» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
438 / 1147
»»

fpbs ::

Samsung Receives Approval In California To Test Self-Driving Cars:
http://www.hybridcars.com/samsung-recei...

Nikec3 ::

Prodaja EV-jev v ZDA za mesec avgust:
http://insideevs.com/august-2017-plug-i...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

J.McLane ::

Nissan Leaf je uradno predstavljen:

- osnovna cena $29,990, nekaj drobiža manj kot prejšnja generacija
- 40 kWh baterija, drugo leto opcijska 60 kWh
- napreden radarski tempomat in asistenčni sistem - ProPilot
- Prve dostave v Europo v začetku 2018

Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Dosega več al manj od Zoe?
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Verjetno podobno glede na to, da je baterija pri obeh 40kWh. Realen doseg pa se bo pokazal v realnih testih, trenutno lahko dobimo le pravljice proizvajalca.
Magic

Utk ::

Ko bo tesla na polno štancala trojko, bo to premalo. Do takrat je dovolj dobro, da porazi vse ostale. Če imajo kapacitete.

J.McLane ::

Ko pogledaš cenik boš videl, da se bosta tako Model 3 kot Leaf prodajala zelo dobro, ker sta pač v drugem cenovnem razredu, kljub temu da je Model 3 na videz res samo $35k, v resnici cilja na kupce pri $45k. Leaf bo pač za $35k verjetno že fully loaded.

Vedno je dobro imeti izbiro.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

Super je videti, da prodaja Boltov narasca. Leaf pa potrebuje se eno iteracijo, da bo zmogel pot Lj-Mb, sedaj je ravno na meji. Drugace pa zgleda zlo vsecno. :)

Unknown_001 ::

Talen novi Leaf je pa res všečen :) Najlepši EV za moje pojme trenutno. Sam naj navijejo doseg čez 500km, pa se BMW s tistimi spakami skrije. ZOE je pa še vedno "francoz" >:D
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Lani smo poslušal tole:
General Motors Can Make 50,000 Chevrolet Bolts Per Year
In tole:
More Than 30,000 Chevy Bolts Will Be Sold Next Year, Predicts Battery Partner LG Chem

Letos poslušamo:
Super je videti, da prodaja Boltov narasca.


Realnost je pa:



Na kratko: GM nima nobene želje Bolta resno prodajat. Prodaja ga tam, kjer dobi birokratko kompenzacijo, da lahko prosto prodaja poltovornjake. Bi bil razočaran, če tega nebi pričakoval že od začetka blebetanja o Boltu.
Zbogom in hvala za vse ribe

frudi ::

GM nima nobene želje resno prodajat Bolta, pa prodaja sicer počasi, ampak vztrajno, vendarle raste. Za razliko od Tesle, kateri prodaja že eno leto pada, prodaja Modela S pa že dve leti.

O tem kaj smo poslušali lani pa... je Musk nekaj obljubljal 200k Modelov 3 za 2017. Pa nadgrajen autopilot še pred začetkom 2017. Pa podvojeno število superchargerjev v 2017. Pa še marsikaj.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:


Letos poslušamo:
Super je videti, da prodaja Boltov narasca.


Realnost je pa


Realnost je ta, da Boltu prodaja narasca iz meseca v mesec. Sej si sam linkal zadevo. Kak je pa razlog za to narascanje pa pravzaprav ni tako zelo bistveno. Stevilo EVjev se veca in to je dobro.

BigWhale ::

frudi je izjavil:

Za razliko od Tesle, kateri prodaja že eno leto pada, prodaja Modela S pa že dve leti.


Letos prodaja niha, tako kot je nihala lani in pred lani, ni pa to konstanten padec in ne mores rect, da prodaja pada. Sploh pa ne dve leti, ker je modelu S prodaja vsaj od 2014 pa do 2016 narascala.

Verjetno bodo pa res prodali manj letos, kot so lani.

PS: http://carsalesbase.com/us-car-sales-da...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

frudi ::

Jaz govorim za globalno prodajo Modela S, ne zgolj v US. Globalno je vrh dosegla Q4'15, od tedaj povprečno počasi leze navzdol.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

kow ::

Kar je normalno za vsak avto. Sploh pa imajo samo 1 tovarno. Ki je povecala proizvodnjo drazjega modela X. Prihodki jim se vedno hitro rastejo.

frudi ::

Tista njihova 1 tovarna še vedno proizvede več Modelov S, kot jih na koncu prodajo. Sposobna pa jih je proizvest celo še več. Že vsaj kako leto omejitev pri prodaji Modela S ni proizvodna kapaciteta, ampak povpraševanje.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

kow ::

Bodo pac prisiljeni znizati ceno oz. so jo pred nekaj dnevi - kar itak storijo vsi proizvajalci avtomobilov.

frudi ::

Ja, ampak drugi proizvajalci s svojimi avtomobili delajo dobiček, Tesla pa samo vedno večjo izgubo.

Je pa smešno, vedno bolj pogosto slišimo "to itak počnejo vsi proizvajalci avtomobilov". Tesla vedno bolj zveni kot točno to, pač še en proizvajalec avtomobilov, ne pa neko super tehnološko podjetje, za katerega veljajo povsem drugačni ekonomski in proizvodni zakoni.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

vostok_1 ::

Nissana in podobne rešuje to, da imajo že v nulo dodelano proizvodnjo in tam pomojem kar precej prišparajo. EV tehniko pa mislim, da vodi Tesla.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

WarpedGone ::

U "nulo dodelana proizvodnja" Nissanu ni preprečila dat na cesto praktični edini serijski EV v katerem baterija dejansko crkuje tako kot je folk naivno pričakoval da bo vsem. Posledično cena tem kantam pade ko kamen v prostem padu.

Na drugi strani spektra maš 5 let stare tesle z nekaj sto jurji prevoženih, kjer je padec kapacitete še vedno samo 5%.

Kvaliteta ma ceno. In kvaliteta ni samo "mehkost plastike".
Zbogom in hvala za vse ribe

pegasus ::

Berem hvalospeve nissanovemu ePedalu ... in se sprašujem "pa pi... kje jst žvim" ...
Tako delovanje pedala sem hotel imeti že v vrtcu. Resno, imel sem težave razumeti, kako lahko pedal deluje samo v eno smer, ko je ja samoumevno, da avto začne zavirat, ko dvigneš nogo z gasa. Nato sem se v avtošoli pizdil inštruktorju, kakšen k* so ti avti, ker delujejo tako kot delujejo. Za gas hočem met ročico, tako tko v letalu. Pingajte me čez 30 let, ko bo hebl za gas zadnji krik tehnike in novo svetovno čudo.

Magic1 ::

Zato ker je pri klasiki brezma ločena od pogona, pri EV-jih se pa bremza tudi s pogonom.
Ročica pač ni najbolj uporabna stvar, sprobaj odzivnost ročice na traktorju. Za cenen tempomat je uporabna, za dinamično vožnjo pa ne.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

mikhaair ::

pegasus je izjavil:

Berem hvalospeve nissanovemu ePedalu ... in se sprašujem "pa pi... kje jst žvim" ...
Tako delovanje pedala sem hotel imeti že v vrtcu. Resno, imel sem težave razumeti, kako lahko pedal deluje samo v eno smer, ko je ja samoumevno, da avto začne zavirat, ko dvigneš nogo z gasa. Nato sem se v avtošoli pizdil inštruktorju, kakšen k* so ti avti, ker delujejo tako kot delujejo. Za gas hočem met ročico, tako tko v letalu. Pingajte me čez 30 let, ko bo hebl za gas zadnji krik tehnike in novo svetovno čudo.


Kakna je tvoja ideja? Zavore vezane na pedal za gas ali ročica za gas?

Nikec3 ::

Meni je pa ta Nissan Leaf popolnoma neprebavljiv na pogled. Me sicer veseli, da je konkretno boljši v vseh zadevah, pa še malo cenejši. Kar me najbolj zanima je, če ima hlajenje in gretje za baterijo?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

vostok_1 ::

Ročico za gas sem videl pri modernih avtih le za tiste namenjene invalidom.

@Nikec3
To tud meni. Leaf mi je ogaben in bi me bilo sram se vozit z njim na okoli.

WarpedGone je izjavil:

U "nulo dodelana proizvodnja" Nissanu ni preprečila dat na cesto praktični edini serijski EV v katerem baterija dejansko crkuje tako kot je folk naivno pričakoval da bo vsem. Posledično cena tem kantam pade ko kamen v prostem padu.

Na drugi strani spektra maš 5 let stare tesle z nekaj sto jurji prevoženih, kjer je padec kapacitete še vedno samo 5%.

Kvaliteta ma ceno. In kvaliteta ni samo "mehkost plastike".


Saj sem lepo povedal. Tehnološki del je Tesla vodilni. Karoserija, sestavljanje itd. pa ima Nissan bolj optimizirano.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

bambam20 ::

kow je izjavil:

Bodo pac prisiljeni znizati ceno oz. so jo pred nekaj dnevi - kar itak storijo vsi proizvajalci avtomobilov.


To storijo malce prej, ko prihaja novi model. Če greš obstoječem modelu nižat ceno pomeni, da si jo postavil rpevisoko in si to storil samo zato, ker si preveč požrešen.

J.McLane ::

Gretje baterije imajo ponavadi vsi, če ne drugače en električni grelec, a se motim? Hlajenje je problematično, ampak ne več tako kot v prvih generacijah, ko je po enem letu že bil opazen upad dosega. Od nekje 2015 dalje je teh problemov bistveno manj, je pa degradacije še vedno ca. 10% po 2 letih, za daljše obdobje bo treba še počakat.

Drugače pa Lukšič (avto-magazin) pravi, da naj bi Leafa pomladi 2018 končno začeli prodajati v Slo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Magic1 ::

Upam da imajo gretje baterije vsi uštimano, saj le ta ne bo dolgo zdržala, če polniš in voziš z baterijo, ki ima -10°C. Dela že, samo življenska doba drastično pade.
Magic

DamijanD ::

Mislim, da stari Leaf nima gretja baterije. (vsaj v enem YT videu primerjava leaf s teslo S je bilo tako omenjeno)

WarpedGone ::

Kar me najbolj zanima je, če ima hlajenje in gretje za baterijo?

Leaf ima "pasivno hlajeno" baterijo i.e. izmenjaval toplote preko ohišja na zunanji zrak. To še nekak špila na norveškem, v grčiji, španiji pa slabše.

Baterijo trajno poškoduje višja temperatura.
Nizka temperatura bateriji samo začasno skrije kapaciteto zaradi manjše mobilnosti ionov, kar pomeni večja notranja upornost kar je enako večjim toplotnim izgubam (i.e. manj ostane za pogon) in manj max moči.
Nizka temperatura ne pušča trajnih poškodb, dokler ne poskušaš zmznjene baterije polnit. Zato v nizkih temperaturah ni regeneracije oz. je ta omejena na nižji nivo.

Gretje baterije je zato samo luksus, ni nujno potrebno, zveča uporabnost zadeve v res mrzlih okoljih ker poskrbi za nekaj hitrejšo ogretje baterije in hitrejšo razpolago polne moči. In polnjenje ob 6 zjutraj potem ko se je stvar ohladila na -10.

Hlajenje baterije na drugi strani je tehnična nuja, ker lahko prepreči trajne poškodbe (i.e. padec kapacitete).

P.S. ne mi uletavat z dogajanjem pri -500C. Avte se fura tja do -25, dogajanje nižje je druga zgodba kjer ima dobri stari ICE še večje probleme kot baterija v EV.
Segretje (nehlajene) baterije na 60 stopinj ko je hlajenje že nuja, pa je žal realnost za večji del sveta.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

kow ::

bambam20 je izjavil:

kow je izjavil:

Bodo pac prisiljeni znizati ceno oz. so jo pred nekaj dnevi - kar itak storijo vsi proizvajalci avtomobilov.


To storijo malce prej, ko prihaja novi model. Če greš obstoječem modelu nižat ceno pomeni, da si jo postavil rpevisoko in si to storil samo zato, ker si preveč požrešen.


Lazes. Proizvajalci avtomobilov imajo ves cas "akcijske popuste", da prilagajo prodajo trenutni proizvodnji.

Unknown_001 ::

WarpedGone je izjavil:


P.S. ne mi uletavat z dogajanjem pri -500C. Avte se fura tja do -25, dogajanje nižje je druga zgodba kjer ima dobri stari ICE še večje probleme kot baterija v EV.
Segretje (nehlajene) baterije na 60 stopinj ko je hlajenje že nuja, pa je žal realnost za večji del sveta.


Sicer ne maram pogrevat ampak se nisem mogel upret. Enkrat se spomnim da si argumentiral, češ da je ICE zanič, ker pod -40 grad celsius ne vžge več >:D
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Stari proizvajalci očitno tako ležerno prihajajo na trg z vedno novimi EV8-)

Ars Tehnica: Jaguar has restored this old E-type with an electric upgrade





... medtem pa najavljajo Ars Technica: Jaguar Land Rover to electrify all its cars by 2020
A mix of fully electric, plug-in hybrid, and mild hybrid vehicles are promised.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

WarpedGone ::

lepe slikce
Zbogom in hvala za vse ribe

D3m ::

Unknown_001 je izjavil:

WarpedGone je izjavil:


P.S. ne mi uletavat z dogajanjem pri -500C. Avte se fura tja do -25, dogajanje nižje je druga zgodba kjer ima dobri stari ICE še večje probleme kot baterija v EV.
Segretje (nehlajene) baterije na 60 stopinj ko je hlajenje že nuja, pa je žal realnost za večji del sveta.


Sicer ne maram pogrevat ampak se nisem mogel upret. Enkrat se spomnim da si argumentiral, češ da je ICE zanič, ker pod -40 grad celsius ne vžge več >:D


Čudno, da Rusom vžge.
|HP EliteBook|R5 6650U|

mikhaair ::

Kaj pa 48V. Vse je potihnilo o teh mild hibridih. Stran vrzen cas in denar?

WarpedGone ::

48V prihaja z običajnim tempom kapljice na desetletje.
Zna bitda bo prvi avto z resno uporabo 48V sistemske voltaže teslin Model Y.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

48V prihaja z običajnim tempom kapljice na desetletje.
Zna bitda bo prvi avto z resno uporabo 48V sistemske voltaže teslin Model Y.

Kaka je prednost tega? Res nisem seznanjen, o tem nisem prebral še nobenega članka.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Prednost na prvo in osnovno žogo je manj bakra za isto moč. Nekoč je praktično vse mal močnejše sisteme v avtu gnal vakum, hidravlika, toploto se je pa zajemalo direkt iz hladilnega sistema motorja. Danes imaš električni servo volan, električne servo bremze, nekaj 100 W električne osvetljave, električno gnano klima napravo, električni grelec kabine, včasih še kak električni grelec baterije itd. Poraba na 12 V sistemu narase na precej kW. Precej kW in 12V rezultira v +500 A porabe. Kabli za tak tok so debeli, posledično trdi. Ja tut relativno težki ampak to je minorno. Višja napetost ob enaki moči je nižji tok, pomeni tanjše kable, ki so lažji, cenejši in mehkejši kar pomeni lažjo izdelavo ipd.
50 V je nekje mejna vrednost med varno in nevarno napetostjo. Prva mal migeta v prstih, druga pa že grize. Dodatno velja še da nobema stvar v avtu skoraj ne laufa več na 12V, al laufajo ful nižje (kompjuterji in elektronika na 5V) al pa je bolje če laufajo na višji (močnejše zadeve).
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Največja porabnika sta kompresor klime in kakšen električni grelec, a se to ne da napajat kar iz glavne baterije? Klima kompresor itak potrebuje inverter, a je taka razlika če je vhod 400V, 48V ali 12V?

Ostali porabniki so par 100 W in ne "precej kW"
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

jernejl ::

Novi Audi A8 uporablja 48V.

Unknown_001 ::

jernejl je izjavil:

Novi Audi A8 uporablja 48V.


Hmmm, če bi klešče za švasat priklopu gor...

http://www.esab.it/it/en/products/index...

might work
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Novi Audi A8 uporablja 48V.

Glih tolk da se lahk s tem hvalijo.
Notr je še vedno 12V akumulator.

Največja porabnika sta kompresor klime in kakšen električni grelec, a se to ne da napajat kar iz glavne baterije? Klima kompresor itak potrebuje inverter, a je taka razlika če je vhod 400V, 48V ali 12V?

Itak se (tehnično) da. Štrom je štrom, ampak zakaj potem sploh 48V, zakaj ne kr vse na 400?

Same reason.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

48V mild-hybrid je bedarija se strinjam, je pa zato da bi s temi 48V klasičen avto dobil močnejši "starter/alternator" v enem, ki bi bolj tekoče zaganjal motor ali celo deloval kot "crawl" v zastoju. Poganjal bi tudi klima kompresor in e-turbo za manjši turbo lag, za to je 12V občutno prešvoh.

Smisel 48V sistema v električnem avtomobilu s 400+V baterijo ne vidim.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

TribesMan ::

12V sistemi še lep čas ne bodo izginili iz avtov.
48V sistem bo kvečjemu vzporedna napeljava za porabnike višjih moči.

Nikomur v avto industriji se ne da razvijati na novo vseh pomožnih sistemov samo za to da bodo lahko rekli da je 48V. Prihranek na bakru za električnih dvig stekel, pomik sedežev, ogledal, zaklepanje ključavnic, za napajanje displayev, in podobne neumnosti je ničen.
Vse to bo ostalo na 12V še zelo zelo dolgo.

48V se bo uporabljal samo za mild hibrid, razne električne klima kompresorje, ogrevanja stekel in podobne stvari ki kurijo vsaj nekaj 100W.

Mild hibridi pa prihajajo, večinoma bodo vgrajeni kar namesto alternatorja, gnani preko jermena.
Gre se za ~15kW IPM stroje. Bo pa integrirano tako da uporabnik ne bo opazil nobene razlike z navadnim ICEjem. Zadeva bo samo v backgroundu pobirala nekaj energije pri zaviranju, in skrbela za start-stop in boost (dobrih 100Nm) pri speljevanju iz nižjih obratov. Plus je tudi to da bo izkoristek v "alternator" režimu veliko boljši, klasični alternatorji imajo samo nekje 60-70% izkoristek.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Novi Audi A8 uporablja 48V.

Glih tolk da se lahk s tem hvalijo.
Notr je še vedno 12V akumulator.

Kakšen vir za tole? Tukaj piše "48-volt lithium-ion battery".
Tudi ni nekega hudega smisla v tem, da bi uporabljali manj celic in potem step-up (?), če lahko celice povežejo zaporedno in dobijo višjo napetost.
Pa tudi če bi imeli tako, bi še vedno veljalo "Prednost na prvo in osnovno žogo je manj bakra za isto moč".
48V je 48V, ne glede na to, na kak način nastanejo.

J.McLane ::

Renault tudi že ponuja 48V mild-hybrid, ampak spet glih tolk da se s tem lahko hvalijo, pri nas tak model ni na voljo. In ja 12V taki sistemi dobijo preko DC-DC pretvornika in naj nebi imeli klasičnega akuja. Za zamenjavo to ne bo poceni, če ga bodo kaj svirali z BMS in življenska doba ne bo vsaj 10 let.

Subvencije za največje tri "EV makerje" pa v US znajo hitro poiti:
http://wardsauto.com/engines/gm-sees-ev...

GM je na 150.051 enotah
Tesla: 132.970
Nissan: 113.282

Po 200.000 prodanih enotah se tax credit zniža za polovico
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

torentino ::

J.McLane ::

Praktično vsi OEM proizvajalci so že predstavili 48V sisteme, od Continentala, Delphi, Mahle, Schaeffler, Audi, MB, Volvo ... Na cestah jih pa kar še ni in ni.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

jernejl je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Novi Audi A8 uporablja 48V.

Glih tolk da se lahk s tem hvalijo.
Notr je še vedno 12V akumulator.

Kakšen vir za tole? Tukaj piše "48-volt lithium-ion battery".
Tudi ni nekega hudega smisla v tem, da bi uporabljali manj celic in potem step-up (?), če lahko celice povežejo zaporedno in dobijo višjo napetost.
Pa tudi če bi imeli tako, bi še vedno veljalo "Prednost na prvo in osnovno žogo je manj bakra za isto moč".
48V je 48V, ne glede na to, na kak način nastanejo.


Recimo: 2018 Audi A8 to feature 48V mild hybrid system as standard
A traditional 12V battery will still be used to power the car’s lighting, air conditioning, engine management and other systems.
Zbogom in hvala za vse ribe
««
438 / 1147
»»