Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
nekikr ::
Motiti bi me morala visoka poraba? Pri avtomobilu za 80k€? Pa si videl kakšne gume so mu dali gor? Ježešna. Mar bi dali 14" balonarce pa bi še malenkost prihranil pri "gorivu".
Spock83 ::
Ce imas point to point potovanje brwz vmesnih postankov je vse v redu. Tesla ima vsaj za zdaj bolje reseno s superchargerji. No saj eu proizvajalci tudi delajo na tem.
WarpedGone ::
Motiti bi me morala visoka poraba? Pri avtomobilu za 80k€? Pa si videl kakšne gume so mu dali gor?
Jah ne vem ... v tej temi je ful vitja rok v nebo kako so tesle klump ker poceni hyundai/i3/kia porabi manj kot S/X ...
Sm sklepal, da vam je to pač ful pomembno, sedaj pa ni več?
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Dejansko je pomemben celoten strošek posedovanja vozila; poraba ima tudi svoj del pri tem seveda, najbrž pa večji del pade na vse ostalo (cena vozila, registracija vozila, stroški servisiranja itd.). Če si pa že pripravljen preplačat za vozilo za nekaj k€, potem je pa itak strošek porabe povsem nepomembna informacija
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
J.McLane ::
Poraba pri Ev ima dva zelo različna vidika:
- strošek za "gorivo"
- doseg če predpostavimo da se ponavadi primerja enako velike baterije z enako veliko konkurenco
Pri avtu za 100k € morda prva točka res ni pomembna je pa zato toliko bolj druga in ta zna zelo boleti. Jaguar I-Pace ima 90 kWh baterijo, ampak če ga postaviš ob bok vstopnem Model X 75D, bo naiven Janez mnenja, da pri I-Pace dobi več, pa temu sploh ni tako, ker ima Tesla z manjšo baterijo večji doseg.
- strošek za "gorivo"
- doseg če predpostavimo da se ponavadi primerja enako velike baterije z enako veliko konkurenco
Pri avtu za 100k € morda prva točka res ni pomembna je pa zato toliko bolj druga in ta zna zelo boleti. Jaguar I-Pace ima 90 kWh baterijo, ampak če ga postaviš ob bok vstopnem Model X 75D, bo naiven Janez mnenja, da pri I-Pace dobi več, pa temu sploh ni tako, ker ima Tesla z manjšo baterijo večji doseg.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Gregor P ::
Vendar ko enkrat kupuješ recimo mercedesa S600 te doseg res ne zanima "spljoh" ... butneš tistih 80 ali 90l goriva pa gasa ... ok razen če bi morda res naredil samo 50 km z njimi, potem bi pa postalo res nadležno skoz tankat (oz. naročat drugim, da ti ga tankajo).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
Poleg samega dosega je zelo pomembna efektivna hitrost polnjenja i.e. kolk dosega dobim v X minutah na 'hitri' polnilnici?
Če grem iz Lj na Dunaj, mi zadostuje 10 - minutni postanek na Superchargerju v Mariboru.
Kolk časa in kolikokrat bo treba stat z eTronom na 50kW postajah?
Al pa z iPaceom?
Kje na poti bodo bajeslovni 350kWh CCS?
Kakšna bo efektivna hitrost polnjenja na njih?
Da se številka polnlnih mest sploh ne dotaknem.
Koliko CCS postaj ima več kot 2 kabla?
Kako veš, da je postaja, ki jo nucaš, prazna in ne bosta tam že dva pred tabo v vrsti?
Čisto realni problemi, ki jih neTesla svet rešuje z ignoriranjem.
Če grem iz Lj na Dunaj, mi zadostuje 10 - minutni postanek na Superchargerju v Mariboru.
Kolk časa in kolikokrat bo treba stat z eTronom na 50kW postajah?
Al pa z iPaceom?
Kje na poti bodo bajeslovni 350kWh CCS?
Kakšna bo efektivna hitrost polnjenja na njih?
Da se številka polnlnih mest sploh ne dotaknem.
Koliko CCS postaj ima več kot 2 kabla?
Kako veš, da je postaja, ki jo nucaš, prazna in ne bosta tam že dva pred tabo v vrsti?
Čisto realni problemi, ki jih neTesla svet rešuje z ignoriranjem.
Zbogom in hvala za vse ribe
VaeVictis ::
jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
BTW, nobebnga ne moti absurdno nizka učinkovitost i.e. visoka poraba?
Kupci SUV-jev tega cenovnega razreda imajo nizko porabo res na prvem mestu prioritet.
WarpedGone je izjavil:
Jah ne vem ... v tej temi je ful vitja rok v nebo kako so tesle klump ker poceni hyundai/i3/kia porabi manj kot S/X ...
Sm sklepal, da vam je to pač ful pomembno, sedaj pa ni več?
Ne, to je pomembno samo tebi, ker nekako moraš opravičevati zastarelo obliko Tesel, medtem ko kupci vse bolj stremijo k modernejšim in višjim avtomobilom, ki imajo višjo porabo.
WarpedGone je izjavil:
Kako veš, da je postaja, ki jo nucaš, prazna in ne bosta tam že dva pred tabo v vrsti?
To zna biti problem pri vseh EV. Dvomim, da se scenarij s spodnje slike lastnikom Tesel ne more zgoditi. Oh, wait...
nekikr ::
WarpedGone je izjavil:
Motiti bi me morala visoka poraba? Pri avtomobilu za 80k€? Pa si videl kakšne gume so mu dali gor?
Jah ne vem ... v tej temi je ful vitja rok v nebo kako so tesle klump ker poceni hyundai/i3/kia porabi manj kot S/X ...
Sm sklepal, da vam je to pač ful pomembno, sedaj pa ni več?
Take bedake ignoriraš. Tako kot tiste, ki tulijo v nebo kako hudo dober je ta čungalunga M3. Nobena skrajnost ni ok.
TESKAn ::
WarpedGone je izjavil:
BTW, nobebnga ne moti absurdno nizka učinkovitost i.e. visoka poraba?
Kaj so pa dajali asinhronca not. Tesla je že videla luč, Audi jo pa še bo. PM all the way!
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
BTW, nobebnga ne moti absurdno nizka učinkovitost i.e. visoka poraba?
Kaj so pa dajali asinhronca not. Tesla je že videla luč, Audi jo pa še bo. PM all the way!
Model X ima asinhronca btw...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
Znana je prodaja EV-jev v ZDA in s tem tudi v letu 2018. December je podrl nov mesečni rekord, v celotnem letu pa je prodaja dosegla 361 000 avtomobilov, kar je 80% rast na letni ravni. Podatkov za svetovno decembrsko prodajo še ni, ampak vse kaže, da bo rast na letni ravni nad 60%. Prodanih bo okrog 2 milijona EV-jev, kar pri letni prodaji vseh avtomobilov okrog 80 milijonov pomeni 2,5% tržni delež. Projekcije kažejo, da ICE-ji nikoli več ne bodo presegli prodaje iz leta 2018.
https://insideevs.com/december-2018-u-s...
https://www.statista.com/statistics/200...
https://insideevs.com/december-2018-u-s...
https://www.statista.com/statistics/200...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
Tudi Kitajci na veliko podirajo rekorde:
https://insideevs.com/140000-plug-in-ca...
https://insideevs.com/140000-plug-in-ca...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
Nekaj zabavnih številk:
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Naj dvigne roko kdor je pri sebi poupdatal svoj model realnosti v skladu z izkazanimi zabluzi?
Al boste še naprej blodili po starem kako bo v kratkem "lako ćemo"?
Bo po vaše leto 2019 končno leto zloma? Bo v 2019 končno prodanih manj tesel? Bodo v 2019 končno zaprl prevearatna, lažnjivca, otrokojedca?
Vem, sanjam... še noben idiot ni nehu bluzit samo zato ker je zabluzu.
Kitajski GF3 bo v kratkem prešel v fazo gradnje (ground-breaking), konc leta so planirani prvi izdelki.
Marca '19 se upa na predstavitev Modela Y,
60% YoY rast začenja kazat zobe. Izguba vam bo ostala le še v nostalgiji...
Medtem tesla že testira svoj AI čip., 10x močnejši kot nVidiin GPU.
Ja mavrik, preko OverTheAir Updata, mi ga bodo zdownloadal ...
Al boste še naprej blodili po starem kako bo v kratkem "lako ćemo"?
Bo po vaše leto 2019 končno leto zloma? Bo v 2019 končno prodanih manj tesel? Bodo v 2019 končno zaprl prevearatna, lažnjivca, otrokojedca?
Vem, sanjam... še noben idiot ni nehu bluzit samo zato ker je zabluzu.
Kitajski GF3 bo v kratkem prešel v fazo gradnje (ground-breaking), konc leta so planirani prvi izdelki.
Marca '19 se upa na predstavitev Modela Y,
60% YoY rast začenja kazat zobe. Izguba vam bo ostala le še v nostalgiji...
Medtem tesla že testira svoj AI čip., 10x močnejši kot nVidiin GPU.
Ja mavrik, preko OverTheAir Updata, mi ga bodo zdownloadal ...
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
BigWhale ::
Nov cip ze rabjo? Pa kako, ce je blo recen, da ma prva verzija Model S ves potreben HW. :>
hojnikb ::
Ah, sj za te revčke bo pršu nov OTA updejt, k bo odklenu dodane tranzistorje in navil frekvence. Proti plačilu 2k$ seveda
#brezpodpisa
WarpedGone ::
Nov cip ze rabjo? Pa kako, ce je blo recen, da ma prva verzija Model S ves potreben HW. :>
Če boš še parkrat ponovil ... ne, še vedno ne bo res.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
Okapi ::
Nov cip ze rabjo? Pa kako, ce je blo recen, da ma prva verzija Model S ves potreben HW. :>
Bolj zanimivo bo videti, kakšni bodo izgovori, ko se bo čez leto ali dve izkazalo, da tudi ta superduper AI-čip ni dovolj za odpeljati od Los Angelesa do New Yorka brez voznika.
WarpedGone je izjavil:
Nov cip ze rabjo? Pa kako, ce je blo recen, da ma prva verzija Model S ves potreben HW. :>
Če boš še parkrat ponovil ... ne, še vedno ne bo res.
Kaj ni res? A Teslina uradna objava, oktobra 2016?
We are excited to announce that, as of today, all Tesla vehicles produced in our factory – including Model 3 – will have the hardware needed for full self-driving capability
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
WarpedGone ::
Jp, HW ki temu morda ne zadošča, bo zamenjan kot 'garancija' i.e. brezplačno.
Imaš pa proste roke, da kupiš kaj drugega, ki ne potrebuje menjave.
Glede dosega:
Imaš pa proste roke, da kupiš kaj drugega, ki ne potrebuje menjave.
Glede dosega:
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Beli_Zajcek ()
Nikec3 ::
Naj dvigne roko kdor je pri sebi poupdatal svoj model realnosti v skladu z izkazanimi zabluzi?
Al boste še naprej blodili po starem kako bo v kratkem "lako ćemo"?
Cel čas pravim, da se bo EV revolucija zgodila prej kot meni @Okapi. Že danes lahko rečemo, da bo v letu 2019 svetovna rast prodaje EV-jev vsaj 40% (zelo verjetno več).
Kar se tiče Tesle. V pomanjkanje povpraševanja nikoli nisem verjel, me pa še vedno skrbi kaj se lahko zgodi, če pridejo kaka slaba gospodarska leta. Pa ne samo Tesli, ampak kar celotni avto industriji.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Zanimivo, da si se ti oglasu... EV revolcija se že dogaja, avtoindustriji se slaba gospodarska leta že dogajajo. Oboje bo še trajalo par let in postajalo samo še bol očitno in 'drastično'.
Accused "Tesla Killers" Cleared Of All Charges
Vse bolj drastična in očitna bo tudi prednost Tesle pred konkurenco. Neki je verjet da bo VW dal na cesto neki super duper, neki druzga pa bit navdušen nad crapmobilom.
EV brez ornk polnilnega omrežja nima šans proti EV z ornk polnilnim omrežjem.
Accused "Tesla Killers" Cleared Of All Charges
Vse bolj drastična in očitna bo tudi prednost Tesle pred konkurenco. Neki je verjet da bo VW dal na cesto neki super duper, neki druzga pa bit navdušen nad crapmobilom.
EV brez ornk polnilnega omrežja nima šans proti EV z ornk polnilnim omrežjem.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
pegasus ::
WarpedGone je izjavil:
bo VW dal na cesto neki super duperSuper duper ne bo, bo pa dovolj, da preživijo. Tako kot Renault-Nissan in korejci. Za vse ostale zaenkrat izgleda bolj verjetno, da izginejo, prostor pa bodo zapolnili kitajci.
s1m0n ::
Mislim, da bi se ti ta veliki (VW, Daimler...) premaknili le, če z ICE vozili več ne bi bilo možno preživeti. Do te bodo pač dali to ven kar dajo, nič kaj konkurence Tesli.
Gregor P ::
Od kdaj pa se kupuje VW, ker bi hotel človek imeti nekaj "super duper"!?!
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
lufthammer ::
V decembru pride na ceste EV MiniCooper SE (BMW) in Honda Urban EV (Frankfurt 2017), pišejo v prvi januarski angleški reviji AUTOCAR. Tale Honda bo prav luštna za kratke fure.
Stari maček ::
lufthammer ::
nekikr ::
Točne cene še ni, povsod pa pišejo o cca. 30.000+/- oz. "While it's too early for pricing, Hodgetts recognised it would not be a cheap car despite being a supermini, and that Honda would position it as a premium model."
Torej še en mestni palček do trgovine in nazaj s ceno poštenega avtomobila.
Torej še en mestni palček do trgovine in nazaj s ceno poštenega avtomobila.
Nikec3 ::
A jaz to prav razumem, da se bo Model 3 lahko polnil samo na CCS supercharger postajah?
https://insideevs.com/first-superchargi...
https://insideevs.com/first-superchargi...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Spock83 ::
Ne razumes dobro. Verjetno novi S in X modeli bodo sli na CCS in bo samo CCS na teslinih superchargerjih cez cas v evropi.
J.McLane ::
Predvidevam, da ta Teslin CCS charger kljub standardu, ne bo mogoče koristiti na ne Teslinih avtih? Ali bodo to kako odprli in začeli ponujati za neko ceno tudi drugim?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
WarpedGone ::
A jaz to prav razumem, da se bo Model 3 lahko polnil samo na CCS supercharger postajah?
Že vsaj en mesec je znano, da bodo evropski Model 3 imeli Type2 in ne več Type1 štekar.
Evropski superchargerji bodo dobili dodaten kabel na katerem bo CCS štekar.
Evropski Model 3 se bodo lahko filal na vseh Teslinih Superchargerjih in vseh ostalih CCS polnilnih postajah.
Ni še potrjeno, se pa pričakuje da bo to 'full SC power' in ne mizernih CCS 50kW.
Kako točno misli tesla preprečit nepooblaščeno filanje še tut ni znano.
SC ne odločajo kater avto se lahko fila... to odlačanje je vgrajeno v avtomobile ali se bojo pustili filat na SC postajah ali ne.
Zbogom in hvala za vse ribe
zmaugy ::
Upam da bojo kmalu električni avti z resnim dosegom od resnih avtomobilskih firm in ne nekaj takšnega, kot se je dogajalo temu lastniku Tesla 3:
EDIT: Ki mu je Tesla 3 trikrat obstala neodzivna in so jo morali naložiti in odpeljati na servis.
EDIT: Ki mu je Tesla 3 trikrat obstala neodzivna in so jo morali naložiti in odpeljati na servis.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
WarpedGone ::
The Tesla Story Through The Eyes Of Tesla Shorts & Obsessive Critics
A so vas vprašal, če vas lahk citirajo?
A so vas vprašal, če vas lahk citirajo?
Zbogom in hvala za vse ribe
roCkY ::
WarpedGone je izjavil:
The Tesla Story Through The Eyes Of Tesla Shorts & Obsessive Critics
A so vas vprašal, če vas lahk citirajo?
Ti si kopija ali original?
zmaugy ::
Model 3 je cenovno ugoden, ampak očitno zelo nezanesljiv, na splošno kvaliteta izdelava je pri Tesli švoh - kar sem videl in so mi povedali taksisti, ki jih furajo. Notranjost mi absolutno ni všeč. Vzamem avto z normalno notranjostjo (prostornost nekje vsaj kot pasat), kvaliteto izdelave in zanesljivostjo japoncev ali VW skupine za enak denar takoj (lahko glede pospeškov in ostalih alfa samec parametrov tudi nekaj slabši kot Model 3, samo doseg naj bo tu nekje). Pa da ni SUV-neki.
Ga ni zaenkrat.
Ga ni zaenkrat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
J.McLane ::
Malo gledam Autoline After Hours, pri 22:42:
- Tesla M3 el. motor stane: $754, masa 46 kg
- BMW i3 motor: $841, masa 48 kg
- Chevy Bolt: $836, masa 51 kg
Nič posebnega si rečeš, dokler ne vidiš, da ima Tesla najmočnejši motor 211k W proti 150 kW (Bolt), 130 kW (i3). Potem vidiš da nameravajo enak motor (x4) uporabljati v tovornjaku za vleko 50t. Na demonstracijah so pa s prototipnim Roadsterjem, delali štarte enega za drugim brez pregrevanja.
V Tesli so to zasnovali sami, itak da jim neke dele dobavljajo drugi ampak design in RVC je njihov. Ko pa gledaš klasične proizvajalce, pa imajo po večini komplet EV pogon outsourcan, jasno z nekimi svojimi specifikami, ampak veliko jih razvoj prepusti dobaviteljem.
Tesla je tehnološka firma, baterije, motorji, elektronika, energy storage, solarne celice vse to je njihovo. Sestavljanje avtomobilov so očitno vzeli preveč na easy, ampak ne mislit, da bo to v prihodnje še tak problem, ker ne bo. Fabrika na kitajskem? Takih napak sigurno ne bodo ponovili.
Pri 55:00 v videu, tudi zanimivo glede hlajenja, naprej gledam jutri, tule še članek glede hlajenja:
https://jalopnik.com/the-tesla-model-3s...
- Tesla M3 el. motor stane: $754, masa 46 kg
- BMW i3 motor: $841, masa 48 kg
- Chevy Bolt: $836, masa 51 kg
Nič posebnega si rečeš, dokler ne vidiš, da ima Tesla najmočnejši motor 211k W proti 150 kW (Bolt), 130 kW (i3). Potem vidiš da nameravajo enak motor (x4) uporabljati v tovornjaku za vleko 50t. Na demonstracijah so pa s prototipnim Roadsterjem, delali štarte enega za drugim brez pregrevanja.
V Tesli so to zasnovali sami, itak da jim neke dele dobavljajo drugi ampak design in RVC je njihov. Ko pa gledaš klasične proizvajalce, pa imajo po večini komplet EV pogon outsourcan, jasno z nekimi svojimi specifikami, ampak veliko jih razvoj prepusti dobaviteljem.
Tesla je tehnološka firma, baterije, motorji, elektronika, energy storage, solarne celice vse to je njihovo. Sestavljanje avtomobilov so očitno vzeli preveč na easy, ampak ne mislit, da bo to v prihodnje še tak problem, ker ne bo. Fabrika na kitajskem? Takih napak sigurno ne bodo ponovili.
Pri 55:00 v videu, tudi zanimivo glede hlajenja, naprej gledam jutri, tule še članek glede hlajenja:
https://jalopnik.com/the-tesla-model-3s...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
zmaugy ::
Če bo treba lahko klasiki kupijo kakšno tovarno elektro motorjev - če bi to res bilo tako kritično. Bi rekel da imajo več denarja za investicije na voljo kot Tesla.
Po mojem je znanje organizacije neke globalne nabavne verige in same proizvodnje bolj ključno.
Po mojem je znanje organizacije neke globalne nabavne verige in same proizvodnje bolj ključno.
J.McLane ::
Jaz pa mislim, da je tehnologija in inženirske rešitve ključno in nekaj kar ti noben denar ne more kupit. Z reverse ingeniringom nekaj že zveš, postopkov kako učinkovito priti do končnega izdelka pa sigurno ne.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
zmaugy ::
Vse se da kupiti in absorbirati, če je volja in vizija iz tega nastanejo pametne stvari. Firme kot so VW in Toyota imajo neprecenljivo znanje iz avtomobilske industrije, ki so ga nabirale dolga desetletja. Znanje, ki ga v Tesli očitno bridko primanjkuje. Klasikom manjkajo kvečjemu izkušnje na elektromotorjih in baterijah, ampak vse to se da kupiti pri specialistih. Tesla morda obvlada ta dva aspekta, ampak je zadaj pri vseh ostalih.
Klasiki niso šlo v elektro program (razen Toyote na hibride) ker jim do dieselgatea ni bilo treba, zato je Tesla lahko prosperiral na do takrat nišnem trgu, dieselgate je prisilil VW v ekofanatizem (kar pozdravljam) in dal EVjem pospešek, ki lahko pomeni, da se bojo vse te ogromne mašinerije proizvodnje avtov naenkrat obrnile v to smer, saj drugi veliki proizvajalci ne bojo hoteli ostati zadaj.
VW bo komplet tovarno, kjer je proizvajal Passate in Golfe namenil za proizvodnjo EVjev, nakupili so za milijarde evrov baterij, kocka je padla, kolesa so se zavrtela nepovratno.
Klasiki niso šlo v elektro program (razen Toyote na hibride) ker jim do dieselgatea ni bilo treba, zato je Tesla lahko prosperiral na do takrat nišnem trgu, dieselgate je prisilil VW v ekofanatizem (kar pozdravljam) in dal EVjem pospešek, ki lahko pomeni, da se bojo vse te ogromne mašinerije proizvodnje avtov naenkrat obrnile v to smer, saj drugi veliki proizvajalci ne bojo hoteli ostati zadaj.
VW bo komplet tovarno, kjer je proizvajal Passate in Golfe namenil za proizvodnjo EVjev, nakupili so za milijarde evrov baterij, kocka je padla, kolesa so se zavrtela nepovratno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: zmaugy ()
TESKAn ::
Ko pa gledaš klasične proizvajalce, pa imajo po večini komplet EV pogon outsourcan, jasno z nekimi svojimi specifikami, ampak veliko jih razvoj prepusti dobaviteljem.
Ziher? BMW, Audi imata na YT video proizvodnje motorja. Za BMW vem, da so motor razvili komplet sami. Prav tako baterijski paket.
Pogon je že pri ICEjih nekaj, kar ima vsaka firma svoj - ga ne outsourcajo. Zakaj bi bilo pri baterijah kaj drugače.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
fikus_ ::
Tovarne EM za EV ne moraš kar tako kupiti, ker jih ni! Tiste, ki pa so, pa so v okviru obstoječih verig ali v lastništvu proizvajalcev EV.
Nekaj let nazaj, ko sem bil bližje razvoju EV, sem videl. da so nekateri proizvajalci (BMW, Audi, Volvo, Renault, . . . ) outsourcali razvoj EM za EV z raznimi razpisi in nagradami za tehnične rešitve. Iskali so rešitve drugje in s tem tehnični kader. Predvsem se je šlo za ideje, ki bi prinesle prednost pred konkurenco ter da bi ideje vezali na sebe s patenti, kader s konkurenčnimi klavzulami in podobnim. Šlo je za pripravljanje terena za EV za primer, če bi se prijeli, po drugi strani pa "zaviranje" razvoja EV z vezanjem rešitev na sebe.
Nekaj let nazaj, ko sem bil bližje razvoju EV, sem videl. da so nekateri proizvajalci (BMW, Audi, Volvo, Renault, . . . ) outsourcali razvoj EM za EV z raznimi razpisi in nagradami za tehnične rešitve. Iskali so rešitve drugje in s tem tehnični kader. Predvsem se je šlo za ideje, ki bi prinesle prednost pred konkurenco ter da bi ideje vezali na sebe s patenti, kader s konkurenčnimi klavzulami in podobnim. Šlo je za pripravljanje terena za EV za primer, če bi se prijeli, po drugi strani pa "zaviranje" razvoja EV z vezanjem rešitev na sebe.
feryz ::
J.McLane ::
OK, potem iščimo tiste proizvajalce ki delajo sami motor, elektroniko in baterije.
- BMW za i3 dela svoj motor, elektroniko ne vem, baterijske celice sigurno ne.
- VW vse kaže da gredo po Teslinem receptu, ampak kako dolgo bo to trajalo, da bo kaj iz tega. Kar trenutno dajejo na trg ne zgleda ravno kot dedicated EV design.
- Nissan ne vem, ampak elektromotor in močnostna elektronika je verjetno njihova. Baterije so delali sami, ampak kolikor vem so nek delež svojega AESC prodali kitajcem.
- Toyota sicer ne dela EV, ampak za Priusa plug-in delajo svoje motorje in močnostno elektroniko (verjetno ima DENSO prste zraven), baterije outsourcajo pri Panasonicu, za svoje navadne hibride pa imajo v lasti svojo firmo PrimeEarth EV Energy. Investirali so tudi v firme za proizvodnjo litija (Orocobre)
- Korejci - ne vem ampak kaže da delajo vsaj s svojimi Korejskimi firmami, če že nimajo vse narejeno in house
- GM komplet pogon za Bolta Outsourca od korejcev
- Renault za Zoe ima Continentalov drive train
- Audi e-tron im pogon od Schaefflerja
- Jaguar I-PACE ima Continentalov pogon
- BMW za i3 dela svoj motor, elektroniko ne vem, baterijske celice sigurno ne.
- VW vse kaže da gredo po Teslinem receptu, ampak kako dolgo bo to trajalo, da bo kaj iz tega. Kar trenutno dajejo na trg ne zgleda ravno kot dedicated EV design.
- Nissan ne vem, ampak elektromotor in močnostna elektronika je verjetno njihova. Baterije so delali sami, ampak kolikor vem so nek delež svojega AESC prodali kitajcem.
- Toyota sicer ne dela EV, ampak za Priusa plug-in delajo svoje motorje in močnostno elektroniko (verjetno ima DENSO prste zraven), baterije outsourcajo pri Panasonicu, za svoje navadne hibride pa imajo v lasti svojo firmo PrimeEarth EV Energy. Investirali so tudi v firme za proizvodnjo litija (Orocobre)
- Korejci - ne vem ampak kaže da delajo vsaj s svojimi Korejskimi firmami, če že nimajo vse narejeno in house
- GM komplet pogon za Bolta Outsourca od korejcev
- Renault za Zoe ima Continentalov drive train
- Audi e-tron im pogon od Schaefflerja
- Jaguar I-PACE ima Continentalov pogon
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
TESKAn ::
Pogon je že pri ICEjih nekaj, kar ima vsaka firma svoj - ga ne outsourcajo. Zakaj bi bilo pri baterijah kaj drugače.Izjava leta, brez dvoma.
Kdo da takim dovoljenje za pisanje po netu?
In katera velika firma ne dela svojih motorjev?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.