» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
376 / 1189
»»

WarpedGone ::

Kakšni so plani za Teslo?
2017: 100.000 enot?
2018: 500.000 enot?
2020: 800.000 enot?


Konkretni letošnji plan bo objavljen 22.2.2017. Splošni plan je 50% letna rast, kar napove cifro okrog 120k vozil letos.
Pre-m3-reveal plan je bil 500k v letu 2020, post-m3-reveal plan je 500k leta '18.

50% letna rast pri tem ni bila preklicana, kar pomeni +1 M leta 2020, +2M leta 22, kakih 5M leta '24. To je seveda navadna poštevanka glede na dosedanje plane. Treba jih je pogledat skozi oči proizvodnih kapacitet. GF1 se trenutno ocenjuje na 150GWh letno, kar pi povprečnih 75kWh/avtomobil zadostuje za 2M vozil. Ker bo cca polovico tega šlo v BES, ostane 1M vozil na en GF. Letos naj bi napovedali GF2 tu v evropi. GF2 se bo od GF1 razlikoval v tem, da se bo v GF2 izdelovalo tako baterije kot celotna vozila.
Plani za rast se tu še ne končajo, postanejo pa +5 let oddaljeni, tko da točne cifre zgubljajo smisel.

Poanta je, da je osnovni cilj tesle "reckless growth".

Edini znan plan GM je na drugi strani 30k Boltov letno. Ob tem so že skenslal Spark EV. Ostaja še Volt, katerih bodo sestavili še manj kot Boltov, brez izvoza izven USA.
Odvisni so od korejskih baterij, ki pa s svojo omejeno produkcijo servisirajo potrebe vseh razen tesle. Hkrati GM nima nobene potrebe po promociji EVjev ali investicij v podporne sisteme (i.e. polnilno omrežje) in izobraževanje/spodbujanje preprodajalcev v po prodaji njihovih boltov. GM je najbol srečen če kupiš njihov ICE poltovornjak, če si ful tečen ti bodo morda prodal tut Bolta. Če si doma v pravi državi in pozanš pravega preprodajalca. In si dost tečen in vztrajen in trmast.

Novi Zoe ima 40kW baterijo

Kar avto naredi "pogojno splošno uporaben" in ni več mizerija. Ko si testiral mizerijo od i3 nisi mel pomislekov glede lukne od baterije.
Zoe še ni za vsakega, je pa vsaj za nekatere lahko edini avtomobil. i3, leaf so lahko edini avtomobil le za ljudi, ki avtomobila sploh ne potrebujejo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

nevone ::

Vse lepo in prav, samo zakaj in čemu misliš, da bi morali bencinarji s cest?

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

J.McLane ::

Kot sem že enkrat prej omenil, koliko kapacitete bo šlo v grid-storage in koliko v EV? Če se ne motim si ocenil, da nekje polovica. Tako da 150 GWh je 1M vozil.

WarpedGone ::

Koliko bo šlo v grid točno, bo odvisno od konkretnega datuma v prihodnosti, ker se bo razmerje itak da spreminjalo iz leta v leto.
Teslino pričakovanje je "We expect energy storage business to match automotive business". To je še iz časov, ko SolarCity ni bil del Tesle.
Včeraj so naredili zadnji uraden korak pri spreminjanju imena firme - Tesla Motors ne obstaja več, po novem so tudi uradno samo Tesla.

Vse lepo in prav, samo zakaj in čemu misliš, da bi morali bencinarji s cest?

Morali v kakem smislu?
Ker si jaz tako želim al kakšne vzroke vidim, da se bo to zgodilo ali ... ?
Zbogom in hvala za vse ribe

kow ::

nevone ::

Morali v kakem smislu?
Ker si jaz tako želim al kakšne vzroke vidim, da se bo to zgodilo ali ... ?


Aha, ti torej samo napoveduješ/predvidevaš, kaj se bo zgodilo? Ok.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

jernejl ::

WarpedGone je izjavil:

Novi Zoe ima 40kW baterijo

Kar avto naredi "pogojno splošno uporaben" in ni več mizerija. Ko si testiral mizerijo od i3 nisi mel pomislekov glede lukne od baterije.
Zoe še ni za vsakega, je pa vsaj za nekatere lahko edini avtomobil. i3, leaf so lahko edini avtomobil le za ljudi, ki avtomobila sploh ne potrebujejo.

Pravzaprav je obratno. Zoe, i3, leaf so uporabni za precej širši krog ljudi kot npr. Tesla.
Velika večina ljudi avtomobila za ~100.000 EUR/USD ne potrebuje in/ali si ga ne more privoščiti.

frudi ::

WarpedGone je izjavil:

Kakšni so plani za Teslo?
2017: 100.000 enot?
2018: 500.000 enot?
2020: 800.000 enot?


Konkretni letošnji plan bo objavljen 22.2.2017. Splošni plan je 50% letna rast, kar napove cifro okrog 120k vozil letos.
Pre-m3-reveal plan je bil 500k v letu 2020, post-m3-reveal plan je 500k leta '18.

50% letna rast pri tem ni bila preklicana, kar pomeni +1 M leta 2020, +2M leta 22, kakih 5M leta '24. To je seveda navadna poštevanka glede na dosedanje plane. Treba jih je pogledat skozi oči proizvodnih kapacitet. GF1 se trenutno ocenjuje na 150GWh letno, kar pi povprečnih 75kWh/avtomobil zadostuje za 2M vozil. Ker bo cca polovico tega šlo v BES, ostane 1M vozil na en GF. Letos naj bi napovedali GF2 tu v evropi. GF2 se bo od GF1 razlikoval v tem, da se bo v GF2 izdelovalo tako baterije kot celotna vozila.
Plani za rast se tu še ne končajo, postanejo pa +5 let oddaljeni, tko da točne cifre zgubljajo smisel.

Poanta je, da je osnovni cilj tesle "reckless growth".

Vse tole so pravljice in prazne obljube gobezdala Muska, ki napovedi o številkah ali rokih vedno zgreši za par kilometrov.

Realno, M3 v 2017 ne bo, morda par 10k kosov v 2018. Če prej ne bankrotirajo, potem 2019 recimo 100-200k M3, če se jim vse zvezde poravnajo.
Za modele X in S je pa prezgodaj napovedovati, ampak trenutno izgleda, da povpraševanje po novih morda že dosega vrh.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:


Novi Zoe ima 40kW baterijo

Kar avto naredi "pogojno splošno uporaben" in ni več mizerija. Ko si testiral mizerijo od i3 nisi mel pomislekov glede lukne od baterije.
Zoe še ni za vsakega, je pa vsaj za nekatere lahko edini avtomobil. i3, leaf so lahko edini avtomobil le za ljudi, ki avtomobila sploh ne potrebujejo.


Ugh, ne. Okrog i3 sem imel kar precej pomislekov in ga nikoli niti nisem jemal kot resnega kandidata za naslednji avto. Za tak denar bi moral imeti vsaj 60kW baterijo, ce ne kar 80kW. :)

Se pa strinjam, ja. Zoe Z.E. 40 je za marsikoga lahko ze edini avtomobil. Chevy Bolt se prej.

frudi je izjavil:

Vse tole so pravljice in prazne obljube gobezdala Muska, ki napovedi o številkah ali rokih vedno zgreši za par kilometrov.

Realno, M3 v 2017 ne bo, morda par 10k kosov v 2018. Če prej ne bankrotirajo, potem 2019 recimo 100-200k M3, če se jim vse zvezde poravnajo.
Za modele X in S je pa prezgodaj napovedovati, ampak trenutno izgleda, da povpraševanje po novih morda že dosega vrh.


Men se sicer zdi, da si ti vecje gobezdalo kot Musk. :)

Tesla pocne to kar ni se nikomur v avto industriji uspelo, vprasanje, ce sploh komurkoli se bo. V luxury cars razredu so v USA prehiteli vso konkurenco. Tudi v evropi jim ne kaze tako blazno slabo. Bankrotirali ne bodo kar tako cez noc, ker v resnici delajo dobre avtomobile in podjetje v ne stoji tako slabo.

Njihov glavni 'problem' je v tem, da ne delajo avtomobilov za 'rajo'. Ampak enak problem imajo Ferrari, Lamborghini, Porsche ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

frudi ::

Tesla kuri $$$ hitreje, kot si sploh predstavljate. Od prihodkov od prodaje niti približno ne morejo preživeti še vsaj naslednjih 5 let in so povsem odvisni od prilivov novega kapitala vlagateljev. Če ti začnejo dvomiti v pravljice, ki jih Musk prodaja (če se recimo rast prodaje upočasni, če M3 znatno zamudi, če Solar City preveč poveča Tesline izgube, kar so mimogrede vsi zelo možni scenariji), se lahko vlagatelji zelo hitro umaknejo. Komot Tesla bankrotira praktično čez noč.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

WarpedGone ::

Za tak denar bi moral imeti vsaj 60kW baterijo, ce ne kar 80kW. :)

40,60,100 so takšni 'naravni' razredi. 40 minimum za minimalni avto, 60 minimum za mal bol splošen avto, 100 minumum za avto brez izgovorov.
Zraven mora nujno bit še omrežje resnohitrih polnilnic, da se pokrije situacije ko 100 ne zadostuje niti nimaš 10 ur časa čakat na filanje.

ce sploh komurkoli se bo.

IMHO ne, tesla je izkoristil in monopoliziral jokerja "novinca", ki je s tem za naslednjih nekaj desetletij odstranjen iz špila.
Faraday Future že dela korake v rikverc (scaling back), Lucid se zanekrat še dela da so resni, drugih pa niti na radarju ni.

Edina resna možnost vhoda na trg je rang luksuza, kjer se vsak posamezen jurček zgubi v stotinji njih. Ampak v tem rangu novincev trenutno dominira tesla, kdkorli nov bo ali takoj očitno slabši ali fejst dražji.

Komot Tesla bankrotira praktično čez noč.

Ena beseda: google.
Druga beseda: Apple.
Tretja beseda: MB, Toyota, VW, GM, ...
Četrta beseda: kitajci, korejci ...
Obstoječi kapital Tesle je prevelik, da bi ga ljudje z denarjem pustili izginiti v nič. Se enostavno ne bo zgodilo neglede na vaše želje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

frudi je izjavil:

Tesla kuri $$$ hitreje, kot si sploh predstavljate. Od prihodkov od prodaje niti približno ne morejo preživeti še vsaj naslednjih 5 let in so povsem odvisni od prilivov novega kapitala vlagateljev. Če ti začnejo dvomiti v pravljice, ki jih Musk prodaja (če se recimo rast prodaje upočasni, če M3 znatno zamudi, če Solar City preveč poveča Tesline izgube, kar so mimogrede vsi zelo možni scenariji), se lahko vlagatelji zelo hitro umaknejo. Komot Tesla bankrotira praktično čez noč.
Točno tako. Sicer pa Musk ne bi bil prvi podjetnik, ki ga je pokopalo megalomanstvo. V resnici precej več takih (megalomanskih) podjetnikov propade, kot uspe. Veliko tvegajo, ker v bistvu od posla niso življenjsko odvisni. Tudi če podjetje bankrotira, imajo še vedno več kot dovolj denarja za udobno življenje.

Ena malo večja nepredvidena težava s kakovostjo ali dobavo modela 3, in je veliko vprašanje, kaj se bo dogajalo z delnicami. Ali ena kriza v slogu 2008, in padec prodaje.

RedDrake ::

WarpedGone je izjavil:


Komot Tesla bankrotira praktično čez noč.

Ena beseda: google.
Druga beseda: Apple.
Tretja beseda: MB, Toyota, VW, GM, ...
Četrta beseda: kitajci, korejci ...
Obstoječi kapital Tesle je prevelik, da bi ga ljudje z denarjem pustili izginiti v nič. Se enostavno ne bo zgodilo neglede na vaše želje.

Aha. Obstoječi kapital MB, BMW, VW, Toyote in podobnih pa ni dovolj velik, da bi pustili, da se sesede?
In spet notri vlečeš podjetja, ki se ukvarjajo s storitvami ali potrošno elektroniko. V teh področjih je možen tako "zero to hero" kot tudi obraten scenarij v roku samo nekaj mesecev. Avto industrija je pa tako dušen sistem, da še Tesla svojo uberduper miselnostjo in naprednostjo ne more povečati proizvodnje iz 0 na par M kosov v manj kot desetletju.
In tega preprosto nočeš verjeti.
Verjameš, pa, da bodo delničarji gledali, kako bo kolapsiralo za stotine miljard $$$ v nulo, ko bodo, po besedah preroka Izkrivljenega I., vsi dinozavri propadli v roku par let.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

WarpedGone ::

vsi dinozavri propadli v roku par let.

Dopisovanje z nepismenim.
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Ignoriraj zadnji del zadnje povedi (ker je pač ad hominem), in odgovori na ostalo (ki ni ad hominem).
Daj argumente, zakaj je Tesla že "To big to fail", ostali pa niso?
Zakaj se notri vleče Google in Apple, ki večino zaslužita s posredništvom in potrošno elektroniko?

frudi ::

V zadnjih letih je Musk ogromno krat lagal tako javnosti (po twitterju in v medijih), kot investitorjem (v finančnih poročilih in konferenčnih klicih). Praktično vsakokrat, ko izusti kakršnokoli vsaj srednjeročno napoved o rokih ali številkah, gre za laž.
Še pri kratkoročnih napovedih mu ne gre niti malo za verjeti, kot dokazujejo recimo še novemberske obljube o tem, kako da bo software za AP2.0 nared čez par tednov (sredi decembra). Ne samo, da je vsekal mimo za mesec in pol, 'pozabil' je omeniti, da bo sprva omogočenih le nekaj najosnovnejših funkcij in da AP2.0 ne bo dosegel funkcionalnosti AP1.0 vsaj še kake pol leta za tem.

"Tesla does not need to ever raise another funding round"

Tole nebulozo je recimo pred petimi leti prodajal investitorjem direktno med konferenčnim klicem ob četrtletnem finančnem poročilu.
Od takrat do danes je Tesla zbrala za 6 miljard $ novih investicij, brez katerih bi bili sedaj že davno pod rušo. Dokler ne dosežejo obljubljanih 500k prodanih avtov na leto (kar je po njihovih lastnih ocenah točka, ko naj bi postali profitabilni), bodo rabili vsaj še toliko zunanjega kapitala. Modela 3 čisto mogoče sploh ne bo, če že letos ne zberejo vsaj še par miljard.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Za tak denar bi moral imeti vsaj 60kW baterijo, ce ne kar 80kW. :)

40,60,100 so takšni 'naravni' razredi. 40 minimum za minimalni avto, 60 minimum za mal bol splošen avto, 100 minumum za avto brez izgovorov.
Zraven mora nujno bit še omrežje resnohitrih polnilnic, da se pokrije situacije ko 100 ne zadostuje niti nimaš 10 ur časa čakat na filanje.


Po mojem je 60kW bolj realna stevilka. Za en tak mestni peglajzn, da ga filas enkrat na pet dni, pozimi. Je pa precej tudi odvisno od motorja in od tega kolk se hoces bahat z avtomobilom glede pospeskov. :) Za resno mass prodajo mora cena taksnim avtomobilom pasti na 20k-25k maximalno. Na koncu pa verjetno tudi 10k ne bi smel biti problem. Taksnih avtomobilov se se vedno precej proda.

WarpedGone je izjavil:

Edina resna možnost vhoda na trg je rang luksuza, kjer se vsak posamezen jurček zgubi v stotinji njih. Ampak v tem rangu novincev trenutno dominira tesla, kdkorli nov bo ali takoj očitno slabši ali fejst dražji.


Problem luksuznega razreda je ta, da nic ne nardi za mnozicni prehod na EVje. V srednjem in spodnjem razredu je se vse odprto.

WarpedGone je izjavil:

Komot Tesla bankrotira praktično čez noč.

Ena beseda: google.
Druga beseda: Apple.
Tretja beseda: MB, Toyota, VW, GM, ...
Četrta beseda: kitajci, korejci ...
Obstoječi kapital Tesle je prevelik, da bi ga ljudje z denarjem pustili izginiti v nič. Se enostavno ne bo zgodilo neglede na vaše želje.


Cez noc resda ne more bankrotirati. Lahko se pa Tesli zgodi nekaj podobnega, kot se je zgodilo Nokii. In se mnogim drugim pred njimi. Za Nokio so vsi mislili, da jih nihce ne more prehiteti. Bili so prakticno eni izmed prvih na trziscu mobilnih telefonov. Pa ne, da si kdo tega v resnici zeli, ampak napovedovati prihodnost je precej nehvalezno. :)

WarpedGone ::

Ignoriraj zadnji del zadnje povedi (ker je pač ad hominem), in odgovori na ostalo (ki ni ad hominem).
Daj argumente, zakaj je Tesla že "To big to fail", ostali pa niso?
Zakaj se notri vleče Google in Apple, ki večino zaslužita s posredništvom in potrošno elektroniko?

Pošteno.
Tesla ima tehnologije 'prihodnosti', ostali imajo kvečjemu obveze do preteklosti.

Google je že bil (dobesedno) en dan daleč od tega da "reši" teslo, Musk in Lary sta prijatla na ti, že zmenjena.
Apple se omenja ker sedi na gori denarja, njihov lastni avtomobil pa noče in noče uspet, zadnji poskus je bil skenslan kot neuspešen.
Fail starih se bo kazal v zapiranju posameznih fabrik in združevanju z drugimi starimi.

Glavni kamen okrog vratu je sistem prodaje, ki je ponekod celo uzakonjen - posredniki. Proizvajalci avtomobilov po eni strani ne znajo, nočejo po drugi pa ne smejo prodajat direkt končnemu kupcu. Koliko črvov izvira iz tega si naj vsak nariše sam. Posredniki pa primarno živijo od servisiranja ICE mašin, to znajo. Za servisirnje štromarjev nimajo ne znanja ne sredstev, ne volje.

To je tut glavni razlog zakaj recimo Tesla ne bo šel v reševanje starih znamk, kvečjemu bo za male pare kupil kakšno prazno fabriko (tako je to naredu z NUMMI v Fremontu).

Lahko se pa Tesli zgodi nekaj podobnega, kot se je zgodilo Nokii.

S to razliko da nokio nista prehitela Iskra al pa Siemens al pa Motorola al pa kak drug stari proizvajalec telefonov ampak povsem nov player.
S tega vidika je noika dinozaver ki je odprml, tesla pa novinec ki dinozavra fental.

Že ves čas omenjam in bom še: bodoči veliki proizvajalci avtomobilov bodo današnji veliki proizvajalci baterij: Samsung, LG, Panasonic+Tesla, kitajski Byd.
Te firme bodo pokuple kar bo koristnega ostalo od obubožanih ICE sestavljalcev, ki ne bodo postali proizvajalci baterij.
Zbogom in hvala za vse ribe

vostok_1 ::

Let me get this straight:

Investitorji vložijo miljarde notri, proizvede so revolucionarni avto, publika je zainteresirana, naredijo megafabriko, ki že ima posle, konkurenca pa ni niti "k" od konkurence...in sedaj naj bi investitorji kr dvignili roke nad nečim, ki bi dajansko bil novi "Ford T".
Hmm.

Kam pa bi raje investirali...v kebabžičnice?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

WarpedGone ::

proizvede so revolucionarni avto

Ne razumeš, praska, ekonomska totalka, fail samo što nije...
Zbogom in hvala za vse ribe

RedDrake ::

Pošteno.
Tesla ima tehnologije 'prihodnosti', ostali imajo kvečjemu obveze do preteklosti.

Hvala za spodoben odgovor.

Google je že bil (dobesedno) en dan daleč od tega da "reši" teslo, Musk in Lary sta prijatla na ti, že zmenjena.
Apple se omenja ker sedi na gori denarja, njihov lastni avtomobil pa noče in noče uspet, zadnji poskus je bil skenslan kot neuspešen.

Vidiš, se ti razlaganje že obrestuje. Ti si govoril o tem, da bodo tech. velikani investirali v Teslo (kar je povsem realno in možno), jaz sem mislil, da daješ primere, kako lahko firma hitro zavzame nek trg.

Fail starih se bo kazal v zapiranju posameznih fabrik in združevanju z drugimi starimi.

Tu se strinjamo, marsikaka firma bo kupljena s strani drugih, verjetno se bo kaka tovarna tudi zaprla, tu ni dvoma. Nekateri so itak že na pol v grobu brez EV grožnje(Fiat-Chrysler?)

Glavni kamen okrog vratu je sistem prodaje, ki je ponekod celo uzakonjen - posredniki. Proizvajalci avtomobilov po eni strani ne znajo, nočejo po drugi pa ne smejo prodajat direkt končnemu kupcu. Koliko črvov izvira iz tega si naj vsak nariše sam. Posredniki pa primarno živijo od servisiranja ICE mašin, to znajo. Za servisirnje štromarjev nimajo ne znanja ne sredstev, ne volje.

Tu se strinjam v celoti, da je trenutni sistem faliran do amena. Tesla je tu recimo temu re-inovator (na začetku avto industrije recimo posrednikov ni bilo, to je bil naknadni "izum"). Sicer posredniki (oz. bolje rečeno mehaniki) se bodo prilagodili. Tudi elektroniko je treba servisirat, podvozje in vse kar je mehanskega pa crkuje tudi v EV-jih, verjetno na začetku še raje zaradi "porodnih" težav.

To je tut glavni razlog zakaj recimo Tesla ne bo šel v reševanje starih znamk, kvečjemu bo za male pare kupil kakšno prazno fabriko (tako je to naredu z NUMMI v Fremontu).

Stare znamke bo reševal/kupoval kdo drug. Propadle pa verjetno ne bodo.

Že ves čas omenjam in bom še: bodoči veliki proizvajalci avtomobilov bodo današnji veliki proizvajalci baterij: Samsung, LG, Panasonic+Tesla, kitajski Byd.
Te firme bodo pokuple kar bo koristnega ostalo od obubožanih ICE sestavljalcev, ki ne bodo postali proizvajalci baterij.

Hja, morda bodo lastniki znamk postale druge firme, ampak znamke ne bodo ugasnile. Case in point - Volvo. "Kitajci" si ga lastijo že kar precej let, še vedno je Volvo, še vedno je "varen in zanesljiv", in še vedno je švedski. Pač denar daje nekdo, ki ima boljšo vizijo kot prejšnji (ki je ni imel, oz. je bila falirana).
Podobno, bo morda LG postal (velik so)lastnik GM-a, ampak GM znamke bodo ostale. Avto se ne bo imenoval LG, je preveč konotacij s TV-ji, ki umrejo na dan poteka garancije (velja za vso potrošno elektroniko, LG samo kot primer ...)
Baterije bodo velik biznis, vsaj za prihajajoče desetletje. Vsekakor nakup delnic podjetij ki se s tem ukvarjajo ni slaba ideja, tudi, če avtomakerji ne propadejo. Vprašanje kdo na Boltu več zasluži - GM ali LG - najbrž nima preprostega odgovora.
Btw, dva kitajska izdelovalca sta naredili 2x več Li celic v 2016 kot panasonic (se pravi Tesla), pa ni bilo nikakršnih GF najav.
Morda se da proizvodnjo večat tudi brez medijskega hype-anja?

Kot sem že napisal, to sedaj mene najbolj zanima (kot nekoga delno iz "foha" avtomatizacij proizvodnjih linij), kako hitro bodo lahko prilagodili proizvodnjo baterij za GM Bolt-a, če bo povpraševanje ostalo. Če bo relativno hitro, potem se veliki nimajo _veliko_ za bati, saj bodo celice relativno hitro dobili, če bo nuja. Če počasi, potem bo pa, kot praviš ti W1, čas za paniko, ker "veliki", kot si že večkrat pravilno zapisal, lastnih kapacitet nimajo in so v popolnosti odvisni od drugih.

WarpedGone ::

Btw, dva kitajska izdelovalca sta naredili 2x več Li celic v 2016 kot panasonic (se pravi Tesla), pa ni bilo nikakršnih GF najav.
Morda se da proizvodnjo večat tudi brez medijskega hype-anja?


Kar se kitajcev tiče ... so kitajci, kar za sabo potegne par nitk. BYD je obsojen na kitajski trg ker njihovi avtomobili čez mejo ne grejo ravno za med, hkrati pa njihova LiFePO4 kemija ni ravno konkurenčna v vozilih pod 10 ton. Sedaj prehajajo na LiIon in bomo vidl. Ampak dokler so omejeni na kitajsko, se js z bydom po evropi vozil ne bom.

Hype je v principu velik besed za nič dejanj.
V GF že štancajo lastne celice prej kot je bilo v začetku planirano.
Ti lahko temu režeš hype, js pod hype uvrščam Audijeve slikce zadnjih hmm 5 let že.
Zbogom in hvala za vse ribe

nekikr ::

Samo nekaj:
Tesla ima tehnologije 'prihodnosti', ostali imajo kvečjemu obveze do preteklosti.

Kljub temu jih je Bolt prehitel za vsaj leto in pol, najbrž precej več glede na izkušnje. Kakšno tehnologijo potem dejansko imajo?

Nikec3 ::

i3, leaf so lahko edini avtomobil le za ljudi, ki avtomobila sploh ne potrebujejo.

Zelo dober komentar.

Vse tole so pravljice in prazne obljube gobezdala Muska, ki napovedi o številkah ali rokih vedno zgreši za par kilometrov.

Realno, M3 v 2017 ne bo, morda par 10k kosov v 2018. Če prej ne bankrotirajo, potem 2019 recimo 100-200k M3, če se jim vse zvezde poravnajo.
Za modele X in S je pa prezgodaj napovedovati, ampak trenutno izgleda, da povpraševanje po novih morda že dosega vrh.

Delno res. Musk pretirava in vedno napove več, kot dejansko dostavi. To je tudi njegova zelo jasna taktika (če ti delavci dosežejo cilj, nimajo več motivacije da bi hitro/uspešno delali). Tesla definitivno ne bo dosegla cilja Modela 3 za letos, tega se tudi Musk zaveda, kar pa ne pomeni da ne bo tega cilja napovedal. Jaz pričakujem podoben scenarij kot pri Model S in X. Startati iz nule na zelo hitro produkcijo je praktično nemogoče, letos se bodo še malo jajcali, z začetkom drugega leta pa pričakujem napovedane visoke številke.

Gremo stavit koliko Modelov 3 bo Tesla letos dostavila? Jaz rečem 70 000.

Tesla kuri $$$ hitreje, kot si sploh predstavljate. Od prihodkov od prodaje niti približno ne morejo preživeti še vsaj naslednjih 5 let in so povsem odvisni od prilivov novega kapitala vlagateljev. Če ti začnejo dvomiti v pravljice, ki jih Musk prodaja (če se recimo rast prodaje upočasni, če M3 znatno zamudi, če Solar City preveč poveča Tesline izgube, kar so mimogrede vsi zelo možni scenariji), se lahko vlagatelji zelo hitro umaknejo. Komot Tesla bankrotira praktično čez noč.

Tesla ne bo bankrotirala. Nekateri pozabljate, da Musk ni samo nakladač, ampak je najboljši nakladač na svetu. (ki na koncu, sicer z zamudo tudi dostavi dovolj dober približek obljubljenega).

Podobno, bo morda LG postal (velik so)lastnik GM-a, ampak GM znamke bodo ostale.

Se strinjam. To je veliko bolj verjetno od "propada ICE firm".
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Se strinjam. To je veliko bolj verjetno od "propada ICE firm".

To je propad ICE firm razen če bodo v ta vozila v okviru LG še vedno kurila nafto.

Musk pretirava in vedno napove več, kot dejansko dostavi.

Primera seveda nimaš.
Musk z napovedmi kvečjemu časovno prehitev, a napovedano dostavi.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

WarpedGone je izjavil:

Se strinjam. To je veliko bolj verjetno od "propada ICE firm".

To je propad ICE firm razen če bodo v ta vozila v okviru LG še vedno kurila nafto.

Musk pretirava in vedno napove več, kot dejansko dostavi.

Primera seveda nimaš.
Musk z napovedmi kvečjemu časovno prehitev, a napovedano dostavi.

Recimo. Musk je rekel, da bo Tesla v letu 2016 naredila 80 000 avtov, pa jih je manj, okrog 76 000. Spomnim se, da si tudi ti bil spomladi zelo telo jasen, kako bodo zagotovo naredili 80 000 avtomobilov, čeprav je bil prvotni plan od 80 000 do 90 000.

Torej, upaš napovedati koliko Modelov 3 bodo naredili letos?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

jype ::

Nikec3> Recimo. Musk je rekel, da bo Tesla v letu 2016 naredila 80 000 avtov, pa jih je manj, okrog 76 000. Spomnim se, da si tudi ti bil spomladi zelo telo jasen, kako bodo zagotovo naredili 80 000 avtomobilov, čeprav je bil prvotni plan od 80 000 do 90 000.

Ne razumem, kako lahko v tem vidiš neuspeh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

RedDrake ::

Nikec3 je izjavil:


Recimo. Musk je rekel, da bo Tesla v letu 2016 naredila 80 000 avtov, pa jih je manj, okrog 76 000. Spomnim se, da si tudi ti bil spomladi zelo telo jasen, kako bodo zagotovo naredili 80 000 avtomobilov, čeprav je bil prvotni plan od 80 000 do 90 000.

Nitpicking. 4.000 pri 80.000 je 5%, ne vem če je to relevantno. Mislim, da je razlika, če bi napovedal 80k in naredil 60k, kot če napove 80-90k in nared 76k (se pravi just below).
Če mi ti lahko narediš oceno dela na letni ravni bolj natančno kot 5%, potem vem za par služb, z začetno plačo tam ~5k bruto v Sloveniji, kjer se išče takšne ljudi ...
Ampak pazi, da ni kak Dunning-Kruger na delu ...

WarpedGone ::

Musk je rekel, da bo Tesla v letu 2016 naredila 80 000 avtov, pa jih je manj, okrog 76 000.

Ja, totalni fail, najbolš da zaprejo štacuno ker nimajo pojma... musk pa laže. Resno, tkole razumete napovedi za prihodnost?

V začetku leta 2016 so sestavili po ~1200 vozil na teden, konec leta 2016 pa ~2400 vozil na teden. Čez leto je bila proizvodnja parkrat povsem ustavljena za teden ali dva (prazniki, nadgradnje proizvodne linije). Ni težko razumet da bo končna vsota precej drugačna že če proizvodnja stoji en teden v začetku ali koncu leta. Dodaš kak teden stanja zaradi prej nepredvidenih posegov in je razlika 4k tukaj. Plus mešaš izdelana vozil z dostavljenimi. Vmes so še vozila v tranzitu, katerih je ob koncu q4 bilo

In addition to Q4 deliveries, about 6,450 vehicles were in transit to customers at the end of the quarter.


Ne razumem, kako lahko v tem vidiš neuspeh.

Si še nov v tej temi... danes je plan za '18 okrog pol milijona vozil. Recimo da bo na koncu rezultat 430k proizvedenih.
V tej temi bo polno nabijanja kako se musk laže, nabija in v prazno obljublja... čeprav bo rast takšna da bo pekla glava.

Ampak to kar je dejansko presenetljivo je:
Vehicle demand in Q4 was particularly strong. Q4 net orders for Model S and X, which were an all-time record for us, were 52% higher than Q4 2015 and 24% higher than our previous record quarter in Q3 2016.


Kljub temu da so že na 80k letno, povpraševanje še vedno RASTE.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

jype je izjavil:

Nikec3> Recimo. Musk je rekel, da bo Tesla v letu 2016 naredila 80 000 avtov, pa jih je manj, okrog 76 000. Spomnim se, da si tudi ti bil spomladi zelo telo jasen, kako bodo zagotovo naredili 80 000 avtomobilov, čeprav je bil prvotni plan od 80 000 do 90 000.

Ne razumem, kako lahko v tem vidiš neuspeh.

Kdo pa vidi neuspeh? Povedal sem zgolj da so jih naredili manj kot so napovedali. Tako kot sem prepričan, da letos ne bodo naredili 120000 Modelov 3. Če jih bodo se bom @Warpiju opravičil za dvom. :P
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

WarpedGone ::

Letos 120k???
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Ja, totalni fail, najbolš da zaprejo štacuno ker nimajo pojma... musk pa laže. Resno, tkole razumete napovedi za prihodnost?

@Warpi, takemu pisanju ti ponavadi rečeš "nepismenost". Kje sem napisal, da je Tesla totalni fail?

WarpedGone je izjavil:

Letos 120k???

Ja kaj nisi napisal, da je plan za letos 120 000 Modelov 3? Ali je tak plan celotne prodaje?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Nikec3 ()

WarpedGone ::

Nisi, muska si obtožil pretiravanja in " ..vedno napove več, kot dejansko dostavi".

Ja kaj nisi napisal, da je plan za letos 120 000 Modelov 3? Ali je tak plan celotne prodaje?

Ne nisem.
Sem pa napisal od kje pride ta cifra: osnovni plan je 50% letna rast celotne proizvodnje, lanskih 80k => letošnjih 120k
Itak da komplet, si kje zasledil da nameravajo ukinit Model S in Model X?
Če bo M3 hitro splaval, zna bit kumulativa še kej višja od 120k, za katero 'bi morala' poskrbet S in X sama.
Opleta se cifro 20k letošnjih M3. To ni od Muska ampak ugibanja obveščenih.
Zadnja (letošnja) uradna izjava je, da proizvodnja M3 štarta "mid year", kar je isto ali še mal prej kot je bila osnovna napoved (end year, second half).

Problem napovedovanja kumulativnih cifer je eksponentna rast, mal zamika in je konča cifra fejst različna.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Nisi, muska si obtožil pretiravanja in " ..vedno napove več, kot dejansko dostavi".

In v primeru proizvodnje v 2016 se nisem nič zmotil.

Ne nisem.
Sem pa napisal od kje pride ta cifra: osnovni plan je 50% letna rast celotne proizvodnje, lanskih 80k => letošnjih 120k
Itak da komplet, si kje zasledil da nameravajo ukinit Model S in Model X?
Če bo M3 hitro splaval, zna bit kumulativa še kej višja od 120k, za katero 'bi morala' poskrbet S in X sama.
Opleta se cifro 20k letošnjih M3. To ni od Muska ampak ugibanja obveščenih.
Zadnja (letošnja) uradna izjava je, da proizvodnja M3 štarta "mid year", kar je isto ali še mal prej kot je bila osnovna napoved (end year, second half).

Problem napovedovanja kumulativnih cifer je eksponentna rast, mal zamika in je konča cifra fejst različna.

Jaz vem, da je osnovni plan +50% na leto (ki je ponavadi sicer bližje 40%), ampak kje pa potem pride ta velikanski, največji production ramp v zgodovini? 2018? Zaenkrat kaže, da če ne misliš dat "mastne pare" za Model 3, ga ne boš videl pred 2019.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Utk ::

nekikr je izjavil:

Samo nekaj:
Tesla ima tehnologije 'prihodnosti', ostali imajo kvečjemu obveze do preteklosti.

Kljub temu jih je Bolt prehitel za vsaj leto in pol, najbrž precej več glede na izkušnje. Kakšno tehnologijo potem dejansko imajo?

Tesla se zmeraj naredi in proda cca 10x vec avtov za 100 jurjev kot gm za 35. Kdo je koga prehitel? Ce bi gm stancal mio boltov letno, bi se strinjal.

WarpedGone ::

Bolt je na začetku štancanja, tle preveč 'oster' zankrat nima smisla bit.
Višek absurda bo, če tesli rata letost na cesto postavit več M3 kot bo na cesti Boltov. Da bo takšno stanje naslednje leto, ni dvoma.
Zbogom in hvala za vse ribe

Nikec3 ::

Vstopamo v novo leto rasti prodaje EV-jev. V ZDA je bila prodaja v januarju na letni ravni +70%. Morda kot zanimivost, na prvih dveh mestih prodaje sta 2 hibrida.

http://insideevs.com/monthly-plug-in-sa...
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Gregor P ::

Ne, da bi preveč razmišljal o tem, ali se poglabljal o tem, ampak predvidevam, da bo Bolt cenejši od TMM3 ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

Utk je izjavil:

nekikr je izjavil:

Samo nekaj:
Tesla ima tehnologije 'prihodnosti', ostali imajo kvečjemu obveze do preteklosti.

Kljub temu jih je Bolt prehitel za vsaj leto in pol, najbrž precej več glede na izkušnje. Kakšno tehnologijo potem dejansko imajo?

Tesla se zmeraj naredi in proda cca 10x vec avtov za 100 jurjev kot gm za 35. Kdo je koga prehitel? Ce bi gm stancal mio boltov letno, bi se strinjal.

GM dela Bolt zaradi odpustkov. No, pa reklame. Vsa ta leta poslušamo od posvečenih kako je Tesla edina, ki lahko naredi in zna narediti spodoben EV, ostali so itak že propadli, samo da še ne vejo. Potem pa pride GM, sinonim dinozavra in vsaj za leto in pol prehiti Teslo pri začetku prodaje komercialno dostopnega, "masovnega" EV, ki je, to je največji šok najbrž za nekatere, po vseh trenutnih testih - zelo, zelo spodoben avtomobil. Torej moje vprašanje še vedno stoji: če lahko dinozaver prehiti Teslo za najmanj leto in pol, zakaj tega ne morejo narediti ostali? Ko bo povpraševanje tako, da se jim bo to izplačalo, seveda. Za gigatovarno rabijo veliki dve leti in kvartalni dobiček, know-how ni zapleten (GM, pa tudi nov Zoe to dokazujejo), kje je torej tista neulovljiva prednost, zaradi katere bodo vsi ostali propadli? Kult osebnosti, fanatikov, hype, pionirstvo, vse to je čisto legitimna prednost, ampak za koliko? Res toliko, da bodo kar vsi ostali propadli?

WarpedGone ::

Proof is in the puding tko da čiči pa čaki.
Al pa poglej v svojo megleno kristalno kuglo... leto in pol ...
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Leto in pol, pa bodo prvi začel dobivat prve m3. Mogoče že prej, če se S/X ne bosta zadosti prodajala. EVji bodo no. 1... enkrat. Majke mi 1000%... Samo se itak ne pove kdaj bo to vsaj približno realno.
Jaz vem še eno 1000% resnico, sonce bo pojedlo zemljo.
Magic

-valvoline- ::

WarpedGone je izjavil:

Btw, dva kitajska izdelovalca sta naredili 2x več Li celic v 2016 kot panasonic (se pravi Tesla), pa ni bilo nikakršnih GF najav.
Morda se da proizvodnjo večat tudi brez medijskega hype-anja?


Kar se kitajcev tiče ... so kitajci, kar za sabo potegne par nitk. BYD je obsojen na kitajski trg ker njihovi avtomobili čez mejo ne grejo ravno za med, hkrati pa njihova LiFePO4 kemija ni ravno konkurenčna v vozilih pod 10 ton. Sedaj prehajajo na LiIon in bomo vidl. Ampak dokler so omejeni na kitajsko, se js z bydom po evropi vozil ne bom.

Hype je v principu velik besed za nič dejanj.
V GF že štancajo lastne celice prej kot je bilo v začetku planirano.
Ti lahko temu režeš hype, js pod hype uvrščam Audijeve slikce zadnjih hmm 5 let že.

Ce kitajci spravijo na trgi uporaben in pocen ev z dometom 500km+ propadli bodo vsi skupaj, vkjucno z teslo. Poglej kaj se je zgodilo na trgu skuterjev, prakticno 95% je kitajskih.

hojnikb ::

dokler bojo crash testi kitajcov, takšni kot so, ga kr nej majo, pa tut če ma 1k dosega.
#brezpodpisa

hammock ::

hojnikb je izjavil:

dokler bojo crash testi kitajcov, takšni kot so, ga kr nej majo, pa tut če ma 1k dosega.

Mimogrede, kaksne so minimalne zahteve na Euro NCAP, da se avto lahko prodaja v EU? Ko so Kitajci prisli v Evropo s prvimi avti, so bili rezultati katastrofalni (deformacija pri celnem trku neke srednje velike limuzine se je koncala pri c stebricku8-)). Dandanes so ze boljsi, cetudi ne na Volvo nivoju (ki je v koncni fazi tudi kitajski:)))

Magic1 ::

Verjetno bi lastnik Volvota lahko komot naredil varen kitajski avto, če bi to želel.

Hitro našel: http://www.euroncap.com/en/results/geel...
Magic

Utk ::

Euro ncap test ni pogoj za homologacijo. Lahko ga sploh ne testirajo ali pa ce se na testu razpade na prafaktorje. Pri homologaciji se testira to drugace.
In kitajci so na teh testih ze dobri.

celada ::

BigWhale je izjavil:

vostok_1 je izjavil:


Tk, da ja. Za dnevne potrebe, tudi če si v slovenski vukujebini, ti je 4kW vtičnica dovolj BigWhale. Prideš domov, daš polnit in imaš 100% polno še preden greš spat.


Ce imas avto s 100kW baterijo to mogoce se gre skozi. Ce imas pa manj, pa kr ne. Novi Zoe ima 40kW baterijo. Ce prides s 3/4 praznim avtom domov, potem si za tisti dan skoraj koncal uporabo. Poleti morda niti ne toliko, pozimi pa kar. Tisti kalkukator za Zoe pri -5 stopinjah pokaze 129km dosega pri hitrosti 130km/h. To pomeni, da se jaz peljem v MB in nazaj in sem skoraj na polovici, se nekaj mestne voznje in dva postanka, pa je ze pod polovico. Vsakrsen nujno opravek, ki zahteva uporabo avta je potem pod vprasajem.

Pri minus deset in 17" kolesi je doseg 115km. S taksno oceno si jaz ne bi upal v sluzbo.

vostok_1 je izjavil:

To reši tudi večino blokovskega problema. Na vsako parkirišče, daš 2kW kabel in je. Ko končaš delovnik imaš tud polnega. Plus še doma.


2kW je absolutno premalo za karkoli resnega. Marsikomu se avto ne bo napolnil niti toliko, da bo imel dovolj, da pride iz sluzbe domov, sploh pozimi. :) Pocasnost polnjenja je definitivno problem in ta problem bo ostal do nadaljnega.


Ravno nekaj takega sem študiral par tednov nazaj ko sem se med vikendom peljal v hribe. Zunaj "prijetnih" -15, v avtu smo bili 4je in v eno smer smo imeli okoli 130km (od tega večina po avtocesti). Tak hiter preračun mi je rekel, da to pot lahko z mirno glavo narediš si hitro na ene 100 kWh bateriji. Sploh če narediš kak obvoz.

Utk ::

100kWh baterija je enako kot kakih 40 litrov nafte, ce upostevas izkoristek. A ko imas se samo pol tanka te ze zacne grabit panika?

WarpedGone ::

Če ob poti ni pump, potem seveda.
Počas boste začel razumet dodano vrednost 'res hitrih' polnilnih postaj.
Zbogom in hvala za vse ribe

celada ::

Utk je izjavil:

100kWh baterija je enako kot kakih 40 litrov nafte, ce upostevas izkoristek. A ko imas se samo pol tanka te ze zacne grabit panika?


Ne vem v kak avto ti imaš, da ti porabi 40l nafte za 260-300km.
Osebno sem bolj ciljal na prikaz kaj je en minimum v EV.
S tem da priznam, da mi bilo precej zoprno iskat "pumpo" in potem se tam zgubljat dodatnih 30-45min po taki hribovski turi.

««
376 / 1189
»»