Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
WarpedGone ::
European Electric Vehicle Invasion -- Winners, Big Winners, & Champions
V zadnjem stolpcu je ocenjena produkcija... skupno kakih 600.000 kosov.
To pomeni da naj bi bil vsak 5. prodan EV - Tesla Model 3, 20% tržni delež.
Po moje bo cifra bliže 30% ker tistih 120k se bo zgodilo, ostalim cifram težje zaupam... zakaj bi 40.000 ljudi dalo 48 jurjev za spačka od i3 z 42kWh baterijo namesto 40 jurjev za 50kWh baterijo v ornk avtu z ornk hitrim polnilnim omrežjem?
Leaf je vsaj samo 37k ampak že vemo da jih ne bo 80.000 ampak samo 5.000. Nissan said so.
Zoe 50kWh za 27k? Čista zmaga, samo 60.000 kosov? We want more!
30.000 e-tronov za 85jurjev in max hitrostjo 200kmh? What about autobahn?
V tabeli manjka stopec WLTP dosega, da se mal pokaže transparentnost cesarjevih oblačil i.e. nezanesljivost kWh ... iPace z 90 kWh ima manj dosega (232 milj) kot Model X z 75 kWh (238 milj).
V zadnjem stolpcu je ocenjena produkcija... skupno kakih 600.000 kosov.
To pomeni da naj bi bil vsak 5. prodan EV - Tesla Model 3, 20% tržni delež.
Po moje bo cifra bliže 30% ker tistih 120k se bo zgodilo, ostalim cifram težje zaupam... zakaj bi 40.000 ljudi dalo 48 jurjev za spačka od i3 z 42kWh baterijo namesto 40 jurjev za 50kWh baterijo v ornk avtu z ornk hitrim polnilnim omrežjem?
Leaf je vsaj samo 37k ampak že vemo da jih ne bo 80.000 ampak samo 5.000. Nissan said so.
Zoe 50kWh za 27k? Čista zmaga, samo 60.000 kosov? We want more!
30.000 e-tronov za 85jurjev in max hitrostjo 200kmh? What about autobahn?
V tabeli manjka stopec WLTP dosega, da se mal pokaže transparentnost cesarjevih oblačil i.e. nezanesljivost kWh ... iPace z 90 kWh ima manj dosega (232 milj) kot Model X z 75 kWh (238 milj).
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
s1m0n ::
Nissana bo definitivno več kot 5k.
Težko pa verjamem, da bo M3 120k / leto. Ne vem, če je sploh toliko Tesel na cesti v EU.
Težko pa verjamem, da bo M3 120k / leto. Ne vem, če je sploh toliko Tesel na cesti v EU.
Cange ::
WarpedGone je izjavil:
European Electric Vehicle Invasion -- Winners, Big Winners, & Champions
V zadnjem stolpcu je ocenjena produkcija... skupno kakih 600.000 kosov.
To pomeni da naj bi bil vsak 5. prodan EV - Tesla Model 3, 20% tržni delež.
Po moje bo cifra bliže 30% ker tistih 120k se bo zgodilo, ostalim cifram težje zaupam... zakaj bi 40.000 ljudi dalo 48 jurjev za spačka od i3 z 42kWh baterijo namesto 40 jurjev za 50kWh baterijo v ornk avtu z ornk hitrim polnilnim omrežjem?
Leaf je vsaj samo 37k ampak že vemo da jih ne bo 80.000 ampak samo 5.000. Nissan said so.
Zoe 50kWh za 27k? Čista zmaga, samo 60.000 kosov? We want more!
30.000 e-tronov za 85jurjev in max hitrostjo 200kmh? What about autobahn?
V tabeli manjka stopec WLTP dosega, da se mal pokaže transparentnost cesarjevih oblačil i.e. nezanesljivost kWh ... iPace z 90 kWh ima manj dosega (232 milj) kot Model X z 75 kWh (238 milj).
Po potrošeni energiji na kilometer se lahko Model X primerja z bencinskim avtomobilom porabe 5.2L bencina na 100km.
J.McLane ::
Ok, po kateri formuli sploh lahko pretvoriš elektriko v bencin? Oz. po kateri logiki si ti prišel do zaključka, da je 28 kWh/100 km enako kot 5,2 l/100 km?
5,2 l bencina vsebuje ca. 41 kWh energije.
5,2 l bencina vsebuje ca. 41 kWh energije.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Cange ::
Vzel sem 35% izkoristek pri bencinarju, in 90% pri elktričnem avtomobilu.
EDIT: kje si ti dobil 28kWh na 100km?
EDIT: kje si ti dobil 28kWh na 100km?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Cange ()
Utk ::
Vzel sem 35% izkoristek pri bencinarju, in 90% pri elktričnem avtomobilu.
Povprecen izkoristek bencinarja je bolj okoli 15, ce se tolk. V zastoju ima elektrika se zmeraj 90, ce stojis bolj 99, bencinar pa skoraj 0. 35 izkoristka samo ko se vozis na 4000 obratih, kar je pa spet cist nic varcno.
s1m0n ::
Tam nekje 20-35% pa res! Zelo odvisno od samega goriva. Novi motorji so v večini 25%+.
Tega se sploh ne, da primerjav z EV pogonom pa se verjetno nikoli ne bo dalo.
Tega se sploh ne, da primerjav z EV pogonom pa se verjetno nikoli ne bo dalo.
Utk ::
Kolk ima izkoristek v mestu ko mu poraba iz 5 litrov pri 100 na uro zraste poraba na 10 pri 25 na uro.
J.McLane ::
Vzel sem 35% izkoristek pri bencinarju, in 90% pri elktričnem avtomobilu.
EDIT: kje si ti dobil 28kWh na 100km?
EPA
Preden skočiš, da gre za nerealne deklarirane podatke, poglej koliko na takem testu prejme Audi Q5.
25 MPG = 9,4 l/100 km
39 kWh/100 milj = 24 kWh/100 km
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Emobi ::
Liter bencina vsebuje 8,77kWh energije.
Torej je 5,2 l bencina 45,6kWh.
Tesla X 75kWh naj bi prevozil 383km - torej je njegova poraba 75:3,83=19,6kWh/100km.
(iPace: 90:3,73=24,1kWh/100km)
Tesla X porabi 2,33 krat manj energije, kot vozilo, ki porabi 5,2 litra bencina oziroma 4,2 krat manj kot Q5.
Računanje z izkoristki motorjev ne pride v poštev, ker je to DEJANSKA poraba - toliko energije pač vsako vozilo porabi na 100km.
Sicer je pa celoten izkoristek pri ICE okrog 20%, pri EV okrog 70%.
Torej je 5,2 l bencina 45,6kWh.
Tesla X 75kWh naj bi prevozil 383km - torej je njegova poraba 75:3,83=19,6kWh/100km.
(iPace: 90:3,73=24,1kWh/100km)
Tesla X porabi 2,33 krat manj energije, kot vozilo, ki porabi 5,2 litra bencina oziroma 4,2 krat manj kot Q5.
Računanje z izkoristki motorjev ne pride v poštev, ker je to DEJANSKA poraba - toliko energije pač vsako vozilo porabi na 100km.
Sicer je pa celoten izkoristek pri ICE okrog 20%, pri EV okrog 70%.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
telexdell ::
Da neko maso premakneš iz točke A do točke B potrebuješ neko energijo. Torej, da premakneš avto iz kraja A v kraj B rabiš enako energije, pa če jo dobiš iz elektrike, nafte, pare, konjske vprege...Razlika je lahko le pretvorba- kako elektriko, nafto, paro, konjsko silo...preoblikuješ, da ti premika avto. Če je pri pari 10%, pri ICE 20% in pri elektriki 70% izkoristek potem pač rabiš v primerjavi z elektriko toliko več goriva za paro in nafte za ICE.
Fizika je pač fizika. Če komu ni všeč naj se pritoži Newtonu in Einsteinu.
Fizika je pač fizika. Če komu ni všeč naj se pritoži Newtonu in Einsteinu.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
roCkY ::
Liter bencina vsebuje 8,77kWh energije.
Torej je 5,2 l bencina 45,6kWh.
Tesla X 75kWh naj bi prevozil 383km - torej je njegova poraba 75:3,83=19,6kWh/100km.
(iPace: 90:3,73=24,1kWh/100km)
Tesla X porabi 2,33 krat manj energije, kot vozilo, ki porabi 5,2 litra bencina oziroma 4,2 krat manj kot Q5.
Računanje z izkoristki motorjev ne pride v poštev, ker je to DEJANSKA poraba - toliko energije pač vsako vozilo porabi na 100km.
Sicer je pa celoten izkoristek pri ICE okrog 20%, pri EV okrog 70%.
Tesla X zamenjaj z Model 3. Tole kar navajaš je utopična ne normalna vožnja.
Zadnjič je TB-ju "pil" 550-600Wh/km v snegu s prikolico. Sicer ima ponavadi porabo precej čez 200, ko nima prikolice s sabo.
Je pa tu omenjeno porabo dosegel z M3 performance. Pa še ta ima 350-380 km realnega dosega z 100kWh pakom na avtoceesti.
Ne toliko idealizirat EV-je. Dajmo bit realni. EV-ji bodo napredek ampak sveta rešili ne bodo neglede na to od kod bo energija prišla.
jernejl ::
Emobi ::
Tesla X zamenjaj z Model 3. Tole kar navajaš je utopična ne normalna vožnja.
Zadnjič je TB-ju "pil" 550-600Wh/km v snegu s prikolico. Sicer ima ponavadi porabo precej čez 200, ko nima prikolice s sabo.
Je pa tu omenjeno porabo dosegel z M3 performance. Pa še ta ima 350-380 km realnega dosega z 100kWh pakom na avtoceesti.
Ne toliko idealizirat EV-je. Dajmo bit realni. EV-ji bodo napredek ampak sveta rešili ne bodo neglede na to od kod bo energija prišla.
Jaz nič ne idealiziram. Navedeno porabo za Tesla X sem izračunal iz prejšnjih navedb dosega, ki je pač podana v idealnih razmerah (tega se zavedam), ne pa s prikolico, snegom in nizkimi temperaturami.
Moja celoletna poraba i3 je 17,5kWh/100km, ker imam težko nogo, moj sin pa vozi tudi z 10kWh/100km.
Če bi vozil Tesla X, bi bila poraba verjetno okrog 27kWh/100, še vedno veliko manj, kot katerikoli ICE.
Nobeden ne rešuje sveta, ker ga ni treba, svet bo preživel. Rešiti moramo sebe in EV-ji so kamenček v mozaiku rešitve človeštva...
pegasus ::
Tudi prikoličarji se že zbujajo ... električni koncepti so že na ogled, prvi primerki tudi že v proizvodnji, tako avtodomi kot bivalne prikolice. Lepo integrirano v vizijo celotnega samooskrbnega doma. Precej zanimivo, a zaenkrat še nedosegljivo.
J.McLane ::
Se spomnim da je bil pred kratkim nekje objavljen koncept električne počitniške prikolice, ki s svojo energijo iz baterije prispeva pri poganjanju koles. Taka prikolica ko stoji pred hišo lahko tudi deluje kot hranilnik za domačo SE, tako da je dejansko v uporabi celo leto.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
J.McLane ::
Zakaj so električen počitniške prikolice prava stvar
https://newatlas.com/dethleffs-electric...
https://newatlas.com/dethleffs-electric...
At 80-kWh, it's no small auxiliary pack - it has more capacity than the the base-level Tesla Model S. The battery sends power to the electrified axle, which puts a 40-kW motor at each wheel.
The critical advantage of having a caravan spin its own wheels is cutting down the tow load on the vehicle out front. The E.Home Coco's intelligent control electronics manage the electric motors and cut the effective weight on the tow vehicle to a predefined number. So instead of towing, say, 2,000 lb (907 kg) worth of trailer, the tow vehicle is effectively towing a much lower amount of weight, which Dethleffs puts at 220 lb (100 kg) as an example.
Dethleffs imagines it being hooked up to the home grid, its battery serving as a backup power supply or an active part of a solar system.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
WarpedGone ::
VW, Ford to reveal deeper alliance next week: sources
Tako zelo enostaven je prehod na elektriko, da se morajo ženit, da bi manj bolelo (koštalo / izgube) ... What happened to la'ko ćemo?
Volkswagen and Ford set to confirm 'global alliance'
Tako zelo enostaven je prehod na elektriko, da se morajo ženit, da bi manj bolelo (koštalo / izgube) ... What happened to la'ko ćemo?
Volkswagen and Ford set to confirm 'global alliance'
This confirmation will once and for all confirm Tesla's lame moat. The moat is so vast it makes the pacific look like a puddle. If VW (2nd to Tesla in serious EV cred?) needs to get together with Ford it suggests a number of things that we have already guessed at:
1. Move to EVs is seen as something that they need to do, and have to save money doing. Not an opportunity to dominate.
2. Move to autonomous is seen as something that they need to do, and have to save money doing. Not an opportunity to dominate.
3. They are not confident in their tech or ability on their own
4. They have no chance of catching up - joint ventures compromise everything. Boards and engineers alike will play chicken hoping the other party will solve financial and technical challenges. Dogs dinner will be served.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
J.McLane ::
EV ni problem skupaj zmetat iz komponent, problem ga je masovno proizvajat za profit.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
RedDrake ::
No ja, pa R&D tudi stane nekaj.
In zakaj bi tratil predvsem čas, če lahko dve firmi med seboj ponucata tech ena od druge.
Pozoren bralec bi opazil, da Ford daje v ponudbo svoj "program avtonomne vožnje" ter svoje pickupe in kombije, VW pa na drugi strani svojo EV platformo.
Torej, sklepamo, da VW nima programa za avtonomnost, Ford pa ne EV platforme. Oboje je očitno res. Pa očitno gre Fordu zelo za nohte, če meče v ponudbo licenco za svoje pickupe, ki so pravzaprav tista reč, ki jih še drži pri življenju.
Avtonomnost je še vedno tehnično ne-rešen problem in zaenkrat tako ostaja.
Demonstracija naj bi bila že pred več kot letom, pa ni ne duha ne sluha. HW še vedno ni dovolj zmogljiv, in praktično vsi strokovnjaki s tega področja izražajo dvom, da bi naslednja generacija že bila.
Poslušali smo obljube, kako je MobilEye na pravi poti, potem kako je nvidia HW že dovolj dober, potem ...
Vedno bo v roku leta narejeno, že vsaj tri leta.
Saj enkrat bo, samo če bo to čez deset let ne biti potem pametni, kako "ste nam rekli".
In zakaj bi tratil predvsem čas, če lahko dve firmi med seboj ponucata tech ena od druge.
Pozoren bralec bi opazil, da Ford daje v ponudbo svoj "program avtonomne vožnje" ter svoje pickupe in kombije, VW pa na drugi strani svojo EV platformo.
Torej, sklepamo, da VW nima programa za avtonomnost, Ford pa ne EV platforme. Oboje je očitno res. Pa očitno gre Fordu zelo za nohte, če meče v ponudbo licenco za svoje pickupe, ki so pravzaprav tista reč, ki jih še drži pri življenju.
Avtonomnost je še vedno tehnično ne-rešen problem in zaenkrat tako ostaja.
Demonstracija naj bi bila že pred več kot letom, pa ni ne duha ne sluha. HW še vedno ni dovolj zmogljiv, in praktično vsi strokovnjaki s tega področja izražajo dvom, da bi naslednja generacija že bila.
Poslušali smo obljube, kako je MobilEye na pravi poti, potem kako je nvidia HW že dovolj dober, potem ...
Vedno bo v roku leta narejeno, že vsaj tri leta.
Saj enkrat bo, samo če bo to čez deset let ne biti potem pametni, kako "ste nam rekli".
WarpedGone ::
Pa očitno gre Fordu zelo za nohte..
You don't say?
EV ni problem skupaj zmetat iz komponent, problem ga je masovno proizvajat za profit.
Zakaj pa to? A ni ful simpl, ko bojo hotl bojo komot?
Vse skup je enostavno panika.... kako tole narest čimceneje ... ne ker bi hotl, ampak ker se zavedajo da je nujno... brez tega so že mrtvi... s tem mogoče še niso.
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Same te prikolice ... verjetno je neka zgornja omejitev glede teže?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Cange ::
WarpedGone je izjavil:
35%
Zakaj taka skromnost v bulshitu?
Sej veš, da lahko poljubno zmanjšaš izkoristek na obeh agregatih in bo rezultat še vedno enak?
J.McLane ::
Same te prikolice ... verjetno je neka zgornja omejitev glede teže?
Omejitev je napisana v homologaciji vlečnega vozila, v praksi pickupi in najtežji SUVji največ lahko vlečejo 3,5t težak priklopnik, za to potrebuješ tudi ekstra izpit (B+E), ker skupna masa obeh presega 4250 kg. Tako čez palec pa nikoli ni pametno vleči priklopnik, ki je težji od vlečnega vozila, tako da nek povprečen SUV ponavadi lahko vleče neko 2t prikolico, eni 500 kg več, drugi manj.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Gregor P ::
Hvala za razlago J.McLane
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
Ahm ... neki mi ni jasno, ... mal nazaj ste se mi smejali zakaj čakam teslo, zakaj ne vzamem bolta, ki je kao prehitel teslo in vse... amm,zakaj ga nemorm plačat?
GLede nato, kako zelo vam je vse jasno, kako ste se lahko tako zelo motili?
GLede nato, kako zelo vam je vse jasno, kako ste se lahko tako zelo motili?
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Glede na dizel afero, VW rabi nujno eno EV tovarno "sezidat" v ZDA, ker če ne ...
... v bistvu moram reči, dober PR* :)
* VW-ja še vedno ne bom kupil
... v bistvu moram reči, dober PR* :)
* VW-ja še vedno ne bom kupil
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
BigWhale ::
s1m0n ::
Definitivno tako kot je Tesli prinesel kvalitetno proizvodnjo (no šotor).
Bodo pač delali par kosov na teden tak kot to delajo ostali razen Tesle...
Bodo pač delali par kosov na teden tak kot to delajo ostali razen Tesle...
Cange ::
Vsakih milijon prodanih električnih avtomobilov se potrebuje dodatna elektrarna ranga NEK. Glede na ceno teh avtomobilov, bi rekel da je cena izdelave dodatnih elektraren že všteta?
Mogoče be tesla sezidala kako dodatno elektrarno, verjetno je najlažje uvesti redukcijo.
Kakšen je razlog, da Tesla nima integriranega sončnega panela?
Mogoče be tesla sezidala kako dodatno elektrarno, verjetno je najlažje uvesti redukcijo.
Kakšen je razlog, da Tesla nima integriranega sončnega panela?
J.McLane ::
JEK proizvede 10 TWh električne energije letno, se pravi po tvoje en EV na leto pokuri 10 MWh elektrike oz. povprečen EV po tvoje prevozi preko 50k km letno?
Integriran sončni panel ima Toyota Prius PHV, po Toyotinih navedbah ti tak panel, da povprečno nekje 3km na dan, v idelanih pogojih pa 6 km/dan. To je daleč od tvojih 140 km dnevno kolikor naj bi jih prevozil "povprečen" EV.
Edit: sem pomotoma vzel predvideno proizvodnjo JEK2, JEK proizvede 6 TWh letno, tudi 30k km letno je pretirana številka.
Integriran sončni panel ima Toyota Prius PHV, po Toyotinih navedbah ti tak panel, da povprečno nekje 3km na dan, v idelanih pogojih pa 6 km/dan. To je daleč od tvojih 140 km dnevno kolikor naj bi jih prevozil "povprečen" EV.
Edit: sem pomotoma vzel predvideno proizvodnjo JEK2, JEK proizvede 6 TWh letno, tudi 30k km letno je pretirana številka.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Cange ::
Za pismene pomeni 500w integriran sončni panel na povprečen dan 20km, ali 30L bencina na mesec. Se nebi raje osredotočili na razlog zakaj ne sončnih panelov na EV?
imagodei ::
WarpedGone je izjavil:
Ahm ... neki mi ni jasno, ... mal nazaj ste se mi smejali zakaj čakam teslo, zakaj ne vzamem bolta, ki je kao prehitel teslo in vse... amm,zakaj ga nemorm plačat?
GLede nato, kako zelo vam je vse jasno, kako ste se lahko tako zelo motili?
To vpraš kar tiste, ki so ti to predlagal.
Jaz ti nisem nikoli.
- Hoc est qui sumus -
pegasus ::
J.McLane ::
Prostora na strehi avtomobila je za ene 150W panel, za kaj več bi moral drastično spremeniti obliko avta. Saj pride mislim da od Nemcev je en startup.
Edit: evo ga: https://sonomotors.com/
Edit: evo ga: https://sonomotors.com/
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Emobi ::
Za pismene pomeni 500w integriran sončni panel na povprečen dan 20km, ali 30L bencina na mesec. Se nebi raje osredotočili na razlog zakaj ne sončnih panelov na EV?
Za 20km rabiš 4kWh, za 4kWh/dan pa rabiš najmanj 4 kvadratne metre sončnih panelov. Ker takšne površine na avtu ni, je to poglavitni razlog, da paneli nimajo smisla na strehi avta, pač pa na strehi hiše.
Ko je baterija polna, se je ne sme več polniti. Kam torej z elektriko, ki bi jo proizvajala SE na strehi avtomobila?
Drugače pa, jaz porabim na leto za avto 3100kWh, delam pa nadpovprečnih 18kkm. Tudi če bi ves slovenski avto park šel na elektriko, bi poleg zdajšnjih 13TWh/leto potrebovali še dodatno od 2,5 do 3TWh, kar ne bo problem, ker bo elektrike tudi iz OVE vse več. Ne bo problem tudi brez TEŠ-a, ki ga bomo primorani prej ali slej zapreti. Bomo videli, kaj bo čez 30 let.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Cange ::
2m x 4m = 8m2 tlorisa. Takrat ko bojo aktualni 150kWh akumulatorji bo tudi sončna celica prava, to bo šlo v milijonih, kar pomeni kvalitetna sončna celica in realnih 500w. Višek je višek ni nobene škode, lahko se naredi nek program na večjih parkiriščih recimo 25% parkirnih mest ima priključke za počasno polnjenje ali oddajanje viška energije, v ta program bi se lahko prijavili avtomobili z znano porabo in čas parkiranja več ko 8 ur etc.
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Alec999 ()
J.McLane ::
Višek je v avtu na soncu čist enostavno pokurit, s klimatsko napravo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Emobi ::
A da bo pol dneva laufala v prazno?
Še vedno mislim, da je veliko bolj ekonomično dati panele na streho, ker avtomobili so v urejenih mestih večinoma v (podzemnih) garažah in ne na soncu.
Ko pa bodo celice z veliko boljšim izkoristkom, bo pa ekonomija povedala, če se to sploh splača. Za običajne razmere se pač trenutno ne.
Še vedno mislim, da je veliko bolj ekonomično dati panele na streho, ker avtomobili so v urejenih mestih večinoma v (podzemnih) garažah in ne na soncu.
Ko pa bodo celice z veliko boljšim izkoristkom, bo pa ekonomija povedala, če se to sploh splača. Za običajne razmere se pač trenutno ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Gregor P ::
ker bo elektrike tudi iz OVE vse več.... kje? V Sloveniji? Novih HE ne smemo graditi, ker "hoč'mo Muro" ipd., novih vetrnih ne smemo, ker ptiči, boh ne daj karkoli geotermalnega (nukleark mimogrede itak ne, ker "total annihilation"), edino sončne nam še preostanejo, kjer je pa izkoristek na naši geografski legi porazen. Tako da, takle mamo
Razkritje: jaz sem za nuklearko drugače
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Emobi ::
Izkoristek SE pri nas ni tako porazen, 11kW elektrarna ustvari letno 12-14 tisoč kWh, kar zadostuje za 5 avtov na leto.
NEK 2 itak da bo.
NEK 2 itak da bo.