» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
600 / 1189
»»

WarpedGone ::

A je možno da so bile potrebe za motor v Model S drugačne kot so potrebe za motor v Model 3?

P.S. IM je v principu cenejši od PM - trajni magneti so nekajkrat dražji kot 'navadno' železo ali baker.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

Glavni pogonski motor je RWD. Zato hočeš imet tam motor z boljšim izkoristkom.
Če greš na dual motor AWD je smiselno imet drugi motor maximalno poddimenzioniran in kar se da poceni. IM fits the bill better.

IM motor lahko tudi preprosto "izklopiš" tako da ugasneš krmilnik in imaš samo RWD pogon kadar se voziš po AC. PM je kar se tega tiče malo bolj delikaten.

Pa še dodaten plus IM motorja je da je veliko lažje zagotavljati funkcionalno varnost.
(e.g. če odpove krmilnik pri visoki hitrosti IM ne začne zavirat z "vso silo"... kar je pri PM velikokrat težava).
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Jp, za pripomnit mam samo to, da si naštel le par faktorjev, ki vplivajo na 'optimum'. Njihov seznam se konča šele, ko faktorjev rata preveč in se odločiš, da množice ne boš več širil. Pod črto je vedno kompromis in izbrana rešitev ima nekaj minusov, takšnih ali drugačnih.
"Tko so se odločl, ker nimajo pojma" je razlaga za vrtec.

Model S leta 2012 s PM motorjem bi bil slabši avto kot je z IM motorjem.
Ko/če pride prenova čez par let, bodo stvari drugačne. Ampak ne ker je PM v osnovi boljša stvar ampak ker so gabariti drugačni.
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

WarpedGone je izjavil:

Če že kaj, je Tesla skopirala zadevo od "konkurence", ko se je izkazalo da je tak tip motorja precej bolj učinkovit kot IM.

Spredaj so pa montiral IM, zakaj že?

Zaradi fanboyev, ki so šli v delirij, ko Tesla ni imela "pravega" Teslinega motorja.
Model S leta 2012 s PM motorjem bi bil slabši avto kot je z IM motorjem.

Zakaj? PM motor ima vedno boljši izkoristek od IM, ker mu ni treba vzbujat rotorskega polja, prav tako so lažji od IM. Edina prednost je cena nekaj kg magnetov, ampak ko delaš avto za 100k+...
Ampak ne ker je PM v osnovi boljša stvar ampak ker so gabariti drugačni.

PM je v osnovi boljša stvar. Zato pa je motor v M3 PM.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

PM je v osnovi boljša stvar.

Se pravi je Audi dost neumen, da je šel v eTron montirat (po tvoje) slabše indukcijske motorje.
Podobno tudi Mercedes v prihajajoči EQC.

Sveta preproščina.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

BT52 ::

IM spredaj! Zanimivo po eni strani logična odločitev, če hočeš zmanjšati stroške za vso ceno. KOnec koncev vsi prejšnji modeli jih imajo. Pravzaprav enih redkih EV velikanov, ki so jih uporabljali. Kot je rekel Sandy Munro pri onih raztavljanjih M3ja pri elektroniki Tesli ne moremo ničesar oporekat. Kapo dol. Kakorkoli ko smo že pri Teslinih motorjih: Recimo zanimivo branje na PM in IM motorje od Teslinega glavnega inženirja pri motorjih... https://insideevs.com/chief-motor-engin... Citat iz članka, Konstantinos Laskaris rekel;
So, as you know, our Model 3 has a permanent magnet machine now. This is because for the specification of the performance and efficiency, the permanent magnet machine better solved our cost minimization function, and it was optimal for the range and performance target. drug citat; When you have a range target [for example], you can achieve it with battery size and with efficiency, so it’s in combination. When your equilibrium of cost changes, then it directly affects your motor design, so you justify efficiency in a more expensive battery. Your optimization is going to converge on a different motor, maybe a different motor technology
Vem tudi, da Toyota dela pospešeno na proizvodnje cenejših "neodimijev" magnetov za IM motorje. Recimo en članek na tole temo za idejo... Dejansko občutno področje za izboljšave za PM motorje https://www.reuters.com/article/us-toyo... Bi pa bilo zanimivo pogledat kaj dela KONA toliko bolje od recimo že tako dobre Tesline učinkovitosti. Mogoče so dejansko veliko bolje zajeli dejansko motorno krivuljo z predstavnim razmerjem. Plus načeloma naj bi bila KONA lažji avto (koliko googlam, pa gledam dimezije). Seveda Tesli ne pomaga dejstvo, da imajo pač "performance" značko in pač za "pospeševanje" preveč žrvujejo motorno krivuljo (mogoče). Ali pa dejsko imajo boljši BMS. Za kar Korejci imajo vsekakor knowhow. Plus, ko ste že rekli Tesla je dejsko žrtvovala veliko parametrov za cenejšo proiozvodnjo, brez da bi delali "počasni" avto. Seveda to ne pomeni, da je KONA počasna. Ker ni. V tole negativno enačbo seveda lahko vključimo tudi baterije in BMS, ki so narejene po bulletproof in costproof način.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

WarpedGone ::

kaj dela KONA toliko bolje

Trditev zakamuflirana v vprašanje.

Kaj točno naj bi kona počela tako dobro?
Zbogom in hvala za vse ribe

BT52 ::

Bolje je učinkovita. Po domače naredi več km per kWh

BT52 ::

MIslim, da je tole dobro znano dejstvo. Imam z glave vsaj 2 potrditve reviewerjev. Osebno raje verjamem onemu Robertu Leywin (al kak se že piše), ki je vsaj odkrit in ima izkušje z NIssani, Teslo itd. Nič hudega. Ponavadi EV reviwerji so bolj odkriti, ter natačni pri sprejemanju informacij v praven kontekstu. Seveda KONA ni bila testirana na snegu z tem gretjem vs TESLO ipd. Vendarle na toplem vremenu (aka Portugalska in UK) z normalno cestno vožnjo po predpisih je KONA učinkovitejša.

Pač kompromis.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

WarpedGone ::

Vendarle na toplem vremenu (aka Portugalska in UK) z normalno cestno vožnjo po predpisih je KONA učinkovitejša.


Clio je učinkovitejši od BMWja.
Da manjši avto pokuri manj kot večji ni presenetljivo ampak pričakovano. Because physics.
Presenetljivo je, ko manjši avto pokuri enako ali celo več. Ali le za dlako manj.
Da razumeš kam je šla razlika, potrebuješ detajle, tudi kakšne točno gume so zmontirane na testirano vozilo.

Npr, uradni podatek epa EPA testa pravi, da Model 3 z tovarniškimi 18" kolesi potrebuje 9,95 HP za konstantnih 50 mph (81 kmh). Enak Model 3 s tovarniškimi 19" feltnami potrebuje 11,1 HP za enakih konstanth 50 mph (81 kmh). 18" kolesa so mela zmontirane AllSeason Michelin, 19" pa Continentalove letne.
Dobrih 11% razlike samo zaradi različnih koles (felga + gum + aero pokrov).

Novinarski testi so v splošnem daleč od bol zanesljivih, v njih žal mrgoli nekontroliranih spremenljik.
Zbogom in hvala za vse ribe

s1m0n ::

Pa, če imaš poln avto je tudi za 20% slabše, a ne :)
Gume igrajo zelo veliko vlogo saj so edin stik s površino po kateri se avto premika.

Te pa 19 bolj udarijo po denarnici, ko jih je potrebno menjat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

BT52 ::

WarpedGone je izjavil:

Npr, uradni podatek epa EPA testa pravi, da Model 3 z tovarniškimi 18" kolesi potrebuje 9,95 HP za konstantnih 50 mph (81 kmh). Enak Model 3 s tovarniškimi 19" feltnami potrebuje 11,1 HP za enakih konstanth 50 mph (81 kmh). 18" kolesa so mela zmontirane AllSeason Michelin, 19" pa Continentalove letne.
Dobrih 11% razlike samo zaradi različnih koles (felga + gum + aero pokrov).

Kje si dobo tele podatke ravno gledam na uradni strani pa ni podatka za Kono.
https://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do...
Škoda, da ne podajo podatkov o testnem modelu pa kake gume je imel.



Novinarski testi so v splošnem daleč od bol zanesljivih, v njih žal mrgoli nekontroliranih spremenljik.


Razumljivo. Ok gume so pomembne se strinjam. Razlika v masi je tudi okoli 100kg-+50kg (odvisno od modela z obeh strani). Sprejemam napako, da tale razlika ni zaradi notranjih spremeljivk pogonskih in el tehnologij. Vsekakor gre za dlakocepljenje z obeh strani. Bolj je "zaskrbjujoč" zaostannek BMW in Leafa, kot pa Kona vs Tesla. Potem samo odloči, kaj v resnici v paketu komu odgovarja. Načelona zanimivo. Kakorkoli nepomebno EV so prava stvar. :D Relax. :P

WarpedGone ::

Sprejemam napako, da tale razlika ni zaradi notranjih spremeljivk pogonskih in el tehnologij.

"Žal" tut takšnga zaklučka ne morš potegnt brez poznavanja detajlov. Ostaneta dva dokaj različna avtomobila in cifre, ki padejo iz trenutno najbol striktnega dobro definiranega testa porabe - ameriški EPA. WLTP je velik obljubljal, pa se kaže da bo le za dlako manj sramoten kot NEDC.

Kje si dobo tele podatke ravno gledam na uradni strani pa ni podatka za Kono.

Iskalnik
Model 3 LR RWD
Hyundai Kona Electric

RLHP0@50mph: 9,9 HP gume 215/55R17 Nexen
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

s1m0n ::

Za naš trg je Kona boljša izbira, če jo le dobiš.
Tako cenovno kot z vsemi ostalimi stroški (servis, rezervni deli...)

Ko, če bo kak Tesla servis pri nas bo malo boljše.

WarpedGone ::

Če jo le dobiš? Kaj je s tabo, to je ja Hyundai ki obvlada izdelavo in štanca avte ko kekse, takoj jo lahko dobiš ker obvladajo, in ne šele čez 3 leta kot pri nesposobnih američanih...

Glede servisov, koliko hyundajevih pooblaščencev v sloveniji se kone sploh upa dotaknit?
Pri renaulut je številka 5, ja PET servisev v celi sloveniji izmed plejade vseh, kolk, 200?
Kakšna je dobavljivost rezevrnih delov za električno kono? Kolk časa čakaš na nov pokrov štekarja?

Čist preveč stvari implicitno pričakujete kot noben-problem, samo zato ker gre za znano ime. Hyundai je korejc, s primranim trgom nekje drugje. Komplet zgodba je temu podrejena.

Na kocu je pa to avto za 15 jurjev, ki ga plačaš 34 jurjev.
Zbogom in hvala za vse ribe

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

Na kocu je pa to avto za 15 jurjev, ki ga plačaš 34 jurjev.
... boljše razmerje kot pri Tesli, ko avto za max 10.000 evrov prodajajo tudi za 75.000, ali pa tistega za max 25.000 za 100.000 ... ampak če pustimo sedaj šalo na stran in naše osebne ocene o vrednosti vozil, bojda praktično vsi "klasični" proizvajalci gledano na vse stroške skupaj prodajajo vozila "poceni" oz. celo pod ceno in služijo predvsem s servisi ipd. ... in če trditve držijo, da EV rabijo manj servisov oz. sploh ne ipd. potem lahko razumem, zakaj npr. Tesla kot tudi ostala EV stanejo toliko več (vsaj okoli 10.000 evrov več v primerjavi s podobno klasično različico) ... ni zastonj kosila.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

roCkY ::

Solar na strehi baterija v kleti v Californiji vse bolj realna konkurenca accujem, ki se bodo vozili po cestah. ?

Morda še najbolj sodi v to temo ali v kako temo o Musku, ker se tudi s tem ubada.

Vloger z linka je sicer komercialni pilot (živi kakih 80 milj SEE od Sacramenta) z zame dokaj zanimivim YT kanalom (motorbiking, letalstvo in odlično pokrit vsakdan z njegove pozicije kot je recimo celotna zgodba "Orovillski jez" predlani pozimi, letošnji "Camp fire",...).
edit:
na 14:15. Ne vem zakaj videa ne začne predvajat kot sem dal link s časom?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: roCkY ()

WarpedGone ::

... boljše razmerje kot pri Tesli, ko avto za max 10.000 evrov prodajajo tudi za 75.000,

To je tvoja ocena, ki z realnostjo nima velik skupnega, cool fiction though ...
Fakt je, da je najvišji koeficient ByAgain pri Tesli. Če bi kupci delili mnjenje s tabo, bi bilo drugače.

Številka 15jurjev je najcenejša Hyundai Kona, 34 pa električna Hyundai Kona.
Nisem šel računat kolk nanese serijska oprema pri električni, ki pri poorman benciranju manjka.

In še vedno čakam uradno ceno v sloveniji in uradni dobavni rok.
Zbogom in hvala za vse ribe

s1m0n ::

Saj M3 ni nič več kot 15k€ vreden avto, če mu vzameš baterijo/elektroniko.
Tu nekje...

Utk ::

Če bmw-ju vzameš dizla in menjalnik, ni vreden nič.

s1m0n ::

Pa je kdo od vas vernikov / podpornikov razen verjetno W1 sploh sedel v kakšnem od Teslinih vozil?
Malo otipal plastike, materiale...

Kot električni avto je pač špica! Primerljiv z BMWjem po notranjosti pa vseeno ni!

SimplyMiha ::

Eh... Nekateri ne verjamemo, da dobra plastika dober avto naredi. Bo treba kaj več od šlatanja.

hojnikb ::

s1m0n je izjavil:

Pa je kdo od vas vernikov / podpornikov razen verjetno W1 sploh sedel v kakšnem od Teslinih vozil?
Malo otipal plastike, materiale...

Kot električni avto je pač špica! Primerljiv z BMWjem po notranjosti pa vseeno ni!

po plastiki je kvecjemu na nivoju kaksnega 1er
#brezpodpisa

Utk ::

Si ti že potipal katerikoli ameriški avto? Oni pač niso obsedeni s kvaliteto plastike. Za njih mora bit avto zadosti velik, zadosti močan in opremljen, aja, pa delat mora. Pri nas je prioriteta plastika in dizel s 150 konji, če ta reč sploh dela ali ne, je že manj pomembno.

s1m0n ::

Saj nihče ne trdi, da je slab avto ampak preveč ste "zapičeni" v Muska in Teslo.
Hvalite tudi slabosti pa čeprav jih pri drugih proizvajalcih izpostavljate in kritizirate.

Tesla je pač ameriški avto z ameriško kvaliteto tako kot navajaš. Ampak to ne pomeni, da je oh in sploh.

hojnikb ::

ne, oni so obsedeni z V8 in da ima ameriski znak gor. Pa ni vazno ce je razpadajoca ropotuljica. khm 80s kmh
#brezpodpisa

SimplyMiha ::

Utk je izjavil:

Si ti že potipal katerikoli ameriški avto? Oni pač niso obsedeni s kvaliteto plastike. Za njih mora bit avto zadosti velik, zadosti močan in opremljen, aja, pa delat mora. Pri nas je prioriteta plastika in dizel s 150 konji, če ta reč sploh dela ali ne, je že manj pomembno.

Eh... v Evropi več damo na kvaliteto, se pravi zanesljivost avta, kot katerikoli Američan. Oprema je samo bonus.

Utk ::

To pač ni res. Če bi bilo, bi pežoji in podobni že zdavnaj izumrli. Da je spremljivo menjat stvar, ki stanejo po jurja (vztrajnik, turbina), še pred 200,000 km, je tudi možno samo v Evropi. Kvaliteta najprej pomeni, da stvar dela, šele potem, da dela tiho, gladko itd.

hojnikb je izjavil:

ne, oni so obsedeni z V8 in da ima ameriski znak gor. Pa ni vazno ce je razpadajoca ropotuljica. khm 80s kmh

Američani so prej in bolj sprejeli japonce in korejce, ker so bili cenejši in zanesljivejši, čeprav včasih manjši in bolj čudni. V Evropi jih ne jebemo. Čeprav meni ni jasno kako lahko nekdo kupi golfa pred hondo civic za isti denar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

hojnikb ::

mogoce se noce opect z rjo in rezervnimi deli. ali pa dejstvom, da japonci pri nas niso vec to, kar so bili 20 let nazaj.
#brezpodpisa

Utk ::

Ja, ful ljudi skrbi rja ko kupujejo nov avto. Zakaj jih ne to skrbi pri passatih, ki pa res začnejo rjavet po 10 letih. Da ne govorimo o oplih, mercedesih.
Japoncev se ne kupuje kaj dost, ker smo zaplankani, to je edino dejstvo. Zato tudi tesla pri nas nikoli ne bo hit.

WarpedGone ::

Tesla je pač ameriški avto z ameriško kvaliteto tako kot navajaš. Ampak to ne pomeni, da je oh in sploh


Ne, tesla JE oh in sploh iz najbolj pomembnega vidika sploh - zadovoljstvo lastnikov:
Last year (2016), Tesla topped the annual Consumer Reports Owner Satisfaction Survey. The year before (2015), it did as well. In fact, ever since the Model S was eligible, Tesla has topped the list. This year (2017), it did so again. This is no telephone survey conducted of a few hundred random people. Consumer Reports gets input from more than a half million actual car owners during the course of the year. They tell Consumer Reports (CR) whether they would buy the same car again, which is measure of whether the car lives up to the owners' expectations at the time of purchase.


Upate, da leta 2018 Tesla ne bo več št. ena?

Zakaj je pomembno kako mehka je plastika? Ker ljudje to radi majo.
Zakaj je pomembno kako zanesljiva je stvar? Ker ljudje to radi majo.
Zakaj je pomembno kako nizka je poraba? Ker ljudje to radi majo.
Lahko pa se ljudi tudi direkt vpraša, a majo radi zadevo iz kakršnihkoli njim pomembnih razlogov pač.
Kaj je še bolj pomembno od tega, da so kupci zadovoljni? Čisto nič.

Tudi kitajci vas ne rešujejo več:
Tesla Jumps To #1 In Global Plug-In Electric Car Sales In 2018 YTD

Posledica GF1:



GF3 bo začela dodajat čez kako leto.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

One out of the left field ... javni transport se še vedno propagira kot optimalen, najbolj učinkovit, ... nekaj številk:

The Belgian railways (which are btw 98% electric) claim to use 1117kJ per personkilometer. Converted to Wh this is 310 Wh/km, or more than what a Model X consumes in the deep winter. A Model 3 (or any compact EV) with only 1 passenger/driver is twice as efficient. So FSD will bring you from where you are to where you want to be (public transport brings you from where you are not to where you don't want to be) for much less energy (hence much less cost).


Seveda... vlaki so tolk bolj učinkoviti, kolikor bolj so izkoriščeni ampak na koncu useka statistika in ta pravi 310 Wh/km za Belgijske razmere.
Zbogom in hvala za vse ribe

borut_p ::

Utk je izjavil:

Ja, ful ljudi skrbi rja ko kupujejo nov avto. Zakaj jih ne to skrbi pri passatih, ki pa res začnejo rjavet po 10 letih. Da ne govorimo o oplih, mercedesih.
Japoncev se ne kupuje kaj dost, ker smo zaplankani, to je edino dejstvo. Zato tudi tesla pri nas nikoli ne bo hit.

Japoncev nihče ne kupuje ker so ko space shuttle. V rangu passata Toyota, Nissan, Honda nimajo nič. Mazda 6 je tam nekje to je pa to. Tako da odpade kar nekaj na poslovnem nivoju. Tesla ne bo hit ker je predraga, izgleda ko bi prenosnik imel odprt. Passati so po večini poslovna vozila - se menjajo na 5 let. Mojih par misli

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Seveda... vlaki so tolk bolj učinkoviti, kolikor bolj so izkoriščeni ampak na koncu useka statistika in ta pravi 310 Wh/km za Belgijske razmere.


Kaj je sploh smisel te primerjave? Ugotovitev, da so prazni vlaki energetsko manj ucinkoviti kot avtomobili? Cestitke! :D Na koncu je pa treba upostevati se prostorske prihranke. Namesto velikega parkirisca imamo lahko park in namesto treh etaz garaz pod zgradbo imamo cenejso gradnjo, manj vzdrzevanja in nadzora in na dolgi rok nekaj prihrankov.

Tko, kot smo ze velikrat povedal, je cilj zmanjsat stevilo avtomobilov in povecat stevilo potnikov javnega prevoza. Tako bo javni prevoz bolj ucinkovit tudi iz energetskega vidika, ce kje ni bolj ucinkovit.

Bi pa bilo zanimivo videti te stevilke za kaksno velemesto. A se po NYC bolj splaca vozit z lastnim avtomobilom al je boljsi javni prevoz. :)

WarpedGone ::

Kaj je sploh smisel te primerjave?

Klasika ... ko se ne spomneš ničesar konkretnega za spljuvat, you play stupid.

Tko, kot smo ze velikrat povedal,

Imagodei sindrom ... vikanje samega sebe.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Utk ::

Tko, kot smo ze velikrat povedal, je cilj zmanjsat stevilo avtomobilov in povecat stevilo potnikov javnega prevoza.

Moj cilj to ni.

borut_p je izjavil:


Japoncev nihče ne kupuje ker so ko space shuttle. V rangu passata Toyota, Nissan, Honda nimajo nič. Mazda 6 je tam nekje to je pa to. Tako da odpade kar nekaj na poslovnem nivoju. Tesla ne bo hit ker je predraga, izgleda ko bi prenosnik imel odprt. Passati so po večini poslovna vozila - se menjajo na 5 let. Mojih par misli

Seveda imajo, ogromno avtov imajo v tem razredu. Večino so umaknili, ker so v glavnem vseeno kupovali passate, večinoma res nemške firme, ki jasno ne bojo kupovale japoncev. Za rajo, tudi nemško, je pa passat predrag in prevelik, če že za tolk denarja kupijo raje audija a4. Za američane ni nič prevelik, zato imaš tam accorde, avensise, primere, po novem še genesise in podobno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Nikec3 ::

Glede servisov, koliko hyundajevih pooblaščencev v sloveniji se kone sploh upa dotaknit?

8 km od mojega doma je Hyundai salon in servis, kjer servisirajo tudi električno Kono.
Kakšna je dobavljivost rezevrnih delov za električno kono? Kolk časa čakaš na nov pokrov štekarja?

Nimam pojma, tako kot tudi nimam pojma kako dolgo čakaš na xyz del za ICE-ja.

Američani so prej in bolj sprejeli japonce in korejce, ker so bili cenejši in zanesljivejši, čeprav včasih manjši in bolj čudni. V Evropi jih ne jebemo. Čeprav meni ni jasno kako lahko nekdo kupi golfa pred hondo civic za isti denar.

Sej stvar ni neka težka znanost. Po zanesljivosti gre nekako takole:
Japonci > Korejci > Nemci > Francozi > Američani.

Med zadnjimi desetimi mesti najmanj zanesljivih avtomobilov, so ameriške firme po analizi Consumer Reports dosegle 9 od 10 mest.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Nikec3 ::

Japoncev se ne kupuje kaj dost, ker smo zaplankani, to je edino dejstvo.

+ Za povprečno Evropsko oko so Japonci grdi kot sam satan.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zheegec ::

+ Za povprečno Evropsko oko so Japonci grdi kot sam satan.

Precej rasistično...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Utk ::

Nikec3 je izjavil:

Japoncev se ne kupuje kaj dost, ker smo zaplankani, to je edino dejstvo.

+ Za povprečno Evropsko oko so Japonci grdi kot sam satan.

To je povezano. Nekomu ki dol pade ko pride nov golf ali passat, ne more bit vsec civic ali pa tesla, to je jasno. Vseeno ne razumem zakaj.

Nikec3 ::

Utk je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Japoncev se ne kupuje kaj dost, ker smo zaplankani, to je edino dejstvo.

+ Za povprečno Evropsko oko so Japonci grdi kot sam satan.

To je povezano. Nekomu ki dol pade ko pride nov golf ali passat, ne more bit vsec civic ali pa tesla, to je jasno. Vseeno ne razumem zakaj.

Kulturne razlike nič kaj drugega. Kot da nebi razumel, zakaj Evropejci ne padajo na Ford F-150. Vsak voznik ne ceni enakih lastnosti.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

8 km od mojega doma je Hyundai salon in servis, kjer servisirajo tudi električno Kono.


Good for you!
Ha ... slovenski cenik!
- Kona Style 39,2 kWh: 35.800 EUR
- Kona Premium 39,2 kWh: 37.800 EUR
- Kona Premium 64 kWh: 43.100 EUR

Osnova:
- Kona Style T-GDI 120: 18.990 EUR
- Kona Premium T-GDI 120: 20.490 EUR

Pribitek za EV pogon + baterija (minus cena osnovnega T-GDI 120):
- 40kWh = 16.810 EUR
- 64kWh = 22.610 EUR
oz. 240 EUR/kWh

Cena 40kWH baterije: 9.470 EUR
Cena 64kWH baterije: 15.360 EUR
Cena EV pogona brez baterije = cena osnovnega T-GDI 120 pogona + ~7.300 EUR
Če ICE mašino ocenim s cca 2700 EUR, je cena EV pogona Koni ~10k EUR (+ baterija)

Cena gliderja (avto brez pogona) je tako ~16k EUR, skratka še en cenovno neuravnotežen avtomobil v katerem cena pogona absurdno presega ceno ostalih komponent vozila.

Klasična zgodba EVjev od ICE proizcajalcev.
Zbogom in hvala za vse ribe

s1m0n ::

A je Tesla drugačna zgodba? Še večja je razlika.
To so pač električni avti, še nekaj časa bodo takšne cene zaradi baterij...

WarpedGone ::

Še večja je razlika.

To veš ker imaš cifre v rokah? Prosim, napiši jih.
Zbogom in hvala za vse ribe

jernejl ::

Kaj pa ima Tesla tako dragocenega, da bi bila kaj več vredna od kakšnega drugega poceni avtomobila z velikim prtljažnikom (če izključimo baterijo in pogon)?
Mar je Teslina dila v modelu 3 (tisto, kar je tam namesto armaturne plošče) posuta z diamanti, da je Tesla brez pogona kaj več vredna od denimo Dacie Logan?

s1m0n ::

Pa recimo, da rečemo, da je pri 100kW modelu S (recimo P100D) baterija 20k€ pa šenkamo motorju in elektroniki 20k€ (kar je definitivno preveč). Smo na 40k€ avto pa pride kolko? 100k€?

Utk ::

jernejl je izjavil:

Kaj pa ima Tesla tako dragocenega, da bi bila kaj več vredna od kakšnega drugega poceni avtomobila z velikim prtljažnikom (če izključimo baterijo in pogon)?
Mar je Teslina dila v modelu 3 (tisto, kar je tam namesto armaturne plošče) posuta z diamanti, da je Tesla brez pogona kaj več vredna od denimo Dacie Logan?

Da, tesla je dacia z baterijo. Ce obstaja naziv za zaljenje, bi moral tudi za take neumnosti. Kaj je pol mercedes, megane v usnju? Masino ima ze itak isto.

s1m0n je izjavil:

Pa recimo, da rečemo, da je pri 100kW modelu S (recimo P100D) baterija 20kEUR pa šenkamo motorju in elektroniki 20kEUR (kar je definitivno preveč). Smo na 40kEUR avto pa pride kolko? 100kEUR?

Pred enim letom je bil problem, da tesla dela izgubo z vsakim narjenim avtom, danes je problem, ker dela prevec dobicka. Sej je ze dolgo jasno, da ne morejo nic prav naredit.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

roCkY ::

WarpedGone je izjavil:

8 km od mojega doma je Hyundai salon in servis, kjer servisirajo tudi električno Kono.


Good for you!
Ha ... slovenski cenik!
- Kona Style 39,2 kWh: 35.800 EUR
- Kona Premium 39,2 kWh: 37.800 EUR
- Kona Premium 64 kWh: 43.100 EUR

Osnova:
- Kona Style T-GDI 120: 18.990 EUR
- Kona Premium T-GDI 120: 20.490 EUR

Pribitek za EV pogon + baterija (minus cena osnovnega T-GDI 120):
- 40kWh = 16.810 EUR
- 64kWh = 22.610 EUR
oz. 240 EUR/kWh

Cena 40kWH baterije: 9.470 EUR
Cena 64kWH baterije: 15.360 EUR
Cena EV pogona brez baterije = cena osnovnega T-GDI 120 pogona + ~7.300 EUR
Če ICE mašino ocenim s cca 2700 EUR, je cena EV pogona Koni ~10k EUR (+ baterija)

Cena gliderja (avto brez pogona) je tako ~16k EUR, skratka še en cenovno neuravnotežen avtomobil v katerem cena pogona absurdno presega ceno ostalih komponent vozila.

Klasična zgodba EVjev od ICE proizcajalcev.


Ceno določa trg. Na EV segmentu trga še ni zato so trenutne cene kakršne pač so. Tesla relativno komot prodaja trojke za 80k - zaenkrat. Ko bo nekaj ponudbe in bo EKO EV entuziastov zmankovalo bo recimo VW entuzijast za ceno dizel golfa dobil EV iste znamke. Bolj verjetno sicer nekaj v današnjem polo rangu ampak... bo VW.

WarpedGone ::

Nobenih pametnih cifer torej, samo blebetanje ...

Ker v Evropi še ni možno naročit MR variante, bom izhajal iz ameriških cen:
- Model 3 LR (RWD), 18", black: 35k (base) + 9k (LR) + 5k (premium) = 49.000 USD
- Model 3 MR (RWD), 18", black: 35k (base) + 6k (LR) + 5k (premium) = 46.000 USD

V LR je 75kWh baterija (usable, hyundai prav tako navaja usable kapaciteto), v MR pa 62 kWh. 13 kWh usable torej košta 3k USD, 230 USD/kWh oz. ~200 EUR /kWh.
- 75kWh baterija pride tako ~15.000 EUR (18k EUR z 20% davka)
- 62kWh baterija pa ~12.400 EUR (~14.9k EUR z 20% davka)

Opomba: 64kWh v hyundaiu košta 22.600 EUR, glej zgoraj

Model 3 brez baterije je tako 42.800 EUR (ameriških 49k USD) - 15k EUR = ~27k EUR (~33.400 eur z 20% davka)

Ta cifra vključuje tudi ceno elektro pogona, kolk je njegova cena?
Al je ful velik in je ostali del avta čipšit, al je pa nekaj manj, in je ostali del avta vreden tolk več.
Motor in elektronika v Koni pridejo okrog 10k EUR, tesla svoje motorje in inverterje štanca sama v bistveno večjih količinah zato bom ceno razpolovil na 5k EUR.

Cena gliderja za Model 3 je tako okrog 28k EUR (vključenih 20% davka) kar je direkt primerljivo z gliderjem kone za 16 jurjev.

Skupaj:
- Kona electric: glider za 16k + 10k za pogon + 22k za baterijo = 43k EUR, 455 km dosega po WLTP
- Model 3 MR: glider za 28k + 5k za pogon + 15k za baterijo = 48k EUR, 425 km dosega po WLTP
- Model 3 LR: glider za 28k + 5k za pogon + 18k za baterijo = 51k EUR, ~580km dosega po WLTP

Vse M3 trenutno zahtevajo premium notranjost z doplačilom ~5200 EUR, brez tega so cene še bol 'zanimive':
- Kona electric: glider za 16k + 10k za pogon + 22k za baterijo = 43k EUR, 455 km dosega po WLTP
- Model 3 MR (standard interior): glider za 23k + 5k za pogon + 15k za baterijo = 43k EUR, 425 km dosega po WLTP
- Model 3 LR: glider za 23k + 5k za pogon + 18k za baterijo = 46k EUR, ~580km dosega po WLTP

Cifre so ocene, zato se mi prsim ne usajat za plus/minus 100 EUR.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Medtem ven kapljajo cene 'bližnjih tesla killerjev' ...

The Audi e-tron's starting price is 79,900 euros in Germany, Audi said.


In tudi take cvetke:
One such customer, contributor at The Drive, Alex Roy, received updated Taycan pricing and nomenclature from his local Porsche "Brand Ambassador."It appears the car will start in the low $90,000 range, and come in three variants: Taycan, Taycan 4S and Taycan Turbo.


Yes, the all-electric car, which will certainly not be employing the use of a turbocharger, will have "Turbo" in its name.

The range-topping Taycan Turbo will start "over $130,000 before options."


Po moje Porsche ne bo imel težav sestavit tolk primerkov, kot jih bo lahko prodal...

Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

««
600 / 1189
»»