliko hiš sicer ni, vendar pa so še drugi objekti in tudi večji.

Torej potrebujemo 850.000 x 60 = 51 milijonov kvadratov SE, oziroma približno 5.000 hektarjev oziroma 50 kvadratnih kilometrov SE.
Tega verjetno ne bo nikoli, se je pa smiselno temu čimbolj približati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

nekikr ::

Zakaj bi se moral temu približati? Toliko energije in surovin v SE, pa potem še nekajkrat toliko v neko hranjenje te energije.....na drugi strani imamo pa delujočo čisto energijo. Na delčku tega prostora, ki si ga omenil, lahko zgradimo JE in elektriko izvažamo dan in noč, vsem hipijem okoli nas.

Nikec3 ::

nekikr je izjavil:

Zakaj bi se moral temu približati? Toliko energije in surovin v SE, pa potem še nekajkrat toliko v neko hranjenje te energije.....na drugi strani imamo pa delujočo čisto energijo. Na delčku tega prostora, ki si ga omenil, lahko zgradimo JE in elektriko izvažamo dan in noč, vsem hipijem okoli nas.

Nuklearka v EU leta 2019 je pač predraga zadeva. Da, dražja od vse fotovoltaike, baterij in omrežja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

imagodei ::

Težko verjamem. Zakaj jih torej ta hip gradijo?

Tud ne znajo računat?
- Hoc est qui sumus -

pegasus ::

Poglej še koliko gradenj so npr. v US ustavili, preden so bile dokončane.

Nikec3 ::

imagodei je izjavil:

Težko verjamem. Zakaj jih torej ta hip gradijo?

Tud ne znajo računat?

Samo dve sta Evropski. Pa še to bomo dejansko videli kaj bo iz tega. Je pa bilo v zadnjem času ogromno flopov pri gradnji nukleark. Recimo ta zadeva:

Unit 3 is an EPR reactor and is under construction since 2005. The start of commercial operation was originally planned for May 2009[2] but the project is delayed and the latest estimate (as of November 2018) for start of regular production is January 2020.[1] In December 2012, the French multi-national building contractor, Areva, estimated that the full cost of building the reactor will be about EUR8.5 billion, or almost three times the delivery price of EUR3 billion.[3][4]

A decision-in-principle for a fourth reactor to be built at the site was granted by the Finnish parliament in July 2010,[5][6][7] but in June 2015 TVO decided that it will not apply for a construction license for Olkiluoto 4

Olkiluoto Nuclear Power Plant @ Wikipedia

Pa to govorimo o "razvitem zahodu". A si predstavljaš kako bi tole mi izpeljali?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

telexdell ::

K0l1br1 je izjavil:

telexdell je izjavil:

Da lahko te panele pritrdiš, potrebuješ neko konstrukcijo, kar te stane ta 1000EUR.
Da lahko različne module povežeš med sabo potrebuješ vmesnike, kar te stane tam 2.000EUR
Da lahko enosmerni tok pretvoriš v izmeničnega potrebuješ razsmernik, kar te stane tam 1.500EUR
Potem je potrebno vso stvar kablirati, povezati na električno omrežje hiše, varovati pred prenapetostmi, ozemljiti... pa si spet ob dodatnih 1.000 EUR.
Dodaj poleg še papirologijo in DDV pa za drobni in potrošni material, transport in montažo ostane zgolj dobrega jurja EUR.

Imo pretiravaš.
Vsak, ki nima dveh levih rok, je sposoben povezati panele skupaj na način, da bodo proizvajali električni tok ob stroških, ki minimalno presegajo ceno panelov.

Saj, če delaš sam, boš prihranil tam jurja ali malenkost več. Ostalo pač moraš kupiti, če ne ukradeš- si za slednje mislil spretne roke?!
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

mikhaair ::

Jaz bi pa rad videl v puscavi SE, katere elktrika bi se uporabila za razsoljevanje morske vode, kar bi pomagalo ustvarit pogoje za boljse zivljenje, rastlin, zivali, ljudi.
Dream on, kabel in elektrika v Evropo. Nigerji pa naj se koljejo naprej.

telexdell ::

Utk je izjavil:

Jaz govorim o površinah kjer 20x20 km ne živi _NIHČE_, potem je ena vas s tremi hišami, od tega 2 zapuščene, in spet 30 km naokoli nikogar. Ne pa o eni prosti 500 kvadratni parceli sred mesta.
Čudno da zdaj nihče tam ne skrbi za odvodnjavanje pa vseeno voda odteče.

Govoriš o 20x20 km na vzhodu. Poglej 5.000 x 1.500 km malce na jugu. Malo večje stroške prenosa energije bo hitro pokrila večja proizvodnja na m2. Pa še prej boš tam dobil parcelo veliko 20x20 km kot pa na Hrvaškem.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

Emobi ::

V Sahari so peščeni viharji, ki ti zasipajo sončno elektrarno, da je naslednji dan ne najdeš več...

Jedrska energija je zdaj popularna, ker so termoelektrarne v nemilosti zaradi ogromnega ogljičnega odtisa; jedrska ima skoraj zanemarljiv ogljični odtis. Vendar pa ni tako čista, kot nekateri trdijo. Jedrski odpadki tisočletja sevajo in ni ravno etično problem prelagati na številne bodoče generacije.

Glavni problem SE na strehah je diverzifikacija proizvodnje elektrike, ki velikim energetskim igralcem ne diši, saj tako izgubljajo monopol. Zato bodo njihovi lobiji naredili vse, da se to ne bi zgodilo. Upam pa, da jih bo pametna država skupaj s civilno družbo prisilila v to, da bomo lahko masovno proizvajali elektriko doma in z njo polnili tudi svoje avtomobile.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

feryz ::

Seveda si se zdaj gladko zlagal.
Glavni problem SE je, kaj storiti s štromom, ko sije sonce in kaj storiti s štromom, ko sonca ni ali je noč.
Kakor tudi to, da gre za praktično zastonj štrom, ki se ga zelo drago odkupuje. Plačamo ga pa vsi.
Ostale elektrarne so pa nekonkurenčne zaradi tega.

VaeVictis ::

Emobi je izjavil:


Glavni problem SE na strehah je diverzifikacija proizvodnje elektrike, ki velikim energetskim igralcem ne diši, saj tako izgubljajo monopol. Zato bodo njihovi lobiji naredili vse, da se to ne bi zgodilo. Upam pa, da jih bo pametna država skupaj s civilno družbo prisilila v to, da bomo lahko masovno proizvajali elektriko doma in z njo polnili tudi svoje avtomobile.


To je en izmed razlogov, drugi in IMHO celo bolj pomemben je pa, da je zelo težko napovedovati za vnaprej, koliko W bodo sončne elektrarne proizvedle.

Recimo danes sneži, kdo bo sedaj ta manjko prevzel?

Dokler so viški je vse lepo in prav, kaj pa, ko je manjko?

Za NEK, TEŠ ipd. lahko dokaj natančno predvidiš (vsaj v noramlnih situacijah, potres, cunami ipd. izvazmemo) koliko energije bo proizvedene na recimo 02/03-2024, a lahko enako rečeš za sončne elektrarne?

Pa če bo sedaj nekdo omenil baterije ali kake podobne bedarije, naj gre računati koliko baterij se rabi za par dnevno pomanjkanje?

fikus_ ::

SE bodo zelo aktualne, ko bo rešeno cenovno ugodno shranjevanje viškov elektrike in potem koriščenje te energije v času manjka. Izkoristki panelov se počasi višajo, cene padajo, torej čakamo še samo finančno učinkovito shranjevanje energije. Rabljenih baterij iz EV vozil ne bo dovolj za takšno uporabo.

WarpedGone ::

Pa če bo sedaj nekdo omenil baterije ali kake podobne bedarije, naj gre računati koliko baterij se rabi za par dnevno pomanjkanje?


100MW elektrarna v par (=dveh) dneh proizvede max 48 * 100MW = 4800 MWh energije.
To je cca 1800 teslinih Megapackov, če imaš totalen izpad i.e. 0 produkcije.

Tesla is listing the project as having a total capacity of 1,200 MWh, which would mean that each Megapack has a capacity of 2,673 kWh.


Ja, stvar še ni čisto tam, ni pa več daleč stran.
Par let miganja in vlaganja, pa bo pokrito tudi to.
Al mogoče kdo hoče trdit da bo 1200 MWh baterij na kupu maksimum za vse večne čase?
Zbogom in hvala za vse ribe

Cange ::

Plauž na baterije :)).

BigWhale ::

Dejmo tele solarne elektrarne prestavit v temo o solarnih elektrarnah. :)

VaeVictis ::

WarpedGone je izjavil:

Pa če bo sedaj nekdo omenil baterije ali kake podobne bedarije, naj gre računati koliko baterij se rabi za par dnevno pomanjkanje?


100MW elektrarna v par (=dveh) dneh proizvede max 48 * 100MW = 4800 MWh energije.
To je cca 1800 teslinih Megapackov, če imaš totalen izpad i.e. 0 produkcije.

Tesla is listing the project as having a total capacity of 1,200 MWh, which would mean that each Megapack has a capacity of 2,673 kWh.


Ja, stvar še ni čisto tam, ni pa več daleč stran.
Par let miganja in vlaganja, pa bo pokrito tudi to.
Al mogoče kdo hoče trdit da bo 1200 MWh baterij na kupu maksimum za vse večne čase?


BTW, čist tako informativno, tole podjetje PG&E ima majhne težavice in kakor sedaj izgleda tega projekta skoraj 100% ne bo izvedlo.

PG&E Bankruptcy Looms, CEO to Exit as Fire Costs Dwarf Cash

ps: Še tole NEK moč je 696 MW, mal za predstavo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: VaeVictis ()

Emobi ::

Ko bo Slovenski vozni vozni park elektrificiran, bo njegova zmogljivost, ob predpostavki, da bodo imele baterije v povprečju 60kWh, 1.200.000 EV-jev x 60kWh = 72.000.000kWh = 72.000MWh, kar je 5 dni obratovanja NEK, ki deluje s konstantno močjo 600MWh. Ker avtomobili v povprečju stojijo več kot 23 ur na dan, bodo priklopljeni v pametno omrežje pripomogli k vzdržnosti sistema. Pa k temu bodo dodane še stacionarne baterije po hišah in veliki baterijski hranilniki in podobno.

Seveda bodo strokovnjaki lobijev, ki zastopajo kapital, govorili, da se ne da, da ni možno; trikrat lahko ugibate, zakaj...
Glavni problem ni tehnologija, ki lahko naredi skorajda karkoli (samo da bo to kdo plačal), pač pa miselnost večine in povprečnežev, ki bi radi ohranili pozicije oziroma status quo.

Mimogrede, feryz, vidim da ne veš, kaj pomeni beseda laganje, pa si malo to razčisti. Namreč, če ti misliš drugače kot jaz, to ne pomeni, da jaz lažem.
(To samo pomeni, da si ti v zmoti :))

WarpedGone ::

PG&E Bankruptcy Looms, CEO to Exit as Fire Costs Dwarf Cash
ps: Še tole NEK moč je 696 MW, mal za predstavo.

Te linke limaš sebi v tolažbo?
Ali se bo konkreten projekt zgodil ali ne je precej irelevantno, relevantno je da tech (že skoraj) obstaja. Enako velja za onaniranje o moči NEK. Vse skup so samo bedni izgovori zakaj baterije menda niso OK, vsak nasleden bol absurden ko prejšnji.
Baterije so in bodo vse bolj OK, za čezadlje širši spekter uporabe.

BTW: kaj je naš backup za izpad NEK? Še en NEK, 10 TE?

On-Topic:
GM je že skenslal svojega hibrida (Volt), Toyota jamra da prodaja Priusov peša:
Toyota's Lentz Worries Industry 'Over-Stimulated' on EVs, Tesla Is New Category

While sales of BEVs did grow in 2018 - 103.7% to 208,573 units - the growth was almost entirely Tesla, Wards Intelligence data shows.


However, Lentz says Tesla is having a negative impact on sales of Toyota's Prius lineup, as many of the hybrid's owners are trading it in for a Tesla. Prius sales, not including the subcompact Prius C, fell 17.7% in 2018 to 79,171 units. Toyota used to sell more than 150,000 units annually of the Prius in the U.S.
Zbogom in hvala za vse ribe

Spock83 ::

Meni bo zmagal proizvajalec avtomobilov ter baterij, ki bo po odsluženi bateriji omogočil predelavo baterije za domač power pack za en razumen denar. Lahko bi rešili marsikatero težavo.

Emobi ::

Prihodnost hibridov je samo v ozkem segmentu službenih vozil, ki morajo dnevno v najkrajšem času prevoziti več sto kilometrov in za tiste, ki imajo vikend v Dalmaciji. Pa za največje limuzine, ki so energetsko zelo potratne (za nemškega okoljskega ministra; naš bo zlahka imel BEV).

Ko pa bodo baterije imele okrog 150kWh in se bodo lahko zelo hitro polnile, bodo pa hibridi izumrli.

J.McLane ::

+ vsi tisti, ki nimajo možnosti domačega polnjenja. Saj se da tudi za take dobiti rešitve, ampak vse zahtevajo določeno jajcanje lastnika (iskanje, preparkiravanje, čakanje in umikanje avta iz polnilnega mesta). Hitre polnilnice bodo pa ostajale dražje in za take osebe ne bodo aktualne.

Tako da mislim da hibridi imajo še vsaj 10 let prihodnosti, če ne še kaj več. Potem bo pa morda infrastruktura polnilnic res že dovolj razvita (bi prej rekel 20 let).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

fikus_ ::

"Ker avtomobili v povprečju stojijo več kot 23 ur na dan, bodo priklopljeni v pametno omrežje pripomogli k vzdržnosti sistema. "

To poslušam od leta 2009 (10 let), pa še nismo praktično nič dlje od teorije! To bo aktualno, ko bo EV nekaj 10% na cesti in bodo pomemben faktor v porabi elektrike.

Emobi ::

J.McLane je izjavil:

+ vsi tisti, ki nimajo možnosti domačega polnjenja. Saj se da tudi za take dobiti rešitve, ampak vse zahtevajo določeno jajcanje lastnika (iskanje, preparkiravanje, čakanje in umikanje avta iz polnilnega mesta). Hitre polnilnice bodo pa ostajale dražje in za take osebe ne bodo aktualne.

Tako da mislim da hibridi imajo še vsaj 10 let prihodnosti, če ne še kaj več. Potem bo pa morda infrastruktura polnilnic res že dovolj razvita (bi prej rekel 20 let).

Meni bo zmagal proizvajalec avtomobilov ter baterij, ki bo po odsluženi bateriji omogočil predelavo baterije za domač power pack za en razumen denar. Lahko bi rešili marsikatero težavo.

Se strinjam.
Polnjenje pred bloki bo rešeno s počasnim polnjenjem na običajnem parkirnem mestu, ker tisto jajcanje na hitrih polnilnicah res ne pride v poštev.

Mislim, da Leaf že prodaja pametno polnilnico, tako da baterija avtomobila lahko sodeluje v omrežju. Verjetno na tako pametno polnilnico ni problem priklopiti stacionarno baterijo. Problem je dobiti poceni staro baterijo.

fikus, imaš prav. Potrpljenja, potrpljenja je potrebno ogromno, preveč!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()
««
612 / 1189
»»