Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
VaeVictis ::
Prodaja EV-jev januarja v ZDA:
https://insideevs.com/monthly-plug-in-s...
Na letni ravni se je prodaja povečala samo za 10%. Vseeno menim, da bi EV-ji v ZDA letos lahko dosegli 50% rast (300 000 prodanih). Tesla Model 3 veča proizvodnjo, marca pa pride novi Leaf.
Zakaj tak ogromen padec pri Model S in Model X?
Model S:
December 2017
4975
Januar 2018
800
Model X:
December 2017
3300
Januar 2018
700
Saj se ne bi obregnil v tole,, samo nekdo je v tej temi omenil velik padec pri Boltu iz decembra 2017 na januar 2018.
BTW year over year, je za Januar iz 1104 na 12116, tole je cca. 10% rast, oz. s takim tempom bomo iz 199.826 EV vozil letno na cca. 220.000 EV vozil letno v Ameriki.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: VaeVictis ()
Nikec3 ::
Tesla vsak tretji mesec v letu posveča prodaji S in X v ZDA. Torej, marec, junij, september in december.
Za kakšno gajbo bi si upal it stavit da bo prodaja EV-jev v letu 2018 v ZDA presegla 300 000.
BTW year over year, je za Januar iz 1104 na 12116, tole je cca. 10% rast, oz. s takim tempom bomo iz 199.826 EV vozil letno na cca. 220.000 EV vozil letno v Ameriki.
Za kakšno gajbo bi si upal it stavit da bo prodaja EV-jev v letu 2018 v ZDA presegla 300 000.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
kow ::
Prodaja 2017 je cirka 160k. Pa recimo, da bi bila rast brez Modela 3 okoli 25 odstotna.
160*1,25 = 200k.
Ne upam staviti. Ker mislim, da bodo naredili vec kot 100k trojk.
160*1,25 = 200k.
Ne upam staviti. Ker mislim, da bodo naredili vec kot 100k trojk.
Nikec3 ::
Prodaja 2017 je cirka 160k. Pa recimo, da bi bila rast brez Modela 3 okoli 25 odstotna.
160*1,25 = 200k.
Ne upam staviti. Ker mislim, da bodo naredili vec kot 100k trojk.
Prodaja v 2017 je bila 200 000.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
https://www.bloomberg.com/news/features...
Contemporary Amperex Technology Ltd., or CATL, already sells the most batteries to the biggest electric-vehicle makers in the biggest EV market: China. Now it wants to use proceeds from a pending initial public offering backed by Goldman Sachs Group Inc. to get under the hoods of more European marques and secure customers in the U.S.
China surpassed the U.S. in 2015 to become the world's biggest market for electric cars. Sales of new-energy vehicles--including battery-powered, plug-in hybrid and fuel-cell vehicles--reached 777,000 units last year and could surpass 1 million this year, the China Association of Automobile Manufacturers estimated.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
kow ::
bambam20 ::
roCkY ::
Seveda je zaljubljen v Teslo. Ravno zato so mi njegovi pogledi na sceno zanimivi. Sploh moment, ko se spomni na ceno, ki jo je dal za obe Tesli je vedno epic izraz na faci.
Zadnje čase, ko se vozi v drugih EV imam občutek, da mu je po eni strani kar nekoliko žal €€€, ki jih je zmetal v Teslo. A konec koncev se mu bo "investicija" izšla. Ima 104% discount za roadsterja glede na nek kalkulator kot je govoril pred nekaj dnevi. Le za davke bo moral €€ napraskat.
Zadnje čase, ko se vozi v drugih EV imam občutek, da mu je po eni strani kar nekoliko žal €€€, ki jih je zmetal v Teslo. A konec koncev se mu bo "investicija" izšla. Ima 104% discount za roadsterja glede na nek kalkulator kot je govoril pred nekaj dnevi. Le za davke bo moral €€ napraskat.
Nikec3 ::
Nekaj za rednecke:
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
fpbs ::
WarpedGone ::
Big Auto, We Have A Problem -- US Electric Car Sales
One summary conclusion might be that Tesla is just awesome. But the much more important and convincing conclusion that comes to my mind is: large automakers aren't even trying.
In the end, of 17 top electrified models, Tesla's three models appeared to represent approximately 58% of January sales (give or take 10%). I'd love to see the Bolt climb to 5,000-10,000 sales a month, would love to see the new LEAF hit such figures, would love to see BMW's electrified offerings hitting 50% of BMW Group sales, but it's just hard to imagine any of that happening.
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Morda so spoznali, da v svetu oz. med večino potrošnikov pač ni potrebe po ultra dragih EV oz. si bo treba izmisliti kaj drugega, da jih bodo pritegnili k nakupu
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
Detajl, da se najbolje prodajajo ravno ultra dragi EV, njihove mizerije pa (absolutno in relativno) precej slabše, bomo seveda ignorirali, ker se nam ne dopade.
Slotech way.
Slotech way.
Zbogom in hvala za vse ribe
telexdell ::
WarpedGone je izjavil:
Detajl, da se najbolje prodajajo ravno ultra dragi EV, njihove mizerije pa (absolutno in relativno) precej slabše, bomo seveda ignorirali, ker se nam ne dopade.
Slotech way.
Dobro no... eno je mizerija, ki se imenuje EV drugo pa je EV po precej nižji ceni.
Sedaj se prodajajo EV, čeprav so relativno dragi. To pa predvsem zato, ker ni na trgu cenejših in si pač "frajer" če imaš drag EV. Če/ko bo nekdo dal na trg avto s vsaj 80 kWh baterijo za ceno največ 20 minimalnih nemških plač verjemi, da bo prodaja dražjih avtov statistično precej padla.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
Big Auto, We Have A Problem -- US Electric Car Sales
One summary conclusion might be that Tesla is just awesome. But the much more important and convincing conclusion that comes to my mind is: large automakers aren't even trying.
In the end, of 17 top electrified models, Tesla's three models appeared to represent approximately 58% of January sales (give or take 10%). I'd love to see the Bolt climb to 5,000-10,000 sales a month, would love to see the new LEAF hit such figures, would love to see BMW's electrified offerings hitting 50% of BMW Group sales, but it's just hard to imagine any of that happening.
Zakaj je prišlo do takih razlik med cleantechnico in insideevs?
Inside EV's: Model 3: 1800, Model S: 800, Model X: 700
Cleantechnica: Model 3: 3000, Model S: 2300, Model X: 2200
Do sedaj morem rečt, da so bili pri inside EV's vedno zanesljivi, zato bom njim bolj zaupal. Preden me Warpy napade: Vem, da Tesla ne objavlja številk vsak mesec. V vsakem primeru - ko so veni rezultati za posamezno četrtletje bomo natančno vedeli.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Če/ko bo nekdo dal na trg avto s vsaj 80 kWh baterijo za ceno največ 20 minimalnih nemških plač verjemi
Tle ni česa za verjet.
Je le za razumet, da EV z 20kWh je nujno mizerija. In da prodaja takih mizerij za 30k po kosu v nekaj deset tisoč primerkih ni noben uspeh, uspešni avti s tako ceno se prodajajo v stotinjah tisočev. Letno.
Ko je pršu CD, je bil ohoho dražji od disket. Proizvajalci so to pogoltnili in stvar štancali in peglali, skozi čas je cena padla. Tako se dela.
Niso rekl "klinc, CD tehnologija je draga, dejmo plošček zmanjšat na 300k, da bo cena samo 2x višja od 1.44MB disket".
Do sedaj morem rečt, da so bili pri inside EV's vedno zanesljivi, zato bom njim bolj zaupal.
Kako pa to veš?
Si dobil kje uradne mesečne podatke in so se skladal z InsideEV napovedmi?
Če ja, ti bo cel internet hvaležen, če poveš kje si to našel.
Ker cel internet tega še ni našel zato je edino vodotesno stališče da InsideEV ocenjuje in šloga.
Dokler nimaš uradnih mesečnih podatkov za nazaj, ne veš kako dobro šlogajo.
Zbogom in hvala za vse ribe
bambam20 ::
WarpedGone je izjavil:
uspešni avti s tako ceno se prodajajo v stotinjah tisočev. Letno.
Tesla še ni tam.
Nikec3 ::
Kako pa to veš?
Vem, ker jih redno spremljam in za nazaj popravljajo podatke, ko pridejo uradne številke. In ponavadi zgrešijo za par avtov in nič več.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Nikec3 ::
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
pegasus ::
https://www.theguardian.com/environment... ... Now this is interesting ... Billy bi moral sponzorirat, da se tole našraufa na vse termoelektrarne in ostale dimnike, kjer je ogromno co2. Te zadeve rabimo, da spravimo količino co2 v atmosferi na naraven nivo. Če lahko to delamo s profitom, super.
frudi ::
Vprašanje, kolikšne bodo tu izgube od začetne vložene elektrike do končnega proizvedenega goriva. Sigurno je izkoristek precej slabši, kot direktno poganjati EV-je z isto elektriko, ampak morda bo vseeno dovolj učinkovito, da bo smiselna vmesna točka za naslednjih nekaj desetletij, dokler še rabimo infrastrukturo in gorivo za ICE-je.
Sploh, če se lahko poletne viške elektrike iz predimenzioniranih PV in vetrnih elektrarn porabi za tole. Če izgube niso res abotne, bi tole lahko naredilo zlasti PV elektrarne nekoliko bolj privlačne za masovno uporabo.
Sploh, če se lahko poletne viške elektrike iz predimenzioniranih PV in vetrnih elektrarn porabi za tole. Če izgube niso res abotne, bi tole lahko naredilo zlasti PV elektrarne nekoliko bolj privlačne za masovno uporabo.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
WarpedGone ::
Blebetanje iz:
Neč druzga nimate?
Je ja včeraj en nov članek zunaj, kako katastrofalne delovne pogoje majo, kako da tega niste odkrili še?
2 October 2017 o 10:29pm
Neč druzga nimate?
Je ja včeraj en nov članek zunaj, kako katastrofalne delovne pogoje majo, kako da tega niste odkrili še?
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Truga ()
Truga ::
Pardon, hotel sem tisti clanek nalepit, pa sem se od tam preklikal do sem in nalepil ponesreci tega. Bom pustil tebi da nalepis namesto mene, da ne bos rekel da ti kradem spotlajt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Truga ()
bambam20 ::
Na koncu "denva" there si no free lunch. Polnjenje EV-jev ne bo poceni in zastonj. Elektrika bo poletela v višave, domet vozil bo pa konkretno manjši, sploh, če se bomo želeli voziti tako kot sedaj vozimo klasičen avto plus. EV-jem bodo znižali maksimalno hitrost, kar znova pomeni, daljše potovanje. Zdaj lahko brez problema pelješ s potovalno hitrostjo 130 km/H in je poraba 5 litrov. Z EV-jem ne boš naredil pri tej hitrosti 1000 km . Vmes boš moral vsaj 1 krat polnit. Raje 2-krat. In polnjenje ne bo 1EUR pač pa 8-10EUR. Ker ne boš vozila napolnil zgolj za 10% na avtocestnem postajališču,pač pa na polno.
Je še vedno poceni? :).
Je še vedno poceni? :).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
telexdell ::
Le koliko avtomobilov ima pri hitrosti 130 km/h porabo 5l/100 km? Pa 130 km/h voziti nepretrgoma 8 ur- le koliko ljudi bi to zmoglo početi daljše obdobje?¸Pa četudi te polnjenje EV stane dva krat po 10€ je to še vedno 20 € za elektriko proti 70 € za redek 5 l/100km avtomobil.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
s1m0n ::
Pač še ni čas za "prevlado" EV vozil. Ali ne zadovoljijo trgu/povpraševanju so predraga, preslabo opremljena...
Dokler se bodo ta pravi proizvajalci vozil igračkali ker jim je bolj pomembna prodaja ICE vozil ne bo nikoli kaj več kot to kar je sedaj.
Dokler se bodo ta pravi proizvajalci vozil igračkali ker jim je bolj pomembna prodaja ICE vozil ne bo nikoli kaj več kot to kar je sedaj.
fpbs ::
Tesla's Scarcity of Secondary Cylindrical Batteries Emerging as a Chance for Korean Makers:
As Tesla's Giga Factory failed to work properly for the electric vehicle battery production, Samsung SDI and LG Chem are receiving unexpected windfalls.
http://businesskorea.co.kr/english/news...
As Tesla's Giga Factory failed to work properly for the electric vehicle battery production, Samsung SDI and LG Chem are receiving unexpected windfalls.
http://businesskorea.co.kr/english/news...
jernejl ::
Pa četudi te polnjenje EV stane dva krat po 10€ je to še vedno 20 € za elektriko proti 70 €
V teh 70€ je 40€ cesarjevega. Polnjenje z elektriko ne bo koštalo samo 20€.
feryz ::
Le koliko avtomobilov ima pri hitrosti 130 km/h porabo 5l/100 km? Pa 130 km/h voziti nepretrgoma 8 ur- le koliko ljudi bi to zmoglo početi daljše obdobje?¸Pa četudi te polnjenje EV stane dva krat po 10€ je to še vedno 20 € za elektriko proti 70 € za redek 5 l/100km avtomobil.Povprečje na 1000 km relaciji 135 - 145 km/h (850 km AC + 130 km "hitra cesta" + 40 km skozi 2 večji mesti),
vožnja 7,5 do 8,5 ure, vključno z 2 postanki na pumpi za cca. 5min,
samo voznik v avtu,
vsaj 4x mesečno.
Poraba točno 9 l/100 km (turbo dizel, jasno).
Potovalna hitrost na AC-delu je med 160 in 200 km/h. Kar pomeni za EV nekako teoretični doseg deljeno s 3.
Pri 130 km/h je poraba dejansko nekje med 5 in 5,5 l/100 km.
Nisem tako osamljen, meni podobnih ljudi je veliko. Če že sprašuješ, koliko je takih ljudi.
Magic1 ::
Tesla 90D gre za eno uro na polnenje po prevoženih 120km s hitrostjo 180-200km/h. Me prav zanima koliko km naredi pri 130-140km/h.
Magic
VaeVictis ::
Pa četudi te polnjenje EV stane dva krat po 10€ je to še vedno 20 € za elektriko proti 70 €
V teh 70€ je 40€ cesarjevega. Polnjenje z elektriko ne bo koštalo samo 20€.
Sam komentar glede tega:
Neosvinčen motorni bencin 95-oktanski
- Prodajna cena brez dajatev : 0,513861
- Taksa CO2: 0.03979
- Dodatek za zagot. prihrankov energije: 0,00736
- Trošarina: 0,5078
- Prisp. za zagot. podpor proizvodnji el. energije: 0,00911
- DDV (22%): 0,23713
= Končna cena: 1,315 EUR na liter
WarpedGone ::
Me prav zanima koliko km naredi pri 130-140km/h.
Ampak samo tolk, da se to sprašujem po forumih, ne pa tolk da bi poiskal odgovor, si ga zapomnu in se nehal to spraševat.
Ker potem nebi mogu zganjat FUD in srat eno in isto sranje.
Kaj je sranje? Tole:
Tesla 90D gre za eno uro na polnenje
Ne, ne gre.
Na polnjene gre za tolk časa kot se komu ljubi čakat in potrebuje energije za nadaljno pot. To je lahko 0 minut, 5minut al pa celo noč v domači garaži.
Ampak magic na tole ne bo odgovoril z vsebinskim odgovorm ampak bo ali sedajle ostal tiho in čez nekaj dni sral isto sranje al pa kontriral na totalno brezvezen in nepovezan način.
Moderatorji pa bodo skrbeli, da bo lahko neovirano sral naprej.
Zbogom in hvala za vse ribe
bambam20 ::
Tesla 90D gre za eno uro na polnenje po prevoženih 120km s hitrostjo 180-200km/h. Me prav zanima koliko km naredi pri 130-140km/h.
Ne vemo, ker niti uradni konfigurator na Tesli te opcije sploh ne dopušča.
Dopušča izračun najvišje hitrosti za model S 75D 70 mph ( LOL) 112km/h pri zunanji temeperaturi 32 F kar znaša ničla celzijusa , vklopljeno gretje in 19 palčnimi platišči je doseg po tovarniških podatkih 345km.
Ker Tesla laže bo realno ta domet 320 km pri hitrosti 112 km/h.
Preračunaj potem sam, koliko je dejanski domet avta s hitrostjo 140 km/h.
če gledaš posnetke na Yt vsi vozijo nekje 60-70mph oz. 100-115km/H. treba šparat.
pegasus ::
telexdell ::
Povprečje na 1000 km relaciji 135 - 145 km/h (850 km AC + 130 km "hitra cesta" + 40 km skozi 2 večji mesti),
vožnja 7,5 do 8,5 ure, vključno z 2 postanki na pumpi za cca. 5min,
samo voznik v avtu,
vsaj 4x mesečno.
Poraba točno 9 l/100 km (turbo dizel, jasno).
Potovalna hitrost na AC-delu je med 160 in 200 km/h. Kar pomeni za EV nekako teoretični doseg deljeno s 3.
Pri 130 km/h je poraba dejansko nekje med 5 in 5,5 l/100 km.
Nisem tako osamljen, meni podobnih ljudi je veliko. Če že sprašuješ, koliko je takih ljudi.
Boš pač ostal na turbo dizlu dokler boš lahko. Pol ga boš pa zamenjal s kakšnim plug in hibridom, da se boš še vedno lahko na elektriko vozil skozi tisti dve mesti in ti ne bo treba z nafto naokrog. Seveda, dokler boš lahko. Večini nam tega (na srečo) ni treba početi.
PS Se pa lahko vprašaš, zakaj so za voznike tovornih vozil vgradili tahografe, če lahko zbrano voziš z veliko hitrostjo neomejeno dolgo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
VaeVictis ::
če gledaš posnetke na Yt vsi vozijo nekje 60-70mph oz. 100-115km/H. treba šparat.Torej obstaja neka manjšina inteligentnih na tem svetu ... lepo, a še lepše bi bilo, če bi mph samo prepisali v km/h :)
Zakaj bi vozil 60-70 km/h po tvoje oz. 100-115 km/h kolikro vozijo, če je omejitev na avtocesti 130 km/h?
bambam20 ::
če gledaš posnetke na Yt vsi vozijo nekje 60-70mph oz. 100-115km/H. treba šparat.Torej obstaja neka manjšina inteligentnih na tem svetu ... lepo, a še lepše bi bilo, če bi mph samo prepisali v km/h :)
mhm.. inteligenten si po tvoje takrat, ko si v to prisiljen. Dobro razmišljanje. Res. Očitno je ceotna nemška industrija zgrajena na debilih.
če gledaš posnetke na Yt vsi vozijo nekje 60-70mph oz. 100-115km/H. treba šparat.Torej obstaja neka manjšina inteligentnih na tem svetu ... lepo, a še lepše bi bilo, če bi mph samo prepisali v km/h :)
Zakaj bi vozil 60-70 km/h po tvoje oz. 100-115 km/h kolikro vozijo, če je omejitev na avtocesti 130 km/h?
Da se lahko potem hvališ, da maš polizdelek na štrom, ki naredi za mišjo dlako več km od konkurence, čeprav z dosegom 330 km se nimaš kaj hvalit, ker je to en kurac od dometa.
Dizelaš s 180 konjskim se bo samo zarežal in odfural 1200 km v enem komadu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
pegasus ::
Zakaj bi vozil 60-70 km/h po tvoje oz. 100-115 km/h kolikro vozijo, če je omejitev na avtocesti 130 km/h?Zaradi fizike zraka, kot sem tu že večkrat razložil. Če bi bila idealna hitrost (v smislu vložka in izplena energije) 30m/s, potem bi vsi ptiči letali s to hitrostjo. Pa ne, ker je optimum nižje, okrog 20m/s. In doker se promet ne bo gibal s to hitrostjo, ne bo energetsko optimalen.
Alternativa je, da greš spreminjat fizikalne lastnosti zraka, recimo tako, da zmanjšaš zračni tlak. In iz takega razmišljanja nastane hyperloop.
VaeVictis ::
Zakaj bi vozil 60-70 km/h po tvoje oz. 100-115 km/h kolikro vozijo, če je omejitev na avtocesti 130 km/h?Zaradi fizike zraka, kot sem tu že večkrat razložil. Če bi bila idealna hitrost (v smislu vložka in izplena energije) 30m/s, potem bi vsi ptiči letali s to hitrostjo. Pa ne, ker je optimum nižje, okrog 20m/s. In doker se promet ne bo gibal s to hitrostjo, ne bo energetsko optimalen.
Alternativa je, da greš spreminjat fizikalne lastnosti zraka, recimo tako, da zmanjšaš zračni tlak. In iz takega razmišljanja nastane hyperloop.
Pa koga briga to...
A ti vse zadeve računaš kaj je optimalno?
Omejitev hitrosti na avtocesti v Sloveniji je 130 km/h in voziš lahko 130 km/h, vse ostalo je izguba časa!
BigWhale ::
Nisem tako osamljen, meni podobnih ljudi je veliko. Če že sprašuješ, koliko je takih ljudi.
Na sreco je ljudi, ki vozijo med 160km/h in 200km/h po avtocesti, procentualno malo. Tudi taksnih, ki bi 4x na mesec delali taksne voznje, je procentualno malo. Povprecen EV pokrije 90% potreb uporabnikov. To je vec kot dovolj dobro za masovno uporabo.
Ampak tudi, ko bodo EVji pokrili 99% potreb uporabnikov se bo najdu nekdo, ki bo ugotovil, da ne more pozimi preko zamrznjenega Beringovega preliva iz rusije v ameriko in da so EVji zarad tega sranje.
pegasus ::
Pa koga briga to...
A ti vse zadeve računaš kaj je optimalno?
To bi moralo brigati vse človeštvo. In ker ne, nam prerokujem propad.
Ja, vse računam kaj je optimalno, od mojega gibanja po stanovanju do znanosti, ki jo zganjamo.
Izguba časa zate kot posameznika je nepomembna proti stanju celega planeta. Nehaj biti egoist in pomisli kdaj še na svoje bližnje.
WarpedGone ::
Omejitev hitrosti na avtocesti v Sloveniji je 130 km/h in voziš lahko 130 km/h
Jp, podatek o porabi/dosegu s konstantnimi 130km/h je čist legitimen.
In znan.
In kogar zanima, ga je že našel.
Ergo ga pozna in se ga zaveda.
Ostali pa?
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
Zaradi fizike zraka, kot sem tu že večkrat razložil. Če bi bila idealna hitrost (v smislu vložka in izplena energije) 30m/s, potem bi vsi ptiči letali s to hitrostjo. Pa ne, ker je optimum nižje, okrog 20m/s. In doker se promet ne bo gibal s to hitrostjo, ne bo energetsko optimalen.
Zakaj se ti pa zdi, da iscemo energetsko najbolj optimalen nacin premikanja? Iscemo ekonomsko najbolj optimalen nacin premikanja. Ce moramo zaradi tega zakuriti vec energije jo pac bomo.
VaeVictis ::
Pa koga briga to...
A ti vse zadeve računaš kaj je optimalno?
To bi moralo brigati vse človeštvo. In ker ne, nam prerokujem propad.
Ja, vse računam kaj je optimalno, od mojega gibanja po stanovanju do znanosti, ki jo zganjamo.
Izguba časa zate kot posameznika je nepomembna proti stanju celega planeta. Nehaj biti egoist in pomisli kdaj še na svoje bližnje.
Vsak človek je egoist, tudi jaz.
Moj čas je omejen in edina zadeva, ki mi je pomembna je moj čas
Vse ostalo je zame irelavantno.
Ti pa kar laži sebi, da si altruist, ter da te skrbi za vse ljudi in prihodnost planeta, posebaj pa lažeš sebi, da vse delaš energijsko optimalno (po svoje resnično upam, da delaš vsaj kakšno zadevo tudi energijsko sub-optimalno )...
Če bi bil malce sarkastičen, bi lahko celo rekel, da je najbolje kar ljudje lahko naredimo za naravo je, da izumremo (sam bi celo predlaga, da eko-fanatiki prvo umrejo, ker hočejo vse ostale bremzati z ekološkim ravnanjem)....
Ampak itak sva sedaj že tako daleč od bistva te teme, da bom raje nehal...