» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
518 / 1220
»»

Zheegec ::


- se bo zgodil 5k na teden ali se ne bo. Da/Ne?
- se bo zgodil 10k na teden ali se ne bo. Da/Ne?


Ne vem, ne delam za Teslo. Bomo najbrž izvedeli? Vsekakor ne pomaga, da že drugič v enem letu zapirajo tovarno za "retooling". Vmes pa na veliko kurijo denar. V sredo sporočijo rezultate. Problem je, da 5k na teden ne pomaga, če bo vmes res šla prodaja (bistveno bolj profitabilnih) Model S in X navzdol, kakor napoveduje Bloomberg.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

Ja, cel svet se je zarotil proti serijskemu izdelovalcu čudežev - naftna industrija, avtomobilski velikani, konkurenčni izdelovalci baterij, illuminati in vanderbildi ...


Ne, 12 milijardna investicija v propad Tesle je prišla iz marsa.

BeboTech.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Ne bit užaljeni, če se prepoznatev med temi beboti, nehite bit beboti in ne bo bolelo. Pod črto, se ste trop nategnjenih ovc (useful idioti) v rokah težkokategornikov:
The Fascinating Tesla Short Story

@Warpy pa se ti zavedaš, da shortanje se ne zgodi, ker se skupina pivskih kolegov odloči, da bi radi malo ponagajali Elonu? Shortanje se zgodi, ker je cena delnice tako visoka, da velika množica ljudi zaznava, da obstaja možnost večjih padcev.

Na tvojem mestu bi me to shortanje malo bolj skrbelo. Razloge za shortanje pa je nekaj postov nazaj precej dobro opisal Okapi.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

vostok_1 ::

Glede Musk bandwagona sem že povedal. Ampak samo to...če ne bo bilo all-EV proizvajalca, bodo ICE-proizvajalci spet začeli delat avtke na telekomando kar se EVjev tiče.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Ja, cel svet se je zarotil proti serijskemu izdelovalcu čudežev - naftna industrija, avtomobilski velikani, konkurenčni izdelovalci baterij, illuminati in vanderbildi ...


Ne, 12 milijardna investicija v propad Tesle je prišla iz marsa.

BeboTech.

Uf, obrambni mehanizmi delujejo na polno. Ko največji vernik razloge išče v teorijah zarote, potem je jasno, da nekaj škripa.

BTW, @Warpy še vedno čakam citat, kako sem leta 2010 pljuval po SpaceX-u in njihovi sposobnosti po tem, da bodo pristali prvo stopnjo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zheegec ::

Vse (še tako velike) short pozicije pomenijo točno NIČ, če Elon res pridela dobiček v Q3 & Q4, kot je obljubil. Pa če dobiček seveda ne bo na račun zamika dobav v Q2. Noben short ne more pokopati podjetja, ki dobro posluje in ne rabi zbirati kapitala z redčitvijo obstoječih deličarjev.

Sploh take zadeve ne pomagajo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

Nikec3 ::

Noben short ne more pokopati podjetja, ki dobro posluje

To povsem drži. Ampak Tesla ne posluje dobro.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zheegec ::

Nikec3 je izjavil:

Noben short ne more pokopati podjetja, ki dobro posluje

To povsem drži. Ampak Tesla ne posluje dobro.

In zato se je dosti ljudi odločilo shortati delnico :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Nikec3 ::

https://www.bloomberg.com/gadfly/articl...

Te številke so prav grozne:
We already know Tesla's gross profit margin is likely to be dismal. That's partly because of the Model 3's production hell, but it has more to do with the sharp drop in sales of the Models S and X.

Tesla's underlying automotive gross margin in the fourth quarter of 2017 was less than 14 percent after stripping out the top-up provided by selling a slug of zero-emission vehicle credits.

A 23 percent drop in deliveries of Tesla's higher-margin vehicles won't help to turn that around. Meanwhile, Tesla would be lucky to have earned a single-digit margin on the Model 3, which topped up the unit numbers, given its lower price point and problems. It will be interesting to see if Tesla sold any credits to offset this.

Prior to the email, Tesla's guidance was to get to 5,000 Model 3s a week. Assuming two eight-hour shifts for five days a week, that would imply about 63 cars eventually rolling off the production line every hour, or just over one per minute.

Tesla now targets 6,000 a week, only with the line working 24/7. Factoring in time for maintenance, let's say that means six days a week, each with three eight-hour shifts - or slightly less than 42 Model 3s an hour. More cars, yes, but at the cost of implied productivity dropping by a third.

Pripravite se na najslabše rezultate v zgodovini podjetja.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

Prav zanimivo bo videti, kakšne vse pravljice bo Musk v četrtek povedal, in z njimi poskusil omiliti slabe številke.

Enkrat do konca junija naj bi tudi izpolnili kvoto 200.000 prodanih avtov v ZDA, kar pomeni, da bodo potem do konca leta kupci imeli samo še polovično subvencijo, potem še pol leta četrtinsko in potem ciao, bello.

Kako bo to vplivalo na prodajo (in obljubljeni zaslužek v drugi polovici leta), se sicer samo ugiba, gotovo je samo to, da ne pozitivno. Vsi glavni tekmeci bodo še par let imeli polno subvencijo. Kar bo recimo Jaguarja naredilo še toliko bolj privlačnega v primerjavi s katerokoli teslo.

vostok_1 ::

Problem je ker tekmeci še nimajo zagotovljenih kapacitet baterij, zagotovo bo pa eden od starih znal naredit tranzicijo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zheegec ::

Trenutne špekulacije: Tesla proizvedla ~2000 modelov 3 od začetka februarja dalje. Bomo videli kmalu.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

RedDrake ::

Zheegec je izjavil:

Trenutne špekulacije: Tesla proizvedla ~2000 modelov 3 od začetka februarja dalje. Bomo videli kmalu.

Na teden verjetno?
Ker druga opcija se ne sliši prav ...

Zheegec ::

RedDrake je izjavil:

Zheegec je izjavil:

Trenutne špekulacije: Tesla proizvedla ~2000 modelov 3 od začetka februarja dalje. Bomo videli kmalu.

Na teden verjetno?
Ker druga opcija se ne sliši prav ...

2000 novih VIN številk od 1. februarja dalje. Je pa AFAIK to samo številka novih registriranih VIN v USA, najbrž je še nekaj novih VIN v drugih državah in pa še nekaj neregistriranih VIN. Bomo videli, kot rečeno - špekulacije.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Nikec3 ::

Zheegec je izjavil:

RedDrake je izjavil:

Zheegec je izjavil:

Trenutne špekulacije: Tesla proizvedla ~2000 modelov 3 od začetka februarja dalje. Bomo videli kmalu.

Na teden verjetno?
Ker druga opcija se ne sliši prav ...

2000 novih VIN številk od 1. februarja dalje. Je pa AFAIK to samo številka novih registriranih VIN v USA, najbrž je še nekaj novih VIN v drugih državah in pa še nekaj neregistriranih VIN. Bomo videli, kot rečeno - špekulacije.

Tvoji podatki so napačni. V aprilu je/bo Tesla proizvedla dobrih 9000 Modelov 3.

https://www.bloomberg.com/graphics/2018...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

escream ::

Pozdravljeni.

Prebral sem kar nekaj 10 strani nazaj v tej temi, predelal kataloge najboljsih elektricnih avtomobilov...

Vsak dan v sluzbo in nazaj naredim 220km in to po avtocesti. V bliznji prihodnosti nameravam zamenjat avto a zacel sem razmisljat tudi v tej smeri. A trenutno obstaja dejansko elektricen avto taksnega dosega pa da bom med potjo lahko miren? Kako je z baterijo? Nekje slisal da jo imas v najemu...? Delal bom 70k km letno, ne bi rad imel dodatnih stroskov glede tega...

Magic1 ::

Tesla S (model 3, sam bogve kdaj) ali kakšen I3 z range extenderjem. Sam nič ne bo preveč ugodno. Zoe z baterijo v najemu nima zadosti range-a in najemnina je glede na prevožene kilometre.
Magic

Emobi ::

escream je izjavil:

Pozdravljeni.

Prebral sem kar nekaj 10 strani nazaj v tej temi, predelal kataloge najboljsih elektricnih avtomobilov...

Vsak dan v sluzbo in nazaj naredim 220km in to po avtocesti. V bliznji prihodnosti nameravam zamenjat avto a zacel sem razmisljat tudi v tej smeri. A trenutno obstaja dejansko elektricen avto taksnega dosega pa da bom med potjo lahko miren? Kako je z baterijo? Nekje slisal da jo imas v najemu...? Delal bom 70k km letno, ne bi rad imel dodatnih stroskov glede tega...

Moj znanec dela 70.000km na leto s svojim i3. Načeloma se to da s 33kWh baterijo, ampak to je bolj skrajnost. Počakaj na baterijo vsaj 60kWh, kar pomeni realnih 300km dosega. Pa tudi možnost polnjenja v službi ne bi bila odveč. Najem baterije se ne obnese, ker so pogoji takšni, da se ne splača. Omejijo ti število prevoženih km na leto in plačuješ na mesec od 80 do 120€, pač glede na število prevoženih km; seveda pa pri tem ni številke 70.000. Pri tako ogromni številki, je EV po vsem zapravljenem denarju (za nakup avtomobila in vseh stroških) v prednosti že po štirih letih, četudi je njegova nabavna cena dvakrat višja od ICE-ja (40k€ proti 20k€). Po petih letih pa že prihraniš za novo baterijo, ki pa je še ne bo treba menjati, samo dobro ogrevano in hlajeno baterijo moraš imeti. Leaf 3 bo to baje imel, leaf 2 še nima. Pa visokega avta ne kupuj, ker je bolj občutljiv na bočni veter.
https://www.dropbox.com/s/3mga7wmd5t5ky...

Magic1 ::

Tisti, ki dela 70kkm na leto, se verjetno ne želi vozit 100km/h ali manj po avtocesti. Tako da je 60kWh res minimum od minimuma, ki te bo včasih še vedno prisilil v počasnejšo vožnjo od željene. Da ne govorimo čez čas, ko bo baterija izgubljala na kapaciteti.
Zakaj ima Tesla relativno dobre rezultate glede baterije? Zato ker ima že zelo veliko baterijo v primerjavi z ostalimi in omogoča, da jo optimalno polniš(lahko nastaviš na poljuben % polnenja in tako lahko preskoči zadnjo počasno fazo polnenja, ki dodatno degredira baterijo). Vsak dan baterijo nafilat na 100%, zato da bo lahko prišel nazaj domov, je umor za baterijo!!!
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Emobi ::

Pri 130km/h avto porablja približno 25kWh/100km, se pravi, da bi za vožnjo po predpisih po avtocesti 60kWh baterija morala zadostovati. Povprečna hitrost po avtocesti pa seveda ni 130, pač pa manj, zaradi gostote prometa, omejitev... Torej bi bila poraba takega avtomobila pod 25kWh/100km.
Z drugim odstavkom pa se popolnoma strinjam.

VaeVictis ::

Magic1 ::

Emobi je izjavil:

Pri 130km/h avto porablja približno 25kWh/100km, se pravi, da bi za vožnjo po predpisih po avtocesti 60kWh baterija morala zadostovati. Povprečna hitrost po avtocesti pa seveda ni 130, pač pa manj, zaradi gostote prometa, omejitev... Torej bi bila poraba takega avtomobila pod 25kWh/100km.
Z drugim odstavkom pa se popolnoma strinjam.

Primbližno 25kWh/100km. Torej obvezno vsak dan 100% polna baterija, nobenega obvoza, pozimi ob zmanjšani kapaciteti boš ti pričaral zadosti energije, podobno čez čas in degredirani bateriji... Kako se lahko potem strinjaš z drugim odstavkom, če promoviraš vožnjo vsak dan na zadnje atome energije?!?
Magic

Emobi ::

Ker je povprečna hitrost nižja od 130km/h, bi porabil za 220km največ 50kWh, v zimskih razmerah in s polno klimatizacijo; torej še vedno ostane 10kWh. Če bi pa polnil še v službi (lahko tudi na navadno šuko vtičnico), pa sploh ni problema.

freezby ::

@ escream
Par strani nazaj sem napisal svoje vtise o EV, ker smo s prijatelji za hobi preizkusili vse možne električarje, ki so dosegljivi pri nas.

Za tvoje potrebe, če je proračun, potem seveda model S 100D (P je odveč;-)
Bolj zemeljsko - pozno poleti, jeseni pride na trg tudi k nam Hyundai Kona s 64kWh, glede na dokazano učinkovitost Ioniqa pa se tudi od Kone kljub drugačnemu profilu obeta zelo dobre številke porabe in dosega (cca 400 km). Motor in baterija sta sicer ista od LG-ja kot je pri Boltu in eAmperi, ki je očitno pri nas ne bomo dokončali.
No, ali pa počakaj toliko, da bo Ioniq res uradno dobil vsaj 39kWh baterijo, ker že z zdajšnjo narediš 200+ kilometrov. Sem se vsedel v ICE Kono, pa je Ioniq zmagovalec, četudi imam nasplošno (in doma) raje visokosedeče avte/kombije. Novi Leaf(2) ima #rapidgate in je no-no, če gre za vožnjo po AC in potrebo bo DC polnjenju.

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Ker je povprečna hitrost nižja od 130km/h, bi porabil za 220km največ 50kWh, v zimskih razmerah in s polno klimatizacijo; torej še vedno ostane 10kWh. Če bi pa polnil še v službi (lahko tudi na navadno šuko vtičnico), pa sploh ni problema.


Ali je poraba energije linearna? Ce ni linearna, ne mores gledati povprecne hitrosti in racunati porabe za povprecno hitrost. Poleg tega je takole kalkuliranje precej nespametno. Imeti moras dovolj rezerve, da se lahko izognes vsem nevsecnostim od raznoraznih obvozov in zaprtjih cest. Na avtocesti se ustaviti za pol ure in malo dopolniti skoraj prazno baterijo je precej lazje kot iskati vticnico sredi noci v Tuhinjski dolini.

Brez vsaj 15kWh rezerve se ti lahko pot kar zakomplicira. Se posebaj zato, ker zna avto pokazati, da imas se za nekaj km elektrike, za naslednjim ovinkom pa crkne. :)

Nikec3 ::

En boljših člankov:

https://www.bloomberg.com/graphics/2018...

V oči najbolj pade tole:
Tesla's employee roster more than tripled from 2014 to 2017, and revenue per employee stagnated. General Motors Co. and Ford Motor Co. each bring in about 2.5 times as much revenue per employee. And Tesla's swollen employee total doesn't even account for what Musk recently characterized as a "Russian nesting doll" of contractor and subcontractor companies engaged in production at Tesla.

Torej, Tesla ustvari 2,5x manj revenua na zaposlenega od "dinozavrov" tipa Ford in GM.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::

Kaj si hotel povedat?
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Jao imate čudne poglede na rezervo. Pri navadnem avtu imaš rezervo za 50km, pumpo za vsakim vogalom pa mi je veeno neprijetno se vozit dlje kot do trgovine, ko je avto na rezervi. Ne moreš računat na le 15kWh rezerve. Sploh pa, da moraš gledat to vsak dan. Kaj pa pozimi, ko teh 60kWh postane 50kWh ali še manj? Ali čez dve leti, ko baterija degredira za 10-20%? Za EV potrebuješ vsaj 40-50% rezerve vsakodnevne uporabe, da je zadeva uporabna. Kot sem že omenil, baterija bo mnogo hitreje degredirala, če jo uporabljaš vsak dan na max. Kot vemo, baterija v EV-ju ni poceni.
Magic

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Kaj si hotel povedat?

Tole: Tesla ustvari 2,5x manj revenua na zaposlenega od "dinozavrov" tipa Ford in GM.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Spock83 ::

Vsak začetek je težak. Saj bo.

Drugače Leaf 2 komot pripelje iz Lendave do Kopra. Valjda bo za mene dosti od Vipave pa do Ljubljane. (Tudi v zimskih razmerah).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spock83 ()

Magic1 ::

Moj bencinc tudi ima "lahko" porabo pod 4l/100km (tudi v zimskih razmerah). Seveda imam jaz v življenju kaj bolj pametnega/prijetnega za počet, kot pa se s tem jajcat.
Magic

BigWhale ::

Magic1 je izjavil:

Jao imate čudne poglede na rezervo. Pri navadnem avtu imaš rezervo za 50km, pumpo za vsakim vogalom pa mi je veeno neprijetno se vozit dlje kot do trgovine, ko je avto na rezervi. Ne moreš računat na le 15kWh rezerve. Sploh pa, da moraš gledat to vsak dan. Kaj pa pozimi, ko teh 60kWh postane 50kWh ali še manj? Ali čez dve leti, ko baterija degredira za 10-20%? Za EV potrebuješ vsaj 40-50% rezerve vsakodnevne uporabe, da je zadeva uporabna. Kot sem že omenil, baterija bo mnogo hitreje degredirala, če jo uporabljaš vsak dan na max. Kot vemo, baterija v EV-ju ni poceni.


15kWh se meni zdi dovolj, to je pri neki zmerni voznji za nekatera vozila kaksnih 100km. Se pa strinjam, da je to stevilko potrebno upostevati takrat, ko imas baterijo napolnjeno recimo do nekih 80%.

Precej odvisno pa je tudi to, na kaksnih relacijah se vozis. Ce delas na dan 100km, potem je 15kWh rezerve smiselne, ce delas na dan 20km, potem je verjetno dovolj tudi 5kWh. :)

WarpedGone ::

Tole: Tesla ustvari 2,5x manj revenua na zaposlenega od "dinozavrov" tipa Ford in GM.

Kakšen revenue/zaposlenega je imel dinozaver tipa Ford in Gm v svojem 15 letu obstoja?

Kakšen delež zaposlenih pri dinozavru tipa Ford in GM danes dela na stvareh katere bo ta dinozaver začel prodajat šele čez recimo 5 let?

Po tej vaši defniciji je čisto vsaka nova firma neuspeh ker ustravi manj kot že ustaljeni biznisi.

Raje komentiraj kaj za Ford in GM pomeni tole:
- Ford Will Stop Making Cars -- Except These 2 Models
- GM closes factory

Dinozavri so postali enovstavni bean-counterji ... ubadajo se z optimizacijo obstoječega biznisa, zapiranjem trenutno najmanj donosnih vej, na prihodnost pa gledajo z vidika "zlahka bomo preživeli še 10 let".

Da je Tesla kljut 10x manjši proizovodnji vseeno vredna praktično enako kot Ford ni paradoks ampak posledica takšnega gledanja prvih in drugih.

En od teh raste z +50% letno rastjo, drugi pa gleda kje bi naredu manj izgube.

Kdor vidi, vidi. Ostali pač blodite naprej.
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

BigWhale je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Jao imate čudne poglede na rezervo. Pri navadnem avtu imaš rezervo za 50km, pumpo za vsakim vogalom pa mi je veeno neprijetno se vozit dlje kot do trgovine, ko je avto na rezervi. Ne moreš računat na le 15kWh rezerve. Sploh pa, da moraš gledat to vsak dan. Kaj pa pozimi, ko teh 60kWh postane 50kWh ali še manj? Ali čez dve leti, ko baterija degredira za 10-20%? Za EV potrebuješ vsaj 40-50% rezerve vsakodnevne uporabe, da je zadeva uporabna. Kot sem že omenil, baterija bo mnogo hitreje degredirala, če jo uporabljaš vsak dan na max. Kot vemo, baterija v EV-ju ni poceni.


15kWh se meni zdi dovolj, to je pri neki zmerni voznji za nekatera vozila kaksnih 100km. Se pa strinjam, da je to stevilko potrebno upostevati takrat, ko imas baterijo napolnjeno recimo do nekih 80%.

Precej odvisno pa je tudi to, na kaksnih relacijah se vozis. Ce delas na dan 100km, potem je 15kWh rezerve smiselne, ce delas na dan 20km, potem je verjetno dovolj tudi 5kWh. :)

Govora je bilo o 220km in 60kWh. Da seveda se, samo si na preveč na meji in baterijo preveč intezivno obremenjuješ pa še omejen si na veliko načinov.
Magic

WarpedGone ::

Zakaj si GM tako želi 'optimizirat poslovanje'?

https://seekingalpha.com/article/416676...

The company's GAAP net revenue and income from continuing operations dropped by 3.1% and 58.7%, respectively, from the year-ago quarter.

More importantly, however, the company's adjusted automotive free cash flow dropped by $2.8 billion from the year-ago quarter to negative $3.5 billion.


Kje so članki na Siol kako GM dela zgubo?
Ni seksi ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Zheegec ::

Raje komentiraj kaj za Ford in GM pomeni tole:
- Ford Will Stop Making Cars -- Except These 2 Models
- GM closes factory


Točno to, kar piše v člankih. Usmerjajo se v SUV, pickupe in crossoverje, kjer prodaja noro narašča.

Bloomberg- Tesla Doesn't Burn Fuel, It Burns Cash

Tesla is going through money so fast that, without additional financing, there is now a genuine risk that the 15-year-old company could run out of cash in 2018. The company burns through more than $6,500 every minute, according to data compiled by Bloomberg. Free cash flow--the amount of cash a company generates after accounting for capital expenditures--has been negative for five consecutive quarters. That will be a key figure to watch when Tesla reports earnings May 2.



Tesla's employee roster more than tripled from 2014 to 2017, and revenue per employee stagnated. General Motors Co. and Ford Motor Co. each bring in about 2.5 times as much revenue per employee. And Tesla's swollen employee total doesn't even account for what Musk recently characterized as a "Russian nesting doll" of contractor and subcontractor companies engaged in production at Tesla.


Tesla ended 2017 with $3.4 billion in cash on hand and $9.4 billion in outstanding debt, a testament to Musk's borrowing prowess. Many analysts believe that Tesla will need to raise money again--and soon.


There's another way Tesla compares unfavorably to its more mature peers: Musk and company spent $146 million on interest payments for its massive debt in the past quarter--roughly the same interest expense as GM, a company with approximately 10 times more revenue.


That was before Tesla shareholders in March voted to overwhelmingly approve an unprecedented compensation plan for Musk--a $2.6 billion award, the largest of its kind. His new package of 20.3 million option shares vests if he raises the company's market cap to $650 billion and meets revenue and earnings targets.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

WarpedGone ::

Točno to, kar piše v člankih. Usmerjajo se v SUV, pickupe in crossoverje, kjer prodaja noro narašča.


Usmerjajo ... prihajajoče že sprejete zahteve glede porabe bodo dosekli pa z lobiranjem in podkupovanjem, da jih politika skensla: Trump Administration Said to Eye Big Cuts to Fuel Economy Rules

Al kako naj pričakujemo bodoče tovornjake s tretjino manj porabe?
Zbogom in hvala za vse ribe

roCkY ::

Ali se bo vse ustavilo ali pa se bo zakonodaja prilagodila realnim možnostim industrije. Čez noč ne bo šlo. Tudi cmerarjeva SLO smernica mislim, da bo daleč od uresničene.

Mercedes, no njihov USA brand Freightliner recimo nima tovornjaka, ki bi vozil pod -15 stopinj. Misim da niso še porihtali. Že tako pa je bilo en kup reklamacij na njihov EKO motor. Nekje sem videl primer, ko so naročili traktor (semi) za severno Kanado. So ga dobavili nato pa je ostal v Edmontonu, ker elektronika niti "idlat" ne pusti več kot 15 minut. V navodilih pa po dolgem reševanju reklamacije kupec dobi, da je operativna temperatura nad -15 C. Temperature pa so pod -40 lahko več dni. Skratka imajo "EKO" avto morda za Mehiko in spodnjo polovico USA.
Caterpiler, kot sem nekje prebral, se je umaknil s cest zaradi EKO zahtev.

DarkSite ::

Zheegec ::

Takole gre prodaja "avtomobilov" in "trucks" v USA;

Part of the problem is that the industry's division between "cars" and "trucks" is peculiar. "Trucks" include pickups, vans, SUVs, and compact SUVs (crossovers). But some SUVs and all crossovers are based on a unibody car chassis (instead of body-on-frame, which is the case with trucks). They're stubbier versions of station wagons. For consumers, the switch from cars to crossovers is natural.


Including SUVs and crossovers, "trucks" accounted for 66.4% of total sales in March, the highest ever for a March. "Truck" sales have been above 60% of total sales for 21 months in a row.



"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

WarpedGone ::

Takole gre prodaja "avtomobilov" in "trucks" v USA;

Kje bo 2020?
Na 15M al 5M tovornjakov?

Zakaj?
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Spock83 je izjavil:

Vsak začetek je težak. Saj bo.

Drugače Leaf 2 komot pripelje iz Lendave do Kopra. Valjda bo za mene dosti od Vipave pa do Ljubljane. (Tudi v zimskih razmerah).


Koliko ti Prius največ pokuri na tvoji relaciji? Če 6 litrov potem bi rekel, da je nekje 22-25 kWh/100 km max kar ti bo kuril en normalen EV. Se kdo ne strinja?

Tista z obvozi in raznim izrednim razmeram je pa lovska, poraba v takih situacijah ne naraste bistveno, ker se skompenzira s počasnim cjazenjem brez zračnega upora.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Nikec3 ::

Zheegec je izjavil:

Takole gre prodaja "avtomobilov" in "trucks" v USA;

Part of the problem is that the industry's division between "cars" and "trucks" is peculiar. "Trucks" include pickups, vans, SUVs, and compact SUVs (crossovers). But some SUVs and all crossovers are based on a unibody car chassis (instead of body-on-frame, which is the case with trucks). They're stubbier versions of station wagons. For consumers, the switch from cars to crossovers is natural.


Including SUVs and crossovers, "trucks" accounted for 66.4% of total sales in March, the highest ever for a March. "Truck" sales have been above 60% of total sales for 21 months in a row.




Ta SUV manija je norost brez primerjave. Hujše od obsedenostjo z Rebelde ali Justinom Bieberjem. Glede na to, da je svet (in tudi ZDA) vedno bolj urbaniziran, enostavno ne razumem, zakaj si bi nekdo želel 3 tonskega SUV-ja. Pa sej ga niti parkirat ne moreš normalno.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Magic1 ::

Prebivalstvo se stara in upokojencev je vedno več. Oni rabijo višje avtomobile, proizvajalci pa jim prodajo še kup ostalih nepotrebnih stvari poleg. Zakaj pa srednje stari ljudje kupujejo SUVe mi pa ni jasno.
Magic

Nikec3 ::

DarkSite je izjavil:

Volkswagen's Decision To Not Offer A Mass-Market e-Golf, Focus On 48V Hybrid Instead, Raises Questions

Pri VW so dokazano največji mojstri blefiranja. Najbolj glasni so glede EV-jev, a realno razen skic nimajo ničesar.

Prebivalstvo se stara in upokojencev je vedno več. Oni rabijo višje avtomobile, proizvajalci pa jim prodajo še kup ostalih nepotrebnih stvari poleg.

OK, to je smiselno, ampak vseeno ne pojasni velikosti tega fenomena.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

Okapi ::

To je pač moda, cepljena z ameriškim navdušenjem nad čim večjimi avti (če le ni kakšne gospodarsko/bencinske krize).
Ko smo v Evropi vozili take avte ...


... so v Ameriki take.

Zheegec ::

WarpedGone je izjavil:

Takole gre prodaja "avtomobilov" in "trucks" v USA;

Kje bo 2020?
Na 15M al 5M tovornjakov?

Zakaj?


Neznano. Bomo videli takrat. Veliki trije (FCA, Ford, GM) očitno sklepajo, da bo šla prodaja gor. Konec koncev, če gre dol, bojo pa drugi proizvajalci zaslužili več.

Ta SUV manija je norost brez primerjave. Hujše od obsedenostjo z Rebelde ali Justinom Bieberjem. Glede na to, da je svet (in tudi ZDA) vedno bolj urbaniziran, enostavno ne razumem, zakaj si bi nekdo želel 3 tonskega SUV-ja. Pa sej ga niti parkirat ne moreš normalno.


Jap. Američani so čisto krejzi. Tam je malo drugače, vse ceste so večje in širše, prav tako parkirišča. Pa bencin je pač noro poceni. Očitno računajo, da bo v neskončnost poceni.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Emobi ::

Magic1 je izjavil:

Prebivalstvo se stara in upokojencev je vedno več. Oni rabijo višje avtomobile, proizvajalci pa jim prodajo še kup ostalih nepotrebnih stvari poleg. Zakaj pa srednje stari ljudje kupujejo SUVe mi pa ni jasno.

Težave s hrbtenico in s križem se začno pri večini ljudi že pri 45-tih letih (srednje stari ljudje) in ljudje nad to starostjo pokupijo največ novih avtomobilov, ker so pač bolj pri denarju. Trgovci pa si manejo roke, ker so takšni avti dražji in marže so višje. Seveda pa nobeden trgovec ne razglaša na veliko, da imajo ti avti večji zračni upor, večjo porabo, večje pnevmatike in večje stroške vzdrževanja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Emobi ::

frudi je izjavil:

Utk je izjavil:

Daj link na to tvojo statistiko. Pa ne primerjavo cliota in explorerja, ceprav niti za to nisem ziher, ampak na navaden avto za podobno ceno, recimo megane in golf proti manjsim suvom, in passat proti malo vecjim.
Dokler ni linka, trdim da je statisticno passat bolj varen.

Emobi je izjavil:


Fizika je neizprosna: višje težišče, manjša stabilnost, manjša okretnost, prej pride do nesreče. Ko pa že pride do nesreče, bi bilo najbrž najbolje, da smo v dvajsettonskem tanku, ampak to nima smisla. Problem pa je tudi vztrajnost velike mase - ko se začne več kot dvotonski SUV vrteti in obračati, bi bil raje v passatu... in Toše Proeski je umrl na avtocesti v terencu.

Statistika je neizprosna in je forumsko pametovanje, v eno ali drugo smer, prav nič ne prizadane. Passat je sicer precej varnejši od kakega Cliota, še vedno pa nevarnejši od SUV-ja.

Recimo en vir statistike. Relevanten del, čeprav se splača pregledati celotno poročilo:



Tudi na naslednji strani, med naštetimi najvarnejšimi vozili, je največ SUV-jev.

Zelo zanimiva statistika, dobro si to našel.
Še vedno mislim, da je fizika neizprosna, statistika pa je lahko tudi velika laž, odvisna od vstopnih podatkov in interpretacije rezultatov.
Na eni strani imamo fizikalne zakone, ki jih nobeden ne more kršiti in veljajo ultimativno za vse. Avtomobili lovijo kompromis med dvema dejstvoma:
• večji avtomobil pomeni večjo varnost pri trku, ker je več zmečkljivih con, ki ublažijo udarec in s tem zmanjšajo negativni pospešek – pojemek, kar povzroča manj poškodb.
• večji je avtomobil, manjša je njegova okretnost, težje spreminja hitrost in težje hitro reagira v kritičnih situacijah. Višji avtomobili imajo višje težišče, kar definitivno negativno vpliva na lego in hitrost spreminjanja smeri.
Na drugi strani pa imamo voznika z vsemi njegovimi (ne)izkušnjami in (ne)sposobnostmi ter vozne razmere. Eni vozniki so spretnejši od drugih, imajo boljšo motoriko; eni so inteligentnejši od drugih in znajo bolje predvidevati prometne situacije, eni manj tvegajo; eni so bolj spočiti in naspani, eni se bolje znajdejo v ekstremnih voznih razmerah. Vsega tega pa ta statistika ne more zajeti, zato je sklepanje na podlagi te statistike, da so SUV-ji najbolj varni avtomobili, za lase privlečeno.
Statistika pri nas kaže, da večino novih avtomobilov pokupijo starejši ljudje – nad 45 let (kljub vsemu so to starejši). Poleg tega, da so SUV-ji modna muha, tem starejšim omogočajo lažje vstopanje in izstopanje, kar bolj godi njihovi hrbtenici. V splošnem imajo starejši vozniki več vozniških izkušenj, manj so pripravljeni tvegati pri vožnji, več vozijo defenzivno in posledično manj umirajo na cestah. Torej lahko rečemo, da je spekter lastnosti voznikov običajnih vozil, torej ne-SUV-jev, zelo širok, medtem ko je spekter lastnosti voznikov SUV-jev bolj ozek – večji del voznikov SUV-jev je starejših, le-ti pa so preudarnejši in manj tvegajo. Lastnosti voznikov torej ne gre pripisati SUV-jem, katerih prednost je, da so veliki, vendar pa do marsikatere nesreče sploh ne bi prišlo, če bi bili v nižjem in okretnejšem avtomobilu. Bistven za varnost v prometu pa je voznik, to potrjuje tudi ena druga statistika, ki pravi, da je za 93% nesreč v prometu kriv človek.
To neskladje te statistike se vidi tudi iz prve tabele, kjer imajo zelo veliki štirikolesno gnani SUV-ji skoraj dvakrat večjo smrtnost (30 ljudi umre na milijon takih avtomobilov na leto), kot pa dvokolesno gnani zelo veliki SUV-ji (16 ljudi umre). Načeloma je štirikolesni pogon varnejši od dvokolesnega in bi moralo biti obratno; problem je torej v voznikih: kje vozijo in kako vozijo. Isti vzorec je tudi razviden iz tretje tabele, kjer ima VW tiguan 2WD smrtnost nič, 4WD pa smrtnost 30!
Pri luksuznih 4WD SUV-jih pa je pomenljiv podatek, da imajo zelo veliki 2-3x večjo smrtnost (18) kot pa mali (8), srednji (7) in veliki (6), kar potrjuje tezo, da so zelo veliki tudi zelo neokretni. To se kaže tudi pri običajnih avtomobilih luksuznega razreda, kjer imajo srednje veliki najmanjšo smrtnost (17), veliki (19) in zelo veliki (20), čeprav se v tabeli 2 pri obravnavi posamičnih modelov najbolje (smrtnost nič) odrežejo trije luxury large cars in eden luxury midsize car.
Pri štirivratnih avtomobilih smrtnost z velikostjo upada (od 87 do 37), pri dvovratnih je smrtnost veliko nižja (od 31 do 48), ker je takšna konstrukcija bolj trdna, z izjemo velikih dvovratnih avtomobilov, kjer smrtnost skokovito naraste (80), ker prevlada vpliv norosti voznika – veliki dvovratni avtomobili so hitri kupeji, ki jih v veliki meri vozijo nepremišljeni nastopači.
Taisti tip voznikov v veliki meri vozi športne avtomobile, v katerih je smrtnost zelo velika (pri srednjih 54 in pri velikih 49), kjer nepremišljenost prevlada nad nizkim težiščem in okretnostjo.
V drugi tabeli lahko podatek, da ima BMW 535 smrtnost nič, Mercedes E pa 4 (5 pri 4WD), razložimo z dejstvom, da ima BMW boljšo lego na cesti in boljšo elektroniko, ki popravlja vozniške napake.
Iz te tabele tudi sledi, da če hočeš imeti isto stopnjo varnosti, moraš poseči tudi po SUV-ju za razred višje: Audi Q5 (smrtnost 7) je nevarnejši od BMW 5 (smrtnost nič) ali od Audija A6 (smrtnost nič); Audi Q7 (smrtnost nič) pa je razred višje od BMW 5 ali Audija A6, bolj je primerljiv z BMW 7 ali Audi A8. Torej, če primerjamo iste razrede te velikosti, kar je tudi najbolj smiselno, v nekaterih primerih SUV-ji niso bolj varni!
Razlog, da imajo SUV-ji tako različnih velikosti in teže (luksuzni veliki SUV, luksuzni srednje veliki SUV, srednje veliki SUV in mali SUV ter mali pickup) enako smrtnost – nič, tiči v voznikih, ki so specifični in ne odraža toliko lastnosti vozila. Lastnosti VW tiguana 2WD so precej podobne lastnostim VW tiguana 4WD, slednji pa ima smrtnost 30, prvi pa nič. Ker je štirikolesni pogon bolj varen, bi moralo biti obratno, če bi vse te tabele res odražale tehnične lastnosti vozil.
V tretji tabeli pa zelo izstopa nizka smrtnost Chevroleta volta (7) in Nissana leafa (8), kar bi lahko bila posledica tako večje varnosti EV-jev zaradi nizkega težišča (baterija je v dnu vozila), kot tudi takojšnje odzivnosti: ni (avtomatskega) menjalnika, sklopke, ki bi podaljševali čas reagiranja vozila, pa še navor elektromotorja je takojšen in maksimalen. Prav gotovo pa ima največji vpliv na varnost v prometu obnašanje voznikov. Voznike EV-jev v splošnem težko stlačimo v predal povprečnih voznikov – zdaj, ko se EV-ji šele uveljavljajo, jih vozijo predvsem zanesenjaki, vizionarji in ekološko ozaveščeni ljudje, ti pa so v splošnem bolj odgovorni ljudje od povprečja.
Iz tretje tabele je tudi razvidno, kako slabo so dizajnirani (slabše podvozje in slabši varnostni sistemi) ameriški avtomobili in SUV-ji: največjo smrtnost imajo praviloma ameriški Chrysler, Dodge, RAM, Scion, Ford, GMC, Buick, Lincoln in Chevrolet. Evropski oziroma nemški avtomobili pa so praviloma boljši od azijskih, ki so boljši od ameriških.
Po tej statistiki naj bi bili v splošnem še bolj od SUV-jev, ki imajo smrtnost 21, varni mini kombiji, ki imajo smrtnost 19! (tabela 1.) To seveda ne drži; pri obeh segmentih gre predvsem za vpliv premišljenosti voznikov. Višje težišče in večja teža avtomobila pomenijo slabšo lego na cesti in v ovinku, manjšo okretnost in slabšo odzivnost; večje bočne površine pa imajo za posledico večjo občutljivost na bočni veter.
Majhni avtomobili so torej manj varni; optimalna velikost, teža in okretnost, ki najbolj ščiti pred poškodbami pa je velikost in zmogljivost Audija A6, BMW-ja 5.
Kako pa slabše performanse izgledajo v praksi, pa si poglejte, kako se že pri nizkih hitrostih prevračajo takšni avtomobili:

Zakaj pa so električni avtomobili prava stvar? Ker imajo zaradi baterije, vgrajene v dno vozila nižje težišče, pa tudi lažje se doseže idealna razporeditev teže - polovica na prednji in polovica na zadnji osi. Ker EV-ji nimajo sklopke in menjalnika, maksimalni navor pa je takoj na razpolago, se lahko EV-ji veliko hitreje in učinkoviteje odzovejo od ICE-jev, kar je v kritičnih situacijah še kako pomembno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

BigWhale ::

Joj, toliko besed .... :) Ampak na koncu je se vedno bistven podatek, da so, po teh tabelah, SUVji najbolj varni, kar se tice smrtnostni v nesrecah. In dokler nimas neke korelacije s starostjo voznikov in izkusnjami, so tvoja sklepanja samo ugibanja. :) Manjsa smrtnost v EVjih je lahko komot zaradi tega, ker vsi uporabniki vozijo pocasneje, da prihranijo cim vec baterije. Tako kot je lahko vecja smrtnost v pickupih kot SUVih zaradi tega, ker vozniki pickupov vozijo precej hitreje, ker se pocutijo varnejse ali pa zato, ker so rednecki, ki izhajajo iz podezelja in pretezno vozijo pijani.

Kar se pa tice vecje odzivnosti avtomobilov v kriticnih situacijah, bi pa rekel, da je to bolj rekla-kazala. Situacij kjer ti vecji navor in mocnejsi motor pomagata je izredno malo in se manj je voznikov, ki znajo to uporabiti v svojo korist.
««
518 / 1220
»»