» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
598 / 1166
»»

Utk ::

Emobi je izjavil:

100 % kupcev hoče imeti varen avtomobil, kar pa avto s slabim podvozjem in odtujenim volanom prav gotovo ni!

Od kod ti slabo podvozje, imas kak link za to? Obstaja neka norveska stran s hitrostmi na losovem testu, mislim da bi bil kar presenecen nad rezultati. Odtujen volan pa nima nic s tem, ta "obcutek" na volanu je pri novejsih avtih umeten, in ti nic ne pove.

bambam20 ::

Utk je izjavil:

Emobi je izjavil:

100 % kupcev hoče imeti varen avtomobil, kar pa avto s slabim podvozjem in odtujenim volanom prav gotovo ni!

Od kod ti slabo podvozje, imas kak link za to? Obstaja neka norveska stran s hitrostmi na losovem testu, mislim da bi bil kar presenecen nad rezultati. Odtujen volan pa nima nic s tem, ta "obcutek" na volanu je pri novejsih avtih umeten, in ti nic ne pove.



Pri vatu za 50 jurjev mora biti podvozje nadpovrečno vrhunsko. Ti si cel umeten. Se vidi, kok bmw-jev si peljal v življenju. Mogoče tistega iz leta 1985. lol.

Nikec3 ::

bambam20 je izjavil:

Utk je izjavil:

Emobi je izjavil:

100 % kupcev hoče imeti varen avtomobil, kar pa avto s slabim podvozjem in odtujenim volanom prav gotovo ni!

Od kod ti slabo podvozje, imas kak link za to? Obstaja neka norveska stran s hitrostmi na losovem testu, mislim da bi bil kar presenecen nad rezultati. Odtujen volan pa nima nic s tem, ta "obcutek" na volanu je pri novejsih avtih umeten, in ti nic ne pove.



Pri vatu za 50 jurjev mora biti podvozje nadpovrečno vrhunsko. Ti si cel umeten. Se vidi, kok bmw-jev si peljal v življenju. Mogoče tistega iz leta 1985. lol.

Pa kaj imate s temi BMW-ji? A to je kaka balkanska fora? Ker avti niso nek vrhunec zanesljivosti (Lexus, Toyota), ne zabave v vožnji (Alfa). BMW je v mojih očeh skupaj s Koprsko registracijo, prevelikimi felnami in preluknjanim auspuhom predvsem sinonim za balkanezerske "mafijozote".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Utk ::

bambam20 je izjavil:

Utk je izjavil:

Emobi je izjavil:

100 % kupcev hoče imeti varen avtomobil, kar pa avto s slabim podvozjem in odtujenim volanom prav gotovo ni!

Od kod ti slabo podvozje, imas kak link za to? Obstaja neka norveska stran s hitrostmi na losovem testu, mislim da bi bil kar presenecen nad rezultati. Odtujen volan pa nima nic s tem, ta "obcutek" na volanu je pri novejsih avtih umeten, in ti nic ne pove.



Pri vatu za 50 jurjev mora biti podvozje nadpovrečno vrhunsko. Ti si cel umeten. Se vidi, kok bmw-jev si peljal v življenju. Mogoče tistega iz leta 1985. lol.

Ti se drži tistega b maxa, ostale pa pusti na miru. S kolk sposojenimi avti sem se vozil se pa tudi ne mislim hvalit po internetu, kot nekateri. Ker niti nimam potrebe, da bi si jih sposojal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Novembrski podatki za Norvesko (poraba fosilnih goriv):
https://www.ssb.no/en/energi-og-industr...

Tabela za bencin (milijon litrov, Jan - Dec):

101 095 107 106 117 122 131 120 110 105 095 099 (2013)
093 086 100 102 111 119 123 112 103 099 091 096 (2014)
086 081 097 094 0104 112 113 116 098 099 088 089 (2015)
086 086 091 089 0105 110 115 110 096 097 083 085 (2016)
084 078 086 089 0103 104 115 104 090 091 095 086 (2017)
083 079 088 086 0102 103 115 099 088 086 079 TBA (2018)

Tabela za dizel:

226 212 222 231 234 247 232 244 244 254 235 221
228 211 235 222 243 254 233 247 263 270 236 243
226 219 246 227 250 279 243 267 257 268 254 243
243 249 248 246 258 284 248 281 265 273 259 244
246 237 255 226 260 264 248 263 252 277 268 242
251 241 248 242 248 265 249 268 246 274 257 TBA (2018)


Demand destruction....

pegasus ::

Fun times ahead: https://qz.com/1500303/chinas-qiantu-wi...
Razni fordi in GMi sploh ne bodo vedeli, kaj jih je zadelo ... bojim se, da bo na tej strani luže enako.

nekikr ::

Pravi članek linkaj.

WallSreet ::

Malo smeha če slučajno še ni bilo objavljeno

Slo Tech Tesla user in a nutshell

Gregor P ::

To je že bilo in je najbrž zaigrano. Vsekakor pa v takem primeru, če bi to bilo res, priskočiš osebi malo prej na pomoč in ji razložiš, kako in kaj, ne pa da se več minut smejiš in še snemaš zraven :|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WallSreet ::

Gregor P je izjavil:

To je že bilo in je najbrž zaigrano. Vsekakor pa v takem primeru, če bi to bilo res, priskočiš osebi malo prej na pomoč in ji razložiš, kako in kaj, ne pa da se več minut smejiš in še snemaš zraven :|


Saj če si pogledal ji je na koncu priskočil na pomoč. Malo smeha pa tudi ne škodi. Jaz bi reagiral popolnoma enako in bi ji na koncu tudi povedal.

Gregor P ::

... zato tudi sem napisal malo prej. Je sicer več razlogov, zakaj se takšni situaciji ne bi smel smejat, samo takle mamo.:'(
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

hojnikb ::

Nikec3 je izjavil:

bambam20 je izjavil:

Utk je izjavil:

Emobi je izjavil:

100 % kupcev hoče imeti varen avtomobil, kar pa avto s slabim podvozjem in odtujenim volanom prav gotovo ni!

Od kod ti slabo podvozje, imas kak link za to? Obstaja neka norveska stran s hitrostmi na losovem testu, mislim da bi bil kar presenecen nad rezultati. Odtujen volan pa nima nic s tem, ta "obcutek" na volanu je pri novejsih avtih umeten, in ti nic ne pove.



Pri vatu za 50 jurjev mora biti podvozje nadpovrečno vrhunsko. Ti si cel umeten. Se vidi, kok bmw-jev si peljal v življenju. Mogoče tistega iz leta 1985. lol.

Pa kaj imate s temi BMW-ji? A to je kaka balkanska fora? Ker avti niso nek vrhunec zanesljivosti (Lexus, Toyota), ne zabave v vožnji (Alfa). BMW je v mojih očeh skupaj s Koprsko registracijo, prevelikimi felnami in preluknjanim auspuhom predvsem sinonim za balkanezerske "mafijozote".


ce je alfa zabavna za voznjo (z izjemo nekaj sportnih modelov, kolker jih se ni razpadl ali slo v preso) sn js pecikl
last time i checked, so bavarci med redkimi ki v nizjem razredu (aka 1er, 3er) se vedno vztrajajo z rwd (tudi na 116d). In rwd je lahko dost zabavna zadeva tudi z traktor masino.
fwd alfa z intervalom menjav rok na vsako menjavo olja in obvezn retainer pri mehaniku in avtovleki... hmmm
#brezpodpisa

Machete ::

Nisem nič preverjal, pustim tu da malo preglodate:
https://products.rivian.com
za warpija: https://preorders.rivian.com/2322956400...

pibip


lol at toyota in zanesljivost v isti povedi.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

fikus_ ::

Nič ne bo, prednaročila samo v USA, Canada in Mexico! :'(

J.McLane ::

Sem malo razmišljal o rabljenem BMW i3 REX, pa ne vem če se nisem premislil:
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Emobi ::

I3 REX za po Sloveniji ni smiseln, ker je pri nas dovolj polnilnic in je bolje vzet tistega s 33 kWh in toplotno črpalko kot pa ICE motorjem, ki potrebuje vzdrževanje.

pegasus ::

https://newatlas.com/electriq-global-hy... ... not sure what to make of this ... A gotovo bo zanimivo vsem obstoječim naftarjem in distributerjem.

J.McLane ::

i3 REX 60Ah (2015) - 19.500 €
i3 94 Ah (2016) - 26.000 €

Bo treba še malo počakat, da cena rabljenemu pade pod 20k €

Kaj pa glede degradacije, v videu zgoraj omenja da preko menuja v avtu lahko to nekako pogledaš in zgoraj pravijo da je kapaciteta padla 10%, je kaj na tem?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Emobi ::

Manjša baterija ima večjo degradacijo, ker je bolj in večkrat napolnjena in izpraznjena. Je pa ta številka odvisna tudi od trenutne temperature baterije. Večinoma, 97% polnim doma in po skoraj dveh letih ne opazim degradacije.

Od kod so te cene rabljenih EV-jev?

roCkY ::

pegasus je izjavil:

https://newatlas.com/electriq-global-hy... ... not sure what to make of this ... A gotovo bo zanimivo vsem obstoječim naftarjem in distributerjem.

KO/ČE bo zadeva prišla v produkcijo. Vodik okoli vozit in ga imati v garaži v kleti ni ravno enako kot nafto. Vsaj trenutno ne.

frudi ::

pegasus je izjavil:

https://newatlas.com/electriq-global-hy... ... not sure what to make of this ... A gotovo bo zanimivo vsem obstoječim naftarjem in distributerjem.

Zveni skoraj predobro, da bi bilo res realistično, kot večina sorodnih novic o raznih prebojih pri baterijah. Ampak če res drži, potem pa odlično. Vodik zagotovo še ni odpisan in tudi če se morda ne bo prijel za osebna vozila, bo še vedno imel druge aplikacije (tovorni promet, ladje, letala, ipd.). Tako da je vsak napredek glede njegove uporabe dobra novica.

Zanimivo, da so se ravno v zadnjih dneh pojavile tudi novice, da se Kitajska in Koreja sedaj ozirata k vodiku, tudi za osebna vozila.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

J.McLane ::

Emobi je izjavil:


Od kod so te cene rabljenih EV-jev?

avto.net in mobile.de niso nujno realne, ponudba pač ni velika.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Ja, izgleda da so tehnološke težave okrog vodika vseeno cenejše in lažje rešljive kot politično/ekonomske okrog količine, lokacije in porazdelitve nujnih redkih surovin (litij, kobalt, etc). Bomo videli, kako se bo ta zgodba razvila v naslednjem desetletju. Eno drži - z vodikom obstoječi igralci ohranijo svoje pozicije, če se zgodi masovni premik na litij/kobalt kot ozko grlo, se spremenijo svetovna razmerja moči. Kar seveda trenutni igralci nočejo.

J.McLane ::

Kolikor mi je znano so tudi za gorivne celice potrebne neke redke surovine.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Emobi ::

Heh, dokler bo vodik uporaben, bodo baterije imele že 150 kWh in se bodo napolnile v 15-tih minutah.

Vodik v sedanji obliki, ohlajen plin pod pritiskom, ni racionalen, saj gre 40 % energije za skladiščenje vodika.

Že 40 let se govori o tem, da je vodik prihodnost, pa razen obetov ni še skoraj nič. Mogoče bi lahko poletne presežke energije shranjevali z vodikom za zimo...

Gorivne celice pa tudi ne vzdržijo toliko kot elektromotor. Poskušajo pa jih tudi izdelovati brez platine, ki je draga.

Emobi ::

J.McLane je izjavil:

i3 REX 60Ah (2015) - 19.500 EUR
i3 94 Ah (2016) - 26.000 EUR

Bo treba še malo počakat, da cena rabljenemu pade pod 20kEUR


Mislim, da lahko dobiš eko kredit do deset let za nakup rabljenega EV-ja; potem pa isti denar, namesto na bencinskih servisih, porabljaš za položnice.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

J.McLane ::

A to je šala? Trenutno za bencin dajem 100 €/mesec, avto dela 22k km letno, avto je vreden ca. 7k €, avtomatik, udoben, velik.

EV za 26k € bo v prvih 5 letih izgubil ene 15k €, potem ene 600 € zavarovanja, pa nenazadnje vseeno ene 300 € za elektriko.

Mora biti pod 20k €, da ga kupim, ni problema če bo malo starejši, samo da bo zanesljiv, i3 REX (2015) verjetno ne bo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

A ti porabi 4 litre? Pri 100 na mesec za 22,000 letno...
Zakaj ga bi čez 5 let prodal? Sej EV ni neuničljiv nemški stroj, da bi bil po 5 letih fuč.

Spock83 ::

Jaz s priusom naredim 30k letno. Povprečna 5l. Gledam zdaj Niro. Na žalost Teslo 3 se pri nas še ne da dobit.

J.McLane ::

22.000 km * 4,7 l/100 km * 1,218 EUR/l = 1.259 EUR/leto

OK, bencin je bil čez leto malo dražji, dejansko za preteklo leto sem dal 1.425 EUR za bencin.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Machete ::

Jaz počakam še 8 let, da pionirji malo stestirate in sfinancirate naprednejše tehnologije v EV :]
Hvala vam.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Spock83 ::

Machete je izjavil:

Jaz počakam še 8 let, da pionirji malo stestirate in sfinancirate naprednejše tehnologije v EV :]
Hvala vam.


Ti kar čakaj. Se ne mudi.

Emobi ::

Machete je izjavil:

Jaz počakam še 8 let, da pionirji malo stestirate in sfinancirate naprednejše tehnologije v EV :]
Hvala vam.


Ja, samo takrat ne bo več subvencij.

Hvala ker plačuješ za mojo subvencijo s kupovanjem goriva in elektrike.
No, saj jaz tudi plačujem z nakupom elektrike za subvencije. Subvencijo, ki sem jo dobil, bo naša hiša in avto odplačala v 250-tih letih! :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

nekikr ::

Že 40 let se govori o tem, da je vodik prihodnost, pa razen obetov ni še skoraj nič.

100 let od prvega EV so ti dejansko postali uporabni. Če vodiku to uspe po 50, bo to izjemen preboj.

Jaz počakam še 8 let, da pionirji malo stestirate in sfinancirate naprednejše tehnologije v EV :]
Hvala vam.

S takim tempom boš takrat ravno bral novice, kako so tudi ostali ravno predstavili nove študije, ki bodo čez dve leti masovno zapeljale na cesto :)

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Heh, dokler bo vodik uporaben, bodo baterije imele že 150 kWh in se bodo napolnile v 15-tih minutah.


To je 400V/1500A ali pa 800V/750A. Za slednjo konfiguracijo potrebujes bakreni vodnik premera 22.5mm verjetno se kaj vec, da je mal rezerve in ta rec se bo verjetno precej grela.

Taksnih polnilnic verjetno ne bomo nikoli docakali. Vsaj ne v obliki kot jih poznamo danes.

Spock83 ::

Zanimivo bi bilo videti "kurilnice/shrambe" za vodik s katerim bi proizvajal elektriko za polnilnice. Izgube bi bile ampak se nw bi bilo treba beliti glave za skladiscenje v avtomobilih.

J.McLane ::

https://insideevs.com/fastcharge-porsch...

450 kW pri 900V, kabel zgleda tanek, je pa vodno hlajen, mislim da so kabli na SC tudi vodno hlajeni.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

J.McLane je izjavil:

https://insideevs.com/fastcharge-porsch...

450 kW pri 900V, kabel zgleda tanek, je pa vodno hlajen, mislim da so kabli na SC tudi vodno hlajeni.


Ja, to je se vedno 'samo' 500A. :)

pero50 ::

gremo na 10.000v in priključiš direktno na daljnovod, potem je teh 450A samo 45A, :D

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

J.McLane je izjavil:

https://insideevs.com/fastcharge-porsch...

450 kW pri 900V, kabel zgleda tanek, je pa vodno hlajen, mislim da so kabli na SC tudi vodno hlajeni.


Ja, to je se vedno 'samo' 500A. :)

Že od nekdaj velja, da lahko električni vodnik obremeniš toliko, kot si ga sposoben hladiti. Če/ko bo supraprevodnost mogoča pri običajnih temperaturah okolice bodo kabli za polnjenje avtomobilov takšni, kot so danes za polnjenje mobitelov>:D>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

fikus_ ::

Točno. Tukaj je novica:
https://slo-tech.com/novice/t735380#crta

Samo potreben tlak je malo prevelik. :D

WarpedGone ::


3/4 th of the 9,000 Tesla drivers in the Netherlands did get a fine for violating speed limits this year. No other brand achieved that. Tesla is the new Porsche....
Bleifuß-Alarm: Tesla ist das neue Porsche - electrive.net
P.S. ask yourself why this happened and we can talk about demand....
Zbogom in hvala za vse ribe

frudi ::

Večina lastnikov Tesel je arogantnih, vase zagledanih pezdetov? Šokantno!

Samo kultisti se hvalijo s čem tako absurdnim :))
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Okapi ::

frudi je izjavil:

Večina lastnikov Tesel je arogantnih, vase zagledanih pezdetov? Šokantno!

Samo kultisti se hvalijo s čem tako absurdnim :))
Ali pa imajo mogoče tesle probleme s prikazom hitrost.:8)

WarpedGone ::

Večina lastnikov Tesel je arogantnih, vase zagledanih pezdetov? Šokantno!


Kaj je že s tistim cijazenjem 90 po štajerski AC?
Al pa običajno AC potovalno hitrostjo 180+?

Kot obilčajno STInteligenzza kapira nič od nič.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

jernejl ::

BigWhale je izjavil:

Emobi je izjavil:

Heh, dokler bo vodik uporaben, bodo baterije imele že 150 kWh in se bodo napolnile v 15-tih minutah.


To je 400V/1500A ali pa 800V/750A. Za slednjo konfiguracijo potrebujes bakreni vodnik premera 22.5mm verjetno se kaj vec, da je mal rezerve in ta rec se bo verjetno precej grela.

Pa še dva vodnika rabiš. Aktivno hlajenje sicer pomaga, a spet pomeni nižji izkoristek in dražje polnjenje.
Težava so še konektorji, ki jih bo tudi treba zamenjati. CCS 2.0 je namenjen tokovom do 500A.
Potem pa so tukaj še omejitve baterij, ki tudi nimajo preveč rade hitrega polnjenja, vsaj ne na celotnem območju SOC.

Ko/če bodo uspeli v prihodnjih letih hitrost polnjenja spraviti na 500+A, zna biti, da bodo trenutni električni avtomobili hitro postali zastareli in precej izgubili na vrednosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

lufthammer ::

WarpedGone je izjavil:

Večina lastnikov Tesel je arogantnih, vase zagledanih pezdetov? Šokantno!


Kaj je že s tistim cijazenjem 90 po štajerski AC?
Al pa običajno AC potovalno hitrostjo 180+?

Kot obilčajno STInteligenzza kapira nič od nič.

Saj se cijazijo:

Norway has two general speed limits:

50 km/h in densely populated areas.
80 km/h in sparsely populated areas.
The general speed limits for driving with trailers are:[1]

50 km/h within towns.
80 km/h outside towns.
80 km/h on motorways with a speed limit of 80 km/h or higher.
Some areas may have lower or higher speed limits. On some roads, the speed limit is 90 km/h, and on the best motorways the limit is 110 km/h.

lufthammer ::

Pa tudi to ne drži več. Na vseh štirih (4) avtocestah je omejitev 100 na uro. Mimogrede sem bil na 110...

RedDrake ::

Govora je o Nizozemski in niti slučajno ne o Norveški.

Drugače pa ni tistega *bistvenega* podatka, koliko je bila pri Tesli težka ta povprečna kršitev.
Za 30 najbolj pogostih znamk ta podatek je in tam prepričljivo vodi Porsche, pred MB-jem, Audijem, BMW-jem in VW-jem (kako nepričakovano ...).

Podatki to tu, sicer v nizozemščini, a vsak IT maher z minimalnim znanjem nemščine in angleščine bo to razumel.


Je pa tisti, W1 linkani, članek čisti Fake News, po definiciji.
1. Porsche ni znamka, ki ima največ kršitev, ima zgolj najvišje, najbolj pogosta znamka kršiteljev je Audi.
2. Za Teslo ni podakta o višini kršitve.
Iz tega sledi, da Tesla ne more biti novi Porsche, lahko je kvečjemu novi Audi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

J.McLane ::

jernejl je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Emobi je izjavil:

Heh, dokler bo vodik uporaben, bodo baterije imele že 150 kWh in se bodo napolnile v 15-tih minutah.


To je 400V/1500A ali pa 800V/750A. Za slednjo konfiguracijo potrebujes bakreni vodnik premera 22.5mm verjetno se kaj vec, da je mal rezerve in ta rec se bo verjetno precej grela.

Pa še dva vodnika rabiš. Aktivno hlajenje sicer pomaga, a spet pomeni nižji izkoristek in dražje polnjenje.
Težava so še konektorji, ki jih bo tudi treba zamenjati. CCS 2.0 je namenjen tokovom do 500A.
Potem pa so tukaj še omejitve baterij, ki tudi nimajo preveč rade hitrega polnjenja, vsaj ne na celotnem območju SOC.

Ko/če bodo uspeli v prihodnjih letih hitrost polnjenja spraviti na 500+A, zna biti, da bodo trenutni električni avtomobili hitro postali zastareli in precej izgubili na vrednosti.


... zna biti da bodo trenutni dizli še bolj izgubili na vrednosti kot trenutni električni avtomobili.

Trenutni standard omogoča 450kW polnjenje, naj najprej to postane množično v uporabi, potem bomo pa naprej razmišljali koliko več se potrebuje. Zagotoviti več 450 kW priključkov na eni lokaciji bo kar zalogaj, blagodejen bi bil še buffer baterij na taki polnilnici, ki bi gladil špice. Ampak lokacijo se lahko dobi primerno, magari pri Jesenicah blizu HE Moste.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
598 / 1166
»»