Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
svit ::
Tudi gorivo na pumpi se pojavi magično samo od sebe...
Pa tudi meritev izpustov CO2 ICE vozila je bila narejena še po starih standardih in z nameščeno goljufivo programsko opremo...
Pa tudi meritev izpustov CO2 ICE vozila je bila narejena še po starih standardih in z nameščeno goljufivo programsko opremo...
Ni ideje
frudi ::
PHEV predvsem potrebujejo nek konkreten izdelek, to kar je danes na trgu pač očitno ni po željah kupcev. Največji problem, ki ga jaz vidim pri PHEV je notranji prostor, drugi problem je ICE oz. nižja moč v EV načinu.
Sicer pa ni slabo če je 100 kWh baterija ekvivalent 100k km v normalnem avtu, večina folka bi se verjetno zadovoljila s 50-60 kWh.
Ja, trenutno je zelo bedna ponudba PHEV-jev s solidnim električnim dosegom. Sploh pri nas, kjer si čitno ne zaslužimo možnosti kupiti Ampere/Volta ali Hondinega Clarity-ja :/.
Upam, da se bo ponudba izboljšala v prihodnosti s prihajajočim zaostrovanjem evropskih zahtev glede emisij. Za evropski trg bodo proizvajalci praktično prisiljeni kmalu masovno preiti na hibride.
Ne vem no- primerjati hruške (izdelavo nečesa) z jabolki (uporabo tega=vožnja) pol pa iz tega vleči zaključke....
Prevod - boli me kurac za onesnaževanje, dokler je nekje daleč stran od mene.
Pa tako polna so te drugod usta o TCO, pa eksternalijah, pa okolju, tu pa tiščiš glavo v pesek glede okoljskega vpliva izdelave baterij. Hinavščina.
PS seveda pa motor in menjalnik ICE rasteta na polju kot krompir in njuna izdelava ne povzroča izpustov CO2.
Proizvodnja motorja in menjalnika prispeva daleč manjše CO2 emisije v primerjavi s proizvodnjo baterije. Skoraj zanemarljive.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: frudi ()
Emobi ::
Baterija je okoljsko sprejemljiva. Pridelava litija, kobalta in ostalih surovin za baterijo ter njihova distribucija ni nič bolj okoljsko sporna kot pridelava ter distribucija nafte, s to razliko, da teh kovin ne sežgemo oziroma trajno uničimo. BMW trdi, da so njegove baterije zasnovane tako, da se jih zlahka reciklira. Danes teh baterij še nobeden masovno ne reciklira, kajti baterije bodo v vozilih 20 let in več, nato pa bodo še 20 do 30 let služile kot naprave za kompenzacijo viškov pridobivanja in porabe elektrike v omrežju.
Bistveno pa je sledeče: izdelek, ki je v uporabi 40 do 50 let in praktično ne potrebuje vzdrževanja ter pri tem ne spušča v okolico nobenih emisij, nakar se ga reciklira, je okoljsko prav gotovo sprejemljiv.
Za električni i3 tovarna BMW trdi sledeče: od izdelave, uporabe in razgradnje je ogljični odtis izdelka za polovico manjši od klasičnih avtomobilov, če ga polnimo z elektriko iz obnovljivih virov. Če ga polnimo z elektriko iz fosilnih goriv, kar je seveda manj smiselno, pa je ogljični odtis vseeno manjši za 25 %. Vozilo je v neprimerljivo večjem deležu od drugih avtomobilov izdelano iz recikliranih materialov. Pri izdelavi porabijo 70% manj vode, kot pri klasičnih modelih, 95% vozila pa se lahko reciklira.
PHEV-i so tehnološko zelo komplicirani in torej bolj pokvarljivi kot BEV-vi, isto voziš balastno težo redko uporabljenega ICE-ja, ki se nepričakovano vklaplja in hrumi pri visokih obratih, ki nimajo nobene povezave s pedalom za plin - to so razlogi, da njih prodaja upada. Glavni razlog pa je, da pri 400 kilometrskem dosegu (60 kWh) pri večini uporabnikov odpade potreba po ICE backupu...
Bistveno pa je sledeče: izdelek, ki je v uporabi 40 do 50 let in praktično ne potrebuje vzdrževanja ter pri tem ne spušča v okolico nobenih emisij, nakar se ga reciklira, je okoljsko prav gotovo sprejemljiv.
Za električni i3 tovarna BMW trdi sledeče: od izdelave, uporabe in razgradnje je ogljični odtis izdelka za polovico manjši od klasičnih avtomobilov, če ga polnimo z elektriko iz obnovljivih virov. Če ga polnimo z elektriko iz fosilnih goriv, kar je seveda manj smiselno, pa je ogljični odtis vseeno manjši za 25 %. Vozilo je v neprimerljivo večjem deležu od drugih avtomobilov izdelano iz recikliranih materialov. Pri izdelavi porabijo 70% manj vode, kot pri klasičnih modelih, 95% vozila pa se lahko reciklira.
PHEV-i so tehnološko zelo komplicirani in torej bolj pokvarljivi kot BEV-vi, isto voziš balastno težo redko uporabljenega ICE-ja, ki se nepričakovano vklaplja in hrumi pri visokih obratih, ki nimajo nobene povezave s pedalom za plin - to so razlogi, da njih prodaja upada. Glavni razlog pa je, da pri 400 kilometrskem dosegu (60 kWh) pri večini uporabnikov odpade potreba po ICE backupu...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
telexdell ::
@Emobi
tudi ti primerjaš hruške in slive. Pridelava in distribucija nafte se lahko primerja zgolj z proizvodnjo in distribucijo elektrike. Proizvodnja baterij in elektromotorja pa se lahko primerja zgolj z proizvodnjo ICE motorja, reduktorja, izpušnega lonca, rezervoarja za gorivo, starterja, črpalke za gorivo...
@frudi
Železo/jeklo in aluminij pa seveda pada kot jutranja rosa z neba naravnost na tekoče trakove za sestavljanje motorjev.
Če slučajno ne veš je proizvodnja aluminija ena najpotrebnejših tehnologij glede porabe elektrike. Železo in jeklo tudi pretaljujejo v elektro pečeh (emblem železarne Ravne je ravno elektro obločna peč). Elektrika za ta opravila pa se pridobiva iz premoga- pač enako kot se za polnjenje baterij EV. Če proizvodnja jekla in aluminija predstavlja zanemarljiv ogljični odtis potem bo to veljalo tudi za polnjenje baterij EV
tudi ti primerjaš hruške in slive. Pridelava in distribucija nafte se lahko primerja zgolj z proizvodnjo in distribucijo elektrike. Proizvodnja baterij in elektromotorja pa se lahko primerja zgolj z proizvodnjo ICE motorja, reduktorja, izpušnega lonca, rezervoarja za gorivo, starterja, črpalke za gorivo...
@frudi
Železo/jeklo in aluminij pa seveda pada kot jutranja rosa z neba naravnost na tekoče trakove za sestavljanje motorjev.
Če slučajno ne veš je proizvodnja aluminija ena najpotrebnejših tehnologij glede porabe elektrike. Železo in jeklo tudi pretaljujejo v elektro pečeh (emblem železarne Ravne je ravno elektro obločna peč). Elektrika za ta opravila pa se pridobiva iz premoga- pač enako kot se za polnjenje baterij EV. Če proizvodnja jekla in aluminija predstavlja zanemarljiv ogljični odtis potem bo to veljalo tudi za polnjenje baterij EV
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
frudi ::
Tudi gorivo na pumpi se pojavi magično samo od sebe...
Ravno tako, kot elektrika v štekerju.
Sicer pa govorim o PHEV-jih, ki bi s solidno baterijo lahko 90% ali več kilometrine naredili na tej isti elektriki, kot BEV-ji. Samo da ne bi rabili s seboj tovoriti pol tone brezveznega balasta (predimenzionirane baterije).
PHEV-i so tehnološko zelo komplicirani in torej bolj pokvarljivi kot BEV-vi, isto voziš balastno težo redko uporabljenega ICE-ja, ki se nepričakovano vklaplja in hrumi pri visokih obratih, ki nimajo nobene povezave s pedalom za plin - to so razlogi, da njih prodaja upada. Glavni razlog pa je, da pri 400 kilometrskem dosegu (60 kWh) pri večini uporabnikov odpade potreba po ICE backupu...
ICE motor in morebitni menjalnik nista komponenti, ki se tipično kvarita v avtomobilu. Sploh, če nista dosti v uporabi, kot v primeru PHEV, ki 90% časa vozi na EV pogon. Tako da je ta mitična kvarljivost PHEV-jev bolj teoretičen, kot praktičen problem. Ni rečeno, da ni parkrat večja baterija (in vsi z njo povezani podporni sistemi) v resnici večji rizik za okvare, kot pa hibridni sklop v PHEV-ju. Se bo pokazalo šele z leti uporabe obeh tehnologij. Balastna teža ICE sklopa v hibridu je pa tudi parkrat manjša od dodatne teže predimenzionirane baterije.
Problem 400 km dosega pri BEV je pa v tem, da:
- včasih tudi to ni dovolj in takrat je polnjenje sredi poti lahko mukotrpno počasno
- v resnici ni 400 km. Ker ni pametno baterije pogosto polniti na 100%, pa ni pametno preveč sprazniti baterije, pa če je premrzlo ali prevroče pade doseg, pa na avtocesti se doseg razpolovi, itd.
Rešitev je še več dosega za BEV, ampak to pomeni še večjo baterijo, še več balastne teže in še večjo ekološko prednost za dober PHEV.
Pa nisem želel debate PHEV proti BEV v splošnem. Vsakemu svoje. Želel sem le opozoriti, da so PHEV v celoti gledano manj okolju škodljivi, kot čisti BEV. Pod pogojem, da ima PHEV dovolj veliko baterijo, da pokrije veliko večino dnevnih potreb, recimo 15 kWh ali tam nekje.
@frudi
Železo/jeklo in aluminij pa seveda pada kot jutranja rosa z neba naravnost na tekoče trakove za sestavljanje motorjev.
Če slučajno ne veš je proizvodnja aluminija ena najpotrebnejših tehnologij glede porabe elektrike. Železo in jeklo tudi pretaljujejo v elektro pečeh (emblem železarne Ravne je ravno elektro obločna peč). Elektrika za ta opravila pa se pridobiva iz premoga- pač enako kot se za polnjenje baterij EV. Če proizvodnja jekla in aluminija predstavlja zanemarljiv ogljični odtis potem bo to veljalo tudi za polnjenje baterij EV
S tvojimi idiotizmi in iz riti potegnjenimi številkami se ne mislim več ubadati. Pojdi na google ali skozi zgodovino te teme, imaš navedene študije CO2 vpliva izdelave ICE in BEV vozil. Smo že večkrat obdelali.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: frudi ()
Emobi ::
@Emobi
tudi ti primerjaš hruške in slive. Pridelava in distribucija nafte se lahko primerja zgolj z proizvodnjo in distribucijo elektrike. Proizvodnja baterij in elektromotorja pa se lahko primerja zgolj z proizvodnjo ICE motorja, reduktorja, izpušnega lonca, rezervoarja za gorivo, starterja, črpalke za gorivo...
Imaš prav. Popravljam: Pridelava litija, kobalta in ostalih surovin za baterijo ter njihova distribucija ni nič bolj okoljsko sporna kot pridelava ter distribucija surovin za ICE motorje.
Invictus ::
Železo/jeklo in aluminij pa seveda pada kot jutranja rosa z neba naravnost na tekoče trakove za sestavljanje motorjev.
Če slučajno ne veš je proizvodnja aluminija ena najpotrebnejših tehnologij glede porabe elektrike. Železo in jeklo tudi pretaljujejo v elektro pečeh (emblem železarne Ravne je ravno elektro obločna peč). Elektrika za ta opravila pa se pridobiva iz premoga- pač enako kot se za polnjenje baterij EV. Če proizvodnja jekla in aluminija predstavlja zanemarljiv ogljični odtis potem bo to veljalo tudi za polnjenje baterij EV
ICE porabi precej manj redkih kovin kot EV...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
telexdell ::
[
S tvojimi idiotizmi in iz riti potegnjenimi številkami se ne mislim več ubadati. Pojdi na google ali skozi zgodovino te teme, imaš navedene študije CO2 vpliva izdelave ICE in BEV vozil. Smo že večkrat obdelali.
Kako že gre tisto- ko zmanjka argumentov se pa nadaljuje s kletvicami, žaljivkami...
Ker sem po tvoje očitno idiot, bi te z globokim spoštovanjem prosil, da mi podaš link do vsaj ene študije kjer je ugotovljeno, da izdeljava ICE motorja, menjalnika, katalizatorja, izpušnega lonca... povzroča zanemarljiv ogljični odtis. Že v naprej hvala.
PS ena od definici idiota je, da je drugačen od drugih. Seveda tudi idiot vidi druge drugačne od sebe.
ICE porabi precej manj redkih kovin kot EV...
Pri baterijah je problem kobalt, pri ICE pa platina v katalizatorjih. Tako da...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
SimplyMiha ::
Ali ni mogoče narediti baterij brez teh "redkozemeljskih" elementov?
Aja, kobalt ni eden tistih elementov... The more you learn.
Aja, kobalt ni eden tistih elementov... The more you learn.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SimplyMiha ()
Emobi ::
Želel sem le opozoriti, da so PHEV v celoti gledano manj okolju škodljivi, kot čisti BEV. Pod pogojem, da ima PHEV dovolj veliko baterijo, da pokrije veliko večino dnevnih potreb, recimo 15 kWh ali tam nekje.
To ne drži, ker je pri PHEV-ju potrebno ICE motor vzdrževati - menjati olje, filtre, hkrati pa še za seboj pušča zdravju škodljive snovi.
Mnogo manj škodljivo, celo dobro za zdravje je, da se vsakih 300 km ustaviš za pol ure, napolniš avto, kaj poješ, popiješ, malce srfaš ali bereš, se pogovarjaš ali se razmigaš. S tem se razbremeniš stresa, ki ga povzroča vožnja. Seveda se moraš prilagoditi in načrtovati, ampak to je bolje, kot pa predčasno umreti...
frudi ::
Kako že gre tisto- ko zmanjka argumentov se pa nadaljuje s kletvicami, žaljivkami...
Ne zmanjka argumentov, zmanjka samo volje in živcev debunkati vedno znova iste neumnosti in laži. Za debunkanje neumnosti žal gre rede velikosti več truda in energije, kot za pisanje neumnosti. Zato se ne mislim vedno znova ponavljati, ko pa so vse potrebne informacije tudi tukaj že bile večkrat objavljene.
Ker sem po tvoje očitno idiot, bi te z globokim spoštovanjem prosil, da mi podaš link do vsaj ene študije kjer je ugotovljeno, da izdeljava ICE motorja, menjalnika, katalizatorja, izpušnega lonca... povzroča zanemarljiv ogljični odtis. Že v naprej hvala.
Izdelava ICE pogonskega sklopa nima zanemarljivega ogljičnega odtisa. Tega nisem napisal, tako da mi lahko nehaš polagati besede pod prste. Je pa ogljični odtis praktično zanemarljiv v primerjavi z ogljičnim odtisom izdelave velikih avtomobilskih baterij. Še link, sicer tudi tu ali v sorodnih temah že večkrat objavljen: https://www.transportenvironment.org/si...
Hvala za tvoje globoko spoštovanje. Vseeno tvoje lenobe vnaprej več ne bom vzpodbujal, tako da v bodoče lahko trivialno dosegljive podatke iščeš kar sam.
To ne drži, ker je pri PHEV-ju potrebno ICE motor vzdrževati - menjati olje, filtre, hkrati pa še za seboj pušča zdravju škodljive snovi.
Če 90% kilometrov s PHEV narediš na EV pogon, bo filtre in olje treba menjati samo parkrat v celotni življenski dobi avta. Tako vožen PHEV bo v celoti za seboj pustil bistveno manj zdravju škodljivih snovi, kot jih je pa BEV s 60 ali 100 kWh veliko baterijo.
Ampak smo spet pri problemu, da baterije izdelujejo nekje daleč stran, zato vas očitno boli kurac za vse zdravju škodljive vplive njihove proizvodnje?
Mnogo manj škodljivo, celo dobro za zdravje je, da se vsakih 300 km ustaviš za pol ure, napolniš avto, kaj poješ, popiješ, malce srfaš ali bereš, se pogovarjaš ali se razmigaš. S tem se razbremeniš stresa, ki ga povzroča vožnja. Seveda se moraš prilagoditi in načrtovati, ampak to je bolje, kot pa predčasno umreti...
Sami izgovori. 300 km je dobri dve uri na avtocesti. Komot lahko voziš več časa brez opaznega vpliva na koncentracijo in vozne sposobnosti. Pa tudi če se ustaviš vsakih 300 km, ne rabiš pol ure, ampak 5-10 minut, toliko da se malo pretegneš in sprehodiš. In to lahko storiš na vsakem počivališču. Ne pa da moraš načrtovati poti okoli polnilnic in si se tam prisiljen ustavljati za pol ure ali uro.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Okapi ::
Malo daljše vožnje z električnim avtom me spomnijo na puščavski safari pred leti v Nigru. Tam smo tudi morali precej natančno načrtovati pot med oazami, da nismo kje sredi puščave ostali brez goriva ali vode
svit ::
Tudi gorivo na pumpi se pojavi magično samo od sebe...
Ravno tako, kot elektrika v štekerju.
Sicer pa govorim o PHEV-jih, ki bi s solidno baterijo lahko 90% ali več kilometrine naredili na tej isti elektriki, kot BEV-ji. Samo da ne bi rabili s seboj tovoriti pol tone brezveznega balasta (predimenzionirane baterije).
Transport elektrike iz elektrarne do mojega štekarja, je resnično "magičen". So sicer manjše izgube pri transportu, ampak pri tem ne nastajajo dodatni toplogredni plini in ne nastaja dodatno onesnaževanje. To je ekvivalent magije pri ICE vozilu, ko da bi ti doma v hiši odprl pipico in bi ti bencin stekel direktno iz rafinerije v tvoj rezervoar. A štekaš zdaj ali ti še narišem?
PHEV je že po definiciji bolj kvarljiv stroj od ICE avtomobila (da o BEV sploh ne govorim) in zahteva več vzdrževanja, ker moraš vzdrževati oboje. Ni čudno da so zreli proizvajalci avtomobilov in avto hiše tako navdušeni nad njimi.
Ne zmanjka argumentov, zmanjka samo volje in živcev debunkati vedno znova iste neumnosti in laži. Za debunkanje neumnosti žal gre rede velikosti več truda in energije, kot za pisanje neumnosti. Zato se ne mislim vedno znova ponavljati, ko pa so vse potrebne informacije tudi tukaj že bile večkrat objavljene.
Vedno znova iste neumnosti in laži se zapisujejo predvsem tebi. Že sama trditev "izdelava baterije za BEV povzroči toliko CO2 izpustov kot prevoženih 100k km "varčnega" ICE avtomobila", ni bila nikoli dokazana in je po vseh znanih dejstvih skoraj zagotovo napačna, ampak jo pridno izpostavljaš kot protiargument BEV avtomobilom. In čeprav so ti že drugi pokazali, da se motiš in kje se motiš, te to ne moti, da je ne ponavljaš še naprej.
Ni ideje
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svit ()
frudi ::
Prosim nariši, sem prezabit da bi štekal. Pa ne pozabi na tisti del, kjer elektrika prvo nastane. Si ga v svoji magiji čisto preskočil.
Tole o kvarljivosti PHEV-jev je pa kot rečeno teoretičen mit, ki nima veze z realnostjo. Koliko vzdrževanja pa zahteva ICE pogonski sklop za prevoženih recimo 20k do 50k km? Minimalno. Čisto možno, da celo manj, kot pa več tisoč individualnih baterijskih celic v BEV-ju.
Tole o kvarljivosti PHEV-jev je pa kot rečeno teoretičen mit, ki nima veze z realnostjo. Koliko vzdrževanja pa zahteva ICE pogonski sklop za prevoženih recimo 20k do 50k km? Minimalno. Čisto možno, da celo manj, kot pa več tisoč individualnih baterijskih celic v BEV-ju.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
svit ::
Govoriva o primerjavi:
BEV = polnjenje baterije preko štekarja. Do štekarja pride elektrika preko električnega omrežja in elektrarne, brez da bi se ubadali s tem, kako elektrika nastane.
Avto = polnjenje rezervoarja na bencinski črpalki. Do rezervoarja pride gorivo preko bencinske črpalke, transportnega omrežja s pomočjo drugih ICE vozil in rafinerije, brez da bi se ubadali s tem, kako gorivo pride do rafinerije in kako nastane.
Ti si primerjal CO2 izpuste BEV in ICE vozil na tak način, da si predpostavil celotno verigo pri BEV, pri ICE pa samo "kurjenje" bencina v "varčnem" ICE avtomobilu.
Glede o kvarljivosti PHEV-a. Bolj zapleten je stroj, večja je verjetnost kvarjenja in zahteva več vzdrževanja. PHEV je bolj zapleten od ICE in veliko bolj zapleten od BEV avtombila.
BEV = polnjenje baterije preko štekarja. Do štekarja pride elektrika preko električnega omrežja in elektrarne, brez da bi se ubadali s tem, kako elektrika nastane.
Avto = polnjenje rezervoarja na bencinski črpalki. Do rezervoarja pride gorivo preko bencinske črpalke, transportnega omrežja s pomočjo drugih ICE vozil in rafinerije, brez da bi se ubadali s tem, kako gorivo pride do rafinerije in kako nastane.
Ti si primerjal CO2 izpuste BEV in ICE vozil na tak način, da si predpostavil celotno verigo pri BEV, pri ICE pa samo "kurjenje" bencina v "varčnem" ICE avtomobilu.
Glede o kvarljivosti PHEV-a. Bolj zapleten je stroj, večja je verjetnost kvarjenja in zahteva več vzdrževanja. PHEV je bolj zapleten od ICE in veliko bolj zapleten od BEV avtombila.
Ni ideje
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: svit ()
Invictus ::
Transport elektrike iz elektrarne do mojega štekarja, je resnično "magičen". So sicer manjše izgube pri transportu, ampak pri tem ne nastajajo dodatni toplogredni plini in ne nastaja dodatno onesnaževanje. To je ekvivalent magije pri ICE vozilu, ko da bi ti doma v hiši odprl pipico in bi ti bencin stekel direktno iz rafinerije v tvoj rezervoar. A štekaš zdaj ali ti še narišem?
Zate je mogoče magičen, za nas inženirje pa ni .
Izgube na daljnovodih so okoli 6%, če so dobri. Če so slabi, še več. Poleg tega prispevajo k globalnem segrevanju, saj grejejo zrak okoli sebe .
Veliko elektrike se izgube v transformatorskih postajah zaradi pretvorbe. Zakaj pa misliš, da so le ti v posebnem olju? Hlajenje...
Poleg tega bodo hitro naštudirali, oz. to lahko naredijo že danes, da preverijo kdaj polniš avto in ti takrat za tisto elektriko nabijejo trošarino za "gorivo".
A štekaš ?!?!?!
SimplyMiha je izjavil:
Ali ni mogoče narediti baterij brez teh "redkozemeljskih" elementov?
Aja, kobalt ni eden tistih elementov... The more you learn.
Brez redkih kovin ne moreš narediti učinkovitih elektromotorjev .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
telexdell ::
Izdelava ICE pogonskega sklopa nima zanemarljivega ogljičnega odtisa. Tega nisem napisal, tako da mi lahko nehaš polagati besede pod prste. Je pa ogljični odtis praktično zanemarljiv v primerjavi z ogljičnim odtisom izdelave velikih avtomobilskih baterij. Še link, sicer tudi tu ali v sorodnih temah že večkrat objavljen: https://www.transportenvironment.org/si...
Hvala za tvoje globoko spoštovanje. Vseeno tvoje lenobe vnaprej več ne bom vzpodbujal, tako da v bodoče lahko trivialno dosegljive podatke iščeš kar sam.
Se mar železo/jeklo ne pridobiva v elektro obločnih pečeh? Se mar aluminij ne pridobiva s pomočjo elektrolize? Se mar elektrika ne pridobiva iz premoga? Mar premog, kateri izgoreva v TE nima velikega ogljičnega odtisa? Kaj od tega je neumnost, idiotizem...?
Študija pa- povej kaj želiš in za primerno plačilo ti bom to v študiji tudi dokazal.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
frudi ::
Govoriva o primerjavi:
BEV = polnjenje baterije preko štekarja. Do štekarja pride elektrika preko električnega omrežja in elektrarne, brez da bi se ubadali s tem, kako elektrika nastane.
Avto = polnjenje rezervoarja na bencinski črpalki. Do rezervoarja pride gorivo preko bencinske črpalke, transportnega omrežja s pomočjo drugih ICE vozil in rafinerije, brez da bi se ubadali s tem, kako gorivo pride do rafinerije in kako nastane.
Narobe. O tem govoriš samo ti. Zakaj, je jasno samo tebi.
Ti si primerjal CO2 izpuste BEV in ICE vozil na tak način, da si predpostavil celotno verigo pri BEV, pri ICE pa samo "kurjenje" bencina v "varčnem" ICE avtomobilu.
Narobe, na vseh možnih nivojih. Lahko si pa pogledaš linkano študijo, pa ti bo bolj jasno.
Glede o kvarljivosti PHEV-a. Bolj zapleten je stroj, večja je verjetnost kvarjenja in zahteva več vzdrževanja. PHEV je bolj zapleten od ICE in veliko bolj zapleten od BEV avtombila.
Po kakem kriteriju točno je ICE veliko bolj zapleten od BEV? Nenazadnje ima BEV več tisoč individualnih baterijskih celic, ki jih je treba skrbno hladiti in nadzorovati, kako se obnašajo ob vsakem polnjenju in praznenju. Kje so realni podatki iz prakse, da so tako sestavljene baterije dolgoročno manj podvržene okvaram, kot pa ICE pogonski sklopi?
In na koncu je tole vprašanje relativne kvarljivosti v praksi irrelevantno. Še enkrat ponavljam - koliko vzdrževanja po tvojem zahteva ICE pogonski sklop, če v življenjski dobi naredi samo recimo 20k ali 50k km?
Študija pa- povej kaj želiš in za primerno plačilo ti bom to v študiji tudi dokazal.
Pa ravno to študijo so zagovorniki BEV-jev lepili povsod kot dokaz, kako boljši so BEV od ICE-jev. Šment, a ko vam pa ista študija pokaže, da so PHEV še boljši, je pa naenkrat zanič!
Hinavščina pa taka.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: frudi ()
J.McLane ::
Glede o kvarljivosti PHEV-a. Bolj zapleten je stroj, večja je verjetnost kvarjenja in zahteva več vzdrževanja. PHEV je bolj zapleten od ICE in veliko bolj zapleten od BEV avtombila.
Tole ni nujno res, sodobni ICE potrebuje marsikaj samo zato, da je kupcu bolj udoben za vozit.
Stvari, ki z lahkoto odpadejo iz PHEV:
- DCT oz. DSG
- sklopka, vzvratna prestava, karkoli kar bi fizično prestavljalo
- Turbo
- Direktni vbrizg
Dva električna motorja in malo softwarea in imaš perfect menjlanik za ICE, točno tako delujejo Toyotini hibridi že od leta 1997, in a mogoče veš kateri model Toyote je najzanesljivejši? Prius.
Seveda pa se od izvedbe do izvedbe hibridi razlikujejo, večina ostalih proizvajalcev je pač na obstoječe ICE nataknila električni sklop, IMO je to velika napaka in tudi eden izmed razlogov zakaj PHEV ima take probleme s privlačnostjo kot jih ima.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
telexdell ::
Glede o kvarljivosti PHEV-a. Bolj zapleten je stroj, večja je verjetnost kvarjenja in zahteva več vzdrževanja. PHEV je bolj zapleten od ICE in veliko bolj zapleten od BEV avtombila.
Po kakem kriteriju točno je ICE veliko bolj zapleten od BEV? Nenazadnje ima BEV več tisoč individualnih baterijskih celic, ki jih je treba skrbno hladiti in nadzorovati, kako se obnašajo ob vsakem polnjenju in praznenju. Kje so realni podatki iz prakse, da so tako sestavljene baterije dolgoročno manj podvržene okvaram, kot pa ICE pogonski sklopi?
Primerjati glede možnosti okvar neko stvar, katera se premika (npr. bat, ojnica, zobčeniki, ležaji...) z drugo, katera miruje (baterijska celica, povezava med njima...) je pa povsem mimo. Pa četudi- če od tistih več tisoč baterijskih celic odpove npr. ena bo kapaciteta baterije padla za nekaj % (ker ne bo delal en niz baterijskih celic). Če pa v ICE motorju odpove en del pa obstojiš tam kjer takrat si.
Drugače pa- LiON baterije so znane že neka desetletij. Sklopi členov, kateri tvorijo baterijo so znani že vsaj stoletje. Sproščanje toplote in načini odvajanja odvečne toplote so znani od pamtiveka. Le kakšna skrivnost bi še lahko bila v bateriji, da bi nas presenetila z okvarami?
PS- tudi samovžige Samsung NOTE telefona so hitro pojasnili in ni bila posledica kakšnega presenečenja temveč se je šlo za šlamparijo razvijalcev.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Truga ::
Nekateri imate problem z dojemanjem velikostnih razredov.
Da poskusim zapisati številke:
- v Sloveniji je registriranih 1,5 miliona vozil
- povprečno se z avtom prevozi 12.000 km letno
Koliko energije bi pokurilo 1,5 miliona EVjev, pri tej kilometrini?
1.500.000 * 20 kWh/100 km * 12.000 km = 3.600.000.000 kWh ali 3.600 GWh
Letna proizvodnja TEŠ je 3.500 in 3.800 GWh
TEŠ torej lahko danes fura cel vozni park osebnih vozil v Sloveniji, ali ima Saleška dolina danes enake okoljske posledice kot, če bi vsak avto imel speljan izpuh tja? Ne se hecat.
Iz vidika CO2 je to sicer dost katastrofa, ampak na srečo je samo 1/3 elektrike v Slo iz TE, z večanjem EV bomo to razmerje morali ohranjati oziroma ga še izboljšati, sicer se strinjam, da je glede CO2 narejenega bolj malo. Kar se pa ostalih izpustov tiče, ki so direktno zdravju škodljivi je pa tole čisti no-brainer.
Iz vidika CO2 je to se vedno ene 3x bolje kot prej, pa tudi jebes sostanj, zgradi se NEK bloke 2-4 pa cao.
frudi ::
Primerjati glede možnosti okvar neko stvar, katera se premika (npr. bat, ojnica, zobčeniki, ležaji...) z drugo, katera miruje (baterijska celica, povezava med njima...) je pa povsem mimo. Pa četudi- če od tistih več tisoč baterijskih celic odpove npr. ena bo kapaciteta baterije padla za nekaj % (ker ne bo delal en niz baterijskih celic). Če pa v ICE motorju odpove en del pa obstojiš tam kjer takrat si.
Drugače pa- LiON baterije so znane že neka desetletij. Sklopi členov, kateri tvorijo baterijo so znani že vsaj stoletje. Sproščanje toplote in načini odvajanja odvečne toplote so znani od pamtiveka. Le kakšna skrivnost bi še lahko bila v bateriji, da bi nas presenetila z okvarami?
Imaš prav ja, z baterijami nima kaj it narobe. Če ena od tisočev crkne ni nič takega, pač pelješ dalje. Nima kaj bit.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
telexdell ::
Primerjati nesrečo z okvaro je pa že neumnost.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
frudi ::
Ni bila nesreča. Avto se je vžgal sam od sebe med vožnjo.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
frudi ::
Ampak ok, večina okvar baterij ni tako eksplozivno katastrofalnih:
- https://forums.tesla.com/forum/forums/b...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
...
Še dobro, da z baterijami itak nima kaj iti narobe, a ne.
- https://forums.tesla.com/forum/forums/b...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
- https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
...
Še dobro, da z baterijami itak nima kaj iti narobe, a ne.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
telexdell ::
Vsaka stvar se lahko pokvari. Nekaj novega in ne dovolj preizkušenega še toliko prej. Tudi nove tipi ICE avtov se v prvih serijah bolj kvarijo, kot v zadnjih. Bi jih zaradi tega morali nehati delati?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
frudi ::
Spet premikaš vratnice in podtikaš besede drugim pod prste. Škoda izgubljat dodaten čas in trud s takimi hinavci.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
telexdell ::
Spet premikaš vratnice in podtikaš besede drugim pod prste. Škoda izgubljat dodaten čas in trud s takimi hinavci.
Pa kaj se s tabo? kaj ti podtikam? Na osnovi česa si zaključil, da sem hinavec?
Ma so eni čudni- če ni po njihovo pa hop po žaljivkah, psovkah, fantazijah...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
frudi ::
Čisto zadnjič, ali si funkcionalno nepismen, ali si idiot, ali pa trol, ki namerno provocira z neumnostmi. Glede na to, da zavračaš in pišeš neumnosti o linkanih študijah in video posnetkih, ne da bi jih sploh odprl, se sam nagibam k slednjemu. V vsakem primeru sem zaključil s teboj, ker je bolj produktivno metati bob ob steno.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
telexdell ::
Pa si ti pogledal link do videa, katerega sem ti jaz prilepil. Zam se je brez vzroka med vožnjo vžgal BMW. Se točno vidi, kako začne goreti. Zakaj pa se je zgoraj vžgala Tesla pa iz videa ne vidimo točno. Ne vemo, če se je kdaj prej poškodovala? Novinarska poročila so pa tudi marsikdaj povsem drugačna, kot se kasneje izkaže.
O študiji so ti pa že tudi drugi povedali kako in kaj. Se je že zgodilo (pri nas v Sloveniji) da je isti inštitut za dva naročnika o isti temi izdelal dve diametralno nasprotujoči študiji. Tista linkana študija govori večinoma o rabi in manj o izdelavi vozil. Veliko piše o EV (npr. kako se baterije delajo iz bazičnih surovin in kako je to okoljsko obremenjujoče) niti približno pa ne tako o ICE. Če veš, da se za racekliran aluminij porabi 95% manj energije kot za elektrolizo iz glinice potem lahko iz Marsa vidiš, kaj je avtor želel dokazati.
Če pa malce bolj razgledan kot bob, katerega želiš metati hitro opaziš, da praktično vsi opazni znanstveniki, okoljevarstveniki, politiki... delajo v smeri opustitve ICE in uveljavitev EV. Proti so le naftni lobiji, ICE lobiji in pa seveda tisti razgledani kot bob.
S takšno komunikacijo in ipičnimi frustracijami bo zares bolše, da mečeš bob ob steno, kot pa poskušaš zagovarjati praktično mrtvo kljuse v podobi ICE.
O študiji so ti pa že tudi drugi povedali kako in kaj. Se je že zgodilo (pri nas v Sloveniji) da je isti inštitut za dva naročnika o isti temi izdelal dve diametralno nasprotujoči študiji. Tista linkana študija govori večinoma o rabi in manj o izdelavi vozil. Veliko piše o EV (npr. kako se baterije delajo iz bazičnih surovin in kako je to okoljsko obremenjujoče) niti približno pa ne tako o ICE. Če veš, da se za racekliran aluminij porabi 95% manj energije kot za elektrolizo iz glinice potem lahko iz Marsa vidiš, kaj je avtor želel dokazati.
Če pa malce bolj razgledan kot bob, katerega želiš metati hitro opaziš, da praktično vsi opazni znanstveniki, okoljevarstveniki, politiki... delajo v smeri opustitve ICE in uveljavitev EV. Proti so le naftni lobiji, ICE lobiji in pa seveda tisti razgledani kot bob.
S takšno komunikacijo in ipičnimi frustracijami bo zares bolše, da mečeš bob ob steno, kot pa poskušaš zagovarjati praktično mrtvo kljuse v podobi ICE.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
frudi ::
Če cel dan govorimo o PHEV-jih, ti pa zdaj kako zagovarjam ICE...
Resno, odjebi s svojim trolanjem.
Resno, odjebi s svojim trolanjem.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
BigWhale ::
Ful je smesn, ker pride clovek po koncu dneva domov, takole v povprecju zagovornik elektricnih vozil se preden se je odprla tale tema na Slo-Techu, se vsede za racunalnik odpre Slo-Tech, prebere temo Zakaj so elektricni avtomobili prava stvar? in ga prime, da bi si sel kupit dizla, mu vgradil 'running on coal' dodatek in se sel vozit po dvoriscih nekaterih zagovornikov EVjev na forumu.
Torej, govora je bilo o zanesljivosti PHEV.
https://www.businessinsider.com/most-re...
Nevem no, Consumer Report je na lestvico desetih najbolj zanesljivih avtomobilov uvrstil tri Priuse. Kljub bolj kompliciranem delovanju in vecjemu stevilu delov zgleda, da so ti avtomobili se vseeno bolj zaneljsivi, kot vecina drugih. BEVjev sploh ni na tej lestvici. In ja, v teoriji se strinjam EVji so takole cez palec manj kompleksne zadeve, ker imajo manj gibljivih delov ampak v praksi pa dejansko ne vemo kako je.
Torej, govora je bilo o zanesljivosti PHEV.
https://www.businessinsider.com/most-re...
Nevem no, Consumer Report je na lestvico desetih najbolj zanesljivih avtomobilov uvrstil tri Priuse. Kljub bolj kompliciranem delovanju in vecjemu stevilu delov zgleda, da so ti avtomobili se vseeno bolj zaneljsivi, kot vecina drugih. BEVjev sploh ni na tej lestvici. In ja, v teoriji se strinjam EVji so takole cez palec manj kompleksne zadeve, ker imajo manj gibljivih delov ampak v praksi pa dejansko ne vemo kako je.
telexdell ::
@BigWhale
Cel dan te ni bilo, ko pa prideš bi pa smradil z dizlom. Kaj pa izpadi @frudi? Je to novi nivo Slo-Techa? Bomo namesto dober dan uporabljali idiot? Bomo namesto argumentov odjebovali?
Pa kaj če ti govoriš o PHEV? Jaz pač govorim o ICE in EV. Mar to dvoje ne spada v temo o EV, da sem trol?
Cel dan te ni bilo, ko pa prideš bi pa smradil z dizlom. Kaj pa izpadi @frudi? Je to novi nivo Slo-Techa? Bomo namesto dober dan uporabljali idiot? Bomo namesto argumentov odjebovali?
Če cel dan govorimo o PHEV-jih, ti pa zdaj kako zagovarjam ICE...
Resno, odjebi s svojim trolanjem.
Pa kaj če ti govoriš o PHEV? Jaz pač govorim o ICE in EV. Mar to dvoje ne spada v temo o EV, da sem trol?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()
Utk ::
Nič novega. Jype tudi naredi več volilcev Janše kot vse njihove reklame skup.
EVjev je premalo, da bi lahko govorili o zanesljivosti, niti ni na prvem mestu zaenkrat. Je pa cisto jasno da bojo bolj zanesljivi ko dozorijo. Hibridov je tudi tolk malo, da jih lahko naredijo zanesljive, kot tudi ice avte, ce hocejo. Tu je bolj stvar v tem za kolk lahko kak avto prodajo in kolk je pomembna zanesljivost. Ce bi hibridi crkovali, bi propadli hitro.
EVjev je premalo, da bi lahko govorili o zanesljivosti, niti ni na prvem mestu zaenkrat. Je pa cisto jasno da bojo bolj zanesljivi ko dozorijo. Hibridov je tudi tolk malo, da jih lahko naredijo zanesljive, kot tudi ice avte, ce hocejo. Tu je bolj stvar v tem za kolk lahko kak avto prodajo in kolk je pomembna zanesljivost. Ce bi hibridi crkovali, bi propadli hitro.
Spajky ::
Ful je smesn ... odpre Slo-Tech, prebere temo Zakaj so elektricni avtomobili prava stvar? in ga prime, da bi si sel kupit dizla, mu vgradil 'running on coal' dodatek in se sel vozit po dvoriscih nekaterih zagovornikov EVjev na forumu...Ponavadi je vsak avto, ki pride iz fabrike normalno delujoč (z nekaterimi črnimi izjemami) ...
Pač, z leti se mehanski/električni deli iztrošijo/zaruznejo etc.
... Mene prav zanima, glede na pretekle štromarske in druge izkušnje, kako se bo elektronika obnašala glede na vibracije/temp.razlike/raztezne razlike/vlago etc. v avtih s čedalje več vsakojake elektronike po letih.
Pa ni važen "energent" ! Ker ko je elektronika vse bolj "sofisticirana", večja je verjetnost za probleme ...
Kaj se bo naredilo z avtom, ko se bodo začeli "nepojasnjeni" problemi z vzrokom pri elektroniki, ki se jih ne bo dalo/splačalo ekonomsko popravit ali "zgubit živce" s takšno "kanto"? Ali boste delali samo za "avto" (to je namen raznih proizvajalcev zgleda) ?
Zgodba o potrošništvu se ponavlja tudi tu v stilu "here we go again" ... just my2c ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...
Emobi ::
@BigWhale
Cel dan te ni bilo, ko pa prideš bi pa smradil z dizlom. Kaj pa izpadi @frudi? Je to novi nivo Slo-Techa? Bomo namesto dober dan uporabljali idiot? Bomo namesto argumentov odjebovali?
Dopoldne je še bil, ker je pridno brisal poste, ko smo se nekaj, precej nedolžno, hecali.
Nevljudnost in prostaškost se pa tolerira.
Res čudni kriteriji. Nekdo med nami nima smisla za humor in/ali je BigPuritanec. Vsekakor pa ga prostaštvo ne moti.
jb_j ::
@BigWhale
Cel dan te ni bilo, ko pa prideš bi pa smradil z dizlom. Kaj pa izpadi @frudi? Je to novi nivo Slo-Techa? Bomo namesto dober dan uporabljali idiot? Bomo namesto argumentov odjebovali?
Dopoldne je še bil, ker je pridno brisal poste, ko smo se nekaj, precej nedolžno, hecali.
Nevljudnost in prostaškost se pa tolerira.
Res čudni kriteriji. Nekdo med nami nima smisla za humor in/ali je BigPuritanec. Vsekakor pa ga prostaštvo ne moti.
Ok, fora na zahvalni dan.
Meh, brez prostakov, ne bi imel xxx filmov, za ogled, preden zaspiš.
Mene prostaštvo ne moti, ker najbrž ne bi videl enega xxx filma.
Čaki mal, a ni to tema o električnih vozilih?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Emobi ::
Načeloma se mehanski deli bolj kvarijo kot elektronski, seveda pri istem nivoju kvalitete.
Tudi velja, več kot je sestavnih delov, več je možnosti okvar.
Zato se tudi elektromotorji manj kvarijo (imajo okrog 3 sestavne dele) od ICE motorjev (imajo približno 600 sestavnih delov).
Murphyjev zakon pa v eni različici pravi takole: če obstaja možnost, da se nekaj pokvari (takšne so prav vse stvari na tem svetu), se bo to prej ali slej zgodilo!
Tudi velja, več kot je sestavnih delov, več je možnosti okvar.
Zato se tudi elektromotorji manj kvarijo (imajo okrog 3 sestavne dele) od ICE motorjev (imajo približno 600 sestavnih delov).
Murphyjev zakon pa v eni različici pravi takole: če obstaja možnost, da se nekaj pokvari (takšne so prav vse stvari na tem svetu), se bo to prej ali slej zgodilo!
jb_j ::
Načeloma se mehanski deli bolj kvarijo kot elektronski, seveda pri istem nivoju kvalitete.
Tudi velja, več kot je sestavnih delov, več je možnosti okvar.
Zato se tudi elektromotorji manj kvarijo (imajo okrog 3 sestavne dele) od ICE motorjev (imajo približno 600 sestavnih delov).
Murphyjev zakon pa v eni različici pravi takole: če obstaja možnost, da se nekaj pokvari (takšne so prav vse stvari na tem svetu), se bo to prej ali slej zgodilo!
Dobr, tut ev vozila imajo vsaj 100 sestavnih delov, za delovanje motorja.
Možnost okvar je pa valiko nižja, ker nimajo tako pokvarljivih delov v procesu delovanja.
pri ice, je menjalnik, sklopka, vsa maziva (to navajam samo zato, ker lahko pozabiš dotočt olje in gre vse v.....), in vsa napeljava. (in menjalnik, sklopka in ostali pomembni deli, imajo več pomembnih delov, ki se lahko pokvarijo)
pri ev, je vprašanje baterij, napeljave, in elektromotorja. (imajo manj pomembnih delov za delovanje, ki se lahko pokvarijo)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Okapi ::
Utk ::
Tvoj obcutek se moti. Je pa res da slabi mehaniki za vsako stvar, ki je ne najdejo, najdejo krivca v "racunalniku".
Emobi ::
Tudi pri servisiranju so velike razlike, ki kažejo na različno kompleksnost in potencialno pokvarljivost celotnega motornega sklopa.
Prvi servis motorja EV-ja je po 500.000 kilometrih!
Jb_J: tudi mene v filmih prostaštvo ne moti, saj gre vendar za umetnost, ki odslikuje blišč in bedo življenja. Nevljudnost in prostaškost na forumu (o EV-jih), o tem smo debatirali, me pa moti, zato ker tu sodelujem in to niso "vrline", ki bi jih zagovarjal.
Prvi servis motorja EV-ja je po 500.000 kilometrih!
Jb_J: tudi mene v filmih prostaštvo ne moti, saj gre vendar za umetnost, ki odslikuje blišč in bedo življenja. Nevljudnost in prostaškost na forumu (o EV-jih), o tem smo debatirali, me pa moti, zato ker tu sodelujem in to niso "vrline", ki bi jih zagovarjal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Emobi ::
Tvoj obcutek se moti. Je pa res da slabi mehaniki za vsako stvar, ki je ne najdejo, najdejo krivca v "racunalniku".
To bo kar držalo, ker so kolegu zamenjali računalnik, ki nadzira delovanje motorja, pa ni bilo nič boljše; na koncu so morali zamenjati nek mehanski sklop na vplinjaču. V zadnjem letu pa je za razna popravila 7 let stare Opel corse dal 1600 evrov...
Sicer pa so moje pretekle izkušnje takšne: od kakšnih 10 popravil se je samo eno nanašalo na elektriko - zamenjava ene izmed vzigalnih tuljav.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
Utk ::
Niti ne vem kolk se splaca pri ice motorih krivit okvare elektronike zarad elektronike. Ce crkne lambda sonda, ki meri kisik v auspuhu, je to res napaka elektronike...tam v auspuhu niso glih enake razmere kot v elektricnem avtu. Ali pa ta cinspula, ki vsaj v taki obliki v EV nima kaj delat.
jb_j ::
Niti ne vem kolk se splaca pri ice motorih krivit okvare elektronike zarad elektronike. Ce crkne lambda sonda, ki meri kisik v auspuhu, je to res napaka elektronike...tam v auspuhu niso glih enake razmere kot v elektricnem avtu. Ali pa ta cinspula, ki vsaj v taki obliki v EV nima kaj delat.
Z renoji, je bil prvi večji problem. (kakor sm jst slišu) nimam dejanskih podatkov.
Ker so mehaniki dotedaj, popravljali v večini mehanske dele.
In noben ni imel "računalnika", zato so bili zelo visoki stroški popravila.
Se spomnm, ko so rekl, elektronka je crknla, in je le uradni servis lahko zrihtal,
za ceno 2kEUR+, ker so le oni imeli opremo za to.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
RedDrake ::
Hummm.
Mislim, da se marsikdo tu ne zaveda implikacij zanesljivosti.
Dajte si malo prebrati o MTBF in FIT metrikah, kaj pomenijo in kolikšne so za kakšne bolj zanimive zadeve.
Recimo, "standarden" keramični kondenzator ima MTBF reda nekaj tisoč let.
Sliši se super - to je večno.
Ampak ...
Če imaš nekaj tisoč teh istih kondenzatorjev v neki stvari, potem imaš zelo dobro verjetnost da bo vsaj eden od njih v roku leta-dveh-treh crknil.
Potem je pa odvisno, kaj bo šlo.
Ali imajo avtomobili že po nekaj tisoč kondijev notri?
Ne še.
Ali jih bodo imeli v prihodnosti?
Zelo verjetno.
Ali bodo zanesljivi v smislu nič servisa za desetletje?
Ne.
Utk podtika slamnate može z lambda sondami in cinšpulami (lambda sonda recimo sploh ni elektronika per se, gre za elektrokemično reakcijo, ki preprosto neha delovati, ko zmanjka reagenta v sami sondi - stvar ima povsem dobro znano življensko dobo).
Realnost je pa, da crkujejo zasloni, motorni računalniki, krmilniki brisalcev, pomik stekel, ABS senzorji, enote za centralno zaklepanje, ipd ...
Malo bereš forume in vozila bolj moderne izdelave stara 10 let imajo takih in drugačnih težav kolikor hočeš.
Če so solidno vzdrževana ali pa ne. To pravzaprav sploh ne vpliva. Vzdrževanje vpliva na mehanske težave (z izjemo raznih zahebov z dizajnom direkt iz fabrke - ketne v raznih naciwagnih recimo), na to kdaj ti bo pa crknil regler za LED zadnjo luč (ki stane luštnih 600 EUR btw) pa ne moreš vplivati, pa če se na najtanjši las na glavi postaviš.
Mislim, da se marsikdo tu ne zaveda implikacij zanesljivosti.
Dajte si malo prebrati o MTBF in FIT metrikah, kaj pomenijo in kolikšne so za kakšne bolj zanimive zadeve.
Recimo, "standarden" keramični kondenzator ima MTBF reda nekaj tisoč let.
Sliši se super - to je večno.
Ampak ...
Če imaš nekaj tisoč teh istih kondenzatorjev v neki stvari, potem imaš zelo dobro verjetnost da bo vsaj eden od njih v roku leta-dveh-treh crknil.
Potem je pa odvisno, kaj bo šlo.
Ali imajo avtomobili že po nekaj tisoč kondijev notri?
Ne še.
Ali jih bodo imeli v prihodnosti?
Zelo verjetno.
Ali bodo zanesljivi v smislu nič servisa za desetletje?
Ne.
Utk podtika slamnate može z lambda sondami in cinšpulami (lambda sonda recimo sploh ni elektronika per se, gre za elektrokemično reakcijo, ki preprosto neha delovati, ko zmanjka reagenta v sami sondi - stvar ima povsem dobro znano življensko dobo).
Realnost je pa, da crkujejo zasloni, motorni računalniki, krmilniki brisalcev, pomik stekel, ABS senzorji, enote za centralno zaklepanje, ipd ...
Malo bereš forume in vozila bolj moderne izdelave stara 10 let imajo takih in drugačnih težav kolikor hočeš.
Če so solidno vzdrževana ali pa ne. To pravzaprav sploh ne vpliva. Vzdrževanje vpliva na mehanske težave (z izjemo raznih zahebov z dizajnom direkt iz fabrke - ketne v raznih naciwagnih recimo), na to kdaj ti bo pa crknil regler za LED zadnjo luč (ki stane luštnih 600 EUR btw) pa ne moreš vplivati, pa če se na najtanjši las na glavi postaviš.
BigWhale ::
Pa kaj če ti govoriš o PHEV? Jaz pač govorim o ICE in EV. Mar to dvoje ne spada v temo o EV, da sem trol?
Ja, ce nekdo govori o PHEV in ti uletis z necim trejim not, to pomeni derailanje in trollanje. Red herring. Ce nimas kaj pametnega za dodati o PHEV, potem pac ne uletavaj z ICEji tja, ker nima smisla. Zraven dodas se fallacy of relative privation (ne vem kako se slovensko temu rece, zal) in si ti tisti, ki pocenja zdraho.
svit ::
Govoriva o primerjavi:
BEV = polnjenje baterije preko štekarja. Do štekarja pride elektrika preko električnega omrežja in elektrarne, brez da bi se ubadali s tem, kako elektrika nastane.
Avto = polnjenje rezervoarja na bencinski črpalki. Do rezervoarja pride gorivo preko bencinske črpalke, transportnega omrežja s pomočjo drugih ICE vozil in rafinerije, brez da bi se ubadali s tem, kako gorivo pride do rafinerije in kako nastane.
Narobe. O tem govoriš samo ti. Zakaj, je jasno samo tebi.
Najino debato sva začela s tvojo trditvijo:
"Kar se tiče CO2 je za EVje problem predvsem izdelava baterije. Samo izdelava ene 100 kWh avtomobilske baterije recimo sprosti toliko CO2, kot ga en varčen ICE proizvede v 100k km. Za to so iz CO2 vidika PHEV-ji z neko solidno baterijo (recimo 15 kWh) bistveno boljša opcija za večino ljudi. 15 kWh je veliki večini dovolj za dnevne potrebe (služba, šola, vrtec, trgovina, ipd), za tistih par krat letno, ko se pelješ kam dalje, pa ICE motor pomeni nič skrbi glede dosega in planiranja poti."
1. Najprej podaj link za tvojo trditev. Šele potem lahko izpeljuješ naprej, kaj je boljša opcija za večino ljudi.
2. Da lahko opravi ICE avtomobil 100.000 km, mora točiti gorivo. To gorivo se ne pojavi čudežno v njegovem rezervoarju, ampak ga mora nekdo pripeljati iz rafinerije in shraniti na bencinski črpalki. Tukaj so dodatni toplogredni izpusti, ki v tvoji prvotni trditvi niso zajeti. Pri BEV se potrebna elektrika pojavi v štekarju, brez da bi povzročala dodatne izpuste pri samem transportu.
Najina debata se je potem vrtela samo še pri primeru, ki naj bi ti olajšal razumevanje problematičnosti tvoje trditve, ampak zgleda da je bil primer podan zaman.
Ti si primerjal CO2 izpuste BEV in ICE vozil na tak način, da si predpostavil celotno verigo pri BEV, pri ICE pa samo "kurjenje" bencina v "varčnem" ICE avtomobilu.
Narobe, na vseh možnih nivojih. Lahko si pa pogledaš linkano študijo, pa ti bo bolj jasno.
Linkana študija ne potrjuje tvoje prvotne trditve "CO2 100kWh baterija = CO2 100k km "varčnega" ICE avtomobila..." in hkrati potrjuje, da je BEV boljši od PHEV in ICE avtomobila.
Glede o kvarljivosti PHEV-a. Bolj zapleten je stroj, večja je verjetnost kvarjenja in zahteva več vzdrževanja. PHEV je bolj zapleten od ICE in veliko bolj zapleten od BEV avtombila.
Po kakem kriteriju točno je ICE veliko bolj zapleten od BEV? Nenazadnje ima BEV več tisoč individualnih baterijskih celic, ki jih je treba skrbno hladiti in nadzorovati, kako se obnašajo ob vsakem polnjenju in praznenju. Kje so realni podatki iz prakse, da so tako sestavljene baterije dolgoročno manj podvržene okvaram, kot pa ICE pogonski sklopi?
In na koncu je tole vprašanje relativne kvarljivosti v praksi irrelevantno. Še enkrat ponavljam - koliko vzdrževanja po tvojem zahteva ICE pogonski sklop, če v življenjski dobi naredi samo recimo 20k ali 50k km?
Po kriteriju pogonskega sklopa in podsistemov za zagotavljanje okoljske ustreznosti. No kot se je izkazalo, so se morali proizvajalci ICE avtomobilov zateči k goljufiji, da so lahko dali na trg nove avtomobile, ki so "ustrezali" standardom.
Kar se pa tiče dolgoročne vzdržljivosti: Link na Electrek.
Ni ideje
jb_j ::
ICE je zakon.
Upam, da nekoč kupim v12 dizla,
in se derem power (ala jeremy clarkson).
In kurim gume, in dizel pred vašimi domačimi vrati.
ampak dovolj o debilizmu, počas grem spat.
Upam, da nekoč kupim v12 dizla,
in se derem power (ala jeremy clarkson).
In kurim gume, in dizel pred vašimi domačimi vrati.
ampak dovolj o debilizmu, počas grem spat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()