» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
594 / 1189
»»

Machete ::

Ma automatik je takoj jurja, dva dražji in potem je pač 'kaj pa jst to rabim' in 'jaz rad menjam'.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

tomaz- ::

Ja, bo kar držalo.. Imam kolega, ki načeloma PRISEGA na ročno kvačkalico, v stilu, da ima ON kontrolo, da ima tako fuul občutek, kdaj šaltat in podobne finte.. No, zdej je že nekaj časa v službenem avomatiku - madona, mu je všeč, sam kaj, ko je to fuuul dražje.. Ja, velikokrat v tem grmu tiči zajec ( cena ) :)
Zdaj mu je sicer včasih mal "nerodno", ko sam sebe zaloti, kako hvali avtomatiko..

feryz ::

Saj je podobno kot tukaj. Vsi hvalijo, kako so EV fajn, vozijo se pa, če uporabim njihov žargon, s smradljivci.
So cenejši. Norvežani naj pa Tesle kupujejo.

Stari maček ::

Komur ni jasno, da se pri denarju vse začne in konča, ima problem.

feryz ::

Meni ni jasno. Če mi je nekaj fajn, celo ekološko, napredno, koristno, dišeče itd, potem si to kupim.
Pa nimam problema, ravno nasprotno. Rešim ga.

Machete ::

Ker si 1%
Kdor štuka mesec z mesecem, mu dol visi za tvoj okoljski altruizem. Mogoče mu ne, ampak si ga pač ne more privoščit. On ima pa problem in ga reši po svojih zmožnostih. Tvoj odgovor je v stilu, pa naj jedo potico.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Machete ()

pegasus ::

Evo en cool car: https://www.clean2antarctica.nl/en
Nekdo je imel problem in ga je rešil.

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Kar janezka napumpajo, to janez pumpa.


To rece nekdo, k reposta tle vsakic k nekdo rece: 'uuu s teslo sem se peljal in je blo fajn!' :)))

WarpedGone ::

Kaj si hotu povedat?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

feryz ::

Da si napumpan in to pumpaš. Seveda zgolj od daleč opazuješ, nimaš pa pojma, kako se v resnici obnese.
Nekaj v tem stilu.

WarpedGone ::

Seveda... kam si pa postavil sebe?
Da opazuješ od bliže/od dlje kot jaz, da imaš več/manj pojma?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

VaeVictis ::

Machete je izjavil:

Ker si 1%
Kdor štuka mesec z mesecem, mu dol visi za tvoj okoljski altruizem. Mogoče mu ne, ampak si ga pač ne more privoščit. On ima pa problem in ga reši po svojih zmožnostih. Tvoj odgovor je v stilu, pa naj jedo potico.


Podpis pod tole...

In tole je tudi razlog, zakaj električni avtomobili ŠE niso prava stvar!

Seveda poleg dosega, počasnega polnjenja, itd.

kow ::

To je tako kot da bi rekel, da hise niso prava stvar, ker si jih vsi ne morejo privosciti.

feryz ::

Ne, ni tako. Ker to, da so prava stvar nabijajo ljudje, ki se mislijo še leta voziti s smradljivci.

VaeVictis ::

kow je izjavil:

To je tako kot da bi rekel, da hise niso prava stvar, ker si jih vsi ne morejo privosciti.


Se že voziš z EV?

Če malce pogledamo že po tej temi, se, vsaj glede na zapisano, zelo malo ljudi že vozi z EV vozilom.

Pametuje o tem, kako so EV vozila prava stvar, pa občutno več ljudi.

Pač tipičen primer dvoličnosti, pametovati o nečem in forsirati ljudi, da naj uporabljajo nekaj, kar ti isti ljudje ne uporabljajo...

Pa tale teme obstaja že več kot 12 let, pa zaenkrat še nič ne kaže, da so eletkrični avtomobili ŽE prava stvar.

J.McLane ::

Nima veze kaj folk vozi tu gor, važno je samo to kaj si želijo vozit.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Racionalni ljudje vozimo kar imamo dokler nam ustreza, ko ne bo več, bomo zamenjali za električnega. Če bi bili neracionalni, nas pa itak ne bi blo za jemat kot zgled...

nekikr ::

Pa tale teme obstaja že več kot 12 let, pa zaenkrat še nič ne kaže, da so eletkrični avtomobili ŽE prava stvar.

Ampak čez 12 let pa bo! Če ne pa čez 24! Ali pa 36! In takrat bosta utk in warpy naredila PMV in vmes kričala "sva vam rekla!". Da sčasoma, ko dozorijo, večina stvari postane "prava stvar", čemur nihče ne oporeka, ju ne zanima :)

xxxul ::

Utk je izjavil:

Racionalni ljudje vozimo kar imamo dokler nam ustreza, ko ne bo več, bomo zamenjali za električnega. Če bi bili neracionalni, nas pa itak ne bi blo za jemat kot zgled...

no, posredno si napisu da EV (zate) ni racionalni nakup ker ti ne ustreza? takih je 99% slovencev in zato IMO ni prava stvar.

Utk ::

xxxul je izjavil:

Utk je izjavil:

Racionalni ljudje vozimo kar imamo dokler nam ustreza, ko ne bo več, bomo zamenjali za električnega. Če bi bili neracionalni, nas pa itak ne bi blo za jemat kot zgled...

no, posredno si napisu da EV (zate) ni racionalni nakup ker ti ne ustreza? takih je 99% slovencev in zato IMO ni prava stvar.

Kot običajno za tukašnjo inteligenco, neposredno napisano, ne znaš brat. Zato ne beri med vrsticami, ker niti vrstic ne znaš.

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Racionalni ljudje vozimo kar imamo dokler nam ustreza, ko ne bo več, bomo zamenjali za električnega. Če bi bili neracionalni, nas pa itak ne bi blo za jemat kot zgled...


To kar sedaj vozis prodas in kupis EV. Ne vidim problema. To je povsem racionalna odlocitev, ce so EVji tako dobri in toliko boljsi od ICEjev. Na leto se prihrani na tisoce evrov, mar ne?

PS: A Tesla vzame v racun star avto? Ce so vsaj priblizno ekolosko usmerjeni, potem bi v racun vzeli star avto, ga placali vsaj priblizno posteno in ga potem ekolosko unicili.

LuiIII ::

EV-je se trenutno splača voziti za vsakodnevne potrebe (dom - služba - razvoz otrok). Kako bo v prihodnosti pa ne vem, vem samo to, da bi veljalo biti previden. Razlogov za to je več. Eden je recimo pomanjkanje kapacitet srednje in nizko napetostnega omrežja kar utegne precej otežiti izdelavo in racionalno rabo domačega polnilca, da ne govorim o dveh. Drugi je potem povečana potreba po električni energiji za katero dejansko nimamo pojma od kje jo bomo dobili. Tretji pomislek je hitrost in število polnilnih mest ob npr. avtocestah, katera omogočajo da z EV premagamo malo večje razdalje.

Emobi ::

Z omrežjem ne bo nobenih problemov, ker so bo počasi razvijalo, kot tudi razširjenost EV-jev, ki bodo v bodočem pametnem omrežju le-temu celo pomagali pri vzdrževanju stabilnosti. 3,5 TWh bomo že kje dobili, tudi iz OVE.
Problemi so zato, da se rešujejo in mi imamo dobre strokovnjake; zato sem optimist.
Tako da jaz bi bil raje previden pri nakupu ICE-ja, ki bo vse bolj obdavčen in dražji - poglejte Francijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

frudi ::

BigWhale je izjavil:


PS: A Tesla vzame v racun star avto? Ce so vsaj priblizno ekolosko usmerjeni, potem bi v racun vzeli star avto, ga placali vsaj priblizno posteno in ga potem ekolosko unicili.

Kako je v EU ne vem. V ZDA vzamejo v račun star avto, ja. Glede poštenosti ponudbe bi se lahko debatiralo, nekateri kupci pravijo, da so drugje dobili boljšo ponudbo za svoj rabljen avto, drugi pa, da je bila Teslina ponudba med višjimi.
V vsakem primeru pa teh odkupljenih avtov ne uničujejo, ampak jih v kompletih prodajajo naprej. Še tak kritik Tesle, kot sem jaz, jim tu nimam kaj očitati; uničevanje odkupljenih avtov bi bil katastrofalen poslovni model :P
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

kow ::

VaeVictis je izjavil:


Se že voziš z EV?


Seveda ne. Nisem dovolj premozen. Zelo verjetno pa bom dovolj cez 10 let. Verjetno se kaksno leto prej.

Emobi ::

tomaz- je izjavil:

Ja, bo kar držalo.. Imam kolega, ki načeloma PRISEGA na ročno kvačkalico, v stilu, da ima ON kontrolo, da ima tako fuul občutek, kdaj šaltat in podobne finte.. No, zdej je že nekaj časa v službenem avomatiku - madona, mu je všeč, sam kaj, ko je to fuuul dražje.. Ja, velikokrat v tem grmu tiči zajec ( cena ) :)
Zdaj mu je sicer včasih mal "nerodno", ko sam sebe zaloti, kako hvali avtomatiko..


Ročni menjalnik je primernejši za prvinske občutke v vožnji in športno vožnjo. Avtomatski menjalnik pa je bolj enostaven za upravljanje in primernejši za tiste, ki niso tako spretni in bi lahko imeli probleme z motoriko in sinhronizacijo upravljanja vseh štirih okončin. Avtomatski menjalnik je tudi lagodnejši, primeren za dolgočasne, penzionerske vožnje tipa 'od točke A do B'. Za zahtevne pa ni in zato imajo resnično pravi športni avtomobili ročni menjalnik. Avtomobilski športni vozniki seveda ne smejo imeti težav z motoriko, so pa vseeno(dobesedno) 'prešaltali' na avtomatske menjalnike, ker se tako lažje posvetijo sukanju volana in iskanju idealne linije ter meji zdrsovanja koles in so tako lahko hitrejši; hkrati pa se ne morejo tako hitro zašaltati, kar lahko privede do okvare motorja.

Avtomatski menjalniki so vse bolj dovršeni, vendar pa še vedno ne morejo predvideti vseh situacij. Tako eni menjajo kar v ovinkih. Z ročnim menjalnikom nikoli ne menjam prestave sredi ovinka, saj če si na meji zdrsa, bo vsaka nagla sprememba navora botrovala zdrsu koles. Pa ni treba voziti hitro, dovolj je, da je cesta mokra ali mastna. Ravno tako se avtomatski menjalnik pri strmem klancu pri hiši ne zna odločiti, v kateri prestavi bi zvozil klanec in se mora voznik prilagajati avtomatiki. Zato je seveda boljša avtomatika z obvolanskimi ročicami oziroma ročno pretikanje prestav pri avtomatskem menjalniku. Moteče je tudi to, da ko pohodiš plin, avtomatika nekaj desetink sekunde zamuja, ko računa in pretika navzdol.

Res pa je, da se je že vsakemu pri ročnem menjalniku zgodilo, da se je 'zašaltal' in so zobniki škrtali. Je pa vsem jasno, kater menjalnik se prej pokvari in katera popravila so dražja.

Ko sem kupoval prejšnji avto, sem zahteval ročni menjalnik, saj je le-ta bolj zahteven, zahteva več koncentracije in spretnosti pri vožnji ter omogoča več nadzora nad dogajanjem; s tem pa so vozniški užitki večji, kar je pač meni najpomembneje. Ni ga večjega užitka, kot pred ovinkom hkrati zavirati z zavoro in motorjem oziroma s prefinjenim dodajanjem sklopke in popuščanjem zavore. Pri avtomatskem menjalniku nadzor nad sklopko ni mogoč in ni zabave, leva noga pa je v nevarnosti, da bo zakrnela.

Zato bi, če bi bil šef formule 1, zahteval vrnitev ročnega menjalnika in sklopke, pa da vidimo, kdo je boljši...:)

Ker je bil motor trilitrski bencinar (530i), pa je ročni menjalnik brez problemov omogočal tudi preskakovanje prestav; dejansko je bilo možno prestavljati popolnoma poljubne kombinacije prestav, celo iz prve v šesto, kajti šesta je vlekla od 50 do 250 km/h. No, to je v praksi pretirano, kajti prva prestava se uporablja samo za speljevanje, ne pa za do 50 km/h; v praksi sem pri zmerni vožnji po mestu uporabljal prvo-drugo-šesto prestavo. Popolnoma poljubnega prestavljanja avtomatski menjalnik ne zmore.

EV-ji v bistvu nimajo avtomatskega menjalnika, imajo samo reduktor iz katerega se sile prenašajo na diferencial in nato na kolesa. To pa je prava stvar. Ni nobenega šaltanja, cukanja, še najmanj pa polsekundnega čakanja da se bo kaj zgodilo pri pohojenem gasu. Vse je instantno, konstantno vleče, je močno, lahkotno, brez napenjanja in tiho.

Da pa mi ne bi leva noga zakrnela, jo uporabljam pri ostri, športni vožnji - z levo pritiskam na zavoro, z desno gas, tudi hkrati. Reakcijski čas pri zaviranju je veliko krajši, saj je levo stopalo konstantno v pripravljenosti in v stiku s stopalko zavore. Zelo zabavno in adrenalinsko, vendar tega nikomur ne priporočam, ker zahteva precej koncentracije in spretnosti. Hkrati pa je potrebno redefinirati neke dolga leta priučene spretnosti.

Zadnjič, ko ste se spraševali ali bi bilo smiselno, da bi EV-ji imeli dodatno prestavo za vožnjo po avtocesti, moram reči, da to ni smiselno. Res je sicer, da ima elektromotor nad (in pod) nekim področjem obratov manjši izkoristek, vendar pa je ta razlika zelo majhna (za nekaj procentov pri maksimalnem izkoristku 95%) in zato vgradnja menjalnika in sklopke v pogonski sklop EV-ja ni niti energijsko in niti ekonomsko smotrna.

Sem pa zadnjič doživel kulturni šok, ko sem vozil enega VW passata avtomatika dizel. Daš ročko menjalnika naprej in avto gre nazaj. Daš ročko nazaj, avto gre naprej! Za nameček pa avto, brez da bi pritiskal na gas, leze naprej oziroma nazaj s kakšnimi 3 do 4 km/h...

Pri i3 daš ročko naprej (to je možno celo z roko na volanu oziroma palcem na volanu ali pa celo z levo roko) in avto nič ne leze; naprej gre, ko pritisneš gas. Če ročko suneš nazaj (tudi to je možno z roko na volanu oziroma palcem na volanu ali pa z levo roko) in avto nič ne leze; nazaj gre, ko pritisneš gas.


Ko bodo ICE-ji izumrli, bodo hkrati z njimi šli v pozabo tudi menjalniki, ročni in avtomatski. S starodobniki pa bomo še imeli možnost doživeti tisto prvinsko vozniško izkušnjo ... ampak tudi ta bo šla z novimi generacijami v pozabo.

Utk ::

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

Racionalni ljudje vozimo kar imamo dokler nam ustreza, ko ne bo več, bomo zamenjali za električnega. Če bi bili neracionalni, nas pa itak ne bi blo za jemat kot zgled...


To kar sedaj vozis prodas in kupis EV. Ne vidim problema. To je povsem racionalna odlocitev, ce so EVji tako dobri in toliko boljsi od ICEjev. Na leto se prihrani na tisoce evrov, mar ne?

Ti še zmeraj ne razumeš. Upam da pri vas baba avte kupuje.

Emobi ::

Na leto se prihrani na tisoce evrov, mar ne?


Ne, na leto prihranim samo 600 evrov.

Emobi ::

Ni pa vse v denarju.
Tako je bilo nekaj prihranjeno mojim in mojih bližnjih dihalnim organom, ker zdaj več zjutraj ne vdihavamo smrdljivih in strupenih plinov.

Vozni užitki pa so neprecenljivi...

nekikr ::

In kateri EV imaš?

Emobi ::

i3

nekikr ::

Ok, čisti zrak ti priznam, tu ni debate. Da so pa vozni užitki neprecenljivi? Črnuh prosim. Razen, če je bil prej najboljši avto star Hyundai...

BigWhale ::

Utk je izjavil:

Ti še zmeraj ne razumeš. Upam da pri vas baba avte kupuje.


Ne, da jaz ne razumem, sam ti si full of shit. A treba spet rect: "put your money where your mouth is"? Najbrz. Tvoje obnasanje je kr hinavsko. Ob vseh hvalospevih bi clovek pricakoval, da bos vsaj tko kot WarpedOne in bos na cakalni listi, spomladi bo pa tvoj EV ze tko al tko sluzil denar namesto tebe.

EVji so prava stvar. Sam ne se zdej, mors najprej svojga dizla (al karkol ze mas) do konca zvozit? Planet ti je hvalezen, pa tudi vsi milijoni otrok, ki zaradi tebe umrejo, ker jih zastrupljas, tudi.

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Ročni menjalnik je primernejši za prvinske občutke v vožnji in športno vožnjo.


O kristus ...

Rocni menjalniki so za prvinske obcutke, ce vozis Yugo Koral 55. Vsi ostali prvinski obcutki so pa placebo efekt, ker mislis, da imas nevem kaj pod kontrolo, ker pretikas eno rocico. V povprecnem avtu je toliko elektronike za nadzor in uporavljanje delovanja, da je prvinska ostala samo se wunderbaum diseca smrecica.

Pa srcno upam, da vse neumnosti, ki si jih opisal pocnes na dirkaliscih in ne na cestah kjer so se ostali udelezenci v prometu.

Emobi je izjavil:


Vozni užitki pa so neprecenljivi...


Pri i3 je neprecenljivo to, da mors ven na dez, ce si mulca, ki sedi zadaj, pripeljal v solo :>

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Utk ::

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

Ti še zmeraj ne razumeš. Upam da pri vas baba avte kupuje.


Ne, da jaz ne razumem, sam ti si full of shit. A treba spet rect: "put your money where your mouth is"? Najbrz. Tvoje obnasanje je kr hinavsko. Ob vseh hvalospevih bi clovek pricakoval, da bos vsaj tko kot WarpedOne in bos na cakalni listi, spomladi bo pa tvoj EV ze tko al tko sluzil denar namesto tebe.

EVji so prava stvar. Sam ne se zdej, mors najprej svojga dizla (al karkol ze mas) do konca zvozit? Planet ti je hvalezen, pa tudi vsi milijoni otrok, ki zaradi tebe umrejo, ker jih zastrupljas, tudi.

Ti nic ne razumes.
Ne, nimam dizla, se vozim na plin, v cisto dobrem, dost velikem itd avtu, ki sem ga kupil novega, in zadel iz prve, zato ga ne rabim menjat kot gate. Imel ga bom tam nekje do 12. leta vsaj, se par let, tak je bil plan od zacetka. Ceneje kot zdaj s tem se ne bom vozil vec nikoli z nicemer. 120 evrov za zavarovanje in 6 evrov na 100 km.
Ce me pa jutri nasadi kamion, grem v vrsto za elektricni avto.

Nikec3 ::

Če malce pogledamo že po tej temi, se, vsaj glede na zapisano, zelo malo ljudi že vozi z EV vozilom.

Pametuje o tem, kako so EV vozila prava stvar, pa občutno več ljudi.

Pač tipičen primer dvoličnosti, pametovati o nečem in forsirati ljudi, da naj uporabljajo nekaj, kar ti isti ljudje ne uporabljajo...

Kolega, ravno obratno je. Eni dejansko znamo pogledati preko svojega egoističnega obzorja (kaj imam jaz) in tole ločit od tega, kar se bo dejansko zgodilo. Trendi so jasni, električni avtomobili za vedno več ljudi postajajo prava stvar in tega trenda ne bo nič ustavilo. Če pogledamo podatke danes in pa dve leti nazaj, je rast tudi občutno hitrejša od takratnih projekcij.

Tudi če jaz naslednjih 50 let vozim Mustanga, to čisto nič ne vpliva na to, koliko so električni avtomobili prava stvar.

Drugi je potem povečana potreba po električni energiji za katero dejansko nimamo pojma od kje jo bomo dobili.

To so čiste bučke.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::

Why Can't OEMs Dial It Up And Overtake Tesla In The EV Race?

The answer ... is simple: Because they can't.
Zbogom in hvala za vse ribe

D3m ::

LOL. Kdo si pa želi 300km doseg.
|HP EliteBook|R5 6650U|

vostok_1 ::

D3m je izjavil:

LOL. Kdo si pa želi 300km doseg.


Za primerno nizko ceno...takoj.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

D3m ::

Kaj je nizka cena?
|HP EliteBook|R5 6650U|

hojnikb ::

BigWhale je izjavil:

Emobi je izjavil:

Ročni menjalnik je primernejši za prvinske občutke v vožnji in športno vožnjo.


O kristus ...

Rocni menjalniki so za prvinske obcutke, ce vozis Yugo Koral 55. Vsi ostali prvinski obcutki so pa placebo efekt, ker mislis, da imas nevem kaj pod kontrolo, ker pretikas eno rocico. V povprecnem avtu je toliko elektronike za nadzor in uporavljanje delovanja, da je prvinska ostala samo se wunderbaum diseca smrecica.

Pa srcno upam, da vse neumnosti, ki si jih opisal pocnes na dirkaliscih in ne na cestah kjer so se ostali udelezenci v prometu.

Emobi je izjavil:


Vozni užitki pa so neprecenljivi...


Pri i3 je neprecenljivo to, da mors ven na dez, ce si mulca, ki sedi zadaj, pripeljal v solo :>


Bolše ročni menjalnik (pa magari francosko zanč ročni) kot pa kakšen drekec od avtomatika ala CVT. Ali še slabše, kakšen dsg z suho sklopko ;((
#brezpodpisa

vostok_1 ::

D3m je izjavil:

Kaj je nizka cena?


Moja želja bi bila, ob upoštevanju delujočega economies of scale za EVje, in napredki na baterijah, 300km avto ne bi smel stati več kot 7000€.
Rabljen, ne prestar in zjugan...3500€.

Če se vzpostavi tako močna industrija kot za ICEje, potem je EV mal večji EV skuter.

Tranutno z rabljenim cliotom, od 3000€, narediš komot slovenijo povprek in nazaj, večkrat, without breaking a sweat.
In glede na enostavno konstrukcijo EVjev, tej bi skoraj morali biti potrošni material, še posebej, če se najde kako cenejšo baterijsko tehnologijo, ki so na vidiku.
Ampak kot rečeno, ICEji so dobili toliko državnih subvencij v teh 100 letih, da seveda EV ne more konkurirat.
Tesla je dejansko z "mizernim" denarjem uspela vzpostavit skoraj povsem lastno tehnologijo. To je indic, da EVji morajo ob isti skali, biti toliko cenejši kot EV.
Jasno...ob dovoljšnih surovinah.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Emobi ::

Ah, kako lepo je sanjati.:)
Vendar pa se k sreči te sanje nikoli ne bodo uresničile. Ker sicer bi se promet ustavil zaradi prenasičenosti.

Trenutno so stroški lastništva za nov 20 k€ ICE oziroma za nov 40 k€ EV v 10-tih letih pri 20 kkm/leto okrog 20 centov/km. Ta cifra nikoli ne bo 10 centov/km oziroma nižja, ker tega država ne bo dovolila, ker je že sedaj osebni prevoz preveč množičen in v velikih mestih postaja nemogoč. Zato bo javni prevoz vse cenejši in osebni vse dražji.

EV-jem cena še dolgo ne bo padala, ker bo še dolgo povpraševanje večje od ponudbe. Ko pa bodo cenejši, ne bo več subvencije, nato pa bodo večje dajatve in tako naprej.

Najbolj pravično bi bilo, da ima avto vgrajen GPS in bi cestnino plačeval po dejanski uporabi cest: koliko, kdaj, in kje se voziš. To se bo prej ali slej uveljavilo.

Surovin bo dovolj, samo cenejše ne bodo.
Tiste milijarde, ki jih je Tesla vložila v razvoj in ki jih je dobila od države, se mi ne zdijo ravno 'mizerija'. Razvoj zelo veliko stane.

roCkY ::

Tudi razvoj GPS je financirala (ista) država; sicer za ne ravno humane namene. Ko so ga odklenili je postal en najbolj uporabnih fičrov na planetu.

feryz ::

Emobi je izjavil:

Najbolj pravično bi bilo, da ima avto vgrajen GPS in bi cestnino plačeval po dejanski uporabi cest: koliko, kdaj, in kje se voziš. To se bo prej ali slej uveljavilo.
Ti kar navijaj. Tisti, ki delamo 80 kkm letno, jih bomo še vedno delali toliko.
Itak jih bo posredno plačal tisti, ki jih že danes ne more narediti niti 10. Tudi vse drugo bo plačal dražje zaradi tega. Razen če misliš, da ti bodo kruh zastonj k riti prinesli.

Emobi ::

feryz je izjavil:

Emobi je izjavil:

Najbolj pravično bi bilo, da ima avto vgrajen GPS in bi cestnino plačeval po dejanski uporabi cest: koliko, kdaj, in kje se voziš. To se bo prej ali slej uveljavilo.
Ti kar navijaj. Tisti, ki delamo 80 kkm letno, jih bomo še vedno delali toliko.
Itak jih bo posredno plačal tisti, ki jih že danes ne more narediti niti 10. Tudi vse drugo bo plačal dražje zaradi tega. Razen če misliš, da ti bodo kruh zastonj k riti prinesli.


Ni problem v tem, koliko kdo dela kilometrov, pač pa v tem, da jih ne plačuje, koliko jih prevozi. Oziroma ne plačuje okoljske škode, ki jo povzroča z osebno mobilnostjo. Sam ugotavljaš, da sistem plačevanja ni uravnotežen in da gre za uravnilovko ter da vsi plačujemo približno enako.

Cestnina po dejanski uporabi cest je prav gotovo mnogo bolj pravična in definitivno bo avtocestnih vinjet enkrat konec, kar pa seveda tistim, ki so veliko na avtocesti ni povšeči.

Kruha nisem omenjal in ni jasno, kaj pišeš. Tudi se nima smisla spraševati, kaj mislim, pač pa se osredotoči na to, kar sem napisal. Popolnoma neproduktivno se je ukvarjati s tem, kaj kdo misli ali pa komu neke misli podtikati.
Produktivno je komentirati napisano, ne pa kaj kdo misli, da je nekdo drugi mislil.

WarpedGone ::

feryz je izjavil:

Da si napumpan in to pumpaš. Seveda zgolj od daleč opazuješ, nimaš pa pojma, kako se v resnici obnese.
Nekaj v tem stilu.


Vprašal sem te:
Seveda... kam si pa postavil sebe?
Da opazuješ od bliže/od dlje kot jaz, da imaš več/manj pojma?


Bom dočakal smiselen odgovor?
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Za transport "kruha" se to enostavno reši tako, da se km pač obračuna manj kot pa tistemu ki prevaža samega sebe v 2 tonskem avtu. Sicer pa meni ni všeč da me nekdo sledi po GPS, sicer to dela Google že sedaj, ampak da bo sedaj kar vsak ta drug že vedel kje sem, mi pa ni najbolj všeč.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

nekikr ::

Saj to že poznamo. Kamion plača zanemarljivo malo cestnine (glede na to, kolikokrat bi sicer moral njegovo robo prepeljati z osebnim avtomobilom).
Plačilo po porabi je pošteno, ampak tega Slovenec, najbolj priden in pošten primerek človeštva, noče. Uravnilovka mu diši, da se skrijejo vsi problemi.

feryz ::

Kam štejem sebe!?
Zelo srčno si želim kupiti uporaben EV avto. Da ne bo kdo mislil, da imam utopične želje. Edini pogoj je, da pride iz Ljubljane kamorkoli v Sloveniji in nazaj.
Se pravi krepko, krepko manj, kot je trenutno sposoben popolnoma vsak ICE avto (ne iščite zdaj izven standardnih spak). To je vse, kar od avta rabim.
In ker tak EV ne obstaja, to tudi jasno povem. Da EV, po 12 letih nakladanja v tej temi in po prebiranju fanatikov ter njihovega flancanja, EV niti pod razno ni prava stvar.
To, da je dober za par gospodinj in njihove izlete do Špara, je daleč od tega, da bi na podlagi tega zaključili, da je prava stvar. Tako kot trdite ti, utk in podobni.
««
594 / 1189
»»