Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
Magic1 ::
Sej zato pa imaš "res hitre" polnilne postaje. Da čakaš le 30-45min(če ni slučajno pumpa polna, potem se pač sprijazniš z 1-2 urama)... hmmm
Sej imamo po 2 avta pri vsakem gospodinjstvu. Bo pač en hibrid/bencinc. Nikdar ne bodo izumrli bencinci, dokler imamo Litijeve baterije.
Sej imamo po 2 avta pri vsakem gospodinjstvu. Bo pač en hibrid/bencinc. Nikdar ne bodo izumrli bencinci, dokler imamo Litijeve baterije.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Če ob poti ni pump, potem seveda.
Počas boste začel razumet dodano vrednost 'res hitrih' polnilnih postaj.
In zelo je pomembno, da so čim bolj razpršene na kratkih razdaljah in ne kot Tesline, ko imaš pumpe z 200 - 300km narazen.
WarpedGone ::
Hej fpbs, kolk traja minimalno vožnja z i3/Leaf iz celja v koper in nazaj?
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Hej fpbs, kolk traja minimalno vožnja z i3/Leaf iz celja v koper in nazaj?
Če se pogovarjamo o polnilnih postajah, in če moraš vse 3 vmes tankati,( če primerjaš ta dva s Teslo), potem ni kakšne bistvene razlike. Enako velja za obratno smer.
WarpedGone ::
Konkretne številke prosim.
Zadnja meni znana cifra je vožnja Simona Čretnika z leafom pred nekaj leti, ko je za 'krožno' vožnjo potreboval 11 ur i.e. 5,5 ur v eno smer. Danes je vmes par dodatnih polnilnih postaj z 50kW kar verjamem da pot znatno pohitri.
Koliko vsaj časa in koliko nujnih postankov za polnjenje?
Če že vlečeš vmes teslo ... Po AC je Ce - Kp - Ce 370 km oz. 230 milj.
V trenutnih teslah je to brez vmesnega polnenja izvedljivo z 75 kWh baterjo. Če se ti zalušta vmesno polnjenje bo enkraten 10 min postanek na kozini ali pri lj dodal 20 kWh oz. 80 km po AC kar bo več kot zadostovalo za vrnitev. Da bi SC postaje v Sloveniji bile že kdaj 100% zasedene še nism slišal, je na razpolago dvakrat po 6 polnilnih mest + kup švohnejših AC polnilnic ki so uporabne tudi v teslah (vključno s petrolovimi 50kW polnilnimi postajami).
Nasploh se vzbuja slika, kako je Tesle možno polnit samo na SC postajah, kar je povsem narobe. Tesla sprejme 10 kW oz. 20kW (dvojni polnilec) iz poljubne AC Level 2 polnilne postaje kot jih postavlja petrol po AC križu. Razlika je, da je tesla sposobna tudi več, ostali pač ne.
Edino kar zaenkrat tesli 'manjka' je CCS adapter. Če bo CCS omrežje kdaj dovolj razpaseno, SC pa ne bo imel možnosti dovolj hitre širitve, se bo adapter zgodil. Ampak sumim da se ne bo.
Zadnja meni znana cifra je vožnja Simona Čretnika z leafom pred nekaj leti, ko je za 'krožno' vožnjo potreboval 11 ur i.e. 5,5 ur v eno smer. Danes je vmes par dodatnih polnilnih postaj z 50kW kar verjamem da pot znatno pohitri.
Koliko vsaj časa in koliko nujnih postankov za polnjenje?
Če že vlečeš vmes teslo ... Po AC je Ce - Kp - Ce 370 km oz. 230 milj.
V trenutnih teslah je to brez vmesnega polnenja izvedljivo z 75 kWh baterjo. Če se ti zalušta vmesno polnjenje bo enkraten 10 min postanek na kozini ali pri lj dodal 20 kWh oz. 80 km po AC kar bo več kot zadostovalo za vrnitev. Da bi SC postaje v Sloveniji bile že kdaj 100% zasedene še nism slišal, je na razpolago dvakrat po 6 polnilnih mest + kup švohnejših AC polnilnic ki so uporabne tudi v teslah (vključno s petrolovimi 50kW polnilnimi postajami).
Nasploh se vzbuja slika, kako je Tesle možno polnit samo na SC postajah, kar je povsem narobe. Tesla sprejme 10 kW oz. 20kW (dvojni polnilec) iz poljubne AC Level 2 polnilne postaje kot jih postavlja petrol po AC križu. Razlika je, da je tesla sposobna tudi več, ostali pač ne.
Edino kar zaenkrat tesli 'manjka' je CCS adapter. Če bo CCS omrežje kdaj dovolj razpaseno, SC pa ne bo imel možnosti dovolj hitre širitve, se bo adapter zgodil. Ampak sumim da se ne bo.
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
WarpedGone je izjavil:
Edino kar zaenkrat tesli 'manjka' je CCS adapter. Če bo CCS omrežje kdaj dovolj razpaseno, SC pa ne bo imel možnosti dovolj hitre širitve, se bo adapter zgodil. Ampak sumim da se ne bo.Tole je bil pa sedaj težek politični preobrat ... zgodovinski v tej temi
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
fpbs ::
Mogoče pa model3 v Evropi sploh nebo potreboval CCS adapterja. Lahko se zgodi, da bo imel kar CCS konektor. Kako si razlagate skriven pristop Tesle v CCS združenje?
https://cleantechnica.com/2016/04/16/te...
https://cleantechnica.com/2016/04/16/te...
Gregor P ::
... a zato ... zdaj pa razumem
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Če ob poti ni pump, potem seveda.
Počas boste začel razumet dodano vrednost 'res hitrih' polnilnih postaj.
To eni ze ves cas govorimo. Problem je, ker res hitrih polnilnihi postaj trenutno se ne znamo narediti. Res hitre bodo takrat, ko se bo polnilo z 2MW in bodo imeli avtomobili 250kWh baterije. Tudi 400kW in 100kWh baterije bi bil ze napredek.
Polnjenje avtomobilov doma, je dobro za lokalne 'crpalke'. Na relacijah bo pa vedno guzva. Trenutno so bencinske crpalke na avtocestah na razdaljah, ki so vecinoma manjse od 40km in se dogaja, da moras vcasih cakati na prosto tocilno mesto. Celoten obisk vecinoma traja manj kot pet minut. Kolicina elektricnih vozil je trenutno minimalna in Tesline SC postaje vecinoma samevajo. Takrat, ko bo 10% vseh vozil EVjev se bodo zaceli problemi, ce ne ze prej in ce ne bo nihce mislil na to.
WarpedGone ::
. Problem je, ker res hitrih polnilnihi postaj trenutno se ne znamo narediti.
Pol je pa itak vseen če so 6 x 120kW al 1 x 50kW al kaj hočeš povedat?
The best is the enemy of the good, s tem da 50kW ni good, 120kW je pa že.
Zbogom in hvala za vse ribe
Nikec3 ::
Mislim da je vprašanje, ki je precej pomembno in na katerega trenutno nimamo preveč natančnega odgovora, kakšen delež polnjen se bo dogajal doma in kakšen ob cestah na javnih polnilnicah (recimo tako kot zdaj za bencin).
Ker to bo vplivalo na marsikaj. Večje baterije tako na prvo žogo prinesejo več polnjenja doma, a hkrati to pomeni da bomo lahko tudi na javnih polnilnicah polnili z večjimi močmi. Ker za domačo polnjenje omejitev ni velikost baterije, ampak kakšno moč lahko dobimo iz "vtičnice".
Ker to bo vplivalo na marsikaj. Večje baterije tako na prvo žogo prinesejo več polnjenja doma, a hkrati to pomeni da bomo lahko tudi na javnih polnilnicah polnili z večjimi močmi. Ker za domačo polnjenje omejitev ni velikost baterije, ampak kakšno moč lahko dobimo iz "vtičnice".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
nekikr ::
Manjši problem, ki si ga spregledal, je to, da Spodnja Kungota, kjer vsak lahko pred hišo potegne en podaljšek in nanj obesi 220V, ni ravno reprezentativna stvar. Kako to izgleda pri enem tipičnem blokovskem naselju, kjer vsi parkirajo povsod, samo da je prostor, ker je parkirnih mest premalo (in seveda niso opremljena z elektriko, torej pozabi na polnilce)? Glede na urbanizacijo sam menim, da bo kar enako kot sedaj. Manjši promil bo res polnil doma, velika večina bo pa pač morala na črpalko. S tem da, kot je BigWhale povedal, zdaj čakaš na Petrolu, kjer je obisk dolg 5 minut. Če obisk raztegneš na pol ure pri EV, kdaj prideš na vrsto? To res niso problemi za danes ali jutri, je pa treba računati na vse scenarije, ne samo na polnjenje v Kaliforniji pred svojo 100 milijonov vredno vilo.
Okapi ::
V mestih (vsaj pri nas) še večina garaž ni ustrezno opremljenih z elektriko, da bi lahko polnil avto. Kar bo sigurno vplivalo na prodajo el. avtov, ko bodo ti postali cenovno ugodnejši, kot so sedaj.
Nikec3 ::
Manjši problem, ki si ga spregledal, je to, da Spodnja Kungota, kjer vsak lahko pred hišo potegne en podaljšek in nanj obesi 220V, ni ravno reprezentativna stvar. Kako to izgleda pri enem tipičnem blokovskem naselju, kjer vsi parkirajo povsod, samo da je prostor, ker je parkirnih mest premalo (in seveda niso opremljena z elektriko, torej pozabi na polnilce)? Glede na urbanizacijo sam menim, da bo kar enako kot sedaj. Manjši promil bo res polnil doma, velika večina bo pa pač morala na črpalko. S tem da, kot je BigWhale povedal, zdaj čakaš na Petrolu, kjer je obisk dolg 5 minut. Če obisk raztegneš na pol ure pri EV, kdaj prideš na vrsto? To res niso problemi za danes ali jutri, je pa treba računati na vse scenarije, ne samo na polnjenje v Kaliforniji pred svojo 100 milijonov vredno vilo.
Jaz mislim da bomo prej doživeli preureditev blokovskih naselji in večinsko polnjenje doma, ali pa na kakšnih namenskih zasebnih parkiriščih. Polnjenje ob "črpalkah" bomo videli, ampak jaz ne pričakujem da se bo hitro 20 avtomobilov naenkrat polnilo s pol megavata.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Nikec3 ()
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
. Problem je, ker res hitrih polnilnihi postaj trenutno se ne znamo narediti.
Pol je pa itak vseen če so 6 x 120kW al 1 x 50kW al kaj hočeš povedat?
The best is the enemy of the good, s tem da 50kW ni good, 120kW je pa že.
Trenutno nimamo pametnega nacina kako v treh minutah napolniti 100kW baterijo. Tudi Tesla ga nima. In to bo za vsa dolga potovanja, ko bo na cestah ogromno EVjev, resnicni problem.
BigWhale ::
Mislim da je vprašanje, ki je precej pomembno in na katerega trenutno nimamo preveč natančnega odgovora, kakšen delež polnjen se bo dogajal doma in kakšen ob cestah na javnih polnilnicah (recimo tako kot zdaj za bencin).
Ne, na dolgih potovanjih, kjer je potrebno veckrat polniti avto. Tipicen primer je nemec, ki se pelje v dalmacijo na morje. Pa ne samo nemec, tudi slovenec. Poleti, ob visku sezone, moras na avtocestah precejkrat cakat, da prides na vrsto za bencin. Pa traja celoten postanek maksimalno pet minut. Ce za EV traja celoten postanek 15 minut (pa traja vec), potem moras imeti 3x vecjo kapaciteto 'pump', da ohranis enako dolgo cakalno vrsto. :)
Res se to dogaja krajsi cas v letu ampak dogaja se. In to bo problem, ce stevilo hitrih polnilnic ne bo raslo skupaj s stevilom avtomobilov. Uporabniki Tesel imajo sedaj se prednost, vprasanje pa kako dolgo jo bodo se imeli, ce bodo Tesle kar naenkrat preplavile ceste. :)
BigWhale ::
Polnjenje ob "črpalkah" bomo videli, ampak jaz ne pričakujem da se bo hitro 20 avtomobilov naenkrat polnilo s pol megavata.
Ko se gre na morje je to precej pogost pojav. Polni se po 20 avtomobilov in vsi tankajo bolj ali manj hkrati. Pa vozijo avtomobile, ki imajo trenutno nekajkrat vecjo avtonomijo, kot sedanja elektricna vozila.
Ce se v kratkem vsa parkirisca ob avtocestah ne bodo zacela spreminjati v parkirisca z hitrimi polnilnicami, kjer bo lahko 20 ljudi hkrati polnilo avtomobile, bodo lastniki EVjev v bliznji prihodnosti resnicno pissed off.
VaeVictis ::
Manjši problem, ki si ga spregledal, je to, da Spodnja Kungota, kjer vsak lahko pred hišo potegne en podaljšek in nanj obesi 220V, ni ravno reprezentativna stvar. Kako to izgleda pri enem tipičnem blokovskem naselju, kjer vsi parkirajo povsod, samo da je prostor, ker je parkirnih mest premalo (in seveda niso opremljena z elektriko, torej pozabi na polnilce)? Glede na urbanizacijo sam menim, da bo kar enako kot sedaj. Manjši promil bo res polnil doma, velika večina bo pa pač morala na črpalko. S tem da, kot je BigWhale povedal, zdaj čakaš na Petrolu, kjer je obisk dolg 5 minut. Če obisk raztegneš na pol ure pri EV, kdaj prideš na vrsto? To res niso problemi za danes ali jutri, je pa treba računati na vse scenarije, ne samo na polnjenje v Kaliforniji pred svojo 100 milijonov vredno vilo.
Jaz mislim da bomo prej doživeli preureditev blokovskih naselji in večinsko polnjenje doma, ali pa na kakšnih namenskih zasebnih parkiriščih. Polnjenje ob "črpalkah" bomo videli, ampak jaz ne pričakujem da se bo hitro 20 avtomobilov naenkrat polnilo s pol megavata.
Lepo in pohvalno, da si optimist.
A problem je v tem, da imajo sedaj določeni bloki ogrevanje žlebov, osvetlitev garaže, osvetlitev žlebov itd., a je vse to izklopljeno, ker ljudje v teh blokih jamrajo, da so stroški previsotki.
Nekako ne verjamem, da bodo ti ljudje preuredili blok v takega, da boš lahko polnil svoj EV doma.
Še sploh pa ne, če bo vse to speljano na skupni priključek!
Če bo pa treba vsa parkirna mesta opremiti z električnim priključkom in seveda tudi števcem za elektriko pa sploh ne verjamem, da boš to kmalu videl (sploh, če bo šlo to iz rezervnega sklada).
ps: Da sploh ne govorimo, o vseh stanovanjih, ki so brez parkirnega mesta!
ps2: Imam občutek, da večina ljudi, ki sedaj vozi EV, tega polni v lastni hiši.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: VaeVictis ()
fpbs ::
Problem je, ker res hitrih polnilnihi postaj trenutno se ne znamo narediti. Res hitre bodo takrat, ko se bo polnilo z 2MW in bodo imeli avtomobili 250kWh baterije. Tudi 400kW in 100kWh baterije bi bil ze napredek.
Veliko večji je problem, ker ne znamo narediti baterije, ki bi se lahko hitreje polnila. Ko bodo baterije, ki se lahko polnijo z 10C, bodo temu ustrezne tudi polnilne postaje.
WarpedGone ::
Trenutno nimamo pametnega nacina kako v treh minutah napolniti 100kW baterijo
Nikoli mi še ni uspelo dizla natankat v 3 minutah. Čemu postavljaš hinavske zahteve?
Zbogom in hvala za vse ribe
jernejl ::
Če bo pa treba vsa parkirna mesta opremiti z električnim priključkom in seveda tudi števcem za elektriko pa sploh ne verjamem, da boš to kmalu videl (sploh, če bo šlo to iz rezervnega sklada).
Seveda samo "potegniti kabel" do parkirnih boksov ne bo dovolj, treba bo zgraditi polnilne postaje, ki bodo omogočale plačevanje (če bodo lastniki stanovalci, pa bo potrebno postaviti še primerno ceno, ki bo poleg cene elektrike omogočila še vzdrževanje teh polnilnic). Treba pa je vedeti, da ima večina blokovskih naselij po mestih poddimenzionirana parkirišča... avtomobilov je več, kot je parkirnih mest. Četudi bo vsak boks imel polnilno postajo, bo še vedno del avtomobilov ostal brez.
Nikoli mi še ni uspelo dizla natankat v 3 minutah
Res je, rezervoar (na osebnem vozilu) se napolni v precej manj kot treh minutah. Zadošča pa za kakšnih 1000km vožnje (diesel).
WarpedGone ::
Še en pravljičar... Tankanje in plačilo, bog nedaj vrste, traja tipično 10 minut plus.
Zbogom in hvala za vse ribe
jernejl ::
Točenje traja manj kot dve minuti, če napolniš cel rezervoar. Če bi polnil toliko, kot je povprečni doseg EV, bi zaključil v pol minute.
Ostalo, kar počneš na črpalki, pa ni odvisno od agregatnega stanja in barve snovi, ki jo "točiš" v avto. Meni vse skupaj ne vzame več kot pet minut.
Ostalo, kar počneš na črpalki, pa ni odvisno od agregatnega stanja in barve snovi, ki jo "točiš" v avto. Meni vse skupaj ne vzame več kot pet minut.
Gregor P ::
In na nekaterih postajah lahko plačaš kar direkt na sami črpalki s kartico (torej poleg vozila) in sploh ni treba čakati nikogar
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
Na nekaterih ti pa še blond devica šipo zdrgne. Za celo zadevo je relevanten običajni scenarij, ko se plača za šalterjem, pred tabo je pa vsaj ena štorasta stranka. To je vsakodnevni scenarij, če se vama ne dopade kolk podre vajino pravljico je to tvoj vajin problem, stvar je da opletanje z 3 minutal ali celo manj pove le to, da nakladata. Js pod 5 minut v 10ih letih še nism bil fertig. Je trajalo že tudi 15 minut, več kot enkrat.
Zbogom in hvala za vse ribe
nekikr ::
Je trajalo že tudi 15 minut, več kot enkrat.
In to ob zadostnem številu postaj ter polnjenju, ki traja 2-3 minute. Zdaj si pa predstavljaj scenarij, da polnjenje traja pol ure (EV). Avgust. Avtocesta proti morju. Kakšen film moraš imeti s seboj na tablici, pa bi šlo. Juhej napredek.
WarpedGone ::
Boš počasi razumel zakaj kritiziram ccs ali chademo z enim 50kW priključkom.
SCso v trenutnih okoliščinah zadostni, kjer niso, se dodajajo (trenuten max 20 priključkov) hkrati pa pilijo izvedbo, da bi omogočala višje moči (recimo tekočinsko hlajen kabel). Rim ni bil zgrajenv enem dnevu ampak brez začetka tut konca ni.
Ccs je žal začetek v napačni smeri.
SCso v trenutnih okoliščinah zadostni, kjer niso, se dodajajo (trenuten max 20 priključkov) hkrati pa pilijo izvedbo, da bi omogočala višje moči (recimo tekočinsko hlajen kabel). Rim ni bil zgrajenv enem dnevu ampak brez začetka tut konca ni.
Ccs je žal začetek v napačni smeri.
Zbogom in hvala za vse ribe
BigWhale ::
WarpedGone je izjavil:
Na nekaterih ti pa še blond devica šipo zdrgne. Za celo zadevo je relevanten običajni scenarij, ko se plača za šalterjem, pred tabo je pa vsaj ena štorasta stranka. To je vsakodnevni scenarij, če se vama ne dopade kolk podre vajino pravljico je to tvoj vajin problem, stvar je da opletanje z 3 minutal ali celo manj pove le to, da nakladata. Js pod 5 minut v 10ih letih še nism bil fertig. Je trajalo že tudi 15 minut, več kot enkrat.
Ampak cas, ki se nabere po tem, ko si natocil ni odvisen od tega kaj tocis v rezervoar. :) Zrak, vodo, bencin ali pa elektriko. Eno je, da za vse skupaj porabis 15 minut, drugo pa je, da ze za samo tocenje porabis pol ure. V najslabsem primeru bos pri pocasnem tocenju potem naletel se na problem pri placevanju. :) Vse je odvisno od same implementacije tocenja in placevanja.
Invictus ::
WarpedGone je izjavil:
Hej fpbs, kolk traja minimalno vožnja z i3/Leaf iz celja v koper in nazaj?
Če moraš do Kopra in nazaj filat EV, je z njim v osnovi nekaj narobe...
Jaz mislim da bomo prej doživeli preureditev blokovskih naselji in večinsko polnjenje doma, ali pa na kakšnih namenskih zasebnih parkiriščih. Polnjenje ob "črpalkah" bomo videli, ampak jaz ne pričakujem da se bo hitro 20 avtomobilov naenkrat polnilo s pol megavata.
Če živiš v blokovskem naselju, potem veš kako se delajo investicije in je to popoln autopija.
WarpedGone je izjavil:
Trenutno nimamo pametnega nacina kako v treh minutah napolniti 100kW baterijo
Nikoli mi še ni uspelo dizla natankat v 3 minutah. Čemu postavljaš hinavske zahteve?
Kaj tankaš 1000 litrov?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
Invictus ::
WarpedGone je izjavil:
Na nekaterih ti pa še blond devica šipo zdrgne. Za celo zadevo je relevanten običajni scenarij, ko se plača za šalterjem, pred tabo je pa vsaj ena štorasta stranka. To je vsakodnevni scenarij, če se vama ne dopade kolk podre vajino pravljico je to tvoj vajin problem, stvar je da opletanje z 3 minutal ali celo manj pove le to, da nakladata. Js pod 5 minut v 10ih letih še nism bil fertig. Je trajalo že tudi 15 minut, več kot enkrat.
Seveda, ko boš pa napolnil EV, bodo pa štoraste stranke z jebenim drobižem kar izpuhtele...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
WarpedGone ::
Seveda, ko boš pa napolnil EV, bodo pa štoraste stranke z jebenim drobižem kar izpuhtele...
Danes edino besedevredno hitro polnilno omrežje ne uporablja on-the-spot plačevanja z gotovino.
Ko/če ga bo, bo ta kritika na mestu, do takrat je to hinavsko pljuvanje.
Medtem ko je na drugi strani sprotno plačevanje za gorivo nujnost. Ja, obstaja nekaj kartic, ki primejo v tvojem lokalnem petrolu. 500 km stran pa ne več in greš lepo notr za šalter. Lokalnemu petrolu je naravna 'konkurenca' filanje doma. Plačaš s položnico enkrat letno (poračun).
Zbogom in hvala za vse ribe
Invictus ::
WarpedGone je izjavil:
Seveda, ko boš pa napolnil EV, bodo pa štoraste stranke z jebenim drobižem kar izpuhtele...
Danes edino besedevredno hitro polnilno omrežje ne uporablja on-the-spot plačevanja z gotovino.
Ko/če ga bo, bo ta kritika na mestu, do takrat je to hinavsko pljuvanje.
Medtem ko je na drugi strani sprotno plačevanje za gorivo nujnost. Ja, obstaja nekaj kartic, ki primejo v tvojem lokalnem petrolu. 500 km stran pa ne več in greš lepo notr za šalter. Lokalnemu petrolu je naravna 'konkurenca' filanje doma. Plačaš s položnico enkrat letno (poračun).
Tudi bencin/dizel lahko plačaš on-the-spot. Ne bi verjel... Samo raziskave so pokazale, da ljudje hočejo stik s prodajalcem, ne samo avtomate. Zato teh črpalk pač ni.
Ha ha, elektro in EV podjetja ti bodo pa elektriko kreditirala celo leto... Zdaj še, ko boš imel pa poseben priključek doma za filanje avta, ti bodo pa tudi takoj trgali s kartice . Lahko si 100% prepričan, da se boš moral kaj posebej registrirati. Seveda zaenkrat to zastonj kreditiranje traja samo eno leto. Naslednje leto je plačilo pavšala za elektriko pač ustrezno večje. Tudi če nimaš več EV.
Poleg tega imajo elektro podjetja zdaj remote odčitavajo realno porabo. Tako da tudi tega že zdaj ni več. Kako pa misliš da najdejo večino nasadov trave? Preko povečanega računa za elektriko. Zgleda bodo tako še uporabnike EV lovili .
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Invictus ()
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Boš počasi razumel zakaj kritiziram ccs ali chademo z enim 50kW priključkom.
SCso v trenutnih okoliščinah zadostni, kjer niso, se dodajajo (trenuten max 20 priključkov) hkrati pa pilijo izvedbo, da bi omogočala višje moči (recimo tekočinsko hlajen kabel). Rim ni bil zgrajenv enem dnevu ampak brez začetka tut konca ni. Ccs je žal začetek v napačni smeri.
Warpi, lahko ti jaz povem, kdaj boš nehal kritizirat CCS postaje. Takrat, ko bodo v Teslina vozila začeli vgrajevat CCS konektor. In precej verjetno takrat, ko bodo tudi Tesline polnikne postaje imele možnost CCS polnenja. Samo pri teh Teslinih polnilnih postajah je še ena težava, ker nobena ni inštalirana direktno ob avto cesti. Vse so nekoliko odmaknjene, kot da so res na napačni smeri.
WarpedGone ::
Tudi bencin/dizel lahko plačaš on-the-spot.
Zato teh črpalk pač ni.
Say what?
Warpi, lahko ti jaz povem,
Sure, dude, whatever.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
WarpedGone je izjavil:
Warpi, lahko ti jaz povem,
Sure, dude, whatever.
Ja, tak je tvoj odgovor, ko ti zmanjka argumentov.
WarpedGone ::
Argumenti pri tebi so brez moči.
Za ostale: chademo obravnavam točno enako kot sem ga obravnaval, predno je Tesla ponudil adapter. Chademo je neuporaben zaradi svoje narave, enako kot je neuporaben CCS.
Oz. drugače: tako Chademo kot CCS v trenutnih sposobnostih lahko služita v mestih, kjer je opcija da si parkiran 2 uri - trgovine, kinodvorne ipd.
Če bi še logistika bila bolje poštimana (več kot po en priključek na lokacijo, boljši model zaračunavanja kot članstvo v XYZ klubu, ...) bi stvar bila uporabna.
Ni pa 50kW dovolj za daljša potovanja, ko štartaš s polno baterijo in moraš filat še predno dosežeš cilj. SC obstaja točno s tem namenom. Tudi če Tesla izdela CCS adapter, bo CCS še vedno enako neprimeren za polnjenje pri poti na morje al pa kej podobnega. Je enostavno kilav.
Za ostale: chademo obravnavam točno enako kot sem ga obravnaval, predno je Tesla ponudil adapter. Chademo je neuporaben zaradi svoje narave, enako kot je neuporaben CCS.
Oz. drugače: tako Chademo kot CCS v trenutnih sposobnostih lahko služita v mestih, kjer je opcija da si parkiran 2 uri - trgovine, kinodvorne ipd.
Če bi še logistika bila bolje poštimana (več kot po en priključek na lokacijo, boljši model zaračunavanja kot članstvo v XYZ klubu, ...) bi stvar bila uporabna.
Ni pa 50kW dovolj za daljša potovanja, ko štartaš s polno baterijo in moraš filat še predno dosežeš cilj. SC obstaja točno s tem namenom. Tudi če Tesla izdela CCS adapter, bo CCS še vedno enako neprimeren za polnjenje pri poti na morje al pa kej podobnega. Je enostavno kilav.
Zbogom in hvala za vse ribe
fpbs ::
O Chademu se nima smisla pogovarjat, ker je v Evropi obsojen na propad. CCS pa odlično služi sedanjim potrebam. Če bi polnil Teslo s CCS adapterjem, bi ti vzelo samo nekaj minut več, kot s SC.
Nikec3 ::
O Chademu se nima smisla pogovarjat, ker je v Evropi obsojen na propad. CCS pa odlično služi sedanjim potrebam. Če bi polnil Teslo s CCS adapterjem, bi ti vzelo samo nekaj minut več, kot s SC.
Za Model 3 pa skorajda ne bo razlike. Če bo imel 50 kWh baterijo, bo mogoče ravno za kakih 20% časa polnjenja dovoljena moč večja od 50 kW.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
WarpedGone ::
Moč je le eden izmed problemov, ostane št. polnilnih mest in model zaračunavanja.
Zbogom in hvala za vse ribe
jernejl ::
WarpedGone je izjavil:
Na nekaterih ti pa še blond devica šipo zdrgne. Za celo zadevo je relevanten običajni scenarij, ko se plača za šalterjem, pred tabo je pa vsaj ena štorasta stranka. To je vsakodnevni scenarij, če se vama ne dopade kolk podre vajino pravljico je to tvoj vajin problem, stvar je da opletanje z 3 minutal ali celo manj pove le to, da nakladata. Js pod 5 minut v 10ih letih še nism bil fertig. Je trajalo že tudi 15 minut, več kot enkrat.
Seveda, ko boš pa napolnil EV, bodo pa štoraste stranke z jebenim drobižem kar izpuhtele...
Če bodo morali ljudje obiskovati črpalke/polnilnice trikrat bolj pogosto zaradi manjšega dosega, bo čakanje na plačilo še toliko daljše. Če že zdaj porabi deset minut za čakanje in plačevanje, bo to potem trajalo pol ure.
Sam sicer izkušenj z dolgimi čakalnimi vrstami za plačevanje goriva nimam, če bi jih imel, bi pa točil gorivo tam, kjer lahko plačam avtomatsko. Tedeni dni nazaj sem v tujini čisto slučajno obiskal eno tako. "Študiranje" navodil za uporabo, vtikanje kartice in vpisovanje PINa ter zneska mi je vzelo več časa, kot če bi šel plačat na blagajno.
V ZDA (kjer je plačevanje na avtomatih s kartico bolj razširjeno), pa slovenske kreditne kartice sploh ni sprejelo. Sem moral najprej v štacuno k prodajalki "naložit" gotovino, natočit gorivo, potem pa spet na blagajno pobrat preostanek gotovine.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Gregor P ::
WarpedGone je izjavil:
Na nekaterih ti pa še blond devica šipo zdrgne. Za celo zadevo je relevanten običajni scenarij, ko se plača za šalterjem, pred tabo je pa vsaj ena štorasta stranka. To je vsakodnevni scenarij, če se vama ne dopade kolk podre vajino pravljico je to tvoj vajin problem, stvar je da opletanje z 3 minutal ali celo manj pove le to, da nakladata. Js pod 5 minut v 10ih letih še nism bil fertig. Je trajalo že tudi 15 minut, več kot enkrat.
... to si sedaj takšno usekal, kot da nekaterih naših bencinskih postajah te možnosti ne bi imeli že leta Sam dejansko uporabim rajši to možnost, razen seveda, če res ni nujno kaj kupiti še v trgovini bencinske postaje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
WarpedGone ::
kot da nekaterih naših bencinskih postajah te možnosti ne bi imeli že leta
Lipstick on a pig.
Ubadanje s temi karticami je podoben fejl kot 'samopostrežne' blagajne v merkatorju. 4 samopostrežne in dve 'klasični', komplet ves folk na ročnih, ker so samopostrežne narejen tako da se zgubiš. Točno enako s tem plačevanjem s karticami kjer tut na tvoji sliki sumljivo manjka najbolj razširjena in najbolj enostavna - BA.
Zanimivo da si pokazal zaslon kjer so gor celo kreditne, zaslone katere sm si js ogledoval so podpirale le lokalne klube - Petrol al una predplačniška izključno za bencin.
In to je cel problem - ne veš kaj te na konkretnem naslovu čaka - nekatere to podpirajo, druge lokacije ne, nekatere deljao, nekatere so crknle, večina pa ravno tvojih kartic ne podpira.
In točno ista kritika leti CCS omrežju - lokalni klubi in takšne in drugačne kartice. Kakšna kartica prime v J italiji? Katera pa na vzhodu dunaja?
Luksus je, da posameznih plačil point-of-sale plačevanja sploh ni, to se uredi doma, vnaprej. Na konkretni polnilnici pa samo vštekaš in odideš na WC.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Gregor P ::
Zate ne vem, meni služijo odlično (in kartice in te postaje).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
jernejl ::
In to je cel problem
Razumeti je treba, da se plačevanja bencina ne da narediti enostavno in tebi prijazno, ker je to fizikalno nemogoče.
Pri nakupu elektrike je to precej lažje implementirati. Na avtomat se nalepi Teslin logotip, potem pa samo tleskneš s prsti in je zadeva napolnjena in račun poravnan.
Zate ne vem, meni služijo odlično (in kartice in te postaje).
Tudi jaz se jih v veliki meri poslužujem in nimam kakih posebnih pripomb.
thramos ::
Ne "BA" (ki sploh ni tip kartice) ampak Maestro je nabolj razširjena in enostavna kartica. In ta je na sliki in se da plačevati z njo.