» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
486 / 1223
»»

jernejl ::

BigWhale je izjavil:

pegasus je izjavil:

Zaradi fizike zraka, kot sem tu že večkrat razložil. Če bi bila idealna hitrost (v smislu vložka in izplena energije) 30m/s, potem bi vsi ptiči letali s to hitrostjo. Pa ne, ker je optimum nižje, okrog 20m/s. In doker se promet ne bo gibal s to hitrostjo, ne bo energetsko optimalen.


Zakaj se ti pa zdi, da iscemo energetsko najbolj optimalen nacin premikanja? Iscemo ekonomsko najbolj optimalen nacin premikanja. Ce moramo zaradi tega zakuriti vec energije jo pac bomo.

Tako. Če bi bilo optimalno potovati z nižjo hitrostjo, bi tako že potovali. Saj ni nobene ovire, ki bi to preprečevala.
Bi pač umrlo več ljudi, ker bi gasilci in zdravniki dlje časa potovali v službo. In razpadlo več družin, ker bi bili manj časa skupaj.
In fuzijo bi dobili 20 let kasneje, ker bi inženirji več časa izgubili na poti, namesto da bi tačas delali kaj bolj produktivnega.

Ekonomija je fake in nevzdržna, fizika ni. Vprašaj naravo.

"fizika zraka" pravi, da je upor čimmanjši, tem nižja je hitrost. Odvisnost je kar kvadratna, ne samo linearna.
Najbolje je iti kar peš - ampak počasi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

pegasus ::

jernejl je izjavil:

"fizika zraka" pravi, da je upor čimmanjši, tem nižja je hitrost. Odvisnost je kar kvadratna, ne samo linearna.
Najbolje je iti kar peš - ampak počasi.
Drži. Ampak gledati moraš izkoristek, torej izplen iz vložka. In kvadratna ta odvisnost postane šele nekje od 20m/s naprej, nižje je "kr neki" med linearno in kvadratno in zares še nimamo pravih matematičnih modelov za to območje hitrosti. Že kako desetletje tuhtam o tem za hobi :)

energetik ::

pegasus je izjavil:

Ampak gledati moraš izkoristek, torej izplen iz vložka. In kvadratna ta odvisnost postane šele nekje od 20m/s naprej, nižje je "kr neki" med linearno in kvadratno in zares še nimamo pravih matematičnih modelov za to območje hitrosti. Že kako desetletje tuhtam o tem za hobi :)
To velja za ICE vozilo, kjer je izkoristek pri mali obremenitvi dejansko v podnu.
Pri EV pa precej manj, zato je tudi energijsko optimalna hitrost nižja kot pri ICE. Če v EV ugasneš vso elektroniko in ogrevanje, je dejansko optimalna hitrost blizu 0km/h :)

Zgodovina sprememb…

Truga ::

Nisem vedel, da so ptici ICE, da jadrajo z 20m/s

feryz ::

BigWhale je izjavil:

Na sreco je ljudi, ki vozijo med 160km/h in 200km/h po avtocesti, procentualno malo. Tudi taksnih, ki bi 4x na mesec delali taksne voznje, je procentualno malo. Povprecen EV pokrije 90% potreb uporabnikov. To je vec kot dovolj dobro za masovno uporabo.
Iz tega zaključka sledi, da, ok ne da ima 90 % uporabnikov EV, niti ne da ima 90% sodelujočih v tej temi EV, ampak da pa zagotovo ima vsaj 90% zagovornikov EV v tej temi, EV tudi dejansko v svoji lasti.

Invictus ::

Truga je izjavil:

Nisem vedel, da so ptici ICE, da jadrajo z 20m/s

Seveda so.

Delujejo na notranje izgorevanje. Kot ljudje... Prepovejmo vse živali zaradi planeta :)).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

J.McLane ::

pegasus je izjavil:

jernejl je izjavil:

"fizika zraka" pravi, da je upor čimmanjši, tem nižja je hitrost. Odvisnost je kar kvadratna, ne samo linearna.
Najbolje je iti kar peš - ampak počasi.
Drži. Ampak gledati moraš izkoristek, torej izplen iz vložka. In kvadratna ta odvisnost postane šele nekje od 20m/s naprej, nižje je "kr neki" med linearno in kvadratno in zares še nimamo pravih matematičnih modelov za to območje hitrosti. Že kako desetletje tuhtam o tem za hobi :)


A res? Povej ti to kolesarjem in jih vprašaj zakaj oni ne vozijo 20 m/s, pa saj do takrat je zračni upor zanemarljiv :))

Fizika pravi da čim počasneje greš tem manj boš pokuril ideal ne obstaja, seveda pa ima vsak neko parazitsko porabo, kolesar zelo majhno, EV malo večjo, ICE pa že kar ogromno, zato so idealne hitrosti različnih prevoznih sredstev RAZLIČNE, vsekakor pa nižje od 20 m/s.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Invictus ::

Prednosti EV so najbolj opazne v mestih, sploh v stoječih (ali počasnih) kolonah. Ker ne svinjajo. Kot stojijo, ne rabijo skoraj nič.

Kjer pa promet poteka normalno, 80 km/h plus, pa njihove prednosti niso več tako očitne.

Zato bodo za vse, ki se dosti vozijo, aktualni hibridi, še bolje bi pa bil čisti električni pogon z dovolj močnim generatorjem elektrike. Da greš preprosto natankat dodatno "elektriko" na bencinsko ;).

Ampak začuda nihče ne vlaga v to. Oz. so, pa se ni obneslo (Jaguar, Volvo, pa mogoče še kdo). Ali pač? Nisem zasledil zadnje čase... Baterije so ueber alles ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WarpedGone ::

Ampak začuda nihče ne vlaga v to.

Začuda?
Kot prvo obstajajo primerki, ampak kot drugo v steady state (i.e. AC) ima vsak serijski hibrid (na ICE generator) slabš izkoristek (== višjo porabo) kot običn ICE.

Osnove
:(
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

BMW i3 z range extenderjem je eden izmed tistih avtomobilov, ki imajo motor samo za poganjanje generatorja.

feryz je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Na sreco je ljudi, ki vozijo med 160km/h in 200km/h po avtocesti, procentualno malo. Tudi taksnih, ki bi 4x na mesec delali taksne voznje, je procentualno malo. Povprecen EV pokrije 90% potreb uporabnikov. To je vec kot dovolj dobro za masovno uporabo.
Iz tega zaključka sledi, da, ok ne da ima 90 % uporabnikov EV, niti ne da ima 90% sodelujočih v tej temi EV, ampak da pa zagotovo ima vsaj 90% zagovornikov EV v tej temi, EV tudi dejansko v svoji lasti.


To kar si povedal nima prav nobene povezave s tem, koliko kilometrov na dan naredijo ljudje v povprecju z avtomobili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

J.McLane ::

Zakaj misliš da je najboljši hibrid na čisti električni pogon, brez mehanske povezave? To kar ima Toyota je točno to kar iščeš, brez slabosti pretiranih izgub preko električne poti, moraš se pa zavedat da ICE kot "baterija" ne da od sebe moči v hipu ko jo potrebuješ, ampak ga je treba čakat, da se "navije" na obrate. Če bi bila buffer baterija dovolj zmogljiva da bi dala od sebe hipno 100 kW bi bilo pa to to, razen zvoka motorja seveda.

Sicer pa ima Nissan na osnovi Leafovega pogona narejen e-Note (e-Power) na prodaj kolikor vem samo na Japonskem, motor/generator. Honda ima v Accordu tudi tak hibriden sistem, z modifikacijo ene sklopke za fiksno prestavo za AC vožnjo. Potem i3 REX, Ampera ... Vsi ti avti se obnašajo tako kot da nimajo stopenjskega menjalnika, torej enako kot ICE-Generator-Elektromotor. Triki, ki jih v resnici uporabljajo so zgolj zato, da je učinkovitost večja.

V glavnem hibridov kot dreka, nekaj uporabnega bo že ven prišlo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

WarpedGone ::

Porsche announces that it is doubling its electric vehicle investment to 'more than six billion euro'
Proizvodnja bo zmogla 20 tisoč kosov letno, 6 milijard EUR ... skurjenih? zgubljenih? Kako bomo rekl temu?

6 milijard na 20.000 vozil letno je 300.000 EUR na en avto prvo leto. Štartajo na 15% GM, povprečna cena Mission E je pa anybodies guess, ocene so od 80k EUR naprej, ergo bo posamezen prodan kos navrgu kakih 10 do 15 jurjev. Šele po prodanih 400.000 kosih bodo morda prišli na nulo, i.e. 20 let kasneje.

Boste torej pljuval čez porscha kako tolče zgubo?
Al bo SloTech politično korektno zgruntal da se v porschejevem primeru temu reče drugače?

Samo vprašam.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Problem je, ker ne razumeš preprostih besedil.
Poskusi skombinirati naslednja dva podatka, če ti bo morda kapnilo. Porsche je ...
.... automaker producing 200,000 to 250,000 cars per year.


Porsche plans for 50% of its production to be electric within 6 years,


Se pravi 100 do 125k električnih avtov leta 2025. 10 let za povrnitev takšne velike investicije je v industriji povsem običajna računica.

Okapi ::

Pa še malo, za orientacijo. Porsche
delivered 238,000 of its sinuous vehicles last year [2016] and posted an operating profit of 3.9 billion euros ($5.4 billion), up 14 per cent from 2015. Put those numbers together and it's on pace to net about $US17,250 a car, up 9 per cent.


Investicija v elektrifikacijo je nižja od dveletnega profita.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

VaeVictis ::

Warpy, glede na to, da bo čez dva dni predstavitev Teslinih financ za Q1 2018.

Kakšne številke pričakuješ?

vostok_1 ::

pegasus je izjavil:

https://www.theguardian.com/environment... ... Now this is interesting ... Billy bi moral sponzorirat, da se tole našraufa na vse termoelektrarne in ostale dimnike, kjer je ogromno co2. Te zadeve rabimo, da spravimo količino co2 v atmosferi na naraven nivo. Če lahko to delamo s profitom, super.


Povečana koncentracija CO2ja, po povzročila novo zeleno renesanso na planetu. Nimamo dovolj prostega ogljika v biosferi, da bi lahko spremenili zemljo, bolj kot ej bila včasih. Kvečjemu še manj, ker se ga je veliko ujelo v karbonatih skozi čas.

Je pa fanj, če nehamo smetit Zemljo z kncerogenimi snovmi. To ja.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

pegasus ::

vostok_1 je izjavil:

Povečana koncentracija CO2ja, po povzročila novo zeleno renesanso na planetu.
Ja, tudi jaz si želim tega ... ampak zaenkrat hitreje sekamo kar raste, tako da gre ta renesansa bolj v blatno in kamnito smer kot pa v zeleno.

WarpedGone ::

Kakšne številke pričakuješ?

Izguba!!!!111enaenaena
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Meni se zdi da se na svetu z razvojem vsa površina, ki ni idealna za kmetijstvo, nazaj zarašča z gozdom. Če pogledamo Slovenijo, imamo parkrat več gozdne površine, kot pred 100 leti. Seveda to velja tam, kjer ni več občutne rasti prebivalstva, torej razvitejši svet.
Kaj je torej preprosta rešitev? Čim več razvoja povsod, ne pa nek eko fašizem.
Magic

WarpedGone ::

This:

Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Hvala bogu za partijo :))

J.McLane ::

Bjorn podaja svoje mnenje o novem Leafu

https://insideevs.com/bjorn-test-drives...

Ponudba EV je vedno boljša, čez 2 leti bo pa počasi res že treba zamenjat Priusa.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Magic1 ::

Seveda, nabavil boš novega PHEV Priusa.
Magic

J.McLane ::

Prius ima trenutno vlogo "drugega avta", ki dela predvidljivih 80 km dnevno, kakšen dan še dodatnih 80. Tako da bo EV s 40kWh veliko cenejša opcija kot Prius PHV.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Magic1 ::

Zakaj pa imaš priusa za sekundarni avto?
Magic

J.McLane ::

Zato ker ga vozi žena in naredi več km :)) Vem ni logično, zato sem dal drugi avto v narekovaje.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Truga ::

pegasus je izjavil:

Hvala bogu za partijo :))

this, but unironically

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

This:


Žalostno, da nas Kitajci perejo pri najbolj očitnih stvareh. Evropski avto proizvajalci (in politiki) pa glavo v pesek. Edina stvar, ker je Evropa še dominantna je avto industrija. Ne več dolgo.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

energetik ::

J.McLane je izjavil:

Ponudba EV je vedno boljša, čez 2 leti bo pa počasi res že treba zamenjat Priusa.
Imaš prav, počasi bo treba malce računati, kaj in kako.
Malce sem zase računal:
Bencinar mi kuri pri moji vožnji 10centov/km
Ioniq, ki bi ga večinoma polnil v NT in glede na Bjornovo realno vožnjo kuri ~180Wh/km (pa vzemimo pesimistično 200Wh/km), bi me stal 2centa/km, razlike je 8c/km.
Na leto delam 13tkm.
Ioniq pride 28kEUR s subvencijo. Primerljiv Hyundai I30 pride recimo 16kEUR. Investicija v Ioniqa bi se mi povrnila v 11,5 letih. Smo blizu... vsaj da dobi 40-50kWh baterijo, pa da pade cena še za kakšna 2kEUR.
Po drugi strani, če grem delat primerjavo z rabljenim bencinarjem, potem še ni tako blizu...

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

I30 za 16k € nima niti približno tako opremo in prostornost kot IONIQ, ampak ja, če si z malim zadovoljen potem je primerjava na mestu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

No, prostoren je bolj kot Ioniq, glede opremeljnosti se pa strinjam.

DamijanD ::

Energetik si upošteval tudi razlike v servisiranju? Je v Sloveniji kakšna razlika pri cestni taksi, cestnini, zavarovanju?

J.McLane ::

Pri električnem ni letne dajatve, pri 1.6 motorju je to 96€/leto. Največja neznanka za računat stroške je izguba vrednosti, to je eden večjih stroškov novega avta.

Sem pozabil na karavana, I30 Wagon ima večji prtljažnik, ima pa IONIQ dalšo medosno in več placa za kolena na zadnji klopi, žal ga za glave ni.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Glede katajske ... China's biggest battery producer could become world's biggest after raising $2 billion in an IPO

Ta kapaciteta bo še dolga leta rezervirana za domače potrebe.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

J.McLane je izjavil:

Pri električnem ni letne dajatve, pri 1.6 motorju je to 96€/leto. Največja neznanka za računat stroške je izguba vrednosti, to je eden večjih stroškov novega avta.

Sem pozabil na karavana, I30 Wagon ima večji prtljažnik, ima pa IONIQ dalšo medosno in več placa za kolena na zadnji klopi, žal ga za glave ni.

i30 nima več 1.6 NA motorja :)
V IONIQ-u je pa zadaj precej polom. Prtljažnik pa je tudi majhen, zagotovo manjši od i30 hatcha. sem preveril, res je, uradno ima i30 395L (karavan 600L), IONIQ pa 350L
Osebno v IONIQ-u nisem mogel sedeti zadaj, pa sem visok povprečnih 183cm.
Realno je avto bolj 2+2 razreda, razen če živiš v aziji, kjer so vsi okoli 170cm ...

energetik ::

J.McLane je izjavil:

Sem pozabil na karavana, I30 Wagon ima večji prtljažnik, ima pa IONIQ dalšo medosno in več placa za kolena na zadnji klopi, žal ga za glave ni.
Čisto navaden I30 ima 380L prtljažnika pa zadaj se ne zaletavaš z glavo v strop. Ioniq ima 350L pa z glavo se zaletavaš. To Ioniqu najbolj zamerim.

WarpedGone ::

Zaletavanje z glavo v strop na zadnji klopi je v direktni povezavi z 'rekordno' učinkovitostjo.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::

Je res, za nizek CdA so pač potrebni kompromisi.

RedDrake ::

WarpedGone je izjavil:

Zaletavanje z glavo v strop na zadnji klopi je v direktni povezavi z 'rekordno' učinkovitostjo.

Zakaj 'rekordno'?
Je najboljša, ali ni?
Tu ni sivega področja.
Realnost je pa da zadaj ni višine za odrasle osebe evropskega porekla.
Itak pa ta avto sploh ni realna opcija. Nikjer se ga ne da kupit, stane več kot Tesla pa nudi eno navadno mizerijo in še grd je ko sam satan v devetem krogu pekla.
Kmalu bo TM3 na voljo za vsakim vogalom, cena bo padla bolj kot kriptotrg v zadnjem mesecu in svet bo bolj čist in lepši zaradi tega ker boš na vsakem križišču očudoval porsche klone v raznoraznih barvah.
Jaz pa z vilo na morjo in miljoni na računu. Se mi že smeje :)

pegasus ::

Pravilnejše bi bilo dvigniti dno avta zadaj, strop lahko ostane na enaki višini. Primer, kako se to pravilno naredi, je Aptera.

J.McLane ::

Kolikor vem Aptera ne obstaja več ... toliko o tej dobri rešitvi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

pegasus ::

Drži ... a je edin všečen avto v bližnji zgodovini. Boleča izguba za industrijo (ki tega še ne ve).

hmm ::

energetik je izjavil:

Ioniq pride 28kEUR s subvencijo. Primerljiv Hyundai I30 pride recimo 16kEUR. Investicija v Ioniqa bi se mi povrnila v 11,5 letih. Smo blizu... vsaj da dobi 40-50kWh baterijo, pa da pade cena še za kakšna 2kEUR.
Po drugi strani, če grem delat primerjavo z rabljenim bencinarjem, potem še ni tako blizu...
Ioniq je po ceniku 35k EUR, torej s subvencijo 27,5k EUR. Primerljiv bencinski i30 je verjetno T-GDI 120 z opremo premium, torej ista moč in isti paket opreme, ki je po ceniku 20k EUR. Po tvojem izračunu se "investicija povrne" že v dobrih 7 letih (narekovaji, ker avto praviloma ni investicija in se ne povrne).:)

Gregor P ::

V vsakem primeru je očitno priključni hibridni (PHEV) Ioniq že na voljo v Sloveniji:)



The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Magic1 ::

Kaj me jezi, ker ne navajajo nobenega podatka o bateriji. Moč motorja je tudi glupo na polno napisano.

PS: 1.5kWh je kapaciteta baterije. plug-in je samo, da lahko rečejo, da je plug-in...
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Gregor P ::

Aha torej ta še ni tisti z malo večjo baterijo (za cca 50 km vožnje)?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Magic1 ::

Fully electric Ioniq ima le 28kWh baterijo.
Magic

Gregor P ::

Torej napovedane so bile tri različice, če se ni vmes kaj spremenilo:

1. Ioniq EV z 28 kWh baterijo
2. Ioniq hibrid z 1.56 kWh baterijo in 1.6 motorjem
3. Inoniq priključni hibrid z 8.9 kWh baterijo in 1.6 motorjem

Torej na sliki zgoraj bi morala biti ta tretja različica, ali ne? Ker če te prav razumem, si ti zapisal, da gre za priključni hibrid z 1.56 kWh baterijo in 1.6 motorjem, kar bi potem bila neka četrta različica?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Magic1 ::

Verjetno je potem napaka v njihovem pdf-u. Na slikcah je označeno, da so trije modeli in plug-in naj bi imel 8.9kWh. Samo v tabeli specifikacij je pri obeh hibridnih modelih napisana kapaciteta 1.5kWh.
Magic

J.McLane ::

Kater pdf ti to gledaš? Jaz ne dobim na uradni strani nobene informacije o PHEV varianti.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
««
486 / 1223
»»