» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
536 / 1139
»»

Okapi ::

Malo bolj se moraš izobrazit. Tanki na električni (hibridni) pogon so zelo zaželeni in jih že razvijajo. Neprimerno tišji električni pogon je namreč idealen za nočne akcije presenečenja.

SimplyMiha ::

Gorilne celice. Že sedaj jih razvijajo za vojaška vozila, v ZDA jih je vojska že začela uporabljati. Električni motorji so veliko bolj praktični kot motorji na notranje izgorevanje, gorilne celice pa zagotavljajo dolgo avtonomijo.

Truga ::

Okapi je izjavil:

Malo bolj se moraš izobrazit. Tanki na električni (hibridni) pogon so zelo zaželeni in jih že razvijajo. Neprimerno tišji električni pogon je namreč idealen za nočne akcije presenečenja.

rofl

Tank slisis 2km dalec, ker skripljejo gosenice na polno, dalec dalec preden slisis dizl ali turbino notr. Za kaksne patrije bi to blo, za tanke pa res ne...

telexdell ::

Truga je izjavil:


rofl

Tank slisis 2km dalec, ker skripljejo gosenice na polno, dalec dalec preden slisis dizl ali turbino notr. Za kaksne patrije bi to blo, za tanke pa res ne...

Tank mogoče res redko vidiš, da bi lahko videl oz. slišal kakšmo neumnost si zapisal. Precej pogosteje pa vidiš oz. slišiš kak delovni stroj kateri se premika s pomočjo gosenic. Vzemi si enkrat čas, pa vsaj enega od teh malce opazuj.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

7982884e ::

za tank bi bil tak motor perfekten, ker tank predvsem rabi navor in elektricni motor lahko to nudi v manjsem prostoru. sklop na notranje izgorevanje pa je lahko prilagojen za ucinkovitost in tudi manjsi.

Okapi ::

Raziskava NATO iz 2004:
The main conclusions that resulted from the study are summarized below:
o Hybrid electric drive systems are needed to support military missions and commercial applications.
o Automotive performance of hybrid electric vehicles in terms of speed, acceleration, gradeability and stealthy operations is superior to the performance of mechanically driven vehicles.
o Hybrid electric drive systems provide better fuel economy than their mechanical counterparts due to the use of optimum engine performance and energy recovery during braking.
o The fuel economy gain has not yet been quantified and will require extensive field testing before any prediction is substantiated. Current predictions range from 20% to 30% improvement based on various mission scenarios.
o Energy storage onboard hybrid electric vehicles can support silent watch operations and also electric weapons such as Electro-thermal Chemical (ETC) Gun and Directed Energy Weapons (DEW).

vostok_1 ::

No. Mogoče mate prav...dokler streljaš na kamelo-poznavalce. V resni vojni si ne moreš privoščit downtime zaradi dolgega polnjenja.
Saj EVji so superiorni, ampak definitivno ne še za v resno vojno.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Okapi ::

Kakšno dolgo polnjenje? Zamenjaš komplet akumulatorjev, hitreje kot naložiš novo strelivo in napolniš tank z gorivom.

7982884e ::

govora je o hibridih, ne o zgolj elektricnih vozilih. ne rabis polnjenja iz vticnic, polni se sproti iz agregata.

J.McLane ::

Tak tank je že Porsche pripravljal za Hitlerja v drugi svetovni vojni, takrat se Hitler ni odločil zanj. Ena od zanimivosti tega tanka je bila kako prečiti reko, za to bi bila potrebna dva tanka povezana s kablom, eden je na kopnem (kisik) in deluje kot generator, druge preči reko POD gladino, ko pride na drugo stran se vlogi zamenjata. :D
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

vostok_1 ::

I don't buy it.

Gorivo dotočit je bistveno lažje in enostavneje kot baterije menjavat ali polnit.
Kot drugo tako baterijo je potrebno fejst hladit, v tanku pa ni dosti prostora za konkretne hladilne sisteme.
Kot drugo v puščavi bi baterija operirala na previsokih temperaturah. Litij mislim, da ne sme it tam čez 50C.

No way. Ne bo še takih tankov v operativi. Baterije se morajo še izboljšat.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

BigWhale ::

Gas turbine od M-1 Abrams tanka in poln rezervoar standardnega goriva tehtata malenkost vec kot dve toni. Potem je zraven se avtomatski menjalnik, ki tehta 1900kg ima pa tudi za kakih 250kg akumulatorjev. Pa nekaj sto kg lahko dodamo se za prenosnike moci in se kaksno malenkost. Hladilni sistem za turbino, etc etc. Pridemo hitro na stevilko pet ton samo za pogon.

To je priblizno toliko kot naj bi tehtal battery pack od Tesla Semi. Za vlecenje 36t tovora 800 milj dalec. Doseg M1 tanka je 420km in tank tehta 60t.

Problem elektrike je v tem, ker je ne mores dobiti sredi puscave ali pa sredi nekega polja.

vostok_1 ::

Glede teže, no, osebno bi rekel da je dizel boljši za te namene. Z abramsom so mal pretiraval, se meni zdi.
Ampak če tvoje cifre štimajo. Ok, i concede.


Glede dobavljivosti pa sem tud želel omenit. Gorivo je enostavneje dobavljivo in hitreje deployable.
V sili razmer, ga lahko prečrpa že en sam iz posadke.
Menjava baterije pa definitivno terja mehanizacijo.
Polnjenje iz powerpacka pa nima smisla v napetih situacijah.

In ja...ICEji so manj občutljivi na visoke temperature.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

telexdell ::

Namen tanka ni delati tisoče km dnevno (kot jih očitno dela večina tu na forumu) ampak zasesti strateške položaje ali premagati utrjene ovire na poti ostalih enot. Ker je potrebno po osvojitvi nekega področja to očistiti in zavarovati ima takrat tank postavljen na strateškem položaju več kot dovolj časa, da se napolni pred premikom na naslednji položaj.

Motorji z notranjim izgorevanjem dosegajo precej visoke temperature. Ker se nahajajo skupaj s posadko znotraj oklepa in ker posadka preživi očitno obstaja hlajenje, katero lahko zagotavlja temperaturo pod 50°C. Kaj pa sprošča več toplotne energije- ali motor s 30% izkoristkom ali baterijski sklop s preko 95% izkoristkom pa najbrž ni pretirano težko izračunati.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

To je priblizno toliko kot naj bi tehtal battery pack od Tesla Semi. Za vlecenje 36t tovora 800 milj dalec. Doseg M1 tanka je 420km in tank tehta 60t.

Problem elektrike je v tem, ker je ne mores dobiti sredi puscave ali pa sredi nekega polja.
Vojska jo lahko. Pripelje prenosni jedrski reaktor in jo ima, kolikor hoče.
Ruski prototip TES-3 izpred malo manj kot 60 let.


Transportable Electric Station 3 aka TES-3 was produced in the Leningrad-based Kirov Factory, but the first working station only started producing energy in 1961. Its turbine generator produced 1.5 megawatts. This Soviet utility was built on the body of T-10 Tank and weighted 310 tons and was capable of transporting over 37 pounds of uranium. Some tests were done in the 1960s, but the unprofitable project was ended in 1969.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

TESKAn ::

+ električnega tanka je še v tem, da nimaš par MW toplotnega vira in se tako lažje skriješ.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

fikus_ ::

Elektrika kot vir je za vojsko zelo zanimiva. In zelo verjetno se dela kaj na tem. Ampak, če bi bilo tako enostavno, kot eni pišete tu gor, bi to že obstajalo v uporabi! "Sve se može, lako čemo . . . . ! "
Samo kot zanimivost, zadnji YU tank M80 je lahko kuril praktično vsa tekoča goriva, dizel, bencin, petrolej, kerozin, v določenem % mešanico bencina/dizla in rastlinskega olja (bučno, olivno, sončnično, repično, . . . .). Predvidena življenjska doba tanka v bitki je nekaj ur.

Kot je že BW pisal številke, 60 t Abramsa s trenutno tehnologijo shranjevanja elektrike še ne moreš voziti nekaj ur.

7982884e ::

vostok_1 je izjavil:

I don't buy it.

Gorivo dotočit je bistveno lažje in enostavneje kot baterije menjavat ali polnit.
Kot drugo tako baterijo je potrebno fejst hladit, v tanku pa ni dosti prostora za konkretne hladilne sisteme.
Kot drugo v puščavi bi baterija operirala na previsokih temperaturah. Litij mislim, da ne sme it tam čez 50C.

No way. Ne bo še takih tankov v operativi. Baterije se morajo še izboljšat.

si prebral poste zgoraj?
ne rabis ogromne baterije, lahko je samo za 10 km dosega. agregat nonstop laufa in fila (in hladi).
point je, da je agregat precej manjsi kot motor, je optimiziran za ucinkovitost (recimo blizu 50% se danes ze da) in vedno dela na optimalnih obratih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

Spock83 ::

Nikec3 je izjavil:

IONIQov imaš na a.net 5 ogalsov, tako da smo kot kaže Slovenci priviligirani in se ga pri nas dejansko da kupiti. Doseg po EPA je 198 km kar je kar spodobno in ima vsaj zračno hlajenje baterije.

IONIQ-a z baterijo vsaj 40 kWh bi mogoče celo vzel.


Jaz bom verjetno Niro z 64kWh. Delam na dan 150km.

Spock83 ::

Še eno vprašanje. Kakšna je poraba pri EV, če greš dosti vklanec? Npr vipavški klanec, ki traja ene 10min pri 80-100km/h.

Okapi ::

fikus_ je izjavil:

Kot je že BW pisal številke, 60 t Abramsa s trenutno tehnologijo shranjevanja elektrike še ne moreš voziti nekaj ur.
Lahko pa (s trenutno tehnologijo) tank na mestu neslišno deluje celo noč (elektronika, namerilni sistemi, komunikacije, streljanje, klima ...). Klasični tanki morajo imeti ves čas prižgan motor, ker je poraba elektrike za vse to tako velika.

In deset kilometrov je lahko pot iz zaledja v prvo frontno linijo. Če je tank na električen pogon slišen na 1 km, je to velika prednost v primerjavi s tem, da je slišen na 3 km.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Truga ::

telexdell je izjavil:

Truga je izjavil:


rofl

Tank slisis 2km dalec, ker skripljejo gosenice na polno, dalec dalec preden slisis dizl ali turbino notr. Za kaksne patrije bi to blo, za tanke pa res ne...

Tank mogoče res redko vidiš, da bi lahko videl oz. slišal kakšmo neumnost si zapisal. Precej pogosteje pa vidiš oz. slišiš kak delovni stroj kateri se premika s pomočjo gosenic. Vzemi si enkrat čas, pa vsaj enega od teh malce opazuj.

Ja? Gosenice od bagrov skripljejo in ropotajo ko 100 mater kljub temu da se premikajo po gradbiscu 5km/h.

Tank se vozi precej hitreje, komot tudi preko 60km/h. Kaksen efekt mislis da bo to melo na glasnost?

vostok_1 ::

You win.
Mogoče pa električni tank ni tako napačna ideja za nezanemarljiv del scenarijev.
Urban warfare tipa v iraku, bi vrjento kar šel. Asimetrično bojevanje recimo.

Razmišljam, kako bi potekala invazija na Iraq 03', ker baje so tankovski konvoji neprekinjeno drveli proti prestolnici.
Kako bi to z elektriko zgledalo?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

Utk ::

Zakaj bi sploh konvoji tankov drveli proti Bagdadu, ce bi sli na elektriko, tako kot avti vojakov doma v ZDA?

zmaugy ::

MisterM je izjavil:

https://eauto.si/sl/izdelki/predelava-v...


Glede na njihovo stran so prezasedeni.

Spock83 je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

IONIQov imaš na a.net 5 ogalsov, tako da smo kot kaže Slovenci priviligirani in se ga pri nas dejansko da kupiti. Doseg po EPA je 198 km kar je kar spodobno in ima vsaj zračno hlajenje baterije.

IONIQ-a z baterijo vsaj 40 kWh bi mogoče celo vzel.


Jaz bom verjetno Niro z 64kWh. Delam na dan 150km.

Ioniqa EV se ne da kupiti. Kar imajo je za testirat in ne prodajo. Ioniq z baterijo od Niro bi bil zelo zanimiv.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

Nikec3 ::

V ZDA so znane številke prodaje za maj. Dostavili so 24 500 avtomobilov, kar je na letni ravni rast za 48%. Dostavili so tudi 6250 Modelov 3 (april: 3875). Za junij neke rasti ni pričakovati, ker želi Tesla ohraniti njihovo davčno olajšavo, zato bo višek Modelov 3 izvozila v Kanado.

https://insideevs.com/monthly-plug-in-s...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

zmaugy ::

Samo to so zraven tudi plugin hibridi na tem linku.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

BigWhale ::

fikus_ je izjavil:

Samo kot zanimivost, zadnji YU tank M80 je lahko kuril praktično vsa tekoča goriva, dizel, bencin, petrolej, kerozin, v določenem % mešanico bencina/dizla in rastlinskega olja (bučno, olivno, sončnično, repično, . . . .). Predvidena življenjska doba tanka v bitki je nekaj ur.

Kot je že BW pisal številke, 60 t Abramsa s trenutno tehnologijo shranjevanja elektrike še ne moreš voziti nekaj ur.


Vecina tankov ima 'multi fuel engine', ker je tako najlazje. Omenjeni primer Abramsa prav tako. Je pa res, da zaradi logistike prakticno vedno kurijo JP-8, tako kot letala.

Zheegec ::

Internal documents reveal Tesla is blowing through an insane amount of raw material and cash to make Model 3s, and production is still a nightmare

Internal documents reviewed by Business Insider show that the company expects that as much as 40% of the raw materials used to produce batteries and driving units manufactured at Tesla's Gigafactory in Nevada need to be scrapped or reworked by employees before they are sent to Tesla's factory in Fremont, California, and assembled into Model 3s. The documents were dated in the first quarter.

That is to say, for every 2,500 battery packs and driving units that leave the Gigafactory, an additional 1,000 pieces of "nonconforming material" is created. Half of that will be reworked and put into other car parts. The other half becomes scrap.

Tesla has spent almost $150 million on scrap materials so far this year, according to internal estimates Business Insider has seen. That number does not include the overhead cost of creating that scrap (energy, labor hours, etc.). Tesla reported manufacturing 9,766 Model 3s in the first quarter of this year.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Okapi ::

Saj so pred kratkim šest letal polnih robotov za gigafabriko pripeljali iz Nemčije. Samo še namontirajo jih, in potem s polno paro novim zmagam naproti.;)

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/...

TESKAn ::

Najbrž niso bili samo roboti ampak končane linije, ki jih v fabrki zmontirajo in poženejo. Tisti mesec, ki so ga prihranili z letalskim prevozom pa porabijo za "debugiranje".
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

J.McLane ::

Tisti, ki čakajo na Model 3 v Evropi so lahko samo srečni, da ne dobivajo teh polizdelkov in upajo, da bodo do takrat ko dobijo svoje avte že vse probleme odpravili.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Okapi ::

Zunaj so prvi preizkusi e-Jaguarja (je bil embargo na objavo, do pred kakšnim dnevom ali dvema). V glavnem ga vsi hvalijo, in primerjajo s teslami.

Recimo:



The interior is better than any Tesla, especially the Model 3.

The handling is outstanding, in terms of an SUV taking corners.

The mix between knobs, buttons and touchscreens is very good.

The traction performance in deep off-road sand is superior.

This is the best electric car on sale today.


J.McLane je izjavil:

Tisti, ki čakajo na Model 3 v Evropi so lahko samo srečni, da ne dobivajo teh polizdelkov in upajo, da bodo do takrat ko dobijo svoje avte že vse probleme odpravili.
Do takrat, ko bodo odpravili vse probleme, bodo za podobno ceno na voljo že boljši električarji drugih znamk.>:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Nikec3 ::

Pri Jaguarju se pozna, da ga delajo v Magni, ki je verjetno top manufacturer avtomobilov na svetu, v smislu kvalitete.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Utk ::

Nemce najprej prehiti ameriški startup, potem pa še indijci, sej ne veš kaj je hujše.

J.McLane ::

Okapi je izjavil:

Do takrat, ko bodo odpravili vse probleme, bodo za podobno ceno na voljo že boljši električarji drugih znamk.>:D


A veš koliko let poslušam že podobne komentarje, leta 2011 sem kupil Priusa, 7 let kasneje še vedno ni meni primernega EV-ja za dobit v Slo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Invictus ::

https://electrek.co/2018/06/04/siemens-...

Tudi električni avioni gorijo ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

telexdell ::

Invictus je izjavil:

https://electrek.co/2018/06/04/siemens-...

Tudi električni avioni gorijo ;).


Le kaj ti je tu smešno?

Drugače pa- tudi prvi pionirji letalstva so bili pogostokrat žrtve svoje inovativnosti. Pa razvoj letalstva to ni zaustavilo. Še več, njim podobne je spodbudilo, da so še z večjo vnemo analizirali napake tragičnih žrtev in jih kombinirali s svojimi idejami. To je doprineslo k temu, da je letalski transport med najvarnejšimi transporti danes. Zagotovo bo v družino varnih transportov nekoč spadal tudi električno avion.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

Se bo moral najprej kakšen manjši čudež na področju baterij zgoditi.

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

Zunaj so prvi preizkusi e-Jaguarja (je bil embargo na objavo, do pred kakšnim dnevom ali dvema). V glavnem ga vsi hvalijo, in primerjajo s teslami.


Ce avto za 120k neb bil boljsi od tistega za 50k bi bla tud zalost. :D

Gregor P ::

A da je "samo" 50k?>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Spock83 ::

Spock83 je izjavil:

Še eno vprašanje. Kakšna je poraba pri EV, če greš dosti vklanec? Npr vipavški klanec, ki traja ene 10min pri 80-100km/h.


emobi a ti slučajno veš?

kingsix ::

Kja pa se je zgodilo z avti na etanol? Sem gledal nek cca 7 let start dokumentarec in so takrat na veliko govorili kako je etanol prihodnost. Kaj je problem etanola? Govorili so kako je green, kako se pridobiva , itd...skratka iz dokumentarca je izgledalo kot perfektno gorivo.

Spock83 ::

Verjetno je treba skrčit še veliko pragozda za zadovoljive količine

Nikec3 ::

kingsix je izjavil:

Kja pa se je zgodilo z avti na etanol? Sem gledal nek cca 7 let start dokumentarec in so takrat na veliko govorili kako je etanol prihodnost. Kaj je problem etanola? Govorili so kako je green, kako se pridobiva , itd...skratka iz dokumentarca je izgledalo kot perfektno gorivo.

Etanol je med drugim tudi moralno sporen.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Spock83 je izjavil:

Spock83 je izjavil:

Še eno vprašanje. Kakšna je poraba pri EV, če greš dosti vklanec? Npr vipavški klanec, ki traja ene 10min pri 80-100km/h.


emobi a ti slučajno veš?


Ne vem zakaj naj bi bilo to pomembno oz. koliko bistveno drugače kot pri klasičnem vozilu? Če boš polnil samo doma je edini relevanten podatek povprečna hitrost, ki jo želiš na AC. Če boš polnil v službi pa je vmes še višinska razlika, torej v eno smer je poraba večja kot v drugo.

Če greš iz Vipave v LJ bo poraba višja ker je LJ skoraj 200m višje, tisti klanec takoj na začetku ne igra bistvene vloge.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

telexdell ::

kingsix je izjavil:

Kja pa se je zgodilo z avti na etanol? Sem gledal nek cca 7 let start dokumentarec in so takrat na veliko govorili kako je etanol prihodnost. Kaj je problem etanola? Govorili so kako je green, kako se pridobiva , itd...skratka iz dokumentarca je izgledalo kot perfektno gorivo.

Baje so se šoferji izgovarjali na pogonsko sredstvo, ko so jih policaji dobili okajene za volanom:D

Drugače pa- npr. v Braziliji ga lahko že vsaj 20 let poljubno tankaš na črpalkah, če imaš ustrezno prilagojen motor avtomobila. Potrebuješ pa surovino (tam imajo veliko sladkornega trsa) in pa seveda vir energije za destilacijo. Lahko uporabiš les, premog, plin, elektriko... Torej bi pri nas elektriko porabljal za pridobivanje etanola, katerega bi potem skuril v motorju z največ 40% izkoristkom?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Okapi je izjavil:

Zunaj so prvi preizkusi e-Jaguarja (je bil embargo na objavo, do pred kakšnim dnevom ali dvema). V glavnem ga vsi hvalijo, in primerjajo s teslami.


Ce avto za 120k neb bil boljsi od tistega za 50k bi bla tud zalost. :D

??? iPace je cenejši od najdražje tesline trojke.
the I-Pace will start at $69,500.
Yes, that’s $10,000 cheaper than the base level Model X, and even $5,000 less than the most affordable Model S.

Razlika bo v ZDA še bolj občutna v 2019, ko se bodo subvencije za tesle začele prepolavljati.

Okapi ::

Spock83 je izjavil:

Verjetno je treba skrčit še veliko pragozda za zadovoljive količine

Etanola ni povsod ekonomično pridobivati. V Braziliji so se zanj odločili, ker nočejo biti odvisni od uvoza nafte, poleg tega pa imajo ugodne razmere za njegovo pridobivanje - veliko poceni zemlje, kjer lahko rastejo ugodne poljščine (take, z veliko sladkorja). Ta poceni zemlja gre sicer v večini primerov na račun narave.

Pri pridobivanju etanola veliko dela opravi biologija, se pravi najprej rastline, ki s sončno energijo CO2 in vodo spreminjajo v sladkor, in kvasovke, ki sladkor spreminjajo v alkohol.

Ta biološki del procesa je za zdaj še precej neučinkovit, ampak potencial je velik, in se veliko dela na tem, da bi ga izboljšali, in sicer v dveh smereh.

Ena pot so gensko spremenjene poljščine z več sladkorja. Se pravi, da s pomočjo sončne energije več CO2 in vode spremenijo v sladkor.

Druga pot so gensko spremenjene kvasovke, ki sladkor, oziroma ogljikove hidrate na splošno, učinkoviteje spreminjajo v alkohol. Sedaj je recimo problem, ker pri določenem odstotku alkohola poginejo. Če bi recimo preživele v 50% alkoholu, bi lahko delal žganje kar brez destilacije;)

Poleg tega razvijajo kvasovke, ki bi ne "jedle" sladkorja, ampak kar celulozo. Ko bodo to naredili, je problem pogona na alkohol praktično rešen. Celuloze je ogromno že odpadne iz kmetijstva, poleg tega pa je tu seveda še vsa lesna "biomasa".

Ves v prometu proizvedeni CO2 bi bil tako nevtralen, se pravi pobran iz ozračja. Praktično vse države bi bile lahko samooskrbne z gorivom ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

J.McLane ::

Vprašanje če je dovolj celuloze za komplet vozni park, nek odstotek bi seveda šlo, kaj več pa vseeno težko.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
536 / 1139
»»