» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
489 / 1223
»»

hojnikb ::

seveda lahko postaneš svetovna velesila, ko kradeš dizajne in plačuješ delavce z pestjo riža
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

jernejl ::

Ja, evropska komisija najbolje ve, kaj je dobro za zasebna podjetja in kaj ne.

borut_p ::

J.McLane je izjavil:

borut_p je izjavil:

Trenutno vozim avto z radarskim tempomatom. Malo prsi snegec, senzor dobi gor malo snega in ze vse crkne. Se navaden tempomat ne morem potem zalaufat. Tak da ... se dalec do resne uporabe (vsaj v slo)


Kater avto? Si siguren da se ne da uporabljat klasičnega tempomata, navodila za uporabo si prebral?


Novi passat. Sem kar siguren. Ker se ob blokadi senzorja pojavijo 3 rumene lucke in se ne da preklopit na navaden tempomat. Hitrost na stevcu ostane rdeca in nic ne trza. Tempomat se mi resetira sele ko ugasnim avto. Bom malo pobrskal po netu in navodili ce kaj pise

Nikec3 ::

hojnikb je izjavil:

seveda lahko postaneš svetovna velesila, ko kradeš dizajne in plačuješ delavce z pestjo riža

20% več kot v Srbiji je pest riža?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

hojnikb ::

v primerjavi z zahodom, praktično ja
#brezpodpisa

VaeVictis ::

Se malo FUD-a?

Tesla red flags

lufthammer ::

Samovozeči avto ne bo zloben, zato nesreč iz tega naslova ne bo. In če jih ne bo iz tega naslova, jih bo v resnici zelo malo.
Samovozeč avto ne izgublja pozornosti in ne divja iz objestnosti, kakor to počnejo ljudje.


Videvam velikokrat - praktično nov avto stoji za cesto ali na odstavnem, ker mu je nekaj crknilo. Nebi bil tolk ziher za tako izjavo.

Dolga leta ne bo na cesti le samovozečih. Zato me resno zanima, kako nameravajo rešiti situacijo, v kateri bo samovozečega v križišču butnil in rahlo poškodoval avto s šoferjem. Skratka nesreča, pri kateri se ne kliče policije, le izpolni evro poročilo. Par vprašanj, če predpostavimo, da je samovozeči prazen in gre po lastnika v službo ali po mularijo v šolo:
- bo samovozeči zaznal, da ima npr. vdrt levi blatnik in se ustavil?
- se bo samovozeči znal sam umakniti iz križišča ali bo kot kup nesreče čakal lastnika?
- se bo odklenil komurkoli?
- ga bo lahko odstranil le lastnik ali morda policaj, bo morala priti vlečna služba oz pajek?
- bo znal oceniti situacijo in naprintati oz poslati na policijo e-poročilo?
- kaj če povzročitelj enostavno odpelje in ga kamere v križišču niso zaznale?
itd, itd,....

Zgodovina sprememb…

nevone ::

Nebi bil tolk ziher za tako izjavo.


Izjavo, ki si jo boldal, si narobe interpretiral, razumel, ne dovolj pozorno prebral ...

Izjava ne trdi tega, čemur si ti potem oporekal.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

telexdell ::

lufthammer je izjavil:



Videvam velikokrat - praktično nov avto stoji za cesto ali na odstavnem, ker mu je nekaj crknilo. Nebi bil tolk ziher za tako izjavo.

Dolga leta ne bo na cesti le samovozečih. Zato me resno zanima, kako nameravajo rešiti situacijo, v kateri bo samovozečega v križišču butnil in rahlo poškodoval avto s šoferjem. Skratka nesreča, pri kateri se ne kliče policije, le izpolni evro poročilo. Par vprašanj, če predpostavimo, da je samovozeči prazen in gre po lastnika v službo ali po mularijo v šolo:
- bo samovozeči zaznal, da ima npr. vdrt levi blatnik in se ustavil?
- se bo samovozeči znal sam umakniti iz križišča ali bo kot kup nesreče čakal lastnika?
- se bo odklenil komurkoli?
- ga bo lahko odstranil le lastnik ali morda policaj, bo morala priti vlečna služba oz pajek?
- bo znal oceniti situacijo in naprintati oz poslati na policijo e-poročilo?
- kaj če povzročitelj enostavno odpelje in ga kamere v križišču niso zaznale?
itd, itd,....

Že kot laik takoj vidim nekaj rešitev, torej jih mora strokovnjak za vsako točko videti vsaj nekaj.

    zaznal bo trk in sile ob tem (podobno kot to zaznajo varnostne vreče). Na osnovi tega bo ukrepal v skladu s protokolom.
    če bo znal voziti se bo znal tudi umakniti, če ne bo preveč poškodovan.
    Če bo preveč poškodovan, da se sam umakne pa se bo poklicala asistenca, kot se to počne sedaj. Prisotnost lastnika ne bo potrebna.
    Iz senzorjev bodo razvidni vsi podatki ob nastanku nesreče. Izpis in e-mail so je le stvar programa.
    Za ta namen so pa 360°kamere v samo vozečem avtu.

Seveda bo potrebno spremeniti nekaj predpisov (npr. spreminjanje kraja nesreče, obveščanje...). Potrebno pa bo tudi uzakoniti samostojno vožnjo vozil. Torej nič nerešljivega.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::

Ta v bistvu ameriška transportna politika, se itak spreminja iz dneva v dan.

Najprej smo se "emancipirali" s tem, da si je vsak kupil svoj avto (torej smo podprli avtoindustrijo); sedaj ko vidijo, da je preveč vozil, zrak v mestih onesnažen, ni dovolj elektrike za EV ipd., pa sedaj počasi že govorijo/prodajajo "emancipacijo od vozil" (vozimo se rajši vsi s kolesi, to je zdravo itd.) ... ta politika bi sicer znala biti všečna Jypetu:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

če bo znal voziti se bo znal tudi umakniti, če ne bo preveč poškodovan.


To so se zlo odprte reci. Kam se bo avto umaknil? A bo znal sam tolk se prestavit, da bo sprosil promet za seboj? A se bo lahko umaknil mal na plocnik/kolesarsko stezo? Kako bo avto sam postavil varnostni trikotnik? A bo lahko samovozeci avto nudil prvo pomoc v nesrecah?

Kaj ce bo crknil na nepreglednem delu ceste?

telexdell je izjavil:

Torej nič nerešljivega.


Veliko stvari je zaenkrat se zelo tezko resljivih oziroma neresljivih. Soferje bomo se kar nekaj casa gledali v vozilu, prav nikomur ne bo vsec, ideja da mora njihov otrok na avtocesti postavljati varnostni trikotnik, ker je avto crknil. :)

jernejl ::

ideja da mora njihov otrok na avtocesti postavljati varnostni trikotnik, ker je avto crknil.

Avtonomni avti se bodo vozili tudi prazni.

Tako, kot sedaj obstaja Uber za prevoze, bo potem morda obstajala enaka storitev za pomoč avtonomnim vozilom, ko se bodo nekje zataknili, se pokvarili in se ne bodo mogli umakniti brez fizičnega potiska, ali postaviti trikotnika...
Rodili se bodo novi poklici :)

BigWhale ::

Ustavljen avto na nepreglednem delu ceste je lahko zlo velika nevarnost za ostale udelezence. Lahko je nevaren tudi za ostale samovozece avtomobile. In tudi to je en problem, ki ga bo treba resit.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

telexdell je izjavil:

če bo znal voziti se bo znal tudi umakniti, če ne bo preveč poškodovan.


To so se zlo odprte reci. Kam se bo avto umaknil? A bo znal sam tolk se prestavit, da bo sprosil promet za seboj? A se bo lahko umaknil mal na plocnik/kolesarsko stezo? Kako bo avto sam postavil varnostni trikotnik? A bo lahko samovozeci avto nudil prvo pomoc v nesrecah?

Kaj ce bo crknil na nepreglednem delu ceste?

telexdell je izjavil:

Torej nič nerešljivega.


Veliko stvari je zaenkrat se zelo tezko resljivih oziroma neresljivih. Soferje bomo se kar nekaj casa gledali v vozilu, prav nikomur ne bo vsec, ideja da mora njihov otrok na avtocesti postavljati varnostni trikotnik, ker je avto crknil. :)

Kdo pa ti nudi prvo pomoč, ko se zabiješ v drevo ali kandelaber? Umik pa je stvar protokola.V pripravi je uredba, da bodo ob nesreči morala že vozila z voznikom pošiljati podatke v nek center. Na osnovi teh podatkov se bo dispečer odločil ali takoj obvesti reševalce/policijo ali zgolj pokliče in preveri stanje oseb. Torej bo lahko tudi samovozečemu avtu "ukazal" umik ne primerno mesto v bližini nesreče.

Glede trikotnika pa- se vozim že nekaj desetletij in sem v tem času videl precej okvarjenih vozil na in ob cesti. Kolikokrat pa sem ob tem videl varnostni trikotnik bi pa lahko preštel na prste ene roke. Vzrok je povsem enostaven, saj je tudi meni že obstal avto na nepreglednem delu ceste. Preden sem se sploh zavedel, je za mano že bila kolona vozil. Lahko bi šel postavljati varnostni trikotnik ali pa sprejel pomoč prijazni voznikov, kateri so mi pomagali odstraniti avto z vozišča, kjer sem počakal avto vleko. Zakaj se kaj takega ne bi moglo zgoditi tudi pri samovozečem avtu?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

nevone ::

Veliko stvari je zaenkrat se zelo tezko resljivih oziroma neresljivih.


Predvsem zaradi vpliva človeka. Človek si sam sabotira napredek, ker se ga na nek način boji, nekateri pa iz čiste zlobe.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: nevone ()

fikus_ ::

- Ali bo delala elektronika/senzorika samovozečega vozila po prometni nesreči?
- Se bo znalo umakniti?
- Ali ga bodo vodili iz nekega "klicnega centra"?
- Kaj se zgodi v primeru požara vozila ali drugega v nesreči udeleženega vozila?
- Pa še ena velika dilema, kaj bo, ko bo moral samovozeči avto izbirati med trkom v eno ali drugo vozilo ali celo v pešce?
- . . .

Veliko stvari je še odprtih.

jernejl ::

Ustavljen avto na nepreglednem delu ceste je lahko zlo velika nevarnost za ostale udelezence.

No ja, saj tudi danes, če je v avtu fizično šibkejša oseba, ga bo brez tuje pomoči težko spravila na varno.

Vidim pa vseeno eno prednost v primeru nesreč.
Danes se precej voznikov naredi francoze in odpelje mimo. Pri avtonomnih vozilih to morda ne bo tako enostavno, če se bodo samodejno ustavili in potnike pozvali, da grejo pomagat.
Na kakem bolj samotnem kraju lahko naredi tudi spremembo poti najbližjega vozila do kraja nesreče.

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Veliko stvari je zaenkrat se zelo tezko resljivih oziroma neresljivih. Soferje bomo se kar nekaj casa gledali v vozilu, prav nikomur ne bo vsec, ideja da mora njihov otrok na avtocesti postavljati varnostni trikotnik, ker je avto crknil. :)
Sem precej prepričan, da bodo najprej morali biti vsi avti opremljeni vsaj za osnovno medsebojno komunikacijo med seboj (V2V) in s prometno infrastrukturo (V2I). Ko bo to obvezen del opreme vsakega avta (in bodo tako vsi avti v okolici - in vozniki v njih - pravočasno vedeli, da za nepreglednim ovinkom stoji pokvarjen avto), bo pa prišla na vrsto še prava samovoznost brez voznikov.

Ko smo že ravno o tem, zakaj imajo vsi polna usta samovoznosti, o komunikaciji V2V in V2I se pa praktično nikjer nič ne sliši?

nevone ::

Ko smo že ravno o tem, zakaj imajo vsi polna usta samovoznosti, o komunikaciji V2V in V2I se pa praktično nikjer nič ne sliši?


Ker (vsi) samo nabijate, da tega (še) ne bo (kmalu).

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Tody ::

Fikus,

Kaj bi pa ti izbral? Ali bi povozil 3 otroke al 3 odrasle?

lufthammer ::

jernejl je izjavil:

Ustavljen avto na nepreglednem delu ceste je lahko zlo velika nevarnost za ostale udelezence.

No ja, saj tudi danes, če je v avtu fizično šibkejša oseba, ga bo brez tuje pomoči težko spravila na varno.

Lahko pa stopi pred ovinek in opozarja prihajajoče. Problem bo prazen samovozeči, kar pa ne bo prav malokrat.

Drugače pa, če se ti danes zgodi manjša nezgoda in je kljub vsemu treba poklicati policijo, ti iz postaje svetujejo, da se umakneš iz prometa in počakaš, ker "imajo polne roke dela" in jih čakaš....lahko tudi uro. Bi si mislil, da jih bo treba manj, pa kaže, da jih bo treba v prehodnem obdobju (o katerem govori Okapi in bo nujno!) precej več.

Predvsem zaradi vpliva človeka. Človek si sam sabotira napredek, ker se ga na nek način boji, nekateri pa iz čiste zlobe.


Kdo je tko zloben tle gor?

Gregor P ::

Medtem po Sloveniji poteka pospešena elektrifikacija parkirišč za vaše EV :P





Pri ELES-u prosta še ... samo moment, da preštejem ... vsaj 2 EV parkirišča :))
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

lufthammer ::

Podaljšek ima frej še tri vtičnice...Ha,ha,ha,ha in to pri elektro firmi:))

telexdell ::

fikus_ je izjavil:

- Ali bo delala elektronika/senzorika samovozečega vozila po prometni nesreči?
- Se bo znalo umakniti?
- Ali ga bodo vodili iz nekega "klicnega centra"?
- Kaj se zgodi v primeru požara vozila ali drugega v nesreči udeleženega vozila?
- Pa še ena velika dilema, kaj bo, ko bo moral samovozeči avto izbirati med trkom v eno ali drugo vozilo ali celo v pešce?
- . . .

Veliko stvari je še odprtih.

Kaj se pa zgodi v primeru da voznika v avtu zadane infarkt?
Kaj bi storil ti, če bi se ti vžgal avto?
Kaj pa se zgodi danes, ko voznik izgubi oblast nad vozilom?

Če voznik more, potem vozilo odmakne sam, drugače pač čakaš v koloni, da pridejo cestni delavci, da odvlečejo vozilo tja, kjer ne ovira več prometa. Avta tudi ne moreš pogasiti ampak se lahko zgolj umakneš in počakaš na gasilce. Ko pa izgubiš oblast nad vozilom pač greš tja, kamor te usmerjajo sile. Pa če so tam pešci, otroci... moreš pri tem popolnoma nič.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::

lufthammer je izjavil:


Lahko pa stopi pred ovinek in opozarja prihajajoče. Problem bo prazen samovozeči, kar pa ne bo prav malokrat.

Stopi do neke ceste in štopaj, v kakšnih intervalih se mimo vozijo vozila. Pol pa še štopaj kako hitro potem, ko ti bo avto crknil boš nehal s poskušanjem ponovnega zagona motorja, odhodom do prtljažnika, iskanjem trikotnika, hoji okrog ovinka in postavitvi trikotnika. Če ni to sredi noči ali v kakšni vukojebini, bo za tabo prej kolona, kot boš prišel do prtljažnika. Pa problem so potem stoječi avtomobili za tabo. Mar mora potem vsak dati ven varnostni trikotnik ali le tisti, kateri stoji dlje od tvojega trikotnika?

Ta trikotnik je podobno kot komplet rezervnih žarnic nek relikt preteklosti. Moraš ju imeti uporabna pa ni nista niti malo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Morda bi tudi ti trikotniki lahko vsebovali kakšno posebno varnostno komunikacijo s prometnimi sistemi. Stare avtomobile težko posodobiš, tele trikotnike pa najbrž lažje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

thramos ::

Okapi je izjavil:

na vrsto še prava samovoznost brez voznikov.


Zakaj obsesija z samovoznostjo brez voznikov? Že sposobnost, da bo zmožen varne vožnje brez nadzora v 95 % časa (preostalih 5 % pa so varne zaustavitve), bo bistveno olajšala življenje (trenutnih) voznikov in izboljšala varnost na cesti. Zelo verjetno pa je tudi velikostni razred lažje dosegljiva kot samovoznost brez voznika.

Gregor P ::

... ampak tega tudi pod razno ne smeš reklamirati kot vožnjo brez nadzora, kvečjemu kot naprednega asistenta pri vožnji. Sicer se bodo vozniki obnašali kot da gre za 100 % samovozeče vozilo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

thramos ::

Ne, ne mislim takšnega načina. Ampak vožnja brez nadzora, ki se v redkih primerih zaključi z varno ustavitvijo ob robu ceste. Poseg voznika je potreben po takšnih dogodkih in ne v smislu obrata volana, da se izogneš trku.

Okapi ::

thramos je izjavil:

Okapi je izjavil:

na vrsto še prava samovoznost brez voznikov.


Zakaj obsesija z samovoznostjo brez voznikov? Že sposobnost, da bo zmožen varne vožnje brez nadzora v 95 % časa (preostalih 5 % pa so varne zaustavitve), bo bistveno olajšala življenje (trenutnih) voznikov in izboljšala varnost na cesti. Zelo verjetno pa je tudi velikostni razred lažje dosegljiva kot samovoznost brez voznika.
"Obsesija" zaradi tega, ker bo to res revolucija, primerljiva s prehodom iz konjske vprege na avtomobil. Ko ne bo več treba delati vozniškega izpita, ko boš imel v avtu posteljo in boš zvečer šel spat, zjutraj se boš pa zbudil v Amsterdamu ... Vse te "asistence", ko moraš vseeno imeti vozniški izpit in biti buden in trezen, so v bistvu nič v primerjavi s pravo samovoznostjo.

fikus_ ::

Meni ni potrebno odgovorit na ta vprašanja, ker ne delam na samovozečih vozilih! Vprašanja sem postavil kot izziv za debato. Vsekakor pa odgovori niso enostavni.

thramos ::

Ok, ja.

Ampak že sprememba, kjer boš samo še par % časa namenil vožnji, je praktično revolucija.

pegasus ::

Evo, še eno smiselno vozilo, tokrat iz Norveške: https://www.podbike.com/
Tudi cena je zelo ugodna, na nivoju današnjih biciklov.

Gregor P ::

Dobro, to res morda če izbiraš me kolesom in tem. Sicer je pa potem bolje mestni prevoz, taxi itd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

lufthammer ::

bo bistveno olajšala življenje (trenutnih) voznikov


Kolkrat si na cesti rečem, ko ga vidim kako krčevito se oklepa volana:"Pa kaj hudiča vozi avto, če se matra? Naj raje pokliče taxi." Ja, eni se, zgleda, res mučite z volanom. Osebno precej uživam v vožnji, ne glede na čas trajanja, lahko tudi deset ur skupaj. Zato me samovozeči ne ganejo preveč, po mojem se bo promet strahotno upočasnil.

Okapi ::

Dokler bodo na cesti vozniki, bo res počasnejši, ko jih ne bo več, bo pa gladko stekel. Nobenega odvečnega čakanja pred semaforjem, nobenih kolon, ki se vsakih par sto metrov ustavijo ...

thramos ::

Mučimo ne, veliko raje pa počnemo kaj drugega. Pomoje smo v veliki večini.

Kar ne pomeni, da se ne da uživat v vožnji, le vozili bomo na za to primernih mestih. Kot recimo jahači.

imagodei ::

Dokler avti ne bodo 100% avtonomni (ok, recimo 99,99%), IMO ne bi smeli sploh pustiti prehoda na avtonomna vozila. Avto, ki je samo 95% avtonomen, zahteva voznika, ki je zbran 100% časa. Nikoli ne veš, kdaj bo prišlo tistih 5% situacij, kjer boš moral vskočiti. Razen, če bi imeli sistem zgodnjega opozarjanja, npr, da bi avto voznika opozoril 5 sekund pred nevarno situacijo. Ampak, če bi znal opozoriti, zakaj potem ne zna odreagirati sam? In ja, 95% avtonomnost je še vedno nekaj povsem drugega kot to, da lahko med vožnjo gledaš film, bereš knjigo ali pa spiš, medtem ko te avto pripelje na destinacijo.

Nadalje, avtonomnim avtom ne bi smeli dovoliti biti avtonomni v pravem pomenu besede, dokler na cesti ne bo znatnega števila takih avtov, ki bodo tudi sposobni med sabo varno delit podatke. Velik napredek bo, ko bodo lahko vsi avti skozi križišča vozili 50, 70, 90 km/h, četudi si bodo sekali smer. Dokler bodo na cesti avti z vozniki, to ne bo možno. Okapi je omenil tudi primer samovozečega avta, ki bi več ur čakal na uvozu v križišče, ker brez izsiljevanja ne bi mogel zapeljati vanj. Na misel mi pridejo indijska križišča (za vzorec pa se greste lahko vozit po beograjskih ulicah v času rush-hour). Kaj če sredi takega križišča avto sklene, da je najvarnejše čakati? Dokler je na cesti znatno več "pacientov" v obliki voznikov, ki so sposobni vsega kar AI lahko predvidi in še mnogo več tega kar ne more predvideti, je situacija naperjena proti avtonomnim vozilom. Saj o tem je bilo že dovolj povedanega - dokler bodo samovozeči avtomobili primorani reševat napake ostalih udeležencev v prometu, bo vedno cel kup dilem, tudi moralnih.
- Hoc est qui sumus -

Truga ::

Avto ki je 95% avtonomen komot spustis na cesto kjer ni kretenov cloveskih voznikov, in bo 10000x varnejsi od tega kar imamo danes.

Pol samo se ostane prepoved "rocnega" prometa, tako kot se je to ze zgodilo na zeleznicah v vecini drzav.

VaeVictis ::

Truga je izjavil:

Avto ki je 95% avtonomen komot spustis na cesto kjer ni kretenov cloveskih voznikov, in bo 10000x varnejsi od tega kar imamo danes.

Pol samo se ostane prepoved "rocnega" prometa, tako kot se je to ze zgodilo na zeleznicah v vecini drzav.


Da, lahko se opredelijo določena območja za taka vozila (morda v okviru kakega letališča ipd.).

Vendar za večino cest mora pa biti avto 100% avtonomen in 100% delovati v prometu z ostalimi udeleženci (peščci, kolesarji in ostalimi avtomobili).

Avto, ki bo deloval na večini cest (ne zaprtimi poligoni) mora biti avtonomen v vsaki situaciji in ta sigurnost mora biti na enaki ravni kakor je letalska sigurnost.

Vse ostalo je samo povečevanje tveganja za vse.

ps: Pa še v tem primeru, pridemo do situacij, ki so lahko kritične za udeležence in do takih in drugačnih moralnih in tehnoloških vprašanj!

imagodei ::

Truga je izjavil:

Avto ki je 95% avtonomen komot spustis na cesto kjer ni kretenov cloveskih voznikov, in bo 10000x varnejsi od tega kar imamo danes.

Ne drži. Če obstaja 5% nevarnih situacij, moraš biti 100% časa skoncentriran na vožnjo. V teoriji, v praksi pa ne boš. Zato bo avto v tistih 5%, ko bi voznik moral intervenirat in zagrabit volant, šel direkt v kandelaber.

Sej to je znana stvar, menda piloti, ki večino časa vozijo na avtopilotu, trpijo za istimi težavami, ko je treba iznenada poprijet za krmilo.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

Truga ::

5% nevarnih situacij obstaja zaradi kretenov na cesti. Odstranis kretene, odstranis situacije, in pol si na tistih vasih 99.99%, ki jih v avto brez problema vprogramiras.

Piloti in vozniki vlakov so dandanes tam prakticno samo se zato, da firma lahko krivi "cloveski faktor", in je ne morejo iztozit za skodo, tako da v resnici ne vidim kje tocno je problem, glede na to da so to danes najbolj varni nacini prevoza.

Lahko pa se se naprej delamo da ni danes na cesti nicesar narobe, ko nam vsako leto umre 300 ljudi.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:


Kdo pa ti nudi prvo pomoč, ko se zabiješ v drevo ali kandelaber? Umik pa je stvar protokola.


Kaksnega protokola? Ob kaosu v nesreci se ljudje ne vemo kam bi se bilo najbolje umakniti. Takrat, ko nam pa to postane jasno, pa lahko tud fejst razbit avto umaknemo nekam. O teh receh ni se nihce od proizvajalcev govoril, kaj sele, da bi predstavil kaksno resitev.

telexdell je izjavil:

Na osnovi teh podatkov se bo dispečer odločil ali takoj obvesti reševalce/policijo ali zgolj pokliče in preveri stanje oseb. Torej bo lahko tudi samovozečemu avtu "ukazal" umik ne primerno mesto v bližini nesreče.


Kako bo avtu ukazal? Rekel mu bo naj se premakne na plocnik? S pokvarjenim radarjem oziroma ultrazvocnimi senzorji?

telexdell je izjavil:

Vzrok je povsem enostaven, saj je tudi meni že obstal avto na nepreglednem delu ceste. Preden sem se sploh zavedel, je za mano že bila kolona vozil.


Sredi noci, na eni nepregledni cesti, se je za tabo nabrala kolona vozil? Al pa na avtocesti? A bejz no! :) Lej, ogromno reci je resljivih ampak postavljanje trikotnika je obvezno in ce ga ti ali pa drugi ne postavljate se morate zavedati, da s tem ne ogrozate samo sebe ampak tudi druge.

telexdell je izjavil:

Lahko bi šel postavljati varnostni trikotnik ali pa sprejel pomoč prijazni voznikov, kateri so mi pomagali odstraniti avto z vozišča, kjer sem počakal avto vleko. Zakaj se kaj takega ne bi moglo zgoditi tudi pri samovozečem avtu?


Samovozecemu vozilu bo pomagalo drugo samovozece vozilo in ga odstranilo s cestisca? :>

Lej, jest sem takoj za vso avtomatiko in trenutno uporabljam vse obstojece pripomocke za voznjo ampak samovozeca vozila imajo se nekaj poti pred sabo. :) Mahanja policaja ali pa cestnega delavca tudi se ne znajo upostevati.

VaeVictis ::

Truga je izjavil:

5% nevarnih situacij obstaja zaradi kretenov na cesti. Odstranis kretene, odstranis situacije, in pol si na tistih vasih 99.99%, ki jih v avto brez problema vprogramiras.

Piloti in vozniki vlakov so dandanes tam prakticno samo se zato, da firma lahko krivi "cloveski faktor", in je ne morejo iztozit za skodo, tako da v resnici ne vidim kje tocno je problem, glede na to da so to danes najbolj varni nacini prevoza.

Lahko pa se se naprej delamo da ni danes na cesti nicesar narobe, ko nam vsako leto umre 300 ljudi.


V isti sapi govoriš o kretenih na cesti in pilote in voznike vlakov ter izgovor "človeškega faktorja" in ne vidiš problema?

Že v zračnem prometu in prometu z vlaki ne bi smelo biti nobenih napak, ker je vsaj na prvi pogled relativno malo situacij, ki niso vnaprej znane, sploh pri vlakih, pa še vedno imamo pilote in voznike vlakov in še vedno se podjetja izgovarjajo na "človeški faktor".

Sedaj bi pa ti vse to prensel na kvazi-avtonomno vozilo in pričakoval, da nesreč ne bo....?

OK!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: VaeVictis ()

Utk ::

5% ni problem, ce avto ve pol minute vnaprej da bo problem. Ne vem v katerih primerih bi lahko bil problem, ampak ce bo problem samo pri delu na cesti, ob nesreci, ki se je ze zgodila, neki ozki gozdni cesti in podobno, potem to ni noben problem.

nevone ::

Sedaj bi pa ti vse to prensel na kvazi-avtonomno vozilo in pričakoval, da nesreč ne bo....?


Vlaki in letala imajo problem zaradi (pre)velike hitrosti. Avtonomna vozila komot nimajo tega problema.

Imajo pa problem ljudje, ki drugače kot hitro ne znajo ali nočejo.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Truga ::

Vlaki in letala imajo problem da moras nekoga krivit, ko pade 500 ljudi v meat grinder. Ce nekdo sedi za kontrolami pac pokazes na njega, pa ceprav je glorified grelnik zica, ki stisne avtopilot in pol bere stripe.

Jasno, karikiram. Piloti v avijonu so super zadeva, ce gre kaj narobe. Ampak stevilo nesrec ki jih preprecijo piloti je 1/10 let, stevilo nesrec ki jih prepreci 24/7 autopilot pa vsak dan 10. In ko si bo lahko vsak privoscil profesjonalnega soferja za 5 cukov na mesec, da nadzoruje avtopilota v avtu, bo ta argument sel skozi. Do takrat pa je avtopilot v vsakem avtu neprimerno bolj varen, kot da ljudje vozijo sami.

Ja, kdaj bo kdo umrl, cisto zaradi tega ker bo nekaj zatajilo. Ampak ce je to razlog zakaj nebi sli na avtopilotske avte, pol upam da se nikoli ne vozite z nobenimi prevoznimi sredstvi ever, ker so danes ceste neprimerno bolj nevarne s cloveskimi vozniki, kot s se vedno skrajno primitivnim googlovim self-drivingom.

imagodei ::

Truga je izjavil:

5% nevarnih situacij obstaja zaradi kretenov na cesti. Odstranis kretene, odstranis situacije, in pol si na tistih vasih 99.99%, ki jih v avto brez problema vprogramiras.

Beh, ne moreš z dekretom odstranit iz ceste vseh vozil, ki nimajo vgrajenega AI za povsem avtonomno vožnjo. Ali pač? A bomo od ljudi zahtevali, da si do, ne vem, 2025 omislijo nov avto, ki bo imel avtonomijo serijsko vgrajeno? Ali pa naj si jo dajo vgradit? Pa bomo potem ziher, da ne bodo poceni "kitajskih" ponaredkov dajali not, ker si ne bodo mogli privoščit avta za 20.000 € ali pa AI enote za 5.000 €?

Danes se ljudje vozijo z avti za 500 €. Vsaj v Sloveniji. Mene niti z verigami ne prisiliš, da bi šel jemat kredit in kupovat nov avto za 20 k€. Si lahko prikličem v spomin takoj zdajle 10 stvari, ki bi jih raje počel za 10.000 €, kolikor bi v petih letih izgubil denarja pri nakupu novega avta, ki je vreden 20.000 €. Da ne omenjam še obresti za kredit. Raje kupim 5 let star avto, pa v naslednjih petih letih izgubim 6.000 €.

Skratka, če si realen, ne moreš pričakovat, da se bodo vsa stara vozila nenadoma odstranila iz cest. Niti da bodo ljudje na minimalcu v svoj avto vgrajevali neke drage AI komponente. In že samo zato kakšne revolucije pri vzpostavljanju samovozečega avtoparka ni za pričakovat.
- Hoc est qui sumus -

nevone ::

Skratka, če si realen, ne moreš pričakovat, da se bodo vsa stara vozila nenadoma odstranila iz cest. Niti da bodo ljudje na minimalcu v svoj avto vgrajevali neke drage AI komponente. In že samo zato kakšne revolucije pri vzpostavljanju samovozečega avtoparka ni za pričakovat.


Bla, bla, bla ... tudi mobiteli so bili na začetku zelo dragi, še tisti, ki so bili vezani na avto, pa danes vidimo vsakega mulca z mobitelom v roki.

Nehajte s tem, da ne bo, ker bo. Razen če bo z dekretom prepovedano, ali če se bo svet obrnil v kakšno drugo smer, recimo to, da sploh ne bomo več potovali okoli.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

imagodei ::

Utk je izjavil:

5% ni problem, ce avto ve pol minute vnaprej da bo problem. Ne vem v katerih primerih bi lahko bil problem, ampak ce bo problem samo pri delu na cesti, ob nesreci, ki se je ze zgodila, neki ozki gozdni cesti in podobno, potem to ni noben problem.

Če avto pol minute vnaprej ve, da bo problem, potem zna odreagirat. V skrajni sili lahko varno ustavi in parkira, ter počaka, da nevarnost mine. To je self-defeating argument. Problem so situacije, ki nastopijo v trenutku in računalnik mora izbirat med samimi slabimi opcijami, ker ni časa opozorit voznika. In dokler bo na cesti vsaj en voznik oz. dokler ne bodo vsa vozila samodejna, bodo morali avtonomna vozila paziti na te paciente ter odpravljat njihove napake. Če avtonomni avto lepo pelje po prednosti cesti, pa ga nenadoma nekdo izsili iz desne strani, zdaj se pa mora avto odločit, a se bo zaletel v voznikovo stran, ali bo raje zavil desno na pločnik in povozil pešca. Pri ljudeh nismo tako zelo zahtevni, ker nam je vsem jasno, da v desetinkah sekunde ne znamo odreagirat. Računalniku 100 milisekund predstavlja celo večnost.

Če imamo na cesti sama samodejna vozila, ki si po možnosti še in real time izmenjujejo podatke o razmerah za radij več 100m, dejansko ne more več priti do kapitalnega zajeba (OK, potem se bomo spopadali z drugimi težavami, kot so vdori v omrežja, SW in HW bugi...)

nevone je izjavil:

Skratka, če si realen, ne moreš pričakovat, da se bodo vsa stara vozila nenadoma odstranila iz cest. Niti da bodo ljudje na minimalcu v svoj avto vgrajevali neke drage AI komponente. In že samo zato kakšne revolucije pri vzpostavljanju samovozečega avtoparka ni za pričakovat.


Bla, bla, bla ... tudi mobiteli so bili na začetku zelo dragi, še tisti, ki so bili vezani na avto, pa danes vidimo vsakega mulca z mobitelom v roki.

Nehajte s tem, da ne bo, ker bo. Razen če bo z dekretom prepovedano, ali če se bo svet obrnil v kakšno drugo smer, recimo to, da sploh ne bomo več potovali okoli.

o+ nevone

Ne da ne bo, nevone, ampak ne moreš pričakovat, da bo čez 5 let (ajde 2025). Leta 2040 pa kamot, ampak to je tistih 20 let, ki jih Okapi prerokuje.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()
««
489 / 1223
»»