» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
471 / 1223
»»

Utk ::

Gregor P je izjavil:

Utk je izjavil:

Če so tako bogati s tako strašnim standardom, zakaj kupujejo avto, ki ga rupsi31 (ki btw nima niti 35 jurjev za avto) ne bi hotel, ker ima preslabo plastiko.

Zato ker so tam, naj me kdo popravi, če se motim, strahovito draga ostala MNZ vozila. Tam je dejansko bolj smotrno kupiti EV, pa še "frajer" si poleg 8-)

Ampak kaj ti to pomaga, da so EV cenejši, če imajo slabo plastiko? A kdo kupi pri nas dacio namesto passata, ker je trikrat cenejša, ima pa pač "malo slabšo plastiko"? Zakaj bi oni trpeli slabo plastiko, če nam ni treba.
In btw, egolf ima menda dobro plastiko, pa se tam gor proti tesli, glede na ceno, bolj slabo prodaja.

Gregor P ::

Vendar ne govorimo sedaj o tem, da je cena tam višja/nižja zaradi kvalitete izdelave, ampak predvsem zaradi državne politike, ki preferira EV&Co. Tako da tam bi najbrž tudi sam kupil rajši EV, medtem ko pri nas pa še ne bi; bi mi morala država ponuditi malo več, da bi sprejel takšno odločitev (da kupim torej manj kvalitetno, na trgu še dokaj slabo preizkušeno EV).

P.S.: karkoli od VW pa ne bi kupil zaradi zadnje afere goljufanja potrošnikov. Najbrž delijo tudi tam to mnenje z menoj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

Avto, ki je slabo narejen, ne gre nikamor, pozimi ne smeš gretja vžgat, poleti klime, nimaš ga kje polnit, ne moreš z njim v Hamburg, itd. itd., pač ne bi kupil, pa tudi če bi bil napol zastonj, in pika. Sploh ne, če bi imel norveško plačo. Torej vsi problemi, ki jih vidijo balkanci, v resnici ne obstajajo. Edini problem, ki obstaja, so naše prenizke plače.

Gregor P ::

... ni ravno videti, da bi slaba kvaliteta vozil ljudi odvračala od nakupov le teh, če je le cena dovolj nizka ... še več, četudi jih proizvajalci oz. prodajalci vozil direktno prevarajo in ogoljufajo, jih še vedno kupujejo, tako da ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

WarpedGone ::

Se Byornu meša?
TugOfWar s toyoto, offroading po zmrznjeni hosti ... and now this:
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

V decemberskem Teslinem newsletterju so povedali da vsa nova Model X/S vozila sedaj pridejo serijsko z dvema motorjema. In na web strani so zdaj na voljo samo se trije modeli za vsak avto.

WarpedGone ::

Samo trije modeli! Kakšen podn od avta! Pa še rezervnih pnevmatik nimajo, totaln podn ...

Povsem pričakovan razvoj ponudbe. S/X pomikajo nazvgor po cenovni lestvici, trg pod ~70k bodo porihtal z variantami trojke.
Čakamo da pokažejo, kaj je scopral bivši Volvotov designer interierjev. O osvežitvi notranjosti se govori že dolgčasa, uradno še vse tiho.

Objavl so garancijo na baterijo M3, ki vsebuje tudi garantiranih 70% nominalne kapacitete.
Kdo bo prvi začel jokcat kako so baterije zanič ker bo kapaciteta padla za nesprejemljivih 30%?
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Dude, kompas si izgubil. :) In narobe preberes vse kar preberes. Ja, od petih modelov (al kaj vem kolkih) so na voljo samo se trije. Poudarke si pa sam zmisljujes. Nisem se uspel ugotoviti s kaksnim razlogom to pocnes, a ti je v bistvu fajn, da lahk pizdakas cez vse sogovornike al pa dejansko vidis v vsakem stavku osebni napad in se pocutis ogrozenega.

Nikec3 ::

Objavl so garancijo na baterijo M3, ki vsebuje tudi garantiranih 70% nominalne kapacitete.
Kdo bo prvi začel jokcat kako so baterije zanič ker bo kapaciteta padla za nesprejemljivih 30%?

To je Tesla. Kapacitete baterij ne smejo pasti niti za 20%, kaj šele za 30%.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Nikec3 ::

Čakamo da pokažejo, kaj je scopral bivši Volvotov designer interierjev. O osvežitvi notranjosti se govori že dolgčasa, uradno še vse tiho.

A zdaj je pa notranjost kar naenkrat pomembna?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Vprašaj teh 91%
Zbogom in hvala za vse ribe

bambam20 ::

WarpedGone je izjavil:



Objavl so garancijo na baterijo M3, ki vsebuje tudi garantiranih 70% nominalne kapacitete.
Kdo bo prvi začel jokcat kako so baterije zanič ker bo kapaciteta padla za nesprejemljivih 30%?



Bo po 10-12 letih baterija še vedno dosegala 95% kapacitete? Povprečna starost vozil na cesti je 8-9 let. cesti.

Kaj ti misliš, da bodo ljudje kupovali ta električni crap, ki bo imel po 8-9 ih letih kapaciteto samo še 40- 50% . Ti si na glavo padel. Ravno tako večina ne kupuje novih avtov.

Truga ::

hojnikb je izjavil:

a na les smo pa cist pozabl ? ni najbol ekolosko, je pa z nekaj iznajdsljivosti dalec najcenejse ogrevanje.

les je najbolj karcinogena zadeva ki jo lahko kuris v domaci peci, slabse se celo od premoga. na vasi to mogoce se gre, ko je ena bajta na 500m, v mestu je pa to instant cancer, aids, in se kaj.

Nikec3 ::

bambam20 je izjavil:

WarpedGone je izjavil:



Objavl so garancijo na baterijo M3, ki vsebuje tudi garantiranih 70% nominalne kapacitete.
Kdo bo prvi začel jokcat kako so baterije zanič ker bo kapaciteta padla za nesprejemljivih 30%?



Bo po 10-12 letih baterija še vedno dosegala 95% kapacitete? Povprečna starost vozil na cesti je 8-9 let. cesti.

Kaj ti misliš, da bodo ljudje kupovali ta električni crap, ki bo imel po 8-9 ih letih kapaciteto samo še 40- 50% . Ti si na glavo padel. Ravno tako večina ne kupuje novih avtov.

Kaj tebi ni jasno. Nič kaj ne kaže, da bodo baterije pri Teslah ob normalnem delovanju in uporabi izgubile 30%. Ta garancija se mi zdi nekaj takega, kot da bi mi proizvajalec garantiral, da mi avto ne bo crknil po enem tednu.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

fikus_ ::

Truga: "les je najbolj karcinogena zadeva ki jo lahko kuris v domaci peci, slabse se celo od premoga."

Vir prosim. Hvala.


Po podatkih starih nekaj let ima LiPo po ~1000 ciklih polnjenja/praznjenja ~80% kapacitete nove.

Kaj imajo Tesle (katera kemija točno) in kolikšno je padanje kapacitete, bo pa mogoče napisal W1.

WarpedGone ::

Jaguar je objavu ceno svojega prihajajočega I-Pace:

I-PACE S: $76,400 - 18? wheels, LED headlights, Meridian audio system
I-PACE SE: $83,864 - 20? wheels, adaptive cruise control, leather, power tailgate
I-PACE HSE: $90,387 - 18 way power adjustable seats, surround audio, other stuff
I-PACE First Edition: $98,773 - heads up display, air suspension, and sunroof


... a sport SUV equipped with a 90 kWh battery pack with a range of "over 500 km" NEDC-rated - or "a targeted range of approximately 220 miles on EPA test cycles", according to Jaguar.


90kWh in samo 220 milj EPA dosega. Nekdo se ni ravno izkazal.

Po podatkih starih nekaj let ima LiPo po ~1000 ciklih polnjenja/praznjenja ~80% kapacitete nove.

Not enough data for a meaningful answer...
1000 ciklov na 70 stopinjah proti 1000 ciklom pri 20 stopinjah je razlika noč in dan.
1000 ciklov pri 0.1C proti 1000 ciklom pri 1C je razlika noč in dan.

Kaj točno imajo Tesle je na konc dneva vseeno, važno je kako se stvar obnaša v praksi. Podatki iz 2015:



Pri 250.000 km prevoženih, kapaciteta še vedno nad 90% nominalne i.e. manj kot 10% degradacije.

Podatki iz aprila 2017:



Bomo poslušal kako je to premalo podatkov in se ne da nič sklepat?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Truga ::

fikus_ je izjavil:

Truga: "les je najbolj karcinogena zadeva ki jo lahko kuris v domaci peci, slabse se celo od premoga."

Vir prosim. Hvala.

http://grist.org/climate-energy/whats-w...

Truga ::

Pardon, napacen link, tisti govori o co2. Ta je pravi:
http://www.bmj.com/content/350/bmj.h275...

The annual mean concentration of PM10 from wood burning (1.1 ?g/ m3) in London is more than 6 times greater than the city-wide reduction of 0.17 ?g/m3 predicted from the first two phases of the London Low Emission Zone to reduce PM from traffic.[13] With 17% of PM2.5 emissions from wood burning and 18% from road transport,[3] solving the wood burning problem could generate more benefits for less cost than solving the problem of diesel emissions.


Racunaj da so kurilci na les zaenkrat tudi v veliki manjsini...

Nikec3 ::

Truga: "les je najbolj karcinogena zadeva ki jo lahko kuris v domaci peci, slabse se celo od premoga."

Vir prosim. Hvala.

A tukaj obstajajo ljudje, ki mislijo da vdihovanje saj, ki jih proizvajajo "drvokurci", blagodejno vpliva na človeško zdravje? Les je ok iz neto CO2 vidika, vse ostalo pa je strup.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

VaeVictis ::

WarpedGone je izjavil:

Jaguar je objavu ceno svojega prihajajočega I-Pace:

I-PACE S: $76,400 - 18? wheels, LED headlights, Meridian audio system
I-PACE SE: $83,864 - 20? wheels, adaptive cruise control, leather, power tailgate
I-PACE HSE: $90,387 - 18 way power adjustable seats, surround audio, other stuff
I-PACE First Edition: $98,773 - heads up display, air suspension, and sunroof


... a sport SUV equipped with a 90 kWh battery pack with a range of "over 500 km" NEDC-rated - or "a targeted range of approximately 220 miles on EPA test cycles", according to Jaguar.


90kWh in samo 220 milj EPA dosega. Nekdo se ni ravno izkazal.

Po podatkih starih nekaj let ima LiPo po ~1000 ciklih polnjenja/praznjenja ~80% kapacitete nove.

Not enough data for a meaningful answer...
1000 ciklov na 70 stopinjah proti 1000 ciklom pri 20 stopinjah je razlika noč in dan.
1000 ciklov pri 0.1C proti 1000 ciklom pri 1C je razlika noč in dan.

Kaj točno imajo Tesle je na konc dneva vseeno, važno je kako se stvar obnaša v praksi. Podatki iz 2015:



Pri 250.000 km prevoženih, kapaciteta še vedno nad 90% nominalne i.e. manj kot 10% degradacije.

Podatki iz aprila 2017:



Bomo poslušal kako je to premalo podatkov in se ne da nič sklepat?


A imaš podatke o starih baterijah tudi?

WarpedGone ::

Zgornji grafi zajemajo avtomobile od začetka dobav v Evropo v 2013 i.e. štiri leta.
Podatki za starejše roadsterje kažejo podobno sliko.


Pod črto sama kemija ne pove veliko, važno je kako se z njo ravna (i.e. aktivno hlajenje).
Npr. 'Lizzard' baterije Leafih, ki naj bi bile 'odporne' na višje temperature, so se izkazale za žalost. So mal manj zanič kot prejšnje, a še vedno ob mal višji temperaturi prehitro propadajo.
Zbogom in hvala za vse ribe

DamijanD ::

In novi Leaf (kljub temu) tudi nima hlajenja baterij (ima sicer gretje)

Nikec3 ::

DamijanD je izjavil:

In novi Leaf (kljub temu) tudi nima hlajenja baterij (ima sicer gretje)

Glede na to, da jih prodajo rekordno veliko, je kupcem očitno vseeno. Bomo videli kako dolgo še.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

fikus_ ::

Pri prenizkih temperaturah baterij ni možno polniti in tudi od sebe ne dajo kaj dosti (pač kemija prilagojena na neko temperaturo). Pri previsokih tem. pa je kemija preveč aktivna in ponavadi napihne baterije, skrajna možnost požar/eksplozija.

Ali imajo baterijski paketi gretje/hlajenje je stvar proizvajalca in njegovega "poguma", kako se odloči. Gretje je skoraj nujno (Finci ne bi mogli polniti baterij pozimi), hlajenje pa niti ne, ker pač elektronika omeji izhodno moč baterij.

msjr ::

Da ne bo to samo Tesla tema, za vse nas stare nostalgike, ki so jim nova elektro skropucala grda, novica s Kitajske: https://www.autoblog.com/2017/12/06/nev...

Me prav zanima kako bo šlo to naprej.

freezby ::

@msjr
Jp, Kitajci in njihove prodajne kvote ter vsa usmerjenost v elektro je ravno tako ključnega pomena za razvoj EV kot preživetje Tesle. Obeta se mi februarja skok na Kitajsko ravno v Šanghaj (okolica) in gostitelj obljublja, da bomo imeli na voljo njihove elektro avte, kakšen model lahko zrihta tudi za test.

mikhaair ::

Sobotna priloga, 30.12.07, članek Boštjana Videmška - Prihodnost je zdaj.
Po kitajski transverzali električne mobilnosti in modernih zelenih energij, ki pa jih še vedno poganjata črno in sivo.

Zelo zanimivo, dejansko to kar nam tukaj pravi WP že cel čas, s tem, da pač on opeba Tesla, medtem ko kitajci počnejo isto na državnem nivoju. Evropske industrije se dotakne na koncu, ko povpraša BMW predstavnika na kitajskem kako in kaj pa oni vidojo prihodnost...pa pravi, da ne bo ravno takšna, kot jo skušajo predstavit kitajci....hmmmm

mikhaair ::

roCkY ::

Tody ::

Od leta 2005 je v pokoju, torej ze 13 let ni lih v pogonu

bambam20 ::

Tody je izjavil:

Od leta 2005 je v pokoju, torej ze 13 let ni lih v pogonu

Očitno ne zneš brat.


" dela kot svetovalec podjetjem ter raziskuje in poučuje."

Tody ::

Dvomim da lahko gre ven iz okvirjev v katerih je bil zelo dobro placan 40 + let. Zakaj se je upokojil ce je taka faca? Kot profesorji na faksih...

bambam20 ::

Tody je izjavil:

Zakaj se je upokojil ce je taka faca? Kot profesorji na faksih...



Ti ne bi rad prejemal pokojnine, ki je v njegovem primeru zelo lepa in zraven delal še pogodbeno?

SimplyMiha ::

Eh, ta deda trdi, da v Nemčiji leta 2020 ne bo niti 100 tisoč EV, kaj šele milijon.

Očitno ne spremlja prodajnih številk...

Tody ::

Torej mu gre samo za denar, duša prodana

Nikec3 ::

Tody je izjavil:

Torej mu gre samo za denar, duša prodana

Ne, samo star je in konservativen.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Wrop ::

Star je, kaj češ. Videl je na tisoše napovedi, ki se niso uresničile in ima verjetno precej bolj izpopolnjen občutek za stvarnost, kot marsikateri mlečezobec.

roCkY ::

Konservativen ali realist?
Glede na to kar sem do sedaj prebral o masovni proizvodnji baterij in možnosti povečanja pridobivanja elektrike se precej strinjam z njim.
Bo pa koristno, če bo čez 10 let res 20% prevoza neodvisnega od fosilcev. OPEC bo malo niže letel.

telexdell ::

Wrop je izjavil:

Star je, kaj češ. Videl je na tisoše napovedi, ki se niso uresničile in ima verjetno precej bolj izpopolnjen občutek za stvarnost, kot marsikateri mlečezobec.

Samo neuresničene napovedi so bile tako da nekaj bo, kot da nekaj ne bo. Zakaj bi bila potem njegova napoved bolj realna kot tista, kateri je oporekal?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

VaeVictis ::

Zanimivo:

n 2017, Tesla made a big deal out of expanding their charging infrastructure. Their Q1 Shareholder letter said:

In 2017, we expect to at least double the number of Superchargers and Destination Charging connectors globally to more than 10,000 and 15,000, respectively.

The Q2 Letter said:

We are also continuing to expand our service capability and build out our Supercharger network to achieve our goal of doubling the number of connection points in 2017.

In April 2017, a Blog post titled "Charging Is Our Priority" said:

We started 2017 with over 5,000 Superchargers globally and by the end of this year, Tesla will double that number to total more than 10,000 Superchargers and 15,000 Destination Charging connectors around the world. In North America, we'll increase the number of Superchargers by 150 percent, and in California alone we'll add more than 1,000 Superchargers.

This message got lots of press.

By their own blog post, Tesla started 2017 with 5,400 SC stalls and 9,000 destination chargers, so increasing to 10,000 and 15,000 isn't really doubling, but we'll go with the 10/15 numbers. Now that the new year is here, we can see how Tesla did. Per the Tesla website, as of January 1st, 2018, Tesla has:

7,955 open stalls across 1,115 open Supercharger sites
3,180 connections in the USA across 419 sites
681 connections in California across 63 sites
14,530 Destination connections in the world across 8196 sites

Breaking down against their own promises:

Double Superchargers to 10,000 - Missed by 41%
NA Supercharger increase by 150% - NA increased by 25% in 2017 (372 sites to 494)
CA Supercharger increase by 1,000 - end of 2017 only had 681 total in CA, much less increasing by 1,000
Double Destination chargers to 15,000 - Missed by only 3%

Other interesting Stats:

On October 12th, 2016, 370 sites were expected in 2017, and 608 in 2018. 104 of the 370 were opened.
As of Jan 1, 2018, 831 sites are expected in 2018, 85 sites expected in 2019 or unknown. 413 of the 2018 sites are in the USA and 132 in China.
Of the 1,132 new connections in the last quarter, 483 were in the USA and 104 were in China
At the beginning of Q3, the largest SC had 20 stalls. There are now 4 locations with more than 20 stalls. Tesla said "Toward that goal, Tesla will build larger sites along our busiest travel routes that will accommodate several dozen Teslas Supercharging simultaneously."
The average SC has 7.4 stalls.
6 sites increased in number of stalls in the USA in Q3. All were in CA.
Tesla needs to double the number of SC sites in CA to meet the 1,000 stall goal.
There are 6 SC's in the world limited to 72 kW. 5 in the US and 1 in Canada.
Tesla's Q3 letter completely walked away from the doubling target and said this about charging:

We added 126 new Supercharger stations in Q3, for a total of more than 1,000 stations and over 7,000 Supercharging connectors worldwide. Our network of destination chargers is even larger. At the end of the quarter, there were 7,200 destination charger locations worldwide, which increased the availability of destination charging for our customers by nearly 18% in one quarter.

Here's how Tesla did in 2017 on their commitment to double the SC network

ps: Je pa res, da je to še vedno občutno bolje kot katerakoli drugo podjetje...

VaeVictis ::

BTW, a tole so že izvedli?

"I feel pretty good about this goal. We'll be able to do a demonstration guide of full autonomy all the way from LA to New York. So basically from home in LA to Times Square in New York. And then have the car go and park itself by the end of next year," Musk said during a press call.

DamijanD ::

Ne. Zadeva še ni ready, nič se ne ve kdaj bo.

7982884e ::

VaeVictis je izjavil:

BTW, a tole so že izvedli?

"I feel pretty good about this goal. We'll be able to do a demonstration guide of full autonomy all the way from LA to New York. So basically from home in LA to Times Square in New York. And then have the car go and park itself by the end of next year," Musk said during a press call.

to je muskovo bluzenje. kupci tesel z "fully autonomous avtopiloti" so komaj v drugi polovici lanskega leta prisli na okvirno isto raven kot originalni avtopilot.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

vostok_1 ::

Mal bom derailal, ampak sem pozabil vprašat...kako točno bo do 2020 Musk uspel spravit dvojno kapaciteto (200kWh) z isto ali manjšo težo, v vatomobil?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Magic1 ::

Če reče 2020, bo verjetno 2022. Do takrat pa bo upal, da se bodo stvari zadosti razvile. Drugače lahko naredi 2 tonski superavto, sej bo imel "super" lego zaradi večino težišča pod osmemi gum. Glede na količino baterij bo lahko imel čez 1000kW moči. Pri športnih avtih z veliko močjo imaš veliko prostora za bluzenje, saj je cena relativno nepomembna. Pa še na življensko dobo baterij ni potrebno pretirano gledati in se jih lahko navije na max.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

vostok_1 ::

A o teži se sploh že kaj šušlja...glede na to, da je prototip že vni...
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Magic1 ::

Kdo pa je rekel da ima prototip 200kWh baterijo?
Magic

vostok_1 ::

Nisem tako mislil. Vrjetno je res nima...čeprav roko na srce, če gre za novo baterijo, potem 2 leti od testiranja do mass proizvodnje je prekleto kratek rok.

Sam nekje sem slišal, da naj ne bi bil nekaj težji...sam ne vem kje. Ali je bilo to zgolj špekuliranje.
Sam vseeno...pri današnji tehnologiji 200kWh je dvojna baterija...in ta ne samo da ni lahka, tudi ni tako majhna. Avto pa ne izgleda grozno velik...manjši od S-a pravzaprav



Kam torej bi vtaknili staro tehnologijo, da bi to šlo skozi? V sedeže...? :P

Very strange.
Po drugi strani...govorimo o 100% improvementu, če je to baterija nova baterija. This would send people running in shock TBH.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Magic1 ::

Baterije lahko narediš na več načinov. Tesla do sedaj uporablja cilindrične, ki so najbolj varne, vendar kovinski ovoj doprinese kakšnih 30% dodatne teže. V prototip bi ti lahko dal manj zaščitene baterije in dodatne na kakšna bolj izpostavljena mesta. Prav tako lahko "naviješ" baterijo in dodaš tako nekaj 10% kapacitete. Seveda na račun življenke dobe. Tako da ni nemogoče že danes narediti 200kWh baterijo, ki je težka primerljivo z tisto v P100d. Seveda bo stala baterija skoraj 2x cene P100, življenska doba bo zelo slaba in vse skupaj bo zelo nevarno. Kar nekaj stvari, ki si jih ne moreš privoščiti.
Magic

WarpedGone ::

Magic1 je sestavil prispevek, ki drži vodo.
Grem preverit temperaturo pekla ...
Zbogom in hvala za vse ribe
««
471 / 1223
»»