Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Utk ::
Utk podtika slamnate može z lambda sondami in cinšpulami (lambda sonda recimo sploh ni elektronika per se, gre za elektrokemično reakcijo, ki preprosto neha delovati, ko zmanjka reagenta v sami sondi - stvar ima povsem dobro znano življensko dobo).
Realnost je pa, da crkujejo zasloni, motorni računalniki, krmilniki brisalcev, pomik stekel, ABS senzorji, enote za centralno zaklepanje, ipd ...
Ja, sej za lambda sondo sem mislil, da to v bistvu ni elektronika, ker se znuca čisto mehansko. Glede na to koliko je zaslonov, računalnikov, senzorjev itd., crkujejo zelo malo do neke normalne starosti. Koliko turbin, sklopk in vztrajnikov je treba zamenjat na en crknjen računalnik? Pa so to stvari, ki bi morale zdržat življenjsko dobo avta oz. vsaj do 300-400,000.
Stari maček ::
Vidim, da je tule ogromno teoretikov. Zdaj me pa zanima, koliko od zagovornikov električnega avta le tega dejansko ima doma.
Snohman ::
Glede o kvarljivosti PHEV-a. Bolj zapleten je stroj, večja je verjetnost kvarjenja in zahteva več vzdrževanja. PHEV je bolj zapleten od ICE in veliko bolj zapleten od BEV avtombila.
Tole ni nujno res, sodobni ICE potrebuje marsikaj samo zato, da je kupcu bolj udoben za vozit.
Stvari, ki z lahkoto odpadejo iz PHEV:
- DCT oz. DSG
- sklopka, vzvratna prestava, karkoli kar bi fizično prestavljalo
- Turbo
- Direktni vbrizg
Dva električna motorja in malo softwarea in imaš perfect menjlanik za ICE, točno tako delujejo Toyotini hibridi že od leta 1997, in a mogoče veš kateri model Toyote je najzanesljivejši? Prius.
Seveda pa se od izvedbe do izvedbe hibridi razlikujejo, večina ostalih proizvajalcev je pač na obstoječe ICE nataknila električni sklop, IMO je to velika napaka in tudi eden izmed razlogov zakaj PHEV ima take probleme s privlačnostjo kot jih ima.
Malce negiraš samega sebe, in ne, Toyotini hibridi ne delujejo tako.
Prius ima kar lepo mehanski menjalnik vrste CVT.
In razlika med PHEV in klasičnim Priusem je praktično samo v velikosti baterije.
Pa se noben od njiju ne kvari prav pogosto.
Pravzaprav sem se vozil že v mnogih taxi Priusih s preko 350.000 km mestne vožnje in brez okvar.
mikhaair ::
Saj ni treba imet elektricnega avtomobila, da povleces zakljucke. Se bo kvaril LCD? Doma se mi ne. Ni vibracij? So pa v avionu in celo v zdajsnjih avtomobilih. Punmpa za vitreks bo ista. Brisalci so tudi na voljo ze kaksno stoletje. Baterija? Menedžment baterije? Prisui in Teslo nimajo nekih zloglasnih tezav. Kaj nam se ostane? Elektro motor? Ta je razvit in dela se v zahtevnejsih okoljih kot je avtomobil.
Toyotin CVT deluje preko planetarnih gonil. In nekako je mehanski, ampak ni klasicen CVT, ki spreminja prestavna razmerja s spreminjanjem obsega.
Toyotin CVT deluje preko planetarnih gonil. In nekako je mehanski, ampak ni klasicen CVT, ki spreminja prestavna razmerja s spreminjanjem obsega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: mikhaair ()
BigWhale ::
Bistvo je to, da o zanesljivosti elektricnih vozil ne moremo kaj dosti govoriti, ker so premalo casa na cestah in so prevozili z njimi premalo kilometrov. Tesla svoje podatke skriva, slisimo pa po vecini samo horror stories in zaradi tega se ustvarja nek bias, ki niti ni nujno pravilen. Je pa destvo, da so Toyotini hibridi eni izmed najbolj zanesljivih vozil, po vecih trznih raziskavah.
Vecja kompleksnost sicer prinese vec moznosti za vecjo pokvarljivost, ni pa nujno, da se to izkaze tudi v praksi. Letala, so recimo kar dober primer.
Vecja kompleksnost sicer prinese vec moznosti za vecjo pokvarljivost, ni pa nujno, da se to izkaze tudi v praksi. Letala, so recimo kar dober primer.
Utk ::
Tudi ICE avti bi bili lahko (še) veliko bolj zanesljivi, pa niso, samo zato, ker jim ni treba. So pa zadost dobri, da vsaj zarad tega ne grejo nikomur na živce. Če ne bojo EV skoraj namerno pokvarili z nekim varčevanjem tam kjer ni treba, bojo EV sigurno še boljši. Pogon je itak boljši, ostalo je pa kvečjemu enako. Tam do 200,000 km na avtu nimaš kaj dost drugega za delat kot menjat olje, filtre in zavore. To pri EV vse odpade. Ko pridejo na vrsto amortizerji, končniki in podobno, smo pa na istem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
SimplyMiha ::
Bistvo je to, da o zanesljivosti elektricnih vozil ne moremo kaj dosti govoriti, ker so premalo casa na cestah in so prevozili z njimi premalo kilometrov. Tesla svoje podatke skriva, slisimo pa po vecini samo horror stories in zaradi tega se ustvarja nek bias, ki niti ni nujno pravilen. Je pa destvo, da so Toyotini hibridi eni izmed najbolj zanesljivih vozil, po vecih trznih raziskavah.
Vecja kompleksnost sicer prinese vec moznosti za vecjo pokvarljivost, ni pa nujno, da se to izkaze tudi v praksi. Letala, so recimo kar dober primer.
Renault ZOE je že dosti dolgo na cestah, tako da bi moralo biti že dovolj podatkov. Ne vem pa točno, kje najti te podatke.
telexdell ::
Stari maček je izjavil:
Vidim, da je tule ogromno teoretikov. Zdaj me pa zanima, koliko od zagovornikov električnega avta le tega dejansko ima doma.
Če bi se pogovarjali o nujnosti jedrske elektrarne bi pa zagotovo spraševal, koliko zagovornikov JE ima jedrski reaktor doma
Ja, ce nekdo govori o PHEV in ti uletis z necim trejim not, to pomeni derailanje in trollanje. Red herring. Ce nimas kaj pametnega za dodati o PHEV, potem pac ne uletavaj z ICEji tja, ker nima smisla. Zraven dodas se fallacy of relative privation (ne vem kako se slovensko temu rece, zal) in si ti tisti, ki pocenja zdraho.
Zanimivo, o idiotih, podjebavanju... pa nič???
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
vostok_1 ::
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
nekikr ::
Če bi se pogovarjali o nujnosti jedrske elektrarne bi pa zagotovo spraševal, koliko zagovornikov JE ima jedrski reaktor doma:)
Seveda, saj to je ista stvar, a ni? Avtmobil za 20k ali pa jedrska elektrarna? Da vam ne zmanjka takih bednih v vseh teh letih...
Utk ::
Sej niti zagovorniki nemških dizlov ne kupijo vsako leto novega nemškega dizla. Ko bo čas za nov avto, bo nov električni. Do takrat morate pač malo potrpet z nami...
J.McLane ::
Tole ni nujno res, sodobni ICE potrebuje marsikaj samo zato, da je kupcu bolj udoben za vozit.
Stvari, ki z lahkoto odpadejo iz PHEV:
- DCT oz. DSG
- sklopka, vzvratna prestava, karkoli kar bi fizično prestavljalo
- Turbo
- Direktni vbrizg
Dva električna motorja in malo softwarea in imaš perfect menjlanik za ICE, točno tako delujejo Toyotini hibridi že od leta 1997, in a mogoče veš kateri model Toyote je najzanesljivejši? Prius.
Seveda pa se od izvedbe do izvedbe hibridi razlikujejo, večina ostalih proizvajalcev je pač na obstoječe ICE nataknila električni sklop, IMO je to velika napaka in tudi eden izmed razlogov zakaj PHEV ima take probleme s privlačnostjo kot jih ima.
Malce negiraš samega sebe, in ne, Toyotini hibridi ne delujejo tako.
Prius ima kar lepo mehanski menjalnik vrste CVT.
In razlika med PHEV in klasičnim Priusem je praktično samo v velikosti baterije.
Pa se noben od njiju ne kvari prav pogosto.
Pravzaprav sem se vozil že v mnogih taxi Priusih s preko 350.000 km mestne vožnje in brez okvar.
V čem se negiram? Toyotin hibrid nima sklopke, nima prestav, niti vzvratne, nima enega jermena, nima turbo in 1.5 in 1.8 motorja nimata direktnega vbrizga.
CVT Toyotin hibrid simulira s pomočjo generatorja, preko katerega gre po električni poti na el. motor pol moči, druga polovica moči gre mehnasko preko nekaj zobnikov, ki so vedno fiksno vpeti, temu rečejo Power Split Device (PSD). To je sistem podoben diferencilau, ki prav tako loči moč na dve kolesi, če enemu kolesu spreminjaš hitrost z generatorjem, na drugem kolesu lahko točno veš kakšno hitrost boš imel - tako dosežeš prestavno razmerje. Zakaj komplicirati s PSD? Zato ker če bi prenašala 100% moč preko električen poti imaš več izgub.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Emobi ::
da so PHEV v celoti gledano manj okolju škodljivi, kot čisti BEV. Pod pogojem, da ima PHEV dovolj veliko baterijo, da pokrije veliko večino dnevnih potreb, recimo 15 kWh ali tam nekjeTekst govori o tem, da so (pisati bi moralo: bi bili) PHEV-i okolju manj škodljivi kot BEV-i, pod pogojem, če bi imeli 15 kWh baterijo. Iz povedanega sledi, da trenutni PHEV-i na tržišču še ne puščajo za seboj manj škodljivih snovi kot BEV-i, ker imajo baterijo običajno pod 10 kWh in ne morejo 90 % kilometrine narediti z elektriko. Edina izjema, ki lahko naredi 90 %kilometrine z elektriko je PHEV i3, ki ima baterijo 22 ali 33 kWh in ICE motor. Ki ga pa z novo 42 kWh baterijo ni več moč dobiti, ker se tovarni zaradi novih standardov ne splača razvijati motorja in ker baterija z ICE motorjem pri mestnem in primestnem avtomobilu nima več smisla.
Če 90% kilometrov s PHEV narediš na EV pogon, bo filtre in olje treba menjati samo parkrat v celotni življenski dobi avta. Tako vožen PHEV bo v celoti za seboj pustil bistveno manj zdravju škodljivih snovi, kot jih je pa BEV s 60 ali 100 kWh veliko baterijo.
Namreč, če bi PHEV 90 % kilometrov prevozil na elektriko, bi ICE motor v njem izgubil smisel - le zakaj bi za 10 % kilometrine vlekel s seboj ICE motor, ki se mora najmanj vsakih 6 tednov zagnati, da ostane v kondiciji, poleg tega pa še menjati filtre in olje in to ne samo parkrat v življenjski dobi avtomobila, pač pa najmanj vsake dve leti, ker se olje stara ne glede na uporabo.
Povprečje avtomobila v Sloveniji in Evropi je približno 12.500 km/leto, torej bi tak PHEV prevozil 1250 km/leto s ICE-jem, kar je hudo nesmotrno.
Vprašajte lastnike priključnih hibridov, koliko gredo na bencin in koliko na elektriko. V večini kurijo gorivo, elektrika je smo za nizke hitrosti in enakomerno vožnjo; čim pohodiš gas, se takoj vklopi ICE. Rešitev se zdi v večji bateriji, kar pa privede do absurda.
Tako so PHEV-i prehodna faza, dokler ne bo zmogljivejših baterij, kar kaže tudi njihova vse manjša prodaja, ker so baterije vse zmogljivejše. Zato pa je prodaja BEV vse večja. Se bodo pa bencinski PHEV-i širili v večje razrede avtomobilov (ti so bolj primerni za velike avtocestne razdalje), ker so okoljsko najustreznejša zamenjava za umazane dizle, uporabljali pa jih bodo predvsem tisti, ki nujno potrebujejo visoka avtocestna povprečja, torej predvsem za poslovno uporabo. Ostali pa se bomo pa avtocesti peljali počasneje, predvsem pa ceneje.
Seveda pa PHEV-i nimajo in niti ne bodo imeli manjšega vpliva na okolje kot BEV-i, ker so njihovi izpuhi škodljivi in razpršeni po vseh cestah sveta. Proizvodnja baterij pa je skoncentrirana na eno mesto, kjer se lažje nadzoruje škodljive izpuste, kar je podobno, kot pri elektrarni na fosilna goriva: bolje eno kurišče, kot pa nešteto individualnih.
Poleg tega tudi ne gre pozabiti, da bodo baterije v takšni ali drugačni uporabi od 40 do 50 let; to pa je življenjska doba dveh ali treh ICE motorjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Nikec3 ::
Je pa destvo, da so Toyotini hibridi eni izmed najbolj zanesljivih vozil, po vecih trznih raziskavah.
Neke težke filozofije pri Toyoti ni. Zadnjih 10 let so skupaj s svojim Lexusom zagotovo najbolj zanesljiva avtomobilska znamka na svetu.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
kow ::
Ja, ker prodajajo zanesljivost. Ene znamke pa raje kaj zanimivega naredijo. Na koncu se odloci kupec.
telexdell ::
Če bi se pogovarjali o nujnosti jedrske elektrarne bi pa zagotovo spraševal, koliko zagovornikov JE ima jedrski reaktor doma:)
Seveda, saj to je ista stvar, a ni? Avtmobil za 20k ali pa jedrska elektrarna? Da vam ne zmanjka takih bednih v vseh teh letih...
Če nekaj stane toliko, da si lahko to povprečen smrtnik kupi, potem to moraš imeti o lasti, da o tem lahko debatiraš. Če pa stane malce več, pa tega ne rabiš imeti v lasti in lahko o tem vseeno debatiraš. Je mar debata odvisna od debeline denarnice?
Maš prav- od kod jemljete take bedne?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
WarpedGone ::
Za vse, ki ne marate Tesle in si želite EV - ponudba je bogata ...
All-Electric Vehicles For Sale In USA (2017 & 2018 Model Years)q
Sumljivo malo švabov na seznamu ...
A me kdo spomne kaj se je zgodilo z AmperoE? Še lani ste se mi smejali, zakaj je ne vzamem. Menda bo ja skor takoj tle...
All-Electric Vehicles For Sale In USA (2017 & 2018 Model Years)q
Sumljivo malo švabov na seznamu ...
A me kdo spomne kaj se je zgodilo z AmperoE? Še lani ste se mi smejali, zakaj je ne vzamem. Menda bo ja skor takoj tle...
Zbogom in hvala za vse ribe
jb_j ::
Ni sumljivo, ce pa je Trump zakolicil velike davke na evropske avtomobile.
Sej ima nekak prov,
tud tesle so se pred časom visokih carin v evropi prodajale za več kot 20kEUR kot v zda. (in to ni 20% carine)
davek je povrnjen baje. nimam podatkov o tem.
če računaš
Me pa zanima proizvodnja prvih hibridnih vozil.
Zakaj so imela vsa takšno obliko? (nanašam se samo na priusa)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
npr.:
tesla model s je (nov avto) v zda 68000dolarjev+, kar ob današnjem tečaju nanese 59kEUR (ko je tečaj dolarja močno, močno narastel proti evru, še posebi glede na leta poprej). (pa prevoz čez ocean je ene tri jurje).
v sloveniji je 8let star model tesle s 57kEUR.
v zda, se tako stari modeli prodajajo za 30k dolarjev.
tesla model s je (nov avto) v zda 68000dolarjev+, kar ob današnjem tečaju nanese 59kEUR (ko je tečaj dolarja močno, močno narastel proti evru, še posebi glede na leta poprej). (pa prevoz čez ocean je ene tri jurje).
v sloveniji je 8let star model tesle s 57kEUR.
v zda, se tako stari modeli prodajajo za 30k dolarjev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Stari maček ::
Vidim, da je tule ogromno teoretikov. Zdaj me pa zanima, koliko od zagovornikov električnega avta le tega dejansko ima doma.
Če bi se pogovarjali o nujnosti jedrske elektrarne bi pa zagotovo spraševal, koliko zagovornikov JE ima jedrski reaktor doma
Aha, spet en, ki govori, kakšen klump je BMW, vozi pa bicikel. Sicer je pa takih tu večina, zato sem tudi napisal moj post.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stari maček ()
Unknown_001 ::
WarpedGone je izjavil:
Za vse, ki ne marate Tesle in si želite EV - ponudba je bogata ...
All-Electric Vehicles For Sale In USA (2017 & 2018 Model Years)q
Sumljivo malo švabov na seznamu ...
A me kdo spomne kaj se je zgodilo z AmperoE? Še lani ste se mi smejali, zakaj je ne vzamem. Menda bo ja skor takoj tle...
Novi Nissan Leaf mi je od vseh še najbolj všečen.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
jb_j ::
spet napake v podatkih:
Letnik 2013, 8-let staro vozilo.
tesla s 85 je v sloveniji 57k €.
v zda 38.5k dolarjev, kar pride 34k €.
teji so točni.
Letnik 2013, 8-let staro vozilo.
tesla s 85 je v sloveniji 57k €.
v zda 38.5k dolarjev, kar pride 34k €.
teji so točni.
jb_j ::
Me pa zanima proizvodnja prvih hibridnih vozil.
Zakaj so imela vsa takšno obliko? (nanašam se samo na priusa)
letnik 2018, toyota lahko naredi to:
če doda baterije pa to:
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
priusi so mi vsi grdi,
ta zadnji niti ne tolk, v primerjavi s prejšnjimi.
VW XL
Baje so podatki prodaje na strani priusov. Samo nimam podatkov. Upam, da mi dokažeš drugače.
Unknown_001 je izjavil:
WarpedGone je izjavil:
Za vse, ki ne marate Tesle in si želite EV - ponudba je bogata ...
All-Electric Vehicles For Sale In USA (2017 & 2018 Model Years)q
Sumljivo malo švabov na seznamu ...
A me kdo spomne kaj se je zgodilo z AmperoE? Še lani ste se mi smejali, zakaj je ne vzamem. Menda bo ja skor takoj tle...
Novi Nissan Leaf mi je od vseh še najbolj všečen.
Lep avto, ampak mi ob ogledu videospota postane slabo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
ta terenc tut ni švoh:
https://ev-database.uk/car/1125/Kia-e-N...
(pa pride okol 30kEUR), al pa ta:
https://ev-database.uk/car/1126/Hyundai...
kar je okol 4jurje dražje od leaf-a.
https://ev-database.uk/car/1125/Kia-e-N...
(pa pride okol 30kEUR), al pa ta:
https://ev-database.uk/car/1126/Hyundai...
kar je okol 4jurje dražje od leaf-a.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Unknown_001 ::
VW XL je fukiš. Ne vem, zakaj ta mašinca ni v redni prodaji ...
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
jb_j ::
Unknown_001 je izjavil:
VW XL je fukiš. Ne vem, zakaj ta mašinca ni v redni prodaji ...
pa je nekak, sploh nisem še vidu tega, da bi lohk bil kabrio, bi bla cela zmaga.
jst bi sicer mel to, ampak to je le stvar okusa:
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Spock83 ::
jb_j ::
Me pa zanima proizvodnja prvih hibridnih vozil.
Zakaj so imela vsa takšno obliko? (nanašam se samo na priusa)
letnik 2018, toyota lahko naredi to:
če doda baterije pa to:
Tudi tisti zgoraj ima baterije ;)
Če gremo v detajle, sem se spraševal glede proizvodnje prvih hibridnih vozil.
Nalimal sem fotke iz 2018. In primerjalna slika je najbrž veliko hujša kot ta.
Raje si poglejte i3 in, no, katerikoli drug bmw zadnjih 30 let.
Pa ja, oblikovno bom reku, ni lih fičo.
Je pa primerljiv (oblikovno), ne glede na 30-letni razvoj vozil.
Po obliki v današnjem času je primerljiv z fiatom 500 (oz. s fičom)
BMW:
FIAT:
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
@spock83
pa da gremo nazaj v preteklost, k toyoti:
top bencinar:
top delno EV (oz. hibrid):
Kaj bi raje imel?
Pa recimo da prva slika predstavlja vozilo, s katerim bi lahko neposredno ubil 100 pljučnih bolnikov.
Na drugi sliki imaš vozilo, ki tega ne počne.
Jst ne vem, zakaj bi se sam odločil za drugo vozilo.
pa da gremo nazaj v preteklost, k toyoti:
top bencinar:
top delno EV (oz. hibrid):
Kaj bi raje imel?
Pa recimo da prva slika predstavlja vozilo, s katerim bi lahko neposredno ubil 100 pljučnih bolnikov.
Na drugi sliki imaš vozilo, ki tega ne počne.
Jst ne vem, zakaj bi se sam odločil za drugo vozilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
roCkY ::
@spock83
pa da gremo nazaj v preteklost, k toyoti:
top bencinar:
top delno EV (oz. hibrid):
Kaj bi raje imel?
Pa recimo da prva slika predstavlja vozilo, s katerim bi lahko neposredno ubil 100 pljučnih bolnikov.
Na drugi sliki imaš vozilo, ki tega ne počne.
Jst ne vem, zakaj bi se sam odločil za drugo vozilo.
Jih ne bo potencialno ubil 100 ampak 80. Nekaj napredka je.
telexdell ::
Stari maček je izjavil:
Aha, spet en, ki govori, kakšen klump je BMW, vozi pa bicikel. Sicer je pa takih tu večina, zato sem tudi napisal moj post.
Tvoja opazka bi imela vsaj malce smisla, če bi bila tema o BMW, govorili pa bi na splošno o vozilih z motorjem z notranjim izgorevanjem. Tudi tema govori na splošno električnih avtomobilih in ne zgolj o Tesli v primerjavi z BMW ali o BMW v primerjavi z biciklom.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Spock83 ::
@spock83
pa da gremo nazaj v preteklost, k toyoti:
top bencinar:
top delno EV (oz. hibrid):
Kaj bi raje imel?
Pa recimo da prva slika predstavlja vozilo, s katerim bi lahko neposredno ubil 100 pljučnih bolnikov.
Na drugi sliki imaš vozilo, ki tega ne počne.
Jst ne vem, zakaj bi se sam odločil za drugo vozilo.
Supra je super. Samo ga je ze povozil zob casa. Ajde kot mlajsi bi ga vzel. Zdaj bi raje Priusa glede na slog vlzivljenja. No saj ga ze imam. :) Naslednja zadeva bo ce bo sreca Tesla 3. Ustreza mi.
Emobi ::
Čuj, Spock83, ali te nič ne skrbi vsebina teh povezav, ki jih je poslal frudi?
- https://forums.tesla.com/forum/forums/b...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
Izgleda, da mora imeti kupec Tesle res kar precej sreče, da dobi zanesljiv izdelek.
Si ne predstavljam, da ti morajo okvarjeno baterijo poslati nazaj v tovarno.
Glede na slab sloves ameriških avtomobilskih tovarn, jaz ne priporočam ameriške tehnologije.
Od desetih najmanj zanesljivih blagovnih znamk avtomobilov na svetu, je devet ameriških, med njimi je tudi Tesla, ki je na neslavnem tretjem mestu.
https://www.businessinsider.com/car-bra...
- https://forums.tesla.com/forum/forums/b...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
Izgleda, da mora imeti kupec Tesle res kar precej sreče, da dobi zanesljiv izdelek.
Si ne predstavljam, da ti morajo okvarjeno baterijo poslati nazaj v tovarno.
Glede na slab sloves ameriških avtomobilskih tovarn, jaz ne priporočam ameriške tehnologije.
Od desetih najmanj zanesljivih blagovnih znamk avtomobilov na svetu, je devet ameriških, med njimi je tudi Tesla, ki je na neslavnem tretjem mestu.
https://www.businessinsider.com/car-bra...
kow ::
@Emobi
Ne obstaja nic takega kot je "ameriska" tehnologija. Tehnologija je samo tehnologija.
"Od desetih najmanj zanesljivih blagovnih znamk avtomobilov na svetu, je devet ameriških, med njimi je tudi Tesla, ki je na neslavnem tretjem mestu."
Pomoje Consumer report govori o zanesljivosti znamk na trgu ZDA, ne pa "na svetu".
Ne obstaja nic takega kot je "ameriska" tehnologija. Tehnologija je samo tehnologija.
"Od desetih najmanj zanesljivih blagovnih znamk avtomobilov na svetu, je devet ameriških, med njimi je tudi Tesla, ki je na neslavnem tretjem mestu."
Pomoje Consumer report govori o zanesljivosti znamk na trgu ZDA, ne pa "na svetu".
Utk ::
Prikladno si v svojem povzetku izpustil, da mercedes in vw po tvojem linku nista nič kaj dost boljša, najslabši je pa volvo.
Manjkajo japonci in korejci, ki so očitno vsi nad VW in mercedesom, pa manjkajo francozi, ki se v ameriki ne prodajajo, bi pa najbrž bli kar "visoko".
Manjkajo japonci in korejci, ki so očitno vsi nad VW in mercedesom, pa manjkajo francozi, ki se v ameriki ne prodajajo, bi pa najbrž bli kar "visoko".
VaeVictis ::
Zanimiv blog post glede FSD in Tesle.
Why Tesla's FSD Approach is Flawed
Posebaj tale del je zelo zanimiv.
Stop It With the Fleet Training Already
Tesla fans incessantly talk about all the data Tesla gathers from its fleet. While I don't doubt that Tesla gets some valuable mapping data (though probably 100-1000x less data than Google gets from Maps/Waze users), the visual data that the fleet gathers is virtually worthless. It's not even clear if this data is being collected due to its size and lack of utility.
When Jimmy talks about the fleet data, he's aware that the raw data isn't that useful. In order to be used, the data must be labelled. Humans must curate the videos, labelling roads, cars, bikes, pedestrians, etc... It turns out that labelling is way more expensive than just collecting data.
Think about it. Anyone can put a few cameras on a car and drive thousands of miles. It's not expensive and it doesn't take that long. What's hard is having a human operator go through every second and frame of imagery and accurately labelling the video data. This is painstaking work, even with the best assistance software.
Tesla's fleet advantage is no advantage at all. You can easily collect road imagery for less than $1/mile. Getting that mile accurately labelled by human operators probably costs 100x that. So congrats to Tesla, they save 1% on training data costs. Of course, it's worse than that. If you pay to collect data, you control exactly where the car drives, under what conditions, with what sensors. Tesla's data is a random hodgepodge of wherever their customers happen to drive. Even before they curate, they have to pay someone to sort through this data and figure out which bits to use.
My guess is, between the cost of curating, the low quality of random drives, and the costs of uploading terabytes of data from end users, Tesla probably doesn't even upload much video data at all. I'm guessing almost all their real-life video training data is based on explicit driving they've done rather than customer drives.
Why Tesla's FSD Approach is Flawed
Posebaj tale del je zelo zanimiv.
Stop It With the Fleet Training Already
Tesla fans incessantly talk about all the data Tesla gathers from its fleet. While I don't doubt that Tesla gets some valuable mapping data (though probably 100-1000x less data than Google gets from Maps/Waze users), the visual data that the fleet gathers is virtually worthless. It's not even clear if this data is being collected due to its size and lack of utility.
When Jimmy talks about the fleet data, he's aware that the raw data isn't that useful. In order to be used, the data must be labelled. Humans must curate the videos, labelling roads, cars, bikes, pedestrians, etc... It turns out that labelling is way more expensive than just collecting data.
Think about it. Anyone can put a few cameras on a car and drive thousands of miles. It's not expensive and it doesn't take that long. What's hard is having a human operator go through every second and frame of imagery and accurately labelling the video data. This is painstaking work, even with the best assistance software.
Tesla's fleet advantage is no advantage at all. You can easily collect road imagery for less than $1/mile. Getting that mile accurately labelled by human operators probably costs 100x that. So congrats to Tesla, they save 1% on training data costs. Of course, it's worse than that. If you pay to collect data, you control exactly where the car drives, under what conditions, with what sensors. Tesla's data is a random hodgepodge of wherever their customers happen to drive. Even before they curate, they have to pay someone to sort through this data and figure out which bits to use.
My guess is, between the cost of curating, the low quality of random drives, and the costs of uploading terabytes of data from end users, Tesla probably doesn't even upload much video data at all. I'm guessing almost all their real-life video training data is based on explicit driving they've done rather than customer drives.
Emobi ::
Japonci in Korejci so tukaj, kar je poslal že BigWhale:
Deset najbolj zanesljivih avtomobilov
https://www.businessinsider.com/car-bra...
Seveda gre za avtomobile, ki se prodajajo na ameriškem trgu, tovarne so pa iz celega sveta.
Če ne gre za "ameriško tehnologijo", gre pa za ameriški know-how (znanje in izkušnje) in kvaliteto izdelave.
Za Volvo se pa moj prijatelj globoko strinja, da je najslabši v pogledu zanesljivosti, ker je kupil novega in ga čez nekaj let razočaran prodal zaradi okvar, slabih materialov in dragega servisa.
Deset najbolj zanesljivih avtomobilov
https://www.businessinsider.com/car-bra...
Seveda gre za avtomobile, ki se prodajajo na ameriškem trgu, tovarne so pa iz celega sveta.
Če ne gre za "ameriško tehnologijo", gre pa za ameriški know-how (znanje in izkušnje) in kvaliteto izdelave.
Za Volvo se pa moj prijatelj globoko strinja, da je najslabši v pogledu zanesljivosti, ker je kupil novega in ga čez nekaj let razočaran prodal zaradi okvar, slabih materialov in dragega servisa.
BigWhale ::
My guess is, between the cost of curating, the low quality of random drives, and the costs of uploading terabytes of data from end users, Tesla probably doesn't even upload much video data at all. I'm guessing almost all their real-life video training data is based on explicit driving they've done rather than customer drives.
To je nekaj cesar se verjetno zaveda vsak, ki to pocne, vkljucno s Teslo. Tudi vsi zbrani podatki s senzorjev so sami po sebi, brez videa, precej neuporabni. Avto je zavil levo, uporabnik ga je pa popravil v desno. Brez videa so podatki senzorjev neuporabni in AI se nima kaj nauciti iz tega.
Fleet je fajn v primeru, da pet minut pred tabo nekdo zazna zastoj na cesti in ga javi in tvoj avto ve, da je tam zastoj.
Je pa tak 'fleet' zlo dober marketing za tiste, ki o receh nekaj malega vejo, pa vseeno ne dovolj.
Utk ::
Avto je zavil levo, uporabnik ga je pa popravil v desno. Brez videa so podatki senzorjev neuporabni in AI se nima kaj nauciti iz tega.
Ni nujno. Iz senzorjev se bo videlo, da se je nekaj približevalo z ene strani, iz posredovanja šoferja se bo pa videlo ali je bilo to res neprijetno blizu ali ne. Uploadat ni nujno treba videa, ampak tisto kar je računalnik v tesli videl iz videa in ostalih senzorjev, to je pa veliko manjše.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Emobi ::
Tu je pa še 15 najbolj zanesljivih avtomobilskih znamk na svetu. Pri BMW-ju, ki je na 8. mestu je najbolj zanesljiv model EV - i3
https://www.businessinsider.com/most-re...
https://www.businessinsider.com/most-re...
BigWhale ::
Ni nujno. Iz senzorjev se bo videlo, da se je nekaj približevalo z ene strani, iz posredovanja šoferja se bo pa videlo ali je bilo to res neprijetno blizu ali ne. Uploadat ni nujno treba videa, ampak tisto kar je računalnik v tesli videl iz videa in ostalih senzorjev, to je pa veliko manjše.
Ne bo se videlo, ker ne bodo znali false positives markirat in ne bodo znali ugotoviti zaradi cesa je sofer posredoval, scenarijev je kar nekaj:
- sofer je posredoval, ker je nekaj videl, senzorji tega niso zaznali
- sofer je posredoval, ker je nekaj videl, senzorji so to zaznali ampak niso zaznali kot groznjo
- sofer je posredoval, ker je nekaj videl, senzorji so to zaznali in bi avto tako ali tako odreagiral
- sofer je posredoval, ker je z nogo butnil volan medtem, ko je iz zadnjega sedeza pobiral vrecko cipsa
Prva varianta je nekaj kar nikakor ne mores klasificirati, ves, da je sofer izklopil samodejno upravljanje in se ti niti slucajno ne sanja cemu in zakaj.
Truga ::
Klele je super opis zakaj teslin FSD nikoli ne bo dovolj dober: http://blog.quirkyllama.org/2018/11/why...
TL;DR, nevronske mreze niso dovolj dobre za varnost v avtu, ker imamo 2 opciji: polno avtonomnost ali nic avtonomnosti. Vmesna opcija ni opcija, ker clovek ki mu je dolgcas ne bo pozoren na cesto. Ker ~deep learning~ ne more zagotovit 99.999% zanesljivosti v bliznji prihodnosti je zato neprimeren.
pa se en ki ni tako prijazen do elona. trigger warnning za fene :D http://blog.quirkyllama.org/2018/11/wha...
TL;DR, nevronske mreze niso dovolj dobre za varnost v avtu, ker imamo 2 opciji: polno avtonomnost ali nic avtonomnosti. Vmesna opcija ni opcija, ker clovek ki mu je dolgcas ne bo pozoren na cesto. Ker ~deep learning~ ne more zagotovit 99.999% zanesljivosti v bliznji prihodnosti je zato neprimeren.
pa se en ki ni tako prijazen do elona. trigger warnning za fene :D http://blog.quirkyllama.org/2018/11/wha...