Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
telexdell ::
Wat? Ker v vseh elektricnih avtomobilih se pa vozita vedno vsaj dve osebi? :D
Men se bodo elektricni avtomobili zagabili samo zaradi par fanatikov.
Le kako ti uspe vedno spregledati poanto? Namen posta je bil, da ljudem ni prioriteta teža avtomobila, saj bi si drugače kupovali manjša in lažja vozilih ne pa, da v teh premikajočih se kravah redko vozi več kot ena oseba.
PS je pa hec-če jih je v avtomobilu več so pa to običajno manjši avtomobili.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
J.McLane ::
Malo sem za foro računal stroške prevoza za celotno obdobje lastništva avtomobila.
Cena ob nakupu: 15 000 €
Cena ob prodaji (7 let kasneje): 2000 €
Število narejenih km: 280 000
Poraba: 5L/100 km (dizla)
Strošek goriva: 19 000 €
Registracija, zavarovanje, gume: 8000 €
Servisi: 5000 €
Skupaj: 45 000 € v sedmih letih, ali 0,16€/km. To sem računal vse narejene kilometre. Delodajalec pa mi potne stroške plača 0,18€/km. Do kakih cifer ste že prišli za EV-je?
Strošek na km je seveda močno odvisen od tega koliko km letno delaš, ti si delal 40k km letno, kar je zelo veliko. Pri tebi je bolj vprašanje kateri EV bi sploh ustrezal po dosegu, ampak tako od oka bi rekel, da bi z EV, ki te nov stane 30k € lahko prišel na 13-15 €/100 km.
Kako to da si dobil za 7 let rabljen avto samo 2k €?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Magic1 ::
Verjetno ni bil več v najboljšem stanju + prodajal je z realnimi kilometri, 280k je že veliko.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
TribesMan ::
Kdo pravi da je bil nov ob nakupu? :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
gensi ::
Sicer Nissan Note e-Power energijo še vedno pridobiva iz bencina, a v kolikor navedbe držijo, je kombinacija zelo zanimiva:
Škoda le, da nima nekaj večje baterije:
https://www.motoring.com.au/nissan-note...
Škoda le, da nima nekaj večje baterije:
https://www.motoring.com.au/nissan-note...
Nikec3 ::
Strošek na km je seveda močno odvisen od tega koliko km letno delaš, ti si delal 40k km letno, kar je zelo veliko. Pri tebi je bolj vprašanje kateri EV bi sploh ustrezal po dosegu, ampak tako od oka bi rekel, da bi z EV, ki te nov stane 30k € lahko prišel na 13-15 €/100 km.
Kako to da si dobil za 7 let rabljen avto samo 2k €?
Malo čudno sem se izrazil.
Gre za predvidevanje za naprej, nekatere ocene pa so zaokrožene v smer konservatizma. EV ni opcija ker:
1. Preveliki začetni strošek.
2. Premalo dosega, nočem pa polnit vsak dan, hkrati pa v kakem 4-urnem poletnem zastoju ne želim ostat na avtocesti.
Torej, prodaja po 7 letih je projekcija, verjetno konservativna. Kupil bom nov avto.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
telexdell ::
2. Premalo dosega, nočem pa polnit vsak dan, hkrati pa v kakem 4-urnem poletnem zastoju ne želim ostat na avtocesti.
Ti imaš resno 4 ure vključen motor, ko stojiš v zastoju? Če ga imaš- a bencina ti pa ne more zmanjkat? Očitno ti ostane edino bicikl.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Nikec3 ::
2. Premalo dosega, nočem pa polnit vsak dan, hkrati pa v kakem 4-urnem poletnem zastoju ne želim ostat na avtocesti.
Ti imaš resno 4 ure vključen motor, ko stojiš v zastoju? Če ga imaš- a bencina ti pa ne more zmanjkat? Očitno ti ostane edino bicikl.
Emmm, a klime nimaš vklopljene ko si v zastoju?
Sej stvar je čisto enostavna.
Leaf? Nima thermal Managementa
Model 3? Ni ga, predrag
Ioniq? Ni na voljo, premali doseg, da bi dnevno delal 130 km.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Emobi ::
Pa dobro, Nikec3, pa kje ti živiš? V Los Angelesu?Štiriurni zastoji v Sloveniji? To še nisem slišal, da pri nas obstaja, kaj šele da bi doživel.
Bom ti napisal izračun, samo zdaj nimam časa, bo kmalu. Potrpi. Ne paničari.
(Ne vem, kaj je to naenkrat z Nikcem3, najbrž huda oblika range anxiety, sem rekel ženi.
Ah, je odgovorila žena, saj veš, da je mlad in potrebuje še veliko kilometrine. Bom govorila z njegovo punco, da ga pomiri.
Ja, daj, prosim, jaz pa mu bom naredil izračun, to ga bo pomirilo, sem odgovoril).
Bom ti napisal izračun, samo zdaj nimam časa, bo kmalu. Potrpi. Ne paničari.
(Ne vem, kaj je to naenkrat z Nikcem3, najbrž huda oblika range anxiety, sem rekel ženi.
Ah, je odgovorila žena, saj veš, da je mlad in potrebuje še veliko kilometrine. Bom govorila z njegovo punco, da ga pomiri.
Ja, daj, prosim, jaz pa mu bom naredil izračun, to ga bo pomirilo, sem odgovoril).
telexdell ::
Emmm, a klime nimaš vklopljene ko si v zastoju?
Pa si to že kdaj poskusil malce dlje časa?
Sem sedel v avtu v zastoju na avtocesti tam nekje med peto in nartom italijanskega škornja. Temperatura blizu 40°C. Po cca pol ure stanja in lavfanja klime na polno je avto zakuhal in sem ga moral izključiti. Pri EV se kaj takega ne bi zgodilo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Nikec3 ::
@Emobi, jaz vidim da ti sploh ne razumeš, da moja odločitev nima nobene veze s tem kaj si mislim o EV-jih nasploh ali o njihovi prihodnosti. Moje stališče glede tega je jasno -> gremo all in.
Po drugi strani sem zgoraj zelo jasno napisal zakaj EV za moje trenutne pogoje potovanja ne pride v poštev in če ima kdo kak argument, da mi na dotičnem avtomobilu pokaže, zakaj se bo izplačal, naj to prosim napiše.
@telexdell, da to sem napisal, ker sem lani enkrat na avtocesti pri 35°C stal 4 ure. Klima je laufala na polno, avto mi seveda ni zakuhal. Ne vem pa, kaj ti voziš.
Torej, majstra, napišita mi katerega EV-ja si naj nabavim, da bom lahko delal z njim 130 km dnevno, imel nekaj rezerve za "hude čase", polnil ga bom pa redno samo do 80%. In strošek na km celotne življenjske dobe mora bit seveda nižji kot pri dizlu.
Po drugi strani sem zgoraj zelo jasno napisal zakaj EV za moje trenutne pogoje potovanja ne pride v poštev in če ima kdo kak argument, da mi na dotičnem avtomobilu pokaže, zakaj se bo izplačal, naj to prosim napiše.
@telexdell, da to sem napisal, ker sem lani enkrat na avtocesti pri 35°C stal 4 ure. Klima je laufala na polno, avto mi seveda ni zakuhal. Ne vem pa, kaj ti voziš.
Torej, majstra, napišita mi katerega EV-ja si naj nabavim, da bom lahko delal z njim 130 km dnevno, imel nekaj rezerve za "hude čase", polnil ga bom pa redno samo do 80%. In strošek na km celotne življenjske dobe mora bit seveda nižji kot pri dizlu.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
J.McLane ::
Sem že stal s Priusom pri Benetkah, brez problema vsakih 10 min se je vključil motor. Klima ko je avto enkrat ohlajen dela s 500 do 1000 W (sem spremljal s Torque aplikacijo) odvisno kako vroče je, če stojiš 4 ure je to torej 4 kWh, nekaj je ni pa da bi rekel, da ti klima skuri celo baterijo pri EV, sploh če govorimo o neki normalni 40 kWh bateriji.
Zakaj EV nebi polnil vsak dan na polno? Nimaš možnosti polnit doma? Kaj pa v službi, če imaš službeni parking bi se dalo kaj zmenit?
Zakaj EV nebi polnil vsak dan na polno? Nimaš možnosti polnit doma? Kaj pa v službi, če imaš službeni parking bi se dalo kaj zmenit?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Invictus ::
Pri EV se kaj takega ne bi zgodilo.
Pri EV bi se ti samo spraznila baterija . Ali pa vžgala zaradi previsokih temperatur in nič hlajenja...
Imaš pa zelo slabo vzdrževan avto, da ti je zakuhal. Danes ne zakuha praktično noben avto več. Razen, če si šel dol s fičkom. Stoenka, pravilno vzdrževana, ni zakuhala...
Sem že stal s Priusom pri Benetkah, brez problema vsakih 10 min se je vključil motor. Klima ko je avto enkrat ohlajen dela s 500 do 1000 W (sem spremljal s Torque aplikacijo) odvisno kako vroče je, če stojiš 4 ure je to torej 4 kWh, nekaj je ni pa da bi rekel, da ti klima skuri celo baterijo pri EV, sploh če govorimo o neki normalni 40 kWh bateriji.
Ful dobr, ko si splanil EV polnenje po 80% porabe, ostaneš v pa gužvi tik pred polnilnico...
Zakaj EV nebi polnil vsak dan na polno? Nimaš možnosti polnit doma? Kaj pa v službi, če imaš službeni parking bi se dalo kaj zmenit?
Zakaj bi služba investirala v polnilnice in zastonj filala avte zaposlenih?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
J.McLane ::
Vprašat v službi ni greh, morda obstajajo kaki razpisi in firma zgradi javno "počasno" polnilnico ali dve, če je prostor in volja se vse da.
4 kWh od 40 kWh ni 20% ampak 10%, da bi pa prilagodil plan polnjenja pa še nisi slišal?
Sicer se strinjam, izbira EV je nikakva in zadosti samo ozkemu krogu ljudi, bo pa izbira vsako leto boljša.
4 kWh od 40 kWh ni 20% ampak 10%, da bi pa prilagodil plan polnjenja pa še nisi slišal?
Sicer se strinjam, izbira EV je nikakva in zadosti samo ozkemu krogu ljudi, bo pa izbira vsako leto boljša.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Nikec3 ::
Zakaj EV nebi polnil vsak dan na polno?
Ker se to ne počne z nobenim EV-jem. Če bi to počel, ne bi mogel nikoli baterije spodobno ohranit za 300 000 km.
Zakaj bi služba investirala v polnilnice in zastonj filala avte zaposlenih?
Za PR.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
J.McLane ::
SOC margine določi že proizvajalec, eni več drugi manj. BMW trdi da njegove baterije zdržijo več kot 500k km, Leaf si verjetno kaj takega nebi upal trditi.
Koliko spodobna baterija bo po 300k km je odvisno predvsem od posameznega avta in ne toliko od načina uporabe.
Koliko spodobna baterija bo po 300k km je odvisno predvsem od posameznega avta in ne toliko od načina uporabe.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Nikec3 ::
SOC margine določi že proizvajalec, eni več drugi manj. BMW trdi da njegove baterije zdržijo več kot 500k km, Leaf si verjetno kaj takega nebi upal trditi.
Koliko spodobna baterija bo po 300k km je odvisno predvsem od posameznega avta in ne toliko od načina uporabe.
OK, tudi če teoretično polnim i3-ko do 100%, ga morem polniti vsak dan, zadeva je pa tako draga, da se mi €/km ne izplača/prevelika začetna investicija.
Še to. BMW i3 ima 182 km EPA dosega, kar je torej premalo za mene, ki bom delal 130 km dnevno, od tega 2/3 poti na avtocesti.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
J.McLane ::
Kupi rabljeno Ampero za 15k €, pokuril boš nekje 3 l/100 km. Ali IONIQ plug-in (ali Prius PHV), boš sicer malo manj km prevozil na elektriko, je pa poraba v hibridnem načinu nižja in bo to na koncu nekje 3,5 l/100 km.
Za tako km po avtocesti bi jaz sicer počakal na novega Aurisa 2.0 hibrid s 180 KM, sigurno rajši kot dizla.
Za tako km po avtocesti bi jaz sicer počakal na novega Aurisa 2.0 hibrid s 180 KM, sigurno rajši kot dizla.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Nikec3 ::
Kupi rabljeno Ampero za 15k €, pokuril boš nekje 3 l/100 km. Ali IONIQ plug-in (ali Prius PHV), boš sicer malo manj km prevozil na elektriko, je pa poraba v hibridnem načinu nižja in bo to na koncu nekje 3,5 l/100 km.
Za tako km po avtocesti bi jaz sicer počakal na novega Aurisa 2.0 hibrid s 180 KM, sigurno rajši kot dizla.
Hibrid na avtocesti nima neke prednosti.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
BigWhale ::
Temperatura blizu 40°C. Po cca pol ure stanja in lavfanja klime na polno je avto zakuhal in sem ga moral izključiti. Pri EV se kaj takega ne bi zgodilo.
Zaradi taksnih izjav te potem ljudje zmerjajo z ekofasistom in se ti rezijo.
Ce ti je avto zakuhal se je nekaj moznosti za to:
- okrog se vozis z oldtimerjem, ki ima slabo urejeno regulacijo temperature
- okrog se vozis s slabo vzdrzevanim in neizpravnim avtomobilom
- ravno v tistem trenutku se ti je nekaj pokvarilo
- si se zlagal
Danes avtomobili ne zakuhajo kar tako. Sploh pa ne zaradi prizgane klime in stanja na mestu in niti slucajno ne po pol ure.
J.McLane ::
Kupi rabljeno Ampero za 15k €, pokuril boš nekje 3 l/100 km. Ali IONIQ plug-in (ali Prius PHV), boš sicer malo manj km prevozil na elektriko, je pa poraba v hibridnem načinu nižja in bo to na koncu nekje 3,5 l/100 km.
Za tako km po avtocesti bi jaz sicer počakal na novega Aurisa 2.0 hibrid s 180 KM, sigurno rajši kot dizla.
Hibrid na avtocesti nima neke prednosti.
In kakšno prednost ima na AC dizel? Jaz ne vidim nobene, zato je čisto vseeno, če kupiš hibrida.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
telexdell ::
Zaradi taksnih izjav te potem ljudje zmerjajo z ekofasistom in se ti rezijo.
Ce ti je avto zakuhal se je nekaj moznosti za to:
- okrog se vozis z oldtimerjem, ki ima slabo urejeno regulacijo temperature
- okrog se vozis s slabo vzdrzevanim in neizpravnim avtomobilom
- ravno v tistem trenutku se ti je nekaj pokvarilo
- si se zlagal
Danes avtomobili ne zakuhajo kar tako. Sploh pa ne zaradi prizgane klime in stanja na mestu in niti slucajno ne po pol ure.
Se lahko smejiš, kolikor hočeš, meni in ostalim pa na tisti pasji vročini ni bilo nič smešno. Se je pa zgodilo pred cca 10. leti, avto nek dokaj nov Audi. Ni pa bil moj, da bi vedel kako je bil vzdrževan. Niti nimam pojma, zakaj je zakuhal.
Drugače pa- zopet si falil poanto. Ta ni bila v tem ali se je to zares zgodilo ali se ni ali se je v pol ure ali pa 35 minutah ampak je bila v tem, da kot je ne nekoga strah, da se bo spraznila baterija EV se lahko okvari tudi ICE, če s prižganim motorjem dolgo stoji na mestu v nekem zastoju.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
BigWhale ::
Poanto si falil predvsem ti. Jaz ti probavam dopovedati, da s taksnimi zgodbicami, ki so na robu verjetnosti, ne bos nikogar preprical in bos naredil samo vec skode kot koristi.
Pravilen odgovor na vprasanje 'kaj pa ce stojis na vrocini 4 ure in gonis klimo' je ta, da EV v taksnem nacinu porabi max 1.5kW na uro in da je to recimo 20% pri avtomobilu s 30kWh baterijo in da je to v teoriji lahko problem, ce se vozis s skoraj prazno baterijo. Ker pa ima vecina spodobnih EVjev dandanes 40kWh ali pa kar 60kWh baterijo, pa to ni tak hud problem.
Tebi, in se marsikomu drugemu, se vedno ni jasno, da sem jaz in recimo Nikec in se nekaj je takih, popolnoma za prehod na EVje in da (vsaj jaz) komaj cakam, da bo na trgu EV, ki bo meni odgovarjal. Ampak se ne zaletavamo z glavo skozi zid in ne prepricujemo slehernikov, da so pa EVji od boga dani in brez napak, kar marsikdo tukaj pocne. Recimo Emobi, ki nas prepricuje, da so neumno in nefunkcionalno dizajnirana vrata na i3 feature, ki omogoca obilo zabave. Ali pa ti s svojimi zgodbicami o potovanju na morje z avtobusom. Taksne neumnosti ljudi odvracajo in vas ne delajo ravno kredibilne.
PS: Pa moj prvi stavek si povsem narobe prebral. Jaz se ti nisem smejal. Sploh pa ne zaradi tega, ker bi ti zakuhal avto ...
Pravilen odgovor na vprasanje 'kaj pa ce stojis na vrocini 4 ure in gonis klimo' je ta, da EV v taksnem nacinu porabi max 1.5kW na uro in da je to recimo 20% pri avtomobilu s 30kWh baterijo in da je to v teoriji lahko problem, ce se vozis s skoraj prazno baterijo. Ker pa ima vecina spodobnih EVjev dandanes 40kWh ali pa kar 60kWh baterijo, pa to ni tak hud problem.
Tebi, in se marsikomu drugemu, se vedno ni jasno, da sem jaz in recimo Nikec in se nekaj je takih, popolnoma za prehod na EVje in da (vsaj jaz) komaj cakam, da bo na trgu EV, ki bo meni odgovarjal. Ampak se ne zaletavamo z glavo skozi zid in ne prepricujemo slehernikov, da so pa EVji od boga dani in brez napak, kar marsikdo tukaj pocne. Recimo Emobi, ki nas prepricuje, da so neumno in nefunkcionalno dizajnirana vrata na i3 feature, ki omogoca obilo zabave. Ali pa ti s svojimi zgodbicami o potovanju na morje z avtobusom. Taksne neumnosti ljudi odvracajo in vas ne delajo ravno kredibilne.
PS: Pa moj prvi stavek si povsem narobe prebral. Jaz se ti nisem smejal. Sploh pa ne zaradi tega, ker bi ti zakuhal avto ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
telexdell ::
Ali pa ti s svojimi zgodbicami o potovanju na morje z avtobusom. Taksne neumnosti ljudi odvracajo in vas ne delajo ravno kredibilne.
Na zapis:
Okapi :: 25. maj 2018, 13:56:50
#
Lahki greš tudi na štop (oziroma vsaj včasih smo tako hodili na morje). Lahko pa poskusiš na avtobus spravit šotor, roštilj, čoln, potapljaško opremo ... in potem povej, kako udobno je bilo potovanje.
sem opisal svojo izkušnjo izpred 30+let. Nikjer pa nisem zapisal, da to komu priporočam ali da celo to prakticiram. Bi se mar moral zlagati in zapisati da ni možno iti z avtobusom na kampiranje, da bi ti bil zadovoljen? Ali pač biti tiho, kot bomo očitno morali počasi biti vsi, kateri ne bomo govorili tako, kot bo govoril tisti, kateri bo imel moč, da bo označeval kaj je sovražni govor?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
J.McLane ::
Ioniq? Ni na voljo, premali doseg, da bi dnevno delal 130 km.
IONIQov imaš na a.net 5 ogalsov, tako da smo kot kaže Slovenci priviligirani in se ga pri nas dejansko da kupiti. Doseg po EPA je 198 km kar je kar spodobno in ima vsaj zračno hlajenje baterije.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
BigWhale ::
Nikjer pa nisem zapisal, da to komu priporočam ali da celo to prakticiram. Bi se mar moral zlagati in zapisati da ni možno iti z avtobusom na kampiranje, da bi ti bil zadovoljen?
Daj, razmisli malo. Prosim. V debati kjer ljudje debatirajo o tem, da z EVjem ni moc tako enostavno iti na morje, ti pripomnis, da se gre lahko tudi z avtobusom. A v debatah o pralnih strojih tudi razlagas, da je mozno prati na roke? A nas imas za tako neumne in nevedne in mislis, da ne vemo tega?
Na, da se bos malo spomnil.
Nisem bil na Hrvaškem morju od leta 1993 pa sem se odločil, da bom sredi junija šel za nekaj dni v hotel okolici Šibenika. Avtobusni prevoz v obe smeri stane 30 € po osebi. Zgolj gorivo me pride 35 € v eno stran. Kje pa so še vinjeta, cestnine in parking za tiste dni? Da o 5 urah za volanom ali 5 urah v turističnem avtobusu s kakšnim hladnim pivom sploh ne zgubljam besed. Torej, zakaj bi moral iti na takšno pot z lastnim avtomobilom?
Leto 1985. Šotor Induplati za 4 osebe (dva zavoja premera 40 cm, dolžine 1,4 m teže 15+kg vsak)+ ostalo v nahrbtnikih. Vlak do Pazina. Avtobus do Poreča. 14 dni v kampu. V obratnem vrstnem redu nazaj. Lepše sem se imel redko, če sploh kdaj. Tako, da- preverjeno gre
Poizkusi malo razmisliti zakaj sta tvoji dve izjavi popolna neumnost v tem kontekstu, ko debatiramo o tem kako prakticni so EVji in zakaj je problem, ce se ti pet urna voznja na morje spremeni v sest ali sedem urno voznjo in da je kljub vsemu nerodno planiranje taksnih izletov, kjer so postojanke na katerih se _moras_ ustaviti za vec kot pol ure.
Ali pač biti tiho, kot bomo očitno morali počasi biti vsi, kateri ne bomo govorili tako, kot bo govoril tisti, kateri bo imel moč, da bo označeval kaj je sovražni govor?
Off topic, precej precej off topic.
Nikec3 ::
IONIQov imaš na a.net 5 ogalsov, tako da smo kot kaže Slovenci priviligirani in se ga pri nas dejansko da kupiti. Doseg po EPA je 198 km kar je kar spodobno in ima vsaj zračno hlajenje baterije.
IONIQ-a z baterijo vsaj 40 kWh bi mogoče celo vzel.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Invictus ::
4 kWh od 40 kWh ni 20% ampak 10%, da bi pa prilagodil plan polnjenja pa še nisi slišal?
Se pravi, si na 20% baterije do naslednje polnilnice, in polovico te kapacitete porabiš za klimo?
Boš polovico preostanka poti avto porival, ali imaš vgrajen bicikel?
Malo pozabljaš, da se je treba tudi peljati do konca .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Emobi ::
Cico, zelo si še potrudil, zato se bom še jaz.
Vidi se, da ste v Klubu virtualnega letalstva podkovani v računanju in tehniki, zato pri naslednjem sestanku predstavi tudi sledeča dejstva in razmišljanja:
ocena, da naj bi EV porabil 12 kWh za 35 km, je pretirana, kajti pri BMW i3 je normna poraba 12,6 kWh/100km, ki jo zlahka dosežem, če vozim umirjeno in po predpisih. Ker vozim večinoma mestno vožnjo, ki je bolj zabavna in ni umirjena, je moje letno povprečje 17, porabo trenutnega slovenskega voznega BEV parka pa bi ocenil na 15, skupaj z izgubami prenosa in polnjenja pa na 20kWh/100km (15 deljeno s 75%; (deliti z 90% ni potrebno, ker so izgube elektromotorja že vštete v teh 15 kWh/100km)). Nerodno pa je, da se pri elektriki računajo izgube polnjenja, pri fosilnih pa se izgube pri transportu do rezervoarja ne računajo. Ampak to zanemarimo, tako, da je povprečna dnevna poraba za EV 7 kWh/dan, kar je skoraj 58% tvojega izračuna; to napako je ugotovil že Utk. Zakaj pride do nje: ker ima ICE motor (ne vozilo) izkoristek 35% samo v idealnih, laboratorijskih pogojih, realno pa vozila porabljajo energijo tudi na semaforjih in zastojih (kar pravilno pravi Utk); poleg tega je izkoristek 35% na ročični gredi, realno pa ima ICE izgube še pri pogonu alternatorja, vodni in bencinski pumpi, sklopki in menjalniku, česar EV nima. Bistveno pa je, da ste pozabili na regeneracijo zavorne sile, česar ICE-ji nimajo! Zato je preračun preko mehanske energije za premikanje mase vozila zgrešen, pravilen je prek realne porabe z izgubami pri prenosu elektrike - bruto 20 kWh/100km (pri Tesla S in X je povprečna poraba bruto okrog 28, ampak teh je pri nas za vzorec in niso merodajni ker gre za velike, težke in nadstandardne BEV).
Torej potrebujemo teoretičnih 'samo' 0,923 GW. Še vedno za eno elektrarno? Ne, ker je izračun sicer matematično točen, ni pa smiseln. Izračun je popolnoma nerealen tako v teoriji kot v praksi, je tako rekoč sholastičen. Niti teoretično ne moreš združiti sedanjosti in prihodnosti v en izračun - se pravi združiti električno omrežje sedanjosti in BEV vozni park prihodnosti - čez noč ne moreš zamenjati vseh ICE-jev z BEV-i. Če to narediš teoretično, potem moraš teoretično spremeniti še omrežje. V realnosti pa bodo spremembe postopne in omrežje se bo postopno razvijalo, seveda pa bodo potrebna velika vlaganja vanj, da bo sčasoma postalo inteligentno, in to ne glede na količino EV-jev v slovenskem voznem parku. Kdor tega ne verjame, verjetno misli, da so slovenski elektroinženirji nesposobni ali pa leni, da bi bili sposobni kaj spremeniti. Vendar to ne drži, kajti slovenski šolski sistem je med boljšimi na svetu, tako tudi kadri, ki ji producira in ki se dokazujejo po celem svetu. Torej imamo sposobne elektroinženirje, ki bodo kos nalogi vzpostavitve inteligentnega omrežja, kar pomeni internet stvari, veriženje podatkovnih blokov itd. Predvsem pa bo takšno omrežje sposobno ne samo polniti EV-je, pač pa tudi črpati energijo iz njih, ko bodo konice. V takem primeru inteligentnega omrežja pa bomo potrebovali samo do 20% več elektrike, če vsa današnja klasična vozila zamenjamo z električnimi! Angleži trdijo, da bo njim to uspelo, zakaj nam ne bi? Imajo 37 miljonov avtomobilov, proporcionalno podobno kot pri nas.
Da pa se slučajno ne bi vsi EV-ji polnili istočasno, obstaja zelo enostaven recept: politika zaračunavanja. Svoj EV polnim večinoma ponoči, ker je takrat cenejša tarifa. S tem tudi razbremenjujem električni energetski sistem, ki ima ponoči viške. Na ta način je v tem trenutku slovenska elektro distribucijska mreža sposobna oskrbela vozni park od 250 do 300 tisoč EV-jev brez kakršnih koli vlaganj. Jaz na leto pri 20.000 prevoženih kilometrih potrebujem neto 3.500 kWh oziroma 10 kWh/dan, kar je pri počasnem polnjenju sposobna zagotoviti vsaka šuko vtičnica v vsaki hiši. Cenovna politika bo takšna, da bo plačal več tisti, ki ne bo polnil ponoči, ob vikendih in praznikih, kakor tudi tisti, ki bo polnil z večjimi močmi (hitrostmi), kar je edino pravično.
Eden naših vodilnih managerjev elektro energetike preko medijev lansira takšne ekstremno mejne izračune, bodisi zaradi svoje konzervativnosti, s katero straši ljudi, da so potem skeptični do EV-jev, še bolj verjetno pa je, da straši oziroma prepričuje politike, da bi prispevali čim več davkoplačevalskega denarja za razvoj inteligentnega omrežja.
Tako kot jaz tebi verjamem, da nisi lobist NEK-a, ti meni verjemi, da nisem lobist kogarkoli; sem samo zelo zadovoljni uporabnik BEV-ja, ki je ene stvari detajlno proučil, preden se je zanj popolnoma pravilno odločil.
Seveda lahko v Sloveniji jamramo in strašimo, kot to počno konzervativci, vendar napredka ne moremo ustaviti; tega ne more niti Trumpova Amerika. Napredek nas bo obšel, če bomo stali križem rok, in cena za takšno ne-umje bo visoka...ampak jaz sem optimist, upam, da bodo strokovnjaki, kreativci in vizionarji ter naprednjaki porinili voz naprej v boljše čase.
Še naprej nas, prosim, obveščaj, ko boste pogruntali kaj novega, mi smo vam seveda na razpolago, če vas še kaj zanima in srečno na (virtualni) cesti in (virtualnem) zraku.
P.S. Jaz imam podatek, da je okvirna energijska vrednost litra bencina 8,77 kWh, dizla pa 9,89 kWh/l, se pravi da je povprečje 9,33 kWh/l.
Vidi se, da ste v Klubu virtualnega letalstva podkovani v računanju in tehniki, zato pri naslednjem sestanku predstavi tudi sledeča dejstva in razmišljanja:
ocena, da naj bi EV porabil 12 kWh za 35 km, je pretirana, kajti pri BMW i3 je normna poraba 12,6 kWh/100km, ki jo zlahka dosežem, če vozim umirjeno in po predpisih. Ker vozim večinoma mestno vožnjo, ki je bolj zabavna in ni umirjena, je moje letno povprečje 17, porabo trenutnega slovenskega voznega BEV parka pa bi ocenil na 15, skupaj z izgubami prenosa in polnjenja pa na 20kWh/100km (15 deljeno s 75%; (deliti z 90% ni potrebno, ker so izgube elektromotorja že vštete v teh 15 kWh/100km)). Nerodno pa je, da se pri elektriki računajo izgube polnjenja, pri fosilnih pa se izgube pri transportu do rezervoarja ne računajo. Ampak to zanemarimo, tako, da je povprečna dnevna poraba za EV 7 kWh/dan, kar je skoraj 58% tvojega izračuna; to napako je ugotovil že Utk. Zakaj pride do nje: ker ima ICE motor (ne vozilo) izkoristek 35% samo v idealnih, laboratorijskih pogojih, realno pa vozila porabljajo energijo tudi na semaforjih in zastojih (kar pravilno pravi Utk); poleg tega je izkoristek 35% na ročični gredi, realno pa ima ICE izgube še pri pogonu alternatorja, vodni in bencinski pumpi, sklopki in menjalniku, česar EV nima. Bistveno pa je, da ste pozabili na regeneracijo zavorne sile, česar ICE-ji nimajo! Zato je preračun preko mehanske energije za premikanje mase vozila zgrešen, pravilen je prek realne porabe z izgubami pri prenosu elektrike - bruto 20 kWh/100km (pri Tesla S in X je povprečna poraba bruto okrog 28, ampak teh je pri nas za vzorec in niso merodajni ker gre za velike, težke in nadstandardne BEV).
Torej potrebujemo teoretičnih 'samo' 0,923 GW. Še vedno za eno elektrarno? Ne, ker je izračun sicer matematično točen, ni pa smiseln. Izračun je popolnoma nerealen tako v teoriji kot v praksi, je tako rekoč sholastičen. Niti teoretično ne moreš združiti sedanjosti in prihodnosti v en izračun - se pravi združiti električno omrežje sedanjosti in BEV vozni park prihodnosti - čez noč ne moreš zamenjati vseh ICE-jev z BEV-i. Če to narediš teoretično, potem moraš teoretično spremeniti še omrežje. V realnosti pa bodo spremembe postopne in omrežje se bo postopno razvijalo, seveda pa bodo potrebna velika vlaganja vanj, da bo sčasoma postalo inteligentno, in to ne glede na količino EV-jev v slovenskem voznem parku. Kdor tega ne verjame, verjetno misli, da so slovenski elektroinženirji nesposobni ali pa leni, da bi bili sposobni kaj spremeniti. Vendar to ne drži, kajti slovenski šolski sistem je med boljšimi na svetu, tako tudi kadri, ki ji producira in ki se dokazujejo po celem svetu. Torej imamo sposobne elektroinženirje, ki bodo kos nalogi vzpostavitve inteligentnega omrežja, kar pomeni internet stvari, veriženje podatkovnih blokov itd. Predvsem pa bo takšno omrežje sposobno ne samo polniti EV-je, pač pa tudi črpati energijo iz njih, ko bodo konice. V takem primeru inteligentnega omrežja pa bomo potrebovali samo do 20% več elektrike, če vsa današnja klasična vozila zamenjamo z električnimi! Angleži trdijo, da bo njim to uspelo, zakaj nam ne bi? Imajo 37 miljonov avtomobilov, proporcionalno podobno kot pri nas.
Da pa se slučajno ne bi vsi EV-ji polnili istočasno, obstaja zelo enostaven recept: politika zaračunavanja. Svoj EV polnim večinoma ponoči, ker je takrat cenejša tarifa. S tem tudi razbremenjujem električni energetski sistem, ki ima ponoči viške. Na ta način je v tem trenutku slovenska elektro distribucijska mreža sposobna oskrbela vozni park od 250 do 300 tisoč EV-jev brez kakršnih koli vlaganj. Jaz na leto pri 20.000 prevoženih kilometrih potrebujem neto 3.500 kWh oziroma 10 kWh/dan, kar je pri počasnem polnjenju sposobna zagotoviti vsaka šuko vtičnica v vsaki hiši. Cenovna politika bo takšna, da bo plačal več tisti, ki ne bo polnil ponoči, ob vikendih in praznikih, kakor tudi tisti, ki bo polnil z večjimi močmi (hitrostmi), kar je edino pravično.
Eden naših vodilnih managerjev elektro energetike preko medijev lansira takšne ekstremno mejne izračune, bodisi zaradi svoje konzervativnosti, s katero straši ljudi, da so potem skeptični do EV-jev, še bolj verjetno pa je, da straši oziroma prepričuje politike, da bi prispevali čim več davkoplačevalskega denarja za razvoj inteligentnega omrežja.
Tako kot jaz tebi verjamem, da nisi lobist NEK-a, ti meni verjemi, da nisem lobist kogarkoli; sem samo zelo zadovoljni uporabnik BEV-ja, ki je ene stvari detajlno proučil, preden se je zanj popolnoma pravilno odločil.
Seveda lahko v Sloveniji jamramo in strašimo, kot to počno konzervativci, vendar napredka ne moremo ustaviti; tega ne more niti Trumpova Amerika. Napredek nas bo obšel, če bomo stali križem rok, in cena za takšno ne-umje bo visoka...ampak jaz sem optimist, upam, da bodo strokovnjaki, kreativci in vizionarji ter naprednjaki porinili voz naprej v boljše čase.
Še naprej nas, prosim, obveščaj, ko boste pogruntali kaj novega, mi smo vam seveda na razpolago, če vas še kaj zanima in srečno na (virtualni) cesti in (virtualnem) zraku.
P.S. Jaz imam podatek, da je okvirna energijska vrednost litra bencina 8,77 kWh, dizla pa 9,89 kWh/l, se pravi da je povprečje 9,33 kWh/l.
BigWhale ::
Boš polovico preostanka poti avto porival, ali imaš vgrajen bicikel?
Malo pozabljaš, da se je treba tudi peljati do konca .
Joj, nehaj ze no. To je neumen argument. Vsi vemo, da imajo EVji manjsi doseg in vsi vemo, da je potrebno pri energiji varcevati, ce si res tako pri koncu. Pri bencinskem avtomobilu ni nobene razlike, ko se pogovarjamo o zastojih. Sel si na pot, ko ti je ze gorela lucka, kazal ti je 100km rezerve, do naslednje crpalke oz do cilja je pa 30km. Goriva se vrh glave! Potem si pa 4h ujet v zastoju. Avto ti pa zre sedem deci na uro, ce stojis na miru z vzganim motorjem.
Ja, vemo, pri ICEjih ta problem ni tako zelo ociten, je pa vseeno lahko problem.
IONIQov imaš na a.net 5 ogalsov, tako da smo kot kaže Slovenci priviligirani in se ga pri nas dejansko da kupiti. Doseg po EPA je 198 km kar je kar spodobno in ima vsaj zračno hlajenje baterije.
IONIQ-a z baterijo vsaj 40 kWh bi mogoče celo vzel.
To je ze skoooraj dovolj. Lj - Mb - Lj pri -10C z vsaj 120km/h brez polnjenja je pri meni entry level. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Magic1 ::
EMOBIju pogreša proste spise iz Slovenščine.
Drugače pa za inžinirja rabiš faks, za politika pa nič. Ugani kateri sprejemajo velike projekte. Na eni strani politike "strašijo" inžinerji, na drugi pa jih voli ljudstvo vsake 4 leta, ki hočejo čim več za malo denarja.
Napredek lahko bremzaš na veliko načinov in siljenje z dragimi rešitvami je tudi eden izmed njih.
Drugače pa za inžinirja rabiš faks, za politika pa nič. Ugani kateri sprejemajo velike projekte. Na eni strani politike "strašijo" inžinerji, na drugi pa jih voli ljudstvo vsake 4 leta, ki hočejo čim več za malo denarja.
Napredek lahko bremzaš na veliko načinov in siljenje z dragimi rešitvami je tudi eden izmed njih.
Magic
DamijanD ::
EV Kona naj bi bila okoli 40.000$ na Norveškem - letos jih bo za tisti trg samo 2500 na voljo.
Alec999 ::
34.000€ - subvencija za 64kWh EV se mi zdi zelo obetavna cena. Sploh, če v to vključimo podatke o stroških skozi lastništvo, ki jih je v tej temi podal Emobi. Res obetaven avto.
Okapi ::
Ali pa ti s svojimi zgodbicami o potovanju na morje z avtobusom. Taksne neumnosti ljudi odvracajo in vas ne delajo ravno kredibilne.
Na zapis:
Okapi :: 25. maj 2018, 13:56:50
#
Lahki greš tudi na štop (oziroma vsaj včasih smo tako hodili na morje). Lahko pa poskusiš na avtobus spravit šotor, roštilj, čoln, potapljaško opremo ... in potem povej, kako udobno je bilo potovanje.
sem opisal svojo izkušnjo izpred 30+let. Nikjer pa nisem zapisal, da to komu priporočam ali da celo to prakticiram. Bi se mar moral zlagati in zapisati da ni možno iti z avtobusom na kampiranje, da bi ti bil zadovoljen? Ali pač biti tiho, kot bomo očitno morali počasi biti vsi, kateri ne bomo govorili tako, kot bo govoril tisti, kateri bo imel moč, da bo označeval kaj je sovražni govor?
Nič se ti ne bi bilo treba lagati, da se na morje ne da iti z avtobusom, ket nihče ni trdil, da se ne da. Samo hudo neudobno zna biti, zato se tudi ti ne voziš več tako.
Emobi ::
EMOBIju pogreša proste spise iz Slovenščine.Magic1, pa kaj čem, če je pa žena slavistka in se po dolgih letih zakona nehote nalezeš partnerjevih manir. In 'Slovenščine' se piše z malo začetnico, pravilno pa se napiše 'inženir'. (Ups, dobro me je zdresirala!)
Drugače pa za inžinirja rabiš faks, za politika pa nič. Ugani kateri sprejemajo velike projekte. Na eni strani politike "strašijo" inžinerji, na drugi pa jih voli ljudstvo vsake 4 leta, ki hočejo čim več za malo denarja.
Napredek lahko bremzaš na veliko načinov in siljenje z dragimi rešitvami je tudi eden izmed njih.
Najboljši rezultati pri projektih so takrat, kadar politika sodeluje s skupinami strokovnjakov in upošteva njihovo mnenje. Preprosti politiki pa imajo preproste rešitve in strokovnjakov ne upoštevajo. Sicer se bo pa po nedelji videlo, kam bo šla Slovenija in njena energetika - po poti razvoja ali pa konzervacije obstoječega stanja, če ne celo nazadovanja, kajti če zmaga konservativna struja, bodo v nevarnosti tako subvencije za EV-je, kot tudi za sončne elektrarne. Simptomatično je tudi, da so najbolj konservativne evropske države najmanj naredile pri vpeljevanju elektro mobilnosti in dekarbonizaciji.
Za malo denarja je malo muzike, zelo drago pa je zdravljenje bolezni, katerih vzrok je degradirano okolje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Emobi ()
telexdell ::
Nič se ti ne bi bilo treba lagati, da se na morje ne da iti z avtobusom, ket nihče ni trdil, da se ne da. Samo hudo neudobno zna biti, zato se tudi ti ne voziš več tako.
Moram priznati, da sem zmeden. Eni zahtevate resnico, drugi pa bi najraje videli, da lažem, če že nisem tiho?
PS- pa naj bo dovolj o tem. Je že malce neumno vse skupaj. Nekateri pač ne znajo iz povedanega potegniti bistvo in se zato obešajo na okraske, kateri z bistvom (običajno) nimajo nobene veze ( pa ne mislim tebe @Okapi)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
freezby ::
Za 130 km dnevno tudi Ioniq zadošča, ker zdajle, ko je vroče res narediš tudi čez 200 km z enim polnjenjem. Pozimi je bil ob najhujšem mrazu doseg 145 km. Samo zaradi 2/3 avtoceste je seveda najboljše testirat in preizkusit. In s toplotno črpalko ti delujoča klima v uri požre 1-1,2 kWh, tako da večurni zastoji (ki so v Sloveniji parkrat letno ob nesrečah na Primorki) niso problem. V mestni - ljubljanski - gneči pa je poraba pod 10 kWh/100 km in mi je bilo celo v užitek se gužvat zaradi speljevanja, tišine, mirnosti.
Za večje, daljše potrebe prihaja omenjena Kona. Pri Norveški ceni je potrebno vedeti, je pri njih subvencija odpis DMV in zlasti DDV-ja. Ioniq na Norveškem tako začne s cenami pri 25 tisoč € (244 900 kron), pri nas pa ob subvenciji 7,5k€ pri 35 tisoč €. Se pravi je realno pričakovati, da bo s veliko baterijo pri nas Kona stala 45 tisoč €, bodo pa pri nas ponujali tudi z manjšo baterijo, tukaj pa bo zanimivo, kakšna bo cena za 39 kWh baterijo. (in smo spet pri tem, da so neposredne subvencije kupcem neumnost, največ od njih imajo prodajalci in proizvajalci, država jo skoraj nazaj pobere, učinkovitejše so davčne oprostitve).
In kot že par strani nazaj rečeno - kdor pa rabi nekaj dodatnih centimetrov dolžine, večji prtljažnik in vlečno kljuko pa je tukaj še Konin brat Kia Niro, ki pride par mesecev kasneje.
Za večje, daljše potrebe prihaja omenjena Kona. Pri Norveški ceni je potrebno vedeti, je pri njih subvencija odpis DMV in zlasti DDV-ja. Ioniq na Norveškem tako začne s cenami pri 25 tisoč € (244 900 kron), pri nas pa ob subvenciji 7,5k€ pri 35 tisoč €. Se pravi je realno pričakovati, da bo s veliko baterijo pri nas Kona stala 45 tisoč €, bodo pa pri nas ponujali tudi z manjšo baterijo, tukaj pa bo zanimivo, kakšna bo cena za 39 kWh baterijo. (in smo spet pri tem, da so neposredne subvencije kupcem neumnost, največ od njih imajo prodajalci in proizvajalci, država jo skoraj nazaj pobere, učinkovitejše so davčne oprostitve).
In kot že par strani nazaj rečeno - kdor pa rabi nekaj dodatnih centimetrov dolžine, večji prtljažnik in vlečno kljuko pa je tukaj še Konin brat Kia Niro, ki pride par mesecev kasneje.
Nikec3 ::
Za 130 km dnevno tudi Ioniq zadošča, ker zdajle, ko je vroče res narediš tudi čez 200 km z enim polnjenjem. Pozimi je bil ob najhujšem mrazu doseg 145 km.
Torej ne zadošča.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
EkoZnalec ::
Mam občutek da vsi hočejo prelisičiti osnovni zakon fizike o ohranitvi energije. Zmanjšati je nepotrebno vozačkanje . Pri nas so problem dnevne migracije, najhuje je v petkih . Eden od vzrokov je izkoriščanje plačanega prevoza na delo. To v Avstriji in Italiji ne poznajo. Pri nas podjetja v privatni lasti, že pogledajo da nimajo delavca , ki se vsakodnevno vozi iz M,Sobote. v Ljubljano ali Koper Je prevelik strošek. Drugače je v javnem sektorju, kar veliko si jih s tem poveča OD. Če bi dnevno migracijo zmanjšali za polovico, bi zelo hitro zmanjšali onesnaževanje (bolj kot pa z EL avtomobili), zmanjšali dren na cestah,zmanjšali število nesreč.
feryz ::
Kako se pa to naredi? 20 let si izmišljaš brezvezne, dobro plačane službe v JU v Ljubljani, zdaj vas pa kar naenkrat moti? Kje bo pa vsa žlahta dobila denar?
Prav si ugotovil, v privatnem sektorju je to drugače, ampak Ljubljana ne temelji na privat sektorju.
Prav si ugotovil, v privatnem sektorju je to drugače, ampak Ljubljana ne temelji na privat sektorju.
EkoZnalec ::
Imaš prav, tega da bi postal JS bolj učinkovit in manjši v Sloveniji ne bomo doživeli. 25 let imam svoje podjetje (majhno), moj delavnik ni nikdar krajši od 14 ur , večkrat pridem v stik z JS kot naročnikom, pa mi vsakič gre na bruhanje. Največkrat dobimo posel kot poddizvajalci podjetji v lasti sorodnikov in prijatljev vJS, k sreči je v zadnjem letu dovolj posla drugje.
Nikec3 ::
Supply, supply, supply,...
https://insideevs.com/hyundai-kona-elec...
https://insideevs.com/hyundai-kona-elec...
According to the press release, Hyundai Motor Norway needed to close the ordering list, as overwhelming demand translated into more than 20,000 interested customers.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
feryz ::
Kaj se pa zafrkavajo?
Konkurenca dokazuje, da zlahka lahko pobereš prednaročil in avansov od 500.000 potencialnih kupcev. 20.000 in odnehajo? Amaterji.
Hype popušča? Generalno gledano.
Bo treba frizerke potegniti noter. Ali pa še par zakonov s prepovedmi sprejeti.
Konkurenca dokazuje, da zlahka lahko pobereš prednaročil in avansov od 500.000 potencialnih kupcev. 20.000 in odnehajo? Amaterji.
Hype popušča? Generalno gledano.
Bo treba frizerke potegniti noter. Ali pa še par zakonov s prepovedmi sprejeti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: feryz ()
Okapi ::
Hyundai ne bo šel na vrat na nos gradit novih tovarn za električarje. Ker mu ni treba, in ker se ne splača. Proizvodnjo električnih bo postopno povečeval, kot bo to najbolj gospodarno (glede na marže, prodajo in stroške širjenja proizvodnih zmogljivosti).
Nikec3 ::
Hype popušča? Generalno gledano.
Letos bo svetovna rast prodaje EV-jev nekje 70% ali več. Hype ne popušča. Hype is real!
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
DamijanD ::
Hyundai ne bo šel na vrat na nos gradit novih tovarn za električarje. Ker mu ni treba, in ker se ne splača. Proizvodnjo električnih bo postopno povečeval, kot bo to najbolj gospodarno (glede na marže, prodajo in stroške širjenja proizvodnih zmogljivosti).
V mojem linku zgoraj je en odstavek:
Also, building a huge battery factory indicates that Hyundai believes that EVs are here to stay and the market is likely to expand rapidly. It doesn’t want to be beholden to SK or LG for a core technology used in its vehicles.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()
SimplyMiha ::
Hype popušča? Generalno gledano.
Nasprotno, EV so neizbežni. Proizvodnja narašča vsak dan, prav tako se tehnologija izboljšuje z vsako iteracijo.
Že sedaj dizli romajo na smetišče zgodovine, sledijo jim bencinarji, nekaj časa bodo vztrajali hibridi in napredni modorji kot npr. novi Mazdin SkyActiv.
Napovedujem, da bodo kmalu menjali motorje še v vojaških vozilih. S tem se bo šele zares začelo zabijati žeblje v krsto fosilašev.
vostok_1 ::
Vojna v EVjih bi bila precej kratka in klavrna. Tko da, razen če je to namen, pol dvomim, da boš videl tanka z baterijo kaj kmalu.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21