» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
599 / 1180
»»

BigWhale ::

RedDrake je izjavil:


Je pa tisti, W1 linkani, članek čisti Fake News, po definiciji.
1. Porsche ni znamka, ki ima največ kršitev, ima zgolj najvišje, najbolj pogosta znamka kršiteljev je Audi.
2. Za Teslo ni podakta o višini kršitve.
Iz tega sledi, da Tesla ne more biti novi Porsche, lahko je kvečjemu novi Audi.


Plus tega so najvisje krsitve za Porsche, bile v povprecju 9km/h nad omejitvijo, ce sem prav razumel. Torej, ja, 3/4 voznikov Tesel krsi prometne predpise. Kje in za koliko, pa nikjer ne pise.

lufthammer ::

RedDrake je izjavil:

Govora je o Nizozemski in niti slučajno ne o Norveški.

Ah, prehitro bral. Se opravičujem, je pa res, da na Nizozemskem ni dosti bolje, mogoče še slabše. Con s 30 na uro je kolkorhočeš.

The default speed limits in the Netherlands are 50 km/h (31 mph) inside built-up areas, 80 km/h (50 mph) outside built-up areas, 100 km/h (62 mph) on expressways (autowegen), and 130 km/h (81 mph) on motorways (autosnelwegen).[1] On September 1, 2012, the motorway default speed limit was raised from 120 km/h (75 mph) to 130 km/h (81 mph) ,[2] but it applies to only 48% of all motorways[3] with the intent of 60% of motorways.[4]

Additionally, lower speed limits may apply in speed zones. Motorways passing through urban areas are usually limited to 100 km/h and narrow regional roads may have 60 km/h (37 mph) speed limits. Starting in May 2002, 80 km/h zones have been introduced on some motorways that had daily traffic congestion and air pollution issues; however, most of these zones have been or will be abolished, with the exception of short stretches of the A20 ring road near Rotterdam and the A10 ring road near Amsterdam.

In urban residential areas, 30 km/h (19 mph) zones are found, as well as home zones (woonerven), in which vehicles must adhere to a walking pace (15 km/h (9 mph) is tolerated).[5] Contrarily, some four-lane urban arterial roads have a posted 70 km/h (44 mph) speed limit.

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Večina lastnikov Tesel je arogantnih, vase zagledanih pezdetov? Šokantno!


Kaj je že s tistim cijazenjem 90 po štajerski AC?
Al pa običajno AC potovalno hitrostjo 180+?

Kot obilčajno STInteligenzza kapira nič od nič.

Večina kazni najbrž ni bila na avtocesti, ampak pred vrtci in šolami.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

bambam20 ::

AUdi..

pegasus ::

Tole je prvi inžinersko smiselni električen avto:

Če bi imel nekaj cekinov viška, bi jih takoj vrgel v njihovo smer. Mogoče naslednje leto ...

WarpedGone ::

In 2021 they will probably have a production version I'll will be able to drive.

Ehm, čez tri leta? A ni to čist nesprejemljivo?
A ni čist nesprejemljivo, da za klimo in radio nimaš konofov?
Vsak prodan eTron bo en manj prodan ICE audi, neki minusa namest neki plusa ... tough for VW.
Zbogom in hvala za vse ribe

Spock83 ::

Pri elektro avtih so vishi dobicki ze zdaj v primwrjavi z ICE.

hojnikb ::

WarpedGone je izjavil:

Večina lastnikov Tesel je arogantnih, vase zagledanih pezdetov? Šokantno!


Kaj je že s tistim cijazenjem 90 po štajerski AC?
Al pa običajno AC potovalno hitrostjo 180+?

Kot obilčajno STInteligenzza kapira nič od nič.

180+ po naši AC ? Bitch please.
#brezpodpisa

roCkY ::

WarpedGone je izjavil:

In 2021 they will probably have a production version I'll will be able to drive.

Ehm, čez tri leta? A ni to čist nesprejemljivo?
A ni čist nesprejemljivo, da za klimo in radio nimaš konofov?
Vsak prodan eTron bo en manj prodan ICE audi, neki minusa namest neki plusa ... tough for VW.

V naslednjih 2 letih se bo v praksi dogajalo točno nič glede novih uporabnih EV (nekaj medijske in marketinške propagande seveda bo), ker je 2020 referenčno leto za politično CO2 EKO štorijo, ki se izteka 2030. V zadnjih leih proti 2030 bo šele kaj dejansko uporabnega na trgu, ko bodo proizvajalci dejansko morali zmanjšat % pure ICE.
Skratka vsaj še naslednjih 5 let je smiselno kupit "ICE kanto" in nato počakat na dodelano vozilo naslednje generacije.
Komur pa največ pomeni, da ne plača DDV bo pač vzel EV, če mu bo kateri, ki bo dobavljiv uporaben. % pa če je kljub subvenciji za povprečnega uporabnika s SLO družinskim proračunom smiselno biti tester prihajajoče tehnologije.

K0l1br1 ::

V naslednjih dveh letih bodo VW, Renault in ostali "rule them all" in bodo amerikanci s svojimi dragimi polizdelki, ki jih kupci ob prevzemu opisujejejo kot da bi bili narejeni v štali, preprosto izviseli.

roCkY ::

Kdo bo evropejcem v 2 letih uporabne baterije dobavljal v nekih omembe vrednih količinah?

LG trpi za precej hudo "zimsko boleznijo".

Tesla ima zaenkrat še veliko prednosti pri pogonih, največ pri bateriji. Proizvodnjo dvigajo, optimizirajo,...
Ostali verjetno znajo dosti bolje šasijo skup spravit. Ampak ko se bodo od kod pokazali bo tudi Tesla že do dobršne mere obvladala masovno produkcijo celotnega avta in takrat ne bo več mogoče trditi da je "polizdelek".
Dvomim da bo morala TEsla morebitne viške baterij prodajati komu v EU? Nekaj se je že omenjal Mercedes za kombije. Dvomim da bodo to omembe vredne količine iz trenutnih kapacitet.

Nič ne bo čaz noč. Vkolikor ni noč mišljena kot dekada ali dve.

BigWhale ::

Na Fully Charged so se vozili s testno verzijo IDja.



Trenutno govorijo o 125kW CCS polnjenju, dosegi med 300 in 500km po WLTP in ceni v rangu diesel Golfa. Omenili so se standardne bombone, kot so drive assist in augmented reality display, HUD po domace. Pravijo tudi, da imajo dobavo baterij zagotovljeno. Proizvajali jih bodo pa v nemciji v tovarni kjer so prej delali Golfe in Pasate, sedaj jo pa preurejajo za proizvodnjo izkljucno EVjev na I.D. platformi.

WarpedGone ::

2020
maybe 10k
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

BigWhale je izjavil:

Na Fully Charged so se vozili s testno verzijo IDja.



Trenutno govorijo o 125kW CCS polnjenju, dosegi med 300 in 500km po WLTP in ceni v rangu diesel Golfa. Omenili so se standardne bombone, kot so drive assist in augmented reality display, HUD po domace. Pravijo tudi, da imajo dobavo baterij zagotovljeno. Proizvajali jih bodo pa v nemciji v tovarni kjer so prej delali Golfe in Pasate, sedaj jo pa preurejajo za proizvodnjo izkljucno EVjev na I.D. platformi.

Kr všečno.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

nekikr ::

WarpedGone je izjavil:

2020
maybe 10k

Dogaja se. Slo-tech inteligenzza je prepričevala, da je to nemogoče, da bodo vsi ICE proizvajalci zaprli štacune, da je prednost, tehnološka in ne vem kakšna še tiste opevana znamke neulovljiva, da je, je, je je...
Ampak očitno lahko dinozaver, ki se obrača kot tanker, v parih letih naredi spodobno stvar. No, bomo videli, ko pride na trg, ampak Etron izgleda kot prvi EV, ki mu lahko rečeš, da je prava stvar, tudi tile I.D.ji bodo najbrž sledili kopitu. Konec koncev jih sestavljajo ljudje, ki imajo o tej branži nekaj malega znanja. Zanimivo bo.

bambam20 ::

BigWhale je izjavil:

dosegi med 300 in 500km po WLTP in ceni v rangu diesel Golfa. O


Sam ne vstopnega modela za 17 jurjev pač pa tistega za 30 jurjev.

Doseg je preslab za ljudi, ki nimamo časa 40-50 minut stat in polnit.

BigWhale ::

Bomo vidl cez kako leto, do takrat pa lahko sam ugibamo. VW naj bi vrgel 20 milijard v EVje in nekje se bo najbrz poznal. :)

Tud ce bo to model za 20 ali 25 jurjev, bo vseen dovolj dostopna zadeva.

ZaphodBB ::

BigWhale je izjavil:

Bomo vidl cez kako leto, do takrat pa lahko sam ugibamo. VW naj bi vrgel 20 milijard v EVje in nekje se bo najbrz poznal. :)

Tud ce bo to model za 20 ali 25 jurjev, bo vseen dovolj dostopna zadeva.

Ne vem, če je VW sploh že začel graditi svojo tovarno baterij.
"Naši dedje so se borili za to, da lahko odločamo
o lastni usodi - ne o usodi drugih ljudi." -jype

WarpedGone ::

No, bomo videli, ko pride na trg

Kako to misliš "ko pride"?
A je VW tako obupno nesposobn da bo nucal še tri leta da zadevo začmne masovno štancat?
Kje je ta "ko bojo hotl, bojo komot"?
Še tri leta naj čakam na neki kar ne bo za zjokat? Mogoče? Mrbit, da ne bo?

OD tega istega VW, ki je že leta 2010, ja, pred OSMIMI leti, trdil:
Volkswagen Will Dominate the World of Electric Cars. Got That?

Pred dvemi leti so še oblublal: VW To Unleash 20 EVs By 2020 As Dieselgate Turns Into Tesla's Tarbaby

DVAJSET, ne enga, DVAJSET modelov. ST pa je ploskal in navijal "Lako ćemo!".

Pismenim je jasno, ostalim vam ne bo nikoli.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

I looked at IONIQ domestic+export + KONA domestic+export (EV only, without HEV/PHEV).
- 2016: 3700+2015+0+0 = 5715
- 2017: 7857+9464+0+0 = 17321
- 2018 until October: 5138+12327+7200+4829 = 29494

Se pravi, hyundai je v 2018 naštancal 40.000 EVjev.

From auto motor und sport, issue 26/2018, page 110. Car dealerships in Germany are in a disastrous situation:
- There were 6700 dealerships in 2017
- 584 went bankrupt in 2016
- 640 went bankrupt in 2017
- They expect that only 4500 dealerships remain in 2020
- Diesel lease returns can only be sold for a much lower price than originally calculated
- The equity ratio ("Eigenkapitalquote") of the dealerships is at ~26%, a quarter of the dealerships has an equity ration of less than 10%
- Additional challenges are E-commerce and direct marketing of car manufacturers
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

roCkY ::

Coldgate (zelo počasno polnenje hladnih batrij predvsem iz LG proizvodnje) je problem o katerem bi bilo morda kakšno za reči. Zadeva je fičer, ki ga bo moral vsak kupec EV v bližnji prihodnosti vzeti na znanje.
Glede na poročila s severa se hladne baterije eNira in verjetno tudi eKone polnijo le z cca. 27 kW, ko so hladne. Precej pa je tega učinka tudi pri drugih modelih. Tudi Tesla ni imuna a ni tako hudo.

Dejstvo je , da ves diesel in bencin, ki se proda zgori.
Dieselgate naj gre v ustrezno temo...
Da je s številkami objavljenih glede izpustov nekaj narobe pač vidimo v vsakdanu, ko nikakor ne pridemo na porabo, ki je zapisana v dokumentaciji o vozilu. Nikakor ni razlog da ne znamo vozit. Ali je to zaradi načina testiranja ali zaradi "virusov" v motornem SW niti ni važno za kupca. Ali pač, ker glede na to kaj so si zmislili birokrati plača manj davka. Na testu pa sem največje odstopanje od porabe v SUV segmentu imel pri hibridu RAV4.

J.McLane ::

No, ampak koliko je teh 27 kW resnično problem? Če polniš doma to ni problem, za vmesno polnjenje na daljši vožnji to tudi nebi smel biti problem, ker se baterija že sam po sebi ogreje oz. jo greje BMS.

Ali je v praksi kaj drugače, so problem tudi vmesna hitra polnjenja?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

hammock ::

Dobra ocena za realno porabo ICE motorjev je navedena normirana poraba (mesana)+25%. Avto, ki ima navedeno skupno porabo 5l bo pil nekje 6-6,5l preko palca.

Verjetno bo po neki logiki pri elektriki po mestu manj odstopanja, pri hitri voznji pa vec.

J.McLane ::

Niste na tekočem, NEDC je v realnosti odstopal od 20% do 50%, sedaj je v veljavi novi WLTP, ki kolikor kaže odstopa nekih 20% in so vrednosti dosegljive v praksi z malo truda. Ampak opažam da proizvajalci za porabo navajajo še kar stare NEDC vrednosti, kljub temu da je CO2 za odmero DMV že po novem WLTP standardu in je v cenikih po tem novem standardu. (1 l bencina zgori v 2,33 kg CO2, 1 l dizla zgori v 2,64 kg CO2)

Vsaj pri EV vidim, da je vedno poudarek, če gre za WLTP podatke in v večini primerov sedaj res vidimo te nove vrednosti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Frigidity and the challenge of high-power coupling

Exclusive: details on Hyundai's new battery thermal management design

Še par let pa bo postalo jasno, da se EVji med sabo razlikujejo po dovršenosti sistema upravljanja baterij. Kdo bi si mislu, da ta zadeva ni trivijalna ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Niste na tekočem, NEDC je v realnosti odstopal od 20% do 50%, sedaj je v veljavi novi WLTP, ki kolikor kaže odstopa nekih 20% in so vrednosti dosegljive v praksi z malo truda. Ampak opažam da proizvajalci za porabo navajajo še kar stare NEDC vrednosti, kljub temu da je CO2 za odmero DMV že po novem WLTP standardu in je v cenikih po tem novem standardu. (1 l bencina zgori v 2,33 kg CO2, 1 l dizla zgori v 2,64 kg CO2)

NEDC je itak zajebancija, WLTP je malo boljši, ampak še vedno bomo vsi veliko raje gledali EPA številke.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Zadeve res niso enostavne, ampak kot kaže je Hyundai na dobri poti da omili ta problem, saj odpadno energijo elektronike in elektromotorja uporabljajo za gretje baterije, poleg tega pa imajo še dedicated "Winter Mode", ki še dodatno greje baterijo. Ampak ubogi američani tega dodatnega grelca ne bodo dobili, kaj pa po Evropi, je ta dodatni grelec v vseh regijah?

Tesla Model 3, naj bi zanalašč znal motor vrteti tako, da pridela več odpadne energije, ampak kakorkoli obračaš če delaš odpadno energijo nalašč, je to isti drek kot pa če ženeš dedicated heater za baterijo. Je pa to elegantna rešitev brez dodatnega stroška.

Sicer pa če ima Hyundai že sedaj podobno rešitev, potem manjka samo "malo" programske kode, pa bo delovalo isto kot Model 3.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Nikec3 ::

Ampak ubogi američani tega dodatnega grelca ne bodo dobili, kaj pa po Evropi, je ta dodatni grelec v vseh regijah?

To je za to, ker bodo skoraj vse Kone prodali v Kaliforniji, kjer takega grelca itak ne potrebujejo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Tesla Model 3, naj bi zanalašč znal motor vrteti tako, da pridela več odpadne energije, ampak kakorkoli obračaš če delaš odpadno energijo nalašč, je to isti drek kot pa če ženeš dedicated heater za baterijo. Je pa to elegantna rešitev brez dodatnega stroška.


Kaj zdaj ... "isti drek" al "elegantna rešitev brez dodatnega stroška"?

Dodaten grelec ima neničelno maso (par kil), neničelno ceno (100 EUR) in neničelni volumen (2 L). Zahteva dedicated logiko in povezave.
"Drugačno vrtenje motorja" se dogaja tudi ko se motor sploh vrti ne, zajema tudi odpadno toploto v inverterju. Oboje je že sicer povezano v krog tekočinskega hlajenja, tako da tole razen dodatnih vrstic kode in dost dobre izvedbe hlajenja, ki preprečuje nastanek hotspotov tudi v takšnih scenarijih, ne potrebuje.

Motor preživi kakih 1000A toka pri max napetosti 400V, recimo da ma ohmsko upornost kakih pol ohma. Če v 'heating' modu skozi njega laufa ~100A je to 5kW gretja.

potem manjka samo "malo" programske kode

Vedno je hudič v detajlih, katerih se ne zavedaš.
Zbogom in hvala za vse ribe

frudi ::

Ja, polnjenje hladnih baterij je problem. Isti problem ima tudi Model 3, ki za razliko od S in X nima namenskega grelca za baterijo. Tista 'elegantna rešitev' z gretjem z motorjem mu bolj malo pomaga:

 polnjenje Modela 3 v mrazu

polnjenje Modela 3 v mrazu



https://www.reddit.com/r/teslamotors/co...

Proti temu je hitrih še tistih omenjenih 27 kW, s katerimi se menda v mrazu polnijo EV Kone.

Seveda to kultistom ni problem, rešitev je enostavna - preprosto vozi avto eno uro, preden ga daš polnit, da motor segreje baterijo, d0h!
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

WarpedGone ::

Želiš povedat da je polnilni sistem v Hyundayu boljši kot v BMW?
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

Tesla Model 3, naj bi zanalašč znal motor vrteti tako, da pridela več odpadne energije, ampak kakorkoli obračaš če delaš odpadno energijo nalašč, je to isti drek kot pa če ženeš dedicated heater za baterijo. Je pa to elegantna rešitev brez dodatnega stroška.


Hmm, a imas o tem kje kaj vec napisanega? Kako pa motor vrtis tako, da pridela vec odpadne toplote? Vrtis ga hitreje pa das v nizjo brzino al pa v ler? :>

TESKAn ::

Dodaten grelec ima neničelno maso (par kil), neničelno ceno (100 EUR) in neničelni volumen (2 L).

Mah ja, pri M3 jim teža, cena in volumen nista bila problem:


Motor preživi kakih 1000A toka pri max napetosti 400V, recimo da ma ohmsko upornost kakih pol ohma. Če v 'heating' modu skozi njega laufa ~100A je to 5kW gretja.

Pol ohma...in ko boš dal gas do konca in skozi motor poslal 1000 A, boš imel na motorju 500 kW izgub. No, lahko pa da je Elon izumil poseben material, ki mu lahko na ukaz spreminjajo upornost in je dovolj poceni, da se ga splača imet v serijski proizvodnji.
Želiš povedat da je polnilni sistem v Hyundayu boljši kot v BMW?

5 let star dojčland polnilc slabši od novega Hyundaya? What a shocker.
Hmm, a imas o tem kje kaj vec napisanega? Kako pa motor vrtis tako, da pridela vec odpadne toplote? Vrtis ga hitreje pa das v nizjo brzino al pa v ler? :>

Če želiš, lahko skozi motor pošiljaš 1000 A in imaš navor 0.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Stari maček ::

Točno. Brez faznega zaostanka je motor navaden upor.

BigWhale ::

Stari maček je izjavil:

Točno. Brez faznega zaostanka je motor navaden upor.


Je upor in se neha vrteti in, ce se prav spomnim, motorji tega nimajo prevec radi in tega naceloma noces poceti? Teslin Model 3 pa niti nima klasicnega trifaznega motorja ampak ima switched reluctance motor, kako je pa tam s tem?

TESKAn je izjavil:

Hmm, a imas o tem kje kaj vec napisanega? Kako pa motor vrtis tako, da pridela vec odpadne toplote? Vrtis ga hitreje pa das v nizjo brzino al pa v ler? :>

Če želiš, lahko skozi motor pošiljaš 1000 A in imaš navor 0.


Pa je to res tako preprosto? Ce trifazni motor priklopis tako, da bo potegnil 1000A toka in ne bo ustreznih zamikov med fazami, potem to motorju ne bo ravno vsec, ali pac?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

WarpedGone ::

Lubi jezus, ... osnove :(
BW resno, preberi si par člankov kako AC motor sploh deluje.
Še prej pa par osnov o elektriki sploh. Uporabljaš besede, ki direkt kažejo da nimaš treh čistih.

Sedaj se bo seveda usajal nekikr, kako da nimam pojma.
Vse za naše!
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

A mislis samo nakladat al bos dejansko napisal kje se motim in v cem se motim in bos razlozil kaj? Ker trenutno se samo delas pametnega in pametujes, poves pa nic.

TESKAn ::

Tesla 3 naj bi imela motorje s trajnimi magneti. Na kratko glede delovanja, v motorju imaš dve polji, rotorsko in statorsko in zamik med njima ti da navor. Ker imaš v motorju senzor pozicije rotorja, inverter in logiko lahko ta zamik poljubno nastavljaš in tako spreminjaš delovanje - kot motor ali kot generator v obe smeri. In če daš zamik 0 ali 180 električnih stopinj, ne dobiš iz motorja nič navora.

Zgoraj sem se malo nerodno izrazil (jebiga, če so ti stvari jasne, hitro kaj premalo poveš, ko razlagaš :)), ni mišljeno priklopiš faze na DC napetost in spustiš skozi 1000 A, ampak "vrtiš" teh 1000 A med fazami, da dobiš željeno polje v motorju.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

BigWhale ::

TESKAn je izjavil:

Tesla 3 naj bi imela motorje s trajnimi magneti.


Jaz sem nekje zasledil, da naj bi bil reluctance motor, nisem se pa zlo poglabljal.

TESKAn je izjavil:


Na kratko glede delovanja, v motorju imaš dve polji, rotorsko in statorsko in zamik med njima ti da navor. Ker imaš v motorju senzor pozicije rotorja, inverter in logiko lahko ta zamik poljubno nastavljaš in tako spreminjaš delovanje - kot motor ali kot generator v obe smeri. In če daš zamik 0 ali 180 električnih stopinj, ne dobiš iz motorja nič navora.


Ja, to vse vem. Nekak se mi je zdel, da je bilo govora o ustavljenem motorju skozi katerega tece tok. To pa nekak ni najboljs za motor.

TESKAn je izjavil:


Zgoraj sem se malo nerodno izrazil (jebiga, če so ti stvari jasne, hitro kaj premalo poveš, ko razlagaš :)), ni mišljeno priklopiš faze na DC napetost in spustiš skozi 1000 A, ampak "vrtiš" teh 1000 A med fazami, da dobiš željeno polje v motorju.


Ok, mal bolj razumljivo. Ceprav mene je bolj zmotil to, da skoz neko breme spuscas tolk in tolk amperov. Jaz ponavadi izhajam iz tega, da si breme 'vzame' tolk in tolk amperov, pri neki doloceni napetosti. Ker, ko imas porabnika, kateremu vir ne more dovesti dovolj toka, bo vse skupi vsaj cudn delal, ce ze ne crknil. :)

TESKAn ::

Ja, to vse vem. Nekak se mi je zdel, da je bilo govora o ustavljenem motorju skozi katerega tece tok. To pa nekak ni najboljs za motor.

Problem je samo, če motor pregreješ ali če razmagnetiš magnete. Tako da tega se ni za bat.
Ceprav mene je bolj zmotil to, da skoz neko breme spuscas tolk in tolk amperov. Jaz ponavadi izhajam iz tega, da si breme 'vzame' tolk in tolk amperov, pri neki doloceni napetosti.

Ti meriš tok skozi navitja in reguliraš napetost, da imaš želen tok.
Ker, ko imas porabnika, kateremu vir ne more dovesti dovolj toka, bo vse skupi vsaj cudn delal, ce ze ne crknil. :)

Zato pa je preprosto naredit kontrolo, ki ti motor zavrti (recimo 1% časa razvoja, da softwer tolk dela, da se motor zavrti), preostalih 99% časa pa porabiš za speglat kontrolo, nastavit parametre, da bo motor optimalno delal in da poskrbiš za vse edge case, ki se ti lahko primerijo, da lahko ustrezno reagiraš.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Zheegec ::

Jaz sem nekje zasledil, da naj bi bil reluctance motor, nisem se pa zlo poglabljal.


Model 3 ima spredaj AC induction motor in zadaj partial permanent magnet motor, če je AWD varijanta. Ali pa samo partial permanent magnet če ja RWD.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

PM ni isto kot SRM ...
Tesla calls it a PMSRM, Permanent Magnet Switched Reluctance Motor. It's a new type, and very hard to get right, but Tesla did it!


Ampak da razumeš razliko morš met mal volje kej novega se naučit.

A mislis samo nakladat al bos dejansko napisal kje se motim in v cem se motim in bos razlozil kaj? Ker trenutno se samo delas pametnega in pametujes, poves pa nic.

Ti je teskan mal orisal, njegov opis si sposoben sprejet, mojega nisi.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

s1m0n ::

Malo PRja pa je vse magično!

TESKAn ::

Meh, tale članek na cleantechnici je poln špekulacij. Dokler ne bo nekdo razrezal M3 motor in dal slike na net, je to samo ugibanje.
Za info, tudi motorji s permanentnimi magneti imajo reluktančni navor, odvisen od dizajna motorja. Posledica je, da maksimalnega navora iz motorja ne dobiš, ko je kot med polji statorja in rotorja 90 električnih °, ampak pri večjem:
 Navor

Navor


Povzetek: dokler nimamo boljših podatkov, kako zgleda tale motor znotraj, je razno hypanje o "completely new type of motor" samo to. Occam mi pravi, da je verjetneje, da imajo navaden IPMSM, iz katerega s pametnim vodenjem dobiš več navora, kot bi ga samo iz magnetov - kar pa ni nič novega.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

WarpedGone ::

Meh, tale članek na cleantechnici je poln špekulacij. Dokler ne bo nekdo razrezal M3 motor in dal slike na net, je to samo ugibanje.


Iz članka na cleantechnica.com:



Povzetek: dokler nimamo boljših podatkov, kako zgleda tale motor znotraj, je razno hypanje o "completely new type of motor" samo to.

Potem pa nehaj hypat pa bo vse okej, knede?

SRM je 50 let starejš zadeva kot teslin indukcijsk motor, čist zastarelo, move along people, nothing to see here ...

Kolk je stvar čist nič posebnega pove 334 milj EPA dosega iz 75kWh baterije v comon-size sedanu. Kolk je stvar čist nič posebnega pove 238 milj EPA dosega iz 95kWh baterije v relativno majhnem CUV pri konkurenci.

Grozdje je fejst kislo, se strinjam.
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

Lepo, da si tole postal, potrdi, da je članek na cleartechnica.com BS. Sem še malo poguglal, evo boljša slikica:
 M3 rotor

M3 rotor


Pa predlagam še ogled tega strica, ima več pojma o motorjih. Relevanten del se začne na 35:10:


Trajni magneti na V, vmes med poli maš malo večjo razdaljo, kar ti poveča reluktančni navor, na tvoji sliki je pa tudi videt, da je zadeva še zamaknjena (center motorja zarotiran glede na stranska dela), da znižajo cogging. Skratka kot sem napisal - IPMSM, stara, znana zadeva, ki je po stari navadi serijskega čudodelnika nahajpana na veliko.
Lahko pišeš o kislem grozdju na dolgo in široko, realnosti ne spremeni - Tesla ni naredila nobene revolucije pri motorjih, da je motor s trajnimi magneti ob isti moči manjši in lažji od indukcijskega motorja je tudi staro dejstvo, taki članki, kot jih lepiš, pa samo pokažejo, kakšno nulo pojma imajo današnji "internetni ""novinarji""".

PS: Sem preletel še drugi linkan članek, ko ti ""novinar"" napiše:
I, for one, would like to see a full teardown of that stator, or at least run a magnet around its interior and see if it wants to stick to anything (copper is conductive but not strongly magnetic).

ti je jasno, da nima pojma.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Utk ::

Zakaj nimajo vsi take motorje? Najbrz se nekje nekaj zakomplicira, tesla je to nekako resla, drugi pa tudi, z drugacnimi motorji. Kaj je boljse, se pa vidi iz dosegov in trajnosti baterij.

TribesMan ::

Kako jih nimajo? BMW ga ima... Hyundai ga ima...

Če že kaj, je Tesla skopirala zadevo od "konkurence", ko se je izkazalo da je tak tip motorja precej bolj učinkovit kot IM.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Če že kaj, je Tesla skopirala zadevo od "konkurence", ko se je izkazalo da je tak tip motorja precej bolj učinkovit kot IM.

Spredaj so pa montiral IM, zakaj že?
Zbogom in hvala za vse ribe

s1m0n ::

Zato ker spredaj ni potrebe po takšnem motorju (ceneje...)
««
599 / 1180
»»