» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
527 / 1166
»»

Magic1 ::

To je skoraj tako kot pri Trumpu. Folk je tako obupan, da nima veze koliko BSa nabiješ, ni boljše izbire. Vsaj mi zankrat še pretirano
ne plačujemo za tekšne neumnosti.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Vazelin ::

mah Tusk bi se moral povezati z eno od uveljavljenih znamk in narediti eno strateško partnerstvo (npr. Tesla bi bila to kar je recimo RR v navezi do BMWja samo partnerski odnos). Ta strategija "vse znamo narediti sami" je, kot se je pokazalo, velik fail. Očitno proizvodnje ne obvladajo najbolje. Najprej upe polaga na robote. Ko ugotovi da to ni čist tako u easy pridejo na vrsto delavci (ki so plačani slabše od povprečja v branži). Pomoje v Tesli vlada nora anarhija, kaos. Obstaja kup knjig o specifičnosti proizvodnje, deljenja dela, partnerstev, ampak Musk valda vse redefinira na novo. Podoben fail kot upravljanje klime preko LCDja... Nisem hater ampak vse skupaj je ratalo smešno za firmo na takšnem nivoju. Saj niso garažni startup>:D

Medtem bo konkurenca pokazala svoje adute. BMW v roku treh let nove el. modele, VW yada yada.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vazelin ()

Magic1 ::

Konkurenci se ne mudi nikamor. Oni se zavededajo, da miljon vozil leto ni mačji kašelj. Dokler ne dokažejo nasprotno ni panike. Zankret nič ne kaže v tej smeri.
PS: ne mislit da nisem za nepredk, samo dokler nisi zmožen pokazati nasprotno, nima veze.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Vazelin ::

konkurenca tipa teren (sploh BMW):). Ko bo čas, bodo imeli stvari pripravljene.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Vazelin ()

Magic1 ::

Točno tako, takrat bodo trznili konkretneje. Imajo zaloge.
Tukaj imamo različne poglede. Eni sanjajo o idealizmu, drugi gledamo iz reale prespektive. Mi ne bomo sparemenili jack shit.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Emobi ::

Tesla je pionir v tem smislu, da je prvi izdelovalec izključno električnih vozil, ki jih je uspel narediti več kot 100.000. Vsi takšni poskusi pred Teslo so neslavno propadli po nekaj tisoč izdelanih primerkih. Kot tak je Tesla tudi prvi izdelovalec izključno EV-jev, ki ga morajo ostale avtomobilske tovarne upoštevati, saj jim predstavlja upoštevanja vredno konkurenco. Konkurenca pa je varovalka pred svetovno dominacijo, tako da s temi sanjami o svetovni dominaciji ne bo nič. Kolač prodaje in dobička bo lepo porazdeljen med uspešnimi in naprednimi tovarnami, pač odvisno od kvalitete in kvantitete električnih vozil.
Trenutno so klasične tovarne v prednosti zato, ker jim dobičkonosnost proizvodnje ICE-jev lahko pokriva manjšo (če sploh kakšno) dobičkonosnost proizvodnje EV-jev. Ko pa se bo tehtnica prevesila na stran EV-jev, bo proizvodnja ICE-jev breme, predimenzionirane proizvodne linije bo potrebno prestrukturirati. In takrat bo Tesla v prednosti, ker nima bremena (zdaj je to prednost) proizvodnje ICE-jev, tako da bo celo lahko imela takšno maržo kot jo ima danes najboljši proizvajalec BMW - okrog 10 odstotkov.
Na podlagi polpretekle zgodovine lahko sklepamo, da Tesla ne bo propadel, ker je prevelik, da bi propadel. Kapitalizem ne propade zaradi tega, ker mu v krizi pomaga socializem - samo spomnimo se, kako je država, ko je bila kriza, z milijardami reševala General Motors in ostalo ameriško avtomobilsko industrijo.
Zato Tesla nabira denar od drugod (delnice, državni denar, prednaročila), ker nima proizvodnje ICE-jev. Skupaj z ameriško medijsko mašinerijo ustvarja veliko pompa, kar je tipično ameriško - dela vtis, da je prevelik in preveč pomemben, da bi propadel in ga bo zato ob taki nevarnosti rešila država. Na ta pomp nasedamo tudi mi, ker se nesorazmerno veliko ukvarjamo s Teslo.
Povpraševanje po EV-jih presega ponudbo in pol milijona naročenih EV-jev samo pri Tesli kaže na dejstvo, da si ljudje želijo bolj ekološka vozila - zato pa so električni avtomobili prava stvar.

kow ::

Zheegec je izjavil:

Trenutna cena delnice je osnovana na planih o "svetovni dominaciji", ki so praktično nemogoči pri trenutnih razmerah.


Ne, pa ni. Trenutna cena delnice predvideva, da bo Tesla eden izmed vecjih proizvajalcev avtomobilov.

frudi ::

Ja, trenutna cena Tesla delnice že odraža predvidevanje, da bo Tesla postala eden največjih proizvajalcev avtomobilov. Če torej, kot potencialni investitor, verjameš, da bo Tesli to uspelo, a se torej v tem trenutku splača investirati vanjo na dolgi rok? Sploh ne. Če investiraš, pričakuješ od investicije dobiček, pri lastništvu delnic le-ta lahko pride od rasti same delnice ali pa od dividend.

Dividend tudi po scenariju Teslinega uspeha ne bo še vsaj desetletje, ker da bi prišli do prozivodnje nekaj miljonov vozil letno, kot je imajo veliki dinozavri, bi potrebovali tam $100 miljard ali več za nove tovarne in proizvodne linije. To bi še dolgo požiralo ves morebitni dobiček, torej nič ne bo iz dividend.

Kaj pa cena delnice? Kot rečeno, že zdaj je Tesla ocenjena na nivo enega največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu, torej če ostane samo pri tem, potenciala za rast navzgor po samo tem scenariju ni. Še več, tudi brez novih sekundarnih ponudb delnic (vprašljivo pri teh potrebovanih zneskih za nove investicije), se skupno število izdanih delnic viša zaradi plačevanja zaposlenih z delnicami. Samo v zadnjem letu so ta način izdali tam nekje 6-8 miljonov novih delnic in ni za pričakovati, da se bo to v naslednjih nekaj letih upočasnilo, kvečjemu obratno. S tem se pa efektivno zbija vrednost obstoječih delnic. Če s tem tempom nadaljujejo naslednjih 5 let, bi samo iz tega naslova to pomenilo ~30-40 miljonov novih delnic, oz. 15-20% izgubo vrednosti za trenutne delničarje.

Torej, če verjameš, da bo Tesla nekoč 'samo' eden največjih avtomobilskih proizvajalcev na svetu, pomeni investicija vanjo v tem trenutku dolgoročno izgubo. No, niti ne samo v tem trenutku, že zadnja 3 leta, odkar delnica praktično stagnira (če povprečimo skozi vmesna srednjeročna nihanja). Če torej pričakuješ dolgoročni dobiček od investicije, moraš verjeti, da bo Tesla postala nekaj več, bodisi povsem dominanten proizvajalec avtomobilov, ki bo zasenčil vse ostale, bodisi hkrati še eden glavnih igralcev na katerem drugem dobičkonosnem področju.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

jernejl ::

dejstvo, da si ljudje želijo bolj ekološka vozila - zato pa so električni avtomobili prava stvar.

Ljudje si predvsem želijo SUV-je, kar z ekologijo nima ravno veliko skupnega.
EV-je kupuje majhen delež ljudi, del tega majhnega deleža to stori zaradi ekologije. Iz tega torej ne moremo reči, da so električni avtomobili prava stvar. Verjetno pa kdaj v prihodnosti bodo.

pegasus ::

Drži, količina pameti je konstantna, število ljudi se pa veča ...

telexdell ::

jernejl je izjavil:

dejstvo, da si ljudje želijo bolj ekološka vozila - zato pa so električni avtomobili prava stvar.

Ljudje si predvsem želijo SUV-je, kar z ekologijo nima ravno veliko skupnega.
EV-je kupuje majhen delež ljudi, del tega majhnega deleža to stori zaradi ekologije. Iz tega torej ne moremo reči, da so električni avtomobili prava stvar. Verjetno pa kdaj v prihodnosti bodo.

Mi lahko zaupaš, koliko EV imajo proizvajalci na zalogi, ker ji ne morejo prodati in kako bi lahko imelo več ljudi EV, kot ga ima?

Ja, očitno ima moj predhodnik prav, glede konstant in rasti.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jernejl ::

Mi lahko zaupaš, koliko EV imajo proizvajalci na zalogi, ker ji ne morejo prodati in kako bi lahko imelo več ljudi EV, kot ga ima?
Nimam pojma, prodajo jih približno toliko kot jih naredijo. Tako je pri EV in tako je pri ICE.

Zheegec ::

Ne, pa ni. Trenutna cena delnice predvideva, da bo Tesla eden izmed vecjih proizvajalcev avtomobilov.

Trenutna cena delnice predvideva, da je Tesla večja od Forda (in bolj profitabilna). Če bo Tesla imela res kmalu dobiček (tudi če samo za par četrtletij), bo šla cena delnice še gor in napovedovala, da bo Tesla kmalu večja in bolj profitabilna od Forda. Kar seveda ne bo še vsaj 10+ let, zelo optimistično gledano.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Emobi ::

jernejl je izjavil:

dejstvo, da si ljudje želijo bolj ekološka vozila - zato pa so električni avtomobili prava stvar.

Ljudje si predvsem želijo SUV-je, kar z ekologijo nima ravno veliko skupnega.
EV-je kupuje majhen delež ljudi, del tega majhnega deleža to stori zaradi ekologije. Iz tega torej ne moremo reči, da so električni avtomobili prava stvar. Verjetno pa kdaj v prihodnosti bodo.
Kakor za koga. 500.000 naročil za ljudski oziroma dostopen Model 3 pri Tesli ni malo. Pri nas 15% ljudi pri nakupu novega vozila razmišlja o EV-ju. Problem je v tem, da industrija ne more v tako kratkem času, ker gre za popolnoma novo tehnologijo, zadostiti povpraševanju; tako po izbiri modelov, kot po količini izdelanih vozil. Zato obstajajo čakalne vrste za EV-je; najdaljše so pri Tesli, ki ima porodne težave. Pri ICE-jih čakalnih vrst praktično ni, torej je razlika pri dostopnosti EV-jev in ICE-jev.

Eni si preračunajo stroške lastništva, pretehtajo okoljske vplive, in se odločijo za EV. Za te so električni avtomobili prava stvar že sedaj. Večina pa stroškov ne preračunava, okoljski vplivi jih ne zanimajo, in se odločijo za ICE. Za te električni avtomobili (še) niso prava stvar. Po letu 2030 pa bodo v Evropi električni avtomobili prava stvar za vse, kajti klasični ICE bo moral v pokoj, ker nobeden več ne bo mogel registrirati novo klasično vozilo, ker ne bodo mogla doseči izpusta pod 50 g/km.

https://www.rtvslo.si/okolje/novice/po-...

BigWhale ::

Cakalnih vrst pri ICEjih ni zato, ker jih lahko delajo dovolj hitro sproti. Cakalne vrste pri EVjih niso zaradi popularnosti ampak zaradi tega, ker jih tako malo naredijo. Pol milijona prednarocil je sicer veliko ampak spet ni toliko na svetovni ravni, da bi lahko rekel, da ljudje masovno zelijo. V Sloveniji so lani prodali manj kot tristo popolnoma elektricnihi vozil. Vseh avtomobilov je bilo prodanih pa vec kot 82.000.

Aja, pa avto za $50.000 ni ljudski oziroma dostopen. :) Ljudski avto je avto za najvec dvajset jurjev.

Utk ::

Jasno, premalo jih naredijo. Razlicnih modelov in kosov teh, ki so. Sigurno bi se marsikdo sel v vrsto, ce jih bi bilo vec.

hojnikb ::

Pri nas 15% ljudi pri nakupu novega vozila razmišlja o EV-ju.

Ah, tule si kiksno za kako decimalko.

Problem je v tem, da industrija ne more v tako kratkem času, ker gre za popolnoma novo tehnologijo

ah, še en bullshit. Električni avtomobili niso nič novega.

Eni si preračunajo stroške lastništva, pretehtajo okoljske vplive, in se odločijo za EV. Za te so električni avtomobili prava stvar že sedaj. Večina pa stroškov ne preračunava, okoljski vplivi jih ne zanimajo, in se odločijo za ICE. Za te električni avtomobili (še) niso prava stvar

Again, za veliko ljudi EV nima smisla niti iz cost of ownershipa.
#brezpodpisa

celjan34 ::

električni avtomobil ok

kaj pa pozimi? kdo ogreva kabino?

SimplyMiha ::

Kaj te razburjanje nad drugimi v prometu ne ogreva dovolj?

BigWhale ::

celjan34 je izjavil:

električni avtomobil ok

kaj pa pozimi? kdo ogreva kabino?


Dva mejhna skratka sta not, ki dva kosa zeleza drgneta zlo hitr en ob drucga in tko se ustvarja toplota.

Tody ::

Kdo poleti ohlaja kabino? A zamenajo skrata za ledene kocke pol??

Zheegec ::

Glede 500k prednaročil - koliko od teh jih želi obljubljeni $35k model, ki mogoče ne bo nikoli prišel?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zheegec ::

Tesla Model 3 AWD performance - $78k. Torej preko 2x toliko, kot obljubljeni $35k Model 3, ki trenutno sploh ne obstaja.

Zakaj bi kdo kupil Model 3 AWD za $78k, če je pa Model S AWD $82k?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

Vazelin ::

saj meni to ni jasno zakaj w1 ne kupi kr S-a. na koncu bo podobna cena...

Nikec3 ::

Zheegec je izjavil:

Tesla Model 3 AWD performance - $78k. Torej preko 2x toliko, kot obljubljeni $35k Model 3, ki trenutno sploh ne obstaja.

Zakaj bi kdo kupil Model 3 AWD za $78k, če je pa Model S AWD $82k?

Tesla trenutno počne to kar mora.

Ljudje čakajo v vrsti —> podraži Model 3, da zvišaš marže ali pa kupce usmeriš na Model S, ki ima že ustaljene solidne marže.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Magic1 ::

Vazelin je izjavil:

saj meni to ni jasno zakaj w1 ne kupi kr S-a. na koncu bo podobna cena...

Zato ker si še 35kEUR verzijo lahko komaj privošči, ko bo treba še vse davke in EUR dodatke plačat. 40kEUR je za večino Slovencev zelo veliko, 80kEUR je pa dvakrat toliko...
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Zheegec ::

Ja, samo 35kEUR verzija ne obstaja... Tako da se itak pogovarjamo o ~55kEUR in več že v štartu.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Magic1 ::

To se zavadam. Če pogledaš stare poste sem pred dvema letoma razlagal, da 35k verzije še dolgo po "izidu" ne bomo ugledali, ker preprosto ni računice. Muskova PR fora je, da obljublja ceno, ki jo tehnologija dozeže v zrelem obdobju prodaje. Namesto da bi bilo leto po izidu že kaj govora o osnovni verziji, smo prišli iz enhanced verzije na 4WD verzijo, ki stane več, kot dvakratnik osnovne. Sam mani ni jasno, kdo bi dal skoraj 80k za tako opremo notranjosti (mogoče bo ta verzija novo/kvalitetnejšo opremo?).
Magic

kow ::

@Frudi
Se delno strinjam z napisanim. Kar pa nisi uposteval je, da so trenutno delnice celotne avtomobilske industrije zgodovinsko IZREDNO poceni.
Zdi se, da so investitorji prestraseni - verjetno ni enostavno najti enega vzroka - in ne upajo napovedati prihodnje zmagovalce. Pa tudi velikost prodaje jih, verjetno celo iracionalno, skrbi. Ce mislis da bo cez 20 let VW se vedno tak velikan, je delnica prakticno zastonj.

frudi ::

Potem se bolj splača investirati v VW, ki je že velikan, kot v Teslo, ki jo čaka še vsaj desetletje trnove poti, preden sploh pride do tja :). In pozor, to je ob predpostavki, da že verjameš, da ji bo to najverjetneje uspelo. Tudi mislim, da sem bil prej še krepko velikodušen z oceno, za koliko se bo v prihodnje še zvišalo število Teslinih izdanih delnic. Če bi že preživela naslednjih recimo 10 let, bi se število delnic do takrat bolj verjetno prej podvojilo, kot zvišalo samo za 20%.

Sicer pa ne vem, če bi se povsem strinjal, da so avtomobilska podjetja trenutno toliko podcenjena. Vsaj ne zgodovinsko. Njihove tržne vrednosti se že vrtijo okrog zgodovinskih vrhov (če pozabimo recimo tiste anomalije z VW-jevim začasnim skokom za 500% desetletje nazaj). Če gledaš samo dobičke zadnjih nekaj let, potem ja, glede na razmerje med dobičkom na delnico in ceno le-te, je dosti dinozavrov videti krepko podcenjenih. Ampak trenutno smo že nekaj let sredi izrednega ekonomskega buma, ki po eni strani omogoča takšne dobičke in po drugi strani tudi napihuje cene drugih delnic, tako da se zdijo dolgočasne stare industrije v primerjavi čudno podcenjene. Toda po eni strani je avtoindustrija ciklična in po drugi se bo tudi ekonomija slej ko prej ohladila. Dobički ne bodo v nedogled iz leta v leto tako visoki, z njimi pa bo po mojem padla tudi navidezna podcenjenost.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Magic1 ::

Verjetno so vrednosti velikanov nekoliko podcenjene, glede na trenutno poslovanje. Samo konzervativni investitorji gledajo v prihodnost. Ne bojijo se Tesle, bojijo se naslednje gospodarske krize. Naivnejši (ki zgleda mislijo, da kriz ne bo več) trenutno ne vlagajo v klasiko, temveč v novosti. Upajmo, da krize še kmalu ne bo, samo bo kmalu deset let od zadnje. Tik tok...
Magic

Zheegec ::

Niso avto velikani podcenjeni, ampak je večina drugih podjetij precenjena :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Nikec3 ::

Apple je vreden recimo cca 20x več kot BMW. Samo za info. ;)
Gre v glavnem za to, da v avtomobilski industriji ne moreš dosegati visokih marž.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

Avtomobile je treba narediti, vsakega posebej. V njih je za tono in več materiala ... Od neke količine naprej večje število narejenih avtov ne niža več cene (oziroma dobička po kosu). Večina vrednosti Applovih telefonov je programska oprema, v njej ni niti grama materiala, in izdelava milijarde kosov stane enako kot izdelava dveh kosov. Pa tudi strojni del telefona je v večini primerov sestavljen iz delov, ki jih je mogoče dobesedno "štancati" (kar pomeni, da je tudi tu večina stroška povezanega z razvojem, ne z izdelavo posameznih kosov).

Musk si je domišljal, da bo lahko tudi avte "štancal", v svoji "alien dreadnought" tovarni. Leta 2016 je sanjal o tem:
You can't have people in the production line itself, otherwise you drop to people speed. So there will be no people in production process itself. People will maintain the machines, upgrade them, and deal with anomalies.
Leta 2018 so sanje trčile ob resničnost.
Yes, excessive automation at Tesla was a mistake. To be precise, my mistake. Humans are underrated.

Višina delnice še vedno v dobršni meri temelji na teh Muskovih sanjah, da bo lahko avte delal veliko hitreje in ceneje od dinozavrov, in imel torej ustrezno večji dobiček od vsakega narejenega avta.

Emobi ::

BigWhale je izjavil:

Cakalnih vrst pri ICEjih ni zato, ker jih lahko delajo dovolj hitro sproti. Cakalne vrste pri EVjih niso zaradi popularnosti ampak zaradi tega, ker jih tako malo naredijo. Pol milijona prednarocil je sicer veliko ampak spet ni toliko na svetovni ravni, da bi lahko rekel, da ljudje masovno zelijo. V Sloveniji so lani prodali manj kot tristo popolnoma elektricnihi vozil. Vseh avtomobilov je bilo prodanih pa vec kot 82.000.

Aja, pa avto za $50.000 ni ljudski oziroma dostopen. :) Ljudski avto je avto za najvec dvajset jurjev.
Pol milijona naročil za Teslo v svetovnem merilu res ni veliko, ker se letno proda čez 70 milijonov novih avtov, vendar vsi ljudje, ki si želijo bolj ekoloških vozil, niso naročili Tesle, teh je mogoče samo par procentov. Vsekakor je povpraševanje oziroma popularnost večja od ponudbe. Poleg 300 električnih se je lani v Sloveniji prodalo tudi 1200 hibridov, skupaj pa je to dobra 2% od 82.000 prodanih – slednja cifra je realno manjša, ker se kakšno petino ali četrtino avtomobilov preproda naprej, tako imenovanje enodnevne registracije. Vsako leto se procent prodaje EV-jev podvoji; če se bo ta trend nadaljeval tako skokovito, bo cilj 'po letu 2030 brez novih ICE-jev' dosežen že pred letom 2025.
Tesla je ob predstavitvi in pobiranju rezervacij Modela 3 govoril o avtomobilu za široke množice z vstopno ceno 35 k$. Pri ameriški kupni moči je to verjetno ljudski avtomobil. Mislim, da je pri nas povprečna cena novega avtomobila okrog 17 k€ in se strinjam, da je pri naši kupni moči ljudski avto do 20 k€. To velja za ICE – pri njem so stroški 10 letnega lastništva pri 15.000 km/leto, kar je povprečje v Sloveniji, enaki kot pri dvakrat dražjem EV-ju; torej je pri nas ljudski EV do 47.500 € (40 k€ + 7,5 k€ subvencije). To pa je 56.000 $, kar bi moralo zadostovati za zgledno opremljen Tesla 3, ko bodo dobavljivi pri nas. Ker pa zgleda, da to še ne bo tako kmalu, je vprašanje, če bodo takrat še subvencije.

Emobi ::

hojnikb je izjavil:

Pri nas 15% ljudi pri nakupu novega vozila razmišlja o EV-ju.

Ah, tule si kiksno za kako decimalko.

Ne, nič nisem 'kiksno', ker tako kaže raziskava REUS, ki je bila predstavljena novembra 2017, danes je ta odstotek samo večji. Citiram: 15 odstotkov anketiranih gospodinjstev razmišlja o nakupu električnega avtomobila v prihodnjem letu.
http://www.times.si/gospodarstvo/v-koli...


Problem je v tem, da industrija ne more v tako kratkem času, ker gre za popolnoma novo tehnologijo

ah, še en bullshit. Električni avtomobili niso nič novega.

Primerjati elektično vozilo iz leta 1904 z današnjim je pa res en bikov kakec. Kot bi primerjal 5000 let staro kolo, ki so ga našli na Ljubljanskem barju z današnjim avtomobilskim kolesom. Sodobni EV je popolnoma nova tehnologija v primerjavi s stoletjem starejšim predhodnikom zaradi elektronike, ki upravlja motor, predvsem pa zaradi litij-ionske baterije, ki je popolnoma drugačna od svinčene in ki je najbolj ozko grlo masovne proizvodnje EV-jev.

Eni si preračunajo stroške lastništva, pretehtajo okoljske vplive, in se odločijo za EV. Za te so električni avtomobili prava stvar že sedaj. Večina pa stroškov ne preračunava, okoljski vplivi jih ne zanimajo, in se odločijo za ICE. Za te električni avtomobili (še) niso prava stvar

Again, za veliko ljudi EV nima smisla niti iz cost of ownershipa.
Iz zapisanega stavka ni jasno, kaj želiš povedati. Da za veliko ljudi stroški lastništva niso pomembni? Ali, da veliko ljudi manjši stroški ne zanimajo? Ali, da za veliko ljudi EV-ji nimajo smisla, kljub manjšemu strošku total costs of ownership?


celjan34 je izjavil:

električni avtomobil ok

kaj pa pozimi? kdo ogreva kabino?
V sodobnih EV-jih potniški prostor (pri nekaterih tudi baterijo) ogreva in hladi toplotna črpalka na elektriko. To je več kot 150 let stara iznajdba, ki jo uporabljajo hladilniki in klime. Je zelo vzdržljiva in ne potrebuje posebnega vzdrževanja, ne porabi dosti elektrike – približno 3kWh v eni uri. Pri EV-jih deluje neodvisno od elektromotorja, kar je udobje brez primere: ko skočiš v trgovino, v parkiranem avtomobilu ne ugasneš klime in se vrneš iz trgovine v primerno ohlajen ali segret avto. Ravno tako te lahko avto ob nastavljenem času pričaka primerno temperiran. Tega ne zmore noben ICE; nekateri sicer imajo neodvisno gretje (vebastor), hlajenja pa ne, ker je kompresor (toplotna črpalka) prek jermena vezan na motor. Torej noben ICE ne more hladiti ali ogrevati potniške kabine ne da bi v zrak izpuščal smrdljive in zdravju nevarne pline ter trde delce. Zato pa so električni avtomobili prava stvar.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

llc ::

Emobi je izjavil:


Ne, nič nisem 'kiksno', ker tako kaže raziskava REUS, ki je bila predstavljena novembra 2017, danes je ta odstotek samo večji. Citiram: 15 odstotkov anketiranih gospodinjstev razmišlja o nakupu električnega avtomobila v prihodnjem letu.
http://www.times.si/gospodarstvo/v-koli...



Ne vem no... Pri povprečni starosti avta v Slo (8 let al koliko že), dvomim, da 15% anketiranih razmišlja o nakupu novega vozila v prihodnjem letu. Mogoče sanja o nakupu, sploh pa električnega...

Nikec3 ::

Ne vem no... Pri povprečni starosti avta v Slo (8 let al koliko že), dvomim, da 15% anketiranih razmišlja o nakupu novega vozila v prihodnjem letu. Mogoče sanja o nakupu, sploh pa električnega...

Nepomemben podatek, s katerim ne bomo prišli do nobene nove ugotovitve. Pomembno je zgolj to, koliko EV-jev se proda in koliko se jih bo naslednje leto, torej trend.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Emobi ::

V Sloveniji je povprečna starost vozila nekaj več kot 11 let, v Nemčiji 9,4.

Emobi ::

Za državo to je pomemben podatek, ker meri trende in ukrepa, da bi prišla do zastavljenih ciljev, ki jih nenazadnje narekuje Evropa.

Utk ::

15% od teh, ki kupuje nov avto, razmišlja o električnih. Tako sem jaz razumel. Tisti, ki ne kupujejo, itak niso pomembni. In ne bo vseh 15% kupilo res električnega, bo pa 3 ali pa 5, oz. bi, če ga bi lahko dobili.

Emobi ::

Natanko tako sem tudi jaz razumel in se s teboj popolnoma strinjam.

hojnikb ::

Sodobni EV je popolnoma nova tehnologija v primerjavi s stoletjem starejšim predhodnikom zaradi elektronike, ki upravlja motor, predvsem pa zaradi litij-ionske baterije, ki je popolnoma drugačna od svinčene in ki je najbolj ozko grlo masovne proizvodnje EV-jev.

tudi regulacija in li-ion baterija niso nič novega, res pa ni to 100 let stara tehnologija.

Iz zapisanega stavka ni jasno, kaj želiš povedati. Da za veliko ljudi stroški lastništva niso pomembni? Ali, da veliko ljudi manjši stroški ne zanimajo? Ali, da za veliko ljudi EV-ji nimajo smisla, kljub manjšemu strošku total costs of ownership?

nič od tega. Hočem povedat, da bo cena na kilometer za električni avtomobil za marsikoga višja kot pri tipičnem dizlu ali šparovnem bencinarju.

Hint: Ne delamo vsi 50kk na leto, da bi se tak avto plačal v nekem razumnem času.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Emobi ::

Ni treba 50kk/leto, dovolj je že 11,5kk/leto:

STROŠKI 10-LETNEGA LASTNIŠTVA NOVEGA VOZILA V CENTIH NA PREVOŽEN KILOMETER:
ICE za 15.000 € EV za 30.000€ = 37.500€ minus 7.500€ subvencije)
(ICE EV) v €/mesec - vsak mesec od 120 mesecev
pri 5.000 km/leto: 57,44 67,10 (239 280)
pri 10.000 km/leto: 33,37 34,40 (278 287)
pri 11.360 km/leto: 30,48 30,48 (289 289)
pri 15.000 km/leto: 25,34 23,50 (317 294)
pri 20.000 km/leto: 21,33 18,05 (355 301)
pri 30.000 km/leto: 17,31 12,60 (433 315)

feryz ::

Res je, vsi razmišljajo o tem, ampak se kmalu razmišljanje zaključi. Jaz sem konec prejšnjega leta preklical vse, ki tržijo te zadeve, ker sem dejansko hotel enega kupiti. Vsem enako vprašanje.
Ali lahko, ne glede na ceno, vgradite (ali vsaj razmišljate o tem) dodatno baterijo in podaljšate doseg, da bi bil EV dejansko uporaben?
Odgovori so, jasno, popolnoma identični. Ne, kratko in jedrnato. Potem klasika. Z razvojem bo, polnjenje med ..., malo daljši postanek, bla, bla, bla.

Pa poglejmo logiko EV, zanemarimo eko bulšit. Nabavna vrednost avta je visoka, precej večja od klasike, obratovalni stroški so majhni, precej manjši od klasike. Bi rekli nekateri.
Torej je logično, po logiki prodajalcev, da avto kupiš po čim višji ceni (ker take so) in ga nato čim manj uporabljaš. Ponoči filaš, zjutraj se malo pelješ, filaš, popoldne spet malo pelješ in spet filaš. Vmes pa stojiš, če greš slučajno malo dlje.
Dvakrat pušneš, kot idiot.
In edini argument, poleg eko, bio..., ki je v resnici v prid EV, namensko zanemariš oz. ne uporabiš. Da kupiš in se skorajda zastonj voziš. Čim več.

Pod črto, vsi bi ga imeli. Tudi malo več denarja ni problem, le doseg bi moral biti normalen. Do tega smo pa še zelo daleč.

Emobi ::

Za različne ljudi in potrebe je pojem 'normalen doseg' različen. Zame je 200km dosega popolnoma dovolj za mojih 20kkm/leto. Letos je hit 300km dosega (Nissan leaf), ti pa počakaj na drugo leto, ko bo 400 km ...
Vgrajevanje dodatne baterije bi bila težka in nevarna improvizacija. Pa še hladit ne bi mogel te dodatne baterije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

feryz ::

Yep, prav imaš. Jaz bom čakal. Pa ne samo jaz. Pa ne samo na prihodnje leto.

In to 12 let po tem, ko so ugotovili, da so EV prava stvar. Ne, da bodo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

Nikec3 ::

tudi regulacija in li-ion baterija niso nič novega, res pa ni to 100 let stara tehnologija.

Bistvo komercializacije vsake zadeve je v ceni. Nikoli ne boš na polici v trgovini našel "nove" stvari. Našel pa boš stvar, ki je šla skozi raziskave in razvoj, ter je na stopnji ko se jih lahko ugodno štanca.

Zato je argument "to ni nič novega" beden.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Emobi ::

Emobi je izjavil:

Ni treba 50kk/leto, dovolj je že 11,5kk/leto:

STROŠKI 10-LETNEGA LASTNIŠTVA NOVEGA VOZILA V CENTIH NA PREVOŽEN KILOMETER:
ICE za 15.000 € EV za 30.000€ = 37.500€ minus 7.500€ subvencije)
(ICE EV) v €/mesec - vsak mesec od 120 mesecev
pri 5.000 km/leto: 57,44 67,10 (239 280)
pri 10.000 km/leto: 33,37 34,40 (278 287)
pri 11.360 km/leto: 30,48 30,48 (289 289)
pri 15.000 km/leto: 25,34 23,50 (317 294)
pri 20.000 km/leto: 21,33 18,05 (355 301)
pri 30.000 km/leto: 17,31 12,60 (433 315)
Moram se popravit, ker sem se spomnil, da se je bencin podražal in ta izračun ne velja več. Zdaj je točka preloma že pri 11kkm/leto

Emobi ::

Nikec3 je izjavil:

tudi regulacija in li-ion baterija niso nič novega, res pa ni to 100 let stara tehnologija.

Bistvo komercializacije vsake zadeve je v ceni. Nikoli ne boš na polici v trgovini našel "nove" stvari. Našel pa boš stvar, ki je šla skozi raziskave in razvoj, ter je na stopnji ko se jih lahko ugodno štanca.

Zato je argument "to ni nič novega" beden.
Nikec3, čestitam! Bolje ne bi mogel zadeti!
««
527 / 1166
»»