Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
Vsi petroli po sloveniji?
Ko bo Tesla imel toliko SC polnilnic kot je vseh petrolov v sloveniji, bodo taka vprašanja smiselna.
Skratka, precej lažje (in bližje) je najti tak petrol kot Teslin SC.
frudi ::
Približno četrtina petrolovih servisov ima petromat za plačevanje.
Ne vem sicer, kaj W1 povzroča probleme pri uporabi petromata, ampak kjer običajno tankam sam, je le-ta tako enostaven za uporabo, da sem ga dobesedno lahko uporabljal tudi, ko ekran na njem ni deloval. Kdor zna uporabljat bankomat, bo brez problema osvojil tudi petromat.
Ne vem sicer, kaj W1 povzroča probleme pri uporabi petromata, ampak kjer običajno tankam sam, je le-ta tako enostaven za uporabo, da sem ga dobesedno lahko uporabljal tudi, ko ekran na njem ni deloval. Kdor zna uporabljat bankomat, bo brez problema osvojil tudi petromat.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
VaeVictis ::
Približno četrtina petrolovih servisov ima petromat za plačevanje.
Ne vem sicer, kaj W1 povzroča probleme pri uporabi petromata, ampak kjer običajno tankam sam, je le-ta tako enostaven za uporabo, da sem ga dobesedno lahko uporabljal tudi, ko ekran na njem ni deloval. Kdor zna uporabljat bankomat, bo brez problema osvojil tudi petromat.
W1 dela probleme, ker samo tankanje ne traja samo 5 minut za 1000 km, kakor je nekdo zgoraj napisal, ampak traja 10 minut, ker moraš še plačati zraven (in znotraj je vedno en počasne)...
Seveda pa pozabi povedati, da pri Superchargerju, traja nekaj 10 minut, da se prvo baterija segreje, da se baterije sploh lahko polnijo, če je mrzlo (recimo okrog -5 stopinj)....
70D, arrived at SuC with 12km (about 3%), at -1 degree Celsius. This scene lasted 20 Minutes until it really started charging. I tried different stalls.
Tesla App showed 278V and 0A.
-- this actually is normal behaviour. the system will not start charging you until its warmed up the battery pack. or may charge at a slow number if required in cold enviroments.
WarpedGone ::
Seveda pa pozabi povedati, da pri Superchargerju, traja nekaj 10 minut, da se prvo baterija segreje, da se baterije sploh lahko polnijo, če je mrzlo (recimo okrog -5 stopinj)....
Ko SC uporabljaš kot je namenjen, boš do njega prišel z ogreto baterijo.
Baterijo bo potrebno ogrevat le, če ga uporabljaš namesto polnjenja doma in si doma poleg SC.
Zbogom in hvala za vse ribe
frudi ::
Apple šola uporabniške izkušnje - "če vam karkoli glede naše 'superiorne' uporabniške izkušnje ni všeč, je to lahko izključno zato, ker jo uporabljate narobe"
V tej temi nekdo, ki ne zna uporabljati bankomata, drugim razlaga, kako da je enostavneje vnaprej plačevati polnjenje od doma in da če le uporabljate SC tako, kot si on zamišlja, ne boste imeli problemov in nevšečnosti. Smešno :)
V tej temi nekdo, ki ne zna uporabljati bankomata, drugim razlaga, kako da je enostavneje vnaprej plačevati polnjenje od doma in da če le uporabljate SC tako, kot si on zamišlja, ne boste imeli problemov in nevšečnosti. Smešno :)
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)
WarpedGone ::
V tej temi nekdo, ki ne zna uporabljati bankomata
In tipo meni očita nepismenost.
ST-inteligenzza.
Ampak spet špilate smrdljive hinavce... mrzla baterija se ne fila nobena, ne v tesli, ne na Chademo posatji, ne na CCS polnilcu, niti na domačem polnilcu v garaži.
Niti tista v vašem GSMu. Takšno je trenutno stanje kemije baterij.
Zato primarno filaš doma, kjer je hkrati tudi prek glave časa za ogrevanje baterije.
Ko polno baterjo uspeš precej spraznit, si jo pa tut ogrel in bo filanje na SC takojšnje. Enako z CCS in Chademo in XY.
Kako zelo uporabne so plačilne kartice na bencinskih pumpah pa pokaže enostaven lakmus: čisto vse pumpe plačujejo zaposlene trgovce, da shendlajo plačilo.
Če bi praksa s karticami špilala, bi ta strošek že zdravnaj črtali iz poslovanja.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
RedDrake ::
Kako zelo uporabne so plačilne kartice na bencinskih pumpah pa pokaže enostaven lakmus: čisto vse pumpe plačujejo zaposlene trgovce, da shendlajo plačilo.
Če bi praksa s karticami špilala, bi ta strošek že zdravnaj črtali iz poslovanja.
V Italiji, razen ob AC, praktično ne najdeš bencinske, ki bi imela tam človeka. Vse je s predplačilom ali s plačilom s kartico.
Prav tako je to zelo pogosto tudi po zahodni in delno severni Evropi.
Stvar je relativno obratnosorazmerna s ceno goriva. Dražje kot je gorivo, manjša je verjetnost da najdeš človeka na pumpi.
In, ja, moja BA/Maestro kartica prime tako v Stockholmu, Glasgowu, Lizboni, Malti, Beogradu, Berlinu, Luxemburgu, Zurichu, Amsterdamu, Pragi, Varšavi, Budimpešti, ... Temu se reče 21. stoletje, dobrodošel v njem!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
WarpedGone ::
Temu se reče 21. stoletje, dobrodošel v njem!
Evo, ob naslednjem tankanju probam plačat s kartico.
V Lj, petrol, črnuče smer domžale.
Če ne bo šanse ...
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
Boš šel notri in plačal ter s tem izgubil dodatnih nekaj minut. Med tem se tank ne bo ogreval 20 minut in potem polnil 30 minut.
RedDrake ::
Eh, beri bolj natančno in manj užaljeno.
Napisal sem lepo - v državah kjer je bencin drag kot žafran (italija, nizozemska, VB, severnjaki), so avtomatske pumpe standard.
Kar je logično, človek stane več kot avtomat, in to bi še dodatno podražilo že tako drago dobrino. Pač prosti trg.
To, da smo mi na balkanu ne spremeni stvari.
Kar se tiče pa kartice, pa s tem ni težave. BA/Maestro kartica je po celotni Evropi sprejeta kot plačilno sredstvo, kar pomeni, da v primeru avtomatov nimaš nikoli težav. Časi kreditnih so več ali manj minili ...
Napisal sem lepo - v državah kjer je bencin drag kot žafran (italija, nizozemska, VB, severnjaki), so avtomatske pumpe standard.
Kar je logično, človek stane več kot avtomat, in to bi še dodatno podražilo že tako drago dobrino. Pač prosti trg.
To, da smo mi na balkanu ne spremeni stvari.
Kar se tiče pa kartice, pa s tem ni težave. BA/Maestro kartica je po celotni Evropi sprejeta kot plačilno sredstvo, kar pomeni, da v primeru avtomatov nimaš nikoli težav. Časi kreditnih so več ali manj minili ...
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Moč je le eden izmed problemov, ostane št. polnilnih mest in model zaračunavanja.
Ja verjamem, da je tebi ljubši model zaračunavanje tako, kot to počne Tesla, da že ob nakupu vozila plačaš toliko, da boš to težko izkoristil, to je 2 do 3k$, in boš pri tem še mišljenja, da je to kao brezplačno.
Kar se polnilnih mest tiče ima Tesla v Evropi 280 postaj, če to pomnožiš s 6, dobiš cca 1700 polnilnih mest. Če isto računaš za CCS, jih je v Evropi 2829, od tega jih je v Nemčiji veliko z dvojnimi polninimi mesti, pa tudi precej s šterimi. Tako, da z lahkoto ocenimo, da je od prilike še enkrat več CCS polnilnih mest, kot Teslinih, in kar je zelo pomembno, so kar 10 krat bolj razpršeni.
Gregor P ::
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
Točno takšno reč.
Edina dodatna želja bi bila REST link na vpisane kriterije, ampak že to, da prikazuje trenutno stanje polnilnic (recimo da drži) je odlično.
Hvala!
Za opazit je, da je večina postaj 125A (45kW max).
Edina dodatna želja bi bila REST link na vpisane kriterije, ampak že to, da prikazuje trenutno stanje polnilnic (recimo da drži) je odlično.
Hvala!
Za opazit je, da je večina postaj 125A (45kW max).
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
BigWhale ::
Poleg eko subvencije bi mogoce za Model X lahko nafehtal kaksno subvencijo za kmetijstvo ...
http://www.zurnal24.si/tesla-model-x-st...
:))
http://www.zurnal24.si/tesla-model-x-st...
:))
WarpedGone ::
2017 Tesla Model S P100D First Test: A New Record -- 0-60 MPH in 2.28 Seconds!
In our testing, no production car has ever cracked 2.3 seconds from 0 to 60 mph. But Tesla has, in 2.275507139 seconds.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
WarpedGone je izjavil:
2017 Tesla Model S P100D First Test: A New Record -- 0-60 MPH in 2.28 Seconds!
In our testing, no production car has ever cracked 2.3 seconds from 0 to 60 mph. But Tesla has, in 2.275507139 seconds.
Kaj pa je v letošnji verziji izboljšano? Kaj še sploh ostane za novega Roadsterja? Pod 2s bi moral z lahkoto.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
jernejl ::
In our testing, no production car has ever cracked 2.3 seconds from 0 to 60 mph. But Tesla has, in 2.275507139 seconds.
Drugi testi pravijo, da obstaja hitrejša alternativa.
http://www.caranddriver.com/features/th...
WarpedGone ::
Kaj pa je v letošnji verziji izboljšano? Kaj še sploh ostane za novega Roadsterja? Pod 2s bi moral z lahkoto.
Tle ni "letošnja verzija" ampak kup detajlov v HW, da lahko FW dopusti višje tokove skozi baterijo in da se gume ne vrtijo v prazno.
Folk na sploh ugotavlja, da gume z več oprijema ne izboljšajo pospeškov - očitno ne lovi sproti oprijema ampak je doziranje navora naračunano vnaprej.
Kje je meja? Stvar debeline vodnikov in izolacije.
Roadsterju ostane nižja teža in več okretnosti.
Zbogom in hvala za vse ribe
WarpedGone ::
I still don't see the point of this
Ker mižiš in gledaš stran.
Zbogom in hvala za vse ribe
hojnikb ::
Ne resno, povej mi en uporabn use case tega poleg bragging rights. After all, je to family sedan, ne športnn coupe za track day.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Nikec3 ::
Ne resno, povej mi en uporabn use case tega poleg bragging rights. After all, je to family sedan, ne športnn coupe za track day.
Zakaj bi pa stvar morala biti "uporabna". A ni dovolj da je kul/bragging rights?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
pegasus ::
Precej simpl ... da neka nova reč nadomesti obstoječo, ki je v očeh večine "good enough", mora bit ne samo primerljiva, ampak krepko boljša. In 0-100 časi so v očeh avtomobilistov očitno nekaj, po čemer se meri kako "dober" je avto. Meni nerazumljivo ampak očitno je to to ...
Nikec3 ::
Precej simpl ... da neka nova reč nadomesti obstoječo, ki je v očeh večine "good enough", mora bit ne samo primerljiva, ampak krepko boljša. In 0-100 časi so v očeh avtomobilistov očitno nekaj, po čemer se meri kako "dober" je avto. Meni nerazumljivo ampak očitno je to to ...
Nope. Meri se zgolj kako hiter je v ravni črti. A je to koristno? Koga briga, še vedno je najhitrejši v ravni črti. V najslabšem primeru je to dobra reklama.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
TESKAn ::
Pri EVju je nabijanje brzine lažje kot pri bencinarju. Spustiš maksimalen tok, paziš da ne vrtiš v prazno in da se ne pregreje zadeva in je to to. Bencinar ima precej več parametrov, ki jih moraš obvladat, da izboljšaš pospešek. Na kolk met obrate, ko štartaš? EV ima motor ves čas sklopljen na kolesa, bencinar mora spustit sklopko in po možnosti še prestavit vmes.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Utk ::
Iste probleme ima ice tudi pri normalnem pospesevanju, celo pri normalni voznji, ne samo hitri. Samo se en dokaz, da je EV v bistvu cenejsi, problem je samo v kolicinah.
vostok_1 ::
Come on. Seveda je. Govorimo o 25% učinkovitosti vs. tam +80%
Ja, količine jebejo. Potrebujemo vsaj 3 gigafabrike in še toliko več tesla fabrik.
Ja, količine jebejo. Potrebujemo vsaj 3 gigafabrike in še toliko več tesla fabrik.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
nekikr ::
In kdo vse bo potem kupil in kaj točno bo kupil? Je res dovolj kupcev za 10 milijonov Boltov, Zoe, M3 letno?
WarpedGone ::
VW kaže znake resnosti: Volkswagen announces plans to convert existing factories to build new platform for electric cars
Leta 2020.
The German automaker's Zwickau plant in Saxony will be the first to be updated in order to support the new platform.
In a press release, Volkswagen also announced that its Wolfsburg plant and the Emden plant will also be upgraded to produce vehicles on the MEB platform.
Leta 2020.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
In a press release, Volkswagen also announced that its Wolfsburg plant and the Emden plant will also be upgraded to produce vehicles on the MEB platform.
Leta 2020.
Tud leta 2020 ni prepozn. Vazn je, da imamo cim vec resnih playerjev on board. Men gre VW sicer blazno na jetra in ga neb kupil ampak, vazn je, da se vzpostavi konkurenca. 2020 ni tolk zlo delc stran. Ce je za VW to prepozn, bomo pa vidl. :)
vostok_1 ::
V bistvu res ni prepozno. Tudi če ne bo on par s teslo, bo to še vedno evropski avto, in bo že zaradi tega zagotovo imel kupce. Tudi za popravila se upam trdit, da bo cenejši. It's not all lost, ne.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
vostok_1 ::
Nasvidanje dizel.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Okapi ::
Ce je za VW to prepozn, bomo pa vidl.Volkswagen ima izkušnje z izdelavo milijona avtov na mesec (in servisiranjem desetin milijonov avtov v uporabi), Teslo pri tem čakajo še precejšnja presenečenja. Musk sicer pravi, da boš lahko poslal avto, da se sam odpelje na najbližji servis, ampak dvomim, da še sam sebi verjame
TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
vostok_1 ::
up to four hours or 55 km of range
three hours recharge
Traktor.
IMO dokaj boge performanse.
4 ure dela so dokaj švoh za enega velikega kmeta.
Delovnik je minimalno 8 ur za delovnega kmeta.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Zgodovina sprememb…
- spremenil: vostok_1 ()
Okapi ::
OK, na kmetiji se dela cel dan, tako da pride skupaj 8 ur (4 ure dopoldan, potem 3 ure polni, in še 4 ure popoldan). Ampak seveda je za resno kmetijsko delo tudi to velika omejitev. Ko je traktor na njivi ali polju, je običajno treba v čim krajšem času narediti čim več, in se dela po 12+ ur na dan. Kar lahko z navadnim traktorjem narediš v enem tednu, rabiš z električnim 10 dni. Ali drugače povedano, namesto dveh navadnih traktorjev rabiš tri električne. Kako je z ekonomiko zaradi cenejšega goriva je pa težko na pamet kaj pametnega reči, ker je precej odvisno od same cene traktorja. Ampak kakšen dovolj uspešen bio-eko-kmet ga bo znal izkoristiti za dodatno reklamo. In seveda je to predvsem reklama za Deere, ne glede na to, koliko električnih traktorjev bodo uspeli prodati.
WarpedGone ::
Nekdo se je poigral z trenutno letno porabo energije in zmodeliral nujno proizvodno kapaciteto baterij, da bi se lahko losali nafte v ~ 15ih letih:
Da bo mal ozadja ko se omenja 10GWh letne produkcije kot neki 'velikega'...
China ....................................3000 GWh
Asia Pacific, excl. China .......2500 GWh
Europe & Eurasia .................2800 GWh
US ........................................2300 GWh
Americas, excl. US ..............1200 GWh
Middle East ...........................900 GWh
Africa .....................................450 GWh
Da bo mal ozadja ko se omenja 10GWh letne produkcije kot neki 'velikega'...
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
... saj v bistvu ti že tisti e-traktor zgoraj vse pove
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Nikec3 ::
V tem videu je podatek, da se je v letu 2016 samo 2% litija uporabilo v baterijah za avtomobile, vse ostalo pa za "consumer electronics" in "grid storage". To se mi zdi precej za lase privlečeno? Ima kdo kako alternativno dejstvo glede te tematike? (pun intended)
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
specing ::
laptop = cca. 70 Wh li-ion? Mobilni tel cca. 12 Wh. Število ljudi s temi napravami >>>>>>>>>>>>>>> število lastnikov električnih avtomobilov.
edit: Tesla cca. 70000 Wh li-ion, renault Zoe 22000 Wh.
edit: Tesla cca. 70000 Wh li-ion, renault Zoe 22000 Wh.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: specing ()
Nikec3 ::
laptop = cca. 70 Wh li-ion? Mobilni tel cca. 12 Wh. Število ljudi s temi napravami >>>>>>>>>>>>>>> število lastnikov električnih avtomobilov.
edit: Tesla cca. 70000 Wh li-ion, renault Zoe 22000 Wh.
Ja ta tvoj velikanski znak za večje ne pove nič, ker je v laptopu še vedno 1000x manj litija kot v avtomobilu. Oziroma da vprašam še drugače. Daleč največ litija se za baterije porabi za EV. A so še zraven baterij kakšne druge aplikacije, kjer se porabi velike količine litija?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
vostok_1 ::
Battery grade litija pomojem ne.
Mogoče v kakem industrijskem procesu.
Mogoče v kakem industrijskem procesu.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
specing ::
laptop = cca. 70 Wh li-ion? Mobilni tel cca. 12 Wh. Število ljudi s temi napravami >>>>>>>>>>>>>>> število lastnikov električnih avtomobilov.
edit: Tesla cca. 70000 Wh li-ion, renault Zoe 22000 Wh.
Ja ta tvoj velikanski znak za večje ne pove nič, ker je v laptopu še vedno 1000x manj litija kot v avtomobilu. Oziroma da vprašam še drugače. Daleč največ litija se za baterije porabi za EV. A so še zraven baterij kakšne druge aplikacije, kjer se porabi velike količine litija?
1000x manj ja, vendar je laptopov vsaj 10000x več kot električnih avtomobilov.
Nikec3 ::
V letu 2016 je bilo prodanih cca 150 milijonov laptopov. Električnih avtomobilov pa krepko več kot 150 000 (faktor 1000). Tako da bo kar držalo, da se največ baterij (in s tem litija) porabi za električne avtomobile. Kar pomeni da sta tista 2% 1. ali napačna, 2. ali pa obstaja nek drug proces, kjer se porablja ogromno litija.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"