» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
528 / 1176
»»

borisk ::

dokler lahko izbiraš med leafom, e-golfom, i3, zoe in ioniq ni ravno prava stvar, bo pa v prihodnosti.

WhiteAngel ::

borisk je izjavil:

dokler lahko izbiraš med leafom, e-golfom, i3, zoe in ioniq ni ravno prava stvar, bo pa v prihodnosti.


Imaš še Kia Soul EV in Peugeot iOn. Ampak ja, to je to. Verjetno največji je golf/leaf/ioniq. Ostalo so pujski.

Magic1 ::

Sej imate Teslo S/X. Bo pa treba it v tujino ponj in isto servisirati ter konkretno odpreti pujska, 80-120kEUR.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Gregor P ::

Si ga rajš doma sam sestavim 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

VaeVictis ::

Gregor P je izjavil:

Si ga rajš doma sam sestavim 8-)


Saj bi bila verjetno boljše sestavljena! >:D

jernejl ::

Emobi je izjavil:

Emobi je izjavil:

Ni treba 50kk/leto, dovolj je že 11,5kk/leto:

STROŠKI 10-LETNEGA LASTNIŠTVA NOVEGA VOZILA V CENTIH NA PREVOŽEN KILOMETER:
ICE za 15.000 € EV za 30.000€ = 37.500€ minus 7.500€ subvencije)
(ICE EV) v €/mesec - vsak mesec od 120 mesecev
pri 5.000 km/leto: 57,44 67,10 (239 280)
pri 10.000 km/leto: 33,37 34,40 (278 287)
pri 11.360 km/leto: 30,48 30,48 (289 289)
pri 15.000 km/leto: 25,34 23,50 (317 294)
pri 20.000 km/leto: 21,33 18,05 (355 301)
pri 30.000 km/leto: 17,31 12,60 (433 315)
Moram se popravit, ker sem se spomnil, da se je bencin podražal in ta izračun ne velja več. Zdaj je točka preloma že pri 11kkm/leto

Še zmeraj živiš v dveh iluzijah hkrati.

Ena je, da se elektrika v desetih letih ne bo nič podražila (kljub večjemu povpraševanju zaradi EV) in da država ne bo nič dodatno obdavčila vožnje z EV.

Druga pa je, da nobena baterija v EV nikdar ne bo crknila. Renault v ZOE svojo baterijo ceni na 7.500€ in ima amortizacijsko dobo pri najemu nastavljeno na manj kot 10 let. Ni razloga, da bi proizvajalec napravil najem tako izrazito neugoden proti nakupu, če bi verjel, da bo baterija zdržala celotno življenjsko dobo.
Če je treba po 10 letih menjati baterijo, je to 60€/mesec, kar povsem podre tvoje izračune. Če bo polovica baterij zdržala celotno življenjsko dobo avtomobila (20+let), polovico bo pa treba vmes zamenjati, je to še zmeraj povprečno 30€/mesec, kar še zmeraj podre tvoje izračune.

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Torej noben ICE ne more hladiti ali ogrevati potniške kabine ne da bi v zrak izpuščal smrdljive in zdravju nevarne pline ter trde delce. Zato pa so električni avtomobili prava stvar.


To dejasnko ni res. Toyota Prius iz leta 2010 je bil avto, kjer si imel opcijo hlajenja avtomobila medtem, ko je avto stal zunaj in pri tem ni porabljal goriva in ni imel vzganega motorja. Kako je to dosegel in, ce je bilo to dejansko dobro prodajano je pa druga zgodba.

Utk je izjavil:

15% od teh, ki kupuje nov avto, razmišlja o električnih. Tako sem jaz razumel. Tisti, ki ne kupujejo, itak niso pomembni. In ne bo vseh 15% kupilo res električnega, bo pa 3 ali pa 5, oz. bi, če ga bi lahko dobili.


To pomeni manj kot 40 novih EVjev na letno oziroma 60, ce upostevamo 5%. Ni ravno blazno povprasevanje. Se pa strinjam, da narasca.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Utk ::

3% od 60,000 novih avtov letno je 2000, ne pa 50. 2000 je sigurno že letošnji potencial, samo če bo dovolj ponudbe.

BigWhale ::

Jaz sem razumel, da pravis, da bo %3 od teh 15%, ki razmisljajo, potem dejansko kupilo elektricni avto. Ne od vseh, ki kupijo nov avto.

kow ::

frudi je izjavil:

Potem se bolj splača investirati v VW, ki je že velikan, kot v Teslo, ki jo čaka še vsaj desetletje trnove poti, preden sploh pride do tja :). In pozor, to je ob predpostavki, da že verjameš, da ji bo to najverjetneje uspelo. Tudi mislim, da sem bil prej še krepko velikodušen z oceno, za koliko se bo v prihodnje še zvišalo število Teslinih izdanih delnic. Če bi že preživela naslednjih recimo 10 let, bi se število delnic do takrat bolj verjetno prej podvojilo, kot zvišalo samo za 20%.

Sicer pa ne vem, če bi se povsem strinjal, da so avtomobilska podjetja trenutno toliko podcenjena. Vsaj ne zgodovinsko. Njihove tržne vrednosti se že vrtijo okrog zgodovinskih vrhov (če pozabimo recimo tiste anomalije z VW-jevim začasnim skokom za 500% desetletje nazaj). Če gledaš samo dobičke zadnjih nekaj let, potem ja, glede na razmerje med dobičkom na delnico in ceno le-te, je dosti dinozavrov videti krepko podcenjenih. Ampak trenutno smo že nekaj let sredi izrednega ekonomskega buma, ki po eni strani omogoča takšne dobičke in po drugi strani tudi napihuje cene drugih delnic, tako da se zdijo dolgočasne stare industrije v primerjavi čudno podcenjene. Toda po eni strani je avtoindustrija ciklična in po drugi se bo tudi ekonomija slej ko prej ohladila. Dobički ne bodo v nedogled iz leta v leto tako visoki, z njimi pa bo po mojem padla tudi navidezna podcenjenost.


Se strinjam skoraj z vsem:
- delnice avtomobilskih konkurentov so kratkorocno boljsa nalozba (v bistvu si lastim nekaj VW delnic, kupil pri nekaj manj kot 150e).
- stock dilution pri Tesli je skoraj gotovi dogodek
- velika ciklicnost avtomobilske industrije pomeni, da sama esktrapolacija dobickov ni smiselna


ne strinjam se:
- njihove tržne vrednosti se že vrtijo okrog zgodovinskih vrhov - se ne strinjam (ne smes gledati nominalnih zneskov)
- druga stvar je, da je irelevantno, ce so vse delnice precenjene.. delnica tekmuje z drugimi delnicami, ne z obveznicami ali zlatom

Berkshire H. ima v lasti precej delnic GM in jih se ne prodaja.

jernejl ::

Utk je izjavil:

3% od 60,000 novih avtov letno je 2000, ne pa 50. 2000 je sigurno že letošnji potencial, samo če bo dovolj ponudbe.

Glede na to, da je denarja za subvencije za približno 100 vozil, je potencial res tako velik? Bo 1900 ljudi letos kupilo EV brez subvencije?

Utk ::

Jasno da ne bo, ker nimajo kaj kupit. Sej jim ga nihče noče prodat.
Subvencije pa treba čim prej ukinit, po celi Evropi najmanj, če ne svetu.

Spock83 ::

Jaz sem se čito zagrel za Hyundai Kona EV. Na žalost Tesle 3 ni za dobit.

jernejl ::

Jasno da ne bo, ker nimajo kaj kupit. Sej jim ga nihče noče prodat.
Kolikor je kupcev, toliko je prodajalcev.

Zheegec ::

Tesla Model 3 Falls Short of a CR Recommendation

Our testers also found flaws--big flaws--such as long stopping distances in our emergency braking test and difficult-to-use controls.

These problems keep the Model 3 from earning a Consumer Reports recommendation.

The Tesla's stopping distance of 152 feet from 60 mph was far worse than any contemporary car we've tested and about 7 feet longer than the stopping distance of a Ford F-150 full-sized pickup.


The Model 3’s stiff ride, unsupportive rear seat and excessive wind noise at highway speeds also hurt its road-test score. In the compact luxury sedan class, most competitors deliver a more comfortable ride and rear seat.

"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

D3m ::

U pizda. F150 se prej ustavi, kot Tesla?

Imposibru.
|HP EliteBook|R5 6650U|

Utk ::

jernejl je izjavil:

Jasno da ne bo, ker nimajo kaj kupit. Sej jim ga nihče noče prodat.
Kolikor je kupcev, toliko je prodajalcev.

Prodajalcev je še več, samo proizvajalcev ni.

Truga ::

https://twitter.com/elonmusk/status/998...
mislim da je tole illegal celo v glorious capitalist USA :D

Nikec3 ::

A če gredo v sindikat jim ne pripadajo več "stock options"?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Truga ::

Tako se to bere. "But why pay union dues & give up stock options for nothing?" Sepravi, ce se zorganizirajo v sindikat, jim vzame stock options.

oops I admitted that I dangle stock options above my workers' heads so they won't unionize.

Magic1 ::

Če koga zanima kako deluje Toyotin hybrid:
-virtualni model, ki je poenostavljen, da je celotna slika bolj jasna

-tip tukaj pokeže delovanje na realnih delih, močno tehnično
Magic

freezby ::

@Spock83
Če rabiš več prostora je bržkone Kia Niro še boljša - identičen pogon in baterija, a je 17 cm daljši od Kone, tudi medosna za 10 cm daljša, večji prtljažnik. Drugače Niro/Kona dvojček ima vse ključne komponente od LG-ja, ki jih je kot prvi dobil Bolt. In če že evropskega Bolta - Ampere nikoli ne bo v Slovenijo, sta tu Niro/Kona, pri čemer bi morale biti tudi že odpravljene kakšne porodne težave, ker bo šlo za MY 2019. Predvsem pa ju boš lahko naročil in dobil, res da z nekaj čakalne dobe.

Prav fino se mi zdi, da v Sloveniji lažje dobiš Ioniqa kot v ZDA ;-) In bržkone bo tudi pri Niro/Koni podobno, lokalni zastopnik za Hyundai mi je povedal, da dobijo za celo Slovenijo 20 Kon, podobno za Niro. Ni ravno množičen avto, a trenutno sam tudi cenovno stavim na Korejce, prej kot na Teslo. Težava so zagotovo baterije, a LG letos zaganja tovarno na Poljskem, kjer bodo v naslednjih 3-4 letih potrojili proizvodnjo na 300 tisoč baterij, s katerimi se da prevoziti 320 km, tako da bi morali Korejci zagnjati proizvodnjo EV tudi na Slovaškem, kar bi moralo poceniti modele.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: freezby ()

Emobi ::

WhiteAngel je izjavil:

borisk je izjavil:

dokler lahko izbiraš med leafom, e-golfom, i3, zoe in ioniq ni ravno prava stvar, bo pa v prihodnosti.


Imaš še Kia Soul EV in Peugeot iOn. Ampak ja, to je to. Verjetno največji je golf/leaf/ioniq. Ostalo so pujski.
Zelo posrečeno si našel tale izraz: pujski. Tako zgledajo zato, ker so majhni mestni avtomobili, dolgi okrog 4 metre, hkrati pa so povišani, ker imajo v dnu baterijo. Logično je, da so se tovarne najprej lotile tega segmenta, ker imajo baterije še majhen domet; zaradi gostote prometa in zastojev pa je ravno v mestih največje onesnaževanje zraka. Tesla je edini, ki je ubral obratno pot – začel je z velikimi modeli, zaradi proizvodnih (ne)zmogljivosti.
So pa ti simpatični pujski zelo okretni in poskočni, bistveno pa je, da ne prdijo in smrdijo!

Emobi ::

jernejl je izjavil:

Emobi je izjavil:

Emobi je izjavil:

Ni treba 50kk/leto, dovolj je že 11,5kk/leto:

STROŠKI 10-LETNEGA LASTNIŠTVA NOVEGA VOZILA V CENTIH NA PREVOŽEN KILOMETER:
ICE za 15.000 EUR EV za 30.000EUR = 37.500EUR minus 7.500EUR subvencije)
(ICE EV) v EUR/mesec - vsak mesec od 120 mesecev
pri 5.000 km/leto: 57,44 67,10 (239 280)
pri 10.000 km/leto: 33,37 34,40 (278 287)
pri 11.360 km/leto: 30,48 30,48 (289 289)
pri 15.000 km/leto: 25,34 23,50 (317 294)
pri 20.000 km/leto: 21,33 18,05 (355 301)
pri 30.000 km/leto: 17,31 12,60 (433 315)
Moram se popravit, ker sem se spomnil, da se je bencin podražal in ta izračun ne velja več. Zdaj je točka preloma že pri 11kkm/leto

Še zmeraj živiš v dveh iluzijah hkrati.

Ena je, da se elektrika v desetih letih ne bo nič podražila (kljub večjemu povpraševanju zaradi EV) in da država ne bo nič dodatno obdavčila vožnje z EV.

Druga pa je, da nobena baterija v EV nikdar ne bo crknila. Renault v ZOE svojo baterijo ceni na 7.500EUR in ima amortizacijsko dobo pri najemu nastavljeno na manj kot 10 let. Ni razloga, da bi proizvajalec napravil najem tako izrazito neugoden proti nakupu, če bi verjel, da bo baterija zdržala celotno življenjsko dobo.
Če je treba po 10 letih menjati baterijo, je to 60EUR/mesec, kar povsem podre tvoje izračune. Če bo polovica baterij zdržala celotno življenjsko dobo avtomobila (20+let), polovico bo pa treba vmes zamenjati, je to še zmeraj povprečno 30EUR/mesec, kar še zmeraj podre tvoje izračune.
Cena elektrike se kaj bistveno ne bo dvigovala, ker je to socialni korektiv in je že sedaj za gospodinjstva nabita do plafona v primerjavi z industrijo. Vsekakor bo cena fosilnih goriv rasla hitreje kot cena elektrike, vsaj tako je bilo do sedaj. Ker polnim vozilo 99% s počasnim polnjenjem doma na šuko vtičnici, mi polnjenje vozila država ne bo mogla dodatno obdavčiti, saj ne more nadzorovati vseh 40 vtičnic v hiši. Trošarino bo država prej ali slej nabila na hitra polnjenja, kar je tudi pravično – kdor bo hitreje polnil, bo plačal več. Vožnja z EV-ji pa sigurno ne bo bolj obdavčena kor vožnja z ICE-ji.
Pri Renaultu in Nissanu hlajenje in gretje baterije nista tako dobro zasnovana kot pri BMW-ju, kjer pravijo, da bo baterija zdržala celotno življenjsko dobo avtomobila.
https://insideevs.com/bmw-batteries-hav...
Ker delam po 20kkm/leto, so stroški lastništva v 10-tih letih po 301EUR/mesec, stroški pol cenejšega (15kEUR) ICE-ja pa 358EUR/mesec. V 10-tih letih so torej stroški 2x dražjega EV-ja manjši za 6.840EUR, kar že skoraj zadošča za menjavo baterije, ki pa je še ne bo potrebno menjati. Po 15-tih letih (20, 30, 40) pa so stroški manjši, seveda če bi vedno imel polni kasko, za 13kEUR (20kEUR, 35kEUR, 51kEUR). Po 40-tih letih in 800.000 km bo vsak ICE zarjavel in izpustil dušo, moj karbonski pujsek (ne kantica, kot je nekdo popolnoma napačno zapisal – ker pleha sploh nima!) pa bo še vedno lahko vozil, če ne z originalno pa z drugo baterijo, kar pa pri tolikih prihrankih sploh ne bo problem. Je pa problem dejstvo, da po statistiki jaz več ne bom vozil po tem svetu…

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Okapi ::

Ne skrbi, v roku 5 do največ 10 let boš plačeval kilometrino.

BigWhale ::

Verjetno bodo elektricna vozila tudi na dolgi rok ostala cenejsa za koncne uporabnike, je pa to odvisno tudi od tega koliksne marze bodo pri prodanih vozilih. Ce bodo marze dovolj visoke, potem se nam ni treba bati, da bi proizvajalci navili ostale stroske uporabe avtomobila.

Kar se pa elektrike tice, sem preprican, da je precej enostavnih nacinov kako obdavciti 'pogonsko elektriko', ne glede na to koliko vticnic imas v stanovanju in kako skrite so. :)

Invictus ::

Emobi je izjavil:

Ker polnim vozilo 99% s počasnim polnjenjem doma na šuko vtičnici, mi polnjenje vozila država ne bo mogla dodatno obdavčiti, saj ne more nadzorovati vseh 40 vtičnic v hiši. Trošarino bo država prej ali slej nabila na hitra polnjenja, kar je tudi pravično – kdor bo hitreje polnil, bo plačal več.

Trošarino na elektriko ti bo nabila ob letni registraciji, ko bo prečitala koliko si prevozil in kako hitro... Se da čisto lepo porabo izračunat... Dodajo še malo izgube in postavko za storitev, pa boš tam.

Če ne bo takrat že zahteva, da avto sam to sporoča na dnevni bazi...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Emobi ::

Seveda bo to prej ali slej, veljalo pa bo tako za EV-je kot za ICE-je; EV-ji pa bodo vedno pozitivno diskriminirani glede na ICE-je.

Emobi ::

BigWhale je izjavil:

Emobi je izjavil:

Torej noben ICE ne more hladiti ali ogrevati potniške kabine ne da bi v zrak izpuščal smrdljive in zdravju nevarne pline ter trde delce. Zato pa so električni avtomobili prava stvar.


To dejasnko ni res. Toyota Prius iz leta 2010 je bil avto, kjer si imel opcijo hlajenja avtomobila medtem, ko je avto stal zunaj in pri tem ni porabljal goriva in ni imel vzganega motorja. Kako je to dosegel in, ce je bilo to dejansko dobro prodajano je pa druga zgodba.
Ta Prius je verjetno hibrid in ima baterijo, ki omogoča električnemu kompresorju, da hladi brez prižganega ICE-ja. Vsi klasični avtomobili ne morejo hladiti brez prižganega motorja, lahko pa za zelo malo časa izkoristijo akumulacijo toplote v hladilnem sistemu in hladijo nekaj minut po končani vožnji, nato pa začne smrdeti po bakterijah, ki so v klimi. Lahko pa hladili na mestu, če bi imeli električni kompresor in zmogljiv akumulator. Moj prejšnji avto je imel grelec na bencin (vebastor) in ta oprema je zahtevala večji akumulator, gelski, AGM, ki bolj prenese globoka praznjenja.
Vsekakor pa se ICE-ji po hlajenju in gretju na mestu ne morejo primerjati z EV-ji.

Invictus ::

Emobi je izjavil:


Vsekakor pa se ICE-ji po hlajenju in gretju na mestu ne morejo primerjati z EV-ji.

Ravno tu se lahko...

Ko EVju zmanjka baterije, je konec. ICE vžge motor...

Povej te prednosti staršu, ki gre iz Nemčije na morje s celim kupom naveličanih frocov in stoji v koloni na soncu pri 35 stopinjah...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Emobi ::

jernejl je izjavil:

Utk je izjavil:

3% od 60,000 novih avtov letno je 2000, ne pa 50. 2000 je sigurno že letošnji potencial, samo če bo dovolj ponudbe.

Glede na to, da je denarja za subvencije za približno 100 vozil, je potencial res tako velik? Bo 1900 ljudi letos kupilo EV brez subvencije?
Lani je bilo prodanih okrog 1500 EV-jev, od tega 300 izključno električnih (BEV) in nisem zasledil, da bi subvencij zmanjkalo.

Emobi ::

Invictus je izjavil:

Emobi je izjavil:


Vsekakor pa se ICE-ji po hlajenju in gretju na mestu ne morejo primerjati z EV-ji.

Ravno tu se lahko...

Ko EVju zmanjka baterije, je konec. ICE vžge motor...

Povej te prednosti staršu, ki gre iz Nemčije na morje s celim kupom naveličanih frocov in stoji v koloni na soncu pri 35 stopinjah...
Imel sem v mislih vsakodnevno običajno uporabo avtomobila, za tak dogodek pa si je ceneje sposoditi ICE-ja, če že bolehaš za anksioznostjo dometa ali pa nisi sposoben prek aplikacije pravočasno najti polnilnice. Pa tudi ne trdim, da je v tem trenutku BEV primeren za trgovske potnike ali pa mojega prijatelja, ki servisira 2000 nekih mašin od Norveške do Turčije.

jernejl ::

Lani je bilo prodanih okrog 1500 EV-jev, od tega 300 izključno električnih (BEV) in nisem zasledil, da bi subvencij zmanjkalo.

Za lani je bilo na voljo, kolikor vem, 1,7 mio evrov za ta namen.

V trenutnem razpisu je odprtih 700.000 evrov. Je pa res, da sem zdaj pogledal POSLOVNI IN FINANČNI NAČRT EKO SKLADA za leto 2018, kjer piše, da naj bi letos razdelili 3,5mio evrov - torej precej več kot lani. To je dovolj za slabih 500 BEV-jev (po 7500€) oziroma slabih 800 hibridov (po 4500€).

Magic1 ::

Eko sklad zmeče sedaj ogromne denarje za izolacije, prezračevanje, vodovod (menjave starih svinčenih cevi, napeljave kjer vodovoda še nimajo) in zbiralnike. Za EV-je gre le majhen delež.
Magic

Emobi ::

Utk je izjavil:

Jasno da ne bo, ker nimajo kaj kupit. Sej jim ga nihče noče prodat.
Subvencije pa treba čim prej ukinit, po celi Evropi najmanj, če ne svetu.
Ta tvoj predlog je smešen. Ti bi bil zelo dober svetovalec v Trumpovi vladi, v kakšni pametni pa ne.:)
Subvencije, ki podpirajo rabo fosilnih goriv so veliko večje, kot subvencije za zmanjševanje izpustov toplogrednih plinov. A ti bi te pozitivne subvencije ukinil in jih dal za rabo fosilnih goriv, da bi bilo okolje v državi še bolj degradirano, zrak še slabši, še več bolezni, zdravstvena blagajna bi bila še bolj obremenjena, na koncu pa bi morali Bruslju še plačati kazni, ker ne bi dosegli obvezujočih okoljskih ciljev?
Tu si oglejte, kako nam fosilna goriva povzročajo 1,1 milijarde škode na leto.
https://oe.finance.si/8933977/Koliko-sk...

V tem članku pa piše: subvencije, ki podpirajo rabo fosilnih goriv, so predlanskim znašale 123,6 milijona evrov, medtem ko je bilo za zmanjševanje izpustov toplogrednih plinov v javnem sektorju, gospodinjstvih in prometu istega leta namenjenih 24,6 milijona evrov nepovratnih sredstev, kar je bilo 52 odstotkov manj kot leto prej.
https://oe.finance.si/8932594/Kaj-subve...

Glede na to, kar pravita jernejl in Magic1, upajmo, da bodo subvencije čim večje, pa ne tiste za izrabo fosilne energije!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

llc ::

Emobi je izjavil:

Imel sem v mislih vsakodnevno običajno uporabo avtomobila, za tak dogodek pa si je ceneje sposoditi ICE-ja, če že bolehaš za anksioznostjo dometa ali pa nisi sposoben prek aplikacije pravočasno najti polnilnice. Pa tudi ne trdim, da je v tem trenutku BEV primeren za trgovske potnike ali pa mojega prijatelja, ki servisira 2000 nekih mašin od Norveške do Turčije.

Čakaj, a ta dopustniški/praznični rent a car 4x na leto po 1 teden je tudi vračunan v tvoj izračun povrnitve investicije v BEV napram ICE?

Me pa nekaj drugega bega... Poletna sezona se bliža, z njo pa gneča na AC. Od Salzbura do naše obale je cca 400km. Kar pomoje pomeni, da je potrebno vsaj enkrat nekje vmes "tankat" elektriko (polno naložen avto, bicikli na strehi, Katschberg, kolone pred cestninami, ...). Glede na to, da je samo v Flachau malo večja Supercharger postaja (recimo da se pogovarjamo o Teslah), ostale 3 pa imajo po 6 mest in če traja polnenje na polno 1 uro, bi rekel, da je trenutna kapaciteta AC povezave Nemčija - SLO 6 Tesel/uro oz. 1 Tesla/10 minut? Če je tale čez palec izračun pravilen, bojo največ pri vsem tem pomoje profitiral moteli ob AC...

telexdell ::

llc je izjavil:

Glede na to, da je samo v Flachau malo večja Supercharger postaja (recimo da se pogovarjamo o Teslah), ostale 3 pa imajo po 6 mest in če traja polnenje na polno 1 uro, bi rekel, da je trenutna kapaciteta AC povezave Nemčija - SLO 6 Tesel/uro oz. 1 Tesla/10 minut? Če je tale čez palec izračun pravilen, bojo največ pri vsem tem pomoje profitiral moteli ob AC...

Bi ti postavil bencinsko črpalko na mestu, kjer bi peljal avto mimo vsakih 10 min? Verjetno bi prej poskusil s sodom goriva in cevjo po principu natege. Z večanjem prometa pa bi raslo tudi število sodov, natego bi zamenjala ročna črpalka...
Kar brez skrbi- kot bo raslo število EV bo raslo število polnilnih mest. Medtem, ko pa se ti bo EV polnil boš pa s strehe vzel kolo in se malo popeljal naokrog- pač toliko, da ga ne voziš brez veze s sabo.:):)
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

J.McLane ::

llc je izjavil:

Emobi je izjavil:

Imel sem v mislih vsakodnevno običajno uporabo avtomobila, za tak dogodek pa si je ceneje sposoditi ICE-ja, če že bolehaš za anksioznostjo dometa ali pa nisi sposoben prek aplikacije pravočasno najti polnilnice. Pa tudi ne trdim, da je v tem trenutku BEV primeren za trgovske potnike ali pa mojega prijatelja, ki servisira 2000 nekih mašin od Norveške do Turčije.

Čakaj, a ta dopustniški/praznični rent a car 4x na leto po 1 teden je tudi vračunan v tvoj izračun povrnitve investicije v BEV napram ICE?

Me pa nekaj drugega bega... Poletna sezona se bliža, z njo pa gneča na AC. Od Salzbura do naše obale je cca 400km. Kar pomoje pomeni, da je potrebno vsaj enkrat nekje vmes "tankat" elektriko (polno naložen avto, bicikli na strehi, Katschberg, kolone pred cestninami, ...). Glede na to, da je samo v Flachau malo večja Supercharger postaja (recimo da se pogovarjamo o Teslah), ostale 3 pa imajo po 6 mest in če traja polnenje na polno 1 uro, bi rekel, da je trenutna kapaciteta AC povezave Nemčija - SLO 6 Tesel/uro oz. 1 Tesla/10 minut? Če je tale čez palec izračun pravilen, bojo največ pri vsem tem pomoje profitiral moteli ob AC...


Tesla SC na relaciji Nemčija-Slovenija:
Salzburg 6x
Flachau 18x
Beljak 8x
Ljubljana 6x

Postavi se pred Karavnke in štopaj na koliko časa se pokaže Tesla. Stanje je danes tako kot je stanje voznega parka, z večanjem voznega parka se bo tudi število polnilnic večalo, sigurno bo pri tem "razmahu" tudi prihajalo do prezasedenosti polnilnih postaj, ampak to sigurno ne bo dolgoročen problem, ki se ga nebi dalo rešit.

Mora pa biti jasno da take polnilnice ne bodo kaj dosti cenejše od bencina, ampak briga te, če tako polneš avto samo parkrat na leto.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

llc ::

Saj to mi je jasno, da trenutno ni problema, ampak ko (če) bo večina el. avtov, pa enostavno ne vem kam na obstoječe AC bodo stlačili 20x več pump kot jih je sedaj.

telexdell ::

Vedeli bomo, da je na AC polnilncah gužva in bomo svoja EV napolnili prej ali pač potem, ko bomo šli z AC tiste polnilnice pa pustili za "dolgoprogaše". Da bi pa vsi, kateri so v nekem trenutku na AC bili na 500+ km turi pa najbrž ne verjameš.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

Saj tudi zdaj večina tistih, ki se vozi po avtocesti, ne toči goriva na črpalkah ob avtocesti.

llc je izjavil:

Saj to mi je jasno, da trenutno ni problema, ampak ko (če) bo večina el. avtov, pa enostavno ne vem kam na obstoječe AC bodo stlačili 20x več pump kot jih je sedaj.
No ja, kjer je potreba, se najde način. Mirno si lahko predstavljaš po eno vtičnico ob vsakem parkirnem prostoru na počivališčih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Magic1 ::

Poleti na našem AC križu je večina dolgometrašev. Spet podobna zadeva kot pri sončnih elektrarnah. Nakaj graditi na veliko za le delček leta ne bo ravno ugodno. Sploh pa to ni enostavno dodajanje vtičnic. Za vsako polnilnico za cca 10 avtomobilov rabiš kakšen mega watt priključne moči.
Magic

Invictus ::

Da ne govorimo o prostoru in ceni kabla za 1MW ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Spock83 ::

freezby je izjavil:

@Spock83
Če rabiš več prostora je bržkone Kia Niro še boljša - identičen pogon in baterija, a je 17 cm daljši od Kone, tudi medosna za 10 cm daljša, večji prtljažnik. Drugače Niro/Kona dvojček ima vse ključne komponente od LG-ja, ki jih je kot prvi dobil Bolt. In če že evropskega Bolta - Ampere nikoli ne bo v Slovenijo, sta tu Niro/Kona, pri čemer bi morale biti tudi že odpravljene kakšne porodne težave, ker bo šlo za MY 2019. Predvsem pa ju boš lahko naročil in dobil, res da z nekaj čakalne dobe.

Prav fino se mi zdi, da v Sloveniji lažje dobiš Ioniqa kot v ZDA ;-) In bržkone bo tudi pri Niro/Koni podobno, lokalni zastopnik za Hyundai mi je povedal, da dobijo za celo Slovenijo 20 Kon, podobno za Niro. Ni ravno množičen avto, a trenutno sam tudi cenovno stavim na Korejce, prej kot na Teslo. Težava so zagotovo baterije, a LG letos zaganja tovarno na Poljskem, kjer bodo v naslednjih 3-4 letih potrojili proizvodnjo na 300 tisoč baterij, s katerimi se da prevoziti 320 km, tako da bi morali Korejci zagnjati proizvodnjo EV tudi na Slovaškem, kar bi moralo poceniti modele.


Uf to pa nisem vedel. Bom pogledal. Hvala za info. :)

Edit: En (v komentarjih) piše, da so tudi za Ioniq čakalne dobe v EU eno leto. (https://www.theverge.com/2018/1/8/16865...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

Nikec3 ::

llc je izjavil:

Saj to mi je jasno, da trenutno ni problema, ampak ko (če) bo večina el. avtov, pa enostavno ne vem kam na obstoječe AC bodo stlačili 20x več pump kot jih je sedaj.

1. Večina polnjenj je opravljenih doma
2. Bencinska črpalka zahteva za osnovno infrastrukturo veliko več m^2 kot električna polnilnica.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

freezby ::

Upoštevaj, da velja za ZDA.
Kot rečeno, v EU, tudi Sloveniji, veliko lažje in hitreje dobiš Ioniqa. Sklepam, da gre za en deal z LG-jem zaradi Bolta.

Pri nas je čakalna doba do 6 mesecev, znanec ga je dobil v dobrih 3 mesecih.

Magic1 ::

Nikec3 je izjavil:

llc je izjavil:

Saj to mi je jasno, da trenutno ni problema, ampak ko (če) bo večina el. avtov, pa enostavno ne vem kam na obstoječe AC bodo stlačili 20x več pump kot jih je sedaj.

1. Večina polnjenj je opravljenih doma
2. Bencinska črpalka zahteva za osnovno infrastrukturo veliko več m^2 kot električna polnilnica.

1. Seveda bo večina polnjenj opravljenih doma. Samo vi navijate, da je zadeva prava stvar v vseh pogledih. Poletni tranzitni promet zelo obremeni naš avtocestni križ(tudi črpake) in zdaj nas zanima, kako bo to izvedljivo pri veliki količini EVjev.
2. Kakšen BS je to?!? Zakaj bi polnilnica zavzela kaj dost manj placa od škatle za tankat? Je pa res, da se na vsaki črpalki napolni kakšnih 10+ avtov na uro. Na električni pa eden, ali max dva (ultra super charge in še to ne 100%).
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Emobi ::

Nič na tem svetu ni prava stvar v vseh pogledih, samo tehtamo kaj prevladuje in delamo kompromise.
Pri EV polnilnicah ni rezervoarjev za gorivo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

kow ::

Zanimiva grafa, ki pojasnita zakaj Ford v prihodnosti ne bo vec izdeloval "navadnih" avtomobilov.

http://www.calculatedriskblog.com/2018/...

Emobi ::

Ah, ti Američani. Briga jih za ekologijo, zato pa tudi porabijo največ energije - njih 5% svetovne populacije porabi 25% energije na svetu.

llc je izjavil:

Emobi je izjavil:

Imel sem v mislih vsakodnevno običajno uporabo avtomobila, za tak dogodek pa si je ceneje sposoditi ICE-ja, če že bolehaš za anksioznostjo dometa ali pa nisi sposoben prek aplikacije pravočasno najti polnilnice. Pa tudi ne trdim, da je v tem trenutku BEV primeren za trgovske potnike ali pa mojega prijatelja, ki servisira 2000 nekih mašin od Norveška do Turčije.

Čakaj, a ta dopustniški/praznični rent a car 4x na leto po 1 teden je tudi vračunan v tvoj izračun povrnitve investicije v BEV napram ICE?
Ne, jaz si ne rabim izposojat ICE-ja, ker si znam poiskat polnilnico in ne boleham za range anxiety, ko gremo pa na morje, ki je običajno oddaljeno 100 in 200km, se nam pa ne mudi, saj smo na dopustu. Šlo bi tudi dlje, ampak Hrvati so zelo konzervativni in precej zaostajajo pri postavljanju polnilnic. Sicer pa se po celi Evropi da z elektriko, traja pa seveda dlje; so šli iz Ljubljane v Pariz, 1.250km: ICE 12 ur, EV 23 ur in 14 postankov oz. polnjenj.
Še vedno hitreje kot s kočijo, ampak podobno ekološko!:)
http://dems.si/pot-od-ljubljane-do-pari...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()
««
528 / 1176
»»