» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
529 / 1218
»»

Truga ::

Me zanima kako se bosta ta grafa spreminjala zdaj ko siba cena nafte gor.

BigWhale ::

Hm, saj siba navzgor ze zadnjih 20 let? Z nekaj obcasnimi padci ampak nic drasticnega.

Emobi ::

A ni bil sodček v zadnji krizi 140$, danes je pa 60$ ?

BigWhale ::

Nevem, leta 1998 so v ZDA placevali malo cez dolar za galono, sedaj placujejo skoraj tri dolarje. Povprecno v ZDA. Na zahodni obali je danes cena vec kot tri dolarje in pol.

Emobi ::

Da, eno je cena nafte na svetovnih trgih in drugo je cena na (ameriških)bencinskih črpalkah. Kupovanje velikih avtomobilov je odvisno predvsem od kupne moči prebivalstva, ki v Ameriki očitno raste, raste pa tudi cena galone goriva.
Nekaj o nafti, seveda to ni za nas, saj nismo telebani.:)http://www.financnitrgi.com/novice/borz...

BigWhale ::

Ampak, ce bi bila za nakup avtomobila tako zelo pomembna cena goriva, cena, ki jo placa posameznik, potem prodaja SUV in tovornjakov ne bi tako narascala in prerasla prodaje klasicnih avtomobilov.

Emobi ::

Izgleda, da je nakupna moč prebivalstva odvisna od svetovnih cen nafte in ne cen goriva na pumpah; bolj ta cena nafte brent raste, manjša je nakupna moč in manj je velikih avtomobilov.

Zheegec ::

Emobi je izjavil:

Da, eno je cena nafte na svetovnih trgih in drugo je cena na (ameriških)bencinskih črpalkah. Kupovanje velikih avtomobilov je odvisno predvsem od kupne moči prebivalstva, ki v Ameriki očitno raste, raste pa tudi cena galone goriva.
Nekaj o nafti, seveda to ni za nas, saj nismo telebani.:)http://www.financnitrgi.com/novice/borz...

Kupna moč prebivalstva ne narašča, je pa od leta 2009 dalje bistveno lažje (in ceneje) dobiti kredite. Počasi pa gredo obrestne mere gor, tako da bo kmalu konec zabave če se bo to nadaljevalo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

BigWhale ::

Cena za sod nafte je narascala od leta 1998 do 2008, potem se je padla in zopet narascala do leta 2013, ko je zacela padati in naslednje leto fejst padla. Lani je pa sla spet gor. To samo delno korelira z rastjo prodaje vecjih avtomobilov in ne pomeni se nicesar. Janeza ne zanima kolk je cena surove nafte.

http://www.tylervigen.com/spurious-corr...

Emobi ::

Misliš, Johna ne zanima. :)
Logično je, da se takrat, ko je kupna moč višja, kupujejo večji avti.
Za kupno moč je vseeno, ali je posledica višjih plač ali ugodnejših kreditov; več ko je plače in/ali ugodnejši kot so krediti, več se kupuje. Sploh pa velikih avtov. Cena sodčkov nafte pa sigurno vpliva na gospodarstvo vsake države in posledično tudi na kupno moč. Zato pa moramo iti na brezogljično družbo, da nam ne bodo tujci z nafto krojili usodo, samo do tega je še dolga pot.

BigWhale ::

Midva brez ogljika ne moreva funkcionirati. ;>

Emobi ::

Za zdaj še res ne, ampak enkrat v prihodnosti, ko si bomo mind prenesli na net, ne bomo potrebovali ogljika, ne teles; avtomobili bodo samo še virtualni in ti bodo seveda VEČINOMA ELEKTRIČNI! Le tu pa tam bo kakšen starodobnik navidezno hrumel in virtualno usmrajal navidezno okolje...:)

Magic1 ::

Jaz imam doma v fotelju virtualni avto. Imenuje se streetview. Vedno ready in skoraj brezplačen.
Magic

Emobi ::

A si preračunal stroške koliko te stane na mesec, na 10 (15,20,30,40) let? A dobro potegne? Je EV ali ICE?:)

VaeVictis ::

Emobi je izjavil:

A si preračunal stroške koliko te stane na mesec, na 10 (15,20,30,40) let? A dobro potegne? Je EV ali ICE?:)


Pospeški dobri, končna hitrost slaba, izdelava slaba, dolgo časa traja, da štarta (se nafila), pa še vohuni za mano, je pa uporaba relativno poceni (samo elektriko plačujem, ko enkrat mašino kupim), sam bi rekel, da je EV (verjetno Tesla). >:D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: VaeVictis ()

feryz ::

Sosed ima novega ionic-a.
Zanima me, če so vsi taki. Ko spelje ali vozi je "zelo" glasen.
Kot bi poslušal letalski motor, seveda ne tako na glas. Vendar definitivno preveč.

J.McLane ::

Ima električenga, priključnega hibrida ali navadnega hibrida?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

feryz ::

Nimam pojma, vprašal ga pa tudi ne bom, ker se ravno ne ljubiva preveč.
A to kje piše?
Avto pa res najeda s tem zoprnim zvokom. Neko visokofrekvenčno piskanje.

J.McLane ::

Če je spredaj maska popolnoma zaprta je EV, sicer hibrid. Zanimivo da piska, koliko si pa star? S starostjo boš visoke frekvence vedno slabše slišal :))

Določeno piskanje je pri vsakem EV, Priusa se tudi sliši, ampak za moje pojme je to še vedno tiho, toliko tiho, da te večina pešcev ne sliši. Žene jaz nikoli ne slišim ko gre od doma ali pride domov s Priusom, za sosedove dizle bi to težko rekel.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

feryz ::

Blizu abrahama. Slišim ga ponoči na 50+ metrov. Ni ravno piskanje, nekje med piskanjem in zvokom turbine.
A je različen elektro motor?

Gregor P ::

Kaj pa to? Danes poslušam svetovalni servis na prvem radiu in slišim naslednje:

Pri EV so načeloma problem seveda napajalni deli, tam kjer je shranjena električna energija in seveda te razsmerniki, kabli ipd. največkrat je to v zadnjem delu avtomobila; tam so z meritvami ugotavljali precej visoke obsevalne obremenitvi, v nekem relativnem razmerju, npr. 8-10 uT v področju nizkih frekvenc, kar so znatne sevalne obremenitve, v navadnem bivalnem okolju pa so vrednosti 0,1, 0,2 uT. Tako da v bistvu na zadnjem sedežu, ko imamo še nekoga, recimo majhnega otroka, so v tistem času, ko speljujemo obsevalne obremenitve največje


Sam sicer nisem tako "alergičen" na sevanje, ampak ene par bi vas pa moralo biti >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Emobi ::

Vsak BEV pri pospeševanju in tudi pri regenerativnem zaviranju oddaja visokofrekvenčni zvok. Pri pospeševanju se ta zvok zvišuje, nekako tako kot pri startu vesoljskih ladij v znanstvenofantastičnih filmih. To je pač lastnost trofaznih motorjev. Pri enakomerni vožnji pa je ta zvok neslišen. V kabini se to skoraj ne sliši, zunaj pa je večji. Vsekakor bi bil zvok ICE-ja pri takih pospeških neprimerljivo močnejši. Jaz sem dal na svojega i3 pujseka dodatno opremo - opozorilni zvok za pešce ki deluje do 30km/h, pri višjih hitrostih ni potreben, ker pešec sliši hrup koles. Zunanji zvočnik oddaja zvok nekakšnega nizkega hropenja, kot bi se nekaj kuhalo. Lahko ga tudi izklopim. Pri enakomerni in počasni vožnji ni visokofrekvenčnega zvoka elektromotorja; ta se pojavi samo takrat, ko je motor zelo obremenjen - pospeški, vožnja pri najvišji hitrosti.
Opozorilni zvok za pešce bodo leta 2019 morali imeti vsi novi EV-ji v Evropi, v Ameriki je to že uzakonjeno. Sicer nisem opazil, da bi pešci imeli problem z EV-ji, ker človek v prometu uporablja predvsem vid.
Možno pa je, da ima sosedov ionic močan opozorilni zvok za pešce, ker ko prihaja domov, ne divja na vso moč in se visokofrekvenčni zvok motorja ne bi smel tako močno slišati.

Četudi sta si s sosedom antipatična, pojdi k njemu, naj ti avto razkaže in ga malce povprašaj. Če ni bedak, ti ga bo z veseljem razkazal in še medsosedski odnosi bodo na višji ravni. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

Gregor P je izjavil:

Kaj pa to? Danes poslušam svetovalni servis na prvem radiu in slišim naslednje:

Pri EV so načeloma problem seveda napajalni deli, tam kjer je shranjena električna energija in seveda te razsmerniki, kabli ipd. največkrat je to v zadnjem delu avtomobila; tam so z meritvami ugotavljali precej visoke obsevalne obremenitvi, v nekem relativnem razmerju, npr. 8-10 uT v področju nizkih frekvenc, kar so znatne sevalne obremenitve, v navadnem bivalnem okolju pa so vrednosti 0,1, 0,2 uT. Tako da v bistvu na zadnjem sedežu, ko imamo še nekoga, recimo majhnega otroka, so v tistem času, ko speljujemo obsevalne obremenitve največje


Sam sicer nisem tako "alergičen" na sevanje, ampak ene par bi vas pa moralo biti >:D
Glede elektromagnetnega sevanja sem spraševal prodajalca, ki je odgovoril, da je vse dovoljenih mejah. Seveda je, saj drugače ne bi mogli avto prodajati. In seveda, ker ne verjamem niti mrtvemu konju, kaj šele živemu človeku, si bom sposodil merilec in bom izmeril. Vidim pa, da je pri mojem i3 pujsku v prtljažniku nad motorjem kovinska nerjavna plošča, pa tudi sicer je motor ovit s kovinsko folijo, kar bi moralo preprečiti (po Faradayu in njegovi kletki) elektromagnetno sevanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Gregor P ::

Emobi je izjavil:

Glede elektromagnetnega sevanja sem spraševal prodajalca, ki je odgovoril, da je vse dovoljenih mejah.
A je to bil prodajalec od VW:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

feryz ::

Ne, od BMW! Haloooo. Saj bereš, kaj je kupil.

BTW, moj avto fila baterijo, samo ko žlajfam. Tisto svinčeno. Li ion so samo v daljincu.
Ali vseeno šteje kot hibrid? Bi šel na eko sklad po malo keša, če se kvalificiram noter. Lahko tudi samo jurja, ni treba, da je štiri in pol.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

Truga ::

Truga je izjavil:

https://twitter.com/elonmusk/status/998...
mislim da je tole illegal celo v glorious capitalist USA :D

mhm.

Emobi ::

feryz je izjavil:

Ne, od BMW! Haloooo. Saj bereš, kaj je kupil.

BTW, moj avto fila baterijo, samo ko žlajfam. Tisto svinčeno. Li ion so samo v daljincu.
Ali vseeno šteje kot hibrid? Bi šel na eko sklad po malo keša, če se kvalificiram noter. Lahko tudi samo jurja, ni treba, da je štiri in pol.
Gregor P se je hecal in aludiral na laganje oziroma prirejanje izpuhov pri Volkswagnovih dizlih. Saj se spomnite, ko smo govorili: Volkswagina, Gas auto.:)
To kar imaš ti, je samo sistem za manjšo porabo goriva, ker alternator ne rabi toliko polnit akumulatorja, ker to opravljajo zavore. Ker pa nimaš pogonskega elektromotorja, to ni hibrid in nisi upravičen do subvencije. Volkswagina, pardon Volkswagen zdaj pravi, da bo delal mehke hibride po sistemu višje napetosti 48V in mislim da litijeve baterije namesto svinčenega akumulatorja in bo to prispevalo k manjši porabi. Nekaj podobnega no, in brezveznega tudi... pa vendar bolje nekaj kot nič.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Machete ::


Saj vem, da je stara fora, sam vseeno jo pustim tu.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Emobi ::

To je samo zelo dobra fora, če je pa res, ti bizgeci nimajo pojma. Tega električnega pujsa je potrebno samo za 15 do 20 minut vleči pri približno 60km/h in se baterija napolni na tretjino če ne še celo več.

Ne glede na to, ali je generator dizel ali bencinar, je to grozno neučinkovito (pa saj gre vendar za ICE motor!) pridobivanje elektrike!
To so delali primerjavo v Ameriki s Teslo in enim ICE-jem. Gorivo so nalili v generator in napolnili Teslo, nato pa bistroumno ugotovili, da imajo EV-ji in ICE-ji podobno porabo. Zelo nepoznavalsko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Nikec3 ::

Ena random ankedota. Včeraj mi je punca vsa panična poslala sms, da je videla nekega zelo grdega BMW-ja. Kasneje sva ugotovila, da gre za i3-ko. :|>:D
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Utk ::

Ta je za porocit. Ce je grd je grd, pa naj bo stokrat bmw. Ne pa kot nekateri, tudi tipi, v resnici nimajo pojma o avtih, samo znacko pogledajo in ze vejo ali morajo kurcat ali stokat.

kow ::

Naredi eksperiment. Najemi i3 in jo pelji en krog, potem pa jo vprasaj kaksen se ji zdi avto.

Truga je izjavil:

Me zanima kako se bosta ta grafa spreminjala zdaj ko siba cena nafte gor.


Saj graf zajema obdobje visjih cen nafte. Ce pogledas graf od 06 do 13, bos videl da se je trend ustavil.
Ocitno visoke cene nafte ali hujsa gospodarska kriza trend prekinejo. Dvomim, da bi sedaj bilo kaj drugace.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

"Ah, ti Američani. Briga jih za ekologijo, zato pa tudi porabijo največ energije - njih 5% svetovne populacije porabi 25% energije na svetu."

Imas kaksen dokaz za trditev?

PrimoZ_ ::

Kje pa je W1 ? Brez njegovega razburjanja, tema ni zares zanimiva :)

BigWhale ::

Prihodnost elektricnih avtomobilov in zivljenja v blokih? :)



Kr smesn ampak taksna je realna situacija pri nas. Ljudje, ki lahko sami doma polnijo, so v manjsinah.

pero50 ::

Emobi je izjavil:

Vsak BEV pri pospeševanju in tudi pri regenerativnem zaviranju oddaja visokofrekvenčni zvok. Pri pospeševanju se ta zvok zvišuje, nekako tako kot pri startu vesoljskih ladij v znanstvenofantastičnih filmih. To je pač lastnost trofaznih motorjev. Pri enakomerni vožnji pa je ta zvok neslišen. V kabini se to skoraj ne sliši, zunaj pa je večji. Vsekakor bi bil zvok ICE-ja pri takih pospeških neprimerljivo močnejši. Jaz sem dal na svojega i3 pujseka dodatno opremo - opozorilni zvok za pešce ki deluje do 30km/h, pri višjih hitrostih ni potreben, ker pešec sliši hrup koles. Zunanji zvočnik oddaja zvok nekakšnega nizkega hropenja, kot bi se nekaj kuhalo. Lahko ga tudi izklopim. Pri enakomerni in počasni vožnji ni visokofrekvenčnega zvoka elektromotorja; ta se pojavi samo takrat, ko je motor zelo obremenjen - pospeški, vožnja pri najvišji hitrosti.
Opozorilni zvok za pešce bodo leta 2019 morali imeti vsi novi EV-ji v Evropi, v Ameriki je to že uzakonjeno. Sicer nisem opazil, da bi pešci imeli problem z EV-ji, ker človek v prometu uporablja predvsem vid.
Možno pa je, da ima sosedov ionic močan opozorilni zvok za pešce, ker ko prihaja domov, ne divja na vso moč in se visokofrekvenčni zvok motorja ne bi smel tako močno slišati.


Četudi sta si s sosedom antipatična, pojdi k njemu, naj ti avto razkaže in ga malce povprašaj. Če ni bedak, ti ga bo z veseljem razkazal in še medsosedski odnosi bodo na višji ravni. :)


Mene je enkrat skoraj "zbil" prius v btcju. Je res, da je peljal 5km/h. Jaz sem parkiral, stopim iz avta, grem čez parkirišče brez da bi pogledal in sredi ceste opazim, da sem stopil 3m pred priusom na cesto. zanašal sem se na sluh in me je presenetilo. Sicer je bilo daleč od nevarnosti in še dlje od trka...

Nikec3 ::

PrimoZ_ je izjavil:

Kje pa je W1 ? Brez njegovega razburjanja, tema ni zares zanimiva :)

@Warpy ima zelo preprosto logiko:
1. Ko so dobre novice o Tesli - komentira
2. Ko dobrih novic ni - ne komentira.

Je kot lakmusov papir, sploh ne rabim pogledat delnice TSLA, pa po njegovem sodelovanju na tem forumu vem kako je stanje.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zheegec ::

"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

BigWhale ::

pero50 je izjavil:

Mene je enkrat skoraj "zbil" prius v btcju. Je res, da je peljal 5km/h. Jaz sem parkiral, stopim iz avta, grem čez parkirišče brez da bi pogledal in sredi ceste opazim, da sem stopil 3m pred priusom na cesto. zanašal sem se na sluh in me je presenetilo. Sicer je bilo daleč od nevarnosti in še dlje od trka...


V mestu se, razen ponoci, niti slucajno ne mores in ne smes zanasati na sluh pri preckanju ceste. Enostavno je sumov iz ozadja prevec, da bi lahko slisal karkoli razen res glasnih avtomobilov.

borisk ::

ko bodo elektro avtomobili res prava stvar (5-10let) bom zihr mel jetson zvok za opozarjanje peščev.

hammock ::

pero50 je izjavil:



Mene je enkrat skoraj "zbil" prius v btcju. Je res, da je peljal 5km/h. Jaz sem parkiral, stopim iz avta, grem čez parkirišče brez da bi pogledal in sredi ceste opazim, da sem stopil 3m pred priusom na cesto. zanašal sem se na sluh in me je presenetilo. Sicer je bilo daleč od nevarnosti in še dlje od trka...


Meni se je ze veckrat zgodilo, da mi je v mestu med voznjo z dobro izoliranim zelo tihim bencinarjem na nizkih obratih kdo stopil pred avto, enkrat je bilo kriticno (pri 30km/h sem pesko zgrasil za slab meter, brez da bi pogledala je stopila na cesto kjer ni bilo prehoda). To se mi z prejsnjimi avti ni nikoli dogajalo.

TDI vozniki verjamem da teh tezav nimajo :))

telexdell ::

Ko zagori Tesla v Ameriki je novica še isti trenutek na SloTech-u. Ko pa zagori ICE pri nas pa vse tiho je bilo.
 https://siol.net/novice/slovenija/v-velikih-lascah-zgorel-avto-468275

https://siol.net/novice/slovenija/v-velikih-lascah-zgorel-avto-468275

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Invictus ::

BigWhale je izjavil:

Prihodnost elektricnih avtomobilov in zivljenja v blokih? :)



Kr smesn ampak taksna je realna situacija pri nas. Ljudje, ki lahko sami doma polnijo, so v manjsinah.

Pa praktično po celi Evropi, kjer je še huje.

Tam bistveno več ljudi živi po blokih...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Okapi ::

telexdell je izjavil:

Ko zagori Tesla v Ameriki je novica še isti trenutek na SloTech-u. Ko pa zagori ICE pri nas pa vse tiho je bilo.
Kar brez skrbi, če bi v njem zgorela dva srednješolca, bi bilo na prvih straneh.

DamijanD ::

A so do sedaj vse te smrtne žrtve EVjev, ki so zgorele, bile prej udeležene v prometni nesreči? Oz. a se je že naredilo, da je EV sam od sebe zagorel in da potniki niso mogli do časa pobegniti ven iz avta?

Magic1 ::

Sej avto ne zagori v sekundi, tudi EV ne. Normalen človek, ki ni nekako imobiliran, bo lahko pravočasno zapustil vozilo. Problem EVjev je to, da jih je praktično nemogoče pogasit, ko začne baterija goreti. Če imaš notri vkleščenega človeka, je to velik problem.
Magic

telexdell ::

Magic1 je izjavil:

Sej avto ne zagori v sekundi, tudi EV ne. Normalen človek, ki ni nekako imobiliran, bo lahko pravočasno zapustil vozilo. Problem EVjev je to, da jih je praktično nemogoče pogasit, ko začne baterija goreti. Če imaš notri vkleščenega človeka, je to velik problem.

Daj no- poleg gorečega avta katero sliko sem prilepil stoji gasilsko vozilo pa nekako še vedno gori. Če bi v njem bil vkleščen človek ni nobene varianta, da ga z gašenjem rešiš. Če ga ne bi pokončala vročina in dimni plini bi ga pa pokončalo pomanjkanje kisika, ko bi gasilci pokrili avto s peno ali prahom.
Je pa razlika če gori EV ali ICE. Pri EV so gasilci vsaj prepričani, da ne more priti do eksplozije, kar pri ICE nikoli ne veš.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

A misliš, da ogenj kar sam od sebe ugasne, tisti hip, ko se pripeljejo gasilci? Gasilci na sliki so mogoče ravnokar prišli na kraj požara in sploh še niso začeli gasiti. Mogoče ne gasijo, ker bi bilo to bolj nevarno za promet na cesti, kot sam požar. In tisti avto je tam gorel že vsaj 15 minut, ali še več, glede na to, da gasilci teleporta še ne poznajo.

Invictus ::

telexdell je izjavil:


Je pa razlika če gori EV ali ICE. Pri EV so gasilci vsaj prepričani, da ne more priti do eksplozije, kar pri ICE nikoli ne veš.

Pri EV gasilci vedo, da se ga ne da pogasiti, ker niso za to opremljeni. Še...

https://jalopnik.com/watch-volunteer-fi...
https://www.thesun.co.uk/motors/4721171...

Skratka EV avti so skoraj kot Kemis >:D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Emobi ::

Hm, čudno da se pri Tesli ta povezava ob nesreči ne prekine avtomatsko. Vsi boljši avtomobili imajo že dolga leta sistem, ki ob nesreči avtomatsko prekine povezavo akumulatorja z vsemi porabniki.
No, tudi ICE-ji so ob požaru kot Kemis.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()
««
529 / 1218
»»