Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Okapi ::
Tretjina litija se porabi pri proizvodnji stekla in keramike, tretjina za baterije, tretjina za vse drugo.
Nikec3 ::
Tretjina litija se porabi pri proizvodnji stekla in keramike, tretjina za baterije, tretjina za vse drugo.
Hvala. Torej, okrog 20% vsega litija se trenutno porabi za EV-je.
Gledam zdaj malo številke teh izboljšanih EV-jev in spet je BMW i3 največja jajca. Proti Zoe-ju krepko zaostaja. Zoe ima baterijo 41 kWh, BMW i3 pa samo 33 kWh. Kar je še veliko huje je dejstvo, da ima Hyundai Ioniq electric baterijo z 28 kWh in EPA doseg 124 milj, BMW i3 pa s svojo 33 kWh samo 114 milj. WTF? Od kod pride ta razlika? In BMW se še hvali s tankimi gumami, karbonskimi vlakni in najbolj učinkovitim motorjem.
Nasploh je Ioniq z naskokom najbolj učinkovit avtomobil na cesti:
https://electrek.co/2016/11/21/hyundai-...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
spet je BMW i3 največja jajca
Ma ne moreš tako govort o BMWju no!
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Pa tudi Leaf je ostal zelo zadaj, glede na to da so še dve leti nazaj bili rekorderji po prodaji.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
jernejl ::
Gledam zdaj malo številke teh izboljšanih EV-jev in spet je BMW i3 največja jajca.
Predlagam, da pogledaš link, ki si ga prilepil.
BMW je na seznamu namreč na drugem mestu. Hvaljene Tesle sploh ni, ker ima porabo še za kakšnih 20% višjo.
Kar je še veliko huje je dejstvo, da ima Hyundai Ioniq electric baterijo z 28 kWh in EPA doseg 124 milj, BMW i3 pa s svojo 33 kWh samo 114 milj. WTF?
BMW i3 ima po NEDC doseg 300km, Hyundai pa 280km. Nobena katastrofa torej, sploh če vemo, da ima npr. Tesla z 90kWh baterijo doseg dobrih 500km po NEDC, pa vseeno najde kupce.
BigWhale ::
Jaz sem prejsnjo soboto prezivel skoraj cel dan v i3. Nekaj casa v novejsem 33kW modelu in nekaj casa v prejsnjem. Za vozit je stvar zelo v redu in nimam nobenih pripomb. 300km dosega po NEDC je marketing number. Pri 98% baterije je avto pokazal 195km dosega. Same porabe nisem spremljal in se nisem ukvarjal z njo. Mestna voznja me ni skrbela, zunaj je bilo pa okrog pet stopinj nad niclo. Notranjost vozila in UX sta sicer druga zgodba ... :)
Najlepse pri vozji z EV je pa voznja sama. Poleg tisine, je tukaj se 'mehkoba' voznje. Avtomobili brez najmanjsega napora lezejo naprej z nekaj cm na sekundo in ko pritisnes na 'gas' zvezno pospesijo. Nikjer nobenega cukanja in premetavanja ljudi po avtomobilu. Tudi najboljsi DSG se ne more primerjati s tem. :) V bistvu je pedal za plin ze skoraj tako kot bi nastavil hitrost s katero se hoces peljati.
i3 ima precej mocno regeneracijo in v 90% casa pedala za zavoro sploh ne potrebujes. Ko se navadis tocno ves kdaj moras spustiti pedal za plin, da se bo avto ustavil pred semaforjem.
Najlepse pri vozji z EV je pa voznja sama. Poleg tisine, je tukaj se 'mehkoba' voznje. Avtomobili brez najmanjsega napora lezejo naprej z nekaj cm na sekundo in ko pritisnes na 'gas' zvezno pospesijo. Nikjer nobenega cukanja in premetavanja ljudi po avtomobilu. Tudi najboljsi DSG se ne more primerjati s tem. :) V bistvu je pedal za plin ze skoraj tako kot bi nastavil hitrost s katero se hoces peljati.
i3 ima precej mocno regeneracijo in v 90% casa pedala za zavoro sploh ne potrebujes. Ko se navadis tocno ves kdaj moras spustiti pedal za plin, da se bo avto ustavil pred semaforjem.
WarpedGone ::
Tudi najboljsi DSG se ne more primerjati s tem.
V začetku prodaje MS, nekaj let nazaj, mi je v tej temi tribes razlagal kako pa to že ne more bit res.
Počas počas boste odprli in oči in spregledal. Nekaj bo še duševnih bolečin ampak boste uspeli.
. Ko se navadis tocno ves kdaj moras spustiti pedal za plin, da se bo avto ustavil pred semaforjem.
It's called "One pedal driving" ...
In general 'tesla is dead' tune... Tesla ZAPIRA fabriko!!!! 20. februarja bojo nehal delat avte!
Za nekaj dni, da zmontirajo par zadev nujhnih za proizvodnjo Modela 3.
Ven je scurjalo da sta lanska prototipa imela 70kWh baterijo. To nakazuje da bo 'tavelka' baterija okrog 75 - 80 kWh, kar bo zadoščalo za 450-500 km dosega po ameriškem EPA.
Osnovna baterija se pričakuje okrog 55kW oz. pod 60 z +215 milj dosega.
22. februarja bo več detajlov.
Zbogom in hvala za vse ribe
RedDrake ::
Btw, Hyundai Ioniq EV je na voljo pri nas.
35k EUR za "osnovni" model in 37,5k za "loaded" model. Razlika je samo v malce luksuza (usnje, hlajeni zici spredaj, gretje zadaj, elektricni pomik, memory zicov, ogrevan volan) in pa opozarjanje na prečni promet in senzorji za parking spredaj.
Torej za 28k EUR se ga da dobiti, se bom naročil na testno vožnjo z mojo in če ji bo všeč ji ga nabavim.
35k EUR za "osnovni" model in 37,5k za "loaded" model. Razlika je samo v malce luksuza (usnje, hlajeni zici spredaj, gretje zadaj, elektricni pomik, memory zicov, ogrevan volan) in pa opozarjanje na prečni promet in senzorji za parking spredaj.
Torej za 28k EUR se ga da dobiti, se bom naročil na testno vožnjo z mojo in če ji bo všeč ji ga nabavim.
Nikec3 ::
Predlagam, da pogledaš link, ki si ga prilepil.
BMW je na seznamu namreč na drugem mestu. Hvaljene Tesle sploh ni, ker ima porabo še za kakšnih 20% višjo.
Kar je še veliko huje je dejstvo, da ima Hyundai Ioniq electric baterijo z 28 kWh in EPA doseg 124 milj, BMW i3 pa s svojo 33 kWh samo 114 milj. WTF?
BMW i3 ima po NEDC doseg 300km, Hyundai pa 280km. Nobena katastrofa torej, sploh če vemo, da ima npr. Tesla z 90kWh baterijo doseg dobrih 500km po NEDC, pa vseeno najde kupce.
Bilo bi super če bi kdo znal iz prebranih številk tudi kaj interpretirati. Jaz gledam razmerje med ceno/učinkovitostjo/velikostjo baterije in rangom avtomobila. Torej, jasno da ne bom primerjal porabe Modela S z i3. Kot da bi primerjal porabo Mercedesove S klase s porabi Cliota (ali katerega drugega manjšega avtomobila).
Kot sem napisal, ima i3 povsem povprečno učinkovitost (2017 model konkretno manjšo kot 2016, čeprav pravijo da avtomobil ni nič težji,... khm?), ob vsem skupaj pa se hvalijo še s tankimi kolesi, karbonskimi vlakni in "kao najboljšim motorjem", da na koncu dosežejo skoraj 20% slabši rezultat kot Hyundai v prvem poskusu?
NEDC cikla jaz ne štejem kaj preveč resno, ker je prilagojen na vožnjo večinoma samo po mestu. EPA je že bolj realen pokazatelj, sploh pa za Slovenske vozne razmere (malo mesta, malo med kraji, malo avtoceste).
Sem pa tudi jaz testiral v enem dnevu še sicer stare modele i3, Zoe in eGolfa in bi jih po užitku v vožnjo razvrstil E-Golf > i3 > Zoe. S tem da je med i3 in Zoe mala razlika, ki ni vredna več kot 20 000 EUR cenovne razlike. Da ne omenjam notranjosti i3, ki je preprosto ogabna.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
Nikec3 ::
Osnovna baterija se pričakuje okrog 55kW oz. pod 60 z +215 milj dosega.
Bolt ima 238 EPA range pri bateriji 60 kWh. Za Teslo z baterijo 55 kWh pričakujem EPA range vsaj 220 milj. Ima Tesla vseeno veliko manjši koeficient trenja kot Bolt in to se pri EPA ciklu precej pozna.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
215 je številka katero so obljubili skoraj eno leto nazaj. Že takrat so rekl 'more than', kolk točno bo v 90% politična odločitev glede na boltove cifre in obljubljeno ceno 35k USD.
Osebno v osnovnem modelu pričakujem jeklene felge, tekstilne zice in doseg 251 milj po EPA. Za 35.000 USD v kaliforniji.
Med 215 in 251 je 36 milj razlike. Če 55 zadostuje za 215, potem 64 zadostuje za 251, razlike je 9kWh, pri $150/kWh, je to 1350 USD "lastne cene". Imho bodo šparal na opremi ipd, da bodo lahko v $35k stlačl dost kWh za +250milj EPA dosega. Just because.
Osebno v osnovnem modelu pričakujem jeklene felge, tekstilne zice in doseg 251 milj po EPA. Za 35.000 USD v kaliforniji.
Med 215 in 251 je 36 milj razlike. Če 55 zadostuje za 215, potem 64 zadostuje za 251, razlike je 9kWh, pri $150/kWh, je to 1350 USD "lastne cene". Imho bodo šparal na opremi ipd, da bodo lahko v $35k stlačl dost kWh za +250milj EPA dosega. Just because.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Nikec3 ::
Osebno v osnovnem modelu pričakujem jeklene felge, tekstilne zice in doseg 251 milj po EPA. Za 35.000 USD v kaliforniji.
Kaj? Od kod pa to? Jaz mislim da bo cifra tudi nek kompromis, da si ne hodijo v zelje Modela S. Model S 60D ima dosega 218 milj. To nekako ne gre skupaj s tem, da bi osnovni Model 3 imel 250 milj EPA dosega. Razen če bodo ukinili 60 kWh Modele S. To se mi zdi še precej verjetna varianta. Nima smisla prodajati 60 kWh Model S z 218 miljami dosega, če ima tvoja osnovna verzija Model 3 dosega 250 milj.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Kaj? Od kod pa to?
Sm reku - osebno i.e. moj občutek.
Zakaj? Zaradi ohranjanja imiđa prednosti pred vsem ostalim. Vmes je usekal Bolt z 238, če tesla da na cesto formalno leto kasneje avto z manj dosega, bo to lepa kost za pljuvanje. Ja, cena bo nižja in avto bo lepši boljši and everything, ampak ostal bo grenak priokus, katerega bodo tipi tipa nekikr ponavljal do onemoglosti.
Če bi tistih 36 milj dosega pomenilo 10 jurjev denarja, to itak odpade. Ampak ker pomeni dobrega jurja, manj kot set aluminijastih felg al pa leder zicev, nebi bil presenečen nad tako ponudbo. Sploh ker 'oskubljenost' itak navduši folk da večinoma doplača par stvari, ampak ne za baterijo. Tako da bo povprečna prodajna cena višja, prodajni slogan bi vsebno obstal - +250 milj za 35k. Ne pozabit da se mora M3 prodajat v cifrah nad 400k letno.
MS60 je model ki prinaša najmanj profita, če se namesto njega proda podobno drag M3 z bistveno več profita, je to gotovost.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Nikec3 ::
Se precej strinjam z zgoraj napisanim.
Se mi zdi kar realno, da bodo čez eno leto na voljo modeli približno tako:
Model 3 60 kWh (vsaj 240 milj EPA)
Model 3 80 kWh (max 300 milj EPA)
Model S 80 kWh (vsaj 255 milj EPA)
Model S 100 kWH (max 335 milj EPA)
Model X 80 kWh (vsaj 245 milj EPA)
Model X 100 kWh (max 300 milj EPA)
S temi razporeditvami dosežejo marsikaj:
1. Osnovna verzija Model 3 ima večji doseg od Botla
2. Osnovna verzija Model 3 NIMA večjega dosega od osnovne verzije Model S in X)
3. Višji rang Model 3 NIMA večjega dosega od višjega ranga Model S in X)
Vseeno se je potrebno zavedati, da se večja marža pobira pri Model S in Model X. In zato morata v smislu dosega ponuditi vsaj toliko kot Model 3.
Se mi zdi kar realno, da bodo čez eno leto na voljo modeli približno tako:
Model 3 60 kWh (vsaj 240 milj EPA)
Model 3 80 kWh (max 300 milj EPA)
Model S 80 kWh (vsaj 255 milj EPA)
Model S 100 kWH (max 335 milj EPA)
Model X 80 kWh (vsaj 245 milj EPA)
Model X 100 kWh (max 300 milj EPA)
S temi razporeditvami dosežejo marsikaj:
1. Osnovna verzija Model 3 ima večji doseg od Botla
2. Osnovna verzija Model 3 NIMA večjega dosega od osnovne verzije Model S in X)
3. Višji rang Model 3 NIMA večjega dosega od višjega ranga Model S in X)
Vseeno se je potrebno zavedati, da se večja marža pobira pri Model S in Model X. In zato morata v smislu dosega ponuditi vsaj toliko kot Model 3.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Gregor P ::
Btw, Hyundai Ioniq EV je na voljo pri nas.Ko prej govoriš o cca. 35k in potem 28k EUR, to je mišljeno s subvencijo? Ker tam okrog 28k stane nek polno opremljen Hyundai. Na grobo ocenjeno je torej EV različica dražja za 10k EUK (minus subvencija)?
35k EUR za "osnovni" model in 37,5k za "loaded" model. Razlika je samo v malce luksuza (usnje, hlajeni zici spredaj, gretje zadaj, elektricni pomik, memory zicov, ogrevan volan) in pa opozarjanje na prečni promet in senzorji za parking spredaj.
Torej za 28k EUR se ga da dobiti, se bom naročil na testno vožnjo z mojo in če ji bo všeč ji ga nabavim.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
V začetku prodaje MS, nekaj let nazaj, mi je v tej temi tribes razlagal kako pa to že ne more bit res.
Ajd lahko se primerja vendar je obcutek pri EVjih precej drugacen. Saj tudi DSG je smooth ampak taksnih lepih prehodov nima ze zaradi samega zvoka motorja. Ce ne drugega slisis motor kako dela, ko se spreminjajo obrati.
WarpedGone je izjavil:
Počas počas boste odprli in oči in spregledal. Nekaj bo še duševnih bolečin ampak boste uspeli.
No ja, jaz nisem nikjer zagovarjal ICEjev in jih hvalil. To, da so EVji lepsi za vozit je jasno ze iz same konstrukcije pogonskega sklopa.
WarpedGone je izjavil:
It's called "One pedal driving" ...
Vem. One foot/one pedal ... :)
WarpedGone je izjavil:
Ven je scurjalo da sta lanska prototipa imela 70kWh baterijo. To nakazuje da bo 'tavelka' baterija okrog 75 - 80 kWh, kar bo zadoščalo za 450-500 km dosega po ameriškem EPA.
Osnovna baterija se pričakuje okrog 55kW oz. pod 60 z +215 milj dosega.
To so kr lepe cifre.
jernejl ::
Kot sem napisal, ima i3 povsem povprečno učinkovitost
Napisal si, da je največja jajca, čeprav je po porabi še zmeraj na drugem mestu. Največja jajca je po tem merilu Tesla.
NEDC cikla jaz ne štejem kaj preveč resno, ker je prilagojen na vožnjo večinoma samo po mestu. EPA je že bolj realen pokazatelj, sploh pa za Slovenske vozne razmere (malo mesta, malo med kraji, malo avtoceste).
Lahko se delaš, da je NEDC neresen, ampak rezultati so pač taki. i3 je bil zasnovan kot mestni avto (relativno nizka teža, relativno visok koeficient upora), ne kot avtocestna križarka, zato mu je NEDC logično bolj pisan na kožo.
EPA je prilagojen ZDA, kjer je več "highway" vožnje kot pri nas.
Sem pa tudi jaz testiral v enem dnevu še sicer stare modele i3, Zoe in eGolfa in bi jih po užitku v vožnjo razvrstil E-Golf > i3 > Zoe. S tem da je med i3 in Zoe mala razlika, ki ni vredna več kot 20 000 EUR cenovne razlike.
BMW i3 (33kWh) stane 37.800eur, ZOE (22kWh) 29.500eur, ZOE (41kWh) 32.000eur. S tem, da ima BMW dvakrat zmogljivejši motor. Kje točno je tukaj več kot 20.000eur cenovne razlike?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
WarpedGone ::
BW:
Ehm, js se s tabo kristalno strinjam, opozarjam le na stališča nekaterih 'poznavalcev' tle okrog.
V osnovi je razlika digitalno : analogno.
Možno je zafušat tut EV pogon, možno ga je pa narest nedosegljivega za ICE pogon.
~10 let nazaj je bla aktualna DIY scena, kjer je folk mel zanimiv problem - pri pospeševanju se je zadeva tresla, ker je imel motor premočan odziv na komando za pospeševanje. Posledično je komplet pogon in karoserija začela nihat, motor pa je med samim pospeševanjem prehajal iz pogona v regeneracijo. Rešitev je tjuning 'hitrosti spreminjanja naraščanja' toka skozi motor. Čist drugačen problem, kot nadozor ICE mašine.
Dodaten benefit, ki je večinoma še spregledan je sposobnost natančnega doziranja moči v kolesa, kar izboljša oprijem v slabih pogojih. ICE motor v principu deluje kot kladivo in nakovalo, na kolesih se to čuti kot neprestano "udarjanje", problem se rešuje z kupom dušilcev (dvomasni vztrajnik, gumice v zglobih, ...) ampak v osnovi ostaja.
Podoben problem imajo elektromotorji z permanentimi magneti (npr. Volt, ...) , kjer se pri nizki hitrosti čuti 'preskakovanje' rotorja med poli. To se rešuje s kompenzacijo ampak ni brezplačno - EV z motorjem s permanentimi magneti kuri kakih 500 W moči samo zato, da avto ne trese ko se pelje 'na puf'. Motorji brez permanentnih magnetov, nimajo teh težav.
Ajd lahko se primerja vendar je obcutek pri EVjih precej drugacen.
Ehm, js se s tabo kristalno strinjam, opozarjam le na stališča nekaterih 'poznavalcev' tle okrog.
To, da so EVji lepsi za vozit je jasno ze iz same konstrukcije pogonskega sklopa.
V osnovi je razlika digitalno : analogno.
Možno je zafušat tut EV pogon, možno ga je pa narest nedosegljivega za ICE pogon.
~10 let nazaj je bla aktualna DIY scena, kjer je folk mel zanimiv problem - pri pospeševanju se je zadeva tresla, ker je imel motor premočan odziv na komando za pospeševanje. Posledično je komplet pogon in karoserija začela nihat, motor pa je med samim pospeševanjem prehajal iz pogona v regeneracijo. Rešitev je tjuning 'hitrosti spreminjanja naraščanja' toka skozi motor. Čist drugačen problem, kot nadozor ICE mašine.
Dodaten benefit, ki je večinoma še spregledan je sposobnost natančnega doziranja moči v kolesa, kar izboljša oprijem v slabih pogojih. ICE motor v principu deluje kot kladivo in nakovalo, na kolesih se to čuti kot neprestano "udarjanje", problem se rešuje z kupom dušilcev (dvomasni vztrajnik, gumice v zglobih, ...) ampak v osnovi ostaja.
Podoben problem imajo elektromotorji z permanentimi magneti (npr. Volt, ...) , kjer se pri nizki hitrosti čuti 'preskakovanje' rotorja med poli. To se rešuje s kompenzacijo ampak ni brezplačno - EV z motorjem s permanentimi magneti kuri kakih 500 W moči samo zato, da avto ne trese ko se pelje 'na puf'. Motorji brez permanentnih magnetov, nimajo teh težav.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Napisal si, da je največja jajca, čeprav je po porabi še zmeraj na drugem mestu. Največja jajca je po tem merilu Tesla.
Preberi še enkrat kaj sem napisal. Gledal sem skupek dejavnikov. In še enkrat, bedarija je Teslo tukaj zraven tiščat.
EPA je prilagojen ZDA, kjer je več "highway" vožnje kot pri nas.
Nope, EPA je za Slovenijo veliko bolj primeren kot NEDC. Pri nas mestna vožnja z izjemo nekaj Ljubljančanov sploh ne obstaja.
BMW i3 (33kWh) stane 37.800eur, ZOE (22kWh) 29.500eur, ZOE (41kWh) 32.000eur. S tem, da ima BMW dvakrat zmogljivejši motor. Kje točno je tukaj več kot 20.000eur cenovne razlike?
OK, tukaj sem se zmotil.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
jernejl ::
Napisal si, da je največja jajca, čeprav je po porabi še zmeraj na drugem mestu. Največja jajca je po tem merilu Tesla.
Preberi še enkrat kaj sem napisal. Gledal sem skupek dejavnikov.
Tudi cena je pomemben dejavnik in tam si precej usekal mimo.
EPA je prilagojen ZDA, kjer je več "highway" vožnje kot pri nas.
Nope, EPA je za Slovenijo veliko bolj primeren kot NEDC. Pri nas mestna vožnja z izjemo nekaj Ljubljančanov sploh ne obstaja.
Tudi avtocestna vožnja pri nas sploh ne obstaja.
Slovenci v povprečju nismo "komjuterji", vozimo se precej bolj lokalno in tudi prevozimo manjše razdalje kot američani.
Sicer pa povprečja tukaj niti niso pomembna, ker je režim vožnje (in izbira avta) odvisen od vsakega posameznika. BMW ima po enem scenariju daljši doseg od Hyundai-ja, po drugem pa krajšega.
WarpedGone ::
Ehja, potejto, potato ...
NEDC test:
Urban Driving Cycle
Extra-urban driving Cycle
NEDC in avtocesta nima ničesar skupnega, še regionalka je čist drug svet.
Skupna povprečna hitrost NEDC testa je 33,3 kmh (20 mph).
To je ravno hitrost, pri kateri imajo EVji tipično "max doseg":
Kolk močno krivulja pade z naraščanjem hitrosti, je funkcija aerodinamike in teže avtomobila. Kje je max, je funkcija 'parazitske' porabe, ki ni odvisna od hitrosti. Višja je, bolj desno je max (ICE vozila majo ta max okrog 60kmh).
Ameriški EPA test, je precej drugačna žival - sestavljen je iz petih testov, skupna povprečna hitrost je 77 kmh.
NEDC test:
The NEDC is composed of two parts: ECE-15 (Urban Driving Cycle), repeated 4 times, is plotted from 0 s to 780 s; EUDC cycle is plotted from 780 s to 1180 s
Urban Driving Cycle
The cycle ends on 195 s after a theoretical distance of 994.03 meters, then it repeats four consecutive times. Total duration is 780 s (13 minutes) over a theoretical distance of 3976.1 meters, with an average speed of 18.35 km/h.
Extra-urban driving Cycle
Total duration is 400 s (6 minutes 40 s econds) and theoretical distance is 6956 meters, with an average speed of 62.6 km/h.
NEDC in avtocesta nima ničesar skupnega, še regionalka je čist drug svet.
Skupna povprečna hitrost NEDC testa je 33,3 kmh (20 mph).
To je ravno hitrost, pri kateri imajo EVji tipično "max doseg":
Kolk močno krivulja pade z naraščanjem hitrosti, je funkcija aerodinamike in teže avtomobila. Kje je max, je funkcija 'parazitske' porabe, ki ni odvisna od hitrosti. Višja je, bolj desno je max (ICE vozila majo ta max okrog 60kmh).
Ameriški EPA test, je precej drugačna žival - sestavljen je iz petih testov, skupna povprečna hitrost je 77 kmh.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
1. Osnovna verzija Model 3 ima večji doseg od Botla
2. Osnovna verzija Model 3 NIMA večjega dosega od osnovne verzije Model S in X)
3. Višji rang Model 3 NIMA večjega dosega od višjega ranga Model S in X)
Tole je IMO 'problem'. Zdej se pri avtomobilih nihce ne obremenjuje z dosegom. Rezervoar imas za 45-65 litrov, kolk tocno gre not se pa ljudje ponavadi ne sprasujejo.
Sedaj je pa range postal eden izmed vecjih dejavnikov pri ceni. Priti moramo do tocke, ko bo razlika med 60kWh in 100kWh baterijo precej trivialna in bodo ljudje Model S kupili zaradi Modela S in ne zaradi dosega. Tako kot danes ljudje kupijo BMW serije pet namesto serije tri. Takrat se nihce ne bo sekiral, ce bo Model 3 imel vecji doseg kot Model S. Prav tako bodo pa ljudje raje kupili Model 3 namesto Bolta. Tako kot danes raje kupijo X znamko od Y znamke.
RedDrake ::
[Ko prej govoriš o cca. 35k in potem 28k EUR, to je mišljeno s subvencijo? Ker tam okrog 28k stane nek polno opremljen Hyundai. Na grobo ocenjeno je torej EV različica dražja za 10k EUK (minus subvencija)?
Ja, 28k EUR je cena s subvencijo (ki je afaik še vedno 7k EUR).
In za 28k EUR se dobi precej večji (i40,Tucson) fully loaded Hyundai.
Za cca 20k EUR se dobi podobno opremljen i30, raje sicer z malo manj opreme in prostora. Razlika v ceni je tako tam ~7-8k EUR glede na "navaden" ICE.
Ni tako slabo, tudi dosega naj bi bilo 200km+, kar bi recimo moji zadoščalo, ker sama nikoli ne gre dlje kot cca 100km (pa še takrat je potem tam vedno možnost polnjenja na 2kW domači vtičnici vsaj 5-6 ur, kar bi moralo dodati minimalno 10kWh in poskrbeti za dovolj dosega.
Če pridem v nekem doglednem času na test, bom javil ...
WarpedGone ::
Priti moramo do tocke, ko bo razlika med 60kWh in 100kWh baterijo precej trivialna in bodo ljudje Model S kupili zaradi Modela S in ne zaradi dosega.
No shit sherlock! (Prosim, ne bit užaljen)
Vso moje vitje rok nad dinozavri, ki samo čakajo, kdaj se bo to zgodilo izvira iz te bolečine. Drugega, kot jamrat, kako so baterije (pre)drage ne znajo, nočejo in ne delajo. Vključno z GM in VW. Nissan je svetla izjema, ki je že nekaj lat poskusu neki premaknit, pa mu nekak ni ravno tolk uspelo, da bi se še trudu. Je zaHebal na drugih področjih. To many cooks I guess...
Edini način, da cena katerekoli zadeve pade je, da se zadevo dela. Švica, ščije kri in puli lase. Jajčkanje v laboratorijih ne bo spustilo cene, ker ta ni posledica dragih kemikalij ampak je posledica nerazvitih tehnologij in kapacitet zadosne masovne proizvodnje. Le ta se pa ne razvija v laboratorijih ampak velikih fabrikah.
Zdraven je še drobni tisk, da mora baterija seveda zadoščat celi rajdi zahtev, šele potem postane cena sploh aktualna. Svinčene baterije so pocen pa nekak ne pridejo na radar resnih EV.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
No, ampak glede razlike sem mislil predvsem ceno. Da bo proizvajalec raje reku 'eh, bomo not raj vrgl 80kW baterijo namest 60kW, 100ko bomo mel pa za doplacilo 'jurja'.
Mal sem gledal in se mi zdi, da moram na testno voznjo Ioniq-a. :) Zgleda precej bolj dodelan kot Bolt. Edino batrija je zmerna zalost, podvojit bi moral kapaciteto.
Mal sem gledal in se mi zdi, da moram na testno voznjo Ioniq-a. :) Zgleda precej bolj dodelan kot Bolt. Edino batrija je zmerna zalost, podvojit bi moral kapaciteto.
Nikec3 ::
Sedaj je pa range postal eden izmed vecjih dejavnikov pri ceni. Priti moramo do tocke, ko bo razlika med 60kWh in 100kWh baterijo precej trivialna in bodo ljudje Model S kupili zaradi Modela S in ne zaradi dosega. Tako kot danes ljudje kupijo BMW serije pet namesto serije tri. Takrat se nihce ne bo sekiral, ce bo Model 3 imel vecji doseg kot Model S. Prav tako bodo pa ljudje raje kupili Model 3 namesto Bolta. Tako kot danes raje kupijo X znamko od Y znamke.
Se povsem strinjam, ampak nismo še tam. Trenutno je doseg še vedno "gadget".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
RedDrake ::
Hjah, ioniq plača ceno tega, da je na voljo tako v hibridni, PHEV kot EV verziji.
Zato je baterija "relativno" majhna.
Korejci so novi Japonci avtomobilov. 10 let nazaj so bili poceni, zanesljivi z manj udobja a tehnološko blizu ali kar pred konkurenco.
Danes imajo več udobja, so dobro opremljeni in ne več tako poceni, a tehnološko so povsod ujeli konkurenco. Ioniq pa nakazuje, da imajo velike apetite, avto je namreč direktna konkurenca Priusu. Me prav zanima, kakšna bo cena PHEV verzije, ki bi bil _zelo_ dober kompromis (ga zaenkrat še ni na voljo), z 9kWh baterijo pokrije vso mestno vožnjo, tisti 1.6 s 100KM in 40% izkoristkom se pa tudi ne sliši slabo za daljše vožnje. Zna kurit manj kot dizel, komur je to recimo pomembno. Vsekakor odličen _vmesni_ korak med EV in ICE.
Pa še to, možno je, da bo baterija v ioniq-u doživela podoben upgrade, kot v ZOE (se pravi na cca 40kWh). Ni pa to nujno, ker ne vemo ali ima že novejše celice ali še ne. 40kWh v takem vozilu pokrije več ali manj vse (tudi LJ-KP-LJ v zimskem času).
Zato je baterija "relativno" majhna.
Korejci so novi Japonci avtomobilov. 10 let nazaj so bili poceni, zanesljivi z manj udobja a tehnološko blizu ali kar pred konkurenco.
Danes imajo več udobja, so dobro opremljeni in ne več tako poceni, a tehnološko so povsod ujeli konkurenco. Ioniq pa nakazuje, da imajo velike apetite, avto je namreč direktna konkurenca Priusu. Me prav zanima, kakšna bo cena PHEV verzije, ki bi bil _zelo_ dober kompromis (ga zaenkrat še ni na voljo), z 9kWh baterijo pokrije vso mestno vožnjo, tisti 1.6 s 100KM in 40% izkoristkom se pa tudi ne sliši slabo za daljše vožnje. Zna kurit manj kot dizel, komur je to recimo pomembno. Vsekakor odličen _vmesni_ korak med EV in ICE.
Pa še to, možno je, da bo baterija v ioniq-u doživela podoben upgrade, kot v ZOE (se pravi na cca 40kWh). Ni pa to nujno, ker ne vemo ali ima že novejše celice ali še ne. 40kWh v takem vozilu pokrije več ali manj vse (tudi LJ-KP-LJ v zimskem času).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
WarpedGone ::
En ogromen plus Ioniq-a: Hyundai IONIQ Electric Accepts Up To 70 kW From 100 kW CCS Charger - Video
Pri 30kWh bateriji je to 'lase-dvigajočih' 2.2 C polnjenje.
"Hyundai Ioniq supports up to 70 kW via the CCS plug. I tested this on a 100 kW Delta charger at Vestby, Norway last night. Peak power was 69.3 which was pretty close. The Ioniq has a 28 kWh battery pack. That number is for available energy. I believe the car has the same battery as Kia Soul EV which is a 30.5 kWh."
Pri 30kWh bateriji je to 'lase-dvigajočih' 2.2 C polnjenje.
Zbogom in hvala za vse ribe
bMozart ::
Ali mislite, da tale tehnologija ima prihodnost?
In-wheel electric motors
Zanima me predvsem iz tehničnega vidika...
In-wheel electric motors
Zanima me predvsem iz tehničnega vidika...
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bMozart ()
RedDrake ::
Ta in-wheel električni motor je tam kot revolucionarne baterije. Vsakih par mesecev se pojavi nov proizvajalec/izumitelj.
Iz tehničnega vidika je to stvar prihodnosti. Kdaj pa to bo, pa noben ne upa napovedat, imho ...
Hyundai ma imho tech, ki lahko sproducira mnogo boljši avto od GM Bolt-a, ampak (spet imho) čakajo druge, da "odprejo tržišče", vmes pa delajo beta test z ioniq-em. Verjetno lahko celo izpljunejo kaj na nivoju Tesle (jasno z boljšim QC-jem, ker ga imajo trenutno v samem vrhu), ampak zadaj zaenkrat nimajo velike proizvodne kapacitete za celice.
Iz tehničnega vidika je to stvar prihodnosti. Kdaj pa to bo, pa noben ne upa napovedat, imho ...
Hyundai ma imho tech, ki lahko sproducira mnogo boljši avto od GM Bolt-a, ampak (spet imho) čakajo druge, da "odprejo tržišče", vmes pa delajo beta test z ioniq-em. Verjetno lahko celo izpljunejo kaj na nivoju Tesle (jasno z boljšim QC-jem, ker ga imajo trenutno v samem vrhu), ampak zadaj zaenkrat nimajo velike proizvodne kapacitete za celice.
WarpedGone ::
Vozilo z 4 InWheel motorji bo vedno nujno imelo slabše vozne lastnosti kot vozilo z 4 OnBoard motorji.
Vozili bosta enakovredni ko bo motor tehtal 0 (nič).
Vozili bosta enakovredni ko bo motor tehtal 0 (nič).
Zbogom in hvala za vse ribe
bMozart ::
A lahko argumentiraš(te) zakaj? Predvsem tehnični(kot tudi praktični) razlogi me zanimajo, zakaj bi bil tak motor(ji) bolši/slabši ali enak za avto kot recimo od tistega v Modelu S?
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...
RedDrake ::
Slabši zato, kot je že W1 napisal, ker nevzmetena masa slabša vozne lastnosti, plus kar je nevzmeteno ne živi dolgo, vsaj na povprečnih cestah ne.
To je za kake tračnice primerno, kjer veš, da boš šel po ravnem. Po naših kolovozih imho stvar umre v roku par tisoč KM ...
To je za kake tračnice primerno, kjer veš, da boš šel po ravnem. Po naših kolovozih imho stvar umre v roku par tisoč KM ...
bMozart ::
Ok, mislil sem konkretno za električni avto, torej oba mislita da in-wheel tukaj nima prihodnosti? Še kakšen argument...
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bMozart ()
Okapi ::
Motorji v kolesih imajo prednosti in slabosti. Prav možno je, da se bo z napredkom tehnologije izkazalo, da prednosti odtehtajo slabosti in je končni rezultat boljši od alternativ.
bMozart ::
Okapi jih lahko ene par(čim več) našteješ?
W1 in RD še kakšen pomemben razlog, ki vama prvo pade na pamet ob in-wheel? Dva razloga sta že dala...
W1 in RD še kakšen pomemben razlog, ki vama prvo pade na pamet ob in-wheel? Dva razloga sta že dala...
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bMozart ()
Nikec3 ::
Jaz še nisem slišal za realno prednost in-wheel motorjev. Mi jo lahko nekdo prosim pove. V čem bi lahko bila Tesla Model S 100D s štirimi in-wheel motorji boljša od tega kar imamo trenutno? (2 motorja, vsak na svoji osi).
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Inwheel motor je le ena varianta izvedbe koncepta "vsako kolo ima svoj pogon".
Tak koncept omogoča povsem neodvisen pogon vsakega kolesa posebej - pogon pomeni v plus ali minus (zaviranje), popularno imenovano 'torque vectoring'.
Druga varianta izvedbe istega koncepta je montaža 4ih motorjev v vozilo, vsak pa je povezan le z enim kolesom s polosjo.
Varianta z montažo motorjev v sama kolesa ima profit v tem, da si bistveno bolj svoboden pri načinu vpetja koles - ta so lahko tudi na 'rokah' (glej kakšne žerjave ali bagre za čiščenje vodotokov) oz. v samem vozilu ostane več frej prostora za kej drugega pomembnega.
Problem te izvedbe je t.i. nevzmetena masa ki zelo pokvari oprijem na neravninah pri višjih hitrostih. Tle ni tehničnega ovinka, ker stvar izvira iz same fizike.
Dodaten problem je obremenjenost materialov, ki morajo preživet veliko zvijanja, treslajev ipd brez prekinitve. Je hudo če poči cevka zavor, hujše je če popusti izolacija 400V kabla.
Problem izvedbe on-board montaže motorjev je samo poraba prostora, kar niti ni resen problem. Če je želja, se to naredi - glej omenjeni SLS EV ali Concept One.
Tak koncept omogoča povsem neodvisen pogon vsakega kolesa posebej - pogon pomeni v plus ali minus (zaviranje), popularno imenovano 'torque vectoring'.
Druga varianta izvedbe istega koncepta je montaža 4ih motorjev v vozilo, vsak pa je povezan le z enim kolesom s polosjo.
Varianta z montažo motorjev v sama kolesa ima profit v tem, da si bistveno bolj svoboden pri načinu vpetja koles - ta so lahko tudi na 'rokah' (glej kakšne žerjave ali bagre za čiščenje vodotokov) oz. v samem vozilu ostane več frej prostora za kej drugega pomembnega.
Problem te izvedbe je t.i. nevzmetena masa ki zelo pokvari oprijem na neravninah pri višjih hitrostih. Tle ni tehničnega ovinka, ker stvar izvira iz same fizike.
Dodaten problem je obremenjenost materialov, ki morajo preživet veliko zvijanja, treslajev ipd brez prekinitve. Je hudo če poči cevka zavor, hujše je če popusti izolacija 400V kabla.
Problem izvedbe on-board montaže motorjev je samo poraba prostora, kar niti ni resen problem. Če je želja, se to naredi - glej omenjeni SLS EV ali Concept One.
Zbogom in hvala za vse ribe
Okapi ::
Z motorji v kolesih je cel avto lahko kar precej kil lažji, ker odpade vse, kar je sicer povezano s prenosom moči od motorja na kolesa. Poleg tega je lahko sam motor lažji, ker si deli del konstrukcije s kolesom.
Treba je narediti samo dve stvari:
- kolo z motorjem, ki ni toliko težje od kolesa brez motorja, da bi se to bistveno poznalo pri voznih lastnostih;
- dovolj vzdržljiv motor, da mu tresljaji bistveno ne zmanjšajo življenjske dobe.
Oboje je tehnično izvedljivo in potem ostanejo samo še prednosti motorja v kolesu.
Treba je narediti samo dve stvari:
- kolo z motorjem, ki ni toliko težje od kolesa brez motorja, da bi se to bistveno poznalo pri voznih lastnostih;
- dovolj vzdržljiv motor, da mu tresljaji bistveno ne zmanjšajo življenjske dobe.
Oboje je tehnično izvedljivo in potem ostanejo samo še prednosti motorja v kolesu.
Okapi ::
V čem bi lahko bila Tesla Model S 100D s štirimi in-wheel motorji boljša od tega kar imamo trenutno? (2 motorja, vsak na svoji osi).
- avto bi bil lažji
- v njem bi bilo več prostora
- vsako kolo posebej bi lahko nadzoroval, za boljše vozne lastnosti
- servisiranje motorja bi bilo lažje
WarpedGone ::
RedDrake:
Hyundai naj bi že pripravljal večjo baterijo za naslednje leto, s ciljem na ~200 milj dosega (namesto sedanjih 124 milj), okrog 45 kWh.
Pa še to, možno je, da bo baterija v ioniq-u doživela podoben upgrade, kot v ZOE (se pravi na cca 40kWh). Ni pa to nujno, ker ne vemo ali ima že novejše celice ali še ne. 40kWh v takem vozilu pokrije več ali manj vse (tudi LJ-KP-LJ v zimskem času).
Hyundai naj bi že pripravljal večjo baterijo za naslednje leto, s ciljem na ~200 milj dosega (namesto sedanjih 124 milj), okrog 45 kWh.
Zbogom in hvala za vse ribe
RedDrake ::
Fair enough. Testna voznja pade vsekakor, bom pa uvoznika pobaral, ce kaj ve o tem. Ker to pomeni potem 300km+ v kakrsnihkoli pogojih in ce obdrzijo hitrost polnjenja se polno izkoriscen CCS. Pod 30k za tak avto bi pa ze dal.
vostok_1 ::
Samo firbec...
Koliko S-Tja, če bi kupovalo nov avto, bi kupilo EV 300km+ za 25k (all inclusive model)?
(jz sicer ne bi, ker ne maram avtov v splošnem)
Koliko S-Tja, če bi kupovalo nov avto, bi kupilo EV 300km+ za 25k (all inclusive model)?
(jz sicer ne bi, ker ne maram avtov v splošnem)
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
Utk ::
Jaz takoj. Tudi bolta bi, ce bi imel kaksnih 100, 150 litrov vecji prtljaznik. Tako pa nisem glih ziher, da je uporaben kaj bolj kot zoe. Ceprav je veliko boljsi.
SimplyMiha ::
25k je veliko preveč, tudi če je all-inclusive. Gledam do 10k, več pa že čez plot kukajo sosedje Romi.
Magic1 ::
Jaz ne, delam premalo kilometrov letno, da bi upravičil tak izdatek. Mogoče čez neki desetletij, če bom imel voljo rint vsak konec tedna na vikend. Za tistih par vikendov/dopusta na morju pa imaš itak sam preveč komplikacij.
Magic
Gregor P ::
Sedaj če govorimo o nekem "normalnem" e-vozilu, potem vsaj 600-700 km za 25k (z vso opremo). Če govorimo o kakšnem "špar paketu", potem pa tudi pričakujem vsaj 400-500 km za kakšnih 12k, ali pa 250 km za 6k.
Logično, da če pa gremo na višji rang (večje udobje itd.), potem je pa samo cena nebo in mi je skorajda vseeno, koliko porabi oz. km prevozi, ampak vsaj ene 500-600 je že v redu + da se ga lahko napolni v 3-5 minutah (oz. povedano drugače, mi polnjenje res ne sme vzeti preveč časa oz. razmišljanja o tem).
Logično, da če pa gremo na višji rang (večje udobje itd.), potem je pa samo cena nebo in mi je skorajda vseeno, koliko porabi oz. km prevozi, ampak vsaj ene 500-600 je že v redu + da se ga lahko napolni v 3-5 minutah (oz. povedano drugače, mi polnjenje res ne sme vzeti preveč časa oz. razmišljanja o tem).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
RedDrake ::
@GregorP: Nerealna pričakovanja za vsaj naslednje desetletje, raje še precej več.
Za 300km in 25k EUR bo verjetno strank še relativno malo. Če pa doseg malce dvigneš na kakih 400km in ceno spustiš tam na okoli 22-23k (za "polno" opremo) bo pa posel zagotovo cvetel. Tisti, ki bo znal z dobičkom prodajat takšno kombinacijo bo koval konkretne dobičke (pa jasno, da bo QC na nivoju, ne kaka Zastava).
Za 300km in 25k EUR bo verjetno strank še relativno malo. Če pa doseg malce dvigneš na kakih 400km in ceno spustiš tam na okoli 22-23k (za "polno" opremo) bo pa posel zagotovo cvetel. Tisti, ki bo znal z dobičkom prodajat takšno kombinacijo bo koval konkretne dobičke (pa jasno, da bo QC na nivoju, ne kaka Zastava).