Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Okapi ::
Zdaj jih ne, ampak če ti avto služi denar, te pa hitro začne motit, če tega ne more početi ves čas.

xxxul ::
@rocky - ker na rem trenutno res na velko delajo, a ne? pokazi kak video takega prototipa v praksi, pls

roCkY ::
Joj, če v tem momentu ni delujočega prototip videa pa to ni opcija...
http://www.roadandtrack.com/new-cars/ca...
http://www.roadandtrack.com/new-cars/ca...

telexdell ::
@rocky - ker na rem trenutno res na velko delajo, a ne? pokazi kak video takega prototipa v praksi, pls
Če bi imel avto, da bi mi služil denar, potem bi zagotovo storil vse, da ne bi bilo mrtvega časa. In prirediti avto, da zamenja baterijo v nekaj sekundah, kot jo npr. v ročnem baterijskem orodju ni noben problem. Problem je, če bi to delali na "črpalkah" za vsakogar kateri pride mimo. Kako ovrednotiti npr. povsem novo baterijo z baterijo katera je prevozila že npr. 50.000 km. Potem so problemi lastništvo (kdo uporablja plin v jeklenkah se srečuje z različnimi barvami jeklenk in to prav dobro ve)...Če pa bi imel sam floto avtov, svojo črpalko, nekaj rezervnih baterij in zagotovljen biznis...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

bambam20 ::

bambam20 ::

vostok_1 ::
Šele sedaj sem vidu tisti EV tovornjak.
Žal je res tako, da bo kvečjemu primeren za lokalne transporte. Za internacionalne, ko se dela po +1000km, žal to ne gre.
Žal je res tako, da bo kvečjemu primeren za lokalne transporte. Za internacionalne, ko se dela po +1000km, žal to ne gre.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

bambam20 ::

TribesMan ::
Volvo gre z znamko Polestar proti elektrifikaciji:
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

bambam20 ::
Lep tale volvo. Tesla me spominja na Motorolo , ki je bila nekoč nazaj precej uspešna na mobilnem področju. Vendar so zaradi slabe zasnove , meniji so bili porazni odpadli kot gumb na gatah.

WarpedGone ::
Stvari se premikajo ... Tesla Plant in China May Be a First
Ni še dokončne pogodbe, 'le' kaže da bo.
@polestar:
Velik besed, na konc le še en hibrid. Meh.
BEIJING -- Tesla is moving closer to becoming the first foreign car company to have a wholly owned manufacturing operation in China, a deal that would test the relationship norms between a foreign automaker and the Chinese government.
Ni še dokončne pogodbe, 'le' kaže da bo.
@polestar:
Velik besed, na konc le še en hibrid. Meh.
Zbogom in hvala za vse ribe

vander ::
Električni avto bo lahko v par minutah zamenjal akumulator.
Avto bo zamenjal akumulator, kako? A kar sam? Koliko časa pa bo trajalo polnjenje na parkirišču, če bo slučajno prosto mesto? In koliko časa bom porabil npr. do Dubrovnika, glede na na vse polnilnice, ki bodo takrat na voljo.

DamijanD ::
Malo za razmislek: recimo, da imamo z izmenljivimi baterijami doseg 300-500km in da so vsi avti EV (torej vse kar se vidi na cesti so EVji). Poglejmo AC Milano-Benetke, kjer je ogromno prometa. Je kdo razmišljal koliko baterij bi posamezni baterijski (ex bencinski) servis na tej AC moral imeti na zalogi, da bi vsi avtomobili takoj dobili polno baterijo? Kakšen el. priključek bi moral tak servis imet, da bi lahko sproti polnil baterije?

cegu ::
Malo za razmislek: recimo, da imamo z izmenljivimi baterijami doseg 300-500km in da so vsi avti EV (torej vse kar se vidi na cesti so EVji). Poglejmo AC Milano-Benetke, kjer je ogromno prometa. Je kdo razmišljal koliko baterij bi posamezni baterijski (ex bencinski) servis na tej AC moral imeti na zalogi, da bi vsi avtomobili takoj dobili polno baterijo? Kakšen el. priključek bi moral tak servis imet, da bi lahko sproti polnil baterije?
Super za male podjetnike blizu avtoceste. Decentralizacija "petrolov".
V smislu Tinder, AirBnB, Uber - pogledaš kje je najbljižji akumulator na voljo, zapelješ dol z avtobana pa pri enem privatniku zamenjaš akumulator. A se nismo pritoževali da lokalni turizem trpi, Marcheji pa cvetijo ker se vsi vozijo mimo po avtocesti. Evo še en izgovor da gredo dol --> tankat.
Samo italija bo mogla dobit prej elektornsko cesninjenje al pa vinjete, ne ograje do AC.

specing ::
Hja... menjavanje baterij...
problemi so sledeči:
Če boš pri lokalcu zamenjal baterijo in če je zamenjava bistveno manj iztrošena od tvoje, koliko boš plačal? Par tisoč evrov? Kaj pa če bo zamenjava bistveno bolj iztrošena od tvoje? Ti bo lokalec dal v roke par tisoč evrov?
Drugo je, če ti lokalec novo baterijo le posodi. V tem primeru:
1. vezan si na povratek po isti poti oziroma povratek s postankom v eni od poslovalnic tega "lokalca".
2. Ta lokalec mora tvojo baterijo skladiščiti (je ne more ponujati naprej), kar prinese strošek večjega robotiziranega skladišča IN lokalec mora imeti na zalogi bistveno več lastnih baterij.
1 in 2 se lahko reši s tem, da ti proizvajalec ne proda baterije, vendar ti jo da v najem. Da to že pri štirikolesnih jajčkih tipa Twizy stane več kot tankanje ICE avta, raje nebi.
Tretjič: glede na to, da se imajo proizvajalci avtomobilov ful radi in standardizirajo zadeve (NOT), koliko različnih baterij in robotov bo moral ta lokalec imeti?
problemi so sledeči:
Če boš pri lokalcu zamenjal baterijo in če je zamenjava bistveno manj iztrošena od tvoje, koliko boš plačal? Par tisoč evrov? Kaj pa če bo zamenjava bistveno bolj iztrošena od tvoje? Ti bo lokalec dal v roke par tisoč evrov?
Drugo je, če ti lokalec novo baterijo le posodi. V tem primeru:
1. vezan si na povratek po isti poti oziroma povratek s postankom v eni od poslovalnic tega "lokalca".
2. Ta lokalec mora tvojo baterijo skladiščiti (je ne more ponujati naprej), kar prinese strošek večjega robotiziranega skladišča IN lokalec mora imeti na zalogi bistveno več lastnih baterij.
1 in 2 se lahko reši s tem, da ti proizvajalec ne proda baterije, vendar ti jo da v najem. Da to že pri štirikolesnih jajčkih tipa Twizy stane več kot tankanje ICE avta, raje nebi.
Tretjič: glede na to, da se imajo proizvajalci avtomobilov ful radi in standardizirajo zadeve (NOT), koliko različnih baterij in robotov bo moral ta lokalec imeti?

SambaShare ::
Hja... menjavanje baterij...
problemi so sledeči:
Če boš pri lokalcu zamenjal baterijo in če je zamenjava bistveno manj iztrošena od tvoje, koliko boš plačal? Par tisoč evrov? Kaj pa če bo zamenjava bistveno bolj iztrošena od tvoje? Ti bo lokalec dal v roke par tisoč evrov?
Drugo je, če ti lokalec novo baterijo le posodi. V tem primeru:
1. vezan si na povratek po isti poti oziroma povratek s postankom v eni od poslovalnic tega "lokalca".
2. Ta lokalec mora tvojo baterijo skladiščiti (je ne more ponujati naprej), kar prinese strošek večjega robotiziranega skladišča IN lokalec mora imeti na zalogi bistveno več lastnih baterij.
1 in 2 se lahko reši s tem, da ti proizvajalec ne proda baterije, vendar ti jo da v najem. Da to že pri štirikolesnih jajčkih tipa Twizy stane več kot tankanje ICE avta, raje nebi.
Tretjič: glede na to, da se imajo proizvajalci avtomobilov ful radi in standardizirajo zadeve (NOT), koliko različnih baterij in robotov bo moral ta lokalec imeti?
Saj tu nam je večini jasno da menjava ključnega dela EV je bedarija. Not gonna happen. Razumem tegobe blokarjev, ko nimajo svojega parkirišča in ne morejo polniti čez noč, ampak rešitev za njih je super charger. Ali hibrid za tiste, ki jim je kratek postanek vsake toliko odveč.

specing ::
Bloki se lahko modernizirajo v tem smislu. Torej priključki v vgrajenih garažah in na zunanjih površinah.

hammock ::
SambaShare je izjavil:
Saj tu nam je večini jasno da menjava ključnega dela EV je bedarija. Not gonna happen. Razumem tegobe blokarjev, ko nimajo svojega parkirišča in ne morejo polniti čez noč, ampak rešitev za njih je super charger. Ali hibrid za tiste, ki jim je kratek postanek vsake toliko odveč.
Na Svedskem, Finskem in se kje ima v hladnih krajih vsako parkirno mesto svojo vticnico. Ja, tudi blokarji. Ce imas kje parkirat, imas kje polnit. Sama logistika tega je trivialna, vticnica + card reader za placilo / identifikacijo.
Ne iskat problemov kjer jih ni.

BigWhale ::
Na Svedskem, Finskem in se kje ima v hladnih krajih vsako parkirno mesto svojo vticnico. Ja, tudi blokarji. Ce imas kje parkirat, imas kje polnit. Sama logistika tega je trivialna, vticnica + card reader za placilo / identifikacijo.
Tiste vticnice ti avtomobila ne napolnijo v 24 urah, kaj sele v eni noci.
Ne iskat problemov kjer jih ni.
Problem je in je povsem realen. Strnjeno blokovsko naselje v katerem je nekaj sto stanovanj in stevilo avtomobilov je v povprecju vec kot en na stanovanje. Ce zelis 500 parkirisc opremiti z elektriko potrebujes kakih 7kW na vticnico, da se avto vsaj priblizno lahko napolni cez noc. To ni povsem trivialen problem.

telexdell ::
Problem je in je povsem realen. Strnjeno blokovsko naselje v katerem je nekaj sto stanovanj in stevilo avtomobilov je v povprecju vec kot en na stanovanje. Ce zelis 500 parkirisc opremiti z elektriko potrebujes kakih 7kW na vticnico, da se avto vsaj priblizno lahko napolni cez noc. To ni povsem trivialen problem.
In v katerem svetu ima vsako stanovanje zagotovljeni dve parkirni mesti pred blokom?
Drugače pa- tudi vsako stanovanje potrebuje vsaj 7 kW priključne moči. V dobi pametnih števcev in mobilnih komunikacij ni problem povezati stanovanja s parkirnim mestom. Potem pa je vse skupaj le še stvar nekaj programske kode in se ti bo avtomobil polnil z razliko zakupljene moči in trenutne porabe v stanovanju. Ko boš kuhal večerjo bo to npr. 3 kW, ko pa boš sladko spal pa 10 kW.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

feryz ::
Pozabljaš, da štromarji delajo popolnoma enako, kot internet providerji.
Večkrat prodajo zakupljeno moč, kakor drugi večkrat prodajo širino pipice. Ker računajo ...
V primeru polnjenja avtov, bodo kabli in ostalo dosti bolj obremenjeni, kot če na 7kW priključne moči gledaš LCD in polniš mobitel.
Večkrat prodajo zakupljeno moč, kakor drugi večkrat prodajo širino pipice. Ker računajo ...
V primeru polnjenja avtov, bodo kabli in ostalo dosti bolj obremenjeni, kot če na 7kW priključne moči gledaš LCD in polniš mobitel.

WarpedGone ::
@telexdell: ne ljudem povzročat eksistencialnega šoka z opisi drugačnega sveta kot so ga ravnokar skapirali (in izkusili 10+ let nazaj).
stvari danes ne obstajajo ker niso možne in se ne splačajo. Ergo teh stvari ne bo nikoli (še vsaj 50 let ne ...).
ko pa bojo, se še vedno ne bodo splačale, ko se pa bojo splačale, jih bodo delal pri VW in BMW.
to je edini sprejemljiv pogled v tej temi (in drugih tehničnih temah na sloTech).
you don't argue with idiots ...
stvari danes ne obstajajo ker niso možne in se ne splačajo. Ergo teh stvari ne bo nikoli (še vsaj 50 let ne ...).
ko pa bojo, se še vedno ne bodo splačale, ko se pa bojo splačale, jih bodo delal pri VW in BMW.
to je edini sprejemljiv pogled v tej temi (in drugih tehničnih temah na sloTech).
you don't argue with idiots ...
Zbogom in hvala za vse ribe

hammock ::
Na Svedskem, Finskem in se kje ima v hladnih krajih vsako parkirno mesto svojo vticnico. Ja, tudi blokarji. Ce imas kje parkirat, imas kje polnit. Sama logistika tega je trivialna, vticnica + card reader za placilo / identifikacijo.
Tiste vticnice ti avtomobila ne napolnijo v 24 urah, kaj sele v eni noci.
Ne iskat problemov kjer jih ni.
Problem je in je povsem realen. Strnjeno blokovsko naselje v katerem je nekaj sto stanovanj in stevilo avtomobilov je v povprecju vec kot en na stanovanje. Ce zelis 500 parkirisc opremiti z elektriko potrebujes kakih 7kW na vticnico, da se avto vsaj priblizno lahko napolni cez noc. To ni povsem trivialen problem.
Povprecen avto bo potreboval 10kWh na noc, ker dnevno naredi 50km. Ne bodo se vsi avti polnili iz 0 na 100% ves cas.
Problem _je_ trivialen.

fikus_ ::
Menjava baterij je aktualna za npr. dostavnike, taksi, mestne avtobuse, ko imaš npr. 100+ enakih vozil v okviru neke firme. Vozila so na cesti večino dneva in ko gre baterija proti koncu, se vozilo vrne v bazo, baterija se zamenja, vozilo se vrne na cesto. To je aktualno v večjih mestih in na Kitajskem je že realnost.
W1 in Telex... , imata zanimive ideje, tehnične rešitve že obstajajo, problem je pri ljudeh, ki se otepajo novosti, pri upravljalcih el. omrežja, proizvajalcih elektrike, ker s tem imajo nove dodatne probleme zagotavljati stabilnost. Glavni problem pa so finance in dokler se to ne bo izšlo, bo stanje takšno kot je. Delno se problem financ rešuje s subvencijami, ampak to ni rešitev na dolgi rok.
W1 dela na tem, v kar verjame, telexdell, ti se pa začni s svojimi zamislimi ukvarjati v praksi, da se boš malo prizemljil.
Sicer je OK, da imamo tudi takšne ljudi, ki razmišljajo v tej smeri, še bolje pa je, če kaj naredijo v praksi za to.
W1 in Telex... , imata zanimive ideje, tehnične rešitve že obstajajo, problem je pri ljudeh, ki se otepajo novosti, pri upravljalcih el. omrežja, proizvajalcih elektrike, ker s tem imajo nove dodatne probleme zagotavljati stabilnost. Glavni problem pa so finance in dokler se to ne bo izšlo, bo stanje takšno kot je. Delno se problem financ rešuje s subvencijami, ampak to ni rešitev na dolgi rok.
W1 dela na tem, v kar verjame, telexdell, ti se pa začni s svojimi zamislimi ukvarjati v praksi, da se boš malo prizemljil.
Sicer je OK, da imamo tudi takšne ljudi, ki razmišljajo v tej smeri, še bolje pa je, če kaj naredijo v praksi za to.

Magic1 ::
Jao kakšne utvare. V večini blokov se še zmenit ne morejo, da bi naredili malo več parkirnih mest in je pol avtov parkiranih nepravilno, vi pa sanjate o nekih parkplacih z vtičnicami
Eno so sanje, drugo je pa realnost. Večina teh pogumnežev tukaj bi hitro spremenilo mnenje, ko bi bilo potrebno nekaj plačat za te novotarije. Folk kar sanja, da bo to iz neba padlo.
Glede menjave baterij. Ali se vi sploh zavedate kakšne baterije so to??? To ni par AA baterij. Pri tesli je baterija čez cca 70% avta!! Pri drugih je bolj kompaktna, samo je zelo nepriročno postavljena, zaradi varnosti. Govor je o 300-700kg blokih!!!

Glede menjave baterij. Ali se vi sploh zavedate kakšne baterije so to??? To ni par AA baterij. Pri tesli je baterija čez cca 70% avta!! Pri drugih je bolj kompaktna, samo je zelo nepriročno postavljena, zaradi varnosti. Govor je o 300-700kg blokih!!!
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

fikus_ ::
Če so ljudje za to, se da marsikaj urediti. Sicer je pa dosti že nekaj "špilferderberjev" in se pač ne morejo dogovoriti.
Najlažje bi bilo to urediti npr. v novem naselju, kjer je na vsako stanovanje npr. eno polnilno mesto in pogoj za nakup/najem lastništvo EV. Samo, kdo bo šel v to brez občutne subvencije?!
Najlažje bi bilo to urediti npr. v novem naselju, kjer je na vsako stanovanje npr. eno polnilno mesto in pogoj za nakup/najem lastništvo EV. Samo, kdo bo šel v to brez občutne subvencije?!

BigWhale ::
Problem _je_ trivialen.
Noben 'gradbeni' problem ni trivialen. In investicije v taksne zadeve se ne bodo dogajale cez noc in ne bodo poceni in na koncu tudi elektrika na taksnih parkiriscih ne bo tako zelo poceni in je vprasanje koliko cenejsa bo od bencina.
Problem je, ni neresljiv je pa dalec od tega, da bi bil trivialen. In rahlo dvomim, da bomo prej kot v desetih letih videli taksna parkirisca kjer bo polnjenje avtomobilov tako enostavno in bo toliko polnilnih mest, da bos lahko brez slabe vesti pustil avto tam cel dan in celo noc.

Magic1 ::
Sam "špilferderberji" so realnost, kot tudi ekonomsko stanje prebivalstva. Povprečna plača pri nas je okoli jurja, nismo mi severnjaki z nafto pod ritjo.
Magic

telexdell ::
Pozabljaš, da štromarji delajo popolnoma enako, kot internet providerji.
Večkrat prodajo zakupljeno moč, kakor drugi večkrat prodajo širino pipice. Ker računajo ...
V primeru polnjenja avtov, bodo kabli in ostalo dosti bolj obremenjeni, kot če na 7kW priključne moči gledaš LCD in polniš mobitel.
Nekaj ne razumem najbolje- potrebuje se EV z min. 700 km dosega (ker nekateri očitno dnevno delajo takšne razdalje) vsi stanovalci bloka bodo pa istočasno doma, istočasno kuhali večerjo in istočasno spali, istočasno... in to le za to, da bodo istočasno polnili avtomobile na polno. Bodi no malo realen pa poglej kako se odvija življenje v blokih. Ko bomo imeli EV se ne bo nič drugače.
@Magic2, fikus- problem z vtičnicami in parkirnimi mesti bo povsem enostavno rešljiv. Vtičnice bo namestil lastnik parkirnega mesta, kateri se bo potem odločil ali bo na njegovem parkirnem mestu ob plačilu nekega nadomestila lahko parkiral še kdo drug. Kdor pa ne bo imel možnost parkiranja pač ne bo imel svojega avta. Pač kot danes ne moreš imeti stalnega prebivališča v centru Ljubljane, če tam nisi lastnik ali najemnik stanovanja.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::
Prav nič ni enostaven primer... V bistvu je, večina problemov je enostavno rešljivih, če vržeš denar vanj.
Si sam povedal, nekdo naredi, folk bo pa plačal. Če si ne moreš privoščit močno povečanih stroškov, bodi brez avta. Okolje nam bo hvaležno, če bo samo folk s konkretnimi prihodki imel avto. Večina ljudi pa pač ne.
Sam klinc pa tak napredek.
Si sam povedal, nekdo naredi, folk bo pa plačal. Če si ne moreš privoščit močno povečanih stroškov, bodi brez avta. Okolje nam bo hvaležno, če bo samo folk s konkretnimi prihodki imel avto. Večina ljudi pa pač ne.
Sam klinc pa tak napredek.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

telexdell ::
Prav nič ni enostaven primer... V bistvu je, večina problemov je enostavno rešljivih, če vržeš denar vanj.
Si sam povedal, nekdo naredi, folk bo pa plačal. Če si ne moreš privoščit močno povečanih stroškov, bodi brez avta. Okolje nam bo hvaležno, če bo samo folk s konkretnimi prihodki imel avto. Večina ljudi pa pač ne.
Sam klinc pa tak napredek.
A sedaj pa imaš lastno črpalko doma, na kateri tankaš zastonj?Kot to delaš danes se boš tudi z EV zapeljal nekam kjer boš plačal, da ga boš napolnil. Ali boš za to šel na "črpalko" in tam čakal pol ure ali pa boš šel v kakšen nakupovalni center in nakupoval med polnjenjem ali šel v kavarno in pil kavico med polnjenjem, ali šel v fitnes med polnjenjem ali... se boš pač moral odločiti sam. Le malce bo potrebno spremeniti miselne vzorce pa bo življenje z EV še bolj enostavno, kot je danes.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Wrop ::
Črpalke nima nobeden doma, ker se mu ne splača. Vsak jo ima zastonj. Da kupi avto ne rabi vložiti točno 0 € zato, da se bo lahko vozil. V 3 minutah se napolni avto za naslednjih 600 km.
Redki bodo tisti, ki bodo izgubljali pol ure za vsako polnjenje el. avta na neki črpalki. Parkirna mesta pred trgovinami in službami bodo idealna mesta za poljenje. Jaz vsekakor ne mislim biti suženj avtu in ne mislim spreminjati miselne vzorce in si še bolj komlicirati svojega življenja zaradi EV.
Redki bodo tisti, ki bodo izgubljali pol ure za vsako polnjenje el. avta na neki črpalki. Parkirna mesta pred trgovinami in službami bodo idealna mesta za poljenje. Jaz vsekakor ne mislim biti suženj avtu in ne mislim spreminjati miselne vzorce in si še bolj komlicirati svojega življenja zaradi EV.

telexdell ::
Črpalke nima nobeden doma, ker se mu ne splača. Vsak jo ima zastonj. Da kupi avto ne rabi vložiti točno 0 € zato, da se bo lahko vozil. V 3 minutah se napolni avto za naslednjih 600 km.
Redki bodo tisti, ki bodo izgubljali pol ure za vsako polnjenje el. avta na neki črpalki. Parkirna mesta pred trgovinami in službami bodo idealna mesta za poljenje. Jaz vsekakor ne mislim biti suženj avtu in ne mislim spreminjati miselne vzorce in si še bolj komlicirati svojega življenja zaradi EV.
Mi lahko zaupaš kako bi tudi jaz kupil avto in se nato vozil pa ne bi rabil vložiti nobenega €. Mene je namreč prišel avto nekaj 10.000€, vsako leto me stane servis in zavarovanje preko 1000€, gorivo še nadaljnjih 2000€, pol so pa tu še rezervni deli, nega, vinjete...
Sedaj se usedeš v avto, greš na črpalko, v 3. minutah natankaš za 600 km, greš v trgovino/kavarno/fitnes... Ko pa boš imel enkrat EV pa se boš usedel v avto, šel v trgovino/kavarno/fitnes... in prihranil 3 minute za pot na črpalko.


Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::
Kot da EV-ji ne bodo imeli vseh teh stroškov...
Že zdaj se ukinja brezplačno polnenje pa na trgu še 1% EV-jev ni. Tako da je potreba tudi elektriko plačat, ne samo bencin. Ko pa bo električnih 10%+, se bo pa država morala spomnit, kako bo od njih pobirala trošarine. Verjetno bomo prešli na satelitsko cestninjenje.
Že zdaj se ukinja brezplačno polnenje pa na trgu še 1% EV-jev ni. Tako da je potreba tudi elektriko plačat, ne samo bencin. Ko pa bo električnih 10%+, se bo pa država morala spomnit, kako bo od njih pobirala trošarine. Verjetno bomo prešli na satelitsko cestninjenje.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

telexdell ::
Kot da EV-ji ne bodo imeli vseh teh stroškov...
Že zdaj se ukinja brezplačno polnenje pa na trgu še 1% EV-jev ni. Tako da je potreba tudi elektriko plačat, ne samo bencin. Ko pa bo električnih 10%+, se bo pa država morala spomnit, kako bo od njih pobirala trošarine. Verjetno bomo prešli na satelitsko cestninjenje.
A ti sploh kdaj kaj prebereš in prebrano tudi razumeš, preden odgovoriš? Preberi še nekajkrat post, na katerega repliciraš, če pa ti še potem ne bo vsebina razumljiva pa se ne obotavljal vprašati za dodatna pojasnila. Tako boš izpadel precej bolj kredibilen kot pa sedaj, ko streljaš tja v tri dni.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::
... kaj točno tu ne razumeš? Da so dejansko velike skupine ljudi (beri večina prebivalstva), ki praktično počnejo vse ob istem času? Vstanejo ob približno isti uri, imajo zajtrk/kosilo/večerjo ob približno isti uri, gredo po otroka v vrtec ob približno isti uri, gredo spat ob isti uri ... to najbrž pomeni, da se bo tudi večina EV polnila ob nekje istem času (doma, na delovnem mestu, drugje).
Nekaj ne razumem najbolje- potrebuje se EV z min. 700 km dosega (ker nekateri očitno dnevno delajo takšne razdalje) vsi stanovalci bloka bodo pa istočasno doma, istočasno kuhali večerjo in istočasno spali, istočasno... in to le za to, da bodo istočasno polnili avtomobile na polno. Bodi no malo realen pa poglej kako se odvija življenje v blokih. Ko bomo imeli EV se ne bo nič drugače
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::
fikus:
Menjava baterij bi bila aktualna, če bi bile vse tiste dodatne baterije brezplačne in dobavljive v neomejenih količinah. Ker niso ne prvo ne drugo in ker predstavljajo znaten delež cene vozila, si postavljen pred "zanimivo" enačbo: al kupt X vozil, al kupt 2X/3 vozil in dodatnih 2X/3 baterij? S čim boš naredu več biznisa in profita?
Praksa pokaže, da je optimum ~95%X vozil in lastni 'superchargerji', primer: Tesla to deliver its largest privately-owned Supercharger station to a taxi fleet in Montreal
Model S je bil skonstruiran z mislijo na enostavno menjavo baterij, pri Model 3 ni več tako enostavno (dvigovanje zadnjih zicev ipd).
Pri teslinem šleparju je folk na veliko stavil na menjavo baterij ampak se zna zgodit da tega ne bo, bi reku 80% šans da ne. Če pa že, bo ostal kot fičer pa papirju v prvih modelih (podobno kot pri MS in MX). Ko na ceno stopi opimizacija enomestnih procentov cene, to odpade.
Menjava baterij je aktualna za npr. dostavnike, taksi, mestne avtobuse, ko imaš npr. 100+ enakih vozil v okviru neke firme.
Menjava baterij bi bila aktualna, če bi bile vse tiste dodatne baterije brezplačne in dobavljive v neomejenih količinah. Ker niso ne prvo ne drugo in ker predstavljajo znaten delež cene vozila, si postavljen pred "zanimivo" enačbo: al kupt X vozil, al kupt 2X/3 vozil in dodatnih 2X/3 baterij? S čim boš naredu več biznisa in profita?
Praksa pokaže, da je optimum ~95%X vozil in lastni 'superchargerji', primer: Tesla to deliver its largest privately-owned Supercharger station to a taxi fleet in Montreal
Model S je bil skonstruiran z mislijo na enostavno menjavo baterij, pri Model 3 ni več tako enostavno (dvigovanje zadnjih zicev ipd).
Pri teslinem šleparju je folk na veliko stavil na menjavo baterij ampak se zna zgodit da tega ne bo, bi reku 80% šans da ne. Če pa že, bo ostal kot fičer pa papirju v prvih modelih (podobno kot pri MS in MX). Ko na ceno stopi opimizacija enomestnih procentov cene, to odpade.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()

Wrop ::
Najprej moraš razlikovati med stroškom in vložkom. Da se vozim z ICE avtom ne rabim vložiti nič. Če bi se hotel v EV, bi moral precej denarja vložit v domačo polnilno postajo. Tistim, ki imajo samo parkirišča pred bloki, je še precej težje.
Za pot na črpalko ne porabim nič, ker je na poti, razen časa, ki ga rabim, da ga napolnim. Ne rabim iskati polnilnega mesta pred trgovinami in fitnesi ter vsakič vtikat polnilnega kabla. Ko bom imel EV bo pa res vse drugače, enkrat čez 20-30 let, mogoče.
Ko si že dal par 10 k€ za avto, bi si lahko komot privoščil še enega eletričnega VW Up. Boš prišparal na bencinu, zavarovanju in še čem. Pa še s svojim boš mahal po koprivah. Za zgled drugim.
Za pot na črpalko ne porabim nič, ker je na poti, razen časa, ki ga rabim, da ga napolnim. Ne rabim iskati polnilnega mesta pred trgovinami in fitnesi ter vsakič vtikat polnilnega kabla. Ko bom imel EV bo pa res vse drugače, enkrat čez 20-30 let, mogoče.
Ko si že dal par 10 k€ za avto, bi si lahko komot privoščil še enega eletričnega VW Up. Boš prišparal na bencinu, zavarovanju in še čem. Pa še s svojim boš mahal po koprivah. Za zgled drugim.

Invictus ::
Gostota kemične energije na volumen je še vedno precej večja od električne.
Poleg tega je polnjenje praznih tankov pri kemični precej hitrejše.
Musk prej nafila celo SpaceX raketo kot pa Teslo 3
.
Poleg tega je polnjenje praznih tankov pri kemični precej hitrejše.
Musk prej nafila celo SpaceX raketo kot pa Teslo 3

"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()

telexdell ::
Najprej moraš razlikovati med stroškom in vložkom. Da se vozim z ICE avtom ne rabim vložiti nič. Če bi se hotel v EV, bi moral precej denarja vložit v domačo polnilno postajo. Tistim, ki imajo samo parkirišča pred bloki, je še precej težje.
Za pot na črpalko ne porabim nič, ker je na poti, razen časa, ki ga rabim, da ga napolnim. Ne rabim iskati polnilnega mesta pred trgovinami in fitnesi ter vsakič vtikat polnilnega kabla. Ko bom imel EV bo pa res vse drugače, enkrat čez 20-30 let, mogoče.
Ko si že dal par 10 k€ za avto, bi si lahko komot privoščil še enega eletričnega VW Up. Boš prišparal na bencinu, zavarovanju in še čem. Pa še s svojim boš mahal po koprivah. Za zgled drugim.
Pa zakaj pri Bogu potrebuješ trošiti denar, da bi imel polnilnico doma? Sedaj nimaš doma pumpe, potem ne boš imel doma polnilnice. Kaj je tu tako težko za razumeti?
Večina parkirnih mest pa bodo opremljena s priključki za polnjenje zato ne boš rabil iskati polnilnega mesta. Ko boš avto parkiral boš imel možnost ga polniti ali pa ne. Polnjenje bo vračunano v ceno parkirnine ali pa bo celo brezplačno, saj bo to v interesu lastnika (trgovski centri, fitnes centri...). Kaj je tu tako težko za razumeti?
Že danes lahko polniš baterije elektronskih naprav brezžično. Z razmahom EV se bo razvilo tudi polnjenje vozil. Tako bo polnjenje z manjšimi močmi (na večini parkirišč, trgovskih centrih..) potekalo brezžično. Polnjenje z večjimi močmi (polnilne postaje, avtoceste...) pa preko kablov. Kaj je tu tako težko razumeti?
Glede zadnjega pa moram priznati, da še sam težko razumem in mi je zato mogoče bolj jasno zakaj ti ne razumeš vsega ostalega pred tem


Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

VaeVictis ::
No glede Tesla Motors, Inc. bomo 1. novembra 2017 videli kako dobro oz. "odlično" jim gre.
Takrat bodo objavili rezultate za Q3 2017 in se bo videlo kje so.
Sam predvidevam, da se bo v teh rezultatih videlo zakaj je v resnici zaostanek pri Model 3, AP2 in zakaj odpuščajo ljudi ...
Tudi pričakujem, da bo "prerok" Musk objavil kak rumor v naslednjih dnevih o kakem novem modelu, prenovljeni notranjosti, kak potencialni posel s Portorikom, Kitajsko, Avstralijo ali kako drugo državo, oz. kaj podobnega., da se bo preusmerilo pozornost od teh rezultatov.
Takrat bodo objavili rezultate za Q3 2017 in se bo videlo kje so.
Sam predvidevam, da se bo v teh rezultatih videlo zakaj je v resnici zaostanek pri Model 3, AP2 in zakaj odpuščajo ljudi ...
Tudi pričakujem, da bo "prerok" Musk objavil kak rumor v naslednjih dnevih o kakem novem modelu, prenovljeni notranjosti, kak potencialni posel s Portorikom, Kitajsko, Avstralijo ali kako drugo državo, oz. kaj podobnega., da se bo preusmerilo pozornost od teh rezultatov.

J.McLane ::
Da se vozim z ICE avtom ne rabim vložiti nič. Če bi se hotel v EV, bi moral precej denarja vložit v domačo polnilno postajo.
Tega ne razumem, a doma nimaš navadne schuko vtičnice sposobne 10A? Vsak dan ko parkiraš te tudi nič ne stane vklopit polnilni kabel, torej 0 vložka, nič vožnje na bencinsko črpalko in vsak dan avto pripravljen na 200+ km*.
* če povprečno dnevno ne voziš več kot 100 km, lahko pa kakšen dan 200 km pa spet naslednji dan 50 km ..., če pa ne znese pa imaš hitro polnilnico
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

jernejl ::
Če so ljudje za to, se da marsikaj urediti. Sicer je pa dosti že nekaj "špilferderberjev" in se pač ne morejo dogovoriti.
Če nekdo nima enakih interesov kot ti, zato še ni "špilferderber". Morda si pa to ti, ker bi upokojenki, ki komaj shaja s 400€ pokojnine, rad izpulil dodaten denar za polnilnice, ki jih boš ti s pridom izkoriščal, ona pa nikoli.
Pa zakaj pri Bogu potrebuješ trošiti denar, da bi imel polnilnico doma? Sedaj nimaš doma pumpe, potem ne boš imel doma polnilnice. Kaj je tu tako težko za razumeti?
Bencin natočiš v dveh minutah za vsakim vogalom, za polnjenje baterije pa potrebuješ bistveno več časa.
Če bi se bencin v avto pretakal nekaj ur, bi tudi marsikdo pred hišo imel lastno cisterno in črpalko.
Večina parkirnih mest pa bodo opremljena s priključki za polnjenje
Ja, ostareli (so)lastniki teh mest v blokovskih naseljih (takih bo zmeraj več), že komaj čakajo, da bodo financirali nekaj, česar nikoli v življenju ne bodo potrebovali.
zato ne boš rabil iskati polnilnega mesta
Parkirna mesta se v blokovskih naseljih že danes išče, polnilnih pa ne bo treba, ali kako? Bodo kar po zelenicah postavljena?